Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum sa evitam plata taxei auto


Max
 Share

Recommended Posts

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Banuiesc ca este clar pentru toti colegii de forum ca taxele si impozitele nu sunt decat o modalitate de a aduce niste sume la buget. Sigur ca este aberant dar nu este singura taxa imorala si incorecta. PRoblema este ca nu toti romanii se simt discriminati. Uitati-va pe petitiile on-line care aduna semnaturi pentru "abolirea timbrului de mediu " si veti constata ca nu s-au strans decat cateva mii de semnaturi pe fiecare varianta ( sutn mai multe incepute ) , in conditiile in care Timbru afecteaza 99 % din posesorii de autoturisme. Daca nimeni nu se plange , inseamna ca taxa este acceptata. O decizie sau doua ale tribunalelor nu vor impiedica colectarea unori astfel de resurse bugetare. Sunt o multime de forumuri specializate pe marci si pe tipuri de eutoturisme. Daca s-ar incerca o cumulare a opiniilor utilizsatorilor de pe aceste forumuri ( forumul Opel , Skoda , Audi , Seat , Dacia , .....etc ) s-ar strange destule semnaturi pentru a forta discutarea de catre autoritati a unei noi legi , mai omenesti si mai corecte d.p.d.v. al agoritmului de calcul .

Dar acest lucru il pot face administratorii forumurilor , daca au intentie si interes . Cate o voce izolata nu are nici un efect .

  • Like 1
Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 289
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Da, perfect de acord cu cele spuse de tine, dar atunci ce spune legislatia UE despre faptul ca justitia din RO da verdicte impotriva ei (deci, de a nu fi platita) ?

Mie asta mi se pare o aberatie ! Justitia aceluiasi stat se pronunta in nenumarate procese impotriva unei taxe di statul respectiv si cu toate astea legea pentru taxa aia este in continuare valabila !?!??

 

tu inca nu stii vorba aia: ciinii latra, caravana trece?

 

@fordranger: ia uite, cam asa e cu tot. si mai e unul cu Mihai Viteazu. parlamentul se pisa cu bolta pe petitii si ne considera: "pleabea, ba, da-i in p mea.". deci: fara taxa - BG, cu taxa - RO

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Da, perfect de acord cu cele spuse de tine, dar atunci ce spune legislatia UE despre faptul ca justitia din RO da verdicte impotriva ei (deci, de a nu fi platita) ?

Mie asta mi se pare o aberatie ! Justitia aceluiasi stat se pronunta in nenumarate procese impotriva unei taxe di statul respectiv si cu toate astea legea pentru taxa aia este in continuare valabila !?!??

 

Astral, din nefericire in jurisprudenta din Ro, cauzele similare nu sunt opozabile, deci fiecare cauza este privita unicat,nu conteaza similaritatile dintre cauze.de aceea Gheorge poate castiga in instanta inmatricularea masinii fara plata taxei iar Ion,vecinul, poate pierde......Justitie de Dambovita...ce vrei !?

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Curtea din Luxembourg a stabilit că modul de rambursare este contradictoriu şi păstrează prevederile discriminatorii din taxa de poluare

Deşi nu asta a fost întrebarea pusă Curţii, aceasta statuează încă o dată că Guvernul schimbă doar forma taxelor auto, care contravin legislaţiei UE

Avocaţii concluzionează că, în urma acestei decizii a CJUE, dată în cauza Nicula, se vor câştiga toate procesele aflate pe rolul instanţelor pe timbru de mediu

 

 

 

Analizând cauza înregistrată la Tribunalul Sibiu în care Ilie Nicolae Nicula reclama Administraţia Finan*ţelor Publice a Municipiului Sibiu şi Administraţia Fondului pentru Mediu că refuză să admită cererea sa de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule, percepută cu încălcarea dreptului Uniunii, Curtea Europeană de Justiţie (CJUE) a decis că modalitatea de rambursare a taxei auto este contrară dreptului Uniunii şi că prevederile cuprinse în timbrul de mediu nu fac decât să păstreze principiile discriminatorii din normele anterioare, respectiv taxa de poluare.

