PDA

View Full Version : Toyota LJ73 - Aer conditionat ?



vas gal zsolt
25th July 2010, 22:22
Salutare !As dori sa aflu daca se poate monta aer conditionat pe o Toyota LJ73 din 1990 motor 2500 diesel 2LT deoarece umblu cu masina zi de zi si pe caldurile astea mi-ar prinde bine .Merci Zsolt !

Max
26th July 2010, 03:02
Salutare !As dori sa aflu daca se poate monta aer conditionat pe o Toyota LJ73 din 1990 motor 2500 diesel 2LT deoarece umblu cu masina zi de zi si pe caldurile astea mi-ar prinde bine .Merci Zsolt !

In mod normal se poate pune. Este buna instalatia pe modelele LJ71 cu motoare 2LT-E dar nu stiu de unde ai putea ca sa o iei completa cu toata piesele necesare. Interesant ar fi daca ai gasi pt dezmembrat o masina completa cu asa ceva astfel incat sa se poata lua toate piesele.
La tine mai intervine o problema. Nu stiu daca mai ai spatiu in fata si pentru radiatorul de clima deoarece ai intercoolerul ala mare montat in fata radiatorului.

nissan4x4
26th July 2010, 10:32
sau instalatie noua, Diavia, made in Italy, dar trebuie sa fii "imbracat gros" cand o comanzi, costa pe la 1500E. Primesti totul pana la ultimul surub ca sa sa o montezi pe masina. Montajul dureaza cam 4-6 ore.

Yonutz
26th July 2010, 13:51
Am mai vazut pe afara cateva solutii ingenioase si nu foarte scumpe ...cum ar fi instalatiile de frig (de refrigerare) care se pun pe dubitele mici ... montarea instalatiei pe plafon (poate ati vazut Y60-urile "cocosate" alea care au cabina mai inalta) ... Solutia pusa de nea Luigi pare una profi si nu e scumpa deloc ... 1500 euro o instalatie completa de a/c noua-nouta! :grin:

soimu`
26th July 2010, 13:55
Am mai vazut pe afara cateva solutii ingenioase si nu foarte scumpe ...cum ar fi instalatiile de frig (de refrigerare) care se pun pe dubitele mici ... montarea instalatiei pe plafon (poate ati vazut Y60-urile "cocosate" alea care au cabina mai inalta) ... Solutia pusa de nea Luigi pare una profi si nu e scumpa deloc ... 1500 euro o instalatie completa de a/c noua-nouta! :grin:

de 2 ani caut solutii si eu pt patrol
instalatii vechi sunt 500 euro si cand se demonteaza se creaza o gramada (mare) de probleme iar remedierea te ami costa cateva sute euro
am verificat imediat firma care o recomanda nea luigi, dar NU am gasit detalii pe pagina lor, desi arata ca au inclusiv pentru dacia, dar nu arata pentru ce modele la fiecare marca si nici cum arata instalatia, sau alte detalii
poate cineva sa afle mai mult, multumesc si eu

avolocaru
26th July 2010, 14:59
Pt Patrol, solutia nu este foarte complicata, cred eu. In spatele torpedoului este un segment de tubulatura care poate fi usor modificat pt a primi o baterie de racire. Tot aici cred ca se poate intercala si un filtru de polen.

nissan4x4
26th July 2010, 16:55
de 2 ani caut solutii si eu pt patrol
instalatii vechi sunt 500 euro si cand se demonteaza se creaza o gramada (mare) de probleme iar remedierea te ami costa cateva sute euro
am verificat imediat firma care o recomanda nea luigi, dar NU am gasit detalii pe pagina lor, desi arata ca au inclusiv pentru dacia, dar nu arata pentru ce modele la fiecare marca si nici cum arata instalatia, sau alte detalii
poate cineva sa afle mai mult, multumesc si eu

Oamenii (DIAVIA) vor sa vanda si nu sa invete pe altii ce si cum se face treaba........ Deh, economie de piata.........

koais
26th July 2010, 17:37
Scuze de off, dar spui ca Patroalele cu "cocoasa" au A/C?
Am vazut si LJ70 si 73 "cocosate" si nu scria nimic de aer. Mai ales cele din Olanda.
Ai idee cat ar costa o astfel de instalatie externa de frig?

Yonutz
26th July 2010, 23:17
Noua undeva la 1000 de euro ... SH poate cateva sute ... atentie vb de o instalatie de frig "micro" de refrigerare (8-18 grade) nu de cele industriale ...care are comanda cu display in grade ...

