PDA

View Full Version : Diagnoza Freelander



Cristi Chiscop
25th April 2009, 20:59
Are cineva , macar din greseala , un program de diagnoza pentru un Freelander Td4 2002 ?
Mi-am luat interfata OBD II , dar programelele de pe cd-ul de instalare sunt generice si cam slabute !

asfalttango
25th April 2009, 21:22
Ce interfata ai luat si ce programe ai....Cumva ELM 327?

Cristi Chiscop
25th April 2009, 21:25
Exact ELM 327 !!!!

Am facut o tampenie ?
:grin:

asfalttango
25th April 2009, 21:28
NU...si eu folosesc ELM 327 :h5
Dar s-ar putea sa nu mearga la masina ta.Merge la benzinare sigur si la dieselul common rail.
L-ai probat pe masina?Merge?Citeste parametri in timp reali?
DTC-uri?Sterge codurile?

Cristi Chiscop
25th April 2009, 21:37
Si are Easy OBD II ,scantool.net ,OBD II SPY , scanmaster -ELM , wOBDCRAZY si driverul !

Pai , nu prea citeste mare lucru din parametri , decat turatia si acceleratia !

mi-ar trebiu ceva sa citeasca si combustibilu' si mai ales aeru' - asta pentru ca pe un alt tester
mi-a zis ceva de o supapa si un senzor de suprapresiune !

Ideea e ca de pe la 130 -140km/h si 3000 rpm masina nu mai pleaca nici cu aghiasma !

flay
25th April 2009, 21:51
Probabil e supapa de la EGR; de obicei se mai blocheaza cu funingine si trebuie data jos si curatata(sau local daca se poate).Incearca sa vezi un tub metalic ce iese din evacuare si intra intr-o chestie tubulara la admisie.
Despre diagnoza electronica, nu te pot ajuta.

asfalttango
25th April 2009, 22:02
Pentru EGR ar trebui sa iti dea si codul P0400 pe tester...dar au fost cazuri si in care nu s-a putut citi nimic.....La fel si cu P0100 -debitmetrul.
Eu nu am in lista de compatibilitati...tipul tau de masina :sr

Cristi Chiscop
25th April 2009, 22:19
AAAA

Asta am crezut si eu !

Am desfscut si curatat temeinic EGR-ul de prima data ! Si mai e si un senzor pe Galeria de admisie
in partea opusa Valvei EGR !

Mi-a mai zis cineva ca ar mai fi o valva undeva jos in partea dreapta a masinii cu 3 furtunase de vacuum
si o mufa ci 2 fire in ea , dar n-am reusit sa o localizez ! cred ca trebe dat scutul jos si bagat pe dedesupt !

pe testeru' ala generic zicea ceva de un cod 5232 --senzor/valva de suprapresiune---fara " P " in fata , numai ca omul avea doar codurile pina la 4000 in baza de date si n-a putut sa-mi zica mai multe !
de aia m-am suparat si mi-am luat eu ELM 327 , dar acu' imi trebe un program bazat pentru el !

Miron Sorin
25th April 2009, 22:21
nu cumva e senzorul de pe intercooler?
se plafoneaza si e lenesa?

asfalttango
25th April 2009, 22:26
Daca ai facut diagnoza pe BOSCH KTS ...nu prea sunt de baza mai ales la probleme delicate...
Este posibil sa fie si de la MAP (manifold air pressure) care poate sa fie murdar si ar trebui sa citeasca informatia de pe galeria de admisie...Se spala sub jet de spray de spalat carburatoare...A se evita atingerea mecanica a senzorului(se pare ca este ceramic si este sensibil)

flay
25th April 2009, 22:41
Vezi ca "provita" avea aceleasi simptome la Discovery si "nu mai prindea 190...". Era furtunul de la turbo fisurat;nu stiu cum e la Freelander dar ar trebui vazut daca nu sint urme uleioase pe tubulatura(sau pe circuitul turbo-admisie).

Cristi Chiscop
25th April 2009, 23:01
nu cumva e senzorul de pe intercooler?
se plafoneaza si e lenesa?

DA , DA , se plafoneaza ,''da in nas ""----asta e ,zi-i cum vrei !

Unde e senzorul ala de pe intercooler , ca asta cred ca mi-a mai ramas ce curatat !!!!!

