PDA

View Full Version : Mercedesul G e mai slab in noroi ca alte masini?



rommy20005
22nd December 2011, 16:28
Am tot auzit pe la diversi priceputi ca G-ul ar fi cam prost in noroi...nu de la unu ci de la mai multi.
Eu am tot fost cu ea prin noroaie ''grele'' si nu am ramas decat odata pe fundul unui lac in care cred ca ramanea orice masina.
Eu sincer sa fiu am ramas de mai multe ori cu Toyota Hilux si in noroi si in zapada decat cu G-ul. Pun si filmulet !
De ce se spune ca G-ul e slab in noroi ?


http://www.youtube.com/watch?v=YjjqdBEHLmA&feature=youtu.be

watcher
22nd December 2011, 17:15
Din doua motive:

1) greutatea pur si simplu (totul e al naibii de greu) = se scufunda
2) cele mai multe pe care le gasim in teren au si putini cai, deci raportul cai/kg este nefericit = rapoarte mari ca sa invarta rotile = nu descarca rotile si nu inainteaza, combinat prost cu punctul 1

maxian paul
22nd December 2011, 20:55
http://www.youtube.com/watch?v=7ugtM4FJ7BA&feature=player_detailpageEu unu nu cred ca are greutatea mare si puterea mica comparativ cu masinile din aceiasi clasa. Doar nu il coparam cu Samuraiul ci cu Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser si Nissan Patrol. Unora le sint dragi alte masini care au si un pret mai mic asa ca din start G-eu nu e bun. Totusi e o masina 100% militara, daca era prost nu l-ar fi cumparat majoritatea armatelor. Acum depinde si de noroi, ca poate fi adinc si clisos si atunci si unul pregatit de extrem are nevoie de troliu.
http://www.youtube.com/watch?v=-KoqUX84M5U&feature=player_detailpage

rommy20005
23rd December 2011, 01:42
Eu am inteles asta si @watcher are dreptate. Daca vrei sa te bagi in noroaie grele nu iti iei o masina grea si cu motor greoi, asta insemnand si Patrolul si toate magaoaiele grele. Pana si in filmuletul de sus e un G cu motor de BMW V8...dar felul in care spun ''specialisti'' lucrul asta reiese ca Mercedesul G are o problema in noroi, nu o masina grea cu un motor puturos.
In concluzie nu G-ul are o problema ci masinile grele cu motoare puturoase (diesel). Un G 500 cu siguranta ca ar bate un Patrol diesel sau orice diesel dar mai bun decat ele ar fi un Samurai....:2dr

Bogdan_mb
23rd December 2011, 02:20
Nu am intaleso niciodata pe asta cu greutatea, un 460 lung este aproximativ egal cu LC80 sau patrol Y60 (+- 10%) . Daca ai gume adecvate e greu sa ramai blocat in noroi, conteaza mult si blocantele. La groapa cu noroi poate un patrol ar fi mai castigat pt. ca incap gume pe 37 mai usor, in rest nu vad de ce ar fi una mai buna ca alta

zep
23rd December 2011, 08:23
rommy
''Eu sincer sa fiu am ramas de mai multe ori cu Toyota Hilux si in noroi si in zapada decat cu G-ul''

daca toyota ta avea blocant fata spate cum ai pe g ...nu ai fi ramas niciodata
sa poti face comparatia asta

maxian paul
23rd December 2011, 08:54
Eu am ales G-eu pentru ca il consider cel mai bine lucrat(fiabil) dintre masinile de teren,ofera spatiu berechet chiar si cel scurt. Daca nu exista mercedesul g alegeam Toyota sau Defender pentru nevoile mele, samuraiul imi place si el dar e prea mic. Oricum probabil ca in viitorul apropiat ne vom intoarce la mersul pe jos sau cu calul si nu vom mai avea probleme cu noroiul. :Hr

Bogdan_mb
23rd December 2011, 10:36
Inaine sa iau G-ul eram destul de indecis daca va fi patrol, daca va fi toyota, insa dupa ce am vazut filmarile acestea m-am convins destul de repede :grin:

Patrol :


http://www.youtube.com/watch?v=I3hZJ5rrNbs&feature=plcp&context=C382aeffUDOEgsToPDskKzxkahWqwdW6AXm-RqlpNa

Toyota :


http://www.youtube.com/watch?v=T1W3f847z98&feature=plcp&context=C3a92681UDOEgsToPDskL0t_nrWQiPMRA6bxeimZZR

Defender + G :


http://www.youtube.com/watch?v=0Pp439J8dFQ&feature=plcp&context=C360eb97UDOEgsToPDskLpGVU-PGHZ8us5_t3NqlIN

Si mai zicea cineva ca G-ul flexeaza mult sub patrol :

G :


http://www.youtube.com/watch?v=BfvNb5Gsx3w&feature=plcp&context=C331f22fUDOEgsToPDskJGPN2-DQHxkY-jrjWTvT4J

Patrol :


http://www.youtube.com/watch?v=41yc01McTIE&feature=plcp&context=C3188a56UDOEgsToPDskKSDoQXX7JcLcw4ga8qouE8



Si referitor la faptul ca "daca ar avea x blocante ar fi mers ca si g-ul" :

Wrangler cu blocante :


http://www.youtube.com/watch?v=bNmE987ZrJM&feature=plcp&context=C3bf8ca1UDOEgsToPDskJBJqNNiEw4ODt07Iwuuno-

Range cu blocante :


http://www.youtube.com/watch?v=OkW3xDLuy64&feature=plcp&context=C397a2bdUDOEgsToPDskIyvEbp_QH0jVFlmNqvALY6

G-urile :


http://www.youtube.com/watch?v=tb4vu1DySsU&feature=plcp&context=C357daffUDOEgsToPDskIVP9mL0XAsvcGFgtBSVGSW


http://www.youtube.com/watch?v=-1ueUO6TcPQ&feature=plcp&context=C320989bUDOEgsToPDskKCznpbcOVwrEZiJrUASN5v


Pentru cine e pasionat de G-uri merita vazute toate filmarile :h5

yo2bt
23rd December 2011, 10:47
Intr-adevar G-ul are o mare problema... nu flexeaza suficient.

Daca mergeti in teren in spatele unui G, fiti atenti la rotile din spate si veti vedea ca sunt tot timpul prin aer, fenomen pe care nu o sa-l vedeti la Toyota sau Patrol.
Nu degeaba G-ul are blocante fata spate din fabrica, fara exceptie.

De foarte multe ori, unde eu puteam urca fara sa blochez spatele, Bucur trebuia sa blocheze ambele diferentiale la G.

