Anunt

Collapse
No announcement yet.

Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Timp
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

    Felicitarile mele .
    Eu n-am facut fata la NU , si am renuntat dupa o luna si trei saptamini . Recatalizare , conversie la autoutilitara ....m-au disperat . Teoretic e perfect posibil , practic traim intr-o tara de stapini la care nesimtirea e crunta fata de iobagii care le baga bani in visterie .

    NU SE POATE ....Scurt si la obiect , nu conta documente am .Ba chiar ii cam plictiseam , si eu ma faceam albastru la fata .
    Nici eu n-am ajuns la vreun raspuns direct de la capitala , as fi facut citeva calatorii 'de placere' , sa dau cu ochii de inginerul care decidea daca am sau nu sapca , si de ce nu e albastra .Mail-urile au ramas fara raspuns , altul decit ca se analizeaza solicitarea .

    Am mai avut ceva tentative , dar ma lua cu cald , aceasi oameni , aceasi situatie , aceasi batjocura . Aceasi stapini , acesi iobagi . Punct .
    Bulgaria imi pare tot mai seducatoare . Bravo lor .

    Si eu imi doresc un Def .
    Si sa-i pun motor de Toyo...

    Daca mi se vor alinia planetele vreodata ...


    Ai de gind sa pastrezi panoul pentri detinuti sau e temporar ? Eu as face unul doar deasupra banchetelor spate , rabatabil in caz de nevoie . Ar fi vizibil de la mare distanta , si n-ar ridica prea mari intrebari , fiind perfect plauzibil .Si e si cam util ...
    Bineinteles , din plasa cu rama , dar mai omenesc confectionat , eventual cu 5-7 cm mai mic pe fiecare latura .

    Vin de mai multe ori pe an la Iasi , cu dansatoarea la concurs .Daca nu te deranjeaza cumva , te caut ...
    ... sa fim corecti pana la capat !
    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

    Comment


    • #17
      Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

      @shark : felicitari, cred ca pe mine m-ar fi last nervii in locul tau si a-si fi bagat-o ori pe BG, ori a-si fi lasat-o pe Germania si cu plata taxelor in DE.

      Inca odata Felicitari pt. ca ai avut nervi !!!
      Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift
      Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift
      Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift


      http://www.ClubJeepRomania.ro

      Comment


      • #18
        Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

        Domnule te felicit pentru tenacitate.
        N-ai sa crezi dar dupa cite lucruri te-au pus sa modifici, masina ta nu se mai incadreaza in nici un model de autoutilitara (sa ne spui care este varianta constructiva de omologare- are un cod) nici TUV, nici autoturism.
        Nu vroiam sa deschid subiectul ca este foarte sensibil pentru mine.
        Eu am renuntat acum 4 luni dupa un an de modificari, acte, bani, adrese, hartii, etc.
        Nu o sa credeti dar nu exista omologare de tip ca autoutilitara LR in Romania. Doarece importatorii in Romania nu s-au invrednicit sa faca asa ceva. Orice Defender cu bena sau nu daca a fost importat in Romania prin reprezentanta a fost inmatriculat ca autoturism.
        Eu m-am luptat cu morile de vant in Romania sa fac prima omologare artizanala pe modelul Discovery. Am un dosar de grosime 2 cm cu acte (inclusiv de la reprezentanta si producator), ma cunosc toti de la director general la cel mai mic portar, am facut toate incercarile posibile, am platit carosator care sa faca treaba de omologare varianta (a fost recomandat-sic!), si dupa o gramada de luni de asteptat nici macar nu am primit un raspuns de ce nu se poate face. Singurul care mi-a spus ca asa ceva nu se poate face in Romania a fost seful de la omologari artizanale. Omul mi-a spus (dupa multe luni totusi) ca ceea ce vreau eu (chiar daca este legal in scripte) nu v-a fi realizabil.
        Bine inteles ca raspunsul nu se poate nu a fost dat si in scris.
        Aaaa si sa nu uit. Chiar mi-am luat banii inapoi de ei (culmea este ca le-am invatat pe fetele de la casieriei cum sa faca aceasta operatiune) pe baza facturilor originale.
        Deci in concluzie: daca nu aveti un precedent de omologare in Romania, aceasta operatiune nu se poate face.

