PDA

View Full Version : Problema IVECO



micu cristian
7th March 2009, 11:52
Salutare! Apelez din nou la cunostintele voastre in materie de mecanica si asta pt ca, dupa cum am mai spus, cei de la reprezentanta iveco, par a fi complet aerieni.
Pacient: Iveco E47 din '99, motor euro 2, 14000cm3, pompa injectie Bosh, electronica.
Simptome: cateodata, destul de rar, dupa ce opresc motorul, nu mai vrea sa porneasca. invarte, dar nu alimenteaza si nu se mai aprinde EDC-ul in bord cand pun contactul.Am verificat contacte electrice, sigurante, senzor cabina rabatata, mufe, aerisit alimentarea, electrovalva de pe pompa inchide/deschide cand iau/pun contactul, motorul nu se supraincalzeste in mers, indiferent de tonaj...
Observatie: daca il las aprox. 2 ore, cand pun contactul, se aprinde EDC-ul si porneste la sfert
La service iveco au pus tester-ul pe ea dar pornea de fiecare data si nu au constatat nimic neobisnuit iar daca nu ar fi avut calculatoru de test, se uitau ca boii-n bezna si ridicau din umeri, pe langa recomandarea ''experta'' de a schimba calculatoru de injectie, iar acest calculator costa cam un sfert din cat am dat eu pe masina in Gremania acu 2 ani. Ma gandesc ca daca se futiza calculatoru, nu mai pornea deloc si s-ar fi vazut si pe aparatele lor de diagnoza, asa ca inclin sa nu-i cred.
Poate stiti voi ceva,... altceva?
Multumesc!

MagnuM
7th March 2009, 14:26
Cel mai probabil, este o problema a pompei de injectie: solenoidul de la valva de oprire, din pompa de injectie, se blocheaza! Cand motorul este cald, solenoidul ramane blocat pe pozitia "oprit" si motorul nu porneste, sau, porneste foarte greu - actionare foarte lunga a demarorului. Dupa aprox. 2 ore, motorul se raceste suficient, incat solenoidul sa se deblocheze si motorul sa porneasca normal.
Dupa ce ai oprit motorul si nu mai porneste, toarna o galeata de apa fierbinte pe pompa de injectie, in zona valvei. Daca motorul porneste imediat, ai gasit "problema". Parerea mea!

micu cristian
8th March 2009, 16:24
apa fierbinte? sau rece?

micu cristian
8th March 2009, 16:43
valva asta de care zici e in interiorul pompei sau e electrovalva din exterior care inchide si deschide motorina cand iei/pui contactu? daca e asta din ext. pompei n-as putea s-o desfac si sa-i scot pistonasu de tot, desi pare ca lucreaza, chiar si cand nu pornea masina. am scos conducta de motorina si se vedea pistonu, care parea ca lucreaza, sau poate nu deschidea suficient? sau e vorba de alta valva? oricum, are legatura si cu ceva electric, pt ca nu se mai aprindea edc-u in bord.
din ce mi-ai explicat tu, tind sa cred ca tre sa torn apa rece, nu fierbinte, pe pompa, si daca da, de ce ? ce se raceste exact? ca sa stiu ce sa schimb, in caz ca asta e buba.
Merci mult de lamuriri!

cristiblondu
8th March 2009, 17:21
Salut,toarna apa rece.daca porneste este capul hidraulic.se poate rezolva

MagnuM
8th March 2009, 18:15
Calda! Scopul este de a incalzii corpul valvei, pentru a se dilata si ai permite pistonasului sa se elibereza - sa se deblocheze.
Pozitionarea lui poate fii in interior - cum e la Chevroletul meu, sau in exterior! Aceleasi simptome le are unul din MAN-urile de la noi. Nu stiu cum au rezolvat cu el, dar au apelat la service-ul Radacini, pe dreapta, in rondul de la intrarea in Chitila, cand vii dinspre Bucuresti - are reprezentanta Bosch.

micu cristian
13th March 2009, 18:15
Merci! Am fost la ei, ieri, au zis ca poa' sa-si dea cu parerea doar daca vad ''live'' evenimentul descris, bine'nteles ca acu masina mergea, am pornit-o in fata lor de circa 20 ori si nu avea nici pe dracu, niciodata nu mi-am dorit sa se strice o masina, da acu chiar vroiam sa vada si ei fenomenu, insa...''nesansa''!
Oricum, daca tot i-am gasit ( multumesc din nou), i-am schimbat si duzele de injectoare lu 'ala micu', respectiv nissan.
Acu sper ca daca vor mai fi probleme cu camionu', sa se intample pe langa poarta lor :grin: , am luat si un nr de tel de la pompagiu' care mi-a facut injectoarele, a zis sa-l sun daca o fi cazu si vedem atunci cum facem sa-l aduc la locu evenimentului, poate pana ajunge el porneste iar dracovenia :ha: .
Raman dator :x , desi cred ca ai auzit asta de prea multe ori, ca s-o mai crezi!