Altfel, este o masina exceptionala, foarte bine facuta si foarte rezistenta. Lucru nemtesc...

rommy20005
23rd December 2011, 12:43
rommy
''Eu sincer sa fiu am ramas de mai multe ori cu Toyota Hilux si in noroi si in zapada decat cu G-ul''

daca toyota ta avea blocant fata spate cum ai pe g ...nu ai fi ramas niciodata
sa poti face comparatia asta


Nu ! Eu ma refeream la G fara blocante cuplate iar Toyota Hilux poti pune cutia de transfer ca si diferential central blocat...deci un plus la Toyota.

maxian paul
23rd December 2011, 13:17
In mod sigur suspensia la G-eu este mai rigida de unde rezulta cursa mai mica, cine doreste monteaza arcuri moi si amortizoare cu cursa lunga si obtine si flexare mai buna. Dar se duce stabilitatea pe sosea, care nu stiu cum este la Toyota si Nissan dar la G este buna.

watcher
23rd December 2011, 13:50
Fizica este una singura.
Două maşini cu aceiaşi cai putere, aceeasi greutate, acelaşi rapoarte, 3 blocante cuplate, acelaşi ampatament,.acelaşi travel sl suspensiei, aceleaşi gume, acelaşi şofer cu aceeaşi abordare vor trece peste acelaşi obstacol im acelaşi fel.indiferent dr sigla pusa pe capota.

Dacă găsim filtre cu maşini diferite conduse diferit de alţi şoferi nu putem concluziona ca un tip de madina e msi slab decāt altele.
Intrebarea cu care a īnceput topicul a.fost "de ce se spune ca G urile sunt dezavantajste la noroi".

Radpunsul s a dat.
Nu īnseamnă ca Gul este o maşina maţi buna său mai proasta decāt altele. Eu unul consider G ul una fine cele mai frumos construite maşini īn istoria automobilului. Asta nu īnseamnă ca nu sr scufunda īn noroi său a samurai ul e ai misto

drag
23rd December 2011, 14:12
Un vechi poverb chinezesc spune ca sa nu judeci un om decat dupa ce mergi cateva mile in incaltarile lui!
Am fost de multe ori in teren, cu tot felul de masini. Ceea ce m-a surprins a fost un nissan terrano in 5 usi, fara blocante, care a iesit mereu pe unde nici eu cu G-ul, nici ltii patrolul si cu land cruiserul nu reuseau. Oricum, acum are si el tot un G, dar pe unde iese el oricum nu ies multi. Are un fler deosebit in abordarea terenului. Nu sunt un experti in off road, dar f important e si soferul. Si cred ca trebuie sa nu iti fie mila de masina ca sa faci extrem. Mie imi e prea drag al meu ca sa il frec de copaci. O masina usoara se descurca mai bine in noroi pt ca nu se scufunda, una grea se poate scufunda pana da de tare si apoi sa iasa din necaz. Factorii sunt multi in discutie, dar eu sunt mandru ca am asa o masina, chiar daca e mai grea, chiar daca papa mai mult, dar eleganta acestei masini depaseste si minusurile!!! Va doresc tuturor sa aveti sansa, norocul sau posibilitatea de a va lua fiecare cate un G!!!! Sarbatori Fericite!!!

ssrli
23rd December 2011, 15:03
Dacă găsim filtre cu maşini diferite conduse diferit de alţi şoferi nu putem concluziona ca un tip de madina e msi slab decāt altele.



:g

Foarte multe comparatii sunt invalide daca piesa dintre volan si pedale se schimba.

maxian paul
23rd December 2011, 16:20
Nu a zis nimeni ca asta e mai buna decit cealalta, Bogdan vizionind filmuletele s-a hotarit la masina care i-a facut o impresie mai buna. Si imi vine greu sa cred ca tocmai soferii mercedesurilor erau mai experimentati decit ceilalti. Eu inainte sa cumpar G-eu am vizionat filmulete si citit destule despre mai multe masini4x4, lucru ce ma ajutat sa ma hotarasc ce iau pina la urma. Totusi soferul este important oriunde merge masina, uni sint varza si pe sosea dreapta daramite in teren dificil sau alte situati.

soimu`
23rd December 2011, 19:13
ce gresala sa spui ca orice masina la aceeasi greutate si aceleasi gume, cp/t si acelasi sofer trece la fel....uau
sunt masini mai reusite in teren si unele mai nereusite
unele au o distributie a maselor foarte buna pe axe si pe roti, altele sunt foarte grele pe fata si spatele usor, etc
de aici sunt MARI MARI diferente
G ul este foarte fiabil....dar nici el indistructibil
in rest...nu straluceste cu nmic in teren
altele sunt mult mai reusite pentru offroad, dar au probleme la fiabilitate sau au alte hibe

pinti
23rd December 2011, 19:41
Personal am vazut in teren G-uri unul era extrem de frumos dar extrem de puturos 300d -80 parca de cai si unu oribil, taiat aiurea, dar mergem de rupea 280 benzina.Cred ca cel benzinar mergea asa si multumita tacanitului care o conducea.Amandoua insa erau la incrucisari cu rotile prin aer si vesnic blocat tot ca altfel ramaneau.Trebuie sa recunosc insa ca au farmecul lor ca si masini.

Charly Kardan
24th December 2011, 10:13
Comportamentul unei masini de teren in noroi depinde de multi factori. Nu e chiar asa de simplu sa zici ca o masina e prea grea sau prea usoara . In final conteaza un singur lucru: Presiunea cu care apasa roata pe sol. Daca ai presiunea ideala impartita egal pe toate rotile angrenate ai sanse bune de a iesi din noroi. Mai multe roti angrenate maresc sansele deci modelul G cu blocajele lui e de fapt avantajat in situatia asta. Dupa parerea mea si din cate am vazut eu multi folosesc anvelope cu dimensiuni false cu o presiune falsa, de profile false sa nu mai vorbim.

gabi ratiu
24th December 2011, 12:09
Din punctul meu de vedere G este o super masina dar va spun o scurta poveste din teren. o urcare nasoala cu mult noroi G cu simex de 35 si motor diesel 300d daca nu ma insel si 3 blocante eu mitzu al meu 3500 benzina si simex de 33 iar pe spate LSD ,G incearca cred ca de vreo 5sau 6 ori pana reuseste iar eu cu mitzu din a doua incercare destul de usor.
Concluzia mea este ca viteza de descarcare a fost foarte slaba la acea masina sunt 100% convins ca un motor mai mare trecea fara probleme cel putin aceasta
este a mea parere nu vreau sa creada cineva ca ma dau mare repet G din punctul meu de vedere este o super masina .

toate cele bune

Bogdan_mb
24th December 2011, 12:37
Este si normal, probabil avea grupurile originale, fiindca 80 de cai nu sunt suficienti sa invarta 35-urile incat sa se descarce. Eu am aceleasi anvelope, dar dublu putere si tot nu as zice pas la grupuri ceva mai mari.