        P.S. Rog un moderator sa mute aceasta discutie la LR Defender.
        Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor
        Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix
        www.lroc.ro

        Comment


        • #19
          Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

          Profesore Shark esti un munte de rabdare si perseverenta.
          Eu unul am ajuns de mult de mult la convingerea ca NU AVEM DECAT O SINGURA VIATA, si aia cam scurta, asa ca nu voi lasa sa mi-o sexuiasca astia. Bulgaria e rezolvarea.
          Mult succes in continuare si felicitari ptr reusita.
          Nu este rege ca Leul, nici masina precum G-ul .

          Comment


          • #20
            Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

            Multumesc tuturor pentru aprecieri. Adevarul este ca mi-am dorit mult un astfel de utilaj si am considerat ca acum este ultima suta de metri pe care se poate realiza, inainte de modificarea legii celei idioate. E drept insa ca nici momentul potrivit nu era (ma refer la timp disponibil) si nici resursele financiare nu erau dupa dorinta (as fi optat pentru un Defender cu ceva mai multe dotari si evident mai scump) dar ma bucur ca pana la urma am izbandit.

            Postat original de gedaci_2005 Vizualizare Mesaj
            salut,
            P.S. Firma autorizata la care te-ai dus avea marca Land Rover???
            Nu, nu era autorizata pt LR in special. Nici o firma din Iasi nu e. Se ocupa doar de modificari caroserie la autoutilitare. De aia a si fost necesar milionul ala. Mi-a spus inginerul ca daca vreau proiect si declaratie de conformitate el trebuie sa trimita la Buc o documentatie pe modelul respectiv, care costa 100 ron. Alt LR nu mai avusese pana atunci si nu spera sa mai aiba, asa ca a trebuit sa suport eu cheltuiala. Deci iata ca RAR-ul nu baga mana adanc numai in buzunarul iobagilor, cum spunea colegul ci si in buzunarul intermediarilor, adica tot celor de-ai lor. Cu alte cuvinte fura ca in codru.

            Postat original de mariusg Vizualizare Mesaj
            Domnule te felicit pentru tenacitate.
            N-ai sa crezi dar dupa cite lucruri te-au pus sa modifici, masina ta nu se mai incadreaza in nici un model de autoutilitara (sa ne spui care este varianta constructiva de omologare- are un cod) nici TUV, nici autoturism.
            Multumesc pentru urari si sincer imi pare rau pentru nereusita cu Discovery. Stiu cat de frustrant poate sa fie sa ai dreptate si totusi la final, cand tragi linia, sa iasa NU doar pentru ca s-a intamplat ca painea si cutitul sa fie in mainile unui om de mizerie.

            Chiar ma uimeste faza cu lipsa omologarii de tip. Oare chiar asa au fost de slaba vanzarile incat sa nu justifice documentatia, actele si taxele pentru omologare?

            In privinta masinii mele, in CIV scrie la tip: BB furgon. Atat. Ce cod trebuie sa mai caut?

            Postat original de dcncata Vizualizare Mesaj
            Profesore Shark esti un munte de rabdare si perseverenta.
            Eu unul am ajuns de mult de mult la convingerea ca NU AVEM DECAT O SINGURA VIATA, si aia cam scurta, asa ca nu voi lasa sa mi-o sexuiasca astia. Bulgaria e rezolvarea.
            Mult succes in continuare si felicitari ptr reusita.
            Haha, da, EXACT de la ideea asta am plecat si eu: One life, live it!
            Cu alte cuvinte nu sunt dispus sa renunt la visele mele sau sa fiu alungat din tara mea, cu tot cu masina, in BG sau mai stiu eu unde, numai ca asa vrea un ... boc.

            Cat despre BG, este o varianta foarte buna, numai ca e tare departe de Iasi si eu sunt cam lenes. In plus, ma astept in curand sa mai dea astia vreo OUG ilegala prin care sa interzica circulatia autovehiculelor de BG. Evident ca va fi atacata, se vor judeca oamenii cu statul, vor castiga in final cetatenii dupa multi nervi si bani, eventual la CEDO dar timpuil va fi trecut, masina va fi stat pe dreapta si multi neuroni nevinovati vor fi murit. Nu multumesc.

            In privinta peretelui de puscariasi l-am scos in seara in care am venit de la RAR cu CIV in mana. Voi face altul, mai puternic (ala avea niste prinderi de tot rasul), mai elegant (vopsit si lacuit, inclusiv plasa) si mai versatil (cu parti escamotabile, demontabile, etc). Evident ca il voi plasa in pozitia corecta, in spatele banchetei spate.