Miron Sorin
25th April 2009, 23:12
eu am o navara si am avut aceeasi problema
cauta-l dupa turbo pina in admisie
normal ar trebui sa fie chiar pe intercooler
el l-am schimbat pe al meu

Cristi Chiscop
25th April 2009, 23:27
Va multumesc din suflet pentru sugestii si pentru ajutor !
Si pentru ca ati avut rabdarea sa cititi si sa-mi raspundeti !!!
Acuma ... intrebarea initiala ramine : are cineva un program de diagnoza ???

asfalttango
26th April 2009, 10:11
Nu exista program de diagnoza cu ajutorul ELM 327 specializat LAND ROVER.Acest ELM 327 citeste NUMAI Electronic Control Unit al MOTOARELOR.Deci nu poti citi ABS,AIR-BAG etc.
Ce ti-au dat pe CD de instalare sunt programele universale(fac acelasi lucru cu o alta grafica).
Investitia e buna dar nu pentru masina ta :sr

bratu romeo
26th April 2009, 13:45
Salut,

Oricum, viteza maxima constructiva in cartea tehnica este 156 km. Oricum mai mult de 130km/ora nu este normal sa mergi cu masina asta oricum la 3000 de ture in treapta a cincea ai 120-130 km/ora ai incercat in treapta 4 sa te duci pana in 4,5 mii de ture ?
Masina are 7 ani si cine stie cati km , motorul este common rail si chiar daca este de la bmw este si el putin subdimesionat chiar daca este mai bun decat varianata diesel land rover.

bratu romeo
26th April 2009, 13:55
Salut,

Eu cred ca poate fi si o problema de amestec, probabil nu mai are aer suficient desi la viteze mari aerul ar trebui sa intre buluc , oricum , MAF senzor trebuie verificat, unii spun ca il poti verifica scotand mufa si mergandcu masina, eu nu am incercat, apoi poate filtrul de aer sa fie plin de praf sau turbina sa fie dusa, testerul bosch poate sa verifice turbina, ceva in jurul a 1020 ar trebui sa arate o turbina buna
Oricum 150 /ora e cam la capatul motorului asta.

mariusg
26th April 2009, 19:41
Program nu vei gasi nicaieri. Incerca totusi sa faci o diagnoza computerizata la dealerul de Land Rover din zona ta.

ŢiriacAuto Bacău
Oraş: Bacău
Adresă: Comuna Nicolae Bălcescu, DN2, km 279
Tel/Fax: T - 0234 208 500 F - 0234 208 531
Comercializează: Mercedes
Hyundai
Land Rover

Service: Mercedes
Hyundai
Land Rover

Nu ar trebui sa te coste mai mult de 100 ron.
Apropo si daca faci asa ceva cere hirtie oficiala cu toate codurile de eroare aparute si modificarile, reparatiile, garantiile aparute sau neefectuate la masina ta.

Toate bune.

Cristi Chiscop
26th April 2009, 20:03
Am fost la mareata "reprezentanta " din Bacau !!!!

Diagnoza costa 160 RON cu TVA , numai ca ...... am stat 3 ore si jumatate !!!!!!

Mai precis , dupa 2 ore si jumatate am inceput sa ma cam nelinistesc si sa intreb : " totusi de ce dureaza asa de mult
o simpla diagnoza "???? Si a venit un domn inginer zambind si mi-a spus ca "nu se poate conecta la calculatorul masinii
, nu stie exact de ce , dar mai incearca !

Si , la replica mea cum ca masina a mai fost pusa pe tester si mi-a citit motoru' , a raspuns -- tot la fel de zambitor :
" posibil , dar ala nu era tester de reprezentanta , asta e mult mai complex " !!!

Si , dupa 3 ore si jumatate , n-am mai rezistat psihic si am cerut masina si am plecat !
Tot in ziua aia mi-am dat comanda pe net de ELM 327 si acum caut program !!!!

Asta e cu reprezentanta : m-am dus bou si am venit vaca ! ----macar au avut bunul simt sa zimbeasca si nu mi-au luat bani !

Oricum , multumesc de sfat !

bratu romeo
26th April 2009, 20:39
Salut,

Am uitat, pune niste motorina din Austria si o sa vezi ca merge altfel freelanderul....
Bafta cu diagnoza

asfalttango
26th April 2009, 20:47
Eu fac diagnoza pentru multe tipuri de automobile dar pentru MITSUBISHI al meu nu am :P
Asa ca se poate mai rau decit situatia ta :ha: :ha:

Martorul AVARIE MOTOR este aprins?

flay
26th April 2009, 21:07
Am fost la mareata "reprezentanta " din Bacau !!!!

