GTC Auto Shop
Pagina 1 din 7 1234567 UltimaUltima
Afisez rezultatele 1 la 10 din 67
  1. #1

    Data Inscriere
    Jun 2007
    Localitate
    Bucureşti / România
    Varsta
    49
    Mesaje
    719

    Implicit S.R. - Autocamioanele Steagul Roşu

    SR sunt iniţialele de la numele fabricii: Steagul Roşu, din Braşov, devenită ulterior: Intreprinderea de Autocamioane Braşov, Autocamioane Braşov, ROMAN SA.
    Primele camioane produse acolo, au purtat acest nume. Primul model s-a produs începând cu anul 1954 şi s-a numit SR 101 - inspirat dupa modelul sovietic ZiS 150 (ZiS - Zavod imeni Stalina), care, la rândul lui, a fost o copie a camionului american International KR-11.
    Camionul avea sarcina utila 4 to, motor cu 6 cilindrii in linie, benzină, 5560 cmc, 95 CP, ambreiaj bidisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), 8 prezoane pe roată, pneuri: 9.00-20. Ampatament: 4000 mm; ecartament faţă/spate: 1700 mm / 1740 mm.
    SR 101 a avut câteva modele: SR 104 - 4x4 (din pacate nu sunt poze cu acest model); SR 109 - autobasculantă.

    SR 101







    SR 109


    Modelul SR 101, a fost înlocuit, începând cu anul 1960 (din 1958 a început dezvoltarea noilor modele, inspirate după modelele americane, din aceiaşi clasă - medium-light), de modelul SR 131 Carpaţi. Cabina acestor modele a fost proiectată de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzină (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 şi 4 fiind sincronizate, 4x2, axă spate tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă), 6 prezoane pe roată, pneuri: 7.50-20. Ampatament: 3400 mm, 4100 mm; ecartament faţă/spate: 1650 mm / 1650 mm.

    SR 131 Carpaţi








    Din anul 1962, în paralel cu modelul SR 131 Carpaţi, a intrat în fabricaţie şi modelul SR 132 Carpaţi, cu sarcină utilă 2,5 to. Acest model era echipat cu acelaşi motor V8, benzină (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 şi 4 fiind sincronizate, 4x4, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferenţial central, axe faţă/spate tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă), axă spate cu roţi simple, 6 prezoane pe roată, pneuri: 9.75-18. Ampatament: 3400 mm; ecartament faţă/spate: 1780 mm / 1750 mm.

    SR 132 Carpaţi











    Ulterior, sarcina utilă a fost mărită de la 3 to, la 5 to, fapt ce a determinat intrarea în producţie, începând cu anul 1964, a modelului SR 113 Bucegi, cu sarcină utilă 5 to, având la bază aceiaşi cabină, proiectată de francezii de la Chausson Plant şi motorul V8 (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (opţional, cutia de viteze putea fi cuplată cu o cutie suplimentară - reductor), 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), opţional, axa spate putea fi echipată cu 2 trepte de reducţie, comandate pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 8.25-20, 9.00-20. Ampatament: 3620 mm (autotractor cu şa, autobasculantă), 4000 mm, 4400 mm, 4800 mm; ecartament faţă/spate: 1750 mm / 1750 mm.
    SR 113 Bucegi a avut cateva modele: SR 115 Bucegi - autotractor cu şa; SR 116 Bucegi - autobasculantă.

    SR 113 Bucegi



















    SR 115 Bucegi







    SR 116 Bucegi









    În acelaşi an, 1964, a intrat în producţie şi modelul SR 114 Bucegi, cu sarcină utilă 4 to, Camionul era echipat cu acelaşi motor V8, benzină, de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 şi 5 fiind sincronizate, 4x4, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferenţial central, axa faţă tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă), axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), opţional, diferenţialul spate putea fi echipat cu sistem de blocare, comandat pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 9.00-20. Ampatament: 4000 mm; ecartament faţă/spate: 1780 mm / 1750 mm.

    SR 114 Bucegi















    Pe baza şasiului SR 113, s-a fabricat un model de 6 to, cu cabină avansată, numit SR BA-1, folosind mecanica de la SR 113; motor V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate, 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), echipată cu 2 trepte de reducţie, comandate pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 8.25-20. Ampatament: 2500 mm (autotractor cu şa), 3100 mm, 3550 mm; ecartament faţă/spate: 1750 mm / 1750 mm.
    SR BA a avut un model 6x4, fabricat în serie redusă (din păcate nu sunt poze cu acest model).