Concret, Tribunalul Sibiu a întrebat CJUE dacă „dreptul Uniunii trebuie interpretat în sensul că se opune unui sistem de rambursare a unei taxe percepute cu încălcarea dreptului Uniunii precum cel în discuţie în litigiul principal”.

Din jurisprudenţa constantă a Curţii reiese că dreptul de a obţine rambursarea unor taxe percepute de un stat membru cu încălcarea normelor dreptului Uniunii repre*zintă consecinţa şi completarea drepturilor conferite justiţiabililor de dispoziţiile dreptului Uniunii care interzic astfel de taxe, după cum au fost acestea interpretate de Curte.

„Statele membre sunt, aşadar, obligate, în principiu, să ramburse*ze impozitele percepute cu încălcarea dreptului Uniunii (Hotărârea Littlewoods Retail şi alţii, C-591/10, EU:C:2012:478, punctul 24, precum şi Hotărârea Irimie, C-565/11, EU: C:2013:250, punctul 20)”, arată CJUE.

Consultaţi, avocaţii au fost de părere că această decizie vine în sprijinul altor speţe similare înregistrate pe rolul instanţelor româneşti împotriva timbrului de mediu.

„Practic, decizia CJUE arată că OUG 9/2013 este la fel de ilegală ca şi taxa de poluare OUG 50/2008 şi că, asemeni acesteia, încalcă art. 110 TFUE. În fapt, Guvernul nu a făcut altceva decât să schimbe de*numirea actului normativ, păstrând aceleaşi prevederi discriminatorii ca în taxa de poluare. Decizia dată ieri (miercuri - n. red.) de CJUE nu va face altceva decât să aducă câştig de cauză în toate dosarele în care se contestă legalitatea timbrului de mediu, pentru că decizia dată în cazul Nicula creează precedentul şi este obligatorie oricăror altor speţe similare”, a declarat, pentru Curierul Naţional, avocatul Marius Coltuc, fondatorul Casei de Avocatură cu acelaşi nume.

Art. 110 TFUE se opune taxei pe poluare atât în versiunea originală, cât şi în versiunile modificate ale acesteia

De altfel, Curtea a evidenţiat faptul că, atunci când un stat membru a încasat taxe cu încălcarea normelor dreptului Uniunii, justiţiabilii au dreptul la restituirea nu numai a taxei percepute fără temei, ci şi a sumelor plătite acestui stat sau reţinute de acesta în legătură directă cu taxa respectivă (Hotărârea Littlewoods Retail şi alţii, EU:C:2012:478, punctul 25, precum şi Hotărârea Irimie, EU:C:2013:250, punctul 21), dar că Ordonanţa de Urgenţă 9/2013 nu permite acest lucru.

„Curtea a statuat deja că articolul 110 TFUE se opune unei taxe precum taxa pe poluare instituită de OUG nr. 50/2008 atât în versiunea originală, cât şi în versiunile modificate ale acesteia (a se vedea în acest sens Hotărârea Tatu, EU:C:2011:219, punctele 58 şi 61, precum şi Hotărârea Nisipeanu, C-263/10, EU:C:2011:466, punctele 27 şi 29)”, justifică CJUE decizia luată.

În plus, CJUE arată că aplicarea dispoziţiilor OUG 50/2008, „indiferent de versiunea acesteia, avea ca efect faptul că vehiculele de ocazie importate şi caracterizate printr-o vechime şi o uzură importante erau supuse unei taxe care se putea apropia de 30 % din valoarea lor de piaţă, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie, acestea din urmă constituind astfel produse naţionale similare în sensul articolului 110 TFUE, nu erau în niciun fel grevate de o astfel de sarcină fiscală”.

Curtea a concluzionat că o astfel de măsură descurajează punerea în circulaţie a unor vehicule de ocazie cumpărate din alte state membre, fără a-i descuraja însă pe cumpărători să cumpere vehicule de ocazie având aceeaşi vechime şi aceeaşi uzură de pe piaţa naţională.

