PDA

View Full Version : Ulei de motor in vasul de expansiune ?



mantu3579
12th November 2011, 20:59
Buna seara,
Problema mea este urmatoarea:
Am un GC 2.7 din 2002 cumparat ieri si astazi am facut si eu o inspectie mai amanuntita!
Toate bune si frumoase pana cand am descoperit ceva ca uleiul (maro deschis)in vasul de expansiune!am banuit imediat ca ar fi garnitura de chiuloasa ciupita dar uleiul din baie e curat si fara apa sau spuma in el asa ca as vrea sa sper ca nu e garnitura sau ceva grav.
Apa sta undeva la 60grade oricat de tare as merge!
Cineva imi spunea ca ar putea fi de la racitorul de ulei(sa aiba un por si sa fi dat candva in trecut ulei in lichidul de racire)
Inca ceva....in cei 500km parcursi de ieri pana azi nivelul uleiului a ramas constant(nu ascazut de loc)
Ceva sugestii?
Multumesc foarte mult in avans,
Marius

alin-jeep
12th November 2011, 21:19
HI

in mod sigur a ajuns ulei in antigel .Nu este obligatoriu sa intre si antigel in ulei in acelasi timp.Pot fi mai multe cauze ,garnitura de chiuloasa,termoflot,un fraier care a pus lichid ptr. servodirectie sau chiar ulei in vasul de expansiune,poate fara sa-si dea seama,am vazut treba asta cu ochii mei ,posibil candva sa fi avut probleme si nu au spalat bine circuitul si mai sunt destule cauze.
sfatul meu este sa cureti foarte bine circuitul de racire si apoi sa vezi daca mai apare ulei sau nu si cat ? Curatare foarte rapida poti face comlectand in vasul de expansiune pana curge afara de mai multe ori cu motorul cald ,pornit.Uleiul o sa se separe si va iesi ,poate nu tot .Ar fi bine sa demontezi vasul de expansiune si sa-l speli foarte bine.Cel mai mult ulei acolo se aduna.Nu este indicat sa circuli cu ulei in circuitul de racire ptr.ca in timp iti distruge furtunele.

FELICITARI ptr. ahizitie .Sa o folosesti sanatos.

ALIN

Flow
13th November 2011, 09:22
Am avut aceiasi problema tot la grand dar cu motorul de 3.1
Am schimbat 2 termofloturi pana s a potolit.
Am spalat cat de bine am putut instalatia si si acum dupa aproape un an inca se mai aduna cate foarte putin.
Asa cum a spus colegul mai sus poate fii doar o fosta problema si sa fii ramas ceva urme.
Daca in schimb creste nivelul de ulei care ajunge in vasul de expansiune atunci inseamna ca ai cu adevarat o problema, cel mai probabil va trebui sa inlocuiesti termoflotul.

mantu3579
13th November 2011, 09:37
Multumesc din suflet pt raspunsuri.....Astept in continuare sugestii!Am sa fac astazi spalarea si eventual inlocuirea lichidului de racire!doua intrebari scurte si ,va rog iertati-mi ignoranta:
1.Ce este ala termoflot(am auzit si stiu ce sunt doar termostatul si termocupla,atat)
2.Credet ca ar fi mai bine sa folosesc in intregime antigel adica sa nu I'll diluez deloc(cum faceam acum 15 ani la batrana Dacie?
Multumesc in avans,
Cu prietenie,
Marius

Marius C alias Turagmes
13th November 2011, 09:41
termoflot= racitor de ulei care are ca agent de racire a uleiului apa din motor

antigelul concentrat in marea majoritate a cazurilor ingheata in jurul valorii de -12 grade C

in schimb diluat in prportie de 1 : 1 ingheata in jurul valorii de -35 grade C

dulceanu ionel
13th November 2011, 12:23
Este posibil ca acuma sa nu ai nici-o defectiune dar fostul proprietar ar trebui sa stie pt ca in mod cert a facut una dintre reparatiile descrise mai sus.

ssrli
13th November 2011, 22:33
termoflot= racitor de ulei care are ca agent de racire a uleiului apa din motor

antigelul concentrat in marea majoritate a cazurilor ingheata in jurul valorii de -12 grade C

in schimb diluat in prportie de 1:1 ingheata in jurul valorii de -35 grade C

Pe langa asta, concentrat nu o sa faca deloc bine pentru racire. Diluat 1 la 1.

Din pacate nu e primul 2.7CRD despre care aud ca pateste asa ceva :(

mantu3579
14th November 2011, 08:26
Buna ziua si o saptamana excelenta va urez tuturor!
Am facut spalarea vasului asa cum am fost sfatuit....era tare mult ulei acolo....am schimbat antigelul si ,din pacate ,azi dimineata cand am verificat iar era ulei in vas!
Despre ce ulei e totusi vorba pt ca uleiul de la motor are nivelul constant?
Din termoflot ce ulei poate veni in apa?sper ca cel din motor!
Sfaturi sau ,va rog,indrumati-ma catre un mecanic bun si pertinent(daca mai exista asa ceva)in Bucuresti!
Cu prietenie,
Marius

Flow
14th November 2011, 08:29
Prin termoflot trec 2 lichide:ulei motor, lichid racire motor.
Poti verifica insa si radiatorul de racire motor, cred ca si prin el trece ceva ulei (cutie sau servo sau ceva de genu).