Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare


MihaiK

Postări Recomandate

Salutari, dupa cum spune si titlul, Jeep-ul meu a inceput sa dezvolte un fenomen de care am tot citit dar care speram sa nu apara.

De vreo luna, cand accelerez brusc (cand apas brusc pedala de acceleratie) motorul nu se accelereaza liniar ci ezita/sacadeaza si abia apoi se tureaza liniar, sper ca ma fac inteles.

Acest fenomen se intampla in sarcina dar si la punctul mort, adica, daca apas incet pedala de acceleratie se tureaza absolut normal. Ei bine, daca bruschez pedala de acceleratie, motorul "sacadeaza".

 

La ce concluzii am ajuns in urma documentarii pe la americani:

- ar putea sa i se traga de la sonda lambda din amonte

- sonda lambda din aval

- o alta posibila cauza ar putea fi senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie

- bobina

- bujii

- fise

 

 

Ce am verificat:

- masina nu da coduri de eroare cu sistemul ei de autodiagnoza

- am scos mufa sondei lambda din amonte si tot asa face, se aprinde desigur si check-ul iar cand cuplez mufa sondei inapoi, check se stinge. Desigur ca atunci cand am scos mufa sondei si am facut autodiagnoza a aparut codul P0031.

 

 

Ce ma sfatuiti din experienta dumneavoastra ca as mai putea verifica si cum?

Editat de MihaiK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Salutari, dupa cum spune si titlul, Jeep-ul meu a inceput sa dezvolte un fenomen de care am tot citit dar care speram sa nu apara.

De vreo luna, cand accelerez brusc (cand apas brusc pedala de acceleratie) motorul nu se accelereaza liniar ci ezita/sacadeaza si abia apoi se tureaza liniar, sper ca ma fac inteles.

Acest fenomen se intampla in sarcina dar si la punctul mort, adica, daca apas incet pedala de acceleratie se tureaza absolut normal. Ei bine, daca bruschez pedala de acceleratie, motorul "sacadeaza".

 

La ce concluzii am ajuns in urma documentarii pe la americani:

- ar putea sa i se traga de la sonda lambda din amonte

- sonda lambda din aval

- o alta posibila cauza ar putea fi senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie

- bobina

- bujii

- fise

 

 

Ce am verificat:

- masina nu da coduri de eroare cu sistemul ei de autodiagnoza

- am scos mufa sondei lambda din amonte si tot asa face, se aprinde desigur si check-ul iar cand cuplez mufa sondei inapoi, check se stinge. Desigur ca atunci cand am scos mufa sondei si am facut autodiagnoza a aparut codul P0031.

 

 

Ce ma sfatuiti din experienta dumneavoastra ca as mai putea verifica si cum?

 

,experienta" mea spune ca ar trebui sa o duci la un service si sa platesti doar daca problema s-a rezolvat :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Inainte de a merge la reprezentanta am vorbit cu cineva de acolo. Am fost informat ca nu au diagnoza pt masina asta (OBDII) ca e stricata din nu mai stiu ce motiv si abia saptamana viitoare primesc una noua. Am fost informat ca si daca ar avea diagnoza nu ar fi foarte elocventa informatia data de sistemul de diagnoza.

Dumneavoastra ce intelegeti din asta?

 

Am facut eu o scanare a codurilor de eroare cu un sistem de diagnoza de pe ebay. Nu apare nici un cod de eroare. E si normal ca doar nu am martorul de check aprins in bord si deci computerul nu a identificat nici o eroare. Cu toate acestea motorul nu merge rotund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Imi cer scuze, am uitat sa mentionez un detaliu crucial: acest comportament se materializeaza doar cand motorul a ajuns la temperatura de lucru deci putem spune ca "face asa doar la cald".

Asadar am hotarat sa nu pun pe lista presiunea combustibilului deoarece nu prea este dependenta de temperatura motorului. Am sa o verific weekend-ul asta oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

,experienta" mea spune ca ar trebui sa o duci la un service si sa platesti doar daca problema s-a rezolvat :wink:

 

Daca iti zice : "Problema s-a rezolvat, va costa 1500 de euro" . Ce zici ? Ca doar asa a fost intelegerea rezolvati si platesc.