    SR BA-1 Bucegi









    În anii '70, uzina a păstrat pentru modelul SR 114, cutia de transfer originală, dar, opţional, aceste modele puteau fi echipate şi cu noua cutie de transfer G-450, cu 2 trepte nesincronizate şi diferenţial central asimetric blocabil, controlată pneumatic.
    Ulterior, spre sfârşitul anilor '70, motorul V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP - cod motor SR-211, a fost înlocuit cu motorul diesel, cu 6 cilindrii in linie, 5491 cmc, 135 CP, licenţa SAVIEM (SAVIEM - Société Anonyme de Véhicules Industriels et d'Equipements Mécaniques) - cod motor 797-05. Odata cu motorul, a fost montată pe maşină şi cutia de viteze AK 5-35, cu 5 trepte nesincronizate. Modelele astfel modificate s-au numit SR 113/114/115/116 D.

    SR-211


    Ulterior, în anii '80, fabrica a făcut modelelor diesel un "face-lift", care a constat în: înlocuirea grilei şi panoului frontal, cu un panou fără decupare pentru faruri şi înlocuirea barei de protecţie faţă cu un model adaptat de la ROMAN - din 3 bucaţi şi cu decupare pentru faruri.
    Modelele astfel modificate s-au numit DAC 6135 R - 4x2 / DAC 6135 RA - 4x4.

    DAC 6.135 R






    DAC 6.135 RA


    În ultimii ani de fabricaţie, uzina a modificat capotajul motorului, acesta fiind fabricat din fibră, devenind rabatabil.

    DAC 6.135 R





    Treptat, spre sfârşitul anilor '80, fabricarea modelelor SR a încetat, acestea fiind înlocuite de noile modele din gama medie-grea ROMAN/DAC - licenţa MAN F8 (MAN - Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg).

    ROMAN-DAC









    Cabina tip CN, care echipeaza modelele militare, a fost realizată de români.

    DAC CN






    Bonus: Autospecială de pompieri, făcută la Timişoara, pe baza unui şasiu SR 114.

    SR 114 - UMT



    Proiect, pe baza unui şasiu ROMAN 19.215 DFK, cu cabină SR.

    ROMAN-SR


    A rămas la stadiul de proiect, din păcate, nefiind disponibile alte date...
    Last edited by MagnuM; 21st July 2011 at 16:04.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    :3
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

  2. #2

    Data Inscriere
    Jun 2007
    Localitate
    Bucureşti / România
    Varsta
    49
    Mesaje
    719

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Incepand cu anul 1971, au intrat productie modelele ROMAN, cu sarcini utile de 7-12 to si 10-16 to, fabricate dupa licenta MAN, avand motoare diesel, licente SAVIEM si MAN, cu 6 cilindrii in linie, de 5491 cmc, 135 CP si 10349 cmc, 215 CP, cutii de viteze cu 5 sau 6 trepte, nesincronizate, pentru unele modele prevazute cu reductor comandat electropneumatic, iar pentru versiunile cu transmisie integrala, cutiile de transfer erau cu 2 trepte, nesincronizate si diferential central asimetric, cu sistem de blocare comandat electropneumatic.
    Pe baza sasiului ROMAN, a fost dezvoltata pentru vehiculele militare, cabina avansata CN-1, modelele lansate cu aceste cabine numindu-se DAC. Modelele ROMAN erau echipate cu o cabina avansata, licenta MAN, in 3 variante: scurta - F 7 L-60; standard - F 7 L-10; lunga - F 7 L-40.
    In prezent, sasiul ROMAN - DAC este fabricat intr-o larga configuratie numar axe/sarcina utila/cabine.
    Last edited by MagnuM; 2nd May 2010 at 18:23.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    :3
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

  3. #3

    Data Inscriere
    May 2007
    Localitate
    Brasov
    Varsta
    49
    Mesaje
    4,496
    Masina
    Jeep Grand Cherokee Wj mare si negru 4000 benzina

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Mihai....jos palaria.....o lectie de istorie auto.....

