PDA

View Full Version : Pornire tras, impins, la vale



bratu romeo
2nd December 2010, 16:10
Salut,

De mai multa vreme aveam in cap urmatoarea intrebare?

Care sunt riscurile , daca sunt , la pornirea trasa, impinsa, la vale..etc
Daca bateria este "moarta" este foarte probabil sa nu porneasca deoarece nu avem suficienta energie pentru functionarea circuitelor electronice, calculator, abs, etc
Dar daca bateria este OK si de exemplu, se defecteaza electromotorul de pornire atunic ar putea porni "trasa" sau "la vale" ?
Si daca nu, atunci de ce ?
Totusi, sunt situatii extreme cand nu ai alta solutie. Care ar fi riscurile unei astfel de manevre ?

Multumesc

Klez
2nd December 2010, 16:23
Daca pedala de ambreiaj este eliberata incet, intr-o treapta mai superioara (2,3), atunci nu ar trebui sa fie probleme. Daca se alibereaza brusc, intr-o treapta inferioara cu aderenta maxima, atunci, poate sari distributia de la punct. Cam atat ar fi. AM pornit impins/tras diferite masini si nu am avut niciodata probleme.

radupeica
2nd December 2010, 18:44
depinde de situatie
daca ai pe masina o electrovalva care nu deschide fara putin curent nu prea faci nici o treaba
daca e o cutie automata nici atat
dar deobicei are de suferit distributia mai ales daca e pe curea
poate sa sara de la punct foarte usor,sa rupa dinti din curea la fel de usor
daca distributia e pe lant riscurile sunt mai mici dar nu inexistente
in concluzie daca nu exista alta varianta o "tragem" "impingem" sau la "vale":wink:
Respecte.Radu

Cristian1
2nd December 2010, 18:56
Daca distributia e pe lant sau pinioane , poti sa tarai masina km pana porneste. Eu am avut cu un prieten o dacie (distributie pe lant) si nu avea electromotor, in fiecare zi o impingeam, daca murea cand mergeam pe deal, iarasi ii dadeam drumu la vale sau o impingeam si nu o avut nici o problema.

soimu`
2nd December 2010, 19:30
faine legende mai circula pe netul asta
si ziceti asa...sare distribuita
o fi ca se sperie sau ca se revolta?
sa imi explicati si mie care e treaba ca nu prea inteleg cum sta treaba cu mecania asta si poate mai prind si eu cate ceva
ia, care imi zice, care e motivul pentru care sare distributia sau se rupe ceva pe prin zona aia ca nu pricep deloc
o fi pt ca alta piesa antreneaza cureaua si celelate piese motoare de pe acel angrenaj?
o fi ca turatia e prea MICA fata de turatia normala de lucru?
hai, rog cei care au opinii de acel fel sa explice ici`sa cum sa ajuns la ele...sau e doar o "Yo asa cred"?
multumesc

Land Niva Luci
2nd December 2010, 19:48
cateodata si tr a 2-a creaza probleme....mai bine cu a 3-a fiindca e un raport bun si invarte lesne motorul...dar tot asa cum zic si colegii mai inainte..usor cu ambreiajul,ca doar stii ce inseamna distributie rupta la diesel...:dr3.
...dar daca ai bateria moarta si nu are putere sa deschida electrovalvele....nici macar sa nu mai incerci.:y
Eu am o baterie de rezerva cu mine mereu,mai ales cand plec pe munte mai multe zile,vreau sa am "siguranta curentului de rezerva".,bineinteles ca un contact general e de aur si te salveaza intotdeauna atunci cand uiti un consumator pornit.
Dupa un dat serios la automat bateria isi revine in 9-11 km de mers:h5

ssrli
2nd December 2010, 20:14
faine legende mai circula pe netul asta
si ziceti asa...sare distribuita
o fi ca se sperie sau ca se revolta?
sa imi explicati si mie care e treaba ca nu prea inteleg cum sta treaba cu mecania asta si poate mai prind si eu cate ceva
ia, care imi zice, care e motivul pentru care sare distributia sau se rupe ceva pe prin zona aia ca nu pricep deloc
o fi pt ca alta piesa antreneaza cureaua si celelate piese motoare de pe acel angrenaj?
o fi ca turatia e prea MICA fata de turatia normala de lucru?
hai, rog cei care au opinii de acel fel sa explice ici`sa cum sa ajuns la ele...sau e doar o "Yo asa cred"?
multumesc

Probabil ca unii conecteaza ceva roata la una din fulii cand imping masina :grin:

Care o fi diferenta intre invartitul volantei cu electromotorul sau cu ambreiajul...nu imi dau seama.

