PDA

View Full Version : conducte frina ruginite



cipak
10th April 2011, 13:29
Salut,

Dau dintr-una in alta. Nu ca n-ar fi fun sa stau tot weekendul sub masina, dar parca as vrea sa ma mai si plimb cu ea. :tr

Conductele de frina (cele din spate, de la T-ul final la roti) sunt foarte foarte ruginite. Am miscat un pic de una (neintentionat, pe cind smulgeam cablul de frina de mina, si el foarte ruginit si distrus) si a inceput sa picure.

Am cautat pe forum ceva despre inlocuirea conductelor de frina. Omoroka, am vazut ca tu ai facut operatia asta. Ca si la tine, suruburile din T sunt gripate (nu am reusit nicicum sa le scot cu cheia de 11). Furtunul de cauciuc care intra in T nu e gripat, dar e ciudat ca nu se roteste doar surubul, ci furtunul cu totul, se torsioneaza foarte mult daca incerc sa-l desurubez. Zi-mi si mie te rog cum sa fac.

De unde pot sa cumpar conductele astea de frina? La Unix pe site nu am gasit. Cutzmi zice aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?54907-compatibilitati-piese-samurai&p=622518&highlight=frana#post622518 ca se potrivesc cele de Dacie.

Pot sa cumpar pur si simplu tevi de cupru si sa le bercluiesc eu? (nu stiu daca asa se scrie, nici n-am gasit cuvintul asta in dictionar). Conductele de pe masina nu par a fi de cupru. A mai facut cineva operatia asta?

Si inca o intrebare, cum schimb tot lichidul din instalatie? Desfac toate suruburile de aerisire de la roti si dau la pedala, adaugind lichid nou in rezervor?


Orice sfat e binevenit. Sau linkuri catre posturi care mi-au scapat mie:grin:

zippo
10th April 2011, 15:19
Conductele din T pot fi desfacute prin incalzirea cu lampa de benzina (sau gaz cum gasesti mai nou). Grija sa nu dai foc la ceva. Exista o cheie speciala pentru aceasta operatiune: o inelara cu o degajare care permite cheii sa "intre" pe teava.
De bercuit tevile, nu este imposibil dar ai nevoie de o trusa in acest sens.
Parerea mea este mai intai sa desfaci iar apoi sa vezi ce optiuni ai.
Succes

cipak
11th April 2011, 00:30
Merci, nici nu stiam ca exista o astfel de cheie, n-am vazut prin magazine. O sa caut miine, daca nu gasesc, iau una inelara si ii fac degajare cu pila.

Am vazut ieri in Carrefour un fel de arzator+butelie ca un pix mai gros, mi s-a parut interesant dar m-am gindit ca nu-mi trebuie. Cred ca pentru treaba asta cu T-ul e numai bun, ca e destul de mic si usor de manevrat, numai sa tina butelioara suficient.

RETI
11th April 2011, 06:31
Cheie poti sa-ti faci singur din taierea unei inelare .......simplu si ieftin.... cat priveste pixul de gaz .....e doar pentru desfacere dar daca sunt ruginite se lasa oricum cu inlocuiire ....iti iei conducte de frana de cupru de dacie le modelezi frumos p e traseu ,cauti sa fie filetele la acelasi diametru si gata.De bercuit se poate se face simplu sau dublu bercuit depinde de model..... dar....daca nu ai trusa mai mult umbli.....

zep
11th April 2011, 07:29
asa de frumos se bercuieste conducta de cupru cu un cui polizat...cand nu ai scule ti le faci singur , credeti ca mecanicii de-a lungul vremurilor au avut toti trusa speciala de bercuit ?
e 35 de lei o conducta de cupru lunga de cca 3 m si poti folosi 'holenderele'' filetate de la vechile conducte daca nu au partea hexagonala distrusa dupa desfacere
eu asa am facut
sa inlocuiesti musai furtunele de cauciuc odata cu vremea sigur sunt batrane si urate

RETI
11th April 2011, 07:44
Da ? Si cum faci dublu bercuiala ..daca nu ee un secret prea mare.CU un cui ...? Simplu bercuit da la 45" da. merge...daca ee si din cupru conducta .

zep
11th April 2011, 07:50
ce e aia dubla bercuiala?

jordy_seba
11th April 2011, 08:07
dar alamite nu merg? ma refer la imbinari.stiti voi cam cum se fac instalatiile in cupru pt centrala termice:wink:

zep
11th April 2011, 08:30
am fost pana in garaj pt o sedinta foto fulger
a durat 15 min cu tot cu poze si polizat cuiul

cipak
11th April 2011, 10:59
am fost pana in garaj pt o sedinta foto fulger
a durat 15 min cu tot cu poze si polizat cuiul

super tare... solutiile de genul asta sunt foarte practice, mai ales cind te afli pe coclauri si n-ai la indemina decit resurse limitate... o sa-mi iau un cui din asta in masina, in trusa de "prim-ajutor":)

dubla bercuiala (double flaring in engleza), din cite mi-am dat seama, se face indoind mai intii "buza" tevii spre interior, si abia apoi bercuiala propriu-zisa, si arata ca mai jos:

http://image.streetrodderweb.com/f/8866442+w750+st0/0605sr_03_z+automotive_fitting_guide+.jpg

Si un articol pas cu pas: http://www.ehow.com/how_5005660_make-double-flare-fitting.html

omoroka
11th April 2011, 12:40
Salut,

parerea mea este sa nu te chinui tu cu bercuirea. Oricum vei avea suficient de mult lucru manual de facut in toata operatiunea asta.