În urma deciziilor CJUE în cauzele Tatu şi Nisipeanu, Guver*nul a adoptat OUG nr. 9/2013, care introduce un nou impozit pe autovehicule, şi anume timbrul de mediu.

Analizând dacă sistemul de rambursare prin compensaţie, prevăzut în timbrul de mediu, permite justiţiabililor exercitarea efectivă a dreptului la rambursarea taxei plătite în mod nejustificat de care dispun în temeiul dreptului Uniunii, Curtea a conchis că acest lucru este limitat sau imposibil.

”Rezultă, astfel cum a arătat Comisia Europeană, că un sistem de rambursare precum cel în discuţie în litigiul principal are ca efect, în cazul unui autovehicul de ocazie importat dintr-un alt stat membru, limitarea şi chiar, precum în cauza principală, eliminarea totală a obli*gaţiei de restituire a taxei pe poluare percepute cu încălcarea dreptului Uniunii, ceea ce este de natură să menţină discriminarea constatată de Curte în Hotărârile Tatu (EU:C:2011:219) şi Nisipeanu (EU:C:2011:466). În plus, sistemul menţionat are ca efect exonerarea autorităţilor naţionale de obligaţia de a lua în considerare dobânzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsă între perceperea nejustificată a taxei pe poluare şi rambursarea acesteia şi, prin urmare, nu îndeplineşte cerinţa enunţată la punctul 29 din prezenta hotărâre”, motivează CJUE decizia emisă.

Stiri similare:

» Curtea de Justiţie consideră ilegal timbrul de mediu

» Contestația în anulare a lui Dan Voiculescu se va judeca la Curtea de Apel București

» Dinel Staicu a fost condamnat la 5 ani de închisoare pentru mituirea celor trei judecătoare de la Curtea de Apel București

Decizia CJUE este obligatorie în toate cazurile similare înregistrate pe rolul instanţelor.

 

Cum ar fi trebuit să arate timbrul de mediu

 

În luna iunie, Avocatul General considera că, în urma pronunţării în cauza Tatu (EU:C:2011:219), autorităţile române trebuiau să aleagă în realitate între două opţiuni pentru a se conforma cu obligaţiile ce le revin în temeiul dreptului Uniunii: fie desfiinţarea taxei pe poluare şi rambursarea sumelor percepute în temeiul acestei taxe contribuabililor care o plătiseră deja, însoţită de introducerea sau de neintroducerea unei taxe noi conforme cu articolul 110 TFUE pentru viitor, fie menţinerea taxei pe poluare (indiferent de denumire), dar să o solicite fără întârziere şi de la proprietarii de autovehicule de ocazie înmatriculate deja în România.

„În loc să aleagă una dintre aceste soluţii, Guvernul român a optat în realitate, prin OUG nr. 9/2013, pentru un regim care impune tuturor vehiculelor, importate sau neimportate, o nouă taxă începând de la o dată viitoare, permiţând în acelaşi timp autorităţilor fiscale să păstreze sumele percepute în mod nelegal în temeiul taxei pe poluare până în momentul unei transcrieri viitoare a dreptului de proprietate asupra vehiculului în cauză, care va determina plata timbrului de mediu”, consideră CJUE în decizia emisă miercuri.

 

Litigiul

 

În cursul anului 2009, Ilie Nicolae Nicula a cumpărat un autovehicul, înmatriculat pentru prima dată în Germania, pentru care a plătit 5.153 lei cu titlu de taxă pe poluare, prevăzută de OUG 50/2008.

În urma respingerii cererii sale de restituire a taxei de către autorităţi, Nicula s-a adresat instanţei, Tribunalul Sibiu admi*ţând cererea sa în 2012, şi a obligat Agenţia Fondului pentru Mediu să restituie taxa de poluare.

În recurs, la 25 ianuarie 2013, Curtea de Apel Alba a decis casarea sentinţei şi trimiterea cauzei spre rejudecare Tribunalului Sibiu, instanţă care în judecarea cauzei a trebuit însă să ţină cont de intrarea în vigoare a legii privind timbrul de mediu (15 martie 2013).

“În situaţia concretă a reclamantului, cuantumul timbrului de mediu pentru autovehiculul său s-a stabilit la 8.126,44 RON, în temeiul OUG nr. 9/2013, în timp ce taxa pe poluare plătită anterior se ridica la 5.153 RON. Or, în temeiul articolului 12 alineatul (1) din OUG 9/2013, domnul Nicula nu ar mai avea dreptul să recupereze taxa pe poluare şi dobânzile aferente acesteia, suma pe care o plătise fiind reţinută de autorităţile fiscale şi de mediu cu titlu de timbru de mediu, întrucât valoarea timbrului de mediu era mai ridicată decât taxa pe poluare pe care o plătise. În aceste condiţii, Tribunalul Sibiu a hotărât să suspende judecarea cauzei” şi să întrebe Curtea dacă jurisprudenţa Curţii (Hotărârile Belgocodex, C-381/97, EU:C:1998:589 şi Belbouab, 10/78, EU:C:1978:181), pot fi interpretate ca opunându-se unei reglementări precum OUG 9/2013”.

 

Ce spun art. 4 şi 12 din OUG 9/2013

 

Potrivit art. 4 din OUG 9/2013, obligaţia de plată a timbrului intervine o singură dată: a) cu ocazia înscrierii în evidenţele autorităţii competente, potrivit legii, a dobîndirii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul de către primul proprietar din România şi atribuirea unui certificat de înmatriculare şi a numărului de înmatriculare; b) la reintroducerea în parcul auto naţional a unui autovehicul, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul auto naţional, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduală a timbrului, în conformitate cu prevederile art. 7; c) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa de poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementărilor legale în vigoare la momentul înmatriculării; d) cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat în situaţia autovehiculelor pentru care s-a dispus de către instanţe restituirea sau înmatricularea fără plata taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, taxei de poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Art 12 din aceeaşi ordonanţă prevede că „(1) În cazul în care taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa de poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, achitată, este mai mare decât timbrul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind timbrul de mediu, calculat în lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul înmatriculării sau al transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat, se pot restitui sumele reprezentând diferenţa de sumă platită, numai către titularul obligaţiei de plată, pe baza procedurii stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Calculul diferenţei de restituit se face pe baza formulei de calcul din prezenta ordonanţă de urgenţă, în care se utilizează elementele avute în vedere la momentul înmatriculării sau al transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat. (2) Cuantumul sumei rezultate ca diferenţă dintre suma achitată de contribuabil cu taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, titlul de taxă pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi cuantumul rezultat din aplicarea timbrului se restituie în termenul de prescripţie prevazut de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă”.

Analizând cele două articole, Curtea a constatat că „în aceste împrejurări, cuantumul taxei pe poluare, împreună cu dobânzile aferente, trebuie restituite domnului Nicula”.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Am citit tot ce s-a scris pana in momentul de fata insa ma gasesc in pozitia "am venit bou, am plecat vaca"

 

Caz Particular: eu vreau sa iau masina X, cumparata din Ro noua si produsa in 2005. Pentru motorul respectiv, am de platit undeva la un 3400 EUR taxa, date fiind toate cerintele legale.

 

Dupa ce o platesc, exista sanse reale sa o pot recupera, sau masina mea acum valoreaza X + 3400 EUR, dupa matematica mea.

 

Daca exista cineva care a experimentat acest lucru, as aprecia un mesaj cu cazul sau particular pe privat.

 

Nu doresc sa cumpar sau sa inmatriculez o masina in Bulgaria sau sa merg pe procura. Este o chestie pur de alegere.

 

Multumesc,

Radu

I am planning to live forever. So far, so good.

www.tudoroiu.com

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Hai salut!

 

Exista cazuri izolate in tara in care s-a recuperat timbrul de mediu. Dar insist asupra termenului izolate!

 

In plus, in cazul tau, chiar daca s-ar recupera taxa, pentru tine nu ar fi valabil temeiul legal care s-a invocat pana acum.

 

ADICA: cerinta principala pentru recuperarea taxei auto/poluare/etc. era ca autoturismul sa fi fost cumparat dintr-o tara apartenenta la UE si unde sa fi fost inmatriculat anterior. Cazul prezentat de tine presupune o masina cumparata de noua din Romania, deci conditia esentiala nu exista.

 

 

Concluzia este ca masina valoreaza X+ 3400 EUR si chiar daca s-ar putea recupera timbrul de mediu, in cazul tau nu ar fi aplicabila decizia CJUE.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Salut,

Exact cum preciza si colegul Silviu, din vreo 15 cazuri cu care am mers in instanta, in situatii similare cu a ta, vreo 5 au avut deja termen, unul a scapat si a fost admis, celelalte 4 au fost respinse.

Cred ca a fost sau o minte mai luminata sau s-a strecurat printre degete, laolalta cu vehicule ce au fost anterior inmatriculate in alt stat UE.

Deci... sanse reduse sa recuperezi taxa!

Acum se insista pe alte temeiuri legale, nu cele referitoare la art 110 (90) din Tratat.

Daca reusesc sau adaca aflu ceva, te anunt!

Bafta maxima!

Don't drink and drive!
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

O modalitate de a privi problema in instanta ( nu stiu cu cat succes ) , ar fi aceea de impiedicare a dublei impozitari . Intrucat toate tarile UE au o forma de taxa de poluare , masinile cumparate din Uniune , care au fost inmatriculate in uniune , ar mai fi fost impozitate o data in tara UE in care au fost imnatriculate . In concluzie , impozitarea si in romania cu aceeasi taxa ar putea fi privita ca si dubla impozitare.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Dupa ce o platesc, exista sanse reale sa o pot recupera, sau masina mea acum valoreaza X + 3400 EUR, dupa matematica mea.

 

masina valoreaza fix valoarea ei fara taxa, adica X. daca in X are si taxa platita, cu atit mai bine.

eu n-as plati contravaloarea taxei daca ar fi adaugata la pretul masinii, mai ales cind este atit de volatila.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Cine are ochi sa vada, minte sa analizeze si pregatirea teoretica si practica sa coroboreze cu alte informatii (temeiuri legale legate de discriminare, inechitate, evitarea cu buna stiinta a mentionarii impactului actului normativ asupra altor aspecte - mediu concurential, mediul de afaceri, social, ajutorului social, altele) il invit sa citeasca si Nota de Fundamentare a OUG 9/2013 : http://gov.ro/ro/guvernul/procesul-legislativ/note-de-fundamentare/nota-de-fundamentare-oug-nr-9-19-02-2013&page=513 . Elementele de perversitate maxima regasite acolo pot constitui baza unei actiuni consistente.

Interesant si aspectul strict contabil al "afacerii", daca este sa dau crezare unui reportaj http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2014-06-16/AFM+a+incasat+deja+281+mil.+lei+din+timbrul+de+mediu . Cifrele vorbesc doar de venituri din taxe si cheltuieli cu plata restituirilor. Nimeni nu vorbeste si de celelalte cheltuieli (directe si indirecte), legate doar de "afacerea" timbrului de mediu, care afecteaza dramatic P&L-ul AFM-ului. Adica bani in plus tot din buzunarul contribuabilului. Nu mai zic, vorba lui Max, de canci copaci plantati din banii colectati.

Iar v-a-v de nemultumirea populara, asta-i cea mai tare :

....."În cazul neadoptării în regim de urgenţă a prezentului act normativ se vor limita sever tranzacţiile cu autoturisme existente în parcul naţional, cu impact direct asupra populaţiei, precum şi asupra finanţării unor programe şi proiecte din domeniul protecţiei mediului.

În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă."

"Poluatorul plateste?!" Nicicum. Sintagma ar trebui schimbata in "Prostimea plateste!"

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Cine are ochi sa vada, minte sa analizeze si pregatirea teoretica si practica sa coroboreze cu alte informatii (temeiuri legale legate de discriminare, inechitate, evitarea cu buna stiinta a mentionarii impactului actului normativ asupra altor aspecte - mediu concurential, mediul de afaceri, social, ajutorului social, altele) il invit sa citeasca si Nota de Fundamentare a OUG 9/2013 : http://gov.ro/ro/guvernul/procesul-legislativ/note-de-fundamentare/nota-de-fundamentare-oug-nr-9-19-02-2013&page=513 . Elementele de perversitate maxima regasite acolo pot constitui baza unei actiuni consistente.

Interesant si aspectul strict contabil al "afacerii", daca este sa dau crezare unui reportaj http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2014-06-16/AFM+a+incasat+deja+281+mil.+lei+din+timbrul+de+mediu . Cifrele vorbesc doar de venituri din taxe si cheltuieli cu plata restituirilor. Nimeni nu vorbeste si de celelalte cheltuieli (directe si indirecte), legate doar de "afacerea" timbrului de mediu, care afecteaza dramatic P&L-ul AFM-ului. Adica bani in plus tot din buzunarul contribuabilului. Nu mai zic, vorba lui Max, de canci copaci plantati din banii colectati.

Iar v-a-v de nemultumirea populara, asta-i cea mai tare :

....."În cazul neadoptării în regim de urgenţă a prezentului act normativ se vor limita sever tranzacţiile cu autoturisme existente în parcul naţional, cu impact direct asupra populaţiei, precum şi asupra finanţării unor programe şi proiecte din domeniul protecţiei mediului.

În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă."

"Poluatorul plateste?!" Nicicum. Sintagma ar trebui schimbata in "Prostimea plateste!"

 

Asta cu "Poluatorul Plateste" e cea mai maire tampenie pe care am auzit-o ...Pai daca plateste ce? se repara stratul de ozon? sau n-am inteles eu bine ? ca nu e ca la asigurari ca platesti si se repara masina/gardu/stalpul/casa etc. cum zicea si @Big Ursu intr-un post :Pai daca e sa o luam dupa poluare eu poluez mai putin ca fac doar 5-600 KM lunar...de ce sa platesc la fel ca unu care face 20.000 km in acelasi timp?...pentru evitarea taxei exista o singura solutie :KALASHNIKOV. PUNCT La dragii nostri conducatori le-as sugere un schimb de experienta in Siria sa vad acolo ar baga taxe peste taxe ? :)) sa vad cum le-ar explica oamenilor in negru cu cagule ca trebuie sa plateasca pt miile de Toyotele impozite mai mari

Edited by timberland0910
Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

gandind ecologist .... taxa aeste un lucru bun , o reusita . efectul : inoirea parcului auto , vom avea masini nepoluante , vom respira un aer mai curat .

 

sesizes mai multe aspecte : unul ar fi impozitarea anuala la fisc ( care multi au sustinut a fi tot o taxa de poluare ) pur si simplu nu inteleg faptul ca daca detii o masina inseamna ca si poluezi , un caz concret este detinerea unui 4x4 , a unei decapotabile roadstar , una chiar de 'epoca' chiar daca nu itruneste varsta de 30 ani .... si exemplele ar putea continua ...pe care il folosesti de cateva x pe an , concediu un pescuit , o intrunire etc ....

mult mai simplu era ca aceste taxe sa se regaseasca in carburant ..... consumi un rezervor ..platesti .. consumi 5 ..platesti ..... nu mergi cu masina ..nu platesti ..ptr ca nici nu poluezi ....

 

Pai fi atent,platesc taxe la BG si poluez in RO,unde-i afacerea cu taxa de poluare?Taxa in combustibil e bagata de multi ani,dece nu se mai vorbeste de asta?Eu cu un ARO motor de 3100 valoare a masinii de maxim 800 euro platesc acelasi impozit cu o masina de lux de 80000 euro si motor de 3000 ,unde-i corectitudinea?Exemple sint multe si nu am apucat sa citesc ce s-a scris aici dar ideea de corectitudine si echilibru e total gresita in RO ceea ce ne determina clar sa viram bani in BG sau sa cautam portitele lasate libere in mod intentionat de catre politicieni si astfel sa fraudam statul in mod voit

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Pai fi atent,platesc taxe la BG si poluez in RO,unde-i afacerea cu taxa de poluare?Taxa in combustibil e bagata de multi ani,dece nu se mai vorbeste de asta?Eu cu un ARO motor de 3100 valoare a masinii de maxim 800 euro platesc acelasi impozit cu o masina de lux de 80000 euro si motor de 3000 ,unde-i corectitudinea?Exemple sint multe si nu am apucat sa citesc ce s-a scris aici dar ideea de corectitudine si echilibru e total gresita in RO ceea ce ne determina clar sa viram bani in BG sau sa cautam portitele lasate libere in mod intentionat de catre politicieni si astfel sa fraudam statul in mod voit

 

hai sa-ti explic. in 2007, cei cu aro nu plateau impozitele la nivelul celor cu toyote. si rideau si se bucurau (exista posturile). si niste vreo 20 de nebuni au protestat impotriva impozitelor si cam atit. dupa ce s-a prins statul ca-s mai multe aro ca toyote, le-a tras-o si lor. asa ca trebuie sa le multumesti si celor cu aro pentru situatia actuala. de fapt, trebuie sa le multumesti tuturor romanilor, mai putin aia 20...

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

hai sa-ti explic. in 2007, cei cu aro nu plateau impozitele la nivelul celor cu toyote. si rideau si se bucurau (exista posturile). si niste vreo 20 de nebuni au protestat impotriva impozitelor si cam atit. dupa ce s-a prins statul ca-s mai multe aro ca toyote, le-a tras-o si lor. asa ca trebuie sa le multumesti si celor cu aro pentru situatia actuala. de fapt, trebuie sa le multumesti tuturor romanilor, mai putin aia 20...

 

Eu nu cred ca ala este motivul pentru care aerul /cilindreea este considerata lux in Romania.Principalul motiv este Renault.Au facut aia lobby sau probabil au dat niscai spagi ca sa isi vanda tranciurile.

Serios asta este singura tara unde un Q7 plateste impozit cat un Aro.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Pai fi atent,platesc taxe la BG si poluez in RO,unde-i afacerea cu taxa de poluare?Taxa in combustibil e bagata de multi ani,dece nu se mai vorbeste de asta?Eu cu un ARO motor de 3100 valoare a masinii de maxim 800 euro platesc acelasi impozit cu o masina de lux de 80000 euro si motor de 3000 ,unde-i corectitudinea?Exemple sint multe si nu am apucat sa citesc ce s-a scris aici dar ideea de corectitudine si echilibru e total gresita in RO ceea ce ne determina clar sa viram bani in BG sau sa cautam portitele lasate libere in mod intentionat de catre politicieni si astfel sa fraudam statul in mod voit

 

Eu am un Pontiac Firebird din 90 cu motor de 5.7 si teoretic ar trebui sa platesc @2000euro pe an....masina cred ca e 2000cu totul.

Cautam sa cumpar un Dodge Ram si am dat de lungul sir de ciordeli romanesti.Pentru tot ce e peste 3000cmc pe langa taxa de mediu ,impozit si acciza din carburant (care e pentru poluare ...multi in Romania habar nu au ca benzina polueaza nu motorul) mai e si acciza de 1€ pe cmc la inmatriculare.... pur si simplu statul ma obliga sa cumpar o gioarsa de Renaul.

 

Ma gandesc sa imi cumpar 1metru patrat de pamant in Bulgaria ,sa imi fac un cotet pe el cu adresa si sa imi fac buletin de bulgaria .Nu cred ca mai au cum sa comenteze de inmatriculat atunci.

 

P.S.In SUA nu exista taxa de prima inmtriculare ,impozitul e facut la valoarea masinii (valoare ce scade in timp) iar asigurarile sunt ceva mai mari dar dau banii pe loc fara procese.

 

EDIT: Cer scuze de dublu post ...vroiam sa postez in postul anterior si in loc de edit am dar reply ...

Edited by Marius_Adrian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Stire din 15.04.2015 pe adevarul.ro

 

"Curtea Europeană de Justiţie a decis: Taxa auto este discriminatorie şi descurajează importurile de maşini rulate. Guvernul trebuie să o modifice''

 

Oare e de bine sau doar variatiuni pe aceeasi tema?

 

http://adevarul.ro/economie/bani/curtea-europeana-justitie-decis-taxa-auto-discriminatorie-descurajeaza-importurile-masini-rulate-guvernul-trebuie-modifice-1_552e2476448e03c0fda80082/index.html

0724066100
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Stire din 15.04.2015 pe adevarul.ro

 

"Curtea Europeană de Justiţie a decis: Taxa auto este discriminatorie şi descurajează importurile de maşini rulate. Guvernul trebuie să o modifice''

 

Oare e de bine sau doar variatiuni pe aceeasi tema?

 

http://adevarul.ro/economie/bani/curtea-europeana-justitie-decis-taxa-auto-discriminatorie-descurajeaza-importurile-masini-rulate-guvernul-trebuie-modifice-1_552e2476448e03c0fda80082/index.html

 

haha Poanta tocmai a mai luat o portie de rahat taxat :ha1

 

urmeaza acciza pe cilindree (1euro pe 1cmc cu aer) si impozitul pe cilindree .

 

multumesc pentru vestile bune.

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

pb care le avem in Romania sunt mai multe:

 

1 - Impozitul pe masina deparca ar fi casa sa locuiesti in ea. In nici un alt stat nu exista impozit pe masina ca si "proprietate" ... exista doar un impozit pe folosinta ei in perioada in care o folosesti si este cvasi simbolic.... la altii exista ceva de tipul Road Tax sau Taxa de poluare ... la fel de ordinul zecilor de euro.

 

2 - taxa de timbru pe mediu sau de prima inmatriculare cum i-au tot spus ei ... este cea mai mare din europa.... la altii exista niste taxe de inmatriculare de ordinul zecilor de euro.

 

3 - asigurarea RCA este la fel destul de mare ( a nu se lua in calcul UK unde asigurarea = un fel de CASCO comlet la noi, la aia nu exista doar RCA )

 

pe langa asta bataia de joc cu timpul pierdut pt inmatriculare: in Germania cu tot cu TUV a durat 55 minute acum cateva luni... anul trecut am pierdut vreo 20 de zile in conditiile in care RAR-ul mi-a dat unda verde in 2 ore cu tot cu emis CIV-ul.

 

... e bataie de joc generalizata si ne pnem intrebari la care ne raspundem singuri.

 

Exemplu: o masina din 2005 , benzina 4.0 litrii, 190 cp

 

Germania: taxa de inmatriculare ( TUV ) 220 euro cu tot cu ITP, dupa care 630 euro / an asigurare cu tot cu taxa de poluare.

 

Bulgaria: 550 euro taxa de inscriere + 210 euro pe an cu tot cu asigurare si ITP

 

...are rost sa mai povestim ?

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Nu cred ca ai intales!

Daca citesti finalul nu e de loc o veste buna ci o muie si mai mare pt noi, evident nu vor renunta la taxa de mediu ci la exceptia de a nu plati timbru de mediu pentru masinile la care ai platit deja taxa auto... adica daca cumperi o masina înmatriculata in 2009 cu taxa auto platita vei fi obligat sa platesti timbrul de mediu, urmand ca vechiul propietar sa recupereze banii,

cu alte cuvinte se va platii timbru de mediu pentru toate masinile deja inmatriculate in Romania in perioada 2007-2013... adica vreo 30%-40% din masinile deja inmatriculate

Edited by bogus

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

pb care le avem in Romania sunt mai multe:

 

1 - Impozitul pe masina deparca ar fi casa sa locuiesti in ea. In nici un alt stat nu exista impozit pe masina ca si "proprietate" ... exista doar un impozit pe folosinta ei in perioada in care o folosesti si