Marse
2nd December 2010, 20:32
Pai cand o tragi... nu o apuci de curea? :grin:

Imi cer scuze :2dr

jantorero
2nd December 2010, 20:37
Dar nici fum nu iese, daca nu faci foc !
Sant de acord cu Klez si cu Land Niva Luci.

stelea
2nd December 2010, 20:41
Asa cum au spus si colegii, transmisia antreneaza tot volanta ca si electromotorul. Eu cand am mai tras, i-am pus sa bage in viteza de pe loc, dar asta mai mult sa nu rup sufa decat distributia.

mad79
2nd December 2010, 20:43
O poti trage, impinge linistit daca respecti cele enumerate mai sus, debraiere usoara in tr 3.Chiar daca nu ai curent in baterie , alternatorul incepe si face curent la 400-500 rot/min deci va avea curent pentru electovalve.Intradevar daca se upe cureaua e nasol, costuri mari, dureri de cap.

Era un topic pe aici chiar si pentru cele cu cutie automata se poate trage si porni.

Klez
2nd December 2010, 23:12
`Soimu, explicatia care zic eu ca ar fi:

-Electromotorul nu invarte la aceeasi turatie ca si "tras-ul"
-Elecromotorul ca orice motor electric mai puternic, nu porneste din prima la turatia maxima, ci cu un "delay" de vreo secunda. Dat drumul brusc la ambreiaj, direct in turatii de 1000-1500 cam suprasolicita bucatica aia de curea de cauciuc.
-Electromotorul, cand da de greu (deschide supape, compresie maxima in cap piston), are tendinta sa scada din intensitatea rotatiilor, apoi revine repede. De acolo si sunetul sinusoidal al acestuia, cand dai la automat. La sufa, cand "te tragi", turatia e constanta.
Poate ar fi si alte motive, mie doar astea mi-au venit in teasta momentan. Recunosc, am tras si am fost tras de multe ori pt a porni un auto cu diferite sisteme de distributie, insa niciodata nu am rupt nimic (in afara de sufa, in unele situatii). Probabil daca ma chinuiam, si dadeam a 2-a la 40 kmh, apoi dadeam repede drumu la ambreiaj, motorul nu s-ar simti deloc bine sa sara in nici o secunda, de la 0 la 4000 rpm. :grin:

cos
2nd December 2010, 23:30
La distributie riscurile sint minime la un motor in stare buna . La unul obosit si neglijat , cade si ce nu gindesti ...
Mai curind transmisia sufera la socuri . Un diferential cu un raport mai mare , un cardan mai slabut, o cruce uzata , cutie obosita , si mai mult de atit unele discuri de ambreiaj cu autocentrare centrifugala care se distrug cu prima ocazie daca se rotesc in sens opus celui normal de functionare -caz posibil daca motorul are tendinte de pornire iar bizonul de la volan se agita inutil cu pedala de ambreiaj .
La motoare mari si teren alunecos , 4x4 H poate ajuta ...
La masini clasice , doar cu o electrovalva , e mai indicat sa nu insisti inutil pina ramine bateria in genunchi de tot , mai bine ai deva curent sa mai deschida electrovalva .
La diesel simplu , fara mari inginerii - patrol ...etc ...- si ti-a furat bateria ...daca motorul are compresia in regula ( nu buna , ci doar 'in regula ') si nu e prea rece afara , se poate scoate ventilul din electrovalva si se trage sau se da la vale ...Bujiile incandescente se pot inlocui cu o cirpa sau un burete imbibat in benzina si legat la admisia aerului sau pe pilnia de la snorkel , sa traga vapori de benzina .Benzina fiind detonanta , va avea tendinta sa ajute la pornire intr-un diesel .
Motoarele cu injectorul in antecamera pot porni mai greu decit cele cu camera simpla si injectie directa .
Benzinarele moderne sint mai greu de pornit fara baterie , au nevoie de curent succesul depinde mult de tipul alternatorului si de cit curent mai are bateria .Unele calculatoriste nu pornesc deloc trase-impinse .Prea destepte ...
La automate trebuie o viteza mai mare , pentru a avea randament suficient (ambreiajul + convertizor ....) si ceva curent ...

