PDA

View Full Version : probleme pornire suzuki vitara



mihaiirinoiu
27th March 2010, 18:05
salut, am si eu o problema cu suzi a mea, e din 91 motor 1,6 iar problema consta in faptul ca dimineata porneste greu, trebuie dat mult la automat de cca 5-6 ori, apoi cand se incalzeste porneste la sfert are cineva vreo idee ce ar putea fi? :hl

PYZ
27th March 2010, 18:27
Iar vorbesc fara sa ma pricep:hw la modelul asta (sau la oricare altul).Banuiesc ca lumea o sa intrebe( si pe buna dreptate ) injectie,carburatie?Ce fel de motor este?.Problema cred ca este legata de nefunctionarea a cea ce ar trebui sa fie socul,asadar un senzor de temperatura,bulit.sau pur si simplu nu mai face contact.las pe altii mai experimentati sa dezvolte.Bafta !:x

ADI
27th March 2010, 18:28
e pe carburator sau pe injectie?

mihaiirinoiu
27th March 2010, 20:05
motorul este pe injectie

u2_2
27th March 2010, 20:09
ce fel de fum scoate dimineata?
in alta ordine de idei, daca este motorul cald si il lasi vreo ora-doua, porneste usor?

tomas
27th March 2010, 20:14
Salut.
Si eu am avut vitara si aceeasi problema.La rece pornea greu, la cald la sfert.
Incearca cea mai ieftina varianta: aditiv curatare injectoare de 12 lei de la Petrom, de doau ori si sper sa mearga Ok.La mine aceasta reteta a functionat foarte bine.

A doua varianta ar fi sa schimbi filtrul de benzina, iar daca nu merge nici asa s-ar putea sa fie pompa de benzina.

mihaiirinoiu
27th March 2010, 20:16
dimineata scoata fum alb-albastrui, sta turata la 2000-2200. am lasat-o azi aproximativ o ora si a pornit usor

PYZ
27th March 2010, 21:03
Daca fumul e albastru... ii place uleiul . Sa fie si probleme de compresie?Cind e rece nu are compresie,si porneste greu.Cind se incalzeste,se dilata pistoane,segmenti,si porneste usor.

Gil
27th March 2010, 22:11
Verifica trei chestii mai intai:
- scanteieste?
- benzineste?
- are compresie? (comprimeste? :grin:)
Daca scoate fum albastru atunci papa ulei si in consecinta verifica compresia.

catalin.A
29th March 2010, 15:58
sa remediat problema?
te asteptam cu detali...

mihaiirinoiu
29th March 2010, 19:11
abia azi am dus-o la mecanic. bujii sunt bune,injectia functioneaza normal,la fel si socul. e posibil sa fie vreun senzor sau cand s-a schimbat cureaua sa nu fi fost pusa la punct. o sa revin cu verdictul:wink:

u2_2
29th March 2010, 20:06
Distributia n-are a face cu simptomele pe care le-ai descris.

Daca injectoarele sunt ok, verifica pompa de benzina, poate nu da destula presiune. Sau poate nu tine presiunea in sistem, o pierde peste noapte si atunci ai pornirea mai grea dimineata sau dupa o stationare mai indelungata.

Si fumul ala povesteste ceva, ar putea fi de acolo.

csaf
29th March 2010, 20:39
La Vitara mea, cu motor 1,6 16 V, pun contactul, las pompa de alimentare sa faca presiune in rampa injectoarelor, apoi, dupa 3-5 secunde dupa ce am pus contactul, se aude in bord un ticait de releu (se taie alimentarea cu curent a pompei de benzina) si abia atunci actionez demarorul. Si, chiar daca motorul e cald, procedura urmata de mine e aceeasi. Nu am avut nevoie nici macar la -25 grade Celsius sa actionez a doua oara demarorul.
Da, la rece explozia in cilindri e usor intarziata, dar se intampla oricum la prima cheie. Mai putin tehnic spus, motorul meu porneste la rece nu la sfert, ci la jumatate catre trei sferturi...

Cred ca, daca ar fi fost cureua de distributie sarita de pe punct, motorul nu ar fi pornit deloc, sau, oricum, ar fi functionat ca naiba.

