PDA

View Full Version : buson de umplere blocat



air_wolf
12th January 2009, 22:35
dupa 3 zile, aproape 2 tuburi de wd40, citeva ore de dat la diverse chei (fixe, inelare, tubulare) cu ranga, fara ranga ridicat masina cu cricul direct de cheie etc... a trebuit sa ma declar infrint de busonul de umplere al diferentialului fata.
care dintre urmatoarele variante e cea mai rapida:
1. sudez piulita in direct de buson - caz in care daca se rupe si sudura bgp
2. incalzesc cu o lampa de benzina si mai incerc odata desfacerea "normala"
3. comit o alta gaura in buson, dau filet in ea si fac buson din altceva, dar in cazul asta trebuie sa dau complet diferentialul afara
4. umplu pe la aerisitor (futere de mama in diverse pozitii)
problema asta o sa o am si pe spate, 100%. sper cutiile sa nu necesite demontare doar ca sa bag ulei in ele.

la 1 si 2 mi-au zis mai multi ca risc sa aprind uleiul din diferential. de curiozitate am dat un pic drumul la ulei din diff fata: pute ca sconcsu' si se ia cu spaclul (are consistenta pastei de dinti). amestecul ala nu pare sa se aprinda, l-am verificat cu bricheta. eventual alte solutii?

kecske
12th January 2009, 22:48
incearca primele doua variante,de dat alta gaura e complicat si sa-l umpli pe la aerisire o sa te enervezi foarte tare.

Miron Sorin
12th January 2009, 22:55
sudeaza electric cu electrozi bazici sau cu migul(sudura cu sirma si flux de co2) in afturi mici....dupa ce le dai ciocaneste-l usor si sa ai grija sa nu spargi ceva....apoi incearca si desfa-l
nu te uita ca uleiul e gros...cind pui autogenul trebuie inrosit busonul...si uleiul poate lua foc
nu poti cu lampa de benzina ca nu are atita forta
bafta

zep
12th January 2009, 22:59
incalzesti
incerci sa desfaci la cald ,daca nu vrea incalzesti si racesti rapid cu apa
una din metode sigur da rezultate
eu desfac frecvent suruburi ruginite rupte etc si inca suruburi mari de tot cu pas marunt, incalzirea da intotdeauna rezultate bune
nu incalzesti la rosu incalzesti la limita bunului simt

Miron Sorin
12th January 2009, 23:04
ai dreptate...nu trebuie incalzit la incandescent.. :h5

Marius C alias Turagmes
12th January 2009, 23:47
incearca s-al bati .....si eu la Patrol ....am desfacut busonul de la dif-ul din fata cu dalta si ciocanind usor.....gen picatura chinezeasca....si mi-a mers....incerca si asta

air_wolf
13th January 2009, 00:00
incearca s-al bati .....si eu la Patrol ....am desfacut busonul de la dif-ul din fata cu dalta si ciocanind usor.....gen picatura chinezeasca....si mi-a mers....incerca si asta

da, asta am uitat sa mentionez c-a fost facuta...

initial aveam ideea creata de a-l incalzi cu torta de TIG, dupa aia m-am indragostit de plasma cutter da' l-am abandonat in secunda 2 si in final m-am oprit asupra lampii cu benzina, dupa ce am trecut si pe la pistolul cu aer cald.

e clar, cind il pun la loc pun pasta antigripare (nu mai pun vaselina pe un surub in viata mea), sudez tig o piulita de 17 pe el si-l desfac la fiecare 10.000 sa-l intreb ce mai face.

Marius C alias Turagmes
13th January 2009, 00:05
eu la ale mele le-am pus putina banda de teflon.....si n-am nici un bai :grin:

Miron Sorin
13th January 2009, 00:11
filetul e conic la buson si nu trebuie strins tare

fender
13th January 2009, 00:35
Pai goleste de ulei pe la busonul de golire, intoarce-o cu rotile-n sus si umple-o tot p-acolo :)

Puntea n-are aerisitor? Daca da, in cel mai rau caz o umpli pe-acolo, numai sa stii ce cantitate trebuie.

