PDA

View Full Version : Solutii pentru transmisia fata la constructia unui ATV pentru nevoi speciale



Max
28th November 2012, 16:04
Un tanar ne-a solicitat ajutorul intr-o situatie mai deosebita.
A intrat pe acest forum pentru a primi informatii legate e construirea unui ATV cu tractiune 4x4.
Acesta este Cata, userul @chinezu_cata2000 si este din Bucuresti.

Pun aici mesajul de la el urmand ca sa intervina el direct aici cu intrebarile la care are nevoie de raspuns.


Buna ziua! Am nevoie de putin ajutor am avut un accident si mi-am rupt coloana cervicala (gatul) am ramas paralizat in mare parte a corpului si ce pot sa misc misc greu ca sa pot iesi din casa a trebuit sa construiesc un carucior cu rotile cu motor electric, acum este gata dar am alta problema vine iarna si o sa fie zapada si gheata pe jos si la masinuta pe care am construit-o am folosit roti de roaba
Am proiectat o alta masinuta cu roti de atv pentru zapada problema mea este ca nu ma pricep foarte bine la sistemul de directie cu tractiune pe rotile din fata ,aici am nevoie sa ma ajutati
vreau sa-mi pun proiectul pe forum-ul dumneavoastra cu piesele cu care vreau sa-l construiesc si sa-mi mai dati sfaturi sugestii despre acel sistem de directie si de tractiune


http://www.youtube.com/watch?v=bEfBG5_DMao



http://www.youtube.com/watch?v=7gKAq1Ntz_w&feature=relmfu


http://www.youtube.com/watch?v=XfPeiz8TGt4&feature=relmfu


http://www.youtube.com/watch?v=p9e-Eofka8Y


http://www.youtube.com/watch?v=B9IDBO4Emso


acesta esta masinuta cu roti de roaba
tre sa fac alta cu roti de atv am cumparat deja rotile si mare parte din piese



Hai sa vedem ce solutii putem sa ii dam.

tudop
28th November 2012, 16:30
Daca o sa fie tot electrica, mi se pare simplu si eficient de folosit motoare pt fiecare roata, sau un motor pt puntea spate si cate unul in fiecare roata din fata.
Nu stiu daca se pot pune cele 2 motoare in paralel la acelasi controler totusi :roll:

Alta solutie ar fi fost de preluat toata transmisia de la un ATV 4x4, ca asa de facut planetare artizanale nu e chiar simplu... desi.. ar fi ceva, de luat niste coloane de directie care au cruci cardanice, de la masini mari, dar tot e multa munca la strung, freza, si alte aparate prelucratoare si o multime de piese custom care trebuie proiectate cu atentie.

Iar ideea maxima care imi vine acum, daca as fi fost pus in situatia de a face un micro-vehicul de mers prin zapada, as fi facut unul cu senile :grin: Senilele nu sunt chiar greu de facut, din banda de cauciuc armat, niste role de ghidaj si role de angrenaj. Propulsia electrica e perfecta pt o mini-senilata, e usor de instalat si controlat.

LE: astea sunt motoare pt pus in janta, sunt si pt bicileta, si pt scutere, etc.. trebuie doar gasite la pret bun in zona noastra
http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=61 , etc..

chinezu_cata2000
28th November 2012, 16:39
prima versiune de vehicul trebuia sa aibe o latime maxima de 600mm pentru a incapea in lift si ca lungime sa ajunga de la 880mm la 1400 mm sa aibe doua motoare, unul electric cu care sa pot circula prin spitale, cladiri etc. si altul pe benzina pentru a putea ajunge sa ma plimb pe distante mari trebuia sa aibe o garda la sol mai mare decat orice scuter sau carucior cu rotile pentru persoane cu handicap , ca mine pentru a putea urca si cobori borduri asa ca am cumparat roti de roaba
acum proiectul meu este functional dar am o problems, vine iarna si pe zapada nu pot circula cu el asa ca va prezint noul meu proiect pentru persoane cu dizabilitati versiunea 2 la care am cumparat deja marea parte din piese cat si anvelope de atv de 145/70/6 si jantele aferente
mai intai am facut proiectul cu un program pe calculator care arat asa

Max
28th November 2012, 16:51
Eu as opta pentru o solutie cu un diferential si planetarele aferente. Motorul electric sa actioneze doar pe fata iar cel cu benzina pe rotile din spate.
Am avut un motor electric la 24V numai bun pentru asa ceva, solid si puternic. L-am oferit multora pe gratis pentru diverse proiecte dar nu l-a vrut nimeni asa ca l-am dat la fier vechi cand am facut o curatenie generala in garaj.

