PDA

View Full Version : Caseta directie y61



TINU
25th August 2010, 21:55
unde se poate verifica/repara o caseta de directie y61 2003 ?
ca de schimbat . . . . e jale de scumpa !
multumesc anticipat !

andrei popescu
25th August 2010, 22:03
Ce defect are ? Daca are joc, se poate regla... Sa nu incerci sa-i pui interior de caseta de la o masina cu volanul pe partea dreapta, se potriveste... doar ca atunci cand iei dreapta de volan o sa vireze la stanga :ooo.

Yonutz
25th August 2010, 23:03
Cum se manifesta caseta de directie?

TINU
28th August 2010, 21:58
Volanul nu mai revine dupa viraj dreapta !
Nu acelasi lucru se intampla la virajul pe stanga ! sau oricum nu in acelasi grad ! pe dreapta fenomenul este mult mai accentuat !

Mi-ar fi utila si o eventuala varianta de rezolvare !
Multumesc !

andrei popescu
28th August 2010, 22:23
Pare sa fie amortizorul de directie dus sau vreo bara de la directie indoita. Nu cred ca este din caseta... Baga-te sub masina si vezi daca e amortizorul lovit sau curs si uita-te la barele de directie din fata si din spatele puntii sa nu fie lovite.

giorgel
28th August 2010, 22:32
pare o treaba de geometrie a rotilor
unghiul de fuga si unghiul de inclinare laterala a pivotului (king-pin) sunt doua dintre unghiurile care contribuie decisiv la revenirea volanului pe mers drept.

daca ai joc in rulmentii de pivot si bucsele bratelor puntii sunt duse, pa geometrie...

pe dreapta e normal, spun batranii, pe drepata sunt cele mai multe gropi...

sper ca andrei.popescu sa aiba dreptate, mult mai usor de rezolvat.

nici eu nu as acuza caseta de asemenea comportament abominabil.

TINU
28th August 2010, 23:31
Masina a fost preparata recent ! s-au schimbat destul de multe inclusiv rulmenti, pivoti, roti noi mai mari (33), amortizorul de directie cred ca este schimbat, arcuri, amortizoare, body lift, + revizuita din bara in bara si schimbat cam tot ce prezenta joc, uzura, etc.

Realitatea este ca nu am siguranta ca este caseta de directie, dar de ce face numai la viraj pe dreapta ?
Poate nu are geometria facuta corespunzator pe noile repere ? Dar in acest caz nu ar trebui sa traga stanga sau dreapta ?

andrei popescu
28th August 2010, 23:40
Daca a fost inaltata din suspensie ( nu din body-lift ) si bara panhard nu a fost inlocuita cu un reglabila (mai lunga), rotile din spate nu mai calca pe urmele celor din fata. In acest caz este normal sa ai acest simptom. Ar trebui sa-i faci un reglaj de directie.

TINU
29th August 2010, 00:15
1.are si body lift si arcuri + amortizoare OME, in total sunt 5+4 cm, barile panhard refacute si consolidate la luigi

2. reglaj la directie ? geometria ?
mai pastreaza aceleasi repere, unghiuri etc, daca au fost modificate atatea altele ?

TINU
2nd September 2010, 20:02
Stie cineva unde se poate verifica geometria chiar si cu modificarile aduse masinii ?
Ma refer la roti mai mari, kit de inaltare etc ?
Sau nu afecteaza in niciun fel ?

Multumesc

TINU
23rd September 2010, 20:12
am verificat amortizorul de directie si este ok
pe drum drept masina nu trage stanga sau dreaptea
si totusi, volanul nu revine uneori dupa virajul dreapta

TINU
28th September 2010, 22:14
Help . . . .

camsonat
29th September 2010, 19:16
Nu stiu daca avem casete la fel dar si a mea face la fel si nu mi-am facut probleme prea mari. Asa am cumparat-o, asa a iesit dintr-o revizie 4x4 specializata, asa a facut iarna trecuta si asa a ramas si dupa schimbarea setului de etansare. Am facut si geometrie, am pus amortizor directie ca nu aveam si nu s-a schimbat mai nimic.

b80xox
9th December 2010, 19:23
Acest fenomen este pura problema de geometrie conform teoriei si opiniei specialistilor.
Dar totusi e destul de greu sa strici geometria la Patrol, sau?

cos
9th December 2010, 20:00
Sau nu ...Si se face si fara scule ...