PDA

View Full Version : Mercedesul G e mai slab in noroi ca alte masini?



rommy20005
22nd December 2011, 16:28
Am tot auzit pe la diversi priceputi ca G-ul ar fi cam prost in noroi...nu de la unu ci de la mai multi.
Eu am tot fost cu ea prin noroaie ''grele'' si nu am ramas decat odata pe fundul unui lac in care cred ca ramanea orice masina.
Eu sincer sa fiu am ramas de mai multe ori cu Toyota Hilux si in noroi si in zapada decat cu G-ul. Pun si filmulet !
De ce se spune ca G-ul e slab in noroi ?


http://www.youtube.com/watch?v=YjjqdBEHLmA&feature=youtu.be

watcher
22nd December 2011, 17:15
Din doua motive:

1) greutatea pur si simplu (totul e al naibii de greu) = se scufunda
2) cele mai multe pe care le gasim in teren au si putini cai, deci raportul cai/kg este nefericit = rapoarte mari ca sa invarta rotile = nu descarca rotile si nu inainteaza, combinat prost cu punctul 1

maxian paul
22nd December 2011, 20:55
http://www.youtube.com/watch?v=7ugtM4FJ7BA&feature=player_detailpageEu unu nu cred ca are greutatea mare si puterea mica comparativ cu masinile din aceiasi clasa. Doar nu il coparam cu Samuraiul ci cu Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser si Nissan Patrol. Unora le sint dragi alte masini care au si un pret mai mic asa ca din start G-eu nu e bun. Totusi e o masina 100% militara, daca era prost nu l-ar fi cumparat majoritatea armatelor. Acum depinde si de noroi, ca poate fi adinc si clisos si atunci si unul pregatit de extrem are nevoie de troliu.
http://www.youtube.com/watch?v=-KoqUX84M5U&feature=player_detailpage

rommy20005
23rd December 2011, 01:42
Eu am inteles asta si @watcher are dreptate. Daca vrei sa te bagi in noroaie grele nu iti iei o masina grea si cu motor greoi, asta insemnand si Patrolul si toate magaoaiele grele. Pana si in filmuletul de sus e un G cu motor de BMW V8...dar felul in care spun ''specialisti'' lucrul asta reiese ca Mercedesul G are o problema in noroi, nu o masina grea cu un motor puturos.
In concluzie nu G-ul are o problema ci masinile grele cu motoare puturoase (diesel). Un G 500 cu siguranta ca ar bate un Patrol diesel sau orice diesel dar mai bun decat ele ar fi un Samurai....:2dr

Bogdan_mb
23rd December 2011, 02:20
Nu am intaleso niciodata pe asta cu greutatea, un 460 lung este aproximativ egal cu LC80 sau patrol Y60 (+- 10%) . Daca ai gume adecvate e greu sa ramai blocat in noroi, conteaza mult si blocantele. La groapa cu noroi poate un patrol ar fi mai castigat pt. ca incap gume pe 37 mai usor, in rest nu vad de ce ar fi una mai buna ca alta

zep
23rd December 2011, 08:23
rommy
''Eu sincer sa fiu am ramas de mai multe ori cu Toyota Hilux si in noroi si in zapada decat cu G-ul''

daca toyota ta avea blocant fata spate cum ai pe g ...nu ai fi ramas niciodata
sa poti face comparatia asta

maxian paul
23rd December 2011, 08:54
Eu am ales G-eu pentru ca il consider cel mai bine lucrat(fiabil) dintre masinile de teren,ofera spatiu berechet chiar si cel scurt. Daca nu exista mercedesul g alegeam Toyota sau Defender pentru nevoile mele, samuraiul imi place si el dar e prea mic. Oricum probabil ca in viitorul apropiat ne vom intoarce la mersul pe jos sau cu calul si nu vom mai avea probleme cu noroiul. :Hr

Bogdan_mb
23rd December 2011, 10:36
Inaine sa iau G-ul eram destul de indecis daca va fi patrol, daca va fi toyota, insa dupa ce am vazut filmarile acestea m-am convins destul de repede :grin:

Patrol :


http://www.youtube.com/watch?v=I3hZJ5rrNbs&feature=plcp&context=C382aeffUDOEgsToPDskKzxkahWqwdW6AXm-RqlpNa

Toyota :


http://www.youtube.com/watch?v=T1W3f847z98&feature=plcp&context=C3a92681UDOEgsToPDskL0t_nrWQiPMRA6bxeimZZR

Defender + G :


http://www.youtube.com/watch?v=0Pp439J8dFQ&feature=plcp&context=C360eb97UDOEgsToPDskLpGVU-PGHZ8us5_t3NqlIN

Si mai zicea cineva ca G-ul flexeaza mult sub patrol :

G :


http://www.youtube.com/watch?v=BfvNb5Gsx3w&feature=plcp&context=C331f22fUDOEgsToPDskJGPN2-DQHxkY-jrjWTvT4J

Patrol :


http://www.youtube.com/watch?v=41yc01McTIE&feature=plcp&context=C3188a56UDOEgsToPDskKSDoQXX7JcLcw4ga8qouE8



Si referitor la faptul ca "daca ar avea x blocante ar fi mers ca si g-ul" :

Wrangler cu blocante :


http://www.youtube.com/watch?v=bNmE987ZrJM&feature=plcp&context=C3bf8ca1UDOEgsToPDskJBJqNNiEw4ODt07Iwuuno-

Range cu blocante :


http://www.youtube.com/watch?v=OkW3xDLuy64&feature=plcp&context=C397a2bdUDOEgsToPDskIyvEbp_QH0jVFlmNqvALY6

G-urile :


http://www.youtube.com/watch?v=tb4vu1DySsU&feature=plcp&context=C357daffUDOEgsToPDskIVP9mL0XAsvcGFgtBSVGSW


http://www.youtube.com/watch?v=-1ueUO6TcPQ&feature=plcp&context=C320989bUDOEgsToPDskKCznpbcOVwrEZiJrUASN5v


Pentru cine e pasionat de G-uri merita vazute toate filmarile :h5

yo2bt
23rd December 2011, 10:47
Intr-adevar G-ul are o mare problema... nu flexeaza suficient.

Daca mergeti in teren in spatele unui G, fiti atenti la rotile din spate si veti vedea ca sunt tot timpul prin aer, fenomen pe care nu o sa-l vedeti la Toyota sau Patrol.
Nu degeaba G-ul are blocante fata spate din fabrica, fara exceptie.

De foarte multe ori, unde eu puteam urca fara sa blochez spatele, Bucur trebuia sa blocheze ambele diferentiale la G.

Altfel, este o masina exceptionala, foarte bine facuta si foarte rezistenta. Lucru nemtesc...

rommy20005
23rd December 2011, 12:43
rommy
''Eu sincer sa fiu am ramas de mai multe ori cu Toyota Hilux si in noroi si in zapada decat cu G-ul''

daca toyota ta avea blocant fata spate cum ai pe g ...nu ai fi ramas niciodata
sa poti face comparatia asta


Nu ! Eu ma refeream la G fara blocante cuplate iar Toyota Hilux poti pune cutia de transfer ca si diferential central blocat...deci un plus la Toyota.

maxian paul
23rd December 2011, 13:17
In mod sigur suspensia la G-eu este mai rigida de unde rezulta cursa mai mica, cine doreste monteaza arcuri moi si amortizoare cu cursa lunga si obtine si flexare mai buna. Dar se duce stabilitatea pe sosea, care nu stiu cum este la Toyota si Nissan dar la G este buna.

watcher
23rd December 2011, 13:50
Fizica este una singura.
Două maşini cu aceiaşi cai putere, aceeasi greutate, acelaşi rapoarte, 3 blocante cuplate, acelaşi ampatament,.acelaşi travel sl suspensiei, aceleaşi gume, acelaşi şofer cu aceeaşi abordare vor trece peste acelaşi obstacol im acelaşi fel.indiferent dr sigla pusa pe capota.

Dacă găsim filtre cu maşini diferite conduse diferit de alţi şoferi nu putem concluziona ca un tip de madina e msi slab decāt altele.
Intrebarea cu care a īnceput topicul a.fost "de ce se spune ca G urile sunt dezavantajste la noroi".

Radpunsul s a dat.
Nu īnseamnă ca Gul este o maşina maţi buna său mai proasta decāt altele. Eu unul consider G ul una fine cele mai frumos construite maşini īn istoria automobilului. Asta nu īnseamnă ca nu sr scufunda īn noroi său a samurai ul e ai misto

drag
23rd December 2011, 14:12
Un vechi poverb chinezesc spune ca sa nu judeci un om decat dupa ce mergi cateva mile in incaltarile lui!
Am fost de multe ori in teren, cu tot felul de masini. Ceea ce m-a surprins a fost un nissan terrano in 5 usi, fara blocante, care a iesit mereu pe unde nici eu cu G-ul, nici ltii patrolul si cu land cruiserul nu reuseau. Oricum, acum are si el tot un G, dar pe unde iese el oricum nu ies multi. Are un fler deosebit in abordarea terenului. Nu sunt un experti in off road, dar f important e si soferul. Si cred ca trebuie sa nu iti fie mila de masina ca sa faci extrem. Mie imi e prea drag al meu ca sa il frec de copaci. O masina usoara se descurca mai bine in noroi pt ca nu se scufunda, una grea se poate scufunda pana da de tare si apoi sa iasa din necaz. Factorii sunt multi in discutie, dar eu sunt mandru ca am asa o masina, chiar daca e mai grea, chiar daca papa mai mult, dar eleganta acestei masini depaseste si minusurile!!! Va doresc tuturor sa aveti sansa, norocul sau posibilitatea de a va lua fiecare cate un G!!!! Sarbatori Fericite!!!

ssrli
23rd December 2011, 15:03
Dacă găsim filtre cu maşini diferite conduse diferit de alţi şoferi nu putem concluziona ca un tip de madina e msi slab decāt altele.



:g

Foarte multe comparatii sunt invalide daca piesa dintre volan si pedale se schimba.

maxian paul
23rd December 2011, 16:20
Nu a zis nimeni ca asta e mai buna decit cealalta, Bogdan vizionind filmuletele s-a hotarit la masina care i-a facut o impresie mai buna. Si imi vine greu sa cred ca tocmai soferii mercedesurilor erau mai experimentati decit ceilalti. Eu inainte sa cumpar G-eu am vizionat filmulete si citit destule despre mai multe masini4x4, lucru ce ma ajutat sa ma hotarasc ce iau pina la urma. Totusi soferul este important oriunde merge masina, uni sint varza si pe sosea dreapta daramite in teren dificil sau alte situati.

soimu`
23rd December 2011, 19:13
ce gresala sa spui ca orice masina la aceeasi greutate si aceleasi gume, cp/t si acelasi sofer trece la fel....uau
sunt masini mai reusite in teren si unele mai nereusite
unele au o distributie a maselor foarte buna pe axe si pe roti, altele sunt foarte grele pe fata si spatele usor, etc
de aici sunt MARI MARI diferente
G ul este foarte fiabil....dar nici el indistructibil
in rest...nu straluceste cu nmic in teren
altele sunt mult mai reusite pentru offroad, dar au probleme la fiabilitate sau au alte hibe

pinti
23rd December 2011, 19:41
Personal am vazut in teren G-uri unul era extrem de frumos dar extrem de puturos 300d -80 parca de cai si unu oribil, taiat aiurea, dar mergem de rupea 280 benzina.Cred ca cel benzinar mergea asa si multumita tacanitului care o conducea.Amandoua insa erau la incrucisari cu rotile prin aer si vesnic blocat tot ca altfel ramaneau.Trebuie sa recunosc insa ca au farmecul lor ca si masini.

Charly Kardan
24th December 2011, 10:13
Comportamentul unei masini de teren in noroi depinde de multi factori. Nu e chiar asa de simplu sa zici ca o masina e prea grea sau prea usoara . In final conteaza un singur lucru: Presiunea cu care apasa roata pe sol. Daca ai presiunea ideala impartita egal pe toate rotile angrenate ai sanse bune de a iesi din noroi. Mai multe roti angrenate maresc sansele deci modelul G cu blocajele lui e de fapt avantajat in situatia asta. Dupa parerea mea si din cate am vazut eu multi folosesc anvelope cu dimensiuni false cu o presiune falsa, de profile false sa nu mai vorbim.

gabi ratiu
24th December 2011, 12:09
Din punctul meu de vedere G este o super masina dar va spun o scurta poveste din teren. o urcare nasoala cu mult noroi G cu simex de 35 si motor diesel 300d daca nu ma insel si 3 blocante eu mitzu al meu 3500 benzina si simex de 33 iar pe spate LSD ,G incearca cred ca de vreo 5sau 6 ori pana reuseste iar eu cu mitzu din a doua incercare destul de usor.
Concluzia mea este ca viteza de descarcare a fost foarte slaba la acea masina sunt 100% convins ca un motor mai mare trecea fara probleme cel putin aceasta
este a mea parere nu vreau sa creada cineva ca ma dau mare repet G din punctul meu de vedere este o super masina .

toate cele bune

Bogdan_mb
24th December 2011, 12:37
Este si normal, probabil avea grupurile originale, fiindca 80 de cai nu sunt suficienti sa invarta 35-urile incat sa se descarce. Eu am aceleasi anvelope, dar dublu putere si tot nu as zice pas la grupuri ceva mai mari.

Stiu ca cel mai mult conteaza soferul in teren dar filmarile mi se pare interesante, astfel sper as nu va deranjeze ca ma put cateva :

Samurai - LC 70 - G 463 :


http://www.youtube.com/watch?v=LccUFTNQvXc&feature=related

Vitara - Patrol :


http://www.youtube.com/watch?v=bNUQTWvYrls&feature=related

gabi ratiu
24th December 2011, 13:27
@BOGDAN nu stiu ce grupuri erau pe masina dar stiu ca ale mele sunt cele de fabrica iar soferul este ok.

Bogdan_mb
24th December 2011, 17:35
La partea cu sofer-ul faceam referire la celelalte filmulete, unde acesta ar fi facut diferenta.

Legat de comparatia prezentata de tine :

Pajero : 3.5 V6 230 cp , simex-uri pe 33 ,
G-ul : 3.0L aspirat 80 cp , simex-uri pe 35, greutate sigur mai mare ca si pajero.

eu zic ca este destul de evident rezultatul obtinut.

axxel4you
26th December 2011, 17:35
Interesanta discutie . Desi nu am G am observat ca doar pentru zonele cu noroi e indicat sa avem.
1 . raport kg/cp cat mai mic ( de preferat motor pe benzina )
2 . anvelope cu profil extrem
3 . cutie manuala neaparat pentru a putea transmite cuplul rapid la roti
4 . sofer care stie ce conduce si in ce intra .
In legatura cu rapoartele din cutia de viteze / diferentiale si dimensiunea rotilor fiecare le alege in functie de ce vrea sa faca cu masina si unde .
(face offroad la campie sau la munte )
Nu am uitat de diferentialele blocabile dar nu le vad rostul atata timp cat soferul stie ce urmeaza si este deja in treapta optima cu pedala de acceleratie la podea.

ssrli
26th December 2011, 20:11
Nu am uitat de diferentialele blocabile dar nu le vad rostul atata timp cat soferul stie ce urmeaza si este deja in treapta optima cu pedala de acceleratie la podea.

Din pacate sunt FOARTE importante...
Diferenta intre blocat si deblocat, chiar si in noroi, e mare.

Bogdan_mb
26th December 2011, 20:22
Blocantele sunt foarte util pe orice teren cu aderenta scazuta, defapt si unde ai aderenta si o toata s-a dezlipit de la sol, blocantul face diferenta. Unde cu o masina fara, ii dai span, cu blocante poti sa mergi mai incet si cel mai important mai in SIGURANTA

Heavy D.
26th December 2011, 22:24
Buna seara !


@axxel4you:

Referitor la punctul trei din postul tau, o cutie automata schimba mai rapid decat o cutie manuala si fara intreruperi de cuplu asa de lungi. Si aici fac referire la aceeasi generatie de cutii. In plus, treaba asta nu e valabila numai la Benz.

Cat despre "pedala la podea", este exemplul tipic de "cum nu trebuie neaparat sa faci", daca vrei ca masina sa-ti ramana intreaga si dupa primul obstacol. Iar "treapta optima" se schimba in functie de situatie, si nici pe departe nu implica intodeauna "pedal to the metal". Dar fiecare are stilul lui, nu-i asa ? Ca "meseriasi" care se lauda ca schimba bucsile sau capetele de bara la fiecare doua iesiri in teren sunt destui...

Iar despre blocante, ce sa zic, cu circa 70CP/1600kg, dintr-un TD amarat si blocante all over am urcat cu 2500rpm unde un 3.5i (benzina, ca sa nu intelegi gresit) a avut nevoie de trei incercari, cu pedala la podea, de mi s-a facut mila de masina lui. Aderenta face totul pentru tine, daca pui ce trebuie pe masina si stii si sa folosesti materialul in cauza.



Stima,


Dragos

maxian paul
27th December 2011, 15:22
Eu nu sint convins ca raportul putere/ greutate este atit de important, exceptie facind masinile de concurs ce lupta pentru timpi. Ma uitam ieri la un TAF de 7.5tone si 90cp, 400Nm, reductoare , punti portal si urca prin noroaie de te sperii si mai trage si lemne dupa el. Asta in ciuda raportului foarte slab putere/ greutate. Cum bine spune Dragos aderenta conteaza foarte mult.http://www.youtube.com/watch?v=EvQdrb7nrxk&feature=player_embedded Daca rupi aderenta si forjezi masina aiurea asta inseamna energie irosita si uzura pieselor fara rost.

watcher
27th December 2011, 15:58
Guys, TAFurile nu merg mereu oriunde :)
Mai pun si ei lanturi, au alta greutate cu care apasa, alte crampoane, etc.

Voi sustineti ca intr-o situatie precum cea descrisa in postul asta (http://forum.club4x4.ro/showthread.php?68570-Ce-masina-ai-alege-sa-te-bagi-in-noroi...dar-sa-si-iesi-din-el&p=760965&viewfull=1#post760965) e mai ok sa mergi incet ca o sa urci ???

maxian paul
27th December 2011, 18:51
Personal incerc sa merg incet oriunde se poate, nu ma grabesc nicaieri vreau sa ma bucur de frumusetea muntilor cit pot de mult nu sa zac in vreo ripa. Daca e nevoie de lanturi le montez, lanturile astea se folosesc si la noroi.attachmentid=126297&stc=1&d=1325008202

armycargobull
29th January 2012, 10:22
masina perfecta nu exista dar fiecare masina are avantajele lui. un lucru este sigur la G class iesi la offroad si te intorci nu te lasa technica, ca impotmolesti sau ramai in noroi asta e de discutat.depinde foare mult si cine sta citeodata la volan, eu cred ca G are singura problema greutatea!

behashbeu
4th May 2012, 11:24
Hola impatimitilor
Io am un G230 SWB pe benzina nemodificat, cu gume cat scrie in cartea masinii atata doar ca-s de-alea profilate pt noroi. Motorul e drept ca e cam mic pentru noroaie si de aceea le evit cat pot. Si cand nu pot, uneori raman acolo, uneori nu. Ce am dedus eu din experientele de pana acum: n-are suficienta putere si cuplu pentru unele noroaie. Depinde si de cat de clisos e, de panta, de sleauri etc insa concluzia tot aia ramane: mai multi cai si mai mult cuplu mi-ar de folos. cand e cazul ma scot cu troliu. Insa avand in vedere ca-mi place masina la nebunie si ca nu ma bag la extrem decat foarte rar sunt foarte multumit. Si ca veni de vorba de fiabilitate, aici da, G-urile au un cuvant greu de spus. Masina e din '89, are 150.000 km reali si am bagat-o in multe porcarii pana acum insa n-am avut nici un fel de defectiuni mecanice semnificative din 2008 incoace de cand o am datorate regimului de functionare. au mai aparut unele altele dar erau normale, datorate uzurii normale in timp (are 23 de ani, totusi) a pieselor originale de fabrica. Ca sa fiu mai precis, am schimbat asa:
- ambreiaj
- delco
- injectia electronica
- ax cadran fata
- arc elicoidal dreapta-spate
- pompa de benzina
- rulment spate
- pompa apa
- vasco-cupla ventilator.