Mai trebuie verificata si starea de functionare a senzorilor, poate unul a inceput sa dea cu zecimale... Mufe care au inceput sa oxideze si care se cer curatate...

mihaiirinoiu
29th March 2010, 20:42
fum scoate numai cat e rece si merge turata de la soc apro la 2000-2100 de ture apoi nu mai scoate. am verificat si nu consuma ulei, dupa 200 km in off nivelul a ramas acelasi. sper sa-i dea de cap mecanicul, e priceput a lucrat si in italia cativa ani tot ca mecanic, el mi-a zis ca daca distributia nu a fost pusa exact la punct poate sa faca probleme, faza cu pompa care se dezamorseaza peste noapte o banuiesc si eu, ieri am lasat-o vrei trei ore si cand am pornit-o am dat un pic la automat cca 3-4 sec si a pornit afara fiind destul de rece. are idee cineva cam cat costa o pompa de benzina?

coro
29th March 2010, 22:03
are idee cineva cam cat costa o pompa de benzina?[/QUOTE]



aproximativ 250 ron depinde de model, producator si cine ti-o vinde :bean

sorinV8
29th March 2010, 22:22
daca e monopunct si daca porneste la mai multe incercari si usor balbait, incearca sa verifici daca pinul B11 de la calculator are legatura cu circuitul de pornire (starter). practic are nevoie de un impuls de plus in timp ce dai la automat. poti sa incerci sa strapezi acest circuit(de proba) de la b11 la plusul bateriei,in timp ce electromotorul invarte. daca continui sa tii si dupa pornire ai sa observi ca motorul scade usor in ture si nu prea ii prieste... merite sa incerci.

csaf
29th March 2010, 22:37
La pornire fumega si la mine pret de 1-2 minute. Consumul de ulei e nesemnificativ: cam 200 ml in 5000 km. Pompa de benzina m-a lasat in plin camp. La reprezentanta in Bucuresti mi-au cerut 432 Eur fara TVA. Am desfacut rezervorul cu frate-meu si am pus pompa Bosch de Solenza (mi se pare ca si pe Logan e aceeasi pompa). Mai aveam varianta unei pompe italiene Denso, care era 250 lei, dar am zis ca Bosch e Bosch, plus ca inca mai e in garantie. Pompa o gasesti in magazinele cu piese de Dacia. La mine nu a fost nevoie nici macar sa adaptez mufa de alimentare a pompei. Si nici probleme nu mi-a facut.

soso-bum
30th March 2010, 09:36
daca e monopunct si daca porneste la mai multe incercari si usor balbait, incearca sa verifici daca pinul B11 de la calculator are legatura cu circuitul de pornire (starter). practic are nevoie de un impuls de plus in timp ce dai la automat. poti sa incerci sa strapezi acest circuit(de proba) de la b11 la plusul bateriei,in timp ce electromotorul invarte. daca continui sa tii si dupa pornire ai sa observi ca motorul scade usor in ture si nu prea ii prieste... merite sa incerci.
nerecomandat sa umblii sa alimentezi calculatorul de vitara aiurea:hw
tocmai am reparat un calculator care a fost supus la asfel de incercari si foarte greu iam dat de capat,skimband si circuite integrate:x
daca vrei sa elimini asa ceva cauta si cere un calculator imprumut pt 2 minute

mihaiirinoiu
30th March 2010, 16:15
se pare ca am rezolvat problema e un senzor numit ETC, l-am comandat (38 ron pretu) si maine urmeaza sa-l schimb.:y

Kaesar
30th March 2010, 17:21
Ceva detalii despre senzorul asta...???!!! unde este... cum ajungi la el??!!:h5

mihaiirinoiu
30th March 2010, 17:28
o sa-i cer mecanicului schita motorului, e langa injectie are o mufa verde :P maimulte detalii maine scz

unde
31st March 2010, 13:46
Da, la rece explozia in cilindri e usor intarziata, dar se intampla oricum la prima cheie. Mai putin tehnic spus, motorul meu porneste la rece nu la sfert, ci la jumatate catre trei sferturi...

Cred ca, daca ar fi fost cureua de distributie sarita de pe punct, motorul nu ar fi pornit deloc, sau, oricum, ar fi functionat ca naiba.



Un motor pe injectie nu va porni niciodata la sfert, nu are cum, trebuie sa primeasca ceva informatie de la senzori. Pornire la sfert doar la carburatie se intilneste :grin:

Daca distributia ar fi sarita, pornirea ar fi fost greoie si functionarea ca si cind ar merge in 2-3 cilindri, dar simptomele ar fi aceleasi si cu motorul cald si cu motorul rece, deci nu cred ca e distributia sarita.

Dupa fumul ala albastru eu as verifica compresia motorului. Daca nu ai compresie, pornirea e mai dificila. Daca nu poti sa faci un test de compresie, dimineata cind e motorul rece, baga citiva ml de ulei prin gaura de la bujie. Fa asta pentru fiecare cilindru, pune bujiile la loc (poti sa verifici si distanta la bujii cu ocazia asta) si apoi da-i o cheie. Daca pleaca (mai) usor, atunci aproape sigur nu ai compresie.