Sorin Priboi
3rd December 2010, 15:11
Si bune si rele la acest gen de porniri.
Le-am experimentat de nenumarate ori cu diverse masini si fara consecinte negative.
Acum in cazul in care ajung in una din aceste situatii, cum ar trebui sa pornesc Pajero al meu care este cu cutie automata?
Sincer nu stiu cum si in ce viteza sa o trec pt pornire.
Numai bine,

mirciulica
3rd December 2010, 16:09
@ Soimu,
Incerc sa explic pe cat ma duce capul( eu is mai greu asa de fel) Sa ma scuzi daca nu-mi iese.

1.Tras: atunci cand tragi masina, se produc niste socuri, sufa, cablu, lant etc... oferta o oarecare elasticitate pana la un punct apoi devin rigide formandu-se un soc. Acel soc nu-i deloc bun pentru acei mici dintisori ai curelei si dupa cum spune si Klez, trebe sa stii sa eliberezi ambreiajul, sa-l citesti/ simti. De aceea eu as recomanda folosirea unei trepte superioare.

2. Impins, este fix aceiasi problema si la fel, folosirea unei trepte superioare.

3. La vale, motorul trece de la repaus, la o turatie mare, ceea ce nu-i face bine pentru ca acea curea de distributie nu este deloc elastica, basca sa ajunga la 2000 rot/min brusc nici nu apuca sa-si faca presiunea de ulei. Ceea ce este valabil si in cazul primelor 2 puncte exprimate mai sus, mai ales in cazul in care trasul sau impinsul sunt mai violente.

As mai adauga ca trasul, impinsul, dat drumu la vale, au consecinte( nu serioase dar au) asupra bucsilor, planetarelor si transmisiei. Asupra transmisiei poate avea consecinte grave mai ales la temperaturi foarte scazute.
La motoarele cu distributia pe lant sau pinioane, nu prea exista riscuri, sau cel putin nu cunosc si nici nu m-am lovit de vre-o problema.
Cu Dacia papuc motor 1,6 am tras un Seat Terra motor 1,9 diesel si am reusit sa rup o planetara Seat-ului.

Respecte,:h5

grandvitara
3rd December 2010, 16:22
Am tras,am impins,am dat drumul la vale pe vremuri multi ani fara sa am probleme ulterioare dar toate erau masini de pe vremurile cind bunica-mea era virgina:ha:.Asta pina intr-o iarna cind pe la -20 incercind sa pornesc la vale ticoul neveste-mii am rupt cureaua de distributie care era pusa de o saptamina.Asa ca in ceea ce priveste legatura intre socurile la care este supus motorul pe curele si temperatura scazuta ii dau perfecta dreptate lui mirciulica.De atuci mi-am cumparat un robot de pornire(cum sunt prin magazine) si nu mai incerc neam sa o pornesc decit la cheie.In caz ca se descarca robotul tot mai gasesc pe undeva o priza la 220v ca sa il incarc si sa incerc iar.
Plus ca, cred e riscant sa incerci sa o pornesti atuci cind este foarte frig cind de abia reusesti sa scoti sau sa bagi in viteza.Desigur daca vrei sa iti pui mintea poti sa incerci absolut orice mai ales cind ti se rupe de masina si eventual mai stai cu fundul pe un sac de bani.:ha:

radupeica
6th December 2010, 21:19
@soimu;@ssrli
cred ca explicatiile colegilor de mai sus au fost suficiente si destul de explicite as ca nu vad ce as mai putea adauga.poate un singur lucru:daca nu va pasa de masinile voastre sau ale altora incercati sa le porniti "trase,impinse si la vale" poate asa e mai bine si oricum nu se intampla nimic rau.
Respecte.Radu
P.S. Murphy nu doarme niciodata:wink:

soimu`
6th December 2010, 21:43
sustin cu tarie ca nici o curea de distributie nu se rupe mai repede daca masina e pornita trasa decat daca e pornita pe electromotor
poate sa fie o combinatie, ca motorul sa fie bocna si sa se invarta dar sa fie blocata si pompa de injectie,ax cu came...si atunci normal ca e mai solicitata...dar la fel ar fi si daca pui baterie noua si ii dai la automant
cureaua antreneaza piese care teoretic trebuie sa se invarta usor si fara mare efort si fara socuri, si e antrenata de arborele cotit, care este antrenat la randul sau din partea cealalta a motorului...ca e de electromotor sau de ambreaj...EGAL, si NU , nu se invarte instant motorul daca lasi ambreajul, are o patinatie discul, care are si arcuri pentru absorbtia de socuri (nu sunt si in sistemul de electromotor), si in plus, si rotile au o oare care tendinta de patinaj

