PDA

View Full Version : pajero 2 baterii?



sakur_2007
25th May 2008, 18:03
Intreb pe cunoscatori.
De ce are pajero 2 baterii, la ce foloseste?

Klez
25th May 2008, 23:17
La foarte multe chestii. Amperaj mai mare>>> Ajuta ca si cum ai avea un motor mai mare pe o masina.
Altfel se invarte electromotorul dimineata la 150 amperi decat la 70. Altfel iti invarte troliul 150 amperi. Opresti masina la un gratar si asculti muzica, nu trebuie sa o pornesti la cate 15 minute de frica sa nu moara bateria. Pui vreo 5-10 proiectoare, parca le tii pornite altfel, nu cu teama ca la prima oprire de motor tre sa impingi sa porneasca. Si multe alte chestii. In afara de faptul ca ai 20-30 kg in plus (ceea ce nu e prea simtitor) nu dauneaza cu nimic a doua baterie. Doar un mic efort a alternatorului, prea mic.

Si eu vreau sa pun a doua baterie. La tine cred ca nu e auxiliara cu spliter. Fa te rog frumos o poza care sa cuprinda toate 4 borne sa vad cum sunt prinse. Multzam anticipat.

sakur_2007
26th May 2008, 02:23
nu am inca un pajero dar, intentionez sa-mi iau unul.
Am vazut si eu in poze si m-am mirat, chiar ma gandeam cum sa-mi pun si eu 2 baterii
Sunt un impatimit al muzicii si daca o masina nu are sub-woofer e incompleta
Treaba cu alternarorul se poate schimba se pune unul de putere mai mare, am vazut la cineva la un aro 243 care , are vre-o 2-3 amplificatoare de putere mare adica cel putin 300 W RMS si atunci chiar trebuie un alternator mai mare
Si ma gandesc ca daca mai pui si cateva proiectoare....
Multumesc pt informatie dar inca o intrebare,
Se monteaza 2 baterii din fabrica? sau optional? :banana

Sorin_HOT
16th February 2009, 08:26
Stie cineva, Pajero 2 motor 2800 turbo-intercooler an 1994 cod motor 4M40T serie sasiu JMBONV460RJ002097:

1.Vine cu 1-a sau cu 2 baterii?
2.Cati amperi are alternatorul original? (1 baterie vs 2 baterii)

Eu in prezent am o singura baterie, curand se va monta 1 troliu si automat cred ca va fi necesara o a 2-a baterie

Revin daca este necesar cu poze de sub capota, multumiri anticipate!

Darius
16th February 2009, 13:01
Bine ca a pus cineva intrebarea asta cu doua baterii... Eu am un 2.8 din 1996 si am o singura baterie. Asa trebuie pentru modelul si anul respectiv de fabricatie sau ar trebui sa am doua? Poate ma lamureste cineva, mersi... :hi

Klez
16th February 2009, 13:47
Am avut pe Pajero-ul meu baterie de 150 A, 105 A, 94 A, iar acum am de 85 A. Sincer, dintre toate bateriile care au fost montate, in afara de cea de 150 A pe care a trebuit sa o schimb cu una mai mica ca dimensiuni, aceasta de 85 A merge cel mai bine. M-am mirat cum de o baterie asa de mica invarte asa de bine motorul, nu se termina dupa 30 de secunde de troliat si pot lasa linistit muzica pornita cu motorul oprit chiar si 2-3 ore. Asadar, nu conteaza amperajul, conteaza calitatea. Am renuntat la ideea de a mai pune una din cauza ca aceasta merge foarte bine.

gnok
17th February 2009, 01:13
azi am intrebat un electrician si parerea lui este ca 75% se justifica 2 acumulatori daca ai consum adaugat mare iar acumulatorii au pana in 85 A.
ex:6-10 proiectoare,statie cb,statie muzica,troliu etc...dar montate cu un separator(parca asa ii zice) pentru care mia si dat solutia :un releu si un contactor (atat stiu,nu ma intrebati de care)si bineinteles o imparteala a consumatoril/acumulator.