Am spus ca pe asemenea modele am vazut adaptate o astfel de instalatie ... nu ca toate ar avea asemenea instalatie! :grin:

avolocaru
27th July 2010, 07:29
Un controler cu afisaj digital este relativ ieftin, pana in 150 euro. La 150 deja este destul de complex.

koais
27th July 2010, 07:37
Multam de info :h5:tk
Pare o alternativa destul de viabila.

nissan4x4
27th July 2010, 16:07
Scuze de off, dar spui ca Patroalele cu "cocoasa" au A/C?
Am vazut si LJ70 si 73 "cocosate" si nu scria nimic de aer. Mai ales cele din Olanda.
Ai idee cat ar costa o astfel de instalatie externa de frig?

E la mare moda in Olanda acele cocoase din fibra de sticla. Nu-mi prea plac, pt instalarea lor se taie plafonul original al masinii si se inlocuieste cu ce de fibra de sticla.......... Nici o legatura cu AC-ul.
Revenind la AC, varianta de plafon nu prea are de-a face cu off road-ul, la prima creanga mai zdravana, AC-ul de plafon poate suferi deteriorari serioase........

Astral
27th July 2010, 16:24
Si ce naiba de rol au "cocoasele" alea ??? Volum mai mare de carat sau ce naiba le trebuie ???
Am vazut si eu pe mobile.ro ca aproape toate Patroalele in doua usi au "cocoasa" aia.....

nissan4x4
27th July 2010, 16:28
Sunt colegi pe aici care chiar au cocosati din aia......... Nu cred ca are nici o legatura cu capac de incarcare, ci numai cu aspectul exterior........

Astral
27th July 2010, 16:31
Daca e doar pt estetica, inseamna ca olandejii aia sunt dusi cu capu` pt ca mi se pare o nebunie sa tai plafonul masinii si sa pun unul de fibra........:uameni

avolocaru
27th July 2010, 17:35
Eu am vazut un Patrol la Balea, la care cocoasa se ridica in sus asemenea unui cort auto...

Levo
27th July 2010, 17:38
Eu din cate am vazut cocosatele sunt masini fara geamuri si banchete spate, deci presupun autoutilitare. Probabil ca are legatura cu impozitul.

avolocaru
27th July 2010, 17:54
Eu cred ca in general este vorba de spatiul interior, mai ales pt banchetele din portbagaj.

cos
28th July 2010, 00:39
Cocosatele sint utilitare , fara banchete spate si cu geamurile spate opacizate .

RZV
28th July 2010, 00:59
Ezact:grin: cocoasele olandeze au treaba numai cu taxele si impozitele.....adik sunt transformate in utilitare.....dube 4x4.....

cipri778
1st August 2010, 11:53
E de vanzare pe "Ocazii" cu 400 euro.. Poate te ajuta cu ceva informatia.


(http://www.okazii.ro/catalog/35098156/instalatie-a-c-pt-autoturism-de-teren-nissan-toyota-.html)

l_stoian79
14th July 2011, 17:06
as vrea sa "dezgrop" putin subiectul...eu am luat masina lui Zsolt si ma lovesc de aceeasi problema ca el...caldura mare monsher :old

eu stau binisor cu "termoreglajul", da' fiica-mea de 1an jumate mai are de invatat, asa ca de vreo o luna tot studiez diferite solutii.

ar fi cam asa:

1) cel mai convenabil: o instalatie originala de pe o masina dezmembrata. -> greu de gasit instalatie completa, nu stii in ce stare de functionare e, pret nu tocmai mic ... daaar va arata cel mai bine pe masina.

2) instalatie tip Diavia/ThermoKing/.... cu evaporator intern care intra in cutia torpedoului si pe care se adapteaza tubulatura existenta de la instalatia de ventilatie -> costuri mari, nu exista solutii specifice ptr masinile noastre. Cel mai simplu e cu un radiator montat pe plafon, dar asta nu se prea iubeste cu crengile si offroadul in general. Mai exista condensatoare care pot fi montate in fata (eu nu mai am loc asa ca pica solutia, altii poate au trolii,...) sau condensatoare montate sub masina. Aici e discutabil, loc poate s-ar gasi, dar musai iti trebuie ceva scut serios care sa protejeze instalatia si in acelasi timp sa nu-i limiteze prea tare fluxul de aer necesar ptr racire. Se poate gandi o solutie de compromis.
Dezavantajul major ptr solutia 2 il consider complexitatea montajului (compresor angrenat de motor ai nevoie, condensatorul exterior trebuie sa-l potrivesti in fata sau sub masina, evaporatorul intern, toate astea trebuie legate intre ele cu tubulatura specifica,...)
Nu e imposibil, dar nu e simplu (daca il faci tu) si mai ales nu e ieftin (daca ti-l monteaza o firma)...

