PDA

View Full Version : De ce se descarca bateria?



Clau4x4
10th November 2008, 12:39
Buna ziua.
Mi se intampla ca dupa trei-patru zile de nepornire a masinii , sa ma trezesc cu bateria descarcata.
Si asta in conditiile in care :

1.Bateria este noua(2 luni).
2.Nu sunt nici un fel de alte simtome ca ar exista vreun scurt pe instalatia electrica.

Daca pornesc masina , si numai 2 minute pe zi , nu mai am probleme.
De unde credeti ca ar proveni problema? Ma gandesc la un consumator pe instalatie , dar nu stiu cum sa verific existenta lui. Am aparat de masura da' nu stiu ce sa fac cu el !!!! :ang2 , sau ma rog , stiu sa masor nivelul de incarcare al bateriei si atat.
Multumesc.

fender
10th November 2008, 15:18
Aparatul de masura trebuie sa aibe si functia de ampermetru. Daca are mai multe game de masura a curentului, trece-l pe gama cu valoarea cea mai mare.

1. Decuplezi cablul de la borna minus a bateriei si intercalezi ampermetrul intre borna si cablu
2. Vezi ce curent iti indica in aceleasi conditii in care lasi masina peste noapte (usi inchise si incuite, alarma pusa, daca ai contact la capota vezi sa fie apasat etc)
3. Daca ai mai mult de cateva zeci de mA (dupa cum se descarca bateria se pare ca e de ordinul sutelor de mA) atunci nu e in regula, ai un consumator care nu se opreste sau echivalent; daca nu ai un consum de curent mai mare de cateva zeci de mA (sa zicem 50) inseamna ca bateria nu "tine" curent, adica nu e buna, sau nu sunt intrunite conditiile consumului mare de curent.

Ca sa gasesti consumatorul parazit scoti, pe rand, una cate una, sigurantele electrice. Dupa fiecare extragere verifici curentul prin ampermetru. Incepi cu sigurantele principale din compartimentul motor si, in functie de rezultate, continui cu cele din habitaclu. In momentul cand vei vedea o scadere drastica a curentului inseamna ca ai dat peste circuitul care alimenteaza consumatorul cu probleme. De aici incolo depinde de circuitul cu pricina.

Daca ajungi sa banuiesti bateria atunci deconecteaz-o (decupleaza de la borna minus) si las-o asa cele trei zile. Daca dupa ce o recuplezi apare ca fiind descarcata atunci trebuie schimbata.

alex22_xxx
10th November 2008, 16:19
cel mai indicat ar trebui sa elimini bateria din calcul(chiar daca are doar 2 luni) si dupa faci alte verificari.scoate borna intr-o seara si vezi ce se intampla dimineata.daca merge inseamna ca pe undeva ai un consumator,daca nu alta baterie.e cel mai simplu asa.

Marius C alias Turagmes
10th November 2008, 16:24
cel mai usor masori curentul din circuitul bateriei cu ajutorul unui cleste de curent...cu el montat ....vezi ce curent ai....si incepi sa scoti pe rand sigurantele ...
daca totul e ok....sunt mari sanse ca un element al bateriei sa fie in scurtcircuit....atunci automat ai nevoie de o alta baterie

alex22_xxx
10th November 2008, 16:30
cel mai usor masori curentul din circuitul bateriei cu ajutorul unui cleste de curent...cu el montat ....vezi ce curent ai....si incepi sa scoti pe rand sigurantele ...
daca totul e ok....sunt mari sanse ca un element al bateriei sa fie in scurtcircuit....atunci automat ai nevoie de o alta baterie
sau ai grija sa nu uiti farurile aprinse! :ha: :ha: . daca va aduceti aminte a fost cineva pe forum care intreba de ce-i intra fum in masina! dupa ce toata lumea a inceput sa-si dea cu parerea despre eventualele cauze si-a adus aminte ca nu are usa pe spate! :ha:

Marius C alias Turagmes
10th November 2008, 16:51
da...asa-i....acum mi-am adus aminte de postul acela :ha:

eu am patit asa ceva cu o baterie noua....element in scurtcircuit....si am luat totul la mana....ca sa fie bateria de vina

Clau4x4
10th November 2008, 19:13
" sau ai grija sa nu uiti farurile aprinse! :ha: :ha: . "