Traco
17th February 2009, 11:38
mitsubishi vine cu una sau doua baterii de fabrica
in functie de zona geografica unde se vinde masina
datorita faptului ca in trecut dealerii din romania nu aveau cota repartizata si luau de pe te miri unde masinile , ele erau ba cu una , ba cu doua .
daca masina vine dintr-o tara mai vestica , se presupune ca asa a cerut-o cumparatorul......
la ce folosesc doua baterii...:
bateria foloseste ca un rezervor tampon.
un troliu la capacitate maxima consuma cca 400A ( cele mai ieftine si mai mult!)
cel mai bengos (shmecher, tare, musculos, sublim) alternator nu produce mai mult de 200A...de regula sub 100A
si atunci de unde restul?
pai... din baterie!
pai, si daca ar fi doua baterii...n-ar fi "un rezervor mai mare"?
ba cred ca da
regula de baza ( din carti): pt troliu, bateria minima=650A
exceptia care confirma regula : am umblat(troliat) multi ani cu un jaf de baterie mica si n-am ramas niciodata fara curent :grin:
din experienta practica : daca troliezi mai mult de 4 lungimi de cablu consecutiv ramai fara curent chiar si cu motorul pornit..

Sorin_HOT
17th February 2009, 14:47
Buun, de acord cu tine.

Dar, din cunostintele mele un alternator de 100 amperi (de exemplu) nu va putea tine incarcata la maximum o baterie mai mare de 100 amperi. Sa nu mai vorbim de 2x80 amperi!

E corect?

Am intrebat mai sus, cati amperi incarca alternatorul original de Pajero diesel, nimeni se pare ca nu stie, am pus acea intrebare fiindca eu pe al meu nu am vazut nicaieri scris amperajul.
Totodata avand probleme cu el eu l-am inlocuit cu unul de vw de 120 amperi, care este muuult mai mare decat cel original de Pajero 2.8 turbo diesel, a fost ceva de munca dar l-am pus pe masina.
Pt. inceput i-am pus fulia celui de Mitsubishi, fulie normala pt o singura curea trapezoidala, asa cum a fost pus de fabrica (cred, contraziceti-ma daca nu am dreptate va rog!), am intins-o bine si am pornit motorul... Patina in draci asa ca i-am pus o fulie dubla si doua curele trapezoidale, una din ele direct de la vibrochen.

...De aici trag concluzia ca alternatorul original de Mitsubishi pajero 2.8 turbo diesel nu are mai mult de 80-90 amperi

flyer
18th February 2009, 13:59
Azi am sunat la Mitsubishi Cluj sa ii intrb cat ar costa un kit complet pt o a 2-a baterie.
Kit-ul contine asa: baterie, suport baterie, cablaraie si parte electronica: 1000 de euro
Acuma nu stiu daca 1000 cu sau fara TVA.
Oricum o iei ii exagerat de mult.

gepetto
18th February 2009, 17:47
Azi am sunat la Mitsubishi Cluj sa ii intrb cat ar costa un kit complet pt o a 2-a baterie.
Kit-ul contine asa: baterie, suport baterie, cablaraie si parte electronica: 1000 de euro
Acuma nu stiu daca 1000 cu sau fara TVA.
Oricum o iei ii exagerat de mult.
cred ca poti rezolva si singur cu un cost undeva sub jumate din suma propusa de mitsubishi
separator de baterii cam 300 usd (http://www.4x4store.com.au/Projecta-Electronic-Dual-Battery-System-12V-100-150A-pr-278007.html)
o baterie 50-150 eu
separatorul din link vine cu tot cu mate cable papuci si intructiune de montaj
iar suportul de fixare e mai nimic
detalii si knowhow oricand vrei

Sorin_HOT
18th February 2009, 22:33
De ce este nevoie de separator?

Nu cred ca este nevoie de absolut nici un separator atata timp cat ambele baterii se cupleaza in paralel...

kato
18th February 2009, 23:12
De ce este nevoie de separator?

Nu cred ca este nevoie de absolut nici un separator atata timp cat ambele baterii se cupleaza in paralel...

da..ai dreptate intr-un fel ...dar precum se incarca deodata doua bateri care sunt legate in paralel asa se si descarca !!!

acuma cei cu separatoru-l asta...cand ai doua bateri si un separator el are grija sa tina pentru incarcare o baterie primara care alimenteaza pornirea masini si cosumatori ei standard, care este prioritara (ca sa nu ramai cu caruta in drum daca ai descarcat bateriile) si una secundara pe care este legat troliu ,halogene, mi de wati de muzica etc...care sunt consumatori mari de curent si-ti descarca bateria secundara nu pe amandoua !!!