3) din preputul gandirii mele, mi-o venit o idee :oc: o instalatie de AC mobila (de aia de apartament) pe care sa o dezbrac de carena de plastic, si sa "modularizez" componentele.
In sensul ca pun compresorul pe unde am loc, pun evaporatorul pe unde am loc si unde pot sa-l adaptez eventual la tubulatura existenta, panoul de comanda pus undeva, o gaura in podea pe unde sa sufle aerul cald si condensul...intelegeti voi.
Ideea e urmatoarea: la o instalatie AC mobila ai TOATE componentele necesare (compresor, condensator, evaporator, panou de comanda), vine intr-o dimensiune relativ compacta (daca stam sa ne gandim are cam dimensiunea unui frigider auto, deci daca o dezbraci de briz-briz-uri ai putea sa o imparti in bucati relativ mici). Le pui pe astea separat, tragi furtunele pe unde vrei, le maschezi (tubulatura se gaseste in orice magazin cu piese de instalatii frigorifice, deci e lejer de procurat, sau dai niste beri la un baiat care se ocupa cu montatul de aparate AC si vine el sa-ti intinda tevile prin masina), pui panoul de comanda in cotiera sau pe unde vrei, legi sarmele electrice si gata, ai AC in masina. Toate piesele astea le gasesti cu max 700-1000 RON (atata costa o instalatie AC mobila NOUA) sau mai ieftin daca nu iei una cu debit mare (maxim 2000-4000BTU ar fi suficienti ptr o masina), fata de 300-400 EUR o instalatie second de la dezmembrari care oricum nu ti ve potrivi la fix, nu stii in ce stare e si oricum ai nevoie de improvizatii) sau fata de cateva mii de euro o instalatie "de firma".

Singurele "provocari" ptr solutia asta sunt: gasirea locurilor unde pot fi plasate "modulele", adaptarea la tubulatura existenta (asta daca vrei sa arate bine in masina si sa nu mai ai inca 2-4 guri de ventialtie in plus) SI achizitionarea unui invertor 12V->220V destept care sa poata duce in spate consumul necesar ptr instalatia asta (~1KW cu varfuri de 1.8KW).

Ce ziceti , merita studiata varianta 3 mai in detaliu? Adica 200EUR maxim instalatia, inca vreo 100-150EUR invertorul, si ma gandesc ca in 100-200EUR restul de tevi si bricolaje....bineinteles munca se va considera "patriotica" deci nu o consideram in pret.

As vrea niste pareri, ce probleme vedeti la implementarea solutiei 3, detalii tehnice care ar putea ajuta..

O zi racoroasa va doresc !:x

alex22_xxx
14th July 2011, 17:22
Cred ca mai degraba ai nevoie de un generator....invertor care sa-ti scoata 1.8 kw curati mai greu.Eu am incercat unul pt o lada frigorifica ce necesita 150kw cu varf de 500 la pornire.Ghici ce!!! Nu merge!

l_stoian79
14th July 2011, 17:27
Cred ca mai degraba ai nevoie de un generator....invertor care sa-ti scoata 1.8 kw curati mai greu.Eu am incercat unul pt o lada frigorifica ce necesita 150kw cu varf de 500 la pornire.Ghici ce!!! Nu merge! :g

1,8kW e ptr varfuri... in mod normal consuma sub 1KW, depasesti eventual la pornire, cand dai drumul la instalatie dupa ce a stat masina in soare toata ziua si vrei sa racesti repede... intr-adevar un invertor destept (true sinus) e scump, dar nu la modul in care sa nu te atingi de el...

Yonutz
14th July 2011, 17:58
:ha: Poate ar fi mai potrivit un "dublu split" sa ai clima bi-zonala? ...Bai fratilor ...e o instalatie de Toyota maxim 500 E sh... mai costa montajul 100E ...Smecheria maxima este sa o cumperi iarna ... :wink:

Astral
14th July 2011, 18:23
@ l_stoian :
La varianta 3 sa nu uiti sa gasesti si o solutie pentru evacuarea aerului cald......A/C mobil are burlanul ala pe care iese aerul cald......

l_stoian79
14th July 2011, 18:37
...Smecheria maxima este sa o cumperi iarna ... :wink:


iarna n-avem ce face cu ea:uameni....atunci ne trebe lanturi, gume de iarna, bani de ski :banana

bizonal nu e o idee rea :wink:

apropo, daca stii pe cineva care vinde o instalatie completa acuma si sa-i dau banii la iarna (aia 500EUR) as fi interesat :ha:

@Astral: pai ziceam pe acolo prin post ("o gaura in podea ptr evacuare aer cald") oricum depinde de unde montezi condensatorul, ca in zona aia o sa ai nevoie si de evacuare caldura.

baghy
14th July 2011, 20:48
Votez pentru o instalatie originala. Apesi pe buton si merge fara sa intinzi tevi si alte acareturi prin masina.

macfero
14th July 2011, 21:07
iarna n-avem ce face cu ea:uameni....atunci ne trebe lanturi, gume de iarna, bani de ski :banana

bizonal nu e o idee rea :wink:

apropo, daca stii pe cineva care vinde o instalatie completa acuma si sa-i dau banii la iarna (aia 500EUR) as fi interesat :ha:

@Astral: pai ziceam pe acolo prin post ("o gaura in podea ptr evacuare aer cald") oricum depinde de unde montezi condensatorul, ca in zona aia o sa ai nevoie si de evacuare caldura.

poate o cumperi mai ieftin iarna.:wink:

l_stoian79
3rd July 2012, 10:50
a venit vara iar...m-a lovit caldura in cap....
revin...

am nevoie de urmatoarele informatii:

1) dimensiunile (capacitatea) radiatorului de pe instalatia de AC de pe un 2LT o stie cineva ? ma intereseaza sa aflu/calculez ce capacitatea de freon intra in radiator. se stie...vezi mai jos.

2) capacitatea (mililitri) compresorului AC folosit la un motor 2LT? Am nevoie de valoarea asta pentru a gasi ori un compresor aftermarket echivalent ( ca astea de exemplu (http://www.delphidiavia.it/eng_spares.php?categoria=3) ) ori ceva echivalent la dezmembrari.

3) diametrul (eventual codul) fuliei compresorului de AC . Am nevoie de acest diametru ptr a putea dimensiona corect prinderea compresorului (dimensiunile flansei de montaj) si ptr a obtine o turatia necesara. se stie, vezi mai jos.

4) codul curelei de accesorii folosite ptr antrenarea compresorului de AC. daca nu stiti codul, eventual lungimea si tipul (trapezoidala, lata, ...)

5) diametrul/cotele fuliei de antrenare de la motor (fulia mare care e montata pe axul motorului). Nu vreau s-o demontez pe cea de pe motor ca s-o masor, si probabil voi face una similara ptr a antrena compresorul. aparent nu mai e nevoie de fulie , ea exista deja (dubla), mai trebuie confirmat ca e OK.

orice poza in compartimentul motor cu radiatorul/condensatorul/compresorul/fulia/valva de expansiune ma poate ajuta.


ideea e in felul urmator:
a) compresorul:
- voi "recicla" un compresor SH de toyota (sau poate de Cielo/Matiz/...) sau in functie de pret poate chiar voi cumpara unul nou de la ceva masini de astea mai "populare' si mai simple.
- montajul compresorului il voi face pe motor cu ajutorul unei prinderi in forma de L. Pe aceeasi prindere se va monta si o rola intinzatoare ptr curea.
- in functie de tipul curelei care va fi folosita ptr antrenarea compresorului voi confectiona fuliile adecvate (din Aluminiu).

b) radiatorul:
- intrebam mai sus capacitatea radiatorului ptr a putea calcula ce "putere de racire" are si ptr a fabrica unul nou echivalent (sau poate gasesc unul existent) dar eventual de capacitatea mai mica si pe care va exista si un ventilator cu 2-3 trepte de turatie. In functie de necesarul de racire (termocuple montate pe iesirea din radiator) voi "comanda" ventilatorul pe care treapta de turatie sa mearga. In principiu, prin introducerea acestui ventilator doresc sa reduc dimensiunile necesare ale radiatorului, pentru a obtura cat mai putin intercooler-ul.
- condensatorul probabil va fi tot unul aftermarket (Diavia sau Thermoking)

c) valva de expansiune si senzorul de presiune (ptr a opri compresorul in caz ca presiunea freonului e prea mare) le voi achizitiona de la producatori aftermarket (posibil Diavia sau Thermoking). LE: nu e nevoie de piesa separata. Conform cu specificatia asta 144881 (la pagina 2) unitatea contine deja valva de expansiune.