chinezu_cata2000
28th November 2012, 17:48
ok multumesc pt o parere venita foarte rapid acum cu senile nu pot intra prin magazine, mall sau prin spital, am cumparat roti de atv pe 6 foarte bune, acum puntea spate este propulsata de un motor electric de 24v 350w de 2750 rpm cu o putere de 1,04Nm care consuma maxim 16,5 ah
motorul are un pinion de bicicleta de 10 dinti care antreneaza o pisea de reductor de turatie cu formata din o foaie de bicicleta de 48 de dinti sudata de un alt pinion de bicicleta de 10 dinti -abea acest pinion din reductor antreneaza o foaie de bicicleta de 48 de dinti montata pe puntea spate(axul rotilor ), asta inseamna ca motorul la turatia maxima de 2750 rpm va avea la axul rotilor decat 110 rotati pe minut si o putere de 25Nm pentru ca se reduce turatia de 25 de ori prin acel reductor ceea ce este suficient pentru rotile mele cu 330mm diametru care vor propulsa vehicululul cu 330mm diametrulx3,14 =1,3metri liniari x 110 rotatii pe minut=143 metrii pe minut=8,5km/h- suficient cat sa merg cu el pe zapada
acum pentru tractiune la rotile din fata, m-am gandit asa doua butucuri de la pinioanele de bicicleta montan bike puse in interiorul cadrului exteriorul pieselor sa fie sudate si unite printr-o teava, ceva din interiorul fiecarui butuc de bicicleta sa plece cate o bara care sa treaca prin rulmenti de sprijin ai cadrului si sa antreneze crucile cardanice2 si 3 apoi transmisia sa se duca mai departe la crucile cardanice 1 si 4 si apoi la roti
acum intre crucile cardanice 1 si 2 sa fie prins un amortizor iar intre celelalte cruci cardanice 3 si 4 alt amortizor
acum crucile cardanice 2 si 3 trebuie sa fie cat mai aproape de tevile sasiului 1 la o distanta de 5-10mm
acum de tevile sasiului 1 trebuie prinse cate doua bascule care sa dea voie crucilor cardanice 2 si 3 sa faca miscari doar in sus si in jos basculele finnd prinse de tevile 1 si spatiul dintre crucile cardanice una intre 1si 2 iar cealalta bascula 3 si 4 si atunci celelalte cruci c. 1 si 4 vor roti rotile stanga-dreapta la un unghi maxim de 35 de grade rotile fiind la o distanta de 80mm de tevile 1
acum pentru transmisie la roti m-am gandit la un alt motor electric tot la 24v cam la 200w care sa antreneze teava sudata de exteriorul butucurilor folosind astfel piesa ca diferential pentru roti iar de aceasta teava sa fie prinsa o roata dintata la exerior iar motorul de 200w printr-un reductor de 60 de ori sa antreneze aceasta roata dintata a butucurilor
o sa pun o fotografie dar nu stiu daca am timp azi pentru a fii mai explicit dar solutia mea este complicata asa ca sper sa aveti unele mai simple
am dat detalii despre motorul de 350w pt ca el costa 300ron si cel motor de pus in roata costa 1000

cos
28th November 2012, 22:28
Pentru puntea fata - se poate si fara diferential. Pe fiecare planetara se poate folosi cate un cuplaj unisens si la virare roata care se deplaseaza mai mult pe arcul de cerc exterior se va roti mai repede ( si tractiunea va fi in continuare mentinuta de roata de pe arcul de cerc interior ) . In caz de aderenta buna pierderea temporara de angrenare pe roata care se roteste liber e fara importanta , iar in caz de lipsa de aderenta tractiunea se va repartiza similar cu un diferential deschis , fiecare roata trage cat va prinde pe sol .
La puntea spate se poate folosi varianta fara diferential , similar cu sistemul de la kart , cu un singur disc de frana , adaptat de la scutere , eventual se poate folosi pinionul ca si disc de frana , cu etrierul intre ramurile lantului ( sau a curelei ).
Pentru puntea fata se poate folosi sistemul de planetare de la orice masina mica , daca e posibil cea mai mica dimensiune de planetara . Un concurent serios la planetarele auto mici sunt cardanele de mici dimensiuni provenite de la sistemele de directie . O ultima solutie care este extrem de ieftina ar fi cuplajele flexibile cu elemente de cauciuc . Daca fortele de transmisie sunt chiar mici si unghiurile pe care trebuie sa le suporte planetarele sunt rezonabile in cea mai mare parte a timpului se pot folosi cardanele de chei tubulare , probabil ca si cele de 1/2 fac fata fara probleme , se pot inlocui cu cheltuieli minime . De asemenea se poate folosi antrenorii flexibili de la tubulare ( personal n-am vazut decat pana la dimensiunea de 1/2 ) . Un mare avantaj al acestor adaptari de la scule ar fi pretul si usoara accesibilitate , un dezavantaj important este totusi fiabilitatea lor potential scazuta in comparatie cu o planetara dedicata .

teddybear
28th November 2012, 22:42
Daca fortele de transmisie sunt chiar mici si unghiurile pe care trebuie sa le suporte planetarele sunt rezonabile in cea mai mare parte a timpului se pot folosi cardanele de chei tubulare , probabil ca si cele de 1/2 fac fata fara probleme , se pot inlocui cu cheltuieli minime . De asemenea se poate folosi antrenorii flexibili de la tubulare ( personal n-am vazut decat pana la dimensiunea de 1/2 ) . Un mare avantaj al acestor adaptari de la scule ar fi pretul si usoara accesibilitate , un dezavantaj important este totusi fiabilitatea lor potential scazuta in comparatie cu o planetara dedicata .