Poti sa incalzesti fara frica pana pe la 200 de grade. Poti sa te uiti in datele uleiului sa-i vezi punctul de inflamabilitate, dar asta e in aer curat si incinta deschisa. Apoi la cat e uleiul de vechi, nu ia foc asa usor cu "aerul" dinauntru.
Incalzeste local, mai ales carcasa, la vreo 150 de grade, da-i cu lichid refrigerant numai pe buson (sau cub de gheata) si ciocaneste-l usor. Repeta figura de doua ori si trebuie s-o ia.

Alin
13th January 2009, 00:56
Domnul Edy!Asa am patit si eu cu busonul de la baia de ulei la vw lt.Nu a vrut sa iasa in nici un chip si l-am incalzit cu autogen dupa care a iesit f usor.Daca nu ai unde da un semn si mergem la Snagov la nenea care m-a ajutat si pe mine.

air_wolf
13th January 2009, 09:56
asta poate fi facut lejer un test la achizitionare, in caz ca zice omul ca a schimbat tot in ea, desfaci si daca iese usor e ok, daca nu se desface e vrajeala. :ha:
alin, daca nu ii dau de cap, cred ca asta ar fi varianta. eu joi vineri si simbata sint in snagov.

mickey'3
14th January 2009, 16:58
nu stiu la diferential daca poate fi filet pe invers :) ,eu asa m am chinuit la un surub care dupa ce l am strans de a iesit apa din el mi am dat seama ca trebuia strans pt a se desuruba :grin:

nu cred ca la diff au pus filet invers dar merita incercat ,daca nu ,cum ai zis sudezi o alta piulita si incerci sa l desfaci cat e cald !

succes

Dan CHIRIAC
14th January 2009, 18:30
Filet invers nu am auzit sa se utilizeze decat la instalatii de gaze.

air_wolf
14th January 2009, 21:33
si la pedalele de la bicicleta tot filet invers e. la diff nu cred.

fender
14th January 2009, 21:52
Si la masini exista in multe locuri (capete de bara, suruburi de ax la intinzatoare, role de curea, nipluri la AC). Dar acolo unde se folosesc filete pe stanga intotdeauna exista un rost (anti autodesfacere sau asamblarea a doua piese imposibil de facut altfel).
Nu e cazul la un amarat de buson de umplere. Plus ca astea trebuie sa fie oarecum standard, inclusiv marimea/felul sculei folosite, pt. ca schimburile de ulei trebuie sa se poate face in service-uri obisnuite, in genul celor de pe langa bezinariile de pe marginea autostrazilor.

pepi3103
15th January 2009, 02:02
Bate in el cu nesimtire si ciocan de cel putin 2 kile fara frica.Da da in el nu te juca.
Dalta sanatoasa si o tzara stirba cu ciocan mare dupa!!
la asa asalt nu rezista nici Regina Angliei!

nissan4x4
28th January 2009, 17:28
boieruleeeeeeeeeeee inveti copilul la prostii ........

Lipoveanu
28th January 2009, 18:33
dai aci sa vezi un filmuletz .... acolo unde e chinezul in poza ... http://www.fueldoors.com/

eu mi-asi lua asa ceva ... poate vrei si tu ...sa scapi de probleme ...

air_wolf
29th January 2009, 01:13
m-as multumi si cu astea in loc de buson
http://www.fueldoors.com/mainpics/hayabusa_pf9.jpg

Lipoveanu
2nd February 2009, 02:43
fragede .... li se rup oasele.....

Yonutz
2nd February 2009, 10:33
Pervers mic! :ha:

mickey'3
2nd February 2009, 19:37
pan la urma ce ai facut cu busonu ?