d) aeroterma interioara va fi o Diavia Oakland ( vezi aici (http://www.delphidiavia.it/eng_aura.php?categoria=91&sottocategoria=0&marchio=0&id=70&sid_diavia=5a402f7581570a7b237cb07bb87d675e) )
aeroterma asta incape fara probleme in locul cutiei din torpedou. Cu ajutorul unui racord flexibil termoizolat ma voi "intepa" in conducta principala de ventilatie de dupa aeroterma masinii... practic voi da o gaura in care voi introduce racordul flexibil de la aeroterma Diavia. In felul acesta voi putea folosi gurile de ventilatie ale masinii ptr introducerea aerului racit in habitaclu.

e) comanda intregului sistem se va face cu ajutorul unui panou de control ca asta (http://www.delphidiavia.it/eng_aura.php?categoria=65&sottocategoria=0&marchio=0&id=314) sau ca asta (http://www.delphidiavia.it/eng_aura.php?categoria=65&sottocategoria=0&marchio=0&id=315)

Practic de la butonul ON/OFF pornesc/opresc compresorul (de fapt comand cuplajul electric care e antrenat de fulie/curea), iar de la roata cu 3 pozitii comand viteza aerotermei (cat de tare sa bata vantul).
Pe langa ansamblul de mai sus voi folosi acele termocuple sa comand viteza ventilatorului de pe radiator, si voi folosi un presostat ("senzor de presiune") care sa intrerupa alimentarea cuplajului electric al compresorului). Ma mai gandesc eventual la o termocupla generala care sa intrerupa tot circuitul (si compresorul si ventialatorul) daca temperatura din habitablu este mai mica de 15-20 grade sa zicem (sa nu pot porni accidental "clima" :grin:).

Montajul acestor componente voi incerca sa-l fac eu, iar conductele de legatura si umplerea instalatiei cu freon o voi face la un atelier care monteaza astfel de instalatii pe furgonete.

Indicatii/remarci/sfaturi/poze/preturi/idei sunt binevenite. Momentan sunt la faza de documentare, la toamna voi incepe achizitia pieselor si eventual si ceva montaj in functie de disponibilitati.

l_stoian79
3rd July 2012, 11:32
o schema simplificata a ceea ce vreau sa fac:


144838

trenu
3rd July 2012, 12:23
Liviutz, te complici tati, cauta o masina cu instalatie AC donatoare. E cel mai sanatos.
Foloseste-ti "energia creatoare" ca sa cauti un AC de LJ.
Si daca ajungi diseara la mine poti sa masori cat vrei.

l_stoian79
3rd July 2012, 12:34
greu de gasit una cu instalatia completa si functionala, in stare buna... iar sa iau doar instalatia nu ma complic fiindca nu pot sa verific daca e completa si functionala.
instalatia originala e mai desteapta decat ce imi trebuie mie (regleaza relantiul, alea alea...) ceea ce am gandit eu e pur si simplu cea mai simpla instalatie frigorifica care se poate face, un minim de componente si reglaje...un frigider cu alte cuvinte :grin: schema asta cu componente in majoritate noi (poate exceptand compresorul ...apropo, pe okazii am gasit compresor NOU cu tot cu fulie si cuplaj electromagnetic, ptr Logan/Sandero la 1000 RON...deci NOU am spus) va costa cam cat costa o instalatie SH... montajul va avea cam aceleasi costuri... oricum, inca studiez si varianta cu masina de pe care sa iau AC-ul surub cu surub, dar partea care ma demoralizeaza cel mai tare este demontarea bordului, aia as vrea pe cat posibil s-o evit.
ne vedem deseara cu ruleta&sublerul si carnetelul :h5 aduc si niste beri reci :wink:

cos
3rd July 2012, 18:42
Pe linga berile alea reci mai doteaza-te si cu un lighean cu apa rece pentru picioare .
Sa compari volumele sistemelor si volumele individuale ale partilor componente . Volumul deservit ... e neglijabil ... cred .

nessum
3rd July 2012, 20:52
@l_stoian mi-ai dat idei.:x Codul asta...portocaliu are si parti bune!:old

l_stoian79
3rd July 2012, 22:12
...
Sa compari volumele sistemelor si volumele individuale ale partilor componente . Volumul deservit ... e neglijabil ... cred .

radiatorul original de AC de pe LJ70 are aproximativ 520x420x20 mm (masurat cu o ruleta deci cam 1-2mm pot fi in plus sau in minus).....rezulta un volum total de ~4.4 L ...deci volum util este cam de maxim 1L (adica volumul de freon din radiator). nu exista ventilator montat. teoretic as putea obtine aceeasi putere de racire cu un radiator mai mic, dar la care sa am montat un ventilator care sa asigure un flux de aer proportional cu reducerea volumului radiatorului.... la un radiator de 260x420x20mm (care este pe jumatate cat cel original si ar obtura cam 45% din suprafata intercoolerului) ar trebui sa montez un ventilator care sa dubleze fluxul de aer trecut prin el si as avea aceeasi putere de racire.

