PDA

View Full Version : Combinata alpina, pe Negoiu, 3 - 4 august 2013



Optimus
29th July 2013, 12:28
Pentru ca vremea se anunta buna si stabila pentru sfarsitul de saptamana 3-4 august, propun sa facem o combinata pe Varful Negoiu. Temperaturi maxime de 20 grade ziua, si minime de 5 grade noaptea, vreme stabila.

Planul ar fi urmatorul: sambata plecare din Bucuresti foarte devreme, ora 6:00 de la Metro Militari, mers sprinten pana pe platoul unde va fi locul de campare, scurta pauza de masa si echipare, dupa care vom face traseul la picior pana pe varf, dupa care intoarcere la locul de campare. Frigem ceva, socializam, apoi somn. La cort, masina, etc. :cort
Duminica dimineata relax in aer liber, mancam, apoi coboram spre barajul Vidraru pe "celebra" coborare in bot.

Traseul cu masina e lejer, se poate face si cu AT-uri sau roti de strada daca e uscat. Pentru plimbarea spre varf sunt necesare incaltari mai rezistente, sunt zone cu pietre ascutite, o coborare si apoi urcare destul de abrupta care in adidasi de strada poate fi problematica. In rest traseul nu pune probleme, daca se mentine marcajul, fara "aventuri" inutile. Nu vom alerga, se va merge in ritmul celui mai putin "pregatit", si ne vom intoarce in siguranta tot pe lumina.

Ca "dotari minime obligatorii": 1L apa de persoana, glucoza, pelerina de ploaie pt orice eventualitate, incaltari "de munte", aparat foto cu card mare si acumulator rezistent. :ft

Astept doritorii sa se inscrie:

1. Optimus
2. ...
3. ...
.
.
.

boerumarius
29th July 2013, 21:53
Suna bine,sunt interesat de acest traseu,scrie detalii eventual ultimele localitati inainte de urcare.

Optimus
29th July 2013, 22:02
Curtea de Arges, e mai mare. Sat mai apropiat de intrarea in teren nu stiu sa-ti zic acum, dar daca este important, aflu si iti zic.

Precizare: pot participa si cei care nu vor sa urce pe Negoiu, sau nu pot din motive medicale sau altele. Acestia se vor bucura de natura la locul de campare, pana ne intoarcem noi.

LE: Aici puteti vedea track-ul: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gqetbmlyqnknfhnp
Ultimul sat este Salatrucu. Dar propun sa ne intalnim in Curtea de Arges, cu cei care vin din alte directii. La ora 7:45.

boerumarius
29th July 2013, 22:49
Traseul de creasta e dificil pentru un copil de 9 ani ?

Optimus
29th July 2013, 23:29
Traseul in sine nu e dificil, dar poate fi dificil sa mergi 7 ore pe jos, dus-intors, cu urcari si coborari destul de abrupte unele. Daca a mai facut trasee si este obisnuit, atunci nu e o problema, dar altfel, poate fi. La dus, mi s-a terminat si mie gazu' la un moment dat, iar la intoarcere aveam genunchii varza pe ultima coborare, dar avand in vedere ca nu am antrenament deloc, e de inteles.
Repet, traseul nu e dificil, nu trebuie sa fi alpinist sa-l faci, ne-am intalnit data trecuta si cu persoane trecute de a doua tinerete, dar trebuie avut in vedere ca se da din picioare la greu... Tu stii daca rezista copilul sau nu. In spate nu-l vei putea cara. :)

LE: Aici se pot vedea cateva poze, inclusiv cu locul de campare:
http://forum.club4x4.ro/showthread.php?72665-Spre-Negoiu&p=823384&viewfull=1#post823384

boerumarius
30th July 2013, 21:09
Daca ramane valabila iesirea eu sunt disponibil in proportie de 90%...

Optimus
30th July 2013, 22:10
Tura ramane valabila daca se inscriu minim 2 masini (una este a mea) si minim 2 persoane care sa faca traseul pe jos pana pe varf (una sunt eu). Eu vreau sa merg ca sa urc pe Negoiu, pe vreme buna, asta este obiectivul principal.
Pe siteurile de vreme specializate, vremea se anunta in continuare buna pentru 3-4, fara precipitatii, stabila, temperaturi convenabile. Daca pana vineri se modifica ceva cu starea vremii, care sa impiedice tura spre varf, se amana aceasta iesire, dar nu cred ca va fi cazul.
Noaptea, in ultima saptamana, au fost temperaturi cuprinse intre 1 si 7 grade, asa ca trebuie sa aveti la voi haine groase pentru dormitul la cort sau in masina.
Cine-si face curaj sa dea din picioare pe Negoiu, va avea parte de privelisti extraordinare! :old

soso
1st August 2013, 01:08
Nu cred ca as putea veni ca fac o revizie masinii. Insa pare o iesire foarte misto, voi incerca.

Optimus
1st August 2013, 09:30
... voi incerca.
"Face toti banii!" Ai 2 zile sa-ti rezolvi masina. :)
Vremea in continuare buna, fara precipitatii, temperatura in crestere, noaptea chiar in jur de 12 grade... sa va luati un ventilator cu voi! :)))

dansoare
1st August 2013, 13:19
pune 8 ore dus-intors-pauze,chestii neprevazute,poze etc asta inseamna ca trebuie sa inceapa urcarea la ora 13!! daca pleci la 6 din bucuresti nu cred ca te inscrii ca timp. pot aparea lucruri neprevazute si pe sosea. iar forestierul ala e lung tare. e cam la limita timpul,parerea mea.

Optimus
1st August 2013, 16:46
Am mai urcat o data, am plecat tarziu din Bucuresti, am pierdut timpul in Pitesti la greu, am urcat cu masinile incet pt ca am avut si 2 motoretisti cu remorca dupa masina, si care pana s-au pregatit, echipat, alea-alea, etc, si am ajuns la locul de campare inainte de ora 14. La 14 : 15 plecam spre varf. Am facut vreo 7 ore jumate mergand mai mult decat lejer, iar la intoarcere prin bezna si ceata densa, altfel faceam mai putin. Acum e senin in zona, si sigur ne intoarcem pe lumina.
Pana la Curtea de Arges facem maxim 2 ore din Bucuresti. Nu mai retin exact cat am facut pe forestier, dar cred ca vom ajunge la campare pe la 11-12.
Dupa socotelile mele nu sunt nici un fel de probleme. Evident ca pe asfalt nu facem nici o oprire, doar daca este absolut necesar, iar pe forestier la fel, nici o oprire daca nu este necesar. Cate un respiro de 5 minute este de ajuns. Scopul este sa ajungem cat mai repede la locul de campare, unde lasam masinile, ne echipam pentru drumetie, mancam ceva rapid si pornim la drum. Peisaje de vis vor fi gramada pe traseul spre varf, astfel ca ne vom bucura ochii pe saturate.
La tura asta mergem ca sa facem offroad si drumetie, nu pauze. :wink:
Traseul de picior il facem in maxim 8 ore cu tot cu mama pauzelor si mama pozelor pe varf. Evident, plecand de la premiza ca avem cu totii ambele picioare la noi... :grin:
Iar duminica la intoarcere, putem veni mai incet, cu poze si ce vreti, iar traseul ofera privelisti faine plus celebra coborare.

Dar deja e prea multa vorbarie, mai bine inscrieti-va pe lista. Aventura va cheama! :h5

LE: Estimarea mea ca ajungem pana in ora 12 pe platoul ala se bazeaza pe faptul ca vreo 2 ore le-am pierdut pe drum, cel putin.
Totusi, in cazul exceptional in care ajungem mult dupa ora 14 pe platou, putem amana urcarea pe Negoiu pt a doua zi dimineata, dar in acest caz vom pleca mai tarziu spre casa, si ceva mai obositi. Dar sigur nu va fi cazul.

Optimus
1st August 2013, 20:04
Tocmai am vorbit cu maestrul Stane, cu care am fost data trecuta in zona, si mi-a confirmat ca ar trebui sa ajungem la 11-12 pe platoul de campare, lejer. (Cine l-a vazut pe Moldoveanu, stie de ce e maestru. :grin:)
Am rugamintea sa confirmati participarea pana maine, vineri, ora 17:00, sa stim ce avem de facut.