Lipoveanu
3rd February 2009, 23:59
pan la urma ce ai facut cu busonu ?
mai ... esti off-topic ... tu nu vezi ca se discuta de chinezoaice mici .... :uameni

svejk
4th February 2009, 00:06
chiar asa: eddie, de ce nu sudeaza miticuta o bara de fier de vreo 3-4 cm, (bara, nu teava) de buson, astfel incat sa iasa in afara cu vreo 10-15cm, si sa bagi cricul sub bara aia? cu siguranta cele x tone ale masinii isi vor face treaba... ca sa fiu mai clar, gandeste-te la litera "fi" cercul ala cu secanta... fa-i un picior mai lung secantei respective si baga cricul dedesubt, eventual mai incalzeste nitel cu lampa instalatia inainte sa incepi sa ridici.

koala
4th February 2009, 00:14
Unu la mana : ... alea nu ieste chinezoaice, nici sa le pici cu ceara :ha: ... aia in alb e japoneza 100%, iar aia in negru bate inspre o corceala taiwanezo-portugheza ... da' e misto gaina !

Doi la mana : ... lu' air_wolf ii mai ia inca un an, cel putin, ca sa scoata busonu' ala ... asta, daca nu cumva vinde masina intre timp :ha: :ha: :ha: ...

svejk
4th February 2009, 00:50
bagam pariuri ca la daniel1234? :grin:

winetou 007
4th February 2009, 00:59
Incalzit bine si ajutat cu ciocanul dar lovituri sau socuri multe si mai marunte in aceiasi timp cand vrei s-al desfaci.Spor la treaba sigur vei reusi.

Alin
4th February 2009, 02:59
hai ma la snagov!

koala
4th February 2009, 10:54
hai ma la snagov!

E frig afara in perioada asta si apa e rece ca naiba, precis racim ...



PS : De 2 pagini toata lumea repeta obsesiv : "Toata treaba e sa ai ciocanu' greu si sa incalzesti bine locu' inainte !" :ha: :ha: :ha: ... hai mah, da-ti-o reaku de treaba, parca suntem in filmele alea porno suedeze, de prin anii '70 :banana :banana :banana ...

Yonutz
4th February 2009, 14:32
Cu lampa lui Aladin, incercasi bre? Daca nu vrea nici asa ...pune flexul & rotopercutorul pe el! :ha:

manu-2lgp
4th February 2009, 14:58
Iaca ce am citit pe un site (zice sa-l umpli pe la unul din suruburile de la diferential. Cum se vede in poza.
If the filler plug is really locked tight, and cannot be removed, you can take out one of the bolts that are used to hold the diff housing to the axle. Choose one that is at roughly about the same level as the filler plug, and use this hole to refill the diff oil.

mickey'3
5th February 2009, 01:47
@manu . pai cum naiba sa bagi pacolo ca ,surubu iese din carcasa puntii si intra perfect pe gaura carcasei diff;ului ,creca nici cu seringa cu acu n ai cum ...

bigdaddy
5th February 2009, 11:56
@manu . pai cum naiba sa bagi pacolo ca ,surubu iese din carcasa puntii si intra perfect pe gaura carcasei diff;ului ,creca nici cu seringa cu acu n ai cum ...

S-ar putea sa fie totusi OK, in principiu in carcasa diff-ului sunt gauri filetate strapunse in zona aceea. cu putina rabdare s-ar putea sa mearga.

Eu am deblocat busoane de genul asta cu dalti si ciocan. Adica o dalta buna , care taie pentru a taia un mic canal in buson, in care se agata dalta a doua, cu taisul rotunjit, sa nu taie in continuare in buson.Ciocanul potrivit ar trebui sa rezolve dupa aceea problema.

leredeu
5th February 2009, 12:19
Cheie dinamometrica de cel putin juma' de metru. La busonul de umplere al CV a functionat. Pina sa ajung la ea, am futat un clichet (bagat ranga pe coada=barbierit instant dintisorii; toti 72).

Bafta mare si rabdare.