Adicatelea nici ei nu stiu ce e exact si le iau la rand , bineinteles ca ti le pun la plata, cine sau ce te poate ajuta cand iti zice tariful asta si ai problema rezolvata ?

 

Mare afacere cu service-urile astea... Noroc ca mai sunt si oameni seriosi , putini dar sunt.

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Din pacate e greu de identificat la masinile mai vechi, iar service-urile nu se dau peste cap dupa metoda "platesti cand o rezolvam". De obicei schimba piese prin eliminare pana ii dau de cap.

 

Mai adauga si IAC-ul (Idle air control valve) - asta citeste volumul de aer care intra in motor

 

Poate inclusiv sa fie un senzor care e oxidat sau are o problema electrica. Eu am patit asta la o alta masina, o conexiune electrica oxidata la un senzor, care cauza citiri aleatorii.

Editat de abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Esti sigur ca IAC (mai ales după nume) citește cantitatea de aer care intra în motor?

 

Ce bine că mai dai și tu un ochi pe aici că din grabă mai ies cuvinte răsucite. Cred că @abunea vroia să zică : " controlează aerul..."

 

@MihaiK, dacă scoți mufa de la senzorul de clapetă și ai comportament diferit, mă gândesc că în direcția aia trebuie săpat.( Se va aprinde check engine )

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

In aceasta saptamana am sa ma duc cu TJ la o diagnoza la Jeep, la noi in oras, poate aflu ceva.

Daca totusi in urma diagnozei nu voi avea nici un rezultat elocvent, am sa incep capul meu cu senzorul de pozitie al clapetei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Esti sigur ca IAC (mai ales după nume) citește cantitatea de aer care intra în motor?

 

Ai dreptate, am editat textul si a ramas aiurea.

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Colegi, am schimbat senzorul de pozitie al clapetei, senzor care era un posibil vinovat pentru comportamentul de ezitare la accelerarea motorului. Acest nou senzor de pozitie nu a produs nici o schimbare in mersul masinii. Face tot asa, ezitarile sunt tot acolo.

Cu ocazia asta am curatat si clapeta si valva IAC. Totul in stare normala pe clapeta as zice eu.

Am sa trec la schimbarea bobinei de inductie si a bujiilor. Oricum sunt si acestea vechi si s-ar preta o inlocuire cu piese "proaspete". Poate asa rezolv problema ezitarii, sper.

 

LE: se aud uneori explozii in evacuare in cazul accelerarii in sarcina, semn care spune ca in acest caz amestecul nu este ars complet si este dat afara pe supapa de evacuare, ajunge in galeria fierbinte si explodeaza. Asa ca am hotarat sa continui cu schimbul bujiilor, a bobinelor si a fiselor (daca gasesc). Nu cred deci ca este vreo sonda lambda defecta pt ca nu am probleme cu consumul (cel putin la ochi nu se vede diferenta de consum de cand masina merge asa de prost la accelerare) si nu am nici un martor in bord si nici un cod de eroare.

Asa deci, are cineva idee ce distanta trebuie sa fie intre electrozii bujiei la acest motor?

IMG_6305.thumb.JPG.4923c52076f7252c29f1c0da7107be50.JPG

IMG_6307.thumb.JPG.5c6c2c7df634f818d9a8a2356440c219.JPG

IMG_6310.thumb.JPG.ee80f4eb5f7c14e93d8ab3143fbb791d.JPG

IMG_6316.thumb.JPG.f24c634aa7c45b80652439643453a4ce.JPG

IMG_6317.thumb.JPG.d05adb10a1e3959ebf72c46e728f6f1d.JPG

Editat de MihaiK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Ceva intersant, astazi in mers cu masina pe strada s-a aprins martorul de check engine. Codul de eroare P0123, care insemneaza probleme la senzorul de pozitie al clapetei. Senzor pe care tocmai l-am schimbat de cateva zile:top.

Asa de proaste sa fie piesele de genul asta? Sa cedeze dupa 3 zile? Imi pare jenanta situatia.

