PDA

View Full Version : Toyota Landcruiser HJ60 a lui Razvan



Max
22nd March 2012, 12:26
Razvan zis @PeCoclauri si-a luat o Toyota Landcruiser HJ60.
Masina a ajuns la mine pentru revizie si reparatii.

Primul lucru imperios necesar este inlocuirea completa a suspensiei.

M-am ingrozit cand am vazut ce suspensie are pe ea acum. Arcuri cu foi aiurea indoite si improvizate, cercei de arc rupti, bucsi de arc varza, bolturi pt bucsi uzati. suport de amortizor rupt, etc.

M-am ingrozit pt ca masina a mers asa sute de km din Craiova pana in Oradea si din Oradea pana in Baia Mare. :grin:

Lucrez acum la schimbarea suspensiei pe fata.
Deocamdata am pus un set de arcuri OME, buci poliuretan, cercei de arc mai lungi si bolturi gresabile de pe o masina de-a mea pana cand isi va cumpara o suspensie noua.
Am anulat deocamdata bieletele de la bara stabilizatoare pana voi construi altele mai lungi.

Urmeaza suspensia spate, reparatie frane (prinde doar dreapta/spate), reconditionare cilindru receptor ambreiaj si pompa de ambreiaj, inlocuire filtre.
Mai e necesara o revizie a puntii fata, inlocuire set de garnituri homocinetice si rulmenti pivoti.

Voi mai posta poze zilele urmatoare.

macfero
22nd March 2012, 12:36
e ceva de munca la ea.
spor sa aveti :h5

Max
22nd March 2012, 12:41
Intr-adevar, e de muncit la ea pt ca sunt intepenite toate suruburile. E un mare chin sa le desfaci. Si folosesc la greu diverse spary-uri degripante si lubrifiante. Se mai si rup. Noroc ca am in ograda orice maruntisuri pentru astfel de Toyote. :grin:

Alin
22nd March 2012, 16:21
Spor la treaba.:h5

pit ciprian
22nd March 2012, 18:25
Hmmm, se pare ca stimabilul Iancu, Razvan Iancu si-a permis un cadou inainte de a deveni tatic responsabil :br:br:br. Asta pentu ca prioritatile se vor schimba din kit-uri, gume, troliu in pampersi, biberoane, hainute etc:banana:banana:banana

Max
22nd March 2012, 18:55
Un punct slab a suspensiei pe foi o reprezinta bridele de prindere a arcurilor de punte. Acestea sunt orientate cu partea filetata si piulitele in jos lucru care duce la lovirea si indoirea lor.

http://www.phat42.com/gallery/d/7671-2/DSC04102.JPG

Cea mai eleganta solutie pentru aceasta problema este un kit special pt inversarea bridelor ca sa fie cu filetele in sus.

Eu am asa ceva pe masinile mele si ii voi pune si lui Razvan asa ceva.
Am luat kit-urile din state si isi merita toti banii. Capetele bridelor sunt protejate, se desfac usor cand e cazul, partea de jos trece mai usor peste bolovani. Recomand cu caldura acest sistem. Este HeavyDutty.
Ar fi interesant daca s-ar putea construi asa ceva si la noi sa nu trebuiasca ca sa tot aducem fiare din state.

http://man-a-fre.com/parts_accessories/ubfk40ft.jpg

http://man-a-fre.com/parts_accessories/parts_pictures/uboltkitrp.jpg

http://man-a-fre.com/parts_accessories/parts_pictures/uboltflip60a.jpg

http://man-a-fre.com/parts_accessories/ubfk40ft02.jpg

PeCoclauri
22nd March 2012, 23:07
Ma uit, ma ingrozesc, ma bucur si mor de nerabdari :grin:
un lucru e sigur: a ajuns pe maini bune, acolo unde trebuie :tk

PeCoclauri
23rd March 2012, 22:03
Hmmm, se pare ca stimabilul Iancu, Razvan Iancu si-a permis un cadou inainte de a deveni tatic responsabil :br:br:br. Asta pentu ca prioritatile se vor schimba din kit-uri, gume, troliu in pampersi, biberoane, hainute etc:banana:banana:banana

de-aia am trecut la masina cu sufragerie si dormitor :grin:

Max
23rd March 2012, 23:20
Azi am lucrat toata ziua pe masina.
Tocmai ce am incheiat cu succes prima etapa.
Am inlocuit absolut toata suspensia pe fata. Arcuri OME cu prima foaie HD, amortizoare mai lungi BDS, cercei de arc HD, bucsi poliuretan OME, bolturi gresabile, kit de inversare bride, etc...
Masina sta acum intr-un mare fel.
Am bagat un set de roti BFG AT 33X12,5x15 care au incaput fara probleme.
Poze mai la noapte.