Acolo abia s-a uscat vopseaua pe showroom si nu cred ca au meseriasi. Cred ca cel mult pentru masinile din ultimii 2-3 ani pot face ceva ca pentru ele cred ca au manuale cu indrumari pas cu pas.
Daca arde problema, fa un drum la Bucuresti(la cite camere sint pe drum cred ca nu te va deranja lipsa de viteza) si vezi la Anglocars (Angus) ca acolo baietii se pare ca stiu meserie.

Cristi Chiscop
26th April 2009, 21:19
Din ce imi spun Asfalttango si Romeo Bratu , ajung la concluzia ca , de fapt , problema masinii mele e ca are ... un tacanit intre scaun si volan !!!!

Sa recapitulez : masina merge , i-am curatat EGR-ul , senzorul de pe galerie ,nu are nici un furtun fisurat , nu e nici un bec aprins..... !!!!!
DAR, merge superb pina la 130 , schimba vitezele la 2000 --2200 rpm , totul e ...ata... si la 130 si 2900 - 3000 rpm , deodata da in nas !!!! Am incercat sa o dau in sport si sa-i dau eu a 4-a ----se tureaza la 4000 - 4500 rpm dar viteza NU CRESTE !
Daca ridic foarte usor piciorul de pe acceleratie , are un moment cand mi se pare ca impinge pedala de acceleratie in sus !
Tinuta in regimul asta , scade viteza la 120----cu aceleratie tinuta CONSTANT , dupa care din nou ajunge la 130-- pleaca dintr-o data ( la fel se intimpla daca prind un pic de vale )
Chestia mai a dracu' e ca daca o tin asa ,cu pedala apasata constant --nici prea prea , nici foarte foarte--- pe la mijloc , unde o simt ca ar incepe sa scada --- dupa 1-2 minute CRESTE VITEZA si face aceeasi figura la 140 !!!!
Si tot asa , din aproape in aproape , am reusit sa o aduc pina la 160 km/h pe autostrada !!!!!
ASTA ma enerveaza ---- deci se poate !,dar trebe drum lung si drept !
CE CREDETI , ARE INTR-ADEVAR UN TACANIT INTRE SCAUN SI VOLAN ?
Sau e o mica chichita , un senzor , ceva micut si de finete pe care il stiu doar mesterii ???

asfalttango
26th April 2009, 21:46
Teoretic daca nu e becul aprins inseamna ca nu sunt coduri de defect(DTC-uri) ceea ce inseamna ca d.p.d.v. electronic ar trebui sa nu ai nici o problema.
In schimb poate sa fie o particularitate a modelului in care un senzor sa nu lucreze la valorile normale si ECU central sa nu ii vada problema.

Eu merg intotdeauna pe premisa ca propietarul masinii e cel mai bun observator al comportamentului utilajului :h5

Cristi Chiscop
28th April 2009, 16:48
Cred ca am descoperit buba ! E o tija care actioneaza o .....chestie ,in turbina de lasa sa treaca mai multe gaze sau mai putine
in functie de turatie ---- stiti voi ce vreau sa zic !
Buba e ca tija aia are o cursa foarte mica , deci turbina intra in functiune doar putin !
Concluzia : trebe sa dau jos turbina si sa o curat temeinic !-- cel putin asta mi s-a spus la service !

flay
28th April 2009, 18:25
Se numeste "wastegate arm" in engleza si in functie de cit de mult e impinsa, de vacuum sub comanda computerului, lasa sa iasa gazele ce-ti tureaza turbina.Eu am curatat-o acum 2-3 saptamani doar cu WD40 si am pus ceva vaselina cu cupru . E cunoscuta blocarea acestei pirghii la LR cel putin(de aia am curatat-o si eu).
Tija aia se poate ajusta ca lungime (la Discovery cel putin) si cu cit e mai scurta turatia e mai mare(gazele "lucreaza" mai mult inainte de a fi eliberate).
Nu se recomanda ajustarea acesteia totusi decit f.putin, altfel turatia va fi prea mare si masina intra in "limp" mode sau "du-ma acasa" cu 60 la ora sau pe aproape.
Repet, nu stiu cum e la Freelander, mai ales td4, dar la Disco e asa.

N-are rost s-o dai jos se poate curata pe loc.

Cristi Chiscop
29th April 2009, 21:00
FLAY , nu parghia proprui-zisa era blocara , ci aripioarele alea dinauntru !
avea o granada de calamina si ramasesera intr-o pozitie de mijloc !

bratu romeo
29th April 2009, 21:01
Am incercat sa o dau in sport si sa-i dau eu a 4-a ----se tureaza la 4000 - 4500 rpm dar viteza NU CRESTE !

Iti patineaza mbreiajul

bratu romeo
29th April 2009, 21:01
cat ai consumul mediu ?

Cristi Chiscop
29th April 2009, 21:56
Are cutie steptronic , de aia am zis ca o dau pe " Sport " .
Consumul combinat e undeva la 8 ---pina la 8,5 maxim

RuffRider
19th May 2009, 05:13
Are cineva , macar din greseala , un program de diagnoza pentru un Freelander Td4 2002 ?
Mi-am luat interfata OBD II , dar programelele de pe cd-ul de instalare sunt generice si cam slabute !
salut
in rave , am gasit ceva T4 DIAGNOSTIC SYSTEM, ar fi program de diagnoza, iti tre laptop si cablurile.
eu am postat in manuale landorver pe cd, sau cam asa ceva era titlu. acolo ai linku de unde dai jos programu rave. sunt mai multe parti , pe ani de fabricatie ,cam asa e inpartit, eu am gasit in ala pt freelander pana in 2001. intri acolo la TEST BOOK si te indruma pas cu pas cum sa mestereste cica. spor la treba si sper sa iti fie de folos.
o zi buna

koais
20th October 2010, 10:23
HELP! HELP! HELP!
:hl:hl:hl

Pt. un Freelander 1 1.8.
Buba: Sta Martorul de ABS aprins pana isi face testul, dupa care se stinge, si la franari mai puternice se aprindeau martorul TC si cel de probleme la sistemul de franare. Am schimbat placute, discuri, ulei, insa de ieri martorul de probleme la sist de franare sta tot timpul aprins.

Stiti unde pot face o diagnoza in bucuresti/constanta?
Nu ma refer aici de reprezentanta.
Ma puteti ajuta?

mariusg
20th October 2010, 18:53
Catalin, ***********. Vreun senzor stricat.

G Saftoiu
25th October 2010, 15:09
HELP! HELP! HELP!
:hl:hl:hl

Pt. un Freelander 1 1.8.
Buba: Sta Martorul de ABS aprins pana isi face testul, dupa care se stinge, si la franari mai puternice se aprindeau martorul TC si cel de probleme la sistemul de franare. Am schimbat placute, discuri, ulei, insa de ieri martorul de probleme la sist de franare sta tot timpul aprins.

Stiti unde pot face o diagnoza in bucuresti/constanta?
Nu ma refer aici de reprezentanta.
Ma puteti ajuta?

Incearca si aici! Sunt 2 baieti,care au un tester T4,cel care se foloseste(folosea) pe linia de fabricatie....0769.599.559/0734.105.801/www.landgarage.ro

G Saftoiu
25th October 2010, 16:04
Cred ca am descoperit buba ! E o tija care actioneaza o .....chestie ,in turbina de lasa sa treaca mai multe gaze sau mai putine
in functie de turatie ---- stiti voi ce vreau sa zic !
Buba e ca tija aia are o cursa foarte mica , deci turbina intra in functiune doar putin !
Concluzia : trebe sa dau jos turbina si sa o curat temeinic !-- cel putin asta mi s-a spus la service !
Doctore! Turbina de pe TD4 este cu geometrie variabila.In functie de ce hotaraste calculatorul,in clindrii, intra mai mult s-au mai putin aer fortat, in functie de necesitati,la o anumita presiune.Comanda schimbarii pozitiei paletelor turbinei , este data de calculator(CCU daca nu ma insel),prin intermediul electrovalvei de la turbina. Depresiunea creata din jocul ventilului de la electrovalva, prin intermediul valvei de la turbina,inchide ,ori deschide unghiul paletelor turbinei ,de unde si presiunea mai mare ,s-au mai mica, a aerului ce intra in cilindrii motorului....si implicit putere mai mare ,ori mai mica a acestuia,in functie de ce se cere.... prin pedala de acceleratie.(fiind vorba de "depresiune" ,tija de modificare a unghiului paletelor turbinei,este "ATRASA" si nicidecum "IMPINSA"....Daca presiunea aerului dat de turbina, este mai mare ,ori mai mica fata de ce se cere,CCU hotaraste ca motorul sa functioneze in REGIM SIGUR (Safe Mode).Te rog ,invata sa repari cum scrie LA CARTE si nu DUPA URECHE,sau cum crede DOREL....... DEFECTE: 1. Electrovalva defecta(solenoid valve); 2. Tija actionare palete turbina blocata;3.Palete turbina blocate.
ATENTIE ! 1. Comanda este electrica , iar executia este pneumatica;2. Nu cumpara de la LR piesele ca sunt x2 mai scumpe decat la BMW!
BAFTA!

koais
25th October 2010, 16:06
Multzam mult!
Din pacate, masina e incepand de ieri in Constanta.
Dc. stiti pe cineva acolo cu ap. de diagnoza, tabarati va rog!

mariusg
25th October 2010, 20:05
@koais
Te rog nu mai intra pe topicul omului pentru problemele tale. Deschide altul. Pentru Constanta ai Tiriac Service sau mai bine vorbeste cu asfaltango ca a lucrat in bransa si poate mai are relatii.

koais
25th October 2010, 23:33
1. De ce sa facem 5000 de topicuri cu aceeasi tema? in loc sa le gasim pe toate sub acelas acoperis?
2. Am vb cu asfaltango acum o saptamana si nu ma poate ajuta.
3. Mancati-as pana ta de cerber, halal mod de a ajuta omul la nevoie ai si tu. In loc sa dai un sfat dai cu parul! Tu cand ai avut probleme cum ti-a fost? Sau n-ai avut niciodata parte de "fericirea" asta?

N-o lua personal, nu am intentionat asa ceva.

:uameni

mariusg
26th October 2010, 09:23
1. De ce sa facem 5000 de topicuri cu aceeasi tema? in loc sa le gasim pe toate sub acelas acoperis?
2. Am vb cu asfaltango acum o saptamana si nu ma poate ajuta.
3. Mancati-as pana ta de cerber, halal mod de a ajuta omul la nevoie ai si tu. In loc sa dai un sfat dai cu parul! Tu cand ai avut probleme cum ti-a fost? Sau n-ai avut niciodata parte de "fericirea" asta?

N-o lua personal, nu am intentionat asa ceva.

:uameni
1. OK, ca oricum nu citim nimic din topicurile anterioare.
2. Nu ai mentionat asta.
3. Nu discut modul tau de exprimare.
Poti sa intelegi ca in Constanta nu vei gasi diagnoza decit la reprezentanta? Poti sa intelegi ca aceasta marca nu este una foarte mult reprezentata la noi in Romania? Cea mai buna dovada este ca exista 6 reparatori autorizati pe teritoriul Romaniei. Unul este aici : http://www.landrover.ro/ro/ro/Company/Retea_dealeri/retea_reparatori.htm
Oamenii pasionati de aceasta marca fac tot ce pot pentru ai ajuta pe novici, dar acestia chiar nu au nici o pasiune, respect pentru aceasta marca, nici macar acela de ai asculta pe altii.

Cristi Chiscop
26th October 2010, 11:19
Doctore! Turbina de pe TD4 este cu geometrie variabila .................................................. ..................................
.................................................. ..............................................
BAFTA!

Corect !!! Tot ce zici e perfect adevarat !
Doar ca la data cand am deschis eu acest topic (aprilie 2009 si tu imi raspunzi in octombrie 2010 ) nu prea stiam mare lucru
despre "Frilander "!!!!
Problema ,la data respectiva ,a fost cu paletii turbinei blocati si am rezolvat-o prin desfacerea tubosuflantei , curatare si montat la loc .

Iar ACUM stiu exact cum se da jos turbosuflanta de pe "Frilander" si le pot spune si altora daca sunt interesati !

bratu romeo
27th October 2010, 20:32
Care au fost simptomele care te-au condus la concluzia ca e ceva la turbosuflanta ?
Ai schumbat si filtrul separator de ulei sau epuratorul cum ii zici tu? gazele care merg in turbosuflanta trec prin acest filtru

Multumesc

G Saftoiu
28th October 2010, 10:02
Scuze! nu am fost atent la data postarii.http://forum.club4x4.ro/images/smilies/smile%20%2810%29.gif...Am crezut ca este mai proaspata....

Cristi Chiscop
1st November 2010, 19:36
@ Bratu Romeo :
Masina se "cala" pe la 130 Km/h si nu voia mai mult nici cu slujbe (atentie-acum stiu ca aceleasi simptome pot sa apara si din cauza furtunelor de tur si retur obturate - se depune pe ele un fel de mazga din motorina).M-am dus la repr Iasi si mi-au zis ca e turbina si ca ,la vremea aia , imi pot oferi turbina reconditionata in Anglia la pretul de .... 110 milioane , drept pentru care ,dupa ce m-am trezit din lesin , am plecat catinel spre casa si mi-am adus aminte ca e service bun si "Dacia " Tirgu-Ocna .Si m-am dus la ei , au ridicat masina ,dat scutul jos .... si au fabricat pe loc o tija cu carlig la capat ci care am incercat sa miscam de tija care actioneaza paletii la suflanta .... cursa 1,5 mm din 15 mm (cat a facut dupa ce am curatat-o)
Da , schimb si acel filtru cam la 30.000 km (stiu ca producatorul recomanda la 50.000)
@Koais : am avut aceeasi problema cu beculetele (le zicem Tres Amigos -ABS ,TC, asistenta la coborire ) care se aprindeau la frina ! Rezolvarea - am curatat si strins contactele la senzorii (sunt 2) pedala de frina -situati pe pedala -te asezi cu spatele pe prag si piciorele afara,bagi capul sub bord si se vad .Eu i-am scos , desfacut ,curatat si strins putin lamelele din interior si s-au stins "amicii" ca prin minune in 100 de metri !

bratu romeo
2nd November 2010, 19:37
Multumesc,

E bine de stiut ca se poate verifica ce cursa are tija fara sa demontezi tot motorul

offefei
14th December 2010, 19:01
Imi face placere sa fiu noul component al clubului dvs.
De putin timp mi-am achizitionat un LR Freelander 1.8, din anul 1998. si am deja probleme cu el. Frana de serviciu nu mai functioneaza deloc. Frana nu a functionat normal de la inceput. Insa acum nu mai functioneaza deloc. Un amic mi-a spus ca nu apas suficent frana. I-am ascultat sfatul si am apasat cat am putut de tare. Bineinteles ca frana nu a functionat si mi-au ramas aprinse becurile de la Controlul Tractiunii, ABS, si Controlul acela pt coborarea pantelor. V-as ruga sa ma indrumati catre un Service, unde pot face o diagnoza completa a masini, dat fiind faptul ca nu sunt primul proprietar al ei, si as vrea sa cunosc totul despre ea. Sa stiu in ce stadiu e motorul, cutia, amortizoarele, directia, etc.
Multumesc!

gu_5473
14th December 2010, 19:40
Incearca la service-ul din Ciolpani ,sunt de nota zece.Este chiar la intrare in Ciolpani dinspre Bucuresti pe partea stanga.

offefei
15th December 2010, 14:06
Bine v-am gasit!, imi face placere sa ma aflu de acum printre voi!
Am si eu o intrebare, legata de noua mea achizitie, un LR Freelander 1.8, din 1998. Unde pot face o diagnoza completa(motor, suspensii, directie, transmisie, parte electrica)?, fiindca la tiriac nu-mi permit. De putin timp frana de serviciu nu mai imi functioneaza deloc, si mi-au ramas aprinse becurile de la ABS, Controlul tractiunii, Si de la sistemul acela de control la coborarea pantelor.
Multumesc!

offefei
16th December 2010, 11:01
Am si eu o nelamuririe. Am achizitionat un Freelander SH si as dori sa ii fac o diagnoza completa. Ce cuprinde aceasta diagnoza? unde ma indrumati sa o fac? Ce pret are?

titiromm5
20th July 2011, 17:56
Imi poate spune careva care sunt parametrii pe care ii citeste interfata ELM327 la un freelander td4 din 2001? La masina tatalui meu sta aprins de ceva vreme martorul check engine , si as vrea sa sterg erorile , sa vad daca se reaprinde.

sierrafery
22nd July 2011, 00:19
Cu scannerul ala nu o sa faci mare branza.

DKW
22nd July 2011, 09:44
Imi poate spune careva care sunt parametrii pe care ii citeste interfata ELM327 la un freelander td4 din 2001? La masina tatalui meu sta aprins de ceva vreme martorul check engine , si as vrea sa sterg erorile , sa vad daca se reaprinde.
Daca sta aprins martorul ala, mergi si fa-i o diagnoza. Ce simptome prezinta masina?

titiromm5
22nd July 2011, 11:32
A fost tata cu masina la diagnoza in Tulcea dar nu aveau cei din service tester bun si nu a citit eroarea. Becul sta aprins de cand a ramas fara baterie. In rest masina berge bine. Se tureaza frumos pana in 3500 , si urca bine pana la 120-130 la deal . Nu da in nas, merge ok. Cei de la RAR au spus ca problema poate fi de la catalizator sau ceva de la evacuare.

DKW
22nd July 2011, 22:52
Mai incearca o metoda foarte simpla, scoate-i bateria, pune-i contact, da-i cheie ca si cum ai vrea s-o pornesti, scoti cheia si o lasi cateva ore fara baterie. Daca se aprinde iar simbolul "check engine" ai mai multe de verificat. Rampa de injectoare, senzorii de la rampa, pompele de motorina si pe primul loc ar fi turbina si ce tine de ea. Scoate fum? Ai sesizat instabilitate la ralanti? Trage mai greu de la o anumita viteza?
Sau pot fi catalizatorul/evacuarea infundate, dar nu prea cred. Uita-te in manualul utilizatorului si vezi ce spune cand se aprinde "Check engine", ce cauze sunt.

"se aprinde pentru scurt timp atunci cnd motorul este setat pe "II". lumina nu ar trebui să iasă sau data de altă sursă de lumină, sistemul de control al motorului trebuie să fie examinate. Păstraţi-le imediat, dacă permise de verkehrsverhaltnisse prezenta şi rotiţi-l n cteva secunde de motor pentru cel puţin 30, dacă lampa ncepe din nou atunci cnd vine vorba de conducere pe, poate fi continuat (cu puterea motorului redus), n care nu acceptă vehiculul ct mai curnd posibil profesional inspectate pentru a preveni deteriorarea motorului posibil." google translate...

titiromm5
23rd July 2011, 12:13
Am citit manualul. Masina nu prezinta nici o problema, nici la drum nici la relanti. Am avut ceva probleme dar cu transmisia( IRD +grup spate schimbate ). O sa mai incerc sa o trimit la diagnosticare , dar in jurul Tulcei nu stiu momentan nici un service care sa aibe un tester care sa citeasca motorul si evacuarea. Cand o sa mai ajunga cu masina in Bucuresti o sa-l trmit cu siguranta la Ciolpani la Catalin, dar pana atunci sper sa merga bine. :tk

sierrafery
23rd July 2011, 17:18
La Freelander(dupa 2001) totusi nu e asa de restrictiv cu diagnoza ca la alte tipuri.... daca ai o idee in domeniul asta aici poti gasi ceva ieftin si compatibil http://www.obdtester.com/pyobd , binenteles nu sa sapi prin CCU dar motorizare si ABS duce.

crivo
27th July 2011, 16:52
Am si eu o nelamuririe. Am achizitionat un Freelander SH si as dori sa ii fac o diagnoza completa. Ce cuprinde aceasta diagnoza? unde ma indrumati sa o fac? Ce pret are?

Ai rezolvat cu diagnoza,cat acostat ?
Stie cineva unde se fac diagnoze la freelander,cat costa ?

mariusg
28th July 2011, 00:13
Am citit manualul. Masina nu prezinta nici o problema, nici la drum nici la relanti. Am avut ceva probleme dar cu transmisia( IRD +grup spate schimbate ). O sa mai incerc sa o trimit la diagnosticare , dar in jurul Tulcei nu stiu momentan nici un service care sa aibe un tester care sa citeasca motorul si evacuarea. Cand o sa mai ajunga cu masina in Bucuresti o sa-l trmit cu siguranta la Ciolpani la Catalin, dar pana atunci sper sa merga bine. :tk
Pentru tester nu la Ciolpaniu sau la Catalin. Momentan nu este disponibil. Ia legatura cu Marcel.