explicatie babeasca ...ce ti si cu tehnica asta domnule :grin:

gepetto
19th February 2009, 09:31
Exista si soltia ieftina cu un heblu :ha: cand te opresti la iarba verde si lasi muzica pornita la maxim decuplezi bateria suplientara si esti sigur ca poti porni masina.
Dispozitivul din linkul pus de mine este mai destept un pic .se pune pe incarcat bateria de rezerva dupa ce ajunge bateria principala la tensiunea nominala ,are pe el un buton de cuplare directa in paralel a baterilor in caz ca totusi te lasa bateria principala

NeRv1
7th April 2009, 17:40
Salut baieti. Am ajuns in Anglia sa imi ridic ``masinuta`` si maine ma pornesc spre casa. Cand ajung promit sa va postez poze cu bateriile. Are 2 :banana Masinuta e gant, porneste la sfert, totul ok ..cu exceptia termomemtrului care arata un E presupun de la eroare, un bec ars la plafoniera si ..o mica scurgere de ulei. Nu stiu exact pe unde, oricum in 2 zile de stat pe acelasi loc a curs cam un 50. Am sa o las asa si mai iau cu mine un bidon de ulei..ii dau acasa de capat. Deja i-am luat o coama de lumini si am prins excelent frane si filtre.Cadou am primit un sistem de parcare cu spatele..wireless..singura problema ar fi urmatoarea:
Si-a pus cineva?
1) Faptul ca bara e de fier nu afecteaza senzorii?
2) Ma cam deranjeaza asa gandul sa dau gauri in bara sa pun senzorii aia,,bara fiind cromata o mananca si rugina mai repede..nu?

Ce ziceti? Intre timp va urez bafta si ne auzim curand

Apropo..Klez..daca vezi mesajul..am luat cricul ala..e asa .,.USOR...la 21KG :P :T Ocupa mai mult loc.. is curios cum arata unul original. Salutari si mersi de sfaturi.

Klez
7th April 2009, 21:36
21 kg.... pai ai vazut tu hi-lift de plastic ? :ha:

Sisteme de parcat cu spatele ??? : Simplu, pune-ti o bara sanatoasa in spate si va tipa alarma celui de dupa bara. Astfel vei sti ca ai dat prea aproape. :ha: . Nu stiu cam cu cat te-ar ajuta un senzor de parcare... Mai degraba ajuta un proiector la mansalier pe timp de noapte, ca ziua vezi oricum.

Termometrul poate indica acel "E" de la "Empty", nu numai de la "Error". Adica punei apa cat cuprinde la racire. Legat de scurgerea de ulei... vezi sa nu fie vreun furtun de ulei care pleaca din bloc spre radiatorul de ulei.
Eu in locul tau as da acolo 50 de lire la un meserias sa arunce un ochi, decat sa dau 500 E pe-o platforma pana acasa.

Flow
8th April 2009, 18:51
Fa te rog frumos o poza care sa cuprinda toate 4 borne sa vad cum sunt prinse. Multzam anticipat.

Asa arata la mine cele 2 baterii pe motor 2.5 tdi an fab 93
Nu stiu daca te ajuta cu mare lucru dar eu le postez

http://img87.imageshack.us/img87/6656/2baterii1.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=2baterii1.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/1992/2baterii2.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii2.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/6664/2baterii3.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii3.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/2231/2baterii4.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii4.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/3120/2baterii.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii.jpg)


Apropo..Klez..daca vezi mesajul..am luat cricul ala..e asa .,.USOR...la 21KG :P :T Ocupa mai mult loc.. is curios cum arata unul original.

Asa arata cricul original

http://img10.imageshack.us/img10/8338/cric1.th.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=cric1.jpg)http://img10.imageshack.us/img10/5002/cric2.th.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=cric2.jpg)http://img10.imageshack.us/img10/5254/cric.th.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=cric.jpg)

Se afla in buzunarul din dreapta din portbagaj
Cheia (teava) cu care actionezi cricul se afla sub bancheta spate prinsa intr un locas special

http://img87.imageshack.us/img87/5258/cheie.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=cheie.jpg)

Swiby
10th April 2009, 10:43
Stie cineva, Pajero 2 motor 2800 turbo-intercooler an 1994 cod motor 4M40T serie sasiu JMBONV460RJ002097:
1.Vine cu 1-a sau cu 2 baterii?
2.Cati amperi are alternatorul original? (1 baterie vs 2 baterii)
Masina cu seria de sasiu mentionata vine cu:
1. 2 baterii
2. 12V/75A

Sorin_HOT
10th May 2009, 17:31
Multumesc pt informatie.