grandvitara
6th December 2010, 22:02
sustin cu tarie ca nici o curea de distributie nu se rupe mai repede daca masina e pornita trasa decat daca e pornita pe electromotor
poate sa fie o combinatie, ca motorul sa fie bocna si sa se invarta dar sa fie blocata si pompa de injectie,ax cu came...si atunci normal ca e mai solicitata...dar la fel ar fi si daca pui baterie noua si ii dai la automant
cureaua antreneaza piese care teoretic trebuie sa se invarta usor si fara mare efort si fara socuri, si e antrenata de arborele cotit, care este antrenat la randul sau din partea cealalta a motorului...ca e de electromotor sau de ambreaj...EGAL, si NU , nu se invarte instant motorul daca lasi ambreajul, are o patinatie discul, care are si arcuri pentru absorbtia de socuri (nu sunt si in sistemul de electromotor), si in plus, si rotile au o oare care tendinta de patinaj


Dar teoretic poate sa sara de pe punct asta ducind la alte complicatii?

NIK4X4
6th December 2010, 23:01
am patito si eu cu o dacie papuc diesel aum doua ierni, am tras de ea de sau rupt vreo 10 15 dinti, rezultatul alt motor.

radupeica
7th December 2010, 21:20
@soimu
fiecare isi sustine punctul de vedere asa cum crede
sper sa nu se intample nimanui niciodata lucrurile despre care se discuta aici pentru ca daca se intampla va fi valabil 'ti-am spus eu...'
Respecte.Radu

Land Niva Luci
7th December 2010, 22:32
@soimu
fiecare isi sustine punctul de vedere asa cum crede
sper sa nu se intample nimanui niciodata lucrurile despre care se discuta aici pentru ca daca se intampla va fi valabil 'ti-am spus eu...'
Respecte.Radu

off topic :oldpeste cateva zile o sa simtim cu adevarat iarna si temperaturile scazute in toata tara.....efectul crizei se simte si la cazanul din curte:
-nu mai este in motor si grupuri uleiul ala scump si bun..
-kitul de distributie si ambreiaj e din ala mai ieftin...
..etc...nu toata lumea sta calare pe un sac de bani si multe din piesele de rezerva ale masinilor noastre sunt la origine facute de nu stiu ce cooperativa sau pe nu stiu ce vapor,deci in astfel de situatii caldura excesiva si gerul napraznic isi pun amprenta pe durata lor de viata....
on topic in general socurile in lantul cinematic nu sunt bune....duc ele la ceva mereu:dr3 deci Doamne fereste!!:tk
..vorba romanului: putinel mananci,putinel te k..i ...putinica treaba faci

Bobinator
8th December 2010, 13:57
Oricum ,chestia cu impinsul cred ca poate functiona la masini mai mici , ca la un animal ca al meu (y61) cu bull-bar troliu si alte fiare cred ca trebuie vre-o 10 ca Smarandescu sa-l urneasca!

grandvitara
8th December 2010, 17:18
Oricum ,chestia cu impinsul cred ca poate functiona la masini mai mici , ca la un animal ca al meu (y61) cu bull-bar troliu si alte fiare cred ca trebuie vre-o 10 ca Smarandescu sa-l urneasca!

Asa credeam si eu dar spre surpriza mea am reusit sa o trag la deal pe a mea(1,8t) cu micutul matiz fara sa bulesc nimic pe la corean!Asa ca nu zi hop ca poate o sa reusesti sa o impingi cu maxim 2-3 oameni si cu reductorul in N:ha::ha:

Bobinator
8th December 2010, 21:48
Te cred , dar mai cred si ca de la 1.8 t la 3 tone e o mica diferenta de 1.2 tone !

radu16b
9th December 2010, 16:47
Mai adaug si eu cateva :

* Nu va puneti sa trageti sa impingeti sau sa tavaliti un motor in V ! Veti avea mari surprize ca nu se va rupe cureaua, dar va sari de la punct, poate nu din prima, dar din a doua sigur ! Eu am patit-o la un audi si m-am ales cu 18 culbutori distrusi, 4 pastile pierdute prin motor 24 de tacheti decalibrati si 2 valve strambe...

* Si cutia automata se poate abuza si va porni motorul agatat de ea, dar este nevoie de viteza mare. Se pune pe N se accelereaza pana peste 80 Km/h si se baga in D, dupa un soc zdravan porneste si cutia hidramata ...o data, poate chiar si de cateva ori...