Later edit: ce te face sa crezi ca senzorul ETC (Engine Temperature Coolant) e de vina? Daca ar fi fost asta, consumul ar fi trebuit sa fie mai mare pentru ca ECU are impresia ca motorul e mereu rece.

Kaesar
7th April 2010, 09:25
ne spui si noua ce-i cu ETC-ul, unde se afla, etc??!!

Gil
7th April 2010, 13:50
Daca termostatul ar fi blocat pe "deschis" sau senzorul de temperatura a motorului defect, cred ca un simptom ar fi ca sta mai mult turat la relanti pentru ca ECU incearca sa incalzeasca motorul mentinand o turatie ridicata mai mult timp. Iar asta e usor de observat.
In cazul tau eu n-as mai sta pe ganduri si as masura compresia, pe fiecare cilindru.

mihaiirinoiu
7th April 2010, 18:03
daca sunt probleme cu compresia n-ar trebui sa consume ulei?
mecanicu nu a reusit sa-i dea de cap, problema e ca nu are nimeni soft de vitara si nu poate sa o puna pe tester, o metoda de pornire este sa-i dai putina benzina pe la filtru de aer si porneste imediat, am apelat la voi in speranta ca poate sa mai intalnit cineva cu problema asta, un cunoscut cu un feroza a avut aceeasi problema si nu i-a dat de cap. un tratament cu duralube ar rezolva problema cu compresia?:hl

proof
7th April 2010, 18:17
Verificarea compresiei nu se face pe tester. In general cand scapa compresia papa si ulei dar nu e regula.
Un mecanic priceput ce are in dotare o scula cu manometru de presiune verifica compresia pe fiecare cilindru montand scula in locasul bujiilor, asta ca sa scoti din ecuatie cauza compresia. :wink:

csaf
7th April 2010, 20:02
Verificarea compresiei nu se face pe tester. In general cand scapa compresia papa si ulei dar nu e regula.
Un mecanic priceput ce are in dotare o scula cu manometru de presiune verifica compresia pe fiecare cilindru montand scula in locasul bujiilor, asta ca sa scoti din ecuatie cauza compresia. :wink:

Asa e. Compresia nu o verifici cu testerul. Metoda manometrului e mai sigura.
Acum, daca spui ca turnand benzina suplimentar pornirea e mai usoara, ma gandesc la o problema de alimentare: debit incorect al pompei de alimentare, filtru de benzina infundat, posibile alte gunoaie pe conductele de alimentare, injectoare... O posibila neetanseitate a circuitului, si acesta se dezamorseaza cand motorul e in repaus... Pana la urma, se pare ca... benzineste (cum s-a mai spus pe aici), dar nu indeajuns.

Si, ca tot se vorbi de ECU in topic, poate nu ar strica sa cauti un altul cu imprumut si sa incerci sa o pornesti cu acela. E posibil ca ECU sa dea semne de oboseala, si atunci mai da si erori, mai cu seama ca s-a pomenit de senzori care, aparent, isi fac treaba.

Pt ceilalti: asta cu ECU poate fi o cauza... Indefinitiv incercam sa ajutam omul, si, de ce nu, sa ne ajutam si pe noi... Daca am spus o prostie, executati-ma!:jp1

mihaiirinoiu
12th April 2010, 08:02
mai am problema: cand e rece masina sta la relanti ca 2200-2300 de rotatii iar cand e calda la 1100-1200 rotatii. e normal ?

csaf
12th April 2010, 12:27
mai am problema: cand e rece masina sta la relanti ca 2200-2300 de rotatii iar cand e calda la 1100-1200 rotatii. e normal ?
Nu cred ca e normal. La mine, la rece, sta pe undeva intre 1200 - 1300 rpm, iar la cald 800 - 900 rpm.

retty75
12th April 2010, 16:52
Nu cred ca e normal. La mine, la rece, sta pe undeva intre 1200 - 1300 rpm, iar la cald 800 - 900 rpm.

Subscriu. La rece maxim 1400, maxim un minut, la cald pe la 800 !

catalin.A
13th April 2010, 18:28
dc te intereseaza, stiu un mecanic-electrician bun in buzau...
ceva de genul am avut si eu la vitara mea, putin mai complex (calculator bulit) si pana nu ia dat de cap nu a lasat o.
bine..., nu ia reparat calculatorul, dar ia facut unele modificari si acum functioneaza foarte bine...
pt mai multe detali 0761916068...

lucic
18th April 2010, 22:24
Daca s-a adus in discutie regimul de turatii al motorului la rece respectiv cald, am o intrebare, poate v-ati mai lovit de simptomatica asemanatoare.

La rece, in functie de temperatura de afara sta undeva intre 1400 si 2000-2500 maxim (asta cu 2000-2500 e pe la minus 25), la cald sta undeva la 800-900,adica perfect normal pentru motor G16B (1600 16v)
DAR:
se mai intampla sa merg cu ea, motorul fiind deja cald , si cateodata cand ajung la un semafor sa zicem sau opresc undeva cu motorul pornit si astept cu masina scoasa din viteza, turatia e undeva la 1400 (sau cam pe acolo) dar daca ii dau o pedala scurta si o accelerez pe loc, cand isi revine coboara la 800-900 si acolo sta bine-merci pana nu o opresc de tot sau pana nu plec de pe loc.

Ce sa fie ?

O completare:
Cand merg cu ea la drum nu am remarcat sa ma "traga" inainte din cauza ca se intampla sa merg cu viteza mica in treapta de viteza superioara, asa cum se intampla in cazul pornirii la rece, cand din cauza ca motorul e supraturat, si pentru ca nu plec "scartzaind" ci molcom nici nu mai trebuie sa apas acceleratia masina "tragand" singura eu doar trebuie sa am grija sa nu las brusc ambreiajul.

mihaiirinoiu
4th May 2010, 08:49
am fost cu ea la mecanic si a reusit sa rezolve doar o problema, acu sta normal turata 800-900. am mai remarcat insa alta problema la ea, consumul trece lejer de 15 chiar se apropie de 20 si asta pe asfalt mergand in limite normale, 90-100 maxim si schimband vitezele pana in 3000 ture, tin insa sa precizez ca masina are cauciucuri de 235/75/15. e normal?

unde
4th May 2010, 10:41
Care sint dimensiunile stock? Niste cauciucuri si mai mari si mai late, asa cum sint ale tale cresc consumul.

liv_mar2
4th May 2010, 10:59
Salutare!

Vitara mea cu gume 205/70/15 motor 1.6 16v softtop imi ia cam 10l in orash si vreo 7.5 pe afara, asta daca merg cuminte 90-100 in a 5-a, altfel e jale, daca merg 120-130 consuma aproape ca in orash, cred ca vreo 9l ca aproape ca vad cum scade acul la benzina:x, si asta pe sosea, nu in off-road.

bogdanm
1st November 2010, 11:21
Referitor la pornire, mi s-a intamplat o chestie ciudata. Dupa un drum de 130 km ajuns acasa opresc motorul. Peste 5 min dau sa pornesc si nimic. (Nu a schitat niciun gest, zgomot sau altceva ca si cum nu am invartit de cheie). O imping si porneste impinsa, o opresc si incerc la cheie cu succes. Bateria sigur nu-i de vina. Oare ce sa fie? (Vitara 1.6 1991, carburator).

Peste 1 zi a mai facut o figura la pornire. Dau la cheie si se aude un zgomot ca un tronc scurt si atat. Dau din nou la cheie si porneste. Pana azi adica 2 zile dupa prima problema nu a mai facut necazuri.

Sper sa nu mai faca sau poate cineva priceput orienteaza un diagnostic. Multumiri.

Gil
1st November 2010, 11:52
Referitor la pornire, mi s-a intamplat o chestie ciudata. Dupa un drum de 130 km ajuns acasa opresc motorul. Peste 5 min dau sa pornesc si nimic. (Nu a schitat niciun gest, zgomot sau altceva ca si cum nu am invartit de cheie). O imping si porneste impinsa, o opresc si incerc la cheie cu succes. Bateria sigur nu-i de vina. Oare ce sa fie? (Vitara 1.6 1991, carburator).

Peste 1 zi a mai facut o figura la pornire. Dau la cheie si se aude un zgomot ca un tronc scurt si atat. Dau din nou la cheie si porneste. Pana azi adica 2 zile dupa prima problema nu a mai facut necazuri.

Sper sa nu mai faca sau poate cineva priceput orienteaza un diagnostic. Multumiri.

S-a mai discutat asta, ai bobina de la electromotor murdara si/sau carbunii consumati. Desfaci, cureti, schimbi carbunii si gata. Nu strica sa-i montezi si un releu de pornire (s-a discutat si despre asta dar nu am vreme sa caut). Succes.

saw
14th November 2010, 22:30
Daca s-a adus in discutie regimul de turatii al motorului la rece respectiv cald, am o intrebare, poate v-ati mai lovit de simptomatica asemanatoare.