Inainte sa plec de la servici am citit raspunsurile dvs. si ajungand acasa am pus mana direct pe aparatul de masura. L-am reglat pe 200mA si am incercat sa masor. Rezultat : 00.0
Am mutat pe 20mA . Acelasi rezultat . Am mutat pe 10A si la fel , am mutat.... , am mutat....
pana mi-au inghetat mainile. La un moment dat , uitandu-ma eu "a paguba " la baterie (si gandindu-ma :fr2 . la raspunsurile dvs.), mi-am adus aminte : aparatul meu este prajit pe scara de amperi. :ha: :ha: :ha:
Lasand gluma la o parte , trebuie sa fac rost de un aparat ca lumea.
Bateria o exclud pt. ca am pus-o pe cealalta masina si este o.k. , in schimb mai nou am observat nivel scazut de lichid de servo in vas. Am urmarit vizual traseul si am obervat ca scurgerea se "executa" exact pe alternator(care intre noi fie vorba-sper sa nu auda nimeni-este pozitionat fff jos , in partea stanga a motorului). Cred ca trebuie demontata o juma de masina ca sa ajung la el.
T'ui Japonezu lu Dumnezeu.
Credeti ca poate fi asta cauza ?
Poate sa intre lichid in alternator si sa :x permanent din baterie?

Miron Sorin
10th November 2008, 19:40
atunci masoara cit incarca....iar daca pica ulei pe alternator poate sa patineze cureaua....

suzuker
10th November 2008, 20:51
eu zic asa: aparatul daca deja l-ai folosit pe 200mA e deja prajit (nu e grav, are o fuzibila care se inlocuieste). Trebuie sa masori folosindu-l pe "10A", cu conditia sa muti si borna unui fir in pozitia inscriptionata 10A, deci sa ai unul la "COM" si unul la "10A". Masori in serie (scoti borna + si masori intre borna si firul de +) si trebuie sa ai cu toti consumatorii opriti si motorul oprit, valori de ordinul citorva zeci de miliamperi, sau zero (putin probabil). Exista si posibilitatea sa fie de vina alternatorul, am avut si eu problema asta, cind una dintre diode era in scurt. Deci alternatorul functiona, baga curent, dar cind masina era oprita, acea dioda lasa curentul sa se scurga in bobina alternatorului si bateria se descarca in citeva zile pina la zero. Vezi ce poti face, dar dar daca nu te pricepi, apeleaza la un electrician care te va lamuri. Succes

Clau4x4
10th November 2008, 21:37
E clar ca aparatul nu mai functioneaa pe amperi , imi aduc bine aminte ca l-am bagat intr-o priza cu el pus pe amperi , sa vad daca are curent . Si avea . :ha: :ha:
Am masurat incarcarea: slab , 12.8 , indicatorul bord sub pozitia normala.
Am mers cu masina ceva km. si incarcarea se mentine la acelasi nivel.
Cred ca este valabila chestia cu diodele. Necazul este ca , data fiind pozitionarea alternatorului ,
cred ca mai intai trebuie mecanic si dupa acea electrician.
Cred ca mai merge si asa, pana dupa sarbatori , oricum sa fac rost de un aparat sa vedem daca fura curent , da nu prea am inteles la care borna sa masor , la + sau la - ?

fender
10th November 2008, 22:09
Mie mi se pare ca am scris suficient de clar la pct. 1.
Nu conteaza unde intrerupi circuitul ca sa intercalezi (inseriezi) un ampermetru, merge la ambele borne. Insa este mai sigur sa umbli la borna - (minus) din acelasi motiv pentru care mai intai se decupleaza borna - (minus) cand deconectezi bateria de la masina. Motivul fiind ca daca desfaci mai intai borna + (plus) risti sa faci scurt la masa cu sculele pe care le folosesti sa desfaci borna.
Uite si o poza:
http://www.rangerovers.net/repairdetails/electrical/BeCMasleep.JPG
Cam ala e curentul normal.

Dupa cele ce-ai scris pe-aici eu ti-as recomanda cu caldura sa mergi la un electrician auto.

Clau4x4
10th November 2008, 22:17
Am inteles , multumesc baieti.