compresorul original nu am putut sa-l "evaluez" ce capacitate are. Fulia de pe el are ~145mm diametru (masurat pe suprafata exterioara a curelei). are cineva codul lui? sa incerc sa-i gasesc niste specificatii.

cureaua de transmisie este trapezoidala, codul nu l-am vazut pe curea. mai studiez.

legat de curele si fulii... pe masina era fulie dubla.... interesant de tot, dar si pe masina mea este fulie dubla:grin: daca inteleg eu bine fenomenul, inseamna ca practic trebuie sa inlocuiesc doar una dintre curele cu una mai lunga care sa fie trecuta si peste fulia compresorului (si a unei role intinzator), sau? imi scapa mie ceva? Am sa pun maine poza cu fuliile si curelele de la mine din masina.

l_stoian79
4th July 2012, 13:53
in discutiile cu alti oameni si de pe alte forumuri, se pare ca o problema ar putea fi turatia variabila a compresorului. ca o solutie la variatiile de presiune datorate acestor variatii de turatie, ma gandesc la o solutie gen conducta de retur montata dupa compresor. O supapa care atunci cand se depaseste presiunea de lucru (turatia prea mare) se deschide si baga surplusul pe retur, conducta de retur intorcandu-se in radiator/condensator.

la masinile moderne problema asta se rezolva cu ajutorul compresoarelor de capacitate variabila. Cand creste turatia se reduce capacitatea compresorului, si invers...asta pentru a pastra la iesire un debit si o presiune constanta.

cine stie capacitatea compresorului original de la Toyota LC70 ? are un six pack de bere rece de la mine . il dau luni seara pe o terasa in TM :x:x:2dr

l_stoian79
4th July 2012, 15:32
schema simplificata a instalatiei, circuitul freonului, denumiri de piese (da, e din manualul de reparatie de la Logan :g ) :

144883

l_stoian79
19th September 2012, 17:06
....
cine stie capacitatea compresorului original de la Toyota LC70 ? are un six pack de bere rece de la mine ....

sau m-ar ajuta un VIN de la o LJ70-73 cu AC (motor 2LT) ca sa caut codul de la compresorul AC si sa gasesc ce parametri are. Bineinteles VIN-ul pe PM, nu aici.

PS: Am demarat operatiunea "Monstrul..." :wink:

Astral
19th September 2012, 17:55
Ai uitat ce masina a avut la MMOF motor 2LT cu A/C ?

Suna-l si afli VIN-ul !

nissan4x4
19th September 2012, 18:52
[QUOTE=Yonutz;602251]Am mai vazut pe afara cateva solutii ingenioase si nu foarte scumpe ...cum ar fi instalatiile de frig (de refrigerare) care se pun pe dubitele mici ... montarea instalatiei pe plafon (poate ati vazut Y60-urile "cocosate" alea care au cabina mai inalta)

Cele "de plafon" integrate nu sunt foarte eficiente si nici fiabile. Compresorul de AC e invartit de un motor electric . Avand in vedere ca un AC haleste 4-6 CP iti dai seama ca pune jos instant bateria si sist de incarcare al masinii , daca ar fi dimensionat corect. Evident , pt a nu se intampla asta .......... e mult subdimensionat .

Fiind dealer DIAVIA, montez asemenea "racoritoare" dar .... pe masina mea nu o sa vezi asa ceva.

l_stoian79
19th September 2012, 20:52
Ai uitat ce masina a avut la MMOF motor 2LT cu A/C ?

Suna-l si afli VIN-ul !

:be multumesc. il sun pe Horia.

tre' sa-l mai scot si pe @trenu la un citro sa mai imi bag ochii pe sub capota la LJ-ul lui.