La rece, in functie de temperatura de afara sta undeva intre 1400 si 2000-2500 maxim (asta cu 2000-2500 e pe la minus 25), la cald sta undeva la 800-900,adica perfect normal pentru motor G16B (1600 16v)
DAR:
se mai intampla sa merg cu ea, motorul fiind deja cald , si cateodata cand ajung la un semafor sa zicem sau opresc undeva cu motorul pornit si astept cu masina scoasa din viteza, turatia e undeva la 1400 (sau cam pe acolo) dar daca ii dau o pedala scurta si o accelerez pe loc, cand isi revine coboara la 800-900 si acolo sta bine-merci pana nu o opresc de tot sau pana nu plec de pe loc.

Ce sa fie ?

O completare:
Cand merg cu ea la drum nu am remarcat sa ma "traga" inainte din cauza ca se intampla sa merg cu viteza mica in treapta de viteza superioara, asa cum se intampla in cazul pornirii la rece, cand din cauza ca motorul e supraturat, si pentru ca nu plec "scartzaind" ci molcom nici nu mai trebuie sa apas acceleratia masina "tragand" singura eu doar trebuie sa am grija sa nu las brusc ambreiajul.


Salut,
avem acelasi motor si aceleasi probleme....ai rezolvat aceste variatii ale relantiului? ce a fost pana la urma ?

Multumesc !

bogdanm
24th November 2010, 18:16
Ajutor cu idei.
De curand am luat o vitara, 91, 1,6 carburator si la nici 5 zile a facut figuri la pornire. Dadeam la cheie si niciun zgomot, nimic. Daca o impingeam pornea imediat. Am citit pe aici una alta si am zis gata, carbunii o rezolv. M-am dus la un service si mi s-a spus. Trebuie carbuni noi, bucse bobina electromotor si schimbat starter eletromotor. Am zis ca m-am scos, dupa 3 zile de stat in service si dat o caruta de bani pentru remediere probleme enuntate mai sus, o iau, intr-adevar pornea. Acum, la 14 zile dupa ce am reparat-o din nou figuri. Dau la cheie, nu se aude niciun zgomot, si am ramas cu impinsul.
Oare nu as putea diagnostica eu aceasta problema sau i-mi recomanda cineva in Bucuresti service cu experienta la asemenea masini, eventual si preturi rezonabile, ca daca ma tot duc pe cine stie unde dau gramada de bani si ma aleg tot cu masina stricata n-am facut nicio grozavenie.
Multumiri

Johnnyg_ro
26th November 2010, 12:32
La mine ( motor 1600, 16V) problema a fost rezolvata lasand sa treaca aprox 5-7 sec din momentul in care am pus contactul pana am si actionat demarorul. Si porneste f bine

csaf
26th November 2010, 13:38
Ajutor cu idei.
De curand am luat o vitara, 91, 1,6 carburator si la nici 5 zile a facut figuri la pornire. Dadeam la cheie si niciun zgomot, nimic. Daca o impingeam pornea imediat. Am citit pe aici una alta si am zis gata, carbunii o rezolv. M-am dus la un service si mi s-a spus. Trebuie carbuni noi, bucse bobina electromotor si schimbat starter eletromotor. Am zis ca m-am scos, dupa 3 zile de stat in service si dat o caruta de bani pentru remediere probleme enuntate mai sus, o iau, intr-adevar pornea. Acum, la 14 zile dupa ce am reparat-o din nou figuri. Dau la cheie, nu se aude niciun zgomot, si am ramas cu impinsul.
Oare nu as putea diagnostica eu aceasta problema sau i-mi recomanda cineva in Bucuresti service cu experienta la asemenea masini, eventual si preturi rezonabile, ca daca ma tot duc pe cine stie unde dau gramada de bani si ma aleg tot cu masina stricata n-am facut nicio grozavenie.
Multumiri

Asadar: carbuni noi, bucse noi, starter nou. Si nu vrea la cheie. Vorbim asadar de un contact imperfect. Verifica:
- stare sigurante (desi putin probabil sa fie de acolo)
- stare contact general (poate ai o lamela oxidata, sau chiar deteriorata)
- stare papuci, saibe si/sau piulite de strangere a cablurilor demarorului. Poti avea neplacuta surpriza sa constati ca acesta nu merge din cauza unei amarate de saiba oxidata. Ti-o spun din proprie experienta: am demontat demarorul, am rectificat colectorul rotorului, am schimbat carbunii si am montat totul pe masina, bucuros de treaba facuta si de lucrul nou. La proba totul a mers impecabil. A doua zi, nu. Am pus mana, am dat jos din nou demarorul, am dat lenea de-o parte si am curatat temeinic contacte, papuci, saibe, piulite, si, iaca minune: nici pana azi nu am mai avut probleme. Totul e sa dai de un electrician auto tipicar, si cu chef de a cauta chitibusuri din astea. De astilalti care stiu doar sa inlocuiasca piese (nu sa le si repare) sunt satul...