Inainte de toate masori cu o sfoara lungimea efectiva a celor doua conducte (aia de pe stanga parca avea 1m) si mai adaugi tu fo 5cm in plus.

Apoi te apuci sa desfaci conductele. La mine a mers foarte greu cu cele din dreptul T-ului. Am reusit sa desfac T-ul cu tot cu furtunul de cauciuc pentru ca doua din cele 3 cuplaje erau gripate. Intr-un final am reusit sa desfac la cald si cele doua cuple gripate insa T-ul avea filetul compromis inauntru si a trebuit sa-l inlocuiesc.

Te duci la un atelier de reparat TIR-uri (eu am fost la ala de pe soseaua Giurgiului inainte de intrat in Jilava) si iei cu tine mostre de teava si cuple sa stie ala ce-ti pune. Ii dai lungimile si 50RON si ti le face el cu tot cu cuple si teava.

Te duci cu ele acasa si te apuci de partea artistica :ha: Pozezi usor, eventual folosindu-te si de forma initiala a conductelor, teava pe punte. O indoi usor cu mana, eventual cu un patent dar cu grija mare sa nu o venturezi. Exista si o scula speciala pentru astfel de operatiuni, eu am dar mai mult m-a incurcat. Cuplele nu le strange prea tare ca nu e nevoie. Mai intai la mana si apoi putin cu cheia.

Daca ai nevoie de cuple si T suna-ma ca mi-au mai ramas ceva de data trecuta. Furtunul de cauciuc daca intentionezi sa cumperi, vezi in sectiunea de compatibilitati ca am postat acolo modelul folosit de mine.

Bafta

zippo
11th April 2011, 16:54
Super faina ideea de bercuit cu cuiul... Da, mai ales pe coclauri e de retinut!!

omoroka
11th April 2011, 19:12
Super faina ideea de bercuit cu cuiul... Da, mai ales pe coclauri e de retinut!!

Romanul e inventiv si trebuie apreciat lucrul asta :wink:

Pe coclauri, daca ti se rupe una din conducte, lucru des intalnit dealtfel daca chiar te dai cu masinuta, se procedeaza altfel. Se ia una bucata ciocan si se bate conducta pe punte pe o lungime de minim 10cm pentru a izola scurgerea. Operatiunea se cheama blindare. Lichidul de frana nu trebuie sa lipseasca nici el, alaturi de ciocan, din trusa conducatorului de Samurai :grin:

andrei.mihailov
18th April 2011, 17:24
Nu intrebati cum! Cert este ca s-au potrivit conductele de Logan! Acum doua zile, trecand in vizita de curtoazie pe la mecanic, am aflat ca unul dintre Samuraiele noastre a primit conducte de Logan. Dupa ce am patit-o in padure si am aplicat metoda descrisa de @omoroka, am dus masina la service. Asta era cu vreo 8 luni in urma...
Interesant este ca, dk te iei dupa manual, alea de Logan sunt putin diferite. Cu prima ocazie desfac sa vad dk filetul e intreg.

omoroka
7th May 2011, 11:42
Ieri am intrat intr-un service Dacia in cautarea unui "T" de teava pentru o adaptare. Mi-au sarit in ochi conductele de frana de Dacia si mi-am luat doua bucati sa le port cu mine la iesirile mai lungi, dupa cum urmeaza:
- conducta de frana de Dacia 1310 spate 110cm care se potriveste la fix pe partea stanga spate la Samurai (e doar cu 5cm mai lunga decat cea originala);
- conducta de Supernova de 65cm (nu stiu exact pe ce parte se monteaza) care se potriveste pe partea dreapta spate (e cu vreo 10cm mai lunga decat cea originala)

Ambele sunt bercuite deja si au mufele de prindere pe ele, pur si simplu le montezi pe loc (daca nu sunt gripate alea vechi :grin:). Cost 15RON bucata.

cipak
8th May 2011, 22:53
Asa am sperat si eu, ca se va potrivi direct.

Doar ca bercuiala de la conducta de Dacie are o buza mai groasa si e bercuita mai spre exterior (ramine o gaura ceva mai mare decit cea originala, si are alt unghi pe suprafata de contact). Asta n-ar fi o problema mare, probabil la stringerea surubului se "ajusteaza", fiind si mai moale conducta, adica din cupru. Mai nasol e ca suruburile de dacie (cica le zice holendere) au diametru un pic mai mic decit cele de pe samurai (cu vreo 0.5 mm), astfel incit joaca in "piulite" (adica in roata si in T). Am gasit holendere din astea, ieftin, la un mic depozit de piese de Daewoo folosite, aflat in incinta unei spalatorii auto, unde incepe drumul vechi spre mare (intre Peugeot si Selgros). Mi-am mai luat de acolo surub de prins bara stabilizatoare.

