Pagina 1 din 2 12 UltimaUltima
Afisez rezultatele 1 la 10 din 16
  1. #1

    Data Inscriere
    Oct 2010
    Localitate
    alba iulia
    Varsta
    32
    Mesaje
    35

    Implicit conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Sal la toata lumea.

    Stie cineva cum se face sau daca a mai facut un generator de curent dint-un motor normal (uz casnic) trifazic generator de curent ?

  2. #2

    Data Inscriere
    Mar 2008
    Localitate
    gura humorului
    Varsta
    43
    Mesaje
    109

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    daca o sa-l rotesti cu o viteza mai mare decat cea de sincronism, o sa genereze curent.
    TOYOTA HDJ 80 4.2 SUZUKI SJ 413
    cei ce pot fac, cei ce nu.....dau sfaturi.

  3. #3

    Data Inscriere
    Nov 2008
    Localitate
    Focsani
    Mesaje
    544

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Nu se poate fara modificari . Oricum iti trebuie unul cu rotor bobinat si cu perii colectoare. Pe perii aplici tensiunea de excitatie, de la bornele statorului culegi tensiunea generata trifazica. Mai ramane sa rezolvi turati/frecventa si stabilitatea tensiunii generate functie de sarcina generatorului.
    Pe cel cu rotor colivie poti sa-l invartesti pana ii vine rau
    Last edited by bratu romeo; 2nd August 2011 at 17:52.
    Land ROver Freelander 2002 Td4 2,0

  4. #4

    Data Inscriere
    Oct 2010
    Localitate
    alba iulia
    Varsta
    32
    Mesaje
    35

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    dupa cate am mai citit pe net poti modifica rotorul atasand magneti permanenti
    alti zica ca daca il invarti peste rotatia de sicronizare (adica daca ii motorul de 1500 tu il invarti la 1550) si ii dai pe borne o excitatie de cateva secunde ar genera curent.
    Acum nu stiu ce sa mai cred ?
    Last edited by hnicu; 3rd August 2011 at 08:50.

  5. #5

    Data Inscriere
    Nov 2008
    Localitate
    Focsani
    Mesaje
    544

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Salut,

    Ca sa produci tensiune iti trebuie un camp magnetic in care sa rotesti niste spire.
    campul magnetic il produci cu niste magneti permanenti , cazul dinamului de la bicicleta, care are statorul din magneti permanenti si rotorul bobinat in care se induce tensiune.
    Acelasi camp magnetic il poti obtine alimentatnd o bobina cu o tensiune..( excitatie)
    daca tu ai loc sa pui magneti permanenti intr-un motor trifazic, mai precis , pe rotor si sa faci un fel de dinam trifazic eu iti urez succes dar cred ca nu o sa reusesti.
    Sa invarti un motor trifazic cu rotor in scurt, colivie si sa produci si tensiune cu el este posibil numai daca rotorul are o magnetizare remanenta sau reusesti tu sa il magentizezi tinandu-l intr-un camp magentic puternic ( similar cum magnetizezi o surubelinta tinand-o pe un magnet permanent)

    Cum am spus in postul anterior, iti trebuie un motor cu rotor bobinat si cu perii pe care sa aplici tensiunea de excitatie
    Land ROver Freelander 2002 Td4 2,0

  6. #6

    Data Inscriere
    Oct 2010
    Localitate
    alba iulia
    Varsta
    32
    Mesaje
    35

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Am rezolvat problema.
    Rezolvare:

    Stator: Deocamdata lasat la fel
    Rotor: Se bobineaza cu 2 bobine si acestea se leaga intre ele cu 2 diode, apoi pe capetele rotorului se pun 2 magneti.
    Valorile inca nu le am dar o sa mi le aduca cineva saptamana viitoare.
    Asa sunt facute generatoarele din comert.

    Mai am totusi o intrebare: cum fac un motor auto sa ramana la aceiasi turatie in fuctie de sarcina (sa se tureze singur cand are nevoie astfel incat turatia sa nu scada)

  7. #7

    Data Inscriere
    Aug 2009
    Localitate
    Bucuresti Berceni
    Varsta
    46
    Mesaje
    1,559
    Masina
    Y61

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Citat Postat original de hnicu Vizualizare Mesaj
    Mai am totusi o intrebare: cum fac un motor auto sa ramana la aceiasi turatie in fuctie de sarcina (sa se tureze singur cand are nevoie astfel incat turatia sa nu scada)
    diesel? injectie mecanica sau gestionata electronic?

    benzina? carburator sau injectie?

    GPL?
    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

  8. #8

    Data Inscriere
    Oct 2010
    Localitate
    alba iulia
    Varsta
    32
    Mesaje
    35

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Deocamdata motorul ii benzina carburator, platini, acceleratie cablu,
    pe viitor ....

  9. #9

    Data Inscriere
    Oct 2010
    Localitate
    alba iulia
    Varsta
    32
    Mesaje
    35

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Citat Postat original de hnicu Vizualizare Mesaj
    Deocamdata motorul ii benzina carburator, platini, acceleratie cablu,
    pe viitor ....
    eu ma gandeam la un sistem de genul

    un ""turometru electronic"" care sa masoare turatia
    un motor pas cu pas care sa accelereze cand este necesar.

    bun dar cum pot face chestia asta?

  10. #10

    Data Inscriere
    Nov 2008
    Localitate
    Focsani
    Mesaje
    544

    Implicit Re: conversie motor asincron trifazic in generator de curent

    Trolii Primetech 13.000 lbs (5,9t)
    Citat Postat original de hnicu Vizualizare Mesaj
    Am rezolvat problema.
    Rezolvare:

    Stator: Deocamdata lasat la fel
    Rotor: Se bobineaza cu 2 bobine si acestea se leaga intre ele cu 2 diode, apoi pe capetele rotorului se pun 2 magneti.
    Valorile inca nu le am dar o sa mi le aduca cineva saptamana viitoare.
    Asa sunt facute generatoarele din comert.

    Mai am totusi o intrebare: cum fac un motor auto sa ramana la aceiasi turatie in fuctie de sarcina (sa se tureze singur cand are nevoie astfel incat turatia sa nu scada)
    Depinde cati poli are "generatorul" tau

    In functie de numarul de poli se calculeaza turatia motorului pentru a obtine o frecventa de 50 Hz
    Turatia respectiva o stabilesti din acceleratia motorului,
    daca e diesel iti trebuie o pompa de injectie cu regulator mecanic de turatie.

    La unul pe benzina, ii pui pe langa calculator si injectie si un "cruise" control"

    In felul asta obtii o turatie constanta pentru frecventa de 50 HZ dar cum o sa obtii o tensiune constanta in functie de sarcina , fara excitatie, doar cu excitatia data de cei doi magneti, pe care nu o poti controla, asta nu mai stiu
    Last edited by bratu romeo; 11th August 2011 at 21:58.
    Land ROver Freelander 2002 Td4 2,0

 

 
Pagina 1 din 2 12 UltimaUltima

Discutii Similare

  1. Defectiune curent
    By fane-isuzu in forum Lada Niva
    Raspunsuri: 9
    :: 11th December 2013, 23:54
  2. Curent..... wireless
    By Gil in forum Mecanica
    Raspunsuri: 16
    :: 9th March 2010, 20:01