Gil
29th November 2010, 16:10
Daca toate contactele sunt ok (ai curent pe bobina cand dai la cheie:
- desfa bobina de pe electromotor si curata bine interiorul ei. E un electromagnet de fapt si daca miezul lui nu aluneca usor in interiorul bobinei... canci pornire. Dupa curatare poti sa-i pui si-un pic de vaselina sau WD40.

zenaldiak
29th April 2012, 20:14
Salutare tuturor.
Si eu am probleme la pornire.Motor G16B din 95, 16V. Inainte pornea la rece, insa dupa ce se incalzea si o opream nu mai pornea cu motorul cald.Tot asa, iarna pe frig, de ex, asta iarna la -20, relantiul urca la 2500-280o chiar, iar dupa ce se incalzea, daca o opream, dupa 10 minute nu mai pornea decat dupa ce se racea din nou.La caldura mare relantiul scade mult, pana opreste motorul, dupa care nu mai porneste. Dupa ce se racea, si era frig afara(max5 C) pornea la prima cheie.Astea erau pana acum, tot felul de terstere nu au aratat nimic, totul ok.

Starea de acum, cand e mai cald: nu mai porneste veci, numai impinsa, rasucesc cheia(dupa decuplarea pompei) si nu se aude nici un sunet, dupa pornire relantiul e foarte mic, dupa 1-2 km mai creste la 900-1000, dar dupa ce se incalzeste bine scade din nou, opresc motorul si nu porneste.Doamne fereste sa ajung la un semafor ca am pus-o, noroc ca la noi in oras-comuna mare Sovata nu sunt decat giratorii.

Trebuie sa precizez ca: de vreo trei ani, la o escapada in teren, am agatat un bolovan cu partea anterioara a esapamentului, de dupa catalizator, care mi-a desfacut izolatia acesteia, tabla de pe exterior fiind ruginita, asa ca am luat toata izolatia de pe ea.Ma gandesc , poate si asta contribuie la semnale eronate date de vre-un senzor, cand e rece simte prea rece, cand e cald simte prea cald.

PS - anul trecut am schimbat bateria, ocazie cu care a pornit alarma in momentul cuplarii bornei pe baterie, alarma nu se mai decupla cand apasam pe butonul de pe brelocul cheii, nici macar la cuactionarea imobilizatorului(e de fabrica), am fost nevoit sa scot siguranta alarmei. Insa acest lucru nu a afectat pornirea sau compoartamentul motorului in raport cu temeperatura.

Respecte...

nelucry
29th April 2012, 22:07
Curata corpul clapetei (de acceleratie),verifica contactul cablurilor la electromotor si partea electrica a contactului cu cheie

cucuci
2nd May 2012, 18:37
Eu vad doar 2 posibile cauze: senzorul de temperatura sau pompa de inalta presiune. Asta in caz ca masina merge bine la rece iar la cald invarte motorul cand dai la cheie dar nu porneste.

Partea asta: "Starea de acum, cand e mai cald: nu mai porneste veci, numai impinsa, rasucesc cheia(dupa decuplarea pompei) si nu se aude nici un sunet" n-am intels-o.

zenaldiak
6th May 2012, 20:30
Adica la intoarcerea cheii nu se aude nici un sunet, nici la contact , nici in alta parte.pompa functioneaza.Dupa ce o imping merge.Dimineata daca-i racoare si relantiul sare la normal.Insa daca se incalzeste, deja cade la sub 500, sau chiar si mai mult, existand situatii cand efectiv se opreste motorul.
In momentul in care scade relantiul, motorul continua sa mearga "rotund", fara balbaieli sau scuturaturi.

Senzorul de temperatura unde este?

zenaldiak
26th July 2012, 20:44
La mine s-a rezolvat cumva pornirea, nu primea destul curent de la contact demarorul .Ca sa nu desfac contactul de la cheie, am tras un fir de la baterie la demaror si am pus un releu.Adica nu eu, un electrician auto de meserie.Acum porneste la juma' de cheie in orice conditii.Relantiul mai scade pe caldura pana la 350/min, dar nu se opreste.Oricum va trebui sa rezolv prob;lema ca la iarna iarasi va merge cu 3000/min.

marius dan
1st August 2012, 09:03
dc te intereseaza, stiu un mecanic-electrician bun in buzau...
ceva de genul am avut si eu la vitara mea, putin mai complex (calculator bulit) si pana nu ia dat de cap nu a lasat o.
bine..., nu ia reparat calculatorul, dar ia facut unele modificari si acum functioneaza foarte bine...
pt mai multe detali 0761916068...

ce simtome avea calculatorul buit?

zenaldiak
2nd August 2012, 22:43
Simptomele sunt variatii mari de turatie, in functie de temperatura.Calculatorul nu cred ca-i dus, doar vreun senzor, ori trebuie curatat ceva.

marius dan
4th August 2012, 20:34
am o vitara din 95 1.6 8v.nu mai pot so pornesc,nu-mi da scanteie la bujii,am verificat bobina,delcoul,calculatorul,curent este la fiecare mufa cat trebuie,am puso langa una identica cu a mea pt a-mi proba piesele si tot nimic,poate sa-mi spuna cineva ceva despre scanteie ?:cr

cucuci
4th August 2012, 22:12
Releul de la pompa de benzina se aude cand pui contactul?

Daca ai verificat cele care zici ca le-ai verificat (inclusiv fisele) ramane imobilizatorul.

marius dan
6th August 2012, 08:50
da se aude si pompa.am desfacut conducta si vine benzina. problema este scanteia.nu da scanteie.imobilizator nu are.nu am cip in cheie.

marius dan
7th August 2012, 14:09
am doua delcouri functionabile.le-am probat pe alta si calculatorul sunt ok;la mine nu da scanteie la bujii.

marius dan
9th August 2012, 09:25
posteaza ceva date de contact sa te sune un meserias.

0760260289 0744561296

soxxxxxxxxxx2003
31st August 2012, 14:26
Am si eu o problema la o vitara 2.0 v6 24valve 136cai an 98
Am gaz pe ea,instalatie secventiala si de cand am pus instalatia am o problema la prima pornire
E ff greoaie adica porneste la prima cheia dar trebuie sa tin mai mult la automat
Dupa ce porneste apas pe acceleratie si da sa moara apoi se accelereaza cum ar trebui asta cat timp e rece apoi dupa ce trece pe gaz nu mai are probleme(pe gaz trece la 30 grade C)
Cand ajunge motorul la 80-90 grade C si merg pe benzina nu mai face figuri. Ce sa fie???
Va salut!!!

soxxxxxxxxxx2003
4th September 2012, 17:44
Am gasit intr-un final pe cineva sa imi masoare pompa si mia zis ca pompa e buna.
Dar nu mai imi tine presiune.
Mi-a zis ca pe retur are o valva care ar fi striucata.
Mi-a recomandat sa tai furtunu si sa pun o valva sa vad daca o sa faca la fel.
Variatile de turatii mia zis sa curat clapeta de acceleratie/injectoare/sau altele:grin: si inca niste chesti. Va mai tin la curent si o sa pun si poze

soxxxxxxxxxx2003
8th September 2012, 15:10
In concluzie nu a fost nici o problema cu nici o pompa cu nici un tur-retur.
Am mers pana am consumat toata benzina din rezervor si am alimentat cu benzina proaspata de la OMW din aceea de 100 si acum am pornirile perfecte.
Vedeti ce benzina aveti in rezervorca a mea era galbena rau si avand si Gpl mie imi recircula mereu benzina si o trecea prin filtru care era plin de gunoaie asa ca sfatul meu din cand in cand mai bagati un furtun in rezervor si vedeti ce iese de acolo

marius dan
16th September 2012, 14:38
in sfarsit am reusit sa-mi pornesc masinuta,problema a fost undeva pe la calculator,ce mi sa spus,nu prea cred pt ca eu am pus calculatorul meu pe doua vitare si a pornit.bine ca merge,acum trebuie sa mai reglez avansul si eventual sa schimb si filtru de benzina,am si eu probleme cu pornirea si simt ca nu se alimenteaza bine peste 2500 de ture,voi reveni cu noutati.

bogdanm
2nd January 2013, 09:30
La multi ani tuturor.

Ma poate sfatui cineva cu ceva informatii?

Am vitara din 91, benzina 1,6 carburator 8 valve. Treaba este ca am lasat-o nepornita 3 zile si nu mai porneste. Cu ceva vreme inainte chiar la - 20 grade la o singura cheie pornea, fara sa accelerez deloc intra socul automat se ridica turatia si cand se incalzea scadea. Nu aveam treaba cu pornirea.
De la un timp pe frig trebuia sa-i dau ceva sprituri.(numai la rece dimineata) De ieri nu mai vrea deloc nu da niciun semn.