micu cristian
16th April 2009, 17:51
Cu scuzele de rigoare, i-mi retrag cuvintele''ca bou-n bezna'', adresate ''meseriasilor'' din service. Intr-un final, am constatat ca au avut oarecum dreptate. Calculatoru era de vina :p .Dar nu l-am schimbat, ci l-am desfacut frumusel, sa vada ochiu meu ce contine, de costa 6mii de euroi(pret comunicat de ''amicii'' din service).Si am vazut....multe piese, imprastiate pe doua placi. Speriat de pretul unuia nou, am apelat la un prieten electronist care mi-a raspuns sec...''pana de contact, daca se ardea vre-o piesa, n-ar mai fi pornit in veci, vino-ncoa ca-l facem!''. Si cu o rabdare FENOMENALA, a refacut TOATE lipiturile de pe cele doua placi cu integrate si alte piesulici.
Concluzia e ca acu merge uns, am scutit o galagie de bani si aviz amatorilor, inainte sa dati banii pe orice calculator nou, verificati daca se poate repara cel defect, de multe ori problema e mai simpla decat s-ar crede, mai ales la masinile supuse la vibratii si trepidatii mai mari.
Sa auzim de bine!

aasergiu
6th December 2009, 10:28
Salutare tuturor,am achizitionat un iveco eurocargo de 7,5t din 2003 si am o suparare cu el, porneste foarte greu,abia la e 4 cheie imi porneste dimineata,iar dupa ce meg cu masina cam o jumatate de ora si o opresc,stau 5-15-20 min imi porneste dupa 5-6 secunde de dat la automat,am fost pe la cativa mecanici si uni zic ca este din aprindere,alti ca trebuiesc injectoarele curatate,altul ca nu am pompa de amorsare pe masina,adevarul este ca nu am gasit nici o pompita din aia cu codita in caz ca raman fara motorina nui pot da la codita sai vina motorina,ce sai fac ca nu mai stiu?

aasergiu
6th December 2009, 10:33
DOMNU CU CALCULATORU DE CAMION DACA DORESTI SA IMI DAI SI MIE NR DE TEL AL ELECTRICIANULUI CARE TIA REPARAT CALC DE LA CAMION,AM NEVOIE SA-L INTREB DACA POATE SAMI REPARE SI MIE O NAVIGATIE DE JAGUAR,PENTRU CA MI SA DUS DINTR-O DATA SI AS INCERCA SA O REPAR,ALTA NOUA ESTE O CARUTA DE BANI.VA MULTUMESC

zep
6th December 2009, 10:37
primul lucru este sa ii pui o supapa de sens pe tur-ul de motorina imediat inainte de pompa de injectie
in felul asta stii sigur ca pompa ramane amorsata
daca face la fel poti suspecta injectoare sau chiar compresie slaba
incearca intai supapa de sens e 20 de lei la orice magazin de piese si ne comunici rezultatele

aasergiu
6th December 2009, 12:26
Mersi o sa incerc maine

aasergiu
6th December 2009, 12:59
Inca ceva,nu stiu ce sai fac la liftul hidraulic din spate pentru ca nu se lasa in jos de tot,se lasa un sfert si dupa aceea se lasa numai ajutat,adica trebuie sa traga cineva de el in jos si cineva sa umble la butoane,i-am completat ulei in vas dar degeaba,AM UITAT SA MENTIONEZ camionul a stat intr-o parcare vreo 6 luni de zile.

Yonutz
6th December 2009, 13:08
Schimba lichidul si incearca sa aerisesti circuitul (sa elimini aerul)...Repeta de mai multe ori coborarea si urcarea liftului ... Este posibil ca prin nefolosire indelungata sa se fi gripat sistemul si/sau lichidul (uleiul hidraulic) sa se fi depreciat sau sa ai pe furtune ceva aer ... :h5

mihai11
3rd November 2011, 18:51
va deranjez si eu cu o intrebare am un iveco euro 2 din 98 pompa injectie electronica problema se opreste din mers cateodata porneste imediat alteori dupa o zii mi sa zis ca este calculatorul masini stiti cum as putea rezolva problema . Multumesc

gigi_naste
7th February 2013, 20:43
sunt posesorul unui iveco daily an 2004 motor 2,8 si cand si cand mi se aprinde sonda edc si se reduce turatia motorului la relanti nu se mai accelereaza cam 3/4 sec. dupa care revine la normal

gigi_naste
7th February 2013, 20:50
dupa lungi cautari si 1000 de telefoane am gasit si rezolvarea in spatele pompei de injectie se afla o supapa de presiune am dato jos in capul supapei are o sita pacat ca nu iam facut poze am luat un spray degripant iam dat cu el si am suflato cu compresorul pana am curatato de mizerie nu tageti de sita nu se desface in tot acest timp am luat borna de la baterie pentru resetarea calculatorului am momntato la loc sa stins edc din bord masina functioneaza in parametri normali

criscretzu
8th February 2013, 18:26
Salut,
Se numeste regulatorde presiune si se infunda cu impuritati din motorina.
Cand nu mai este in parametri se aprinde la bord un martor de coloare rosie , care simbolizeaza un injector care pulverizeaza.
Odata ce a facut treaba asta nu isi mai revine,si va mai face din nou.
Cauzele sunt urmatoarele
-apa in motorina
-filtru motorina naschimbat la timp
-prefiltru motorina imbacsit(se afla pe sasiu,imediat dupa rezervor)
Se poate inlocui cu produs after market MEAT&DORIA sau cu cu cel de la BOSCH cu care vine echipata pompa.
Ai grija pentru ca in momentul in care sufli cu o presiune prea mare aceea sita se deformeaza .
Daca ai aceasta masina de mult iti recomand sa-i dai rezervorul jos si sa il cureti.
Pe filtrul de motorina mai ai senzorul de apa functional?
Daca vrei mai multe detalii iti stau la dispozitie.
Si off topic se simte ceva miros de peste pe Dunare:fh