Haideti, aveti ocazia sa fiti un Bear Grylls pentru o zi! :cort

LE: Temperatura in crestere, ziua dar mai ales noaptea, precipitatii zero, nebulozitate zero! Priveliste de Discovery de pe varful Negoiu! :grin:

CarDriver
2nd August 2013, 10:50
Optimus ... esti de "belea" ...

Schimb burduful la planetara, si vin ... si vin :2dr! ...

Poate pe PM sa-mi dai te rog nr. de telefon pentru a va localiza pana la Pitesti sau Curtea de Arges... cred ca de la Gaesti intru pe A1.. :Gr

manolacheandrei
2nd August 2013, 12:00
salut
suna foarte tentant excursia dar pentru moment nu mai detin un 4x4. eram foarte interest de urcarea pe varf.
poate cu alta ocazie ,sper ca in scurt timp sa cumpar un 4x4

ps sa aveti vreme frumoasa

Optimus
2nd August 2013, 12:04
@ manolacheandrei: Daca vrei, te iau la mine in masina, doar sa ajungi la Bucuresti cu ceva. Nu te costa nimic drumul. Ce zici?

CarDriver
2nd August 2013, 12:41
:we Sau trec de la Focsani, si te "ridic" ... in aceleasi "conditii" !!! ... si daca e inghesuiala la mine (din cauza bidonului!!!) , te preia Optimus! ... ca are tot Pajero Sport! :grin: :club: ... sau ii dau lui bidonul, si facem loc! ... :ha:

Hai, nu sta pe ganduri! ... Pregateste bagajele! ... intr-o ora pot sa-ti spun daca mai este inca un loc liber, daca mai vrei sa vii cu cineva.

Doar 1 loc imi ramane din 5 ... hai cu noi!

SOGO
2nd August 2013, 14:47
Buna initiativa si traseul. Din pacate eu sunt la mare. Daca numva se amana pentru we-endul viitor 10-11 august vin si eu.

Optimus
2nd August 2013, 15:22
Din pacate doar acum pot eu, ca apoi plec la mare si eu. Si s-a potrivit ca si vremea sa fie foarte buna acum. Dar aveti track-ul aici si puteti merge si alta data.
Deci? Cine mai doreste, cine mai pofteste?

boerumarius
2nd August 2013, 16:32
Pentru un Patrol lung cu AT-uri ar fi ceva probleme legate de traseu ?...

dansoare
2nd August 2013, 16:39
pt patrol greu pe uscaciunea asta si pe forestier???!!!

manolacheandrei
2nd August 2013, 17:00
multumesc mult baieti dar am hotarat sa mergem la padina fest, si da eram 2 personae eu si sotia.
cum am cumparat un 4x4(vreau un pajero 2,8 lung) o sa spun present cu siguranta mai ales la combinate cu drumeti montane

Optimus
2nd August 2013, 17:04
Pentru un Patrol lung cu AT-uri ar fi ceva probleme legate de traseu ?...
La prima tura facuta in zona, in iulie 2012, a fost si un Patrol lung, ce-i drept cu MT-uri. Deci incape peste tot. La un moment dat, la intoarcere, prin padure, sunt niste copaci mari de tot care blocheaza drumul, au fost acolo si in iulie si in septembrie, probabil si acum sunt tot acolo. I-am ocolit printre copaci fara probleme, inclusiv Patrol Y61 LWB si GrandCherokee LWB cu tabla boboc. Daca mai sunt copaci "noi" in drum, ii rezolvam cu sculele din dotare, ce-i drept manuale, dar care fac treaba buna. In septembrie a trebuit sa taiem un copac cu toporul, de exemplu, ca nu mergea ocolit.
Repet, traseul pt masina este unul super lejer. Chiar si coborarea spre Vidraru este lejera, dar totusi interesanta, in reductor o faci fara frana.

Pentru ca deja suntem 2 masini care vom merge, iesirea se va face sigur, 100%. Maine dimineata la 5:50 voi fi la Metro Militari, iar la 6:00 pornesc spre Pitesti. Cei care doresc sa vina, sunt asteptati acolo.

@ dansoare: Haide si tu. E o tura numai buna pt familisti. :wink:

@ manolacheandrei: Tine aproape, vor mai fi combinate, sper tot mai multe de acum incolo. Eu ma agit acum sa pastrez traditia, sa nu treaca anul fara macar o combinata la activ! :old

dansoare
2nd August 2013, 17:14
mi-ar fi placut enorm mai ales ca sint obisnuit cu drumetiile montane per pedes! dar nu am decit simbata disponibila asa ca miine mergem 3 masini sa terminam traseul melicesti-grosani. sa va intoarceti cu bine!

Optimus
2nd August 2013, 17:18
Bun si asa! Multam de urare, sa aveti drumuri bune si voi!
Poate in septembrie mai punem de o combinata...

boerumarius
2nd August 2013, 20:15
La gabarit m-am gandit si eu cand am intrebat daca sunt probleme.
Atunci in jur de : 7.15 in Pitesti la capatul autostrazii , dar pentru orice eventualitate posteaza un numar de telefon.

Optimus
2nd August 2013, 20:20
Ai PM.

boerumarius
2nd August 2013, 20:42
Ne vedem dimineata.

Optimus
3rd August 2013, 10:13
Am ajuns la locul de campare la 10.45. La 11.45 o luam la picior. Inghesuiala mare pe platoul asta... ;)

Optimus
3rd August 2013, 19:41
Am ajuns pe Negoiu la 15.20 si la 16.15 am pornit la vale. Am ajuns la locul de campare la 19.40 primul, si la 20.00 ultimul, adica eu, intr-un picior si jumate. :D

georgei23
3rd August 2013, 20:16
sa va fie de bine....asteptam pozeleee!

Optimus
3rd August 2013, 20:27
Pozele maine seara, Sonim-ul nu stie de-astea... Am niste poze grozave!

Optimus
5th August 2013, 01:29
Intr-adevar, am niste poze grozave! Dar alea mai grozave le-am facut dupa ce postasem de pe telefon.
Am ajuns acasa abia pe la 0.30. A fost o iesire excelenta, dar care s-a sofisticat in ultima parte si... Dupa o baie calda si cu o BRRC in fata, inca mustind de adrenalina, clar fara somn, am facut o selectie din multele poze si le-am micsorat pentru forum.
In primul rand vreau sa le multumesc participantilor pentru punctualitate si seriozitate, astfel reusind sa ajungem la locul de campare in termenul stabilit, cu tot cu pauza de alimentare la Curtea de Arges si pauza de strans lemne.
Pe platoul ala mai erau 3 masini si cateva corturi cand am ajuns noi. Am facut o pauza de 1 ora sa ne echipam si sa mancam, si am pornit spre varf in echipa de 4 persoane. Vreme frumoasa, doar niste nori negri "fiorosi" si ceva vant destul de puternic, la plecare, dar nu erau semne de ploaie. Inaintea noastre plecasera spre varf cei care aveau tabara acolo, intre care si multi copii, cel mai mic un baietel de 5 ani jumate. Aveau un avans de 2 ore. Drumul spre varf a decurs fara probleme, am reusit sa-i motivez pe colegi si am ajuns cu totii pe Negoiu. Nu am vrut sa fac poze pe traseu, avand deja multe poze de la iesirea precedenta, dar am surprins totusi cateva momente. Am facut pauza de aproape 1 ora pe varf si am coborat, la fel fara probleme. Astia mai batrani deja dadeam semne de subrezeala, dar ne-am tarat cumva pana la baza. Clar, saptamana asta tre sa-mi cumpar bete de trekking!!!

Si acum pozele...

186133 186134 186135

186136 186137 186138

186139 186140 186141

186142 186143 186144

186145 186146 186147

186148 186149 186150

186151 186152

Optimus
5th August 2013, 01:34
186153 186154 186155

186156 186157 186158

186159 186160 186161

186162 186163 186164


Frumos, nu?! Stati sa mai vedeti... :grin:

Optimus
5th August 2013, 03:11
Seara mancareala, bautureala, foc, fum, muzica proasta de la vecini... pana la urma de culcam. Noaptea cald, eu m-am trezit de cateva ori si eram foarte transpirat. Poate eram eu prea gros imbracat? Dar am fost imbracat fix ca in noaptea de langa fortificatia dacica, de acum 2 saptamani, si atunci n-am transpirat deloc.
Plecam de pe platoul ala ca batea vantul ca la balamuc, cu gandul sa mancam altundeva unde sa fie mai placut. O luam spre celebra coborare, ne oprim intr-o poienita insorita, intindem masa, ne ospatam, dupa care o luam la deal. Intre timp, unul cu Loganul de face in ciuda, mergea pe acelasi drum cu noi. Cand sa plecam, el deja se intorcea... Vai mama lui...
Intram in padure, unde constat ca ploile din ultima vreme au cam spalat drumul, mici ravene scurte au aparut de la ultima vizita in zona. La copacii cazuti unde trebuie ocolit pe langa drum, am inventat un "drum" pentru ca era plin de crengi cazute, dar am reusit sa facem un traseu din maini si topor astfel incat sa iesim iar la drum. Dar mai incolo, un alt copac ne-a trimis iar sa ocolim dar mai scurt. Ceva emotii cu crengi ramase de la defrisare si lasate cam in drum, gramezi, dar s-a putut trece totusi pe langa ele.
Ta-tammm! Si ajungem la celebra coborare. Doar ca "celebra coborare" devenise intre timp "groaznica coborare". Rasarise un firicel de ravena chiar de sus, dar mai vazuem asa ceva. Aveam un picior damblagit, asa ca am inspectat la ochi cat am cuprins si parea in regula. Asta a fost genul ala de greseala pe care o faci doar o singura data in viata, asta daca nu esti idiot. :ha:
Cobor eu primul, celelalte 2 masini boboc dupa mine. Ravena incepe sa se cracaneze dar se poate trece fara ghidare. Aici dau prin statie sa se opreasca ceilalti doi, dau copilotul de ocazie jos din masina cu rugamintea sa ma ghideze totusi. Nu facuseram decat cativa zeci de metri. Dar ravena incepe sa se caste tot mai tare. Vin si ceilalti colegi sa ma asiste. Deja nu mai aveam sanse sa dau cu spatele din cauza inclinarii si a ravenei. Stabilim ca ei sa se intoarca pe unde am venit, iar eu sa continui coborarea. Doar ca, la un moment dat se cracaneaza ravena de tot, se mai surpa malul si... ma infig cu stanga-fata in ravena. Incerc sa fac manevre de iesire dar numai imi frec anvelopa stanga spate aiurea de pietre. Solul era o combinatie de pamant, nisip si pietre. Nu stau pe ganduri si scot batrana lopatica de companie si incep sa sap ca sa eliberez botul masinii. Mai bagam pietre, etc, si intr-un final o scot din ravena. Aveam doar putin zgariata bara fata pe stanga. :wink:
Analizez situatia: constat ca drumul nu era plin de ravene, ci era o ravena pana jos! Deci ma asteptau 5 km de ravena!!!!!!!!!
In fata, la cativa metri, ma astepta o bucata si mai adanca si mai lata. Iar inclinarea nu era mare, astfel ca era extrem de nasol de iesit din ea, plus ca era plina de bolovani pe toate partile. Ma tot socotesc eu ce sa fac si ma trage ata sa o ocolesc prin dreapta ei, pe plan inclinat dupa care putam reveni pe ravena ca era astupata cu bolovani pe mijloc. Zis si facut, ne apucam sa pregatim ravena cu pietre intr-un loc unde nu era adanca, urmand sa trec pe acolo cu rotile de pe stanga. Treaba era asa: prin ravena aveam sanse de maxim 10% (cu indulgenta) sa trec, iar pe dreapta malul ave inclinatie destul de mare dar solul era cat de cat stabil, dar daca alunecam in ravena o cam puneam pe-o parte... Deci cateva sanse in plus....
Ajung la "podul de piatra" cu morcovul invizibil, ma opresc, ma mai gandesc, si... asta este, trec cu roata stanga fata apoi span sa trag masina dupa mine. Urc pe malul din dreapta, doar ca la un moment dat fundul incepe sa o cam ia la vale, pesemne am dus botul prea sus. Putin span si volan stanga si ajung la "destinatie" cam zdruncinat de bolovani dar intreg.
Victorie!!! Din pacate de aici nu am nici o poza sau filmare, dar am inteles de pe spectatori ca a fost de senzatie...:grin:
Ceilalti merg sa-si scoata masinile de pe drum ca e clar ca nu e chip sa cobori pe acolo, iar eu o iau la picior sa inspectez drumul. Macar acum, nu? Vreo 30 de metri parea lejer, mai mult pamant, dar dupa aia, ravena se casca infiorator, tot mai adanca, tot mai larga tot mai neregulata. Am coborat chiar cateva sute de metri si m-am ingrozit de-a bilenelea: pe unele portiuni, ravena avea cam 2 metri adancime si cam 1,5 metr latime. Cazut acolo ajungeai pe laterala pe fundul ravenei, si te mai scoatea doar cu elicopterul!
Inapoi nu era chip sa ma intorc, ca abia am coborat pana acolo, darmite sa urc. Cosmarul vietii mele se derula...
Ma intorc cu greu, ca piciorul damblagit ma durea, si observ la vreo 30 de metri mai jos de mine un drum care urca in dreapta, doar ca imediat era acoperit de vegetatie. Am sperat din tot sufletul sa dea in drumul marcat pe care venisem noi, si am urcat pe el sa verific. Prima portiune era cu inclinare mare, iar apoi vegetatie foarte deasa, ceva arbusti cu tulpina mai groasa decat degetu mare. Ajung sus si rasuflu usurat: dadea fix in drumul marcat, astfel aveam posibilitatea sa continuam pe el pana la Lacul Vidraru. Ma intorc la masina, si ii anunt pe colegi sa vina cineva sa ma ghideze pe ravena pana la drumul ala, maxim 30 metri. Parea o coborare usoara asta, ravena nu parea foarte larga doar ca era tot mai adanca.
Si incep coborarea... doar ca aici solul era mai mult din pamant nisipos, iar malurile ravenei... sfaramicioase... si cu goluri pe sub maluri...
Asa ca... avand in vedere ca la un moment dat eram cica cu maxim un sfert de anvelopa pe maluri... nenorocirea s-a produs!

186165 186166 186167

Au urmat sapaturi, forje, roata stanga intepenita in malul de pamant, etc...
Cum necum, o scoatem si de data asta, ajutati si de gravitatie :grin:

Haide, mai avem doar putin! Dar din pacate, fuge iar malul de pamant si ajung tot cu roata stanga fata in ravena, incercam sa scoatem masina dar ajunge cu totul in ravena...

186168 186169 186170

186171 186172

De data asta treaba era colorata la maxim! Stabilim sa vina Patrolul pe drumul "inverzit" si sa ma traga la vale, cu orice pret, lasam bucuros orice tabla acolo doar sa ajung cu masina pe roti la Bucuresti ca aveam treaba cu ea! Eu pregatisem deja cinetica. :grin:
Dar colegii vin fara Patrol, ca sa mai incercam cu impinsul si daca nu reusim... Eu recunosc ca m-am cam enervat putin, deja ma luptam de ceva vreme cu ravena aia, timpul trecea...
Din fericire, au venit toti jos, au apucat de masina si au impins, ridicat, ce-or fi facut ei, eu span, asta dupa ce iar sapasem la greu sub roata, si reusim sa o indepartam de malul de pamant. Macar aveam acum sanse sa raman cu restul partii stangi intacta! :wink: Dar de iesit din ravena, pauza...
Reusesc sa o dau putin in spate sa fac loc la roata si sapam iar, si sapam, si sapam, si bagam pietre si... pana la urma o scoatem si de acolo!!!!!!!!!!!!!
Eram iar calare pe ravena!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Numai ca in cativa metri... DA! Se surpa malul iar si... ajung tot cu stanga fata in ravena, si proptit cu pragul lateral pe mal.
Nu va mai zic de cate ori s-a surpat malul ala nenorocit! Coboram usor cu ochii pe dirijor, cate 2-3 cm... si mai auzeam: se surpa! Eu pedala... si scapam. Am scapat asa de multe ori, dar nu a tinut de fiecare data. Unii care stateau in spate mi-au povestit ca dupa ce treceam eu malurile cadeau.

Dar acum, din nou in ravena, mai aveam 5 metri maxim si scapam, ajungeam in dreptul drumului salvator, acolo ravena era foarte ingusta si maxim 30 cm adancime. Plus ca eram si suspendat pe pragul lateral.
Solutia optima in cazul asta parea sa fie urmatoarea: incarcam ravena cu trunchiuri de copaci si bolovani plus paamnt, si trec cu stanga prin ravena pana mai jos unde putea iesi din ea usor, fara sa risc sa bag si spatele. Zis si facut, "construim drumul", colegi ridica iar de masina, si ies si de data asta. Ma balbai putin ca nu m-am incadrat bine, acolo era si cam inclinat drumul spre stanga, asa ca pana la urma dau span cu spatele, trec peste ravena maruntica din zona aia, ma pun pe directia drumul salvator, colegii baga pietre in ravena ca sa-mi pot lua avant si... span maximla deal. Solul sfaramicios, pietre care alunecau la vale sub roti, dar era sansa mea! :wink:
Si am urcat!!!!!!!!!!! trec prin/peste vegetatia abundenta care crescuse pe drumul neumblat de foarte mult timp, pesemne, si ajung pe drumul de pe care incepusem coborarea nazdravana.

Acolo un copac cazut in drum punea probleme Patrolului, asa ca-l trag la sufa si stabilim sa inaintez tot eu sa vad starea drumului. Totul parea in ordine, doar ca dupa ce incepea coborarea spre lac, imi fila o lampa... Asa ca am oprit acolo si am luat-o a picior asa defect cum eram. Drumul era practicabil, cu ravene "mizilic" fata de ce vazusem mai devreme, doar ca solul foarte sfaramicios, zone cu piatra instabila, risc de alunecare, iar de urcat inapoi parea o aventura dificila. Cu troliu nu mai erau probleme, dar nu aveam nici unul troliu. Am coborat mult, si situatia nu era roza. Eu as fi putut face coborarea aia, atat cat am apucat sa vad din ea, dar celelalte doua masini care erau boboc nu prea, una era cu AT-uri si una cu HT-uri.
dar se vedea foarte frumos lacul chiar sub mine, si imi parea rau ca suntem atat de aproape, dar totusi degeaba.

Avand in vedere conditiile date, am decis ca mai bine ne intoarcem si coboram tot pe Valea Topologului, pe forestierul pe care am venit in prima zi. Pana sa iesim din padure, am avut putin de urcat cu un "mizilic" de ravena dar care nu a pus probleme, si iata-ne iar pe "drumul ce bun"! Inca era lumina, a inceput sa se insereze cand terminam bucata de forestier super-prafuita, am ajuns la asfalt in Salatrucu, unde am facut o pauza sa ne strangem mainile, sa ne felicitam si sa ne scuzam, si am pornit spre Curtea de Arges. Deja se innoptase.

Am venit impreuna pana pe autostrada, cand la un moment dat, fiecare a luat-o spre localitatile si casele lor.

In incheiere, vreau sa multumesc din nou colegilor pentru sprijinul din teren, si chiar apreciez ca asa "neprofi" si neechipati am resusit sa facm impreuna o treaba excelenta, recuperand masina cu daune minime. Am doar aripa stanga infundata, bara de plastic infundata pe colt, si overfenderul rupt intr-un loc. Primele doua cred ca se pot indrepta fara sa fie nevoie de vopsire, iar overfender am deja unul usor crapat de cand s-a bagat vecina in mine in parcare, si mi l-au lasat cei de la service dupa reparatie. Voi vedea la atelier care este situatia exacta si ce se poate face. In rest, masina merge brici, ca-n prima zi! :wink:

Sper ca nu am plictisit pe nimeni, am povestit in detaliu pentru ca a fost o experienta unica, destul de neplacuta, dar din care eu am tras o invatatura pentru toata viata! Si sper sa foloseasca si altora exemplul asta. Verificati terenul inainte, daca vi se pare ceva suspect, chiar daca ati mai fost inainte pe acolo si era in regula.

Si am mai vrut si sa avertizez pe cei care ar vrea sa faca traseul asta, sa evite "celebra coborare", pentru ca nu mai este practicabila nici macar cu TAF-ul. Doar daca incepe sa-l niveleze de la un capat si sa o tina asa pana jos. Sunt copaci mari cazuti pe drumul ala, iar ravenele sunt goaznice.

Ar fi o varianta pe drumul marcat care coboara mai aproape de lac, dar si acolo sunt copaci cazuti, cineva i-a taiat dar pentru motorete sau maxim samurai, solul e naspa, iar de urcat este extrem de dificil, fara troliu sunt slabe sanse. Si am coborat doar cateva sute de metri, nu stiu cum o fi si mai incolo.

:h5

RZV
5th August 2013, 08:26
Frumos pe virf.Bravo!
Offroad.....totu-i o experienta.Din ce acumulezi mai multa,ravena este mai mare.Sau deloc c-o ocolesti din prima :grin:

In schimb,deficienta maxima la echipament....In adidasi,si in blugi ?!? Hai sa fim seriosi.....riscul sa patesti ceva in incaltarile alea era la fel de mare ca sa cobori ravena cu masina intacta.

dar.... totu-i o experienta. Bine ce s-a terminat cu bine.
As merge si eu la o tura din asta.
Poti sa pui te rog trackul pina pe platou?

georgei23
5th August 2013, 08:45
Fumos!......cu ravena pot zice doar..."asa e-n tenis"...sau "eroziunea solului" sau "nu o luati prin padure fara simex"...

CarDriver
5th August 2013, 08:46
Optimus, a fost o "ieseala" superba, cu de toate.
Multumesc, Optimus pentru initiativa.

Optimus
5th August 2013, 09:11
Offroad.....totu-i o experienta.Din ce acumulezi mai multa,ravena este mai mare.Sau deloc c-o ocolesti din prima :grin:
Adevar grait-ai! :wink:
Track-ul este deja postat mai in fata, este cel facut de georgei23 la prima iesire in iulie 2012. Eu mi-am prins urechile cu Oziexplorer, asa ca am mers "din amintiri", drumul e extrem de simplu, daca ai mai fost pe el.


... sau "nu o luati prin padure fara simex"...
Te pisai pe simexuri acolo. Coborarea aia e terminata definitiv. Se va mai putea practica abia dupa ce intra cineva cu TAFul si o niveleaza pana jos, dar ma indoiesc ca o va face cineva, e prea mult "material" de scos de acolo. Repet: erau zone unde ravena avea adancime de 2 metri si latime de cel putin 1,5 metri. Asta cat am apucat eu sa vad, dar cine stie cum statea treaba si mai jos. Mai ales ca pe ultima portiune inclinarea este de mai mult de 45 grade, si cu ravena cu tot... nici buda aia ecologica nu-ti ajunge! :grin: Plus ceva mai jos de mine 2 copaci cazuti peste drum, cu crengi groase rau... taiam la ele pana a doua zi cu Fiskars-ul.
Marea mea sansa a fost ca am gasit drumul ala care urca in dreapta, si mai ales ca EXISTA drumul ala! Si ca nu mai aveam mult pana la el. Cand am coborat, am vazut ca peretele din dreapta era mai "lin" acolo dar n-am bagat de seama ca ar fi drum, pentru ca imediat cum urcai panta aia nasoala era acoperit cu vegetatie deasa. Insa dupa ce am coborat pe ravena cateva sute de metri si am vazut cat de nasoala este, la intoarcere, cu ultimele puteri si intr-un picior jumate am urcat si pe acolo, sperand ca este un drum care sa duca sus pe drumul marcat, si din fericire chiar asa a si fost. Altfel acolo imi ramanea masina, pe termen nedefinit. Apoi cand am verificat si varianta de drum marcata, si am coborat mult si pe ea la picior, am mai intalnit inca un drum care cobora in stanga de acolo, si sigur dadea tot in ravena. Daca va mai amintiti, cand am facut coborarea anul trecut, se vedeau ceva drumuri in dreapta, din loc in loc. Dar si ala era acoperit cu vegetatie deasa.
Doar ca bucata aia mica ce mi-a mai ramas pana la drumul salvator, si pe care am zis ca o trec lejer, s-a dovedit cea mai nenorocita, ca acolo am cazut de vreo 3 ori, ca se surpa malul ca la balamuc! La prima cazatura in ravena a fost parfum. Cand m-am vazut apoi cu toata masina in "gaura" am zis ca s-a terminat.
Dar eram extrem de determinat, la un moment dat m-am gandit inclusiv ca sap ravena aia pana jos! Ce erau aia 5 km... MIZILIC! :ha:
Ravena aia nu se poate cobori nici cu mama si tata echipamentelor de offroad. Cine nu ma crede, sa mearga si sa ne povesteasca. :ha: Singura solutie este sa nu te bagi! :ha:


Optimus, a fost o "ieseala" superba, cu de toate.
Multumesc, Optimus pentru initiativa.
Sa va fie de bine. Dar nu pot spune "si altadata"! :ha:
Pozele alea le-am facut in momente de respiro asteptand colegii, ca in rest nu mi-a ars de pozat. Si am facut pozele pe principiul "sa pozez acum, pentru ca n-am sa mai repet asta si altadata", asa ca era o ocazie unica! :grin: :ha:
:h5

CarDriver
5th August 2013, 11:24
Cred ca asa ceva trecea lejer ravenele!
http://www.youtube.com/watch?v=w_F7QrR4Ur8

Optimus
5th August 2013, 11:36
Sincer, ma cam indoiesc. Avea niste sanse in plus, pe unde m-am impotmolit eu trecea fara probleme, dar mai jos nu cred ca se descurca. Acum imi pare rau ca n-am luat aparatul de pozat cu mine cand am coborat la picior, dar chiar nu-mi ardea de momente artistice atunci, si in pozitia in care era masina era dificil si sa iau cate ceva din ea.
Poate daca utilajul ala ar fi stiut si sa faca spagatul ca Van Damme, i-as fi dat cateva sanse in plus.

LE: Stiu ca e greu sa va imaginati ce urma putin mai jos, si eu eram incremenit de ce am vazut. Am mai vazut ravene pe drumuri, la viata mea, dar ce era acolo intrecea orice inchipuire. N-as fi crezut vreodata ca un drum poate fi sapat de apa in halul ala. De aia si cred ca va ramane asa mult timp de acum incolo. Poate doar viiturile care vor mai fi de acum incolo sa sape si mai mult pe laterale si sa "refaca" drumul pe fundul ravenei.
Chiar voi mai face o plimbare in zona peste 1 an sau 2, cand imi va fi dor de Negoiu, si sunt curios cum va arata drumul ala atunci. Asta daca nu voi urca pe Negoiu dinspre cabana.

boerumarius
5th August 2013, 17:01
O iesire de nota 10 chiar daca au fost numai trei masini. Peripetiile nu au lipsit dupa cum au descris mai sus ceilalti doi protagonisti si ei ca si insotitorii lor la fel de nota maxima.

Optimus
5th August 2013, 17:09
Tocmai au mai venit ceva poze... M-au luat niste emotii revazand unele scene... Acum am "material pentru cosmaruri" sa-mi ajunga pe termen lung!

Asa arata coborarea la inceput... "lejereala"...

186233 186234

Aici a fost prima cadere in ravena, am si uitat ca intrasem cu partea dreapta...

186235 186236

Aici deja reusisem sa indepartez masina de malul de pamant, salvand in felul asta caroseria. Eram la a treia cadere in ravena. Multumesc baieti, ideea voastra s-a dovedit inspirata! :h5

186237 186238

Aici a patra cadere si ultima, cu "pavajul" improvizat, inainte si dupa trecerea mea.

186239 186240

Eram deja salvat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Strangeam "sculele"! Urma sa intorc masina spre dreapta si sa urc.

186241


Din fericire s-a filmat manevra aia de ocolire a ravenei dupa prima cadere, sper sa reusesc sa urc filmul pe youtube si sa va pun linkul aici. Uitandu-ma pe film, m-am gandit ca de ce m-am stresat cu "mizilicul" ala de ravena acolo, dar in realitate era o buda crunta colo, sigur cadeam in ea.
ATENTIE! Nerecomandat cardiacilor ! :ha:

boerumarius
5th August 2013, 17:50
Am trimis filmarea cu ocolirea ravenei lui Optimus pentru ca ar fi bine sa o puna el insotita de explicatii: CE A SIMTIT IN ACEL MOMENT...

boerumarius
5th August 2013, 18:31
Cateva poze de la mine:

Optimus
5th August 2013, 19:50
Am trimis filmarea cu ocolirea ravenei lui Optimus pentru ca ar fi bine sa o puna el insotita de explicatii: CE A SIMTIT IN ACEL MOMENT...
Acum urc filmul pe youtube, ca m-au disperat astia cu contul lor, e prima data cand folosesc asa ceva.
Vreau sa va zic doar atat: cand am vazut filmul imediat dupa ce l-am primit, era sa ma cac pe mine! :ha: Mi s-a facut un gol in stomac, si ma intrebam: oare trece sau nu?! :grin:
Sincer, in momentele alea eram sub influenta adrenalinei dar in acelasi timp eram si extrem de focalizat pe strategia manevrei, stiam la fix ce aveam de facut. Doar ca dirijorul m-a coborat putin cam mult si am intrat cu roata stanga fata cam tarziu pe trecerea prin ravena, ceea ce a facut sa vina restul masinii mai jos decat ar fi trebuit, lucru care m-a descurajat destul de tare, si a fost nevoie de span mai mare ca sa nu raman cu curu in gaura, se vede clar si in film. Daca as fi avut un ochi in spatele masinii... dar mai bine ca n-am avut. In masina a fost mult mai bine, aveam senzatia de stabilitate, imi cunosc foarte bine masina si am stiut pana unde sa o duc. Mai nasol a fost cu oprirea dupa spanul ala, pe distanta foarte scurta si cu sol neprietenos. Dar am reusit! :wink:
Dupa cum urca dirijorul spre masina, se poate vedea cat de inclinat era drumul.
Se si vede in film ca lumea se agita, si simteam ca daca o mai intind mult poate fi si mai rau, asa ca am lansat un "Faceti loc!" si m-am dus!
Deci, stati pe teava! :wink:

Optimus
5th August 2013, 19:59
Gata si filmarea...


http://www.youtube.com/watch?v=17CvOPRNnsE&feature=youtu.be

Optimus
5th August 2013, 20:29
Iaca si "bubele":

186318 186321 186322

186324 186326

Dupa cum se vede, BFG rulz! :grin:
S-au frecat grav pe laterala la spate, dar s-a dus doar stratul superficial de guma neagra si "scrisu".
Daca incepusem sa regret ca mi-am luat repede jantele de tabla, acum ma bucur ca am facut-o pentru ca ET-ul negativ mi-a salvat tabla.
In afara de ce se vede acolo in fata, in rest e totul intreg si in forma "originala", doar putin julit pe ici colo. :grin:

boerumarius
5th August 2013, 20:31
Asteptam sa ne spui cum aveai : " MORCOVUL "...

Optimus
5th August 2013, 20:48
Pai cum am zis deja, n-am avut timp de morcovi atunci, eram prea focalizat pe ce trebuia sa fac. Dar m-am descurajat putin cand mi-am dat seama ca am coborat prea mult, iar in spate n-as fi reusit sa mai dau fara span maxim, dar cu riscul de 99% sa o bag in ravena acolo. Trebuia sa intru cu roata din fata cam cu 30-40 cm mai repede, de aia i-am cerut lui Costel sa-mi arate unde-s pietrele alea. Alex a si zis ca trebuia sa intru deja pe trecere, l-am auzit si din masina.
Pe loc drept nu ar fi fost o problema sa virez complet dreapta si sa trec, dar in cazul de fata, avand in vedere inclinarea mare trebuia sa trec pe acolo oblic si rapid, nu mergea cu frana, ca fugea masina in ravena urgent si datorita pozitiei riscam sa o pun pe o parte. In fine, m-am adaptat pe loc simtind masina, rotile din fata au fost pe sol tot timpul, le-am simtit, doar spatele s-a ridicat, m-am dus mai mult in dreapta tocmai ca sa aiba loc si spatele sa treaca pe langa ravena. Cand am simtit ca sunt la limita, am dat iar span si volan stanga tare ca sa redresez, de aia am si oprit greu acolo. si se pare ca mi-a reusit. :wink:
Daca ma incadram mai corect, n-ar fi fost nevoie de acrobatia aia. Chiar nu am avut timp de emotii atunci. Asa functionez eu. Dar m-am speriat groaznic azi cand am vazut filmul prima data, de parca atunci trebuia sa repet miscarea. :grin:

crisguide
6th August 2013, 00:22
Ravena aia nu se poate cobori nici cu mama si tata echipamentelor de offroad. Cine nu ma crede, sa mearga si sa ne povesteasca. :ha: Singura solutie este sa nu te bagi! :ha:


Sa va fie de bine. Dar nu pot spune "si altadata"! :ha:
Pozele alea le-am facut in momente de respiro asteptand colegii, ca in rest nu mi-a ars de pozat. Si am facut pozele pe principiul "sa pozez acum, pentru ca n-am sa mai repet asta si altadata", asa ca era o ocazie unica! :grin: :ha:
:h5

Daca ma prezint la traseu, te bagi de copilot?! :grin: Asa nu tre sa te gandesti la 'caruta' personala, si ai ocazia sa 'revizionezi' zone dragi :wink:
Cred ca abia le-ai facut pofta la unii mai dusi cu capul :grin:

Se pare ca a fost un weekend cu peripetii: si voi, si gasca de la Cheia ... . O fi fost ceva in aer?! Macar v-ati distrat si aveti ce povesti la nepoti.

CarDriver
6th August 2013, 00:29
...dupa cum se stie, in general filmul nu reda integral realitatea !!! ... a fost MUUUULT mai groaznica coborarea si inclinarea laterala a masinii, la limita-limitei rasturnarii pe stanga cand spatele dr a saltat si s-a desprins de pe sol !!!... vedeam deja masina ca si rasturnata!!! (momentul respectiv camera de filmare nu l-a surprins, auto iesind din cadru,) ... toti deja incepusem sa coboram sa-l scoatem pe Optimus "kamikaze" dintre fiare! (asta a fost reactia si "cameramanului" Marius "Patrol"! in acel moment ) ... Apoi o eliberare sufleteasca majora cand am vazut ca o minune numita Marius "Optimus" a reusit si prins momentul exact s-a ia stanga mult si apoi dreapta si sa opreasca masina din spirala rasturnarii!!! ... Aplauzele noastre instantanee si chipul lui Optimus "invingator" (Who is the man!!!) au fost momentul de eliberare a acestei tensiuni - scurta dar foarte intensa! ... Bucuria a fost doar ca un moment de eliberare si invingere a unei ravene !!!! ... dar apoi s-a instalat IMEDIAT cruda realiate " Urmau alti 5 km NUMAI in jos de ravene muuuult mai mari!!!!" ... CUMPLITA REALITATE! ... si parea FARA SOLUTIE! ... mai ales ca venea seara in padure, etc ... Slava Domnului ca ne-a Luminat mintile!!! ... Optimus era sub tensiune MAXIMA, echipa era novice pentru astfel de situatie de criza, fortele noastre modeste si lipsite de putere ... DAR desi tardiv, studierea terenului si inventarul posibilitatilor si variantelor de a te descurca cu ce ai in jurul tau din natura (bolovani, pietre, trunchiuri, chingi, LOPATICA MAI ALES etc) plus faptul ca "Nevoia te invata!" a facut :id (desi parea imposibil la inceput) s-a gasim lucrul in echipa sa fie eficient si cu varianta salvatoare de "Happy end"! ... BRAVO TUTUROR MEMBRILOR :cl !!! :f2


PS: am revazut cadru cu cadru ... rectific: este surprinsa si ridicarea rotii dr spate ...manevra pare ACUM "domestica" si de genul "ce mare branza!" ... insa emotiile noastre si *hotararea de kamikaze" a lui Optimus nu pot fi redate suficient de exact de pelicula! ... Bravo baieti!

pantzerrow
6th August 2013, 06:46
Daca ma prezint la traseu, te bagi de copilot?! :grin: Asa nu tre sa te gandesti la 'caruta' personala, si ai ocazia sa 'revizionezi' zone dragi :wink:
Cred ca abia le-ai facut pofta la unii mai dusi cu capul :grin:

Se pare ca a fost un weekend cu peripetii: si voi, si gasca de la Cheia ... . O fi fost ceva in aer?! Macar v-ati distrat si aveti ce povesti la nepoti.

Anunta din timp :grin: Decorul e deja instalat,coloana sonora se gaseste, trebuie decat definitivata o lista de actori /cascadori.

Eu va asigur filmarea HD a evenimentului...contra unei fripturi si binenteles nelipsita palinca. :ha::ha:

Un pepene de incheiere il consideram Bonus ! :gr1

Optimus
6th August 2013, 07:20
Daca ma prezint la traseu, te bagi de copilot?! :grin: Asa nu tre sa te gandesti la 'caruta' personala, si ai ocazia sa 'revizionezi' zone dragi :wink:
Cred ca abia le-ai facut pofta la unii mai dusi cu capul :grin:
Cred ca nu s-a inteles ce am scris pana acum: coborarea aia este IMPOSIBIL de facut cu orice vehicul pe 4 roti! Nici cu motoreta nu ajungi prea intreg jos. Vara trecuta dupa ce am fost noi prima data, au refacut traseul si alti colegi, din care unul pe motor, si abia au coborat motorul tarat pe jos cateva portiuni. Si asta in conditiile in care drumul era in perfecta stare! Dar acum cu ravena aia care taie drumul pana jos, va fi de sute de ori mai dificil. Motoreta fiind mica si usoara in 2 oameni o poti cobori pana la urma, dar risti sa o indoi putin, dar ajungi totusi jos cu ea, intr-o zi intreaga. :ha:

Sunt de acord ca bucata aia parcursa de mine pana la drumul salvator spre dreapta, se poate face cu un Y60, fiind mai lat decat masina mea. Chiar m-am gandit la asta, ce masina ar fi putut face bucata aia cu mai putine probleme decat mine. Totusi unde am intrat eu cu jumate de masina in ravena, e mai complicat, din cauza ca malurile alea se surpau foarte usor.
Dar partea cu adevarat groaznica urma abia apoi, dupa cativa metri de locul unde era drumul ala care m-a salvat.

Uite, ca sa intelegi care este situatia exact, pot face cu tine urmatorul pariu: daca tu cobori cei 5 km de ravena de acolo in maxim 7 zile (!!!!!!!!!!!!!!!!! - deci observi ca-ti dau si timp gramada, pt o coborare care se face in 15-20 minute in mod normal), eu iti dau masina mea si iti platesc si toate taxele de inmatriculare pe numele tau! :wink:
Daca nu cobori pe acolo, tu nu trebuie sa-mi dai nimic. Doar sa-mi asiguri o masina care sa ma astepte la baza drumului respectiv, care sa ma aduca la Bucuresti, ca e prea mult de mers pe jos de acolo pana la asfalt ca sa fac autostopul. :grin:
Ai voie sa-ti iei cu tine un om care sa te dirijeze, si orice scule de recuperare visezi tu ca ai nevoie acolo. Elicopterul este interzis! :ha:

Acum ce zici, te bagi?! :grin:

Iti mai dau un pont: baga-te la pariul asta doar daca ai chef sa-ti lasi masina acolo pe termen nedefinit. :h5

crisguide
6th August 2013, 10:44
:ha::ha::ha:
Mama, da ce te-ai incordat!
Eu doar ma gandisem sa iti ofer sansa sa revezi locuri dragi, fara sa iti mai creezi sechele (masinii :grin:) Adica ce, numai tu sa te distrezi?

Hai man, ia-o mai usor, ca nu contesta nimeni dificultatea traseului. Dar poate tocmai dificultatea este atragatoare! Cel putin pentru unii. Incercarea moarte n-are! Eventual a masinii :ha:
Auzi, la pariu! :ha: Pentru de-astea este campionatul.
Vad ca ti-am atins o coarda sensibila, sorry daca te-am suparat, nu mi-am propus asta (0poate asa un pic sa te tachinez :grin: )
Sper sa nu ma iei la palme cand ne mai intalnim. Dar nu am glumit, studiez 'problema' - adica imi caut deja inca un bolund. Numai sa prind unul si cu masina si minte 'sanatoasa', si sa ii si placa sa faca un Fagaras la talpa. Deocamdta am cate o persoana la fiecare categorie, separat. Si nu sunt sanse de 'impreunare' a lor.

Inca odata, felicitari de tura si distractie si spor la savurat experienta si bericile necesare caldurii de-afara.
O zi buna iti doresc.

Optimus
6th August 2013, 12:00
Cristi, scuze daca nu am fost foarte clar, dar eu nu m-am suparat deloc, crede-ma. De fapt, chiar m-am amuzat. :grin:
Iar treaba cu pariul sa stii ca e serioasa, pentru ca sunt sigur 500% ca nu cobori cu masina pe drumul ala. Cum am scris si mai sus, la cativa zeci de metri de locul unde m-am oprit eu, ravena avea cam 2 metri adancime si cel putin 1,5 metri latime. Cu maluri fragile. Dupa care se mai ingusta... Dupa care iar se cracana, si tot asa. Mai sunt si curbe acolo de vreo 120 grade, iar ravena continua neintrerupta. Plus copaci cazuti peste drum.
La un moment dat, mai ramanea maxim juma de metru de drum pe fiecare parte a ravenei, si la mijloc nenorocirea... :grin:
Eu cand am vazut ce e acolo, m-am relaxat total, m-am detasat si m-am impacat cu ideea ca-mi las masina acolo. Pe bune. Vroiam doar sa incerc sa o cobor pana acolo unde ravena s-a micsorat si se latea drumul spre dreapta, ca sa nu stea in calea TAF-urilor in cazul in care ar fi venit cineva sa repare drumul.
M-am gandit inclusiv sa sap lateral la primul hau ca sa pot trece pe fundul ravenei fara sa rastorn masina, chiar daca stateam 2-3 zile acolo, dar coborand si vazand ce mai urmeaza, mi-am dat seama ca nu are rost.
Crede-ma ca dupa ce am descoperit drumul ala care urca, am zis ca nici nu mai conteaza daca indoi masina pana acolo, doar sa vin cu ea pe roti acasa. Si chiar daca ravena nu mai era asa fioroasa ca acolo unde am cazut prima data si apoi am facut ocolirea spectaculoasa, totusi a fost mai nasol pentru ca nefiind multe pietre ca mai sus si pamantul mai moale, se surpa ca la balamuc.
Cand am iesit din padure, mi-am facut la cruci de cred ca mai aveam un pic si il depaseam pe Becali! :ha:

Iar cand ne mai vedem, bem o bere de-aia de-a noastra! :wink: :2dr

Ce s-ar putea face, ar fi traseul pe drumul marcat, din care am coborat noi. Cat l-am facut la picior era practicabil cu masina cat de cat echipata, minim MT si troliu, si garda mai mare si multa experienta, ca sa nu o scapi la vale, mai ales ca langa este rapa, dar daca ai noroc te opresti in copaci. Ravenele nu erau adanci, se putea trece si cu rotile prin ele. Un pic mai delicat pentru masinile lungi, ca erau si acolo ceva curbe stranse iar solul este sfaramicios si te cam duci sanie daca nu esti atent. Obligatoriu o drujba buna, ca erau copaci cazuti dar taiati pt Samuraie.
Asta m-as baga sa-l fac impreuna cu cine mai doreste, DAR NU INAINTE SA-L INSPECTEZ PE TOT PANA JOS!!! :ha::ha::ha:
Ca sa faci ce am facut eu duminica trebuie sa fi prost. Asta mi-am si spus cand stateam langa masina asteptand colegii: "Prostule!". Dar ca sa repet o prostie de-asta si sa mai pornesc pe un drum de-ala fara sa-l vad inainte pe tot, ar insemna sa fiu idiot, si chiar asa nu sunt... :grin: Sper!
Stiu ca poate pare greu de crezut, dar io acolo am vazut Nevazutul, ca sa zic asa...

No, amu sper ca ne-am lamurit. :wink:

air_wolf
6th August 2013, 13:06
v-ati distrat? ca asta conteaza :1 traseu frumos, peripetii, ce mai, o reteta numai buna ca sa evadezi din cotidian :D
cine si ce face din traseu, alta mincare de peste. ca sa-l citez pe Ori: "ESTE EXTREMUL LUI si nu al tau"

crisguide
6th August 2013, 13:36
Omu' cu minte hodinita: are idei!

Auzi, daca intr-un an s-a facut ravena aia asa mare, pana la anul poate se largeste de tot si putem circula direct prin ea! :grin:

Optimus
6th August 2013, 13:39
v-ati distrat?
Eu nu m-am distrat... :grin: Decat pana m-am bagat acolo. La ravena aveam un singur scop: sa-mi scot masina de acolo. Daca eram destept si coboram mai mult la picior din prima, pana dupa prima curba, sigur nu ma bagam. Nici nu trebuia sa mai vad ce era si mai jos. Dar asa te inveti minte.
Eu am vrut doar sa avertizez pe altii sa nu mearga pe acolo, ca nu are rost.

Optimus
6th August 2013, 13:43
Auzi, daca intr-un an s-a facut ravena aia asa mare, pana la anul poate se largeste de tot si putem circula direct prin ea! :grin:
In mai putin de 1 an chiar. :wink: Am si scris mai sus, ca nu cred ca va investi cineva in repararea drumului, trebuie sa aiba un interes mare de tot sa bage TAF-urile pe acolo. Si doar viiturile ce vor urma mai pot rezolva ceva "ieftin" daca mai sapa in lateral in ravena. Locul ala e bun de pelerinaj, sa mergi doar sa-l vezi si sa pupi ravena. :ha:

CapraNeagra
6th August 2013, 13:58
Facem la iarna o combinata de off-road pana la virgina Ravena , iar de acolo ne dam cu bobul ;) ce spui Optimus ?

crisguide
6th August 2013, 14:31
Facem la iarna o combinata de off-road pana la virgina Ravena , iar de acolo ne dam cu bobul ;) ce spui Optimus ?

Uite un om cu idei si optimism! Daca e zapada mare, vin si eu cu caiacul scurt!

Optimus
6th August 2013, 14:32
Tinere viitor offroadist, imi place hotararea ta! Iti prevad un viitor stralucit in domeniu! :h5

Acum trebuie sa mai explic ceva, ca sa nu se inteleaga gresit: la drumetia pe Negoiu, un alt tanar, dupa primul sfert de urcare pe "dealul" de langa tabara, spunea ca se va intoarce inapoi, doborat de efortul depus. Ca sa-l motivez, i-am bagat tot ce mi-a venit, ca poate, ca e pacat sa se intoarca, ca nu-l mai las eu sa se intoarca, ca au urcat inaintea noastra cu copii mici, etc, etc. Inclusiv ca daca va urca, il asteapta in varf 40 de virgine goale, doar pentru el! Se pare ca asta a fost argumentul suprem, ca dupa aia nu a mai dat semne de renuntare.
A fost distratie maxima cu virginele alea, pana pe varf. Cand ne-am apropiat, se vedeau foarte multi oameni pe varf, si m-am scos, demonstrand ca-l asteapta virginele acolo. Sus, nu erau doar femei, cat despre virgine... :grin: da erau cateva fetite mici de tot...
Oricum, la intoarcere, la fel, eram obositi, a venit si urcarea aia in 4 labe pe iarba, asa ca am tot bagat-o pe asta cu virginele care ii asteptau pe toti la intoarcere, cate 40 de fiecare, ca sa nu se inghesuie.

Cand ne-am intors, in drum spre celebra coborare, prin padure drumul era destul de rau, mai erau si crengi, a trebuit sa facem slalom printre copaci cand i-am ocolit pe aia cazuti in drum, si ca sa nu-mi aud comentarii, le tot promiteam virginele la finalul coborarii. Cand am dat startul la coborare, la fel, le-am comunicat prin statie ca ii asteapta cate 40 de virgine goale pe fiecare, daca fac coborarea aia.

Numai ca, dupa cum ati vazut si voi, surpriza! S-a nasolit treaba! In fine, dupa ce ne-am agitat pe acolo si am reusit sa scoatem masina mea, bineintele ca n-am renuntat la "virgine" si a aparut ideea ca de fapt cele "40 de virgine" erau cele "40 de ravene" (simbolic vorbind pt ca era numai una si buna!). Doar ca virginele alea erau cam cracanate, de incapeam cu toata masina in ele! :ha:
Si am botezat virgina cu numele de Ravena! :grin: In fine, a fost distractie maxima cu virginele astea! :ha::ha::ha:

Chiar am vrut sa denumesc iesirea si povestea ei astfel: "Cele 40 de virgine". :grin: Dar am zis ca sa nu mai complic povestea. Dar daca tot a adus Alex vorba de virgina Ravena... de ce nu?!

Iar lui Alex ii sunt nas chiar eu, ca l-am botezat CapraNeagra si ma bucur ca si-a ales userul asta aici! :h5
Daca la inceput ii era teama pe traseu de inaltimi si portiuni dificile, a ajuns sa faca niste acrobatii si sa o ia la picior fara probleme. Fiind si imbracat in negru, i-am zis "capra neagra". Felicitari si un oficial bun venit aici! :h5

A prins foarte repede cum sta treaba si cu offroadul, el m-a si dirijat la inceputul ravenei, si se arata interesat de offroad. :wink: Na, ca l-am si prezentat!

Optimus
6th August 2013, 14:38
Facem la iarna o combinata de off-road pana la virgina Ravena , iar de acolo ne dam cu bobul ;) ce spui Optimus ?
La intrebarea asta raspund cu NU. Deoarece: daca ajungi jos intreg, trebuie sa te intorci la masini 5 km prin ravena, sau pieptis prin padure, la mai mult de 70 grade inclinare, prin zapada care poate depasi 1 metru... cu tot cu "echipament" adica "bobul"... deci NU. :grin:

CapraNeagra
6th August 2013, 22:57
Iar lui Alex ii sunt nas chiar eu, ca l-am botezat CapraNeagra si ma bucur ca si-a ales userul asta aici! :h5
Daca la inceput ii era teama pe traseu de inaltimi si portiuni dificile, a ajuns sa faca niste acrobatii si sa o ia la picior fara probleme. Fiind si imbracat in negru, i-am zis "capra neagra". Felicitari si un oficial bun venit aici! :h5


Se pare ca nu e asa greu sa-ti gasesti un username potrivit :))
Hai noroc nasule :h5 ,vezi ca daca iei rolul prea in serios, te anunt de-acum ca la nunta mea se serveste alcool si friptane , scuzee :)

Cat despre faza cu bobul, mai gandeste-te, ca te asteapta 40 de virgine care topesc zapada daca te bagi ;)

Optimus
7th August 2013, 08:16
Gata, nu-mi mai trebe virgine! :grin:
Ma, era vorba de nas de botez, nu de nunta. Sau ce, acum te insori ca sa faci rost de bani pentru utilaj 4x4? :ha:

omoroka
18th August 2013, 13:08
Ce rau imi pare ca n-am putut veni. Pe langa urcusul pe Negoiu pe care l-am fi savurat si eu si nevasta-mea poate ca ti-ar fi prins bine o pereche de ochi in plus la coborarea pe ravene iar deznodamantul ar fi fost altul: ori am fi fost doua "masinus captivus" acolo ori niciuna... niciuna in sensul ca nu am fi coborat pe acolo.
Ma bucur insa sa vad ca ati incheiat iesirea teferi si fara prea mari stricaciuni. Sincer, mie mi-e greu sa-mi imaginez cum ai iesit de sub falia aia tectonica. Dar la offroad, asa cum am mai scris la un moment dat, poti iesi din orive situatie si cu orice echipament ai avea la indemana... este la urma urmei doar o chestiune de timp.

Prietenului meu Pajorist de la Cluj o sa-i placa pozele astea. Acuma cred ca v-ati putea si imprieteni.
Si da... deci da... se poate face extrem si cu Pajero Sport :grin: ...dar eu stiam asta mai de mult :wink:

Acuma revenind la povestioara ta, nu am inteles unde era aglomeratie mare de masini, pe platoul unde se sfarseste drumul auto spre Negoiu?

Optimus
18th August 2013, 23:47
Sa stii ca a fost o iesire chiar faina, ne-am miscat cu talent tot timpul, fara lalaiala, si am atins toate obiectivele stabilite. Plus vreme superba pe varf.
Cat despre ravena aia, recunosc ca a fost o greseala stupida, "de incepator", vazand ca de la inceput aparea un mic santulet ar fi trebuit sa cobor putin la picior, dar avand deja un picior beteag dupa drumetie, si mai ales pentru ca deja facusem de 2 ori coborarea aia anul trecut, nici nu mi-a trecut prin minte ca s-ar putea strica drumul ala in halul in care era acum. Practic este imposibil de coborat pe 4 roti. Grozavia incepea abia de la cativa zeci de metri mai jos de locul pe unde am scapat eu pe drumul care urca in dreapta, pana acolo a fost mizilic. Cand mi-am dat seama ca va fi dificil de coborat si pe drumul marcat si am stabilit sa ne intoarcem pe acelasi drum pe care am venit, cand am trecut pe langa "celebra coborare" ne-am pus pe glume si am zis ca sa mai incerc o data coborarea aia, poate-mi iese a doua oara! :ha:
Principala scula folosita la recuperarea masinii a fost batrana lopatica de companie, care m-a mai scos de vreo 2-3 ori pana acum. Noroc ca era si panta foarte abrupta si m-a ajutat si gravitatia, daca era pe urcare nu aveam nici o sansa. Fara troliu. Iar pagubele ar fi fost insemnate pe urcare. Daca as fi avut si o bara tip ARB scapam fara nici o indoitura. Astfel ca, in septembrie cand voi pune troliul voi pune si o bara, care initial nu era in plan, dar acum "m-a convins". (Mi-am zis ca nu e cazul, ca eu nu fac extrem... dar se pare ca ma face extremul pe mine...) :grin:
Modificarile facute pana acum la masina, in speta rotile mai mari si jantele cu ET negativ mi-au protejat caroseria, iar BFG-urile nu s-au dezmintit, au rezistat la niste frecari laterale de pietre destul de nasoale, cand ma chinuiam sa ies din ravena in cateva randuri. Chiar si suspension lift-ul s-a simtit, trecand usor peste anumite obstacole si flexand mai bine cand a fost nevoie.
Masina asta daca o simti cum trebuie, poate face "chestii"... :dr2
Da-i pretenarului din Cluj linkul cu intalnirea Pajero Sport din semnatura mea. :wink:

Referitor la "inghesuiala" vorbeam despre cele 3 masini care erau deja pe platoul ala si cele cateva corturi deja instalate. Iar pe varf chiar era inghesuiala mare, noroc ca noi plecand mai tarziu spre varf, cand am ajuns acolo deja grosul incepea sa coboare, dintre care numai un grup (ala cu copiii) numara vreo 20 de persoane. Tot de la cei care coborau de pe varf, am aflat ca atunci cand au ajuns ei era negura in zona si frig, si se minunau ce vreme frumoasa s-a facut pe cand sa coboare ei. Deci noi am fost cei mai "pe faza", in afara de un vant destul de puternic la inceput, si inca unul la intoarcere aproape de tabara, nu am avut probleme. A batut un vant puternic si toata noaptea pana dimineata, pe platoul ala, motiv pentru care dimineata am pornit la vale sa gasim un loc linistit pentru a manca.

Deja ar trebui sa ne facem planurile pentru urmatoarea combinata. :wink:

boerumarius
7th September 2013, 18:21
zzzzz

CarDriver
9th September 2013, 19:06
Buna, Marius.

Faina iesire!

boerumarius
9th September 2013, 21:21
Poate ne mai facem timp pentru inca o iesire de acest gen.

Optimus
11th September 2013, 16:04
zzzzz
Mariusica, te mananca, de bazai asa? :grin:
Sau au inceput sa te pasioneze ravenele? :ha:

boerumarius
11th September 2013, 17:18
A fost involuntar , nu stiu de unde a aparut.