O varianta ar fi si crucile cardanice folosite la unele coloane de directie. Spre exemplu: http://www.island-4x4.co.uk/steering-shaft-lower-stc2800-p-2788.html
Sunt de dimensiuni ceva mai mari decat un cardan de chei tubulare si nici nu sunt foarte scumpe. (Posibil sa se gaseasca si alte variante mai ieftine, asta nu cunosc)

Cristian1
28th November 2012, 22:59
Planetare de la o bicicleta Recumbent 3x3:
158821

@cos, tubularele cu modelul acesta de cruce http://www.northerntool.com/images/product/images/558057_lg.jpg nu cred ca e potrivit, pentru ca in unghiul maxim cand vireaza, ea tinde sa se blocheze, sa se incolaceasca. E ok la scule ca mai schimbi unghiul din care invarti de tubulara, dar in butuc la roata...mai greu. Daca lucra planetara la un unghi deschis, maxim 30-35 de grade, cred ca ar fi ok...
Dacia Logan are modelul de cruce clasic la coloana de directie.
O cruce se poate construi relativ usor. Maine fac un desen in Paint si il postez.

chinezu_cata2000
29th November 2012, 12:12
aceasta este crucea cardanica pe care am cumparat-o si de la care mi-a venit ideea sa fac planetarele dar nu eram 100% sigur ca va finctiona ea are 20mm diametru si 40mm lungime si o cumparesem pt altceva deci mai trebuie sa cumpar 3 bucati ,am gasit cu 10 ron bucata
domnul cristian1, excelenta fotografia daca mai aveti una sa vad exact cum vine pus si amortizorul m-ar ajuta mult
discul de frana are in fotografiile mele nr 6 si este deja cumparat cu tot cu etrier cu 45 ron si stiu exact unde va fi pozitionat pe axul rotilor spate adica la 15mm de teava din otel 2 din partea stanga asa cum se observa in fotografia facuta din spatele vehiculului unde sunt masuratorile in milimetri
domnul cos imi puteti spune va rog la ce va referiti exact cand spuneti 'cuplaj unisens'? pentru ca asta incerc eu sa fac cu doua butucuri de pinioane de la bicicleta montan bike, adica daca exteriorul butucului este rasucit in spre dreapta ca atunci cand un biciclist pedaleaza , interiorul butucului invarte roata ,daca biciclistul coboara o vale si nu mai pedaleaza , exteriorul butucului nu se mai roteste dar roata fiind prinsa de interiorul butucului se va roti in continuare
de aceea vreau sa folosesc doua piese care fac acelasi lucru ca un butuc de bicicleta un motor de 24v 200w sa invarta exteriorul butucurilor iar din interiorul fiecarui butuc sa plece transmisia la fiecare roata din fata ,pentru ca fiecare roata sa se invarta independent
eu nu stiu acest sistem decat la butuc de bicicleta ca exteriorul in timp ce se roteste spre dreapta sa roteasca si interiorurul spre dreapta, dar in cazul in care exteriorurul butucului nu se misca sau se roteste spre stanga interiorul se se roteasca in continuare spre dreapta
daca aceasta este miscarea pe care o face piesa mentionata de dumneavoastra va rog sa-mi spuneti cum se numeste, butuc, piesa cu rac, si de unde pot cumpara pentru ca doua butucuri de bicicleta sunt cam late si nu prea am loc sa le pun imi mai raman cativa milimetri in interiorul tevilor din otel 1

Cristian1
29th November 2012, 14:08
Am facut si eu un desen in google sketchup.
E o articulatie care se poate construi usor din materiale gasite prin garaj. E nevoie de o bucativa de teava rectangulara 2x2 si inca o bucata mai mare de 3x3 sa zicem. Din teava micuta se taie un cub si se dau 4 gauri. Din teava mare, se taie doua piese in forma de U si se gauresc pe parti. In capatul de jos al U-ului se sudeaza axul planetarei si de piesa cealalta, axul care intra in butuc. Piesele se asambleaza cu suruburi de 8 care trec prin urechile de la U pana in cubuletul de teava 2x2. Un surub poate sa treaca prin cele 3 piese si celelalte doua suruburi, sa fie mai scurte si se opresc la mijlocul cubului.
Sper ca m-am facut inteles :grin:
Bicicleta aia recumbent nu are suspensie, dar iti pot arata niste modele folosite la buggy.

liviu
29th November 2012, 16:16
Salut ma numesc LIVIU sunt din TG MURES am un caruceor electric pentru oameni cu deficenta locomotoare, are diferential si o putere incredibila (am tras un NISSAN pus pe liber) directia si tractiunea se controleaza electronic cu o singura maneta. Daca vrei pot sa ti-l fac cadou de CRACIUN,sa trimiti un raspuns la adresa liviu_iernean@yahoo.com sau tel 0745010380 si til trimit cu FANCURIER mas bucura mult daca as putea sa te ajut. Cu stima LIVIU.

liviu
29th November 2012, 16:22
Salut ma numesc LIVIU sunt din TG MURES am un caruceor electric pentru oameni cu deficenta locomotoare, are diferential si o putere incredibila (am tras un NISSAN pus pe liber) directia si tractiunea se controleaza electronic cu o singura maneta. Daca vrei pot sa ti-l fac cadou de CRACIUN,sa trimiti un raspuns la adresa liviu_iernean@yahoo.com sau tel 0745010380 si til trimit cu FANCURIER mas bucura mult daca as putea sa te ajut. Cu stima LIVIU.