Am montat inapoi senzorul original (din moment ce nici cel nou nu a facut vreo diferenta in mersul masinii) si tin sub observatie, odata ce consider ca e ok si nu-mi mai scoate coduri de eroare pe TPS schimb bujiile si bobina de inductie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Salut, am avut si eu la un jimny cam aceleasi simptome pe ca le ai si tu,eu am schimbat capeta de acceleratie cu totul cu una sh si s-a rezolvat problema.Senzorii aftermarchet pot fi ,,morti' de noi.

Sfatul meu e sa faci o proba cu o alta clapeta de acceleratie sa vezi dc mai face la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Ceva intersant, astazi in mers cu masina pe strada s-a aprins martorul de check engine. Codul de eroare P0123, care insemneaza probleme la senzorul de pozitie al clapetei. Senzor pe care tocmai l-am schimbat de cateva zile:top.

Asa de proaste sa fie piesele de genul asta? Sa cedeze dupa 3 zile? Imi pare jenanta situatia.

Am montat inapoi senzorul original (din moment ce nici cel nou nu a facut vreo diferenta in mersul masinii) si tin sub observatie, odata ce consider ca e ok si nu-mi mai scoate coduri de eroare pe TPS schimb bujiile si bobina de inductie.

 

Depinde ce piesa ai luat. Mie mi-a zis Alin sa nu iau Crown, dar eu batman batman. Aia imi trimiteau alta piesa la schimb, dar cand ma lasa in drum ambreiajul nu ma ajuta cu nimic. Asa m-am distrat o perioada cu pompa de ambreiaj, de vreo 3 ori am schimbat, pana am luat piesa de la Omix-Ada si acum merge bine mersi. de atunci verific intotdeauna de unde e piesa.

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

daca problema e acel senzor de pozitie al clapetei

chiar daca pui unul nou va face exact lafel atata timp cat nu il"inveti" pe cel nou cu restul

cu alte cuvinte trebuie rulat un program specific fiecarei masini de recunoastere si autocalibrare

iar apoi va merge bine

incearca si asa poate te ajuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Inteleg unde bati @abunea. Eu am luat piesa Metzger. Scump si de calitate salaba in cazul meu.

Mai treaba este ca am masurat comparativ rezistentele de la senzorul cumparat fata de cel original si difera. Acest seznor fiind un potentiometru de fapt sau o rezistenta variabila daca vreti, cred ca ar trebui ca senzorul aftermarket sa aiba aceleasi valori ale rezistentei ca si cel original. Pe toata plaja. Fiind diferite, cu valori semnificative, diferente de pana la 0.5-0.8 ohm ar putea sa puna probleme calculatorului deoarece el astfel primeste alta tensiune decat cea de comparatie si deci nu vede corect pozitia clapetei.

Daca zici ca ar trebui calibrat, asta poate ar rezolva problema dar nu prea stiu cum se poate calibra. In manual nu am gasit nimic in legatura cu asta dar manualul pe care il am e oricum incomplet deci posibil sa fie gresita presupunerea mea.

Masina nu da nici un cod de eroare.

 

Multumesc

 

 

Ps. Nici nu cred ca problema ezitarii e de la TPS. Cred totusi ca e o problema de aprindere. In zilele ce urmeaza schimb piesele de pe partea de aprindere.

Editat de MihaiK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Daca se citeste tensiunea si nu curentul, atunci nu prea conteaza rezistenta ( in anumite limite bineinteles )

Nici eu nu cred ca e de la TPS.

Calibrarea se refera, cred eu , la pozitia de start, adica sa nu pleci pe o rezistenta prea mare sau prea mica, in general s-ar roti pozitia senzorului daca e posibil.

 

Ai verificat MAP sensor ?

 

Spuneai de explozii pe accelerare, cu gandul ca e benzina nearsa. Asta ar insemna si benzina "pisata" , nepulverizata bine, injector sau injectoare obosite.

Ai verificat cumva si presiunea la benzina ?

 

Adica sa faci un rezumat ce ai verificat si ce nu, ca e greu ( pt mine ) sa iau tot la rand ce s-a scris.

Editat de danciucu
tipo
XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Daca se citeste tensiunea si nu curentul, atunci nu prea conteaza rezistenta ( in anumite limite bineinteles )

Nici eu nu cred ca e de la TPS.

