PDA

View Full Version : Problema turometru - se impaneaza acul !



Norian
3rd January 2012, 17:24
Salut,

Am masina din semnatura si are o problema oarecum enervanta: in 5 din 10 porniri turometrul face fitze, adica dupa 10-15 minute functionare perfecta, acul se impaneaza, nu mai tine pasul cu turatia motorului si de obicei ramane static la 2000rpm sau 1500 rpm, iar la o turare mai puternica a motorului urca in acel punct si ramane acolo. Dupa ce-i opresc motorul isi revine.

Aveti idee ce poate fi ? Se poate demonta si repara sau trebuie alte ceasuri de bord ?

Merci de sfaturi :tk

Nissan
3rd January 2012, 18:19
la mine pare un pic altfel cu turometrul adica merg cu 130-140 km/h si abia daca-mi arata 3000rpm, vb de un 2.4 benzina.
Viteza o arata mereu cu 5-10 km / h mai mare decat sa zic viteza masurata pe GPS.
Mentionez ca bordul sa schimbat odata pe garantie cand a fost masina noua la vreo 15000km.

Unimog
3rd January 2012, 18:43
Foarte multe Terrano II au o problema , rotita de plastic din cutia de viteza ( numaratorul de la sonda) de la care deriva majoritatea problemelor kilometrajului

Nissan
3rd January 2012, 19:49
este greu de schimbat rotita asta din cutie ?

Norian
3rd January 2012, 20:40
@Unimog: merci

Rotita aia de care pomenesti din cutie, este raspunzatoare si de problema turometrului ? Adica e si pe post de traductor de turatie in informatia de pe bord ?

Eu ma gandeam ca mecanismul acului turometrului are o problema, adica sa fie vreun defect la lagarul acului indicator de turatie.

Am gasit un set de ceasuri de bord la dezmembrari si vreau sa stiu daca sa le iau sau nu. Daca e sonda de pe motor o schimb pe aia, nu are sens sa schimb ceasurile

Unimog
4th January 2012, 18:53
@Unimog: merci

Rotita aia de care pomenesti din cutie, este raspunzatoare si de problema turometrului ? Adica e si pe post de traductor de turatie in informatia de pe bord ?

Eu ma gandeam ca mecanismul acului turometrului are o problema, adica sa fie vreun defect la lagarul acului indicator de turatie.

Am gasit un set de ceasuri de bord la dezmembrari si vreau sa stiu daca sa le iau sau nu. Daca e sonda de pe motor o schimb pe aia, nu are sens sa schimb ceasurile


In 90% din cazuri rotita este problema se desface foarte usor daca imi aduc aminte bine cu 22 trebuie pus cutia si reductorul pe liber ca sa-l poti juca sa iasa si te uiti la el daca are dinti rupte sau uzate daca-l invirti din mina trabuie sa dea semne ceasul din bord ca functioneaza ( contactul pus)

Norian
5th January 2012, 10:02
Ce spui tu nu este valabil doar pentru viotezometru ?

Problema mea este cu turometrul.

Unimog
7th January 2012, 08:48
Ce spui tu nu este valabil doar pentru viotezometru ?

Problema mea este cu turometrul.


scuze neatentie

turometrul are sonda pe capatul arborelui in spatele fuliei

problema specificata este pentru vitezometru

petrescu catalin
14th January 2012, 00:33
Buna seara

Pentru a rezolva aceasta problema la terrano se desfac ceasurile din bord si e foarte simplu urmand niste pasi simpli;
1 Desfaceti masca care acopera ceasurile ,are trei holtsuruburi sus si doua jos mascate de partea de jos a bordului.
2Odata ajuns la ceasuri acestea se demonteaza foarte usor avand cateva suruburi si doua mufe.
Ultimul lucru care trebuie facut odata ce s au scos ceasurile e sa le desfaceti si sa indepartati acul indicator al turometrului de plansa verde pe care sant scrise turatiile .
Treaba asta se poate face cu o surutbelnita micuta si e nevoie sa fie indepartat cam 1 mm.
Problema asta apare pentru ca plansa pe care sant vopsite cu alb turatiile se dezlipeste de restul de aparat si atinge de acul turometrului

Pentru alte detalii cu cea mai mare placere va stau la dispozitie 0724399082.

Acolo este problema ...toata treaba dureaza 15 min..

Norian
18th January 2012, 23:58
Multumesc mult pentru detaliere, imagini si disponibilitate :tk

Promit sa va contactez :)

petrescu catalin
22nd January 2012, 18:48
Buna seara

S a rezolvat problema cu turometrul?
Eram curios daca a mers treaba ..

Norian
4th February 2012, 20:26
Buna seara, da, am rezolvat totul merge perfect, am testat pe vreo 300km :grin:

Inca o data va multumesc pentru ajutor si tutorial "pe viu" :tk

Am schimbat si becurile de la ceasuri, le-am gasit pe toate la AlPadrino, asa cum mi-ati recomandat. Arata cu totul altfel bordul parca e alta masina :dr1

Nissan
5th February 2012, 08:50
Asa tineti pentru voi :D ....... despre ce becuri este vorba ?
Care este explicatia de imi arata viteza mai mica cu 10km/h la orice viteza decat cea reala ? si la turometru nu sunt cam lamurit parca si acolo pe la 120km/h in treapta 5 arata 3000rpm. vorbesc de 2.4i benzina.

Norian
6th February 2012, 10:58
salut,

e vorba de becurile din spatele bordului, cele care lumineaza indicatoarele.

sunt 6 becuri a 2 w, 2 becuri de 1,5w si 1 bec de 3w.

Evident toate de 12V

Dupa ce le schimbi pe cele vechi, chia daca nu sunt arse - doar afumate pe dinauntru de la uzura, o sa arate bordul ca nou.

Diferente intre viteza reala si cea aratata poate aparea daca ai alte dimensiuni la roti fata de cele standard

Irod
7th February 2012, 22:26
e vorba de becurile din spatele bordului, cele care lumineaza indicatoarele.

sunt 6 becuri a 2 w, 2 becuri de 1,5w si 1 bec de 3w.

Evident toate de 12V

Dupa ce le schimbi pe cele vechi, chia daca nu sunt arse - doar afumate pe dinauntru de la uzura, o sa arate bordul ca nou.



becurile astea se gasesc numai pe original , dupa ce le schimbi pe toate 6 o sa ai portofelul mai usor cu vreo 400 da RON.

Norian
8th February 2012, 10:03
Eu le-am luat de la un magazin de piese auto din Buc cu 8 Ron pe toate 6 ! :wink:

Nissan
8th February 2012, 10:13
sunt si pe alta culoare ? ma interesa rosu.
Sunt de putere mai mare fata de cele stoc ?