PS mine pot sa fac niste poze si sa le postez.

nike&patrol
29th November 2012, 16:35
@ LIVIU :rsp:rsp:rsp

cos
29th November 2012, 17:15
Ai inteles corect ce este si cum lucreaza un cuplaj unisens . Poate fi cu clichet ( gen vestita bicicleta ' semicursiera '...) sau cu role ( cum e la bendixul de la electromotorul de pornire la masini ) .

Iti fac eu orice articulatie cardanica , trebuie doar sa-mi spui ce diametre au axele pe care se monteaza , sau sa-mi explici unde trebuie sa fie montata in ansamblu . Pot fi diferite etc , nu conteaza . Nu te costa nimic si nici nu-mi vei datora nimic .

Domnulle Iernean , respectele mele .

Marse
29th November 2012, 18:35
Daca exista asa ceva gata construit, oriunde in lume, da-ti-mi de stire. Nu promit nimic, dar am ceva idei.

@Cata: N-am inteles cum poti sa-l conduci. Cum poti sa-l comanzi. Cu mana, cu barba... Nu am inteles cat de tare te-a afectat accidentul.

Cristian1
29th November 2012, 18:42
Diferential homemade facut din doua angrenaje de flex:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_9128643/mpage_1/key_/tm.htm


poza:
158899

chinezu_cata2000
1st December 2012, 17:35
buna ziua, imi cer scuze pentru ca am raspuns cu intarziere dar acum doua zile abea seara mi-am dat seama ca mai exista si o a dou-a pagina cu raspunsuri si solutii la problema mea si ieri am fost sa cumpar cuplajele cardanice
domnule Liviu va multumesc mult pentru ajutorul dar nu pot sa-l folosesc pentru ca stau la bloc la etajul 8 si nu incape in lift, chiar daca ar fi mic acest carucior si ar incapea in lift nu asi putea sa-l folosesc pe afara unde am de urcat si de coborat borduri inalte si ar fii pacat sa-l iau eu in loc sa se foloseasca cineva de el care are mobilitate redusa si care se poade deplasa numai cu un astfel de carut. eu de aceea am construit aceasta masinuta cu roti de roaba de la pagina 1 care se vede in filmarile de pe youtube.
acum, incerc sa dau cat mai multe detalii despre proiect in specilal in partea din fata sa puteti vedea exact cat spatiu am si ce se poate face
domnul max a spus ideea cu diferentialul in prima pagina, eu cand am cautat diferential acum o luna nu am vazut sub 350 ron, mult prea scump, atunci m-am gandit la butuc de bicicleta care nu prea merge fiind cam late 35mm eu avand nevoie de doua bucati amplasate intre tevile 1
la proiectul meu ideea domnului cos mi se pare cea mai potrivita sper sa poata fii pusa in aplicatie
domnul cristian1 foarte tare desenul nu stiam ca se poate construi un cuplaj cardanic asa usor si ieftin din tevi patrate dar mai ales un diferential
domnule marse pot misca cat de cat mainile dar nu foarte bine, cu un ghidon pentru directie ma descurc si acceleratie ca la scutere cu toate ca nu misc degetele


http://www.youtube.com/watch?v=nG6lPV04qTE

acum tot in partea din fata va veni montat acest motor de stergator de parbriz care va invarti roata dintata de 75 sau 50mm, undeva tot in fata va trebui montat motorul electric de 200w cu reductor care va antrena cumva rotile
aceste cifre sunt masurile exacte in milimetri pentru a va putea da seama exact cum trebuie facute piesele pentru proiectul meu pun aici pozele

cos
1st December 2012, 18:23
Daca articulatiile cardanice de la scule tubulare nu functioneaza corespunzator ( se poate ca unghiul de articulare sa fie prea mare pentru ele - in acest caz domnul particular @Cristian 1 are dreptate ) , se corecteaza problema folosind oferta mea anterioara , fara sa modifici nimic la agregat .

L . L. E . - . ...in acest caz domnul particular @...- se va citi : ' in acest caz particular domnul @ "...
(.... ie grele algebra astea . Multumesc pentru intelegerea acordata ...).

Yonutz
3rd December 2012, 02:09
Liviu,

:rsp:rsp

Acum ontopic ...

Domnule in primul rand...te felicit ptr atitudinea pozitiva!

Daca doresti (iti trebuie) jucaria lui Liviu ti-o pot aduce eu de la Mures gratuit!

De asemenea tot cu titlu gratuit, daca ai nevoie de orice fel de ajutor tehnic ... sudura, montaj, demontaj, in masura priceperii noastre, te putem ajuta noi, gasca vesela de sud undeva pe centura Bucurestiului (zona Popesti-Leordeni) unde avem atelierul ...In egala masura iti putem confectiona orice piesa la strung sau freza prin amabilitatea colegilor mei.
Diferentiale avem si iti putem dona noi... doar ca eu zic ca sunt foarte grele sa le pui pe masinuta.