@nisan4x4: imi trimiteti va rog pe PM un pret ptr:
- o unitate Diavia Oakland pe 12V?
- cel mai ingust radiator AC care sa fie similar cu cel original de pe masina (adica ~520x420x20mm)
- cel mai plat electroventilator 12V cam de 250x250mm laturi, sau ceva similar.
- buton comanda compresor si aeroterma ca asta: http://www.delphidiavia.it/eng_aura.php?categoria=65&sottocategoria=0&marchio=0&id=315
- un condensator potrivit (:grin: stiu ca suna aiurea dar nu am idee ce parametru sa cer)

multumesc :tk


Ideea e ca am gasit un atelier in TM specializat pe montaj instalatii frigo si AC pe dube/furgonete/TIR/... baietii sunt cam "emotionati" de montajul pe o masina de genul meu. Conform discutiei cu ei, exista 2 mari probleme (ptr ei):
- prinderea compresorului si antrenarea lui. Ei lucreaza cu kit-uri specifice care vin gata facute din fabrica ptr diverse masini, asa ca daca nu au kit si trebuie sa improvizeze se cam emotioneaza. Ei recomanda montarea unui compresor original cu prinderea si fulia si cuplajul original. S-ar putea face unul "custom" ptr un compresor de asta generic/aftermarket dar nu garanteaza ca va rezista montura in timp la vibratii/etc....eu nu sunt asa sceptic legat de chestia asta, asa ca nu elimin varianta de a folosi un compresor "ne-original"
- montarea radiatorului undeva in fata. Eu am si intercooler montat suplimentar asa ca nu ramane prea mult loc in fata intercoolerului ptr a monta un radiator AC si un electroventilator. Tinand cont ca instalatia originala nu avea electroventilator (doar radiatorul) nu-mi fac emotii, am aproximativ 40-45mm spatiu unde sa inghesui un radiator de dimensiunile necesare (intreintercooler si ceva traversa). Daca nu ar fi intercooler-ul ar fi simpla partea asta. Exista varianta montarii sub masina, dar acolo nu am acces sa-l spal cum trebuie dupa iesirile in teren, plus ca e foarte probabil sa-l sparg in bolovani/crengi/etc, chiar daca i-as face un scut sau ceva...deci varianta asta o cam scot din calcul. Mai au propus sa montez radiatorul pe usa spate, sa-i faca o cutie de inox unde sa bage radiator/ventilator/etc dar mi se pare cam tiganie plus ca nu stiu cum rezolva problema racordului flexibil (usa trebuie s-o deschid) care sa reziste la presiuni de pana la 25bar, plus ca ar fi tubulatura foarte lunga (de la compresor care e la motor, pana la radiator pe usa spate si apoi inauntru in torpedou)

Eu va trebui sa montez compresorul si radiatorul si aeroterma in bord, ei se vor ocupa de partea de tubulatura, umplere cu freon, etc.... inca de preturi nu am discutat (ptr manopera).

Astral
19th September 2012, 21:51
Mi-a luat cam mult si sa citesc.....
Nu mai bine pandesti pe e-bay o instalatie completa si functionala.....?

"Unii", sa nu dam nume ca sunt din "cealalta tabara",...:ha:.....au gasit si acum au A/C pe masina !
(vezi aici : http://forum.club4x4.ro/showthread.php?73493-Y60-ul-meu&p=821202&viewfull=1#post821202 )

l_stoian79
19th September 2012, 21:59
chiar azi discutam cu un coleg care ar avea nevoie de niste punti d LJ70/73 si alte cateva piese de la transmisie, ca poate ne "lipim" de o englezoaica care sa o aducem doar ptr piese, nu am idee cu ce preturi am gasi in Anglia un LJ70/73 cu AC functional si transmisie/punti bune, restul nu tare ne intereseaza. Luam de pe ea ce ne trebuie la fiecare si restul punem la vanzare sa ne mai recuperam din bani eventual. E o varianta care o socotesc dar momentan n-am facut pasi concreti in directia aia. Daca stiti site-uri cat de cat de incredere cu masini din Anglia ar putea fi de folos. Oricum, tind sa cred ca nu e asa mare fantezie sa pui in AC simplu oe o masina de genul asta.

cos
19th September 2012, 22:15
E cea mai sigura solutie .
Experimentele-s interesanta , dar pot fi chinuitoare . Crede-ma ... eu sint cel mai bun exemplu . Satisfactiile stau scufundate in negura unor mari eforturi , multe ( cam prea multe ) din ele fara rezultat .
Respect si admir initiativa ta , dar ai mari sanse sa ajunga o experienta costisitoare in toate sensurile .Principial , singurul avantaj indubitabil e doar experienta ( inestimabila , si pe care prea putini o vor aprecia , daca se iveste ocazia ) acumulata la final ...


L.E. - a se citi de doua ori ....

Astral
19th September 2012, 22:19
E cea mai sigura solutie .
Experimentele-s interesanta , dar pot fi chinuitoare . Crede-ma ... eu sint cel mai bun exemplu . Satisfactiile stau scufundate in negura unor mari eforturi , multe ( cam prea multe ) din ele fara rezultat .
Respect si admir initiativa ta , dar ai mari sanse sa ajunga o experienta costisitoare in toate sensurile .Principial , singurul avantaj indubitabil e doar experienta ( inestimabila , si pe care prea putini o vor aprecia , daca se iveste ocazia ) acumulata la final ...