Din ce am mai citit pe forum, Presupun ca e pompa de benzina.
Unde se gaseste la acest model in rezervor sau la motor?
Cum pot verifica daca alimenteaza?
Daca este pompa, pot face ceva de unul singur, chiar nepriceput in domeniu sa o pornesc acasa?
Sau ? Cineva prin Bucuresti cu experienta?

Multumiri.

u2_2
2nd January 2013, 12:32
Nu stranuta, nu fornaie, nimic nimic ?
Vezi daca miroase esapamentul a benzina cand dai la demaror. Daca nu, poti incerca sa-i dai o seringa de 20 ml de benzina direct in carburator, vezi daca incepe sa stranute.
Daca miroase a benzina esapamentul e clar ca ai o problema de electrica, incepi cu bujiile.

bogdanm
2nd January 2013, 13:54
Nimic, nimic.

Asta vreau sa-i dau benzina dar nu stiu cam cat si unde in carburator? Peste clapeta? Ca sper sa nu pun unde nu trebuie.

u2_2
2nd January 2013, 14:50
ai verificat, miroase esapamentul a benzina cand dai la automat?

dragosxc
2nd January 2013, 19:26
Motorul a pornit pana la urma cu ceva injectie de benzina "manuala".
Mai mult ca sigur sufera de batranete: ceva reumatism si artere infundate!
Cand vremea se va mai incalzi in primavara partea de admisie va primi un service complet. Carburatorul trebuie curatat pentru ca exista depuneri si mizerie prin toate orificiile respective.
De asemenea vom verifica si inlocui elementele ce tin de sistemul de aprindere.
Exista si o serie de furtune improvizate ce necesita inlocuire.
Compresia era deficitara la cilindrul nr. 1 (aprox. 9 in comparatie cu 12 la restul) asa ca suspectez si o posibila supapa care nu etanseaza perfect.
Turatia de ralanti era undeva la 1100 rpm (ceva cam mare). Posibil sa traga aer fals pe undeva, dar asta vom rezolva la o verificare viitoare.:wink:

bogdanm
12th January 2013, 22:09
Multumiri Domnului Dragos. Tot respectul. Pe frigul ala sa o cautam , nici siberienii nu cred ca se incumetau.
Azi iar am patit acelasi lucru. A stat 36 de ore nepornita si iar nu a mai luat-o pana i-am pus benzina in carburator. Ma macina ideea daca nu cumva o fi pompa de benzina. Cred ca la masina mea, an 91 cu carburator este pompa mecanica si nu e in rezervor. Chestia cu pornirea ma enerveaza la culmea. I-mi vine sa cumpar o pompa la mana a doua. Ce parere aveti?

u2_2
12th January 2013, 22:31
daca porneste numai cand ii dai tu benzina in carburator, rezolva-ti carburatorul intai. Ce e mare lucru... jos, dezechiparea, scufundat in otet 24 de ore daca n-ai zemuri specializate, suflat cu aer comprimat sau cu pompa daca n-ai compresor, spalat, uscat pe calorifer, montat. Sigur ai gome pe traseu si nu alimenteaza.

ualida
22nd March 2013, 13:45
Buna ziua

Suzu Vitos '95 soft top. Motoras de 1.6 59Kw (80 caiutzi - flamanzi = consum 18%-22%).

Probleme cu pornirea la cald. Trebe dat peste cap de fff multe ori sa porneasca. La rece porneste la sfert de cheie.
Idei sugestii propuneri.

Merci

Kaesar
10th June 2013, 00:13
Salutare fratilor! S-a mai vorbit anterior despre problema pe care o am insa pentru motorul cu carburator! Am motor pe injectie, 8 valve, din '92, nu vrea sa porneasca de nici o culoare, daca pun doua capacele (de la sticla de plastic) cu benzina in injectie (tin clapeta deschisa si apoi torn) porneste si functioneaza fara probleme; daca o opresc... oprita ramane si nu mai porneste decat daca repet operatia. Mentionez ca are pompa de benzina noua! Stie cineva care ar putea fi problema?

Kaesar
12th July 2013, 23:26
s-a mai confruntat cineva cu problema asta?(in afara de cei cu carburator)

adammoga80
15th July 2013, 23:11
electromotorul invarte?
releul de la pompa de benzina da comanda?
filtru de benzina este schimbat?
daca da atunci sa pastrat sensul la el?
vacumurile de pe corpul injector sunt functionale?

cucuci
16th July 2013, 13:30
Daca porneste cu benzina turnata la injector (cu capacelul, vorba ta) probabil e calculatorul de vina.