:h5

chinezu_cata2000
3rd December 2012, 12:44
in cazul acesta 70% din problema mea este rezolvata , mai am de cumparat 4 flanse care se prind de jante ,o tija filetata, tevile din otel de 30x30x2mm si 25x25x2mm pentru cadru sau sasiu, ghidon, inca un lant de bicicleta, rulmenti, apoi la strung de facut dintr-o bara din otel special pe care o am deja cumparata special pentru confectionat axul rotilor spate
daca pot aduce piesele in atelierul domnului Yonutz dupa ce cumpar si restul pieselor va mai ramane de facut partea la care nu prea ma pricep cu directia si transmisia pe rotile din fata la care de geaba fac eu pe calculator calcule pentru ca nu stiu dimensiunile bucselor care trebuie facute in fata la directie
la axul rotilor din spate este mai simplu pentru ca stiu exact ce piese trebuie folosite
domnule yonutz, daca sunteti de acord sa ma ajutati cu constructia in atelierul dumneavoastra vas rog sa-mi spuneti cat ma costa sau daca ma costa ceva manopera , sudura, patrea de strungarie...
acum cu diferential pentru rotile din fata , nu se poate folosi pentru ca; eu voi folosi mai tot timpul pentru deplasare tractiunea rotilor din spate cu motorul electric spate , daca in fata pun diferential , el va opune rezistenta in timpul mersului daca motorul fata sta pe loc in schimb daca in fata am sistem de tractiune cu clicet ca la un butuc de bicicleta nu va mai opune rezistenta si voi putea folosi tractiunea fata doar la nevoie deal abrupt borduri mari etc.pt ca marsalier am tot de la rotile spate
am uitat sa precizez mai dureaza o sapt. pana cand am bani sa cumpar piesele de mai sus ,si mai am o intrebare domnul yonutz, daca rotile de roaba pe care le folosesc acum la masinuta sunt strambe si fuleaza cam rau am inteles ca am nevoie de un strungar pentru a le indrepta, credeti ca ma puteti ajuta pana cand cumpar piesele?

trike1
3rd December 2012, 15:20
daca vrei(nu am citit tot topicul) iti pun la dispozitie un motor care a fost pe un cart (buggy) de 175 cmc si care trage exceptional! am rupt la el un levier de comanda pt marsarrier si l-am inlocuit cu un motor de Tico(vroiam ceva mai puternic).Poti modifica transmisia cu fulii si curele de transmisie,ambreiajul fiind centrifugal!
Daca te ajuta da-mi un pm si ti-l trimit!
In rest SANATATE!!!!

chinezu_cata2000
3rd December 2012, 18:49
va multumesc mult dar pentru ce am eu nevoie este mult prea mare ca marime si nu are loc am masurat un motor de 110cc si nici el nu avea loc pentru ca masinuta mea trebuie sa incapa in lift si un motor de 50cc este perfect
multumesc mult pentru intentie

Yonutz
3rd December 2012, 22:46
i
daca pot aduce piesele in atelierul domnului Yonutz dupa ce cumpar si restul pieselor va mai ramane de facut partea la care nu prea ma pricep cu directia si transmisia pe rotile din fata la care de geaba fac eu pe calculator calcule pentru ca nu stiu dimensiunile bucselor care trebuie facute in fata la directie
la axul rotilor din spate este mai simplu pentru ca stiu exact ce piese trebuie folosite
...
domnule yonutz, daca sunteti de acord sa ma ajutati cu constructia in atelierul dumneavoastra vas rog sa-mi spuneti cat ma costa sau daca ma costa ceva manopera , sudura, patrea de strungarie...
acum cu diferential pentru rotile din fata am nevoie de un strungar pentru a le indrepta, credeti ca ma puteti ajuta pana cand cumpar piesele?

1.Nu e atelierul meu ...e un atelier de servitute sa-i zicem. Acolo unde un grup de prieteni isi repara cazanele ...si fac diverse experiente. :ha::pl1::4079862908::pl:no1

2.Nu te va costa absolut nimic ...nici sudura si nici partea de strungarie oricare ar fi ea!
Referitor la roti ...nu ma pricep prea tare la strungarie ...dar daca rotile se pot indrepta la strung ...cu siguranta le vom indrepta! Singura "nenumeratie" de care avem nevoie, daca reusim sa te ajutam cumva e cea sufleteasca ...adica sentimentul acela ca am reusit sa facem ceva pentru tine!

3.Am un coleg de garaj care cred ca te poate ajuta si la proiectare ...o sa vb cu el in zilele urmatoare!

4.Partea cu care stam cel mai rau ...timpul ... toti avem joburi, afaceri si mergem la atelier in timpul liber! Dar suntem in fiecare zi acolo ... avand in vedere ca dupa 15.12 lucrurile se vor "calma" ...vom avea suficient timp ptr a putea gandi si lucra impreuna la acest proiect impreuna cu colegii de pe forum! :h5 ...

5.Nu iti promitem ca iti vom construi un avion, asta nu ptr ca nu am fi neaparat in stare :ha:... dar te asigur ca ne vom da toata silinta ...sa iasa ceva ...

O sa ai pe PM un numar de telefon ...ptr detalii ...Hai sa lasam vorbaria in ceea ce ne priveste pe forum ...si sa vedem ce putem face concret si in realitate! :h5

Numa bine.
Ionut & gasca

chinezu_cata2000
1st January 2013, 16:34
in sfarsit au ajuns ultimele piese de bicicleta de care aveam nevoie pentru a putea construi atv-ul adica foi,lant, pinioane,ghidon

(foto3) pe care le-am comandat pe data de 15-12-2012 (foto1) si care au ajuns abea pe data de 31-12-2012 (foto2)
acum ca am toate piesele importante pot incepe constructia care arata asa;
1 cadrul -lungime 880mm latime 120mm- format din doua tevi patrate din otel de 30x30x2mm si 25x25x2mm care se cumpara la 6metri lungime (foto4)
se debiteaza asa doua tevi de 30x30x2mm de cate 600mm denumite a1 ,trei tevi tot din teava de 30x30x2mm de cate 60mm sudate ca in

(foto5 si foto6) denumite a2 si tot din teava de 30x30x2mm se debiteaza doua bucati de cate 200mm denumite a3.
din teava de 25x25x2mm se debiteaza doua bucati de cate 880mm lungime care se introduc in interiorul tevilor a1 ramanand in afara (foto7)

exact 280mm.
urmeaza imediat asamblarea pieselor

cos
1st January 2013, 17:09
Toata aceasta constructie are prevazut si un sistem de minima securitate ( oricare ar fi aceasta solutie ) pentru utilizator ? Mediu care ne inconjoara e cel putin nesigur -- trotuare cam venetiene , garduri si gardute ciudate pe langa blocuri etc ... De oameni in sine nu mai pomenesc ... ( citez : lume multa , oameni putini ) .

Scuza-ma ca nu imi fac temele si nu iau totul de la capat , intreb pe scurt - este prevazut un sistem de suspensie sau se merge pe legaturi fixe ?

chinezu_cata2000
1st January 2013, 20:31
2 -axul rotilor spate- de cadru in partea de jos se fixeaza doua lagare cu rulmenti denumite d1 si d2 (foto 8)prin care trece axul

rotilor denumit (e) la o distanta de exact 155mm de inceputul cadrului (foto 8).rotile au 330mm diametru adica 165mm de la ax la

exteriorul rotilor asta inseamna ca rotile o sa fie mai in afara cadrului cu fix 10mm. pentu axul rotilor am cumparat o bara din otel

special cu diametrul de 24mm
pe axul rotilor trebuie montate rotile de atv de 145/70/6 cu o latime de 145mm si 330mm diametru denumite cu f si j. latimea totala

al atv-ului este de 580mm (foto 14)
tot pe axul rotilor trebuie montat discul de frana cu diametru exterior de 160mm la o distanta de 15mm distanta de lagarul d1 de pe

cadru discul de frana este notat cu g (foto 12)
la o distanta cat mai mica 15-20-25mm de roata stanga-spate notata cu f trebuie montat pe ax un butuc de bicicleta de la pinioane de

bicicleta pe care sa fie pusa o foaie medie de bicicleta de 38 de dinti notata cu h cu diametrul de 160mm (foto9)
in partea dreapta pe ax la o distanta de 15-20mm de roata dreapta-spate notata cu j trebuie montata o foaie de bicicleta cu 48 de dinti (foaia mare) notata cu i
da cu trei sau patru arcuri cate unul pt fiecare roata din fata iar inca un arc sau doua pentru scaun

cos
1st January 2013, 21:50
Deci totul e asamblat fix . E posibil sa cam scuture , sau sa se mai ridice cate o roata de la sol ( si atunci trebuie mare atentie la rasturnare ) .

chinezu_cata2000
1st January 2013, 22:21
3 montarea urmatoarelor piese pe cadru -surubul sau tija filetata notata cu k,(foto19) care are o lungime de 650mm diametru de 16 mm si piulite de 25mm diametru notate cu L1 si L2, piulitele trebuie insurubate pe surub si fixate pe tevile a2 si a2 la o distanta de 17mm de teava a3a (foto15) pentru ca surubul ,k, sa ajunga la o distanta de 7mm de discul de frana ,g,(foto,15,16,17,18)
urmeaza bateriile; prima cu dimensiuni de 151/65/110mm notata cu m1 (foto20) de 12v9ah pozitionata la 5mm distanta de spatele cadrului foto24
urmeaza urmatoarele piese
nu se rastoarna pt ca merg incet cu el si are si suspensii doua rotile din fata si unul sa doua la scaun

cos
1st January 2013, 22:47
Ok .

chinezu_cata2000
2nd January 2013, 14:43
motorul electric notat cu ,n, (foto25) pozitionat la o distanta de 5mm de bateria

,m1, si la o distanta de 7mm de discul de frana ,g,(foto27). surubul sau tija

filetata notata cu ,k, a fost taiata iar acum masoara exact 545mm si este la o

distanta de 10mm de motorul,n,. pe axul motorului ,n, trebuie montat pinionul ,5,din

(foto30) care trebuie redus din latimea initiala de 7mm la o latime de 2,7 sau 3mm

pentru a se potrivi la lantul de bicicleta care va urma montat pe el (foto31)
rotile arata asa cu galben pt ca le-am vopsit jantele (foto32)
2.jpg am pus-o din greseala

chinezu_cata2000
2nd January 2013, 16:07
in capatul surubului ,k, trebuie montata o roata dintata notata cu,o,de diametrul 50mm(foto32),dar pina in roata dintata,trebuie fixata pe acea tija o bucsa ca un rulment notat cu ,p,care la interior sa se invarta odata cu surubul fiind fixat foarte bine de surub iar la exterior sa fie sudata prin doua bucati de platband notate cu ,r1,si,r2, de tevile ,b1,(foto32)pentru ca la un moment dat un motor electric de 12v va invarti acea roata dintata ,o,fixata de surubul,k,care acest surub are piulitele ,l1,si,l2, sudate tevile ,a2, si bucsa ,p, sudata de tevile,b1, surubul va face acest lucru; va lungi sau va strange atv-ul cu exact 285mm exmplu in video MVI2497 http://www.youtube.com/watch?v=nG6lPV04qTE
si video - proiect v1.0 http://www.youtube.com/watch?v=p9e-Eofka8Y

chinezu_cata2000
2nd January 2013, 17:54
urmatoarea piesa, motorul cu ardere interna de 50cc (foto36) denumit ,q,pozitionat la o distanta de 5mm de teava ,a3b, si la o inaltime maxima de 35mm fata de tevile ,a1,suportul motorului trebuie sa fie peste piulitele surubului,k,asa cum se observa in filmarea MVI2497. la motorul pe benzina ,q, trebuie sa invarta piesa ,h. butucul cu pinioanele de bicicleta

chinezu_cata2000
2nd January 2013, 19:45
urmatoarea piesa este formata din o foaie mare de bicicleta de 48 de dinti denumita ,s, sudata la o distanta de aproximativ 30mm de un pinion identic cu cel denumit,5,pe care-l denumesc ,6,si functioneaza asa motorul electric are montat pe el un pinion,5, de 10 dinti, acel pinion invarte printr-un lant foaia de bicicleta ,s,de 48 de dinti ,fiind sudata de un pinion cu 10 dinti denumit,6, acesta invarte foaia de bicicleta de 48 de dinti pozitionata pe axul rotilor spate denumita ,i,
acum piesa ,s, trebuie pozitionata la o distanta de aproximativ 10-maxim 20mm de motorul temic,q,(foto41) piesa trebuie fixata de teava,a1,si sa se roteasca cat mai usor.
urmatoarea piesa bateria tot de 12v9ah la fel ca ,m1, aceasta este denumita,m2,si este pozitionata la o distanta de 5mm de bateria,m1, si la o distanta de 15mm de discul de frana (cel verde denumit ,g,)
etrierul de frana trebuie pozitionat sub teava a1, se sudeaza o platband de teava a1 si de platband se fixeaza etrierul

chinezu_cata2000
6th January 2013, 18:16
au mai fost adaugate doua lagare cu rulmenti denumite ,d3,si ,d4, pe tevile ,b1,(foto50) o mica modificare surubul,k,cu tot cu piulite a fost mutat cu 8-10 mm mai spre teava ,a3b, adica intre piulita ,l2, si teava ,a3a, este o distanta de 27mm urmatoarea piesa ,h, adica grupul de pinioane de bicicleta (foto48) a fost desenat corespunzator iar alt grup de pinioane notat cu ,h1, este pozitionat intre lagarele ,d3 si,d4,am vopsit cadrul si am desnat si roata stanga-fata denumita ,t, bucata de fier ,r1, a fost putin modificata. la motorul temic ,q,a fost adaugat pinionul ,7, tot de 10 dinti ca la motorul electric care va invarti grupul de pinioane ,h,(foto51)

chinezu_cata2000
7th February 2013, 18:53
Inca nu am reusit sa ajung la un atelier in care sa tai sa sudez si sa fac la strung piesele pentru a construi masina cu roti de atv cu care credeam ca o sa pot iesi din casa iarna asta, am avut o promisiune de la cineva dar nu a avut timp sa se ocupe si cred ca nici pe viitor nu o sa aibe timp sa construiasca masina, persoana respectiva asa ca cine ma poate ajuta cu taiatul si sudatul unor tevi din otel, de facut la strung cateva piese va rog sa-mi dati un mesaj.

