PDA

View Full Version : furtun ambreiaj terrano



Tudor Vreme
20th June 2011, 13:35
Trebuie sa schimb furtunul de ambreiaj pentru Terrano 2-ul meu, e fisurat si pierd lichid de frina.
Stiti de unde se poate lua un furtun nou, sau de la ce se potriveste?
La reprezentanta am intrebat si raspunsul lor este 150 EUR in 6-7 zile cu plata in avans - dargutzi baietii astia, nu-i asa?

Sint probleme la schimbat, sau musai sa merg la service pentru asta.
Merci,

Tudor Vreme
26th June 2011, 20:06
mai am o intrebare:
Pedala mea de ambreiaj are tot mai des intentia de a se orpi la jumatate cind o las libera, si sa ramana asa, chiar daca teoretic dbereiarea sau raminea in viteza este OK,
E ceva legat de pedala si mecanismul ei sau tine de pompa de comanda?
cind face asa o trag cu piciorul inapoi si totul e ok.
Aveti vre-un sfat?
Merci,

Make
27th June 2011, 12:14
mai am o intrebare:
Pedala mea de ambreiaj are tot mai des intentia de a se orpi la jumatate cind o las libera, si sa ramana asa, chiar daca teoretic dbereiarea sau raminea in viteza este OK,
E ceva legat de pedala si mecanismul ei sau tine de pompa de comanda?
cind face asa o trag cu piciorul inapoi si totul e ok.
Aveti vre-un sfat?
Merci,
Asta am patit si eu la a mea si trebuia sa o ridic ci piciorul - la service mi-au strans-o si s-a rezolvat (prinderile excte nu stiu unde sunt, dar baietii nu mi-au spus ca ar fi de la furtune sau pompa).

Tudor Vreme
28th June 2011, 10:44
Merci Make, o sa ma dus la service sa se uite la ea.
intii sa-mi vina furtunul comandat si apoi le rezolv pe amindoua impreuna
merci,

Tudor Vreme
5th July 2011, 14:50
Ce am reusit sa fac pina acum:
Am dat jos furtunul vechi care era cam praf, are un 'T' de distributie la conectarea de la conducta care e corp comun cu partea sertizata pe furtun. M-am dus la o firma care se ocupa de piese si reparati hidraulice "Hansa Flex", baietii au gasit piesele care trebuiesc ( caci nu-i nimic special in afara de T-ul cu pricina ) si am luat de la ei un niplu pe care l-am sudat pe t-ul vechi in locul partii de sertizare pe care am dat-o cu flexul jos. Sudare facuta fara probleme si OK cu repsectarea preincalzirii piesei, la un atelier de susdura bun, apoi au facut un furtun nou cu tot ce trebuie si l-am montat pe masina.
Am aerisit bine conducta si pistonul de la cutia de viteze, si nu mai am probleme cu pedala.
Concluzie: se poate repara fara prea mari probleme. Cost piese 50 lei.
Intre timp astept sa vina piesa de schimb care e comandata de 2 saptamini si care nu prea vrea sa vina, o sa vedem daca soseste si cind, pina atunci se poate rezolva si altfel.
Exista in T-u la mine o conducta groasa care duce in spate la un aerisitor, nu am inteles ce rol are, mai ales ca este greu de aerisit si nu se conecteaza la nimic. Asta cred ca se poate scoate complet caci nu merita efortul si lichidul care sta acolo degeaba.
Cit tine? vom vedea, dar daca nu tine mult se poate schimba oricind furtunul din nou, caci e standard si trebuiesc numai 24 cm.
Sper sa foloseasca cuiva postul.

Make, dute si aeriseste sistemul. Pedala nu are voie sa ramina apasata pentru ca forta de la placa de presiune e mare si trebuie sa ridice pedala peste momentul in care ramine agatata. Daca e bine aerisit totul, musai sa vina pedala inapoi complet.
Aeriseste si conducta care nu duce nici unde, acolo de obicei e aer si fiind destul de lunga, 1.2 m cca, se pot ascunde multe bule de aer.

cryvall
28th September 2011, 23:04
salut. si eu o problema asemanatoare cu ambreiajul. nu revine pedala la pozitia initiala si dupa cateva utilizari se apasa mai greu. ulei nu pierde. am facut aerisirea crezand ca de acolo e problema , dar fara nici un rezultat. ce ma sfatuiti? e posibil sa fie de la placa de presiune , rulment sau disc? are o trepidatie la plecare dar nu asa d mare. ms

Tudor Vreme
8th October 2011, 10:58
Logic ar fi sa mearga mereu la fel de prost daca e placa de presiune, deci, daca isi schimba performatele dupa 2-3-n pedale nu ar trebui sa fie de acolo.
Ar trebui sa verifici aerisiea la teava care merge in spate, si la pistonul de jos de la cutia de viteze, posibil sa fie acolo aer.
Tot logic, ambreajul hidraulic este facut pt ca forta necesara debreierii este destul de mare si un sistem cu cablu ar fi foarte greu de utilizat din cauza fortei necesare de impingere a pedalei, deci placa de presiune are suficienta forta de a duce sistemul inapoi in pozitia pedalei sus.
E posibil ca pistoanele cele 2 sa aiba probleme cu garniturile si sa fie nevoie sa fie schimbate, dar aici nu stiu cum se poate verifica asta.