            Mai ramane doar problema celor 2 locuri. De la RAR mi-au spus ca masina nu va avea NICIODATA 5 locuri. Are insa patru (cinci) portiere si este station-wagon. Frumos! Asa ca primul lucru pe care l-am facut dupa scoaterea peretelui a fost sa deschid cartea si sa mai citesc (nu prea mai tin minte contraventiile). Am gasit la Clasa III - 6-8 puncte amenda: 11. Nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor si al obiectelor Ón sau pe vehicule. Cred ca aici ma incadrez daca transport mai mult de 1 persoana pe langa sofer, nu?

            Comment


            • #21
              Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

              Ti-am unit cele 2 topice referitoare la aceeasi masina.
              Vezi ca iti poate ridica talonul fara posibilitate de dovada si cu ITP doar la RAR, daca masina nu corespunde cu ce are el in calculator. 2 locuri in acte sunt doar 2 locuri in masina.
              Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor
              Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix
              www.lroc.ro

              Comment


              • #22
                Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                Postat original de shark Vizualizare Mesaj
                Nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor si al obiectelor Ón sau pe vehicule[/I]. Cred ca aici ma incadrez daca transport mai mult de 1 persoana pe langa sofer, nu?
                Exact. Autoutilitara cu 5 locuri trebuie sa fie din fabrica. Din acelasi motiv am renuntat sa modific un Freelander KV6, sa-l fac autoutilitara.
                Td4 HSE CommandShift 2001 (al sotiei)
                Td4 ESX CommandShift 2002 (M.O.D. )
                KV6 ES CommandShift (LPG) 2001(Magaru')

                Comment


                • #23
                  Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                  LAND ROVER DISCOVERY I 200TDI AN 1993
                  Toyota Avensis D4D - pentru hore

                  Comment


                  • #24
                    Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                    Postat original de mariusg Vizualizare Mesaj
                    Ti-am unit cele 2 topice referitoare la aceeasi masina.
                    Vezi ca iti poate ridica talonul fara posibilitate de dovada si cu ITP doar la RAR, daca masina nu corespunde cu ce are el in calculator. 2 locuri in acte sunt doar 2 locuri in masina.
                    Multumesc pt unire.
                    Normal ca daca nu corespunde masina imi ia talonul. Intrebarea este daca nu il prezint/uit acasa (chiar e posibil, ca eu sunt tare zapacit) ce poate face? Stiu ca poate da telefon la sectie si sa intrebe acolo detalii, insa chiar are in masina laptop ca sa vada acolo, pe loc, toate datele din talon?
                    Sau, ca sa reformulez, el va vedea o masina cu 5 portiere, 5 locuri, 2 in fata si bancheta in spate si perete despartitor dupa banchete. Chiar ar putea sari in ochi la o astfel de masina ca are doar 2 locuri? Cred ca in primul rand il intereseaza daca e a mea (nu-i furata) si daca are ITP valabil, nu?
                    Chiar daca suna sa sediu si se intereseaza, oare intreba in mod sigur si de numar de locuri?

                    Postat original de thx Vizualizare Mesaj
                    Haha, da banuiam ca ajungem si aici. Deocamdata am doar doua poze, "...de pe drumul de costisa / care vine de la Munich..." ca nu m-am putut abtine ca pe drum sa nu iau macar un pranz "in natura" urcat chiar acolo sus, pe portbagajul ala. Cainele e al unui cioban din zona, care s-a mirat putin de nebunul ca trece pe langa oi cu "camionul" dar s-a prins repede ca e rost de mancare si a devenit brusc amic.

                    Click image for larger version

Name:	f85a160df4060f907b997286d22306a2.jpg
Views:	1
Size:	86.8 KB
ID:	120632Click image for larger version

Name:	7e73c814e33ba34f0c0cb59573acc9b9.jpg
Views:	1
Size:	73.6 KB
ID:	120633

                    Comment


                    • #25
                      Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                      ...dupa plata si rasplata....frumoasa masina ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                        Postat original de shark Vizualizare Mesaj
                        Multumesc pt unire.
                        Normal ca daca nu corespunde masina imi ia talonul. Intrebarea este daca nu il prezint/uit acasa (chiar e posibil, ca eu sunt tare zapacit) ce poate face? Stiu ca poate da telefon la sectie si sa intrebe acolo detalii, insa chiar are in masina laptop ca sa vada acolo, pe loc, toate datele din talon?
                        Sau, ca sa reformulez, el va vedea o masina cu 5 portiere, 5 locuri, 2 in fata si bancheta in spate si perete despartitor dupa banchete. Chiar ar putea sari in ochi la o astfel de masina ca are doar 2 locuri? Cred ca in primul rand il intereseaza daca e a mea (nu-i furata) si daca are ITP valabil, nu?
                        Chiar daca suna sa sediu si se intereseaza, oare intreba in mod sigur si de numar de locuri?


                        Haha, da banuiam ca ajungem si aici. Deocamdata am doar doua poze, "...de pe drumul de costisa / care vine de la Munich..." ca nu m-am putut abtine ca pe drum sa nu iau macar un pranz "in natura" urcat chiar acolo sus, pe portbagajul ala. Cainele e al unui cioban din zona, care s-a mirat putin de nebunul ca trece pe langa oi cu "camionul" dar s-a prins repede ca e rost de mancare si a devenit brusc amic.

                        Click image for larger version

Name:	f85a160df4060f907b997286d22306a2.jpg
Views:	1
Size:	86.8 KB
ID:	120632Click image for larger version

Name:	7e73c814e33ba34f0c0cb59573acc9b9.jpg
Views:	1
Size:	73.6 KB
ID:	120633
                        shark, ti-am urmarit impresionat calvarul prin care ai trecut. Pana in 2010 aveam si eu un Defender 90 pe care l-am folosit 6 ani si care mi-a adus satisfactii deosebite (dar asta ar fi alta discutie). Mai aveam pe langa Defender inca o masina iar din motive personale (nu au importanta detaliile, dar oricum nu datorita unor nemultumiri fata de Defender) am hotarat sa le vand pe amandoua si sa achizitionez o singura masina buna la toate care pana la urma a fost un Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Intense SWB (varianta scurta cu 2 usi) pe care am primit-o in septembrie 2010. Imediat i-am facut transformarea in autoutilitara N1 la reprezentanta Mitsubishi, am primit cartea de identitate urmand ca la inmatriculare sa o infoliez la RAR si sa-i fie trecut proprietarul de catre Politie. Modificarea a constat in demontarea banchetelor spate si a centurilor si montarea in spatele locurilor din fata a unui panou din rama metalica cu plasa original Mitsubishi care se foloseste ca accesoriu la varianta lunga montat in spatele banchetei spate daca vrei sa tii un caine in masina.
                        La acel moment (adica in octombrie 2010), reglementarea privind taxa de poluare baga in aceiasi oala autoturismele M1 cu autoutilitarele N1 iar taxa ar fi fost de cca 6400 euro (motorul ne avand filtru de particule), singurul avantaj ca N1 ramanand impozitul anual de 480 lei/an. Daca as fi stiut ca de la 1 ianuarie 2011 se va schimba OG -ul, mai tineam in garaj masina (circulasem 3 luni cu numere rosii), dar asa , ne avand 6400 euro, in 8 decembrie 2010 am inmatriculat-o in Bulgaria. Ca sa o inmatriculez in Bulgaria ca si autoturism M1, a trebuit sa o readuc la configuratia de originala de M1 (adica sa-i remontez eu bancheta spate si centurile - aici a fost mai complicat pentru ca au trebuit demontate panourile laterale interioare).
                        OG-ul nou care a aparut la 1.01.2011 facea distinctie intre autoturisme M1 si autoutilitare N1 privind taxa de prima inmatriculare, la N1 fiind acuma de doar 625 euro!
                        Inainte de expirarea anului de la inmatricularea in BG am inceput demersurile la RAR. La prima discutie mi-au spus ca nu sunt sanse, ca degeaba am cartea de identitate pentru N1 primita in 2010 (si care inca nu avea trecut proprietarul) pentru ca intre timp masina a fost vanduta firmei bulgaresti care mi-a facut inmatricularea, eu acuma urmand sa folosesc acel contract de vanzare-cumparare nedatat pe care il aveam din partea firmei si prin care firma imi revindea masina (cine si-a inmatriculat in Bulgaria stie).
                        Am lasat copii dupa toate actele (romanesti si bulgaresti) la RAR, urmand sa vina o aprobare de la Bucuresti, dar fara prea multa speranta de rezolvare. Pana la urma m-au chemat la RAR si a ramas sa aduc masina din nou in configuratia de N1(adica demontare bancheta spate si centuri si remontare panou) in vederea reomologarii, sa faca fotografii si sa se trimita dosarul la Bucuresti.Pana la urma a venit aprobarea! M-a costat cca 750 RONI reomologarea iar la final mi-au infoliat cartea de identitate, mi-au facut si ITP-ul, am primit un certificat de autenticitate si am putut merge la firma de intermediere pentru dosarul de inmatriculare (bineanteles dupa ce am fost la ANAF cu traducerea cartii bulgaresti + restul actelor si am platit cei 625 euro taxa, in RONI). Deci in acest moment in talon apare N1, cu 2 locuri. Din cate am inteles, controale pe sosea sunt abilitati sa faca doar RAR iar ei opresc in special masinile de transport persoane, nu masinile de teren. Oricum, panoul acela despartitor l-am demontat iar din bancheta spate am remontat partea de 1/3 stanga (un loc) dar pe care il tin in mod normal rabatat iar in spate tin o cuva de plastic cu margini inalte. Pe sosea sunt doar maxim 2 persoane si nu cred ca daca RAR-ul ar opri masina ar face caz de faptul ca nu exista acel panou despartitor.
                        Stie cineva mai multe detalii privind modul in care face RAR-ul verificarile si daca se implica si Politia Rutiera in verificari legate de configuratia interna la autoutilitare N1?
                        Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                          Nu iti verifica nimeni numarul de banchete, centuri, panou despartitor la o asemenea masina. Nu se complica, cand stie ca tu le poti pune la loc si te duci la orice RAR sa verifice. Singura problema este de persoane. Cand vad autoutilitara asta este prima grija.
                          Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor
                          Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix
                          www.lroc.ro

                          Comment


                          • #28
                            Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                            [QUOTE=mariusg;767729]Nu iti verifica nimeni numarul de banchete, centuri, panou despartitor la o asemenea masina. Nu se complica, cand stie ca tu le poti pune la loc si te duci la orice RAR sa verifice. Singura problema este de persoane. Cand vad autoutilitara asta este prima grija.[/QUOTE

                            Cel putin masina mea, masina de teren cu 2 usi, din exterior nu spune nimic ca la interior ar fi amenajata ca autoutilitara (adica fara bancheta spate si fara centurile spate), aceasta rezultand doar din talon.
                            Am inca o intrebare, cam offtopic, dar poate imi da cineva un raspuns: vad ca in noul model de talon (european) nu se mai mentioneaza dimensiunile normale ale rotilor (doar in CI), lucru care in vechiul model de talon se trecea. Cum te poate verifica RAR-ul sau Politia rutiera daca esti in regula?
                            Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                              Postat original de stanley Vizualizare Mesaj
                              Am inca o intrebare, cam offtopic, dar poate imi da cineva un raspuns: vad ca in noul model de talon (european) nu se mai mentioneaza dimensiunile normale ale rotilor (doar in CI), lucru care in vechiul model de talon se trecea. Cum te poate verifica RAR-ul sau Politia rutiera daca esti in regula?
                              Foarte simplu, din momentul inmatricularii Politia are datele masinii (ce scrie in CIV) in baza de date, e de ajuns sa ceara prin statie dupa nr de inmatriculare.
                              Td4 HSE CommandShift 2001 (al sotiei)
                              Td4 ESX CommandShift 2002 (M.O.D. )
                              KV6 ES CommandShift (LPG) 2001(Magaru')

                              Comment


                              • #30
                                Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                                Am inca o intrebare, cam offtopic, dar poate imi da cineva un raspuns: vad ca in noul model de talon (european) nu se mai mentioneaza dimensiunile normale ale rotilor (doar in CI), lucru care in vechiul model de talon se trecea. Cum te poate verifica RAR-ul sau Politia rutiera daca esti in regula?[/QUOTE]

                                De aproximativ 2 luni de zile merg cu Discovery 1 autoutilitara, 5 usi. Anvelope 235/85/16, bara fata schimbata (neomologata), lift, fara panou despartitor, inmatriculata in Romania (in rest conform CIV). M-a oprit politia, in Pitesti, pentru control de rutina (cred), au verificat actele (talon, asigurare si vigneta), ne-am salutat si am plecat mai departe!
                                Nu spun ca este o regula, dar....
                                Last edited by osmos; 19th January 2012, 12:04.

                                Comment








                                Working...
                                X