L.E. - a se citi de doua ori ....

:g:g:g
....Si mai spune-i ca nici instalatia de pe o masina cu volan pe dreapta nu e chiar o varianta castigatoare.......ca demuuult as fi luat eu instalatia pusa la vanzare de RazvanGTC si care a stat la vanzare mai bine de 1 an !

RZV
20th September 2012, 11:19
Intre after market si radiator pe usa si chestii 100%artizanale, si un Ac de pe o englezoaica ceea ce necesita niste gauri in caroserie si niste artificii artizanale,este de preferat AC englezoi....si munca aferenta la montajul lui...

Sau astepti...in cazul meu ~ 1 an....:banana dar eu sunt un fericit.....

LE: Cos are o statuie cu el de montat intr-o piata din Buc, la alegere drept multumire din partea mea.....bust de la buric in jos :ha::ha:

cos
20th September 2012, 13:27
Ce surpriza surprinzatoare ...chiar nu ... nu ma asteptam ...( sa-mi trimiti ceva foto cu monumentu' .) Daca e varianta cu "spatele gol , imagine completa' , aleg sa fie amplasata in fata la Cotroceni ( mai am si alte variante , discutam ...) . Pozitia in peisaj o vom decide cu un referendum ...macar cheltuim pe ceva util....
Iti intorc favoarea , cu prima ocazie ...sa nu se obisnuiasca cu privelistea domnii mai sus amintiti ...


Si eu cred ca traforatul la citeva tubulaturi de aer si carcase e incomparabila cu experimentarea unei instalatii din componente . Desi teoretic e perfect realizabil , practic e mai aventuros ...

RZV
20th September 2012, 13:33
dorsalu-i pt curiosi....buricu' si fatada pentru institutie, in functie de piata...si sigur este NUD :-P

cos
20th September 2012, 13:49
Revenim ...
In prezent asta fac la o masina ...britanica , fosta dreptace si convertita la stinga ...
Unde am probleme , le rezolv cu banda de aluminiu autoadeziva ( care se foloseste cam in acelasi scop , prin santierul naval Damen ...). Rezistenta mecanica e buna intr-un strat , in doua e si mai buna , in trei straturi deja le fixeaza mai mult decit suficient , poti trage de imbinare ,,,numai sa te tina degetele la cit tine banda ....

l_stoian79
7th December 2012, 14:10
stiti cum se zice, "pana nu dai cu capul de pragu' de sus nu te inveti"...deci...am cumparat un Diavia Oakland pe 12V. Se potriveste de vis in locul cutiei din torpedou, revin in weekend cu niste poze. pret 205 EUR , cu tot cu TVA & shit.

in panoul care separa habitaclul de motor exista orificiul ptr furtunele de AC gata dat, si acoperit cu un dop de cauciuc. deci o problema mai putin.
de la aeroterma respectiva trebuie sa confectionez o piesa gen "palnie" care sa directioneze fluxul de aer rece in aeroterma masinii. Din ce am vazut acolo e destul de simplu. Voi introduce aerul rece prin orificiul de unde trage aeroterma masinii aer din habitaclu. fara alte modificari si improvizatii...deci aerul rece va intra in masina prin gurile de ventilatie ale masinii si voi putea directiona aerul catre fata/picioare/parbriz :banana

ramane sa rezolv cu compresorul...am gasit codul de compresor (Nipondenso #88320-35540 / 88320-12520-84) si suport compresor de la Nippondenso ce e compatibil cu masina mea (nu e compresorul original, dar e piesa aftermarket compatibila) , urmeaza sa primesc un pret in cursul saptamanii viitoare, este in zona de 150-180EUR compresorul si probabil inca vreo 100EUR suportul.

Ptr cine intereseaza sau cine are nevoie: compresorul are 190centimetri cubi capacitate, diametrul fuliei D132mm.

am gasit codul de la dezumidificator, tot Nippondenso (Nippondenso #88471-16040), primesc pretul sapt viitoare (e undeva pe la 50-60EUR).

mai ramane sa vad un radiator care sa-l pot inghesui in fata intercoolerului (pe jumate din intercooler), momentan sunt la faza de cautari.

hai ca mai povestim. weekend fain sa aveti! :h5

Caphonne
7th December 2012, 16:06
Liviule vad ca te distrezi cu geamul deschis si praf in gura nu-ti mai place :D.