Pagina 2 din 4 PrimulPrimul 1234 UltimaUltima
Afisez rezultatele 11 la 20 din 40
  1. #11

    Data Inscriere
    Sep 2009
    Localitate
    Braila
    Varsta
    43
    Mesaje
    716
    Masina
    Samurai 1.6 16v

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Sa inteleg ca 5.38 in punti e cam mult pentru 31-32" cu reductor stock pe 1.3?
    Samurel din '92 ...in continua schimbare.
    Yj spring swap, missing links, 31", crossover steering, mercedes cobra power steering, rear locker, double cardan, r&p 5.12, 9k tabor winch, 1.6 16v. etc..

  2. #12

    Data Inscriere
    Nov 2008
    Localitate
    CJ-N
    Varsta
    26
    Mesaje
    911
    Masina
    '96 Jeep Cherokee 2.5TD

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Poti calcula singur ce rapoarte ai nevoie pentru o anumita dimensiunie de cauciucuri :

    Diametru cauciucuri noi / diametru cauciucuri standard = Rapoarte noi / rapoarte standard
    Asa pastrezi performantele originale ale masinii, minus greutatea in plus a cauciucurilor noi.
    '96 XJ 2.5TD - EGR delete, galerie de evacuare izolata, radiator de ulei custom, tendoane inferioare de WJ, bare stabilizatoare ADDCO fata-spate, frane disc spate
    '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

  3. #13

    Data Inscriere
    Sep 2009
    Localitate
    Braila
    Varsta
    43
    Mesaje
    716
    Masina
    Samurai 1.6 16v

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Calcule stiu sa fac, multumesc, insa ma interesa parerea unuia care a incercat pe viu variantele.
    Samurel din '92 ...in continua schimbare.
    Yj spring swap, missing links, 31", crossover steering, mercedes cobra power steering, rear locker, double cardan, r&p 5.12, 9k tabor winch, 1.6 16v. etc..

  4. #14

    Data Inscriere
    May 2007
    Localitate
    Bucuresti
    Varsta
    40
    Mesaje
    2,163
    Licenta FRAS
    60

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    5.38 e mult,am mai testat 5.12 (rapoarte de vitara) cu transfer normal si gume de 33,merge foarte bine.

    Fa calculul si o sa vezi ca e mult 5.38.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006
    KAMIKAZE TEAM


  5. #15

    Data Inscriere
    Sep 2009
    Localitate
    Braila
    Varsta
    43
    Mesaje
    716
    Masina
    Samurai 1.6 16v

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Multumesc pentru raspuns. Am vazut ca din calcule este mult insa ma gandeam ca greutatea rotilor fiind mare, trebuie sa compensezi mai mult.
    Eu folosesc calculatorul asta de rapoarte:
    http://www.lepayne.com/gears.html
    Samurel din '92 ...in continua schimbare.
    Yj spring swap, missing links, 31", crossover steering, mercedes cobra power steering, rear locker, double cardan, r&p 5.12, 9k tabor winch, 1.6 16v. etc..

  6. #16

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Multumesc mult pentru detaliere, informatiile date sunt foarte utile mai ales pentru un incepator ca mine dar si pentru cineva care isi va dori sa-si intremeze Samuraiul.
    Sa ajung ca voi sa circul cu 120 km/h este ceva extraordinar si nu mi-as fi putut imagina vreodata ! Am reusit o data cu al meu (pe segmentul Ploiesti -> Bucuresti, pe o usoara panta si vant la pupa) sa rulez cu 100 hm/h dar tremura masina toata si mi se parea ca o sa decolez numai eu cu volanu in mana ! Iar sa ai demaraj dat dracului ?! Ei bine mi se inmoaie genunchii.

    Gata, mi-am revenit. Nu ma intelege-ti gresit, nu caut sa am masina de asfalt, doar ca este singura mea masina si trebuie sa circul si prin oras, d-acasa pan' la scarbici. Am luat-o ca sa pot evada de la servici cat mai repede, cat mai sus si cat mai departe posibil. Singura problema e ca pana la munte am asfalt si cu cat scap mai repede de el - fara stres, cu atat mai bine. Daca voi ajunge sa pot atinge 90km/h in depasiri, pe drum drept nu numai la vale, fara sa fac matanii, voi fi pe deplin multumit.

    Dar asta dupa ce identific si repar problemele imediate.

    Din experienta voastra, ce se uzeaza cand circuli cu roti nepotrivite ? Ati spus de cardan, ce anume la cardan ? Crucea cardanica ? Intreb pt ca la un moment dat am schimbat primele 3 cruci si masina s-a simtit mai bine o perioada. Insa dupa cateva urcari, tzacanitul "tac-toc-tac-toc" din cardan a revenit.
    Se aude cand urc la deal si uneori la drum drept, pana depasesc ~40 km/h viteza la care probabil cardanul intra in rezonanta. Intreb ca sa stiu ce sa verific la masina atunci cand voi gasi un service potrivit.

    Multumesc mult.
    "I always wanted to be somebody, but I should have been more specific." (Lily Tomlin)

  7. #17

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Citat Postat original de mlucaciu Vizualizare Mesaj
    Multumesc mult pentru detaliere, informatiile date sunt foarte utile mai ales pentru un incepator ca mine dar si pentru cineva care isi va dori sa-si intremeze Samuraiul.
    Sa ajung ca voi sa circul cu 120 km/h este ceva extraordinar si nu mi-as fi putut imagina vreodata ! Am reusit o data cu al meu (pe segmentul Ploiesti -> Bucuresti, pe o usoara panta si vant la pupa) sa rulez cu 100 hm/h dar tremura masina toata si mi se parea ca o sa decolez numai eu cu volanu in mana ! Iar sa ai demaraj dat dracului ?! Ei bine mi se inmoaie genunchii.

    Gata, mi-am revenit. Nu ma intelege-ti gresit, nu caut sa am masina de asfalt, doar ca este singura mea masina si trebuie sa circul si prin oras, d-acasa pan' la scarbici. Am luat-o ca sa pot evada de la servici cat mai repede, cat mai sus si cat mai departe posibil. Singura problema e ca pana la munte am asfalt si cu cat scap mai repede de el - fara stres, cu atat mai bine. Daca voi ajunge sa pot atinge 90km/h in depasiri, pe drum drept nu numai la vale, fara sa fac matanii, voi fi pe deplin multumit.

    Dar asta dupa ce identific si repar problemele imediate.

    Din experienta voastra, ce se uzeaza cand circuli cu roti nepotrivite ? Ati spus de cardan, ce anume la cardan ? Crucea cardanica ? Intreb pt ca la un moment dat am schimbat primele 3 cruci si masina s-a simtit mai bine o perioada. Insa dupa cateva urcari, tzacanitul "tac-toc-tac-toc" din cardan a revenit.
    Se aude cand urc la deal si uneori la drum drept, pana depasesc ~40 km/h viteza la care probabil cardanul intra in rezonanta. Intreb ca sa stiu ce sa verific la masina atunci cand voi gasi un service potrivit.

    Multumesc mult.
    Revin la cea spuneam mai devreme - sfatul meu este sa ii faci mai intai un consult general conventional. Problemele pe care le ai tu, nu cred ca tin de modificari. Ceea ce doresti tu in acest moment, masina poate fara probleme cu roti de pana la 31. Daca nu poate asa, problema este in alta parte si nu va putea nici cu alte reductii. In ceea ce priveste tremuratul masinii - spuneam si eu ca aceasta problema te va insoti pretutindeni din momentul in care incepi sa pui roti serioase pe masina. Cele resapate pur si simplu nu prea se pot echilibra. Si chiar daca pui noi, anvelopele "dure" (spre ex profilul Simex) este relativ la echilibrare pentru ca are prea multa "carne" pe el. Presupunand ca treci de toate astea, vei avea in fata un alt adevar simplu - la origine e doar o masinutza. Nu are greutatea sau dimensionarea corespunzatoare a directiei si suspensiei astfel incat sa se simta bine cu ditamai rotile la viteze mari.
    De asemenea, pana sa apuci sa modifici, citeste mult, vorbeste cu oameni care au mai trecut prin asta. Vei auzi diverse opinii. In final tu alegi calea.
    Si fiindca tot a venit vorba despre modificari, am vazut ce a scris @cfanatana. Eu nu am intrat in astfel de detalii pentru ca deja sunt ceva fineturi pe acolo. Ideea este ca are dreptate iar in cazul in care doresti sa o bagi in offroad serios, este cea mai buna abordare. Ideal este sa modifici din toate cate putin dar ajungi si la costuri mari. Lantul e cam asa: motifici cutia de transfer arunci tensiunile in cardane. Poti sa faci cardane HD dar vei arunca tensiunile in diferentiale. Schimbi pinioanele din diferential si te trezesti ca iti crapa planetarele. Solutia ideala ar fi sa modifici putin in transfer, putin in diferentiale, comletezi cu planetare HD, cardane ceva mai solide si nu mai crapa nimic pe acolo inafara de rulmenti care sunt foaaaarte mici pentru roti mai mari decat standard. Si uite asa, dupa ce faci ca mine si bagi 10.000 Eur in masina ajungi la conluzia ca pentru jumatate din suma puneai punti de altceva si scapai de toate... :)

    Referitor la cardanele tale (dk esti sigur ca e din cardane):
    1. cel mai frecvent se duc crucile. E de preferat sa pui cruci originale. La magazin/ service oamenii se uita pe catalog si primesti cruci identice la dimensiuni dar, de cele mai multe ori nu de Samurai. Unele cruci permit un unghi mai mare, altele nu (chiar dk au aceeasi dimensiune de baza). Spre exemplu, se potrivesc perfect crucile de Kangoo. Ca si efect - dezastru total. Nu numai ca au cedat dupa 5 iesiri dar s-au mai si incalecat de au atins cardanul. Concluzia a fost ca m-am decis pentru un cardan HD custom made si am scapat de dandana.
    2. joc in culisanta. Cilisantele de la Samurai nu sunt foarte bine protejate si se umplu de noroi. Functie de pozitie, e posibil sa nu se simta asa ca trebuie verificata pe indelete.

    PS: vad ca esti din Brasov. Prin w-end-uri noi iesim des in zona Campina. Daca ai dispozitie, poti veni cu noi la o iesire. Vei vedea garantat cel putin doua Samuraie modificate consistent. Poti analiza singur solutiile, poti vedea ce inseamna un alt motor, un ambreaj HD sau un transfer modificat. Poti testa masinile ca sa iti faci o idee.

    PPS: apopo de faptul ca nu trage masina cum trebuie - filtrele sunt schimbate? Sa nu te gandesti ca imi inchipui ca nu te ocupi de lucrurile curente si logice ale intretinerii masinii dar, din experienta stiu ca, cu cat te bagi mai adanc in probleme, ajungi sa omiti maruntisuri evidente. Noi am patit-o: unul dintre Samuraie nu mai tragea la deal cum trebuie. Facuseram un plan despre cum sa demontam masina bucati cand, un copilas de pe strada ne-a spus ca nu e bine sa mergem fara buson la rezervor. Logic!!! Intram cu masinile in mlastini si lua apa cu noroi in rezervor. Bazandu-ne pe principiul conform caruia dk e mizerie sau apa motorul nu merge rotund, nu ne-am mai obosit sa verificam. Doar ca motorul isi propusese sa faca misto de noi si mergea foarte rotund doar ca nu mai tragea pe motiv ca sorbul era ingropat in noroi. Astfel ne-am explicat si de ce capacitatea rezervorului se redusese simtitor in ultima vreme... :)
    Samurai - pentru extrem
    Patrol y60 LWB - pentru expeditii

  8. #18

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Citat Postat original de yknot Vizualizare Mesaj
    Calcule stiu sa fac, multumesc, insa ma interesa parerea unuia care a incercat pe viu variantele.
    Am incercat variante diverse cu reductii schimbate in transfer. Poate te ajuta:

    1. Varianta standard. Merge bine cu roti de 31. Nu mai ai treapta a 5-a pe asfalt. In teren trage excelent. Partea slaba va fi mai degraba ambreiajul care incepe sa patineze cu vremea.
    2. 4,16. Desi pt 31 cat am eu se recomanda 4,9 variante 4,16 mi s-a parut foarte ok. Face acelasi lucru ca si standardul dar mai ferm si relaxat.
    3. 6,5. Sentimentul este.... sa ii spunem ciudat! Pe panta de 10 grade pleci linist de pe loc in treapta a 5-a. Parerea mea este ca, dk vrei sa faci catarari pe stanca merita. Altfel nu. Eu nu am reusit sa plec in treapta 1 de pe loc. Avand in vedere ca masina avea si Centerfoce stage 3, mi s-a parut pur si simplu imposibil de utilizat in treptele inferioare. La vale pe noroi, frana de motor era atat de puternica raportat la greutatea masinii incat, dk nu o accelerai fugea spatele.
    Samurai - pentru extrem
    Patrol y60 LWB - pentru expeditii

  9. #19

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Scuzati "congratulations" din postul anterior. Eu am vrut sa pun pur so simplu un smile discret...
    Samurai - pentru extrem
    Patrol y60 LWB - pentru expeditii

  10. #20

    Implicit Re: Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze

    Trolii Primetech 13.000 lbs (5,9t)
    Salutare din nou.

    A trebuit sa iau o pauza si sa fac ceva si eu ca eram deja prea penibil: ceream sfaturi dar practic nu faceam nimica. Nu-i vina mea, asa m-am nascut... incepator.

    Asa ca m-am dus la magazin mi-am luat scule, am downloadat de pe net manualele de service si am luat-o cu inceputul: am schimbat filtrele. N-a fost greu si m-a ambitionat si mai tare sa fac tot posibilul sa schimb/repar eu tot ce pot fara sa apelez la altcineva. Nu ca-s zgarci, da nu invat nimica asa. Urmatorul pas ar fi sa schimb uleiurile din cutia de viteze si de transfer. Ce altceva mai trebuie schimbat ca sa-mi "improspatez" Samuraiul ??

    Revenind la problema initiala, zgomotul din cardan e tot acolo si citind manualul am gasit exact simptomele pe care le am eu. Tot acolo imi indica sa verific crucea cardan si exact asta am de gand sa fac. Sigur cardanul [ cutia de transfer - transmisie ] este problema pentru ca si cu mana reusesc sa-l rotesc, cu zgomot. Sper ca cu cateva ciocane reusesc sa-l scot si sa schimb crucea.

    Intrebarea mea e de unde gasesc o cruce HD custom made ? Sau trebuie sa-mi comand intreg cardanul ? Cine-mi garanteaza acel heavy-duty ?
    Eu am cumparat o cruce Jakoparts, vorba vine model original, insa sigur dupa cateva urcari si asta se va manca.

    mersi mult.

    PS: @andrei.mihailov, daca mai ramane valabila invitatia si apuc sa schimb crucea, as putea veni prin Campina peste doua weekend-uri (9-10 Oct). As da orice sa vad niste Samuraie care merg cum trebuie sau chiar mai mult.
    "I always wanted to be somebody, but I should have been more specific." (Lily Tomlin)

 

 

Discutii Similare

  1. Raspunsuri: 4
    :: 17th March 2013, 17:09
  2. Cutia de viteze de pe Samurai
    By Busu4x4 in forum Samurai, SJ, LJ
    Raspunsuri: 20
    :: 2nd March 2013, 16:58
  3. Samurai beteag in punte cu rani la cutia de viteze
    By mlucaciu in forum Samurai, SJ, LJ
    Raspunsuri: 38
    :: 6th October 2010, 23:03
  4. cutia de viteze
    By lobontz21 in forum Mecanica
    Raspunsuri: 1
    :: 24th June 2009, 02:10
  5. cutia de viteze si transmisia la suzuki samurai
    By ab03fge in forum Samurai, SJ, LJ
    Raspunsuri: 11
    :: 23rd June 2008, 11:05