Stiu ca cel mai mult conteaza soferul in teren dar filmarile mi se pare interesante, astfel sper as nu va deranjeze ca ma put cateva :

Samurai - LC 70 - G 463 :


http://www.youtube.com/watch?v=LccUFTNQvXc&feature=related

Vitara - Patrol :


http://www.youtube.com/watch?v=bNUQTWvYrls&feature=related

gabi ratiu
24th December 2011, 13:27
@BOGDAN nu stiu ce grupuri erau pe masina dar stiu ca ale mele sunt cele de fabrica iar soferul este ok.

Bogdan_mb
24th December 2011, 17:35
La partea cu sofer-ul faceam referire la celelalte filmulete, unde acesta ar fi facut diferenta.

Legat de comparatia prezentata de tine :

Pajero : 3.5 V6 230 cp , simex-uri pe 33 ,
G-ul : 3.0L aspirat 80 cp , simex-uri pe 35, greutate sigur mai mare ca si pajero.

eu zic ca este destul de evident rezultatul obtinut.

axxel4you
26th December 2011, 17:35
Interesanta discutie . Desi nu am G am observat ca doar pentru zonele cu noroi e indicat sa avem.
1 . raport kg/cp cat mai mic ( de preferat motor pe benzina )
2 . anvelope cu profil extrem
3 . cutie manuala neaparat pentru a putea transmite cuplul rapid la roti
4 . sofer care stie ce conduce si in ce intra .
In legatura cu rapoartele din cutia de viteze / diferentiale si dimensiunea rotilor fiecare le alege in functie de ce vrea sa faca cu masina si unde .
(face offroad la campie sau la munte )
Nu am uitat de diferentialele blocabile dar nu le vad rostul atata timp cat soferul stie ce urmeaza si este deja in treapta optima cu pedala de acceleratie la podea.

ssrli
26th December 2011, 20:11
Nu am uitat de diferentialele blocabile dar nu le vad rostul atata timp cat soferul stie ce urmeaza si este deja in treapta optima cu pedala de acceleratie la podea.

Din pacate sunt FOARTE importante...
Diferenta intre blocat si deblocat, chiar si in noroi, e mare.

Bogdan_mb
26th December 2011, 20:22
Blocantele sunt foarte util pe orice teren cu aderenta scazuta, defapt si unde ai aderenta si o toata s-a dezlipit de la sol, blocantul face diferenta. Unde cu o masina fara, ii dai span, cu blocante poti sa mergi mai incet si cel mai important mai in SIGURANTA

Heavy D.
26th December 2011, 22:24
Buna seara !


@axxel4you:

Referitor la punctul trei din postul tau, o cutie automata schimba mai rapid decat o cutie manuala si fara intreruperi de cuplu asa de lungi. Si aici fac referire la aceeasi generatie de cutii. In plus, treaba asta nu e valabila numai la Benz.

Cat despre "pedala la podea", este exemplul tipic de "cum nu trebuie neaparat sa faci", daca vrei ca masina sa-ti ramana intreaga si dupa primul obstacol. Iar "treapta optima" se schimba in functie de situatie, si nici pe departe nu implica intodeauna "pedal to the metal". Dar fiecare are stilul lui, nu-i asa ? Ca "meseriasi" care se lauda ca schimba bucsile sau capetele de bara la fiecare doua iesiri in teren sunt destui...

Iar despre blocante, ce sa zic, cu circa 70CP/1600kg, dintr-un TD amarat si blocante all over am urcat cu 2500rpm unde un 3.5i (benzina, ca sa nu intelegi gresit) a avut nevoie de trei incercari, cu pedala la podea, de mi s-a facut mila de masina lui. Aderenta face totul pentru tine, daca pui ce trebuie pe masina si stii si sa folosesti materialul in cauza.



Stima,


Dragos

maxian paul
27th December 2011, 15:22
Eu nu sint convins ca raportul putere/ greutate este atit de important, exceptie facind masinile de concurs ce lupta pentru timpi. Ma uitam ieri la un TAF de 7.5tone si 90cp, 400Nm, reductoare , punti portal si urca prin noroaie de te sperii si mai trage si lemne dupa el. Asta in ciuda raportului foarte slab putere/ greutate. Cum bine spune Dragos aderenta conteaza foarte mult.http://www.youtube.com/watch?v=EvQdrb7nrxk&feature=player_embedded Daca rupi aderenta si forjezi masina aiurea asta inseamna energie irosita si uzura pieselor fara rost.

watcher
27th December 2011, 15:58
Guys, TAFurile nu merg mereu oriunde :)
Mai pun si ei lanturi, au alta greutate cu care apasa, alte crampoane, etc.

Voi sustineti ca intr-o situatie precum cea descrisa in postul asta (http://forum.club4x4.ro/showthread.php?68570-Ce-masina-ai-alege-sa-te-bagi-in-noroi...dar-sa-si-iesi-din-el&p=760965&viewfull=1#post760965) e mai ok sa mergi incet ca o sa urci ???

maxian paul
27th December 2011, 18:51
Personal incerc sa merg incet oriunde se poate, nu ma grabesc nicaieri vreau sa ma bucur de frumusetea muntilor cit pot de mult nu sa zac in vreo ripa. Daca e nevoie de lanturi le montez, lanturile astea se folosesc si la noroi.attachmentid=126297&stc=1&d=1325008202

armycargobull
29th January 2012, 10:22
masina perfecta nu exista dar fiecare masina are avantajele lui. un lucru este sigur la G class iesi la offroad si te intorci nu te lasa technica, ca impotmolesti sau ramai in noroi asta e de discutat.depinde foare mult si cine sta citeodata la volan, eu cred ca G are singura problema greutatea!

behashbeu
4th May 2012, 11:24
Hola impatimitilor
Io am un G230 SWB pe benzina nemodificat, cu gume cat scrie in cartea masinii atata doar ca-s de-alea profilate pt noroi. Motorul e drept ca e cam mic pentru noroaie si de aceea le evit cat pot. Si cand nu pot, uneori raman acolo, uneori nu. Ce am dedus eu din experientele de pana acum: n-are suficienta putere si cuplu pentru unele noroaie. Depinde si de cat de clisos e, de panta, de sleauri etc insa concluzia tot aia ramane: mai multi cai si mai mult cuplu mi-ar de folos. cand e cazul ma scot cu troliu. Insa avand in vedere ca-mi place masina la nebunie si ca nu ma bag la extrem decat foarte rar sunt foarte multumit. Si ca veni de vorba de fiabilitate, aici da, G-urile au un cuvant greu de spus. Masina e din '89, are 150.000 km reali si am bagat-o in multe porcarii pana acum insa n-am avut nici un fel de defectiuni mecanice semnificative din 2008 incoace de cand o am datorate regimului de functionare. au mai aparut unele altele dar erau normale, datorate uzurii normale in timp (are 23 de ani, totusi) a pieselor originale de fabrica. Ca sa fiu mai precis, am schimbat asa:
- ambreiaj
- delco
- injectia electronica
- ax cadran fata
- arc elicoidal dreapta-spate
- pompa de benzina
- rulment spate
- pompa apa
- vasco-cupla ventilator.