Calibrarea se refera, cred eu , la pozitia de start, adica sa nu pleci pe o rezistenta prea mare sau prea mica, in general s-ar roti pozitia senzorului daca e posibil.

 

Ai verificat MAP sensor ?

 

Spuneai de explozii pe accelerare, cu gandul ca e benzina nearsa. Asta ar insemna si benzina "pisata" , nepulverizata bine, injector sau injectoare obosite.

Ai verificat cumva si presiunea la benzina ?

 

Adica sa faci un rezumat ce ai verificat si ce nu, ca e greu ( pt mine ) sa iau tot la rand ce s-a scris.

 

In acest caz tensiunea si curentul sunt direct dependente, deci ramane valabil ce am scris mai sus.

Senzorul meu nu are posibilitatea de reglaj (asemanator avansului la masinile cu distribuitor de scanteie), senzorul e fix, il montezi in locasul prevazut si aia e.

Presiunea la benzina este buna. Nu mai stiu valoarea exacta masurata dar era peste 3 bari.

Nu da erori, deloc.

Fisele nu sunt oxidate in zonele de contact.

Din moment ce nu da erori inseamna ca sondele lambda nu sunt decalibrate.

Clapeta de acceleratie nu este murdara, pe admisie nu exista mizerie care sa obtureze curgerea corecta cu debitul corect al aerului in motor.

Distributia e la semne.

 

Injectoarele nu ar trebui sa puna probleme sub nici o forma la km pe care ii are masina. De asemenea pornirea la rece este corecta, semn ca injectoarele nu curg (excesiv).

Nu prea stiu cum sa verific MAP-ul. Daca ai vreo idee te rog nu ezita sa ma informezi.

 

Eu cred asa, aprinderea nu se face corect si astfel benzina nearsa ajunge in toba fierbinte si se aprinde, generand mici explozii. Lucru care se intampla cand pun sarcina pe motor. Pentru mine este destul de plauzibil.

 

Multumesc pentru implicare si sfaturi!

Editat de MihaiK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Pe un divizor restistiv poti citi acceasi tensiune , fie ca ea cade pe 100 de ohmi sau pe 100kohmi. In concluzie ( teoretic ) nu prea conteaza rezistenta TPS ului, repet in anumite limite.

De ex la un senzor gen TPS poti avea intre 0-10komi si la fel de bine merge masina si cu alt senzor care are intre 0 si 20kohmi.

Gandeste-te, sa zicem clapeta la jumate, deci tot 2.5V ar primi calculatorul fie ca ei cad pe 5kohmi sau pe 10 kohmi, in ideea ca ECU masinii vrea sa stie tensiunea, ceea ce asa si e in cazul tau.

 

Oricum de acord sa scoti din ecuatie, TPS ul, clapeta, lambda.

De asemenea benzina daca zici ca ai verificat presiunea.

 

Fise , bobina / bobine si MAP ar mai ramane.

Legat de MAP nu stiu cum verifici, poate e o procedura intr-un factory service manual.

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Da, ai perfecta dreptate, daca nu este curent in circuit nu masori cadere de tensiune, inteleg perfect ce spui.

Nu stiu sincer cum este managementul traductoarelor la Jeep-ul meu dar banuiesc ca ECU masoara caderea de tensiune din circuit, cadere de tensiune generata de rezistenta variabila a TPS-ului, dar este o banuiala si cam atat. In fine, deci zici ca elimin complet ipoteza ca problema ar putea fi TPS?

Am sa ma concentrez saptamana aceasta pe bujii si bobina/bobine.

Caut o modalitate de verificare a MAF.

 

Multumesc pt. implicare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Jeep TJ 2.4 ezita la accelerare

 

Update la situatia descrisa mai sus.

 

Mersul prost al motorului l-am rezolvat schimband bujiile si bobina (pachetul de bobine). M-am mobilizat intr-un weekend si am ramas placut surprins cand am constatat ca dupa schimbul pieselor respective motorul merge in parametri. Totul a revenit la normal. Nu stiu de ce nu am schimbat din prima bujiile si bobina dar aia e. Au trecut 5 saptamani de la schimb si pare a fi in parametri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare