Pagina 1 din 3 123 UltimaUltima
Afisez rezultatele 1 la 10 din 27
  1. #1

    Data Inscriere
    Jun 2009
    Locatie
    Vrancea
    Varsta
    30
    Mesaje
    43

    Implicit Probleme alternator?

    Curg problemele peste mine de cand am niva.....acum m-am lovit de altceva.Acum vreo 2 saptamani n-a mai pornit.Asa,dintr-odata.M-am gandit ca o fi bateria veche si am cumparat alta.Rombat, 62 amperi,fara intretinere,cu ochi magic,calciu etc...Nu m-am dus la un electrician sa-mi verifice daca incarca alternatorul sau ce mai trebuie verificat.Dupa 2 saptamani de utilizare,m-a lasat si bateria asta.Seara am bagat-o in garaj,dimineata n-a mai vrut.Am dus-o la un nene,ca stau si departe de oras.El mi-a verificat cu niste aparate si mi-a spus ca alternatorul baga 12.5 volti maxim.Asa trebuie sa bage la niva?Mi-a spus ca la alte masini baga cam 13.8 volti. Stie cineva cat trebuie sa bage alternatorul Bosh de pe niva?Sa aiba niste diode arse?A, mi-a verificat si amperajul si e ok!
    IULY

  2. #2

    Data Inscriere
    Mar 2009
    Locatie
    -DAMBOVITA
    Varsta
    49
    Mesaje
    661
    Masina
    Vitara & TD IV

    Implicit Re: Probleme alternator?

    14 volti ,cu aparat digital !

  3. #3

    Data Inscriere
    Oct 2009
    Locatie
    buzau
    Varsta
    47
    Mesaje
    993
    Masina
    Niva 1,7 , patrol y61 ,ford focus

    Implicit Re: Probleme alternator?

    si eu am fost patit , am dat jos am masurat (nu am gasit diode strapunse) dar contacte oxidate la greu la punti si stator (mai pot fi si periile releului incorporat gripate ) , am spalat si curatat bine si am uns din abundenta cu vaselina siliconica si debiteaza 14 fix , bafta si spor la treaba !

  4. #4

    Data Inscriere
    Oct 2008
    Locatie
    Bucuresti Dr Taberei
    Varsta
    32
    Mesaje
    606

    Implicit Re: Probleme alternator?

    Nu este cumva releul de incarcare? stiu ca mai orice masina are un releu acolo care gestioneaza curetul emis de alternator. Alternatorul scoate in functie de rotatie, la 5000- 6000 rot/min ( nu ca se merge asa cu masina ) scoate si 17 volti, ceea ce duce la fierberea bateriei.

    Pot fi si carbunii alternatorului, daca sunt mancati nu incarca.

    De altfel, si o curatare cum zice Teo nu-i strica deloc.


    Bafta si succese!

    mirciulika
    Last edited by mirciulica; 11th March 2010 at 17:32. Motiv: Am mancat litere
    Vrabia malai viseaza.....cum visez eu la un HDJ80...

  5. #5

    Data Inscriere
    May 2008
    Locatie
    Deva
    Varsta
    40
    Mesaje
    738
    Masina
    Lada Niva 1.7 i, Jeep GC 5,2 V8

    Implicit Re: Probleme alternator?

    Daca nu sunt cele mai sus spuse, vezi sa nu fie dusa cureaua sau sa fie destransa si atunci nu incarca. Eu asa am dus bateria la a mea.

  6. #6

    Implicit Re: Probleme alternator?

    Citat Postat original de cretu Vizualizare Mesaj
    vezi sa nu fie dusa cureaua sau sa fie destransa
    cretule, ce e aia bre "destransa" ?! Vrei sa zici "slabita" ?!
    Sanatate si virtute, s-avem bani, s-avem ce....bea !!
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  7. #7

    Implicit Re: Probleme alternator?

    Citat Postat original de iulian84 Vizualizare Mesaj
    Curg problemele peste mine de cand am niva.....acum m-am lovit de altceva.Acum vreo 2 saptamani n-a mai pornit.Asa,dintr-odata.M-am gandit ca o fi bateria veche si am cumparat alta.Rombat, 62 amperi,fara intretinere,cu ochi magic,calciu etc...Nu m-am dus la un electrician sa-mi verifice daca incarca alternatorul sau ce mai trebuie verificat.Dupa 2 saptamani de utilizare,m-a lasat si bateria asta.Seara am bagat-o in garaj,dimineata n-a mai vrut.Am dus-o la un nene,ca stau si departe de oras.El mi-a verificat cu niste aparate si mi-a spus ca alternatorul baga 12.5 volti maxim.Asa trebuie sa bage la niva?Mi-a spus ca la alte masini baga cam 13.8 volti. Stie cineva cat trebuie sa bage alternatorul Bosh de pe niva?Sa aiba niste diode arse?A, mi-a verificat si amperajul si e ok!
    In mod normal treb. sa ai o incarcare de 13,8 Volt fara consumatori a mea incarca 13,4 -13,5 cu farurile pornite la 12,5 volt cat ai tu la incarcare, nu este suficient daca pornesti si ceva consumatori sigur scade sub 12 V.pt inceput verifica releul de incarcare si contactele.

  8. #8

    Data Inscriere
    Jul 2008
    Locatie
    Bucuresti, Romania
    Varsta
    47
    Mesaje
    223

    Implicit Re: Probleme alternator?

    Tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13,5 si 14,2 volti. Daca ea este mai mica, nu se asigura incarcarea bateriei.
    Tensiunea mai mica poate poate fi generata de slabirea curelei de antrenare a alternatorului, de alternatorul in sine (infasurari, punte redresoare) sau de releul de incarcare. Cel mai simplu este sa verifici, mai intai, intinderea curele si releul de incarcare.
    Bafta!
    ARO 244, an 1997, motor L25
    ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

  9. #9

    Data Inscriere
    Oct 2009
    Locatie
    buzau
    Varsta
    47
    Mesaje
    993
    Masina
    Niva 1,7 , patrol y61 ,ford focus

    Implicit Re: Probleme alternator?

    tensiune de incarcare , 1,7i releu incorporat bosch, sau tip bosch,14 volti !
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	520191_1238960906.jpg‎ 
Views:	105 
Size:	15.8 KB 
ID:	68893   Click image for larger version. 

Name:	PICT3987.jpg‎ 
Views:	81 
Size:	28.9 KB 
ID:	68894  

  10. #10
    Moderator Lada Niva
    Data Inscriere
    Apr 2008
    Locatie
    Brasov
    Varsta
    50
    Mesaje
    517
    Masina
    Niva-Fiat/abarth
    Licenta FRAS
    114/13.03.2006

    Implicit Re: Probleme alternator?

    Trolii Primetech 13.000 lbs (5,9t)
    Daca aveti probleme cu platoul de diode , care uzual e de 80A la niva ,cautati la furnizori cel de 100 A ,mai ales daca aveti si troliu pe masina . Platoul de 100A are 8 diode (4+,4-)iar cel de 80A doar 6 (veti observa doua gauri care nu contin diode). Verificati ca mecanicul sa monteze inapoi scutul de protectie de sub alternator , care protejeaza contra noroiului . Platoul de 100 A , rezista si la doua baterii de 70 A , daca nu sunt descarcate sub 50%.Cureaua de alternator merita data cu creta s-au saciz(de vioara), pentru ca sa nu fortati intinderea curelei din intinzator.Daca o curea incepe sa dea sunete de scirtiit cind dati de apa , inseamna ca suprafata de contact cu fulia sa carbonizat si nu va mai avea aderenta necesara ptr. generarea turatiei calculate de constructor.
    Bateria si alternatorul , iarna sunt cele mai solicitate . Cind pornim iarna , prin pornire deja consumam mai mult amperaj de cit vara din cauza lubrifiantilor congelati - de asta se recomanda minim apasarea ambreajului la pornire. Dupa ce am pornit - activam dezaburizitorul haion , stergator , climatizor pentru parbriz si mai aprindem si farurile.Aproape toata ziua circulam cu consumatori in exces , dar la o turatie mult mai mica de cit vara , fiind obligati la precautie din cauza slabei aderente , frina de motor-incarcarea nu intodeauna reuseste sa tina pasul cu consumatorii.Din acest motiv se recomanda incarcarea la redresor 24 ore odata pe luna de iarna a bateriei , care in prealabil a fost testat din punct de vedere a electrolitului (28-33%).Incercati si nu va va lasa pe drumuri Niva !

 

 
Pagina 1 din 3 123 UltimaUltima

Discutii Similare

  1. probleme alternator
    By isebi in forum Freelander
    Raspunsuri: 8
    :: 11th July 2014, 00:14
  2. Alternator Y60 - HELP!
    By Patrolator in forum Electricitate
    Raspunsuri: 16
    :: 15th December 2012, 16:28
  3. Raspunsuri: 10
    :: 7th November 2010, 17:58
  4. Alternator
    By spatar ovidiu in forum Discovery
    Raspunsuri: 8
    :: 24th September 2008, 20:03