Va trebuii sa-i fac/cumpar inca un suport pt baterie, nu am decat 1-a langa vasul de expansiune. Alternatorul l-am inlocuit cu unul vw 120 A. Au fost necesare 2 curele de antrenare, intrucat "porcoiul" este mare si puternic 1 trapezoidala scartaia aproape in continuu!

inca odata mii de multumiri Swiby pt informatie, ai idee cat ar costa suportul de la a 2-a baterie nou?

Swiby
11th May 2009, 13:50
Salut,
Nu am idee cat costa, insa codurile pieselor (poate iti sunt de ajutor) sunt:
MB674919 - suport baterie
MR394998 - tavita baterie (pentru dreapta, pentru stanga MB666971)
MB241251 - set 4 cleme L baterie (tijele de fixare verticale)
MB415378 - set 2 cleme fixare baterie (partea de sus)

Sorin_HOT
14th May 2009, 08:02
Preturi:
MB674919 - suport baterie 420 RON
MR394998 - tavita baterie (pentru dreapta, pentru stanga MB666971) 120 RON
MB241251 - set 4 cleme L baterie (tijele de fixare verticale) 170 RON
MB415378 - set 2 cleme fixare baterie (partea de sus) 130 RON

Sandu Silviu Alin
14th May 2009, 10:03
Salut. Si eu am pajero din 97` 2.8 td gls si avea 2 baterii venite din fabrica shi din cate stiam paje 2.8 sunt cu 2 baterii si cele de 2.5 cu una, oricum e super tare cu 2 baterii mai ales la partea cu grataru cand poti asculta muzica linistit fara sa stai cu frica ca numai porneshte, si la mine una e separat pt motor si una pentru accesorii mauzica faruri etc. oricum merita o investie in a II-a baterie pt cei care nu au :grin:

Sorin_HOT
14th May 2009, 10:20
Poti pune cateva poze din diverse unghiuri cu bateria din dreapa (partea pasagerului) in cazul in care ai Pajero cu volan stanga nu model Anglia.

Vreau sa imi fac un suport pt a 2-a baterie, 800 RON mi se pare putin exagerat pt un banal suport de baterie.

soimu`
14th May 2009, 10:41
Salut. Si eu am pajero din 97` 2.8 td gls si avea 2 baterii venite din fabrica shi din cate stiam paje 2.8 sunt cu 2 baterii si cele de 2.5 cu una, oricum e super tare cu 2 baterii mai ales la partea cu grataru cand poti asculta muzica linistit fara sa stai cu frica ca numai porneshte, si la mine una e separat pt motor si una pentru accesorii mauzica faruri etc. oricum merita o investie in a II-a baterie pt cei care nu au :grin:
salut
bine ai venit... sau vrei sa vii
prima data fa o scurta prezentare la sectiunea dedicata pentru asta

Flow
14th May 2009, 20:17
Si eu am pajero din 97` 2.8 td gls si avea 2 baterii venite din fabrica shi din cate stiam paje 2.8 sunt cu 2 baterii si cele de 2.5 cu una :grin:

Daca ai fi citit un pic topicul inainte sa raspunzi asa cum e civilizat ai fi vazut cu numai cateva posturi inainte ca nu e asa



Fa te rog frumos o poza care sa cuprinda toate 4 borne sa vad cum sunt prinse. Multzam anticipat.

Asa arata la mine cele 2 baterii pe motor 2.5 tdi an fab 93
Nu stiu daca te ajuta cu mare lucru dar eu le postez

http://img87.imageshack.us/img87/6656/2baterii1.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=2baterii1.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/1992/2baterii2.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii2.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/6664/2baterii3.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii3.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/2231/2baterii4.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii4.jpg)http://img299.imageshack.us/img299/3120/2baterii.th.jpg (http://img299.imageshack.us/my.php?image=2baterii.jpg)

Sorin_HOT
27th May 2009, 10:18
"Multumiri" celui ce s-a laudat ca are Pajero cu 2 baterii de fabrica (model cu volan stanga) pt pozele puse cu bateria si in special suportul de pe partea dreapta (pasager) .... mi-ar fi fost de un real folos ....

Flash4x4
27th May 2009, 21:05
Sorine, el nu a promis, tu l-ai rugat daca poate.
A mea e desfacuta dar voi incerca sa fac niste poze sa vad ce gasesc in harmalaia asta din casa

Maine seara le ai
Promit

Schultz
27th May 2009, 21:17
eu am pajero 2.5 din 1991 si am 2 baterii din fabrica... masina este japoneza, importata in anglia in 2002, am volanul pe dreapta. din ce am inteles cautand pe net pana acum este ca masina vine cu 1 baterie sau 2 in functie de zona geo unde se vinde, 2 baterii fiind pentru zonele mai reci cum este japo iarna, cu o baterie pentru zonele mai blande iarna cum este anglia.

pot ajuta cu poze? nu am masina acum la Bucuresti dar in week-end o sa o aduc si pot face atunci.


apropo de baterii, nu stiu daca sunt din 1991 pe ea, dar sigur mai inainte de 2002 sunt, ca scrie numai in japoneza pe ele, sunt din acelea la care trebuie completat nivelul, etc.

vreau sa le schimb, sa ii iau 2 baterii noi. aveti idee ce putere sa fie bateriile? e ok sa pun 2 bucati de 540?

Klez
27th May 2009, 21:23
e ok sa pun 2 bucati de 540?

Adica de locomotiva? E posibil sa fie cam mare :ha:

Pai vezi si tu cel mai simplu.... Iei o ruleta si masori lungimea, latimea si inaltimea ambelor baterii. Daca locul iti permite, poti sa te "lungesti" mai tare. Poti cumpara si o baterie de 150 A dar cu siguranta nu vei avea loc sa o pui sub capota. De aceea, cel mai sigur e sa le masori pe cele vechi, apoi sa iei altele cu aceleasi dimensiuni. Din vazute pe la altii, ele sunt de 75-80 A.

Bafta.

Schultz
27th May 2009, 21:45
:grin: hehe, ma refeream la puterea de pornire la rece, de 540A am vazut ca ar fi pe dimensiunea existenta acum, am vazut si Bosch de 600A ca ar mai fi, insa de aici incolo bateriile cresc in dimensiuni si nu mai incap, dupa cum zici si tu

aveam impresia insa ca se gasesc si mai puternice, pe dimensiuni mai mici decat gama obisnuita, insa sunt mai scumpe si mai speciale. am retinut insa cei 70-80 Ah, multumesc!!

Flash4x4
27th May 2009, 21:48
Optima 1200 Ah la pornire si e SIGUR mai mica decat orice ai tu pe masina
Pret in jur de 200 eur/ buc

Klez
27th May 2009, 21:50
70-80 A era doar orientativ. Nu are rost sa iei de 70 de A si sa mai ramana loc pe langa, la fel cum nu are rost sa iei de 80 A si sa descoperi ca trebuie sa "mutilezi" compartimentul motor sa-ti incapa bateriile.
Cel mai sigur e cu ruleta. Sa vezi si inaltimea, ca eu mi-am luat odata o baterie de 105 A (chinezeasca), care mergea numai bine la lungime si latime doar ca mai apoi dupa ce am montat-o am descoperit ca nu mi se mai inchidea capota.

Schultz
27th May 2009, 22:25
@Flash4x4 si @klez: danke, lamurit.

Sorin_HOT
28th May 2009, 07:05
Dimensiuni suport: 30.5 x 18.3 cm. Va intra o baterie normala de 74 AH. Daca ai 2 baterii x 74 AH eu zic ca 148 AH iti sunt arhi suficienti...

Flash4x4
29th May 2009, 21:02
Iata si pozele promise, le-am facut ieri dar nu am mai avut putere sa le si postez datorita activitatii sustinute de la deturnarea motorului de pe calea ce mi-a ales-ofostul meu mecanic.

Sper sa te ajute in confectionarea unuia pentru tine

Sorin_HOT
30th May 2009, 12:10
Merci Flash pt pozele postate.

Intre timp, multumita bunului meu amic si totodata user de aici Torpila75 am conceput si realizat impreuna un frumos suport pt o a 2-a baterie...

Neavand poze cum ar trebuii sa arate l-am proiectat, gandit si executat noi.

Poze cu realizarea:

Flash4x4
30th May 2009, 19:42
Super bine vine montat, si e mai aerisit decat tabla mea
Am sa pun poze de la montarea lui la loc, defapt am sa documentez fotografic toata remontarea motorului meu, in cele mai mici detalii

Caphonne
10th August 2009, 10:42
Salutare este posibil ca masina mea sa fi avut a 2-a baterie.Este model 91 si are un spatiu gol cu niste fire in partea stanga sus dupa cum se vede si in poza.

gyuri
26th August 2009, 07:34
din fabrica sunt cu doua bateri unele mitsubishi dar pentru pornire electromotorul este pe 24 v restul instalatiei e pe 12 sunt si modele de toyota cu doua bateri la fel ca la mitsubishi altfel amandoi as japoneze