Marius C alias Turagmes
10th November 2008, 22:27
avantajul clestelui este ca nu trebuie sa intrerupi circuitul...il agati pe fir....si gata dai drumul la masuratoare :grin:

Clau4x4
10th November 2008, 22:32
Spre rusinea mea , nu stiu ce inseamna un "cleste". Poate o explicatie ar ajuta si pe altii.

suzuker
10th November 2008, 22:33
Spre rusinea mea , nu stiu ce inseamna un "cleste". Poate o explicatie ar ajuta si pe altii.
cauta un electrician. urgent

fender
11th November 2008, 00:27
Pai Marius n-a scris "cleste", a scris "cleste de curent". "Cleste" stii ce inseamna. Sau daca nu stii, te uiti in DEX: http://dexonline.ro/search.php?cuv=cleste
Ca idee generala, cand ai un calculator in fata care e conectat la internet si cand intalnesti un termen sau expresie pe care n-o intelegi, indiferent de limba, dai o cautare a termenului/expresiei in google. Tot ca idee generala, din motivul amintit, sa nu mai intrebi niciodata "ce e aia sau ce inseamna cutare lucru?". Raspunsul il ai la nas, il obtii mai repede decat ai scrie intrebarea si risti s-o iei pe coaja (nu la propriu, bineinteles).

Asa ca vezi ce-a auzit musiu google despre asta: http://www.google.com/search?q=cleste+de+curent
sau te uiti la poze: http://images.google.com/images?q=cleste%20de%20curent
si gasesti si principiul de functionare, nici prea in detaliu si nici prea sumar: http://www.powerstream.com/DC-clamp.htm (daca nu stii engleza il pui tot pe musiu google sa-ti traduca in romana, chit ca nu-ti ofera o traduce perfecta).

gnok
11th November 2008, 00:39
intr-unul di posturi am mai pomenit de asta...verifica si alternatorul/puntea de diode sau dioda de incarcare...releul...nu de alta dar am avut aceiasi problema , iar zippo a ars puntea de diode in troliere si masina avea exact aceleasi simtome cu ce descrii tu(mie in 3 zile zici ca nici nu aveam baterie)
p.s. daca e arsa o/sau dioda iti descarca acumulatorul ...

Klez
11th November 2008, 01:31
Haideti totusi sa ne gandim ca masina nu e Dacie 1300 si proprietarul ei nu-i electrician auto.

@Clauho, te sfatuiesc sa te duci la un electrician decat sa-ti dai foc la masina. Pariu ca o ora de verificari la un service de specialitate costa mai putin decat o instalatie electrica noua, un acumulator nou si o re-incarcare de stingator pe pulbere.

Bafta.

Clau4x4
25th November 2008, 18:37
Nemaidorind sa deschid alt topic , postez tot aici , o intrebare : cat credeti ca pot sa merg pe baterie , fara ca alternatorul sa incarce? Intreb asta pt. ca maine dimineata trebuie sa duc masina la service si alternatorul meu nu mai functioneaza.
Cand a inceput sa nu mai incarce , am reusit sa ajung acasa de la o distanta de 2-3 km. .

Dan Cilan
25th November 2008, 19:46
Daca reusesti sa pornesti masina teoretic mergi pana se termina motorina.Acum vreo 5 ani eu am reusit sa merg de la Sibiu pana aproape de Pitesti doar pe baterie dar era un Renault Espace din 96 , nu avea prea multa electronica in el.Ma duceam si mai mult dar fiind seara , nu mai vedeam , ca nu mai aveam lumini si ma saturasem sa stau in urma unui TIR sa ma ghidez dupa stopurile lui! :ha: A doua zi dimineata am facut stopul pana in Pitesti , mi-am luat cabluri de la Petrom , m-am intors la masina , am pornit-o cu ajutorul unui sofer binevoitor si am ajuns in Bucuresti unde m-am dus direct la un electrician auto.Mi-a facut alternatorul ( mi-a facut ceva bucsa de teflon la strung ) si da-i sa mearga mai departe. :grin:

Clau4x4
25th November 2008, 20:35
Multam fain Dane , mi s-a luat o piatra de pe inima. E o situatie de care nu m-am mai lovit pana acum si efectiv nu stiam ce se intampla sau cum se comporta masina.
Ca amuzament , deja mi-am programat alarma la 6,00 pt. ca atunci cand se lumineaza sa plec spre service in ideea in care traficul e mai liber si merg mai intins pana acolo. Oricum asa o sa procedez dar voi merge muuult mai linistit. :h5