Acum mai am inca o problema la masinuta pe care o am deja construita si care este functionala : am rotile foarte strambe si imi este frica sa mai ies cu ea sa nu se rupa, rotile trebuie indreptate si nu stiu unde se pot indrepta sau cum se pot indrepta rotile sunt de roaba din tabla de 0,5mm cu camera mai am putin indoit sistemul de directie care trebuie si el indreptat.cam asta este cine ma poate ajuta va rog sa o faceti.

chinezu_cata2000
13th August 2013, 18:44
proiectul meu nici acum nu este terminat in decembrie 2012 aveam cumparate toate piesele domnul yonutz sa oferit sa ma ajute cu tot ceea ce tine de sudura , strungarie etc. si telefonic mi-a spus sa-i explic cat mai exact ce vreau sa construiesc , ca o sa-si faca timp sa se ocupe de proiect
incepand cu pagina 3 am ineput sa explic fiecare piesa cum trebuie montata , am asteptat sa-si faca timp liber au trecut o luna doua trei luni , a trecut iarna a venit prima-vara intr-un final am inceput sa caut alt atelier unde sa construiesc atv-ul si am gasit unul in care mi-a zis ca dureaza cateva zile si ca 350 ron sunt suficienti
de cand am dus piesele in atelier au trecut doua luni si proiectul arata asa
a fost construit cadrul , pe tija filetata a fost montata o roata dintata de 50mm , au fost facute 4 flanse pt roti ( inca nu sunt terminate ) si la alt atelier am montat o roata dintata mica de 21mm pe un motor de stergator de parbriz care va trebui sa invarta roata dintata de 50mm

alex_pajero
14th August 2013, 00:55
Salut, in ce zona stai?

Daca mai ai nevoie de vreo sudura ori vreo taietura de flex ,pot incerca sa te ajut(depinde unde stai), sau orice alta lucrare care nu necesita cunostinte sau scule profii.

Alex.

teddybear
20th August 2013, 13:20
Am o intrebare sau mai mult cred ca este o curiozitate. De ce ai preferat sa te chinui si sa faci un atv de la 0, cand puteai sa modifici unul de serie si asa evitai si o groaza de hopuri care au aparut pe parcurs.

ai raspunsul aici:

prima versiune de vehicul trebuia sa aibe o latime maxima de 600mm pentru a incapea in lift si ca lungime sa ajunga de la 880mm la 1400 mm sa aibe doua motoare, unul electric cu care sa pot circula prin spitale, cladiri etc. si altul pe benzina pentru a putea ajunge sa ma plimb pe distante mari trebuia sa aibe o garda la sol mai mare decat orice scuter sau carucior cu rotile pentru persoane cu handicap , ca mine pentru a putea urca si cobori borduri asa ca am cumparat roti de roaba


Sau, ma rog, o parte din el :grin:

teddybear
20th August 2013, 14:21
Am citit aia, dar tot nu reusesc sa gasesc motivul pentru care a facut asta. Am si eu un amic care si-a modificat un "scaun" electric si pot sa zic ca a fost mult mai usor modificarea lui decat construirea unuia de la 0.

Motivele pe care le vad eu:

dimensiuni impuse (mai mici decat ale unui ATV normal, din ce stiu eu)
dubla motorizare (electric si cu ardere interna)
buget extrem de limitat

Or mi fi si altele, eu pe astea le vad.

chinezu_cata2000
20th August 2013, 20:53
buna ziua, domnul alex_pajero stau in zona magazinului REAL vitan - stadion olimpia o sa apelez cu incredere la dumneavoastra atunci cand o sa am nevoie dar acum urmatoarele piese trebuie facute la strung
am construit de la 0 pentru ca nu stiam daca se poate sau nu adapta un atv
bugetul a fost initial de 1800 ron din care trebuia sa platesc si manopera sudura...si curierul prin care am cumparat toate piesele
am gandit proiectul de la 0 pentru a fi sigur ca functioneaza in final nu puteam sa risc sa iau un atv si sa nu mearga facut ce vreau de la el , mai ales ca fiecare piesa in parte trebuie gandita ca eu sa ma incadrez in buget si daca poate fii montata
lucrurile se complica mult atunci cand masinuta trebuie sa ajunga la 88cm lungime locul este foarte mic plus de asta mai trebuie sa stau si pe scaun atunci cand este strans
a fost foarte greu de facut
orice scaun electric foloseste baterii scumpe care din doi in doi ani trebuie inlocuite, un motor pe benzina scade costul pe termen lung cu foarte multi bani mai ales ca nu o sa merg cu mai mult de 25 km/h
daca cumparam un scaun electric poate incapea in lift dar nu puteam sa urc sau sa cobor borduri asa cum fac cu rotile mele de roaba de 33cm diametru

am nevoie de un atelier sau macar de cineva care are un strung

chinezu_cata2000
21st September 2013, 09:12
buna ziua, am si eu nevoie de o piesa metalica.
la masinuta pe care o am imi tot cade un lant si ca sa nu mai cada am cumparat un intinzator de lant, dar ca sa-l montez am nevoie de o piesa metalica cu grosime intre 4 si 6 mm cu latimea intre 45-50mm materialul otel OL nu olc apoi date trei gauri ca in aceea scita, am nevoie de piesa cat mai curand pentru ca mi s-au stricat bateriile si nu prea mai pot folosi motorul electric iar acest lant face legatura intre motorul pe benzina si axul rotilor care pune in miscare masinuta inaltimea totala trebuie sa aibe exact 16mm

cos
22nd September 2013, 22:15
Adresa , telefon , contact ?

cos
23rd September 2013, 17:30
Fan courier - AWB 3266317110050 , nume incomplet la destinatar ... fara taxe ...