Intr-adevar conducta din spate stinga se potriveste perfect la lungime, dar umblu cu ea in masina de vreo luna in asteptarea momentului in care sa dau de un service din ala de tiruri sa mi-o bercuiasca cum trebuie.

cipak
8th May 2011, 23:05
Apropo de suruburi de conducta gripate. Ale mele au iesit destul de usor cu cheia tubulara. Asta inseamna ca mai intii am retezat tevile ca sa pot pune tubulara peste. Cu chei fixe normale n-a mers de niciun fel, de fapt chiar riscam sa stric de tot capul surubului daca mai incercam.

Tubulara e de 11, cu hexagon inauntru (nu din aceea cu multe colturi). Dupa ce le-am desurubat, am scos capatul de teava din surub prin incalzire si rotire cu patentul. La unul am taiat teava prea aproape de surub si n-am mai putut s-o scot din el.

Cheie inelara de 11 e destul de greu de gasit, dar inelara cu hexagon inauntru (in loc de stea cu colturi multe) cred ca exista numai pe navele extraterestre.:grin:

minitehnicusro
8th May 2011, 23:49
Cheie inelara de 11 e destul de greu de gasit, dar inelara cu hexagon inauntru (in loc de stea cu colturi multe) cred ca exista numai pe navele extraterestre.:grin:

chei inelare pt tevi are la hornbach.

la mine unde nu a vrut sa se desfaca cu cheia, am prins in menghina niplul si am invartit teul cu clestele pt tevi. fara incalzire.

omoroka
9th May 2011, 19:31
E bine ca am lamurit cum se cheama nenorocirile alea de piulite ca nu stiam: holendere :ha:

Acuma, revenind la conductele noastre. Am venit acasa de la munca si am fugit direct la shubler fir-ar el sa fie. Am masurat holenderele la cele doua conducte achizitionate si iata rezultatul:

Conducta de Dacia 1310 e in regula pentru stanga spate, are 10mm diametru iar bercuiala e convexa, adica exact asa cum trebuie.

Conducta de Solenza nu e in regula, deci nu se potriveste pe dreapta spate. Are 9,5mm diametru (mai exact e de 3/8") iar bercuiala este concava deci nu se potriveste.

Legat de bercuiala, faptul ca e concava sau convexa, la conductele de cupru, nu are prea multa importanta. Intr-un final, cand strangi holenderul (ca acuma stim cum se cheama) se etasiaza bine.

Mai jos aveti poze cu conductele de dacia 1310 castigatoare
105283 105281105282

minitehnicusro
10th May 2011, 20:15
Completare la postul anterior al lui Omoroka.

Conductele de frana de Dacia 1300/1310, cele care au in jur de 70cm, au la un capat holender cu filet de M10x1 iar la celalalt capat cu filet de 3/8 (9,5mm) si NU sunt plug and play. Eu aflat singur treaba asta dupa ca am cumparat un brat de conducte.

Castigatoare sunt cele de Dacia Papuc Diesel, care, de obicei, ca semn distinctiv, au la ambele capete cate un furtun de plastic transparent de 10cm de protectie si care au in ambele capete filet de M10.

Astazi am luat de la magazinele din Bucurestii Noi, conducata de cupru de la Dacia Papuc de 54cm si de 109cm, iar din Vitan de 37cm de la Supernova.
In ambele cazuri holenderele sunt asa cum trebuie.

In poza, sus holeder de M10, jos holender de 3/8

cipak
11th May 2011, 10:31
Ma duc si eu in Bucurestii Noi sa cumpar conducta de papuc sau astept sa-si refaca stocul? :grin:

minitehnicusro
11th May 2011, 13:19
Ma duc si eu in Bucurestii Noi sa cumpar conducta de papuc sau astept sa-si refaca stocul? :grin:

le-am luat eu pe toate.:ha:.

fara gluma, de papuc nu mai au. in vitan in schimb au toate marimile. si de cupru si de fier.

cipak
16th May 2011, 12:42
le-am luat eu pe toate.:ha:.

fara gluma, de papuc nu mai au. in vitan in schimb au toate marimile. si de cupru si de fier.

Am fost in Vitan, conducta de frina de papuc Diesel (cea cu ambele holendere M10 si furtunase transparente pe ea) costa cam 55 RON, dupa negocieri intense 45 RON. N-am luat totusi, mi s-a parut prea scumpa fata de conducta echivalenta cu holendere de 3/8, care e doar 13 RON.

Iii multumesc lui Minitehnicus pentru asistenta telefonica. :tk

Conducta am gasit-o in Bucurestii Noi tot la 13 RON. Ultima conducta, nici nu mai stia vinzatoarea ca o are (ca altfel o lua Minitehnicus:grin:), era cu eticheta in jos. S-a potrivit perfect, si la capete, si la lungime.

Clemele care tin conducta fixata de punte (le mai zice si chiplinguri) le-am confectionat din tabla mai subtirica de aluminiu, ca de cumparat n-am gasit.