GPScu
24th March 2012, 06:40
Azi am lucrat toata ziua pe masina.
Tocmai ce am incheiat cu succes prima etapa.
Am inlocuit absolut toata suspensia pe fata. Arcuri OME cu prima foaie HD, amortizoare mai lungi BDS, cercei de arc HD, bucsi poliuretan OME, bolturi gresabile, kit de inversare bride, etc...
Masina sta acum intr-un mare fel.
Am bagat un set de roti BFG AT 33X12,5x15 care au incaput fara probleme.
Poze mai la noapte.

Pai , succes ......:ft:ft:h5

Max
24th March 2012, 06:46
Asa arata deocamdata masina incaltate cu 33"-uri:

134743

134745

Consider ca 33x12,5x15 este dimensiunea minica care merita de pus pe maisna de genul acesta.

Am vrut sa montez la loc amortizorul spate care era smul din suportul lui de jos. Surpriza, amortizorul, desi nu este indoit, este BLOCAT. Nu am mai vazut asa ceva. Se va arunca la gunoi si trebuie cautat neaparat si un set de amortizoare pt spate.

134746

Jantele care erau pe masina, in mod normal frecau in etrierii de pe fata.
Cine a utilizat masina a construit o flansa pt distantarea jantei pe butuc.

134747

Acest tip de flansa este o mare porcarie si nu recomand nimanui ca sa faca asa ceva. Piulitele tineau roata in doar vreo 3-4 spire. Un lucru extrem de periculos.

Jantele pe care le-am pus acum pe masina sunt cu ET negativ si nu freaca in nimic fara flanse.

Razvane, iti recomand ori sa schimbi jantele ori sa iti iei un set de flanse de 30-40 mm cu prezoane de roata separate de cele a masinii.

Ceva de genul asta:

134748

PeCoclauri
24th March 2012, 21:52
arata deja intr-un MARE fel. Cat despre rotile din poza, gandeste-te la un pret si da-i vant pe PM. N-as baga bani in flanse daca-s de vanzare rotile cu pricina.

:tkFoarte multumesc pt tot efortul de pana acum:br

Yonutz
24th March 2012, 23:37
Ma uit in pozele de pe acest topic si oarecum pozele imi sunt familiare.

Are dreptate Max ...ptr niste flanse de genul ala ...am schimbat 24 de prezoane asta dupa ce am ramas la un moment dat intr-un sigur prezon la o roata pe fata.

Am pus ulterior flanse ...H&R (aratau ca alea prezentate de Max in poza 2)...si nu au mai existat probleme ...

Spor la surubureala ...asteptam noutati ...

bigdaddy
25th March 2012, 11:54
Razvane felicitari pentru achizitie! Sa o stapanesti sanatos :) :br Cu Patrolu' ce facusi bre?

@Max - spor la lucru :grin: !

Teodor4x4
25th March 2012, 12:06
Felicitari pentru achizitie... sa-o stapaniti sanatos :h5.

Se pare ca nu a fost ingrijit la felu' in care merita un asemenea exemplar...

Spor si bafta in continuare :br.




Cu respect,
Teodor.

PeCoclauri
29th May 2012, 23:44
O masina de-a dreptul impunatoare! Cam la ce pret se poate achizitiona o astfel de masina pe la noi? Nu am vazut prea multe de vanzare in Romania!

a fost la vanzare masina.. pretul e mai putin important, musai sa aducem proiectul la un punct, ca ma dispera impozitul..

Max
11th June 2012, 12:33
Masina in varianta finala.

Suspenisia sta foarte bine chiar si la viteze mai mari. Rotile de 33x12,5x15 incap fara probleme chiar si la flexari.
Franele sunt functionale. A trebuit ca sa inlocuim chiar si etrierii care erau blocati rau de tot.

Din pacate nu gasim problema faptul ca motorul nu se tureaza cum trebuie si nu are putere chiar daca porneste la sfert de cheie si nu scoate gram de fum.
E posibil ca sa fie o problema de pompa de injectie.