    Maine merg la Roman...sa vad daca gasesc ce te intereseaza....
    Jeep Grand Cherokee WJ negru....in ograda
    Jeep Wrangler 4.0 manual
    ...in asteptare
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  4. #4

    Data Inscriere
    Jun 2007
    Localitate
    Sibiu
    Varsta
    45
    Mesaje
    833

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Pana in 1995 am lucrat ca mecanic si mai apoi sofer intr-o unitate militara de reparatii auto-tancuri din Sibiu. Acolo,reparam SR-uri. Au o constructie pe cat de simpla pe atat de robusta. Mai tarziu am ajuns sa conduc un Dac 31320. Frumoase vremuri ce sa ma zic.
    Mmmmm... NISSAN!

    "Nu este nicio rusine sa te nasti prost. Rusine e sa mori prost." Marin Sorescu

    - Off Road Club Sibiu -

  5. #5

    Data Inscriere
    May 2007
    Localitate
    Brasov
    Varsta
    49
    Mesaje
    4,496
    Masina
    Jeep Grand Cherokee Wj mare si negru 4000 benzina

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Offtopic.....cum demontai diferentialul la SR.....si mai ales.....cum il montai?
    Jeep Grand Cherokee WJ negru....in ograda
    Jeep Wrangler 4.0 manual
    ...in asteptare
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  6. #6

    Data Inscriere
    Nov 2007
    Localitate
    Timisoara-Austria
    Varsta
    50
    Mesaje
    254
    Masina
    Toyota KZJ 73, Jeep Grand Cherokee, VW Golf 4

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Pe un SR114 D am facut scoala de soferi si am dat si examenu

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  7. #7

    Data Inscriere
    Jun 2007
    Localitate
    Bucureşti / România
    Varsta
    49
    Mesaje
    719

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Citat Postat original de buhu
    Pe un SR114 D am facut scoala de soferi si am dat si examenu

    Eu am inceput pe SR 113 N, am continuat pe Roman 8135 F, primul model, cu maneta schimbatorului de viteze la volan si fara servodirectie, am incheiat pe ROMAN 8135 F, model mai nou, cu maneta schimbatorului de viteze la podea si cu servodirectie si am dat examen tot pe ROMAN 8135 F, dar identic cu cel cu care am inceput.

    Dar ca SR-ul nu a fost niciuna!
    Last edited by MagnuM; 2nd May 2010 at 18:24.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    :3
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

  8. #8

    Data Inscriere
    Aug 2007
    Localitate
    Bucuresti
    Varsta
    40
    Mesaje
    256
    Masina
    Toyota Landcruiser Lj70, Hzj 73-1Hd-t, Bj 73, LJ 78, Uzj 100

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Am facut scoala undeva prin timpul liceului pe un SR motor pe benzina primit de la armata, per total as zice ca erau faine, insa din cauza ca nu aveau servodirectie era o adevarata provocare cand venea vb de o banala parcare laterala... sase rotatii ale volanului pentru a vira rotile de la centru pana la capatul cursei catre stg sau dr, sa apesi pedala ambreajului nu era un lucu tocmai accesibil celor mai firavi din fire dar se obisnuiau cu timpul
    @Landcruiser

  9. #9

    Data Inscriere
    May 2007
    Localitate
    Brasov
    Varsta
    49
    Mesaje
    4,496
    Masina
    Jeep Grand Cherokee Wj mare si negru 4000 benzina

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    sa mai vad eu masina din zilele noastre care porneste la manivela .....cum pornea Buceaga

    sau care sa sune ca un SR......sweet dreams....din pacate
    Jeep Grand Cherokee WJ negru....in ograda
    Jeep Wrangler 4.0 manual
    ...in asteptare
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  10. #10

    Data Inscriere
    May 2007
    Localitate
    Bucuresti/vest
    Varsta
    44
    Mesaje
    687

    Implicit Re: S.R. - Autocamioanele Steagul Rosu

    Vineri am vazut si eu primul "ROMAN" blindat.
    Si nu ca cele de jandarmerie.. ci chiar blindat. Nu stiam ca au scos asa ceva. Era nou, cy numer de probe de BR daca nu gresesc.
    ... undeva, candva, altundeva...

 

 
Pagina 1 din 7 1234567 UltimaUltima