Gabriel d
24th July 2015, 11:06
https://youtu.be/kba-zd4biS8 . Sunt curios, cate Samurai-uri iasa de acolo

symy139
24th July 2015, 15:18
https://youtu.be/kba-zd4biS8 . Sunt curios, cate Samurai-uri iasa de acolo

Sunt curios, stii ce masina si ce motorizare?
Iti zic eu, (nu pentru ca sunt expert in mercedes, doar fan), pentru ca am cautat in link-urile tipului care o postat filmuletul dat de tine.
G463 V8. Adica oricare din motorizarile astea:
5.0L V8
5.4L supercharged V8
5.5L twin-turbo V8
4.0L V8 Diesel
Gandeste-te ca samuraiul nu cantereste cat cantareste oricare din motoarele la masina asta. Deci comparatia e MAXIMA.

Oricum ideea generala din topicul asta e gresita din primele posturi.
Intrebarea face referire directa la G. Nu la comparatii ale caror concluzii niciodata nu vor fi acceptate de toata lumea. Este in zadar, inutil, consumator de timp si de multe ori duc la discutii contradictorii si uneori suparatoare.

Cred ca raspunsul cel mai ok pentru intrebarea asta ar fi, de ce unii cred ca G-ul e mai slab in noroi ca alte masini.
Referire strict la masina, nu ca e mai proasta decat patrolul, sau mai grea decat samuraiul, sau mai stiu eu cum.

Doar ca flexeaza mai putin in configuratia STOC (diferenta mare intre cum flexeaza un G cu suspensie stok si cum unul cu suspensii modificate)
Ca este greu.
Ca este alb.

Este o ecuatie, care are atat de multe variabile, incat niciodata nu o sa gasesti solutia ei. E suficient sa modifici presiunea in roti si deja e alta masina, nu mai pui 2 masini identice. Cand o sa gaseasca unu 2 masini identice, sa ma cheme si pe mine sa mi le prezinte, de la un capat la celalalt, ca sigur o sa se gaseasca un surub care are pas diferit, sau e mai lung cu 2mm si o sa faca dirententa in vreun fel sau altu. :grin: Nu sunt :mrgreen: omu verde, doar realist, si consider G-ul fiind destul de potent in orice situatie, noroi, pietre, motorizari diferite. Mai mult nu pot sa spun, doar ca sunt fan.

PS: Sunt curios daca exista cineva care ar putea sa dea un raspuns OBIECTIV. Pana si in scris, nu mai zic de o discutie face-to-face, iti poti da seama foarte usor de SUBIECTIVISMUL de care majoritatea dau dovada.

Daca tot e la moda, pun si eu un filmulet care mi-a placut din seria Orest Koval, si ce face omu cu ea. Daca eram eu, cu Vitara, in ravena aia, cred ca o puneam de cel putin 3-4 ori pe o parte.

https://www.youtube.com/watch?v=egFlp4CjFDg

Gabriel d
24th July 2015, 17:14
Da, stiam ce masina e.. E greu ca confunzi un V8 care este dat de gol de gurile de esapament de sub praguri, .., dar am vazut mai sus discutii de gen, " au diferentiale fata+spate " ca nu flexeaza, motoarele nu trag, e grea masina....Aici au fost bagate toate g-urile in aceeasi oala si nu era corect. Se facea referire la modele vechi... Si inca ceva" g-ul ramane si samuraiul trece" , de aici si postarea mea cu filmuletul :)

soimu`
24th July 2015, 17:39
am primit alaltaieri la condus un G destul de nou echipat decent (suspensie +5 , 33 MT, bara fata, troliu) si cu motor de 3000 diesel, cutie automata
confort.... 10/10, de cand sunt eu nu am mers cu o maisina cu suspensie atat de confortabila si pe teren si pe sosea. Culmea este ca aceeasi suspensie pe al t G tot in 4 usi nu facea aceeasi treaba, in sesnul ca ala era ca si Patrolul meu... simteai cam tot, cu cel dintai, pe macadam cu santuri de tractor unde Patrolul misca rinichii din loc la 40km/h asta mergea ca pe asfalt, rar mai simteai o mica denivelare, in rest absolut nimic, dar rotile sub mine lucrau in draci.
performante... 5/10 . o putoare de masina, fara cuplu si fara zvac. la incrucisari am blocat unde cu patrolul treceam fara emotii. Noroi nu a fost, doar praf mult.
Consum.... ma rupt, spre dublu cat ia Patrolul la aceeasi tura.
Sa nu uit, si pozitia la volan e super super confortabila fata de Patrol Y60
Nu as face schimb de masini, dar as da ceva bani sa am suspensia aia pe Patrol.
In general parerea mea de G este ca sunt ca de lemn in padure si asta din concept gresit, dar iti faci treaba cu ele la ture normale. Pentru extrem... poate trebuie modificate putin mai mult decat Nissan sau Toyota... dar toate trebuie modificate

Gabriel d
24th July 2015, 17:49
Si ca sa nu mai ajung la alte discutii, din ce am vazut si in realitate si pe net , peste tot, masini cam din aceeasi categorie ( ca nici la box nu se bat 2 oameni identici ) , masina cu diferentiale blocabile fata+spate a avut tot timpul un avantaj. Acum nu vorbim de cand ramane suspendata, ca poate sa traga atunci si roata de rezerva ....

Marius C alias Turagmes
27th July 2015, 13:24
nu se bat oameni identici......doar din aceeasi categorie :grin:....asa-i si cu masinile

G-ul e bun...e fiabil...e greu....e puturos....dar merge cu conditia sa-i merga toate blocantele la flexari :mrgreen:

as vrea sa vad si eu un G cu motor V8 tavalit in padure cum tavalim noi patroale toyote landuri sau jeepuri

ikeakayke
7th August 2015, 10:30
Oricum multi , chiar si pe afara pe forumuri zic ca G e slab fata de un patrol, ca patrol trece direct si G se incruciseaza.
Unu singur a fost in stare sa le inchida gura, zicandu-le ca g e cu toate deschise default, pe cand patrol in 4x4 e blocat pe mijloc si cu lsd pe spate.
Ca sa poti compara cat de cat direct sa mearga cu G permanent blocat mijloc-spate si atunci sa vedem
Apoi f multi cred ca daca au apasat pe buton de dif , un bec aprins inseamna blocant on. ei habar nu au ca blocantele tre' activate inainte de obstacol si sa astepti confirmarea de activare...
degeaba ai masina daca nu stii sa o folosesti.

Iar din pdv suspensie, o suspensie pe foi totdeauna va flexa mai mult decat una elicoidala. dar nu sunt de acord ca g nu flexeaza... din contra, flexeaza cu draci, are cursa f lunga default la cat poate sa coboare o axa.

Singurul dezavantaj real simtibil din prima este intradevar greutatea, cu cca 500kg in plus fata de un patrol lung. Ca idee G400 LWB meu are 2560 kg masa proprie pe cand patrol 260 lung are 1950 kg. Eu le am pe ambele si pot sa le compar direct. Daca e sa compari cu un samurai de 1300 kg sau cat are, unde samurai pe ravene usor noroite sta pe loc sau va trece la viteza mica, G-ul se va scufunda sau aluneca la aceeasi viteza pt ca are nevoie de rezistenta mai mare din partea "solului" (noroiului.. chiar si de 5cm). Singura compensare este o viteza un pic mai mare de deplasare ca sa descompui greutatea pe directia inapoi, nu in jos.

Poti sa ai si un camion de padure 6x6 ca va suferi de aceeasi problema. Greutate mai mare inseamna necesitatea rezistentei solului la alunecare laterala mai mare.

dansoare
7th August 2015, 12:39
Prietene Ikeo,spui niste chestii....
Samuraiul are maxim 1000 kg!:grin: Tu ai mers in teren cu vreun Samurai cu Simex,reductie 4/1 si autodeblocant pe spate?:ha1
Spui ca sta pe o ravena usor noroita??!!:shock::shock::shock:
Iti spun eu ca Sami bine preparat bate la cur cam orice masina de off road de pe acilisea!:grin:
Nu,nu am Samurai ci Patrol y61 cu blocanti pe ambele punti si reductie marita. Da ma dau saptaminal cu amicii mei dragi cu Samuraiele lor si de fiecare data le promit ca-mi iau si eu!!:ha::ha::ha:

cos
7th August 2015, 13:34
Nu poti compara G-eul cu Patrolul K260 si sa arunci cu idea ca foile de arc flexeaza mai mult decat elicoidalele . Ca o veste proasta pentru daramarea acestei idei- Patrolul K260 flexeaza din foile pe arc mai mult decat G-ul pe elicoidale , din pacate .. . Asta e geometria supensiei la G , facuta pentru durabilitate nu pentru flexare . Dar sa zici ca o suspensie pe foi va flexa intodeuna mai mult decat una pe elicoidale denota un pic de ... lipsa de pregatire ...

Si ca sa duc ideea mai departe , in lumea patrolalelor se stie ca K260 flexeaza putin fata de Y60 pe elicoidale . Deci , mai cerceteaza putintel ....



Si , mi-as lua si maine un Samurai , dar e ridicol de mic si nu-mi incap toate alea ale mele , si cam asta e... daca l-as avea , sigur l-as modifica ... e subtire rau pe transmisie si punti ...

ikeakayke
7th August 2015, 13:54
@dan si cu toate astea nu ti-ai luat. Ai citit cu ochiul critic, am zis ca (sau cel putin asa trebuia sa reiasa) si pana in ravena cu noroi f mic g-ul aluneca. Nu stiu de unde ai scos tu ca ma luam de samurai ca sta in doar cativa cm.

Si da, corect, my bad, samuraiele au sub 1 tona. Nu face decat sa sublinieze si mai mult ce am zis mai sus.

ikeakayke
7th August 2015, 14:26
@cos din primele 2 paragrafe nu mi-e clar daca ma contrazici sau nu :) apoi ca in toate sunt mai multe puncte de vedere: de ex suspensia pe foi flexeaza si si in alt plan in care elicoidalele nu pot flexa pt ca au tiranti. corect nu? :)


Fizica este una singura.
Două maşini cu aceiaşi cai putere, aceeasi greutate, acelaşi rapoarte, 3 blocante cuplate, acelaşi ampatament,.acelaşi travel sl suspensiei, aceleaşi gume, acelaşi şofer cu aceeaşi abordare vor trece peste acelaşi obstacol im acelaşi fel.indiferent dr sigla pusa pe capota

Aici desi fizica de mai sus pare absoluta, nu e chiar asa. diferite sigle pe capota printre altele inseamna si centre de greutate diferite, distributia greutatii diferita pe axe, forte diferite de compresie a suspensiilor pt acelasi travel si probabil multe altele care imi scapa acum.

Big.Ursu
7th August 2015, 14:46
Pregatirea si experienta mea palesc comparativ cu a multor colegi de forum. Cu toate astea nu-mi e clar cand o suspensie pe foi flexeaza mai mult decat o elicoidala.
@watcher si @cos au sintetizat destul de bine ce as fi vrut eu sa spun....asa ca nu mai repet.

ikeakayke
7th August 2015, 14:54
Pregatirea si experienta mea palesc comparativ cu a multor colegi de forum. Cu toate astea nu-mi e clar cand o suspensie pe foi flexeaza mai mult decat o elicoidala.
@watcher si @cos au sintetizat destul de bine ce as fi vrut eu sa spun....asa ca nu mai repet.

O suspensie pe foi poate flexa in sensul reducerii sau maririi ampatamentului din cauza cercelului. Nu e vorba numai de flexare pe verticala. Din cauza asta o masina pe foi poate ajunge in situatii in care axele nu sunt paralele in planuri verticale motiv pt care se schimba f mult modul de abordare a obstacolelor.

PS: Sunt in aceeasi categorie cu tine din pdv experienta si pregatire. Asta nu inseamna ca teoria e gresita. Pare chiar logic nu?

air_wolf
7th August 2015, 17:15
O suspensie pe foi poate flexa in sensul reducerii sau maririi ampatamentului din cauza cercelului. Nu e vorba numai de flexare pe verticala. Din cauza asta o masina pe foi poate ajunge in situatii in care axele nu sunt paralele in planuri verticale motiv pt care se schimba f mult modul de abordare a obstacolelor.

PS: Sunt in aceeasi categorie cu tine din pdv experienta si pregatire. Asta nu inseamna ca teoria e gresita. Pare chiar logic nu?

eu sint un fan declarat al suspensiei pe foi. ca sa intelegi cum functioneaza suspensia pe foi de arc, te rog sa incerci sa comprimi la mijloc o lamela (preferabil sa incerci cu otel) care este prinsa la capete in puncte fixe. nu vei putea. acum elibereaza unul dintre capete (un oarecare grad de libertate) si vei vedea ca lamela se destinde. fix acest rol il are "cercelul": asigura comprimarea si destinderea foilor de arc in conditii normale de lucru, adica in anumiti parametri. este prima data in atitia ani cind aud ca imi maresc sau micsorez ampatamentul "din mers", cu rezultate vizibile! ceea ce pare logic nu trebie sa fie si adevarat!

singurul loc in care suspensia pe foi de arc este mai buna ca suspensia pe elicoidale sint inclinarile laterale. in rest, ca sa faci foile sa flexeze ca un arc elicoidal, trebuie multi bani si multe piese. si nu mai folosesti masina pe strada. daca nu vrei s-o faci sa flexeze, este cea mai ieftina varianta ca sa te dai. fara confort.

si G-ul se descurca in teren chiar bine... daca are peste 3000cmc. la 2300 se simtea nevoie de inca 2700. plus ca ca iti consuma ca porcul mistret, 30%...
la confort este printre primele optiuni. daca te apuca sa-l modifici ORC style, adio confort.

cos
7th August 2015, 21:19
Logica diferentelor majore intre suspensia pe foi si cea pe elicoidale nu e prea valabila ,. Ambele au cate un punct fix - arcurile foi la ochiul fix de la sasiu si asemenea lor , si tendoanele la prinderea pe sasiu. . Diferenta e ca tendonul e rigid si foile se mai curbeaza putin - prea putin ca sa conteze in practica pentru a deveni o variabila demna de considerare . La ambele sisteme , in practica limitarea flexarii se intampla mult inainte ca pozitia puntilor sa se schimbe major pentru a fi luata in considerare . Exceptie fac cazurile extreme special facute pentru flexare - arcuri foi cu cercei articulati si pivotanti ( sau din materiale absolut exotice care nu ... adica nu ... si nu cred ca ar exista prea multe ... nu discutam de elicoptere ... ) ... si suspensiile cu tendoane lungi si elicoidale/coilovere .

Revenind - suspensia la G e limitata de insusi bucsele din tendoane si aia e ca atat face , iar la K260 limitarea e data de foile de arc .
... la G un upgrade ireprosabil te urca costuri mari si trebuie neparat sa stabilesti niste limite sau sa ciopartesti masina pana nu mai conteaza ce masina fuse .
... la K 260 un upgrade ireprosabil din foi e doar un compromis ca oricum nu vei obtime mare flexare mai mult un suspension lift . Eu am ales pentru al meu K 260 LWB conversia la elicoidale cu punti de Y61 , dropbox pe fata si triangulatie cu longarm pe spate . Acum flexarea pe spate e limitata doar de amortizoare ( pe spate ... fara numar .... ) si de incrucisarea tendoanelor de pe fata .

In caz ca n-ai realizat pana acum , sistemul de tendoane de pe fata la Y60/61 e asemanator cu cel de la G , aplicat si la Pajero pe spate , si la Jimny .... La G e ceva mai mare dimensionat si mai solid , cred ca e si cel cu cea mai mare limitare exact din acelasi motiv . Colegi de aceasi problema e si Pajero cu al lui sistem identic pe spate , multa lume viseaza triangulatie pe spate la MK2 , puntea e solida si blocantul bine facut si s-ar preta la o asemenea modificare , ramanand doar cu problema suspensiei fata a carei rezolvari practice in mod uzual sunt cateva invarteli pe dupa visin ca nu rezolva prea multe ( motivul pentru care cei mai intelepti o lasa doar cu un minim de interventie si minim de investitie la suspensie si dau asa cu rezultate notabile si fara mare cheltuieli imediate si ulterioare ) .




... revenim la G si la foile cu modificarea apatamentului ? ... ca n-am inteles cum se modifica abordarea obstacolelor .


La triangulatia mea pe spate se vede clar ca puntea se deplaseaza spre in fata pe partea coborata , dar numai la o coborare mare a rotii ( mare insemnand mult peste flexarea stock la Y60/61 ) ... nu mai este nici limitarea de la bara panhard , ea lipseste , fiind triangulatie .



... revenim ? ...


...

ikeakayke
8th August 2015, 00:21
Corect ca ambele au punct fix... diferenta este ca jocul la tiranti din bucsi este aproape 0 deci axa nu se poate deplasa longitudinal, iar la foi elongarea arcului intre plat si arcuit poate ajunge si la 5-6 cm sau mai mult lucru care se poate constata usor vazand cum lucreaza cercelul. Cum foaia (cel putin semi eliptica) nu flexeaza numai de la jumatate inspre cercel este clar ca parte din acei cm apar ca diferenta intre punctul fix si axa. Oricum se poate vedea si la ochiul liber deplasarea axei in spate sa zicem cand te infigi cu roata in ceva mai inalt, spre jumatatea diametrului sa zicem (evident daca nu ai taiat din caroserie prea mult si mai are ochiul la ce sa se raporteze).

Fenomenul de care vorbesc mai sus nu are legatura cu triangulatia de la tine, care este exagerata de rotatia mare a axei in jurul punctului fix. Normal ca axa mergand pe raza in jos se deplaseaza spre fata... dar nu are legatura cu deformarea foii...

Iar daca tot nu reiese cum e cu abordarea, imagineaza-ti ca urci o treapta mai lata decat masina dar din diferite motive nu esti perfect perpendicular pozitionat si roata din dreapta fata atinge treapta inaintea celei din stanga cu 5cm sa zicem. O masina cu tiranti si elicoidale va urca in 2 pasi distincti avand nevoie de 2 momente de tractiune pt fiecare roata la nivelul muchiei treptei. O masina pe foi are sanse mari ca in intervalul celor 5cm sa "beneficieze" de deplasarea axei la roata dreapta fata spre in spate suficient de mult ca roata din stanga sa ajunga la treapta si deci va apuca cu ambele roti simultan treapta.

Asta e un exemplu mai pe romaneste pt exemplificare.

In teren unde sunt denivelari de toate felurile si muchii in toate directiile acei 5cm sau cat or fi ei functie de utilajul pe foi pot face diferenta intre o rupere temporara de aderenta sau din contra o tractiune mai buna prin ajutorul de la roata partenera. Acest joc longitudinal al axei la foi poate fi asemanat unui tampon amortizor de cursa scurta.

Observ ca la utilizarea cuvantului flexare te gandesti numai la cursa verticala, la cat de ridicata poate sta caroseria si totusi sa ai rotile pe teren... poate am gresit cand am zis flexare si nu cunosc eu sensul uzual. Iar flexarea este diferita intre foaie si elicoidala si prin prisma faptului ca foaia distribuie fortele in sasiu in 2 puncte pe cand elicoidala in 1 motiv pentru care elicoidalele prezinta un fenomen de "topaire", fenomen care este mult mai atenuat la foi. Inclusiv caroseria este altfel pozitionata in timpul flexarilor din cauza diferentei asteia.

Zicea cineva mai sus ca g-ul ridica cate o roata in sus mereu. Da, asa este, are tendinta de a ridica, dar are blocant pentru a compensa iar masina a fost gandita sa reziste cat mai bine la tendinte de rasturnare. Daca nu ma insel unghiurile suportate la inclinari de toate felurile sunt printre cele mai bune la g comparativ cu altele. Deci cand proiectezi o suspensie iei in calcul si ce vrei sa obtii sau de ce vrei sa te feresti... Avand in vedere ca g e proiect militar deci va avea cel mai probabil ceva sarcina permanenta pe el/prin el mi se pare normal sa tii cont de sensibilitate la rasturnari.

Oricum eu discutam de niste aspecte fizico-mecanice care nu au fost luate in discutie in thread asta si s-a ajuns la exemple care mai de care cu modificari de suspensii si balarii, cu comparatie de mere cu pere (g vs samurai). Nu despre asta era vorba... Cand te apuci de modificat nu mai conteaza de la ce masina pleci si discutiile de genul care flexeaza mai mult sunt complet irelevante.

Iar ca sa revin la noroi, g meu are cai si cuplu destul ca sa descarce fara probleme noroi. Deci asta iese din discutie. Treaba cu noroiul sta asa:
- in noroi orizontal se tine cel putin la fel de bine ca orice alta masina fie ea usoara sau grea, cu blocantele puse daca ramane g ramane clar cam orice
- in noroaie inclinate ai o problema din cauza greutatii, indiferent ca e noroi adanc sau superficial, ca ai blocante sau nu, noroiul format intre crampoane nu reuseste sa sustina greutatea masinii - trebuie sa te ajuti de inertie sau sa pui lanturi sa ajungi mai repede la un strat mai de jos mai rigid

cos
8th August 2015, 07:30
No bine , fiecare cu lumea lui ... no comment ...

KAROLOKW
8th August 2015, 07:46
Sau ii dai gaz sa descarce noroiul din crampoane:)

ikeakayke
8th August 2015, 08:15
Sau ii dai gaz sa descarce noroiul din crampoane:)

Da, dar cum aderenta dintre suprafata de rulare a cramponului si noroi nu conteaza la nimic, numai noroi care "urca" intre crampoane (adica ce se afunda din crampon descarcat) are relevanta. De ala vorbeam. In cazul samuraiului pt ca e usor, acest noroi tine masina si pe loc, lucru pe care cu greu il vezi la g sau utilaje mai grele.

Marius C alias Turagmes
9th August 2015, 19:47
vorbe...teorii...samd....testul adevarat e in padure nu pe forum....

vreau sa vad G-ul trecand pe unde trec altii...fara diferentialele din dotare blocate

sa nu crezi ca nu stim cum se misca un G in teren.....din pacate stim prea bine

e o masina ff fiabila...e adevarat...dar in teren iti poate manca nervii...mai ales cand e sabotata de blocajul diferentialelor...

in rest numai de bine

ikeakayke
9th August 2015, 20:23
vorbe...teorii...samd....testul adevarat e in padure nu pe forum....

vreau sa vad G-ul trecand pe unde trec altii...fara diferentialele din dotare blocate

sa nu crezi ca nu stim cum se misca un G in teren.....din pacate stim prea bine

e o masina ff fiabila...e adevarat...dar in teren iti poate manca nervii...mai ales cand e sabotata de blocajul diferentialelor...

in rest numai de bine

Daca foloseai niste exprimari mai normale (no offense) poate intelegeam si eu...
- trec altii fara diferetiale? sau sa treaca g-ul cu ele neblocate pe unde trec altii?
- cand e sabotata adica iti mananca nervii cand nu folosesti niciun blocant? sau faptul ca le blochezi o saboteaza?

Marius C alias Turagmes
9th August 2015, 20:36
se pare ca mai ai multe de invatat.....citesti...dar nu pricepi...nu-i bai

unde trec marea majoritate a masinilor cu diferentialele neblocate...in marea majoritate a cazurilor g-ul daca nu le blocheaza....ramane

acum ai inteles?

si de la un fan G citire...daca G-ul ridica roata...avem o problema

ikeakayke
9th August 2015, 22:17
se pare ca nu ai citit #38. anyway da-mi un exemplu din "mica majoritate" a agregatelor de pe forum, preferabil lwb si grele care sunt 100% open diff pe toate 3 axele in 4x4 pe care tu le-ai putut compara live. nu de alta dar un experimentat ca tine cu siguranta nu omite nimic cand baga 260-u (sau samuraie si alte asemenea) in 4x4 si nu are blocante... probabil nici lsd... si probabil nici vasco-variato-cuplaje.
probabil ca din experienta ta daca patrolul raspunde la intrebarea "are diferentiale blocabile" cu NU inseamna ca trebuie comparat direct cu g open total...:uameni

late edit: era sa uit, mai e neste cazuri sub 50 in care pt ca nu-mi aduc aminte ca am blocante sau sunt ignorant ma bag cu ele deschise si apar niste beculete prin bord aiurea, si parca aud niste caraieli si simt niste fenomene prin pedala. nu mi-e clar ce sunt alea.

Marius C alias Turagmes
9th August 2015, 22:55
esti prea destept ptr mine...i-au exemplul lui Cos si ma las pagubas....

iti doresc succesuri(ca vor fi tot sub 50) maxime cu G-ul in teren...iti doresc sa treci singur peste toate obstacolele fara nici un ajutor...

nu stiu ce te tii asa scai de Patrol...ca nu am pomenit nimic de el

si in nestiinta mea cu masinile in teren iti pot spune ca piesa dintre volan si scaun face diferenta ....daca si in teren le stii pe toate ca aici ....e de bine

adios :grin: ...

ikeakayke
9th August 2015, 23:23
macar cos nu a fost de acord cu ceva concret si anume ca din pdv lui nu conteaza la nimic acei 2-3 cm la jocul axei, lucru pe care il inteleg si-l respect, nimic ne la locul lui aici, fiecare apreciaza cel ajuta mai mult si ce nu.

dar tu aveai sansa sa-mi dai un exemplu din vasta ta experienta cu o masina true open care e ok in teren fata de g. chiar sunt curios pt ca peste 99% dau ca exemple probabil din neatentie /nestiinta masini care nu sunt true open si eventual sa cantareasca si cat o bicicleta cu atas.

patrol era doar un exemplu si printre altele, eu avand ambele masini asa cum se vede sub avatar, mi s-a apreciat patrolul cat de usor urca si cum se descurca "fara blocante"... de aici exemplul...anyway ambele imi plac, ambele sunt mult diferite, ambele sunt stoc de mama lor, se balanseaza si negociaza diferit, pe noroi inclinat patrol se simte mai usor, iar in orice alta situatie ca noroi plan, sau orice alta dificultate pe uscat g cu 3 blocate nici nu se incordeaza ca sa zic asa, net superior.

am in plan sa pun blocante fata spate pe patrol pt ca lsd oricum e muci, masina are 260k km reali. dupa ce mergi cu g se simte nevoia la patrol. atunci probabil ca va merita sa refac comparatia intre cele 2 pe uscat.

KAROLOKW
10th August 2015, 04:42
Eu probabil am mintea mai odihnita :)ce trebuie sa intelegi e ca nu trebuie sa te pui in gura cu toti aiurea si ca cel mai bine faci incercaincercarile de carespyi in teren pe aceleasi trasee si in aceleasi conditii
Personal nu sunt vreun expert asa ca ,chiar te rog sa ma ignori;) dar am vazut atati offrodisti de tastatura ca mi s-a acrit mie,eu multe chestii am invatat "on the hard way"adica rupand spargand indoind diverse pe lamasinile din dotare si la cele la care am acces
Tot personal pot sa spun ca cea mai tare masina e DAC 665T sau un pintz6x6 deci despre ce vorbim? Despre unmog? De ce se ajunge meteu la polemici seci intre fanii unor marci? Alta in parerea mea ar fu Kubelwagen model 1939 de exemplu
O fi g ul cea mai tare masina da nici altii cu alte masini nu se fac de ras
Apropo cate g uri sunt in campionat la noi? Era prin 2011 Museteanu si inca cateva acym au ramas cateva in rest japonezele fac treaba majoritatea patrol si toyo plus mitu 3500 v6 enzina cu automata o fi g ul un monument de fiabilitate da daca nu ar avea 3 blocante ar fi cam varza oricum papagali care la timisul de sus vin cu pipitele si cu g55 amg cu v8 si cu cuciuce de strada dupa o ploicica rapida de vara care le-a stins tigarile grataru pe carbuni si le-a intins machiajul patinau ca broasca in nisip;) si masim a fost cand un batranel satul sa astepte sa urce ei un mal ii clAxoneaza si ii depaseste lejer prin stanga cu :) o dacie ;) apoi noi satui de injuraturile si datul in petec al bizonului de la volan l-am rugat frumos sa foloseadca acele butoane ca de-aia sunt acolo,vrei sa iti zic si replica? Nu umblu acolo ca ass au zis aia in service ca daca le apas se rup planetarele ca are prea multa forta motorul:):):) deci in final ajungem ca pana la urma tot piesa de la volan va face diferenta? Si uneori mai face si masina e drept da mai rar
Acum exemplu personal eu am mers cu lada niva cu 29" pe unde treceau g uri patroale mitu toyote aro si chiar cherokee asta inseamna ca lada eadina suprema? Nu . dar e varianta de mai sus

ikeakayke
10th August 2015, 06:02
@karolokw :g
f tare asta cu offroad de tastatura.
oricum eu nu ma bateam cu pumnul in piept ca g face si drege cea mai tare din parcare. nu stiu de ce asta inteleg majoritatea care citesc ce am scris. eu doar vroiam sa arat ca cei mai multi fac comparatii fara justificiari tehnice corecte, motiv pt care comparatiile defapt nu-si au rostul.

am si spus ca ambele ale mele sunt stock... cea mai tare masina e aia pe care pe care o prepari conform terenului unde te bagi.

mergioricrapa
10th August 2015, 20:40
@karolokw :g
f tare asta cu offroad de tastatura.
oricum eu nu ma bateam cu pumnul in piept ca g face si drege cea mai tare din parcare...

Nu-i tare, e moale. Tocmai aici e trampa. Sa faci treaba cu ea moale :grin:
Si da, gheul are mici probleme in kakaoo adanc, sincer recunosc... mai ales la incruisari de punti (fara judecati tehnice corecte)

ALPINA
11th August 2015, 12:06
Si eu am constatat ca datorita constructiei (ma refer la centrul de greutate) a faptului ca nu flexeaza suficient si submotorizarii,mere greu in noroi si e f slab la inclinarile laterale
Mentionez ca indragesc masina ca aspect dar asta este realitatea :tr

hackkyy
11th August 2015, 20:20
Offtopic:


Apropo cate g uri sunt in campionat la noi? Era prin 2011 Museteanu si inca cateva acym au ramas cateva in rest japonezele fac treaba majoritatea patrol si toyo plus mitu 3500 v6 enzina cu automata

Daca luam ultima etapa din campionat (etapa 6) si conform listei oficiale de participare (http://www.offroadtranssylvania.ro/lista-participanti/):
9x Toyota
7x Nissan
6x Mercedes / Puch
4x Jeep
3x Suzuky
2x Dacia
2x Mitsubishi
1x Aro
1x Daihatsu
1x Land Rover
3x Alte agregate

Daca ne uitam doar la clasele Hobby si Standard - unde masina ar trebui sa fie cat mai apropiata de performantele de fabrica, preferintele concurentilor sunt in felul urmator
4x Mercedes
4x Nissan
3x Suzuki
2x Dacia
2x Mitsubishi
2x Toyota
1x Aro
1x Daihatsu
1x Jeep

In concluzie avem Mercedes-uri in campionat cate si Nissan-uri..


Acum ontopic:

De cateva posturi incoace se tot vorbeste ca flexeaza, ca nu flexeaza... Ce diferenta face asta in noroi?

Bogdan_mb
12th August 2015, 01:04
35, +4 și am ieșit fără blocant

Oare o fi bine?

246511
246512
246513

Eu sunt mulțumit cum se mișcă prin noroi :

http://youtu.be/GSaoNi5FqM8

grigguti
12th August 2015, 08:57
Mai baieti, deja mi-e rusine ca am G-eu, zau!
Nu-i vorba, masina merge bine, intra peste tot, iese la fel, face, dar cand ma gandesc la cat o criticati, mi se face brusc rusine.
Hai ma, ce dracu'?! Nu exista masina perfecta!
Patrolul fierbe cand ti-e urcusul mai drag, Toyota e puturoasa si parca i-ar prinde bine un sasiu de Patrol, Landul e pentru plimbarica, vitara si Samurai sunt prea usoare, G-eul nu flexeaza si e grea (tot cat un Patrol, dar pute), ce dracu' mai baieti. Tancuri nu mai avem, s-au dat. Asa ca, eu zic asa, ca si posesor de G, daca vrei performanta, fa o masina cu sasiu de Patrol, mecanica de Toyota, motor de si blocanti de G ... si costuri de intretinere de Mitsu.

cos
12th August 2015, 10:08
...cand ai dreptate , ai ...