In rest, mici probleme de design, bara fata trebuie fixata mai bine, cateva probleme de rugina si sudura a caroseriei, o mochetare a portbagajului, etc...
I-am pregatit si niste jante noi 7Jx16 cu offset -30 pe care urmeaza sa isi gaseasca Razvan un set de anvelope potrivite.


143040

143041

PeCoclauri
11th June 2012, 22:57
Bine-i sade! De-abia astept s-o incerc!:tk

matake70
12th June 2012, 10:14
Foarte frumoasa Toyota,cu problema acceleratiei mai mult ca sigur este pompa de alimentare (este incorporata in pompa de injectie)dar inainte sa desfaci verifica traseul de alimentare cu motorina sa nu fie obturat pe undeva (furtun gatuit, sorb infundat,etc)!!!!

Max
12th June 2012, 12:32
Foarte frumoasa Toyota,cu problema acceleratiei mai mult ca sigur este pompa de alimentare (este incorporata in pompa de injectie)dar inainte sa desfaci verifica traseul de alimentare cu motorina sa nu fie obturat pe undeva (furtun gatuit, sorb infundat,etc)!!!!

Traseul l-am verificat.
Pompa nu am schimbat-o dar voi incerca sa o schimb in seara asta ca sa fac niste teste. Nu prea am vazut pompe de genul asta defecte. Cel putin ale mele sunt toate ok. De aceea nici nu am luat-o in calcul.
Vedem diseara... :wink:

PeCoclauri
13th June 2012, 22:19
Maine vin s-o iau:ap:3994858278:

PeCoclauri
21st June 2012, 23:01
Noutati mai sunt de povestit? Sunt curios cum a iesit in final proiectul.

Si altceva: mai stiti pe undeva de vanzare o bijuterie ca asta? Cam cati bani ar trebui sa fac rost pentru a cumpara o asa masina?

Noutati sunt si vor mai fi..

motorul a primit o alta pompa de injectie :tk @Max si a prins viata. Cea veche nu reactiona in niciun fel la reglaje. Parca aveam motor de matiz pe hardughie. Acum trage foarte bine, aproape la fel la deal si pe loc drept. Urmeaza s-o incalt cu ceva 33-uri, cand imi voi gasi pe masura bugetului. Urgent e s-o trec la vecinii de peste Dunare, ca multe s-ar face cu banii aia de-i dau acum aiurea institutiilor statului.

Cu gasitul de vanzare.. cam greu sa te desparti de asa ceva.. pe-afara sunt destul de scumpe.. Acum nu m-as desparti de ea nici pentru 6000 de Euro.

Multam' de aprecieri!

Max
21st June 2012, 23:11
Ma bucur ca pompa de injectie ti-a fost de folos si motorul trage asa cum trebuie. :wink:

Mai trebuie sa rezolvi cu lipirea radiatorului. Se face simplu pt ca e de cupru.
De asemenea ai grija la vascocupla. In traficul normal nu ai probleme dar in teren la greu e posibil sa se incinga motorul. (nu cu rotile cu care ai plecat de aici :ha: )

Nu uita sa imi trimiti masuratorile de care ti-am spus legate de telescopul spate.

Spor la treaba!

PeCoclauri
21st June 2012, 23:31
Ma bucur ca pompa de injectie ti-a fost de folos si motorul trage asa cum trebuie. :wink:

Mai trebuie sa rezolvi cu lipirea radiatorului. Se face simplu pt ca e de cupru.
De asemenea ai grija la vascocupla. In traficul normal nu ai probleme dar in teren la greu e posibil sa se incinga motorul. (nu cu rotile cu care ai plecat de aici :ha: )

Nu uita sa imi trimiti masuratorile de care ti-am spus legate de telescopul spate.

Spor la treaba!

Radiatorul e lipit, rezolvat azi. Mai am de carpit vascocupla. Maine sau in weekend ma bag la masurat, ca se simte nevoia la franarea pe asfalt (se ridica de cur). In rest.. numai de bine!:h5:cl
:1100643094:

Astral
27th January 2014, 17:29
Masina asta va reinvia si va deveni cabrio, asa cum a decis Max, aici :
http://forum.club4x4.ro/showthread.php?82620-Nici-nu-stiu-cum-sa-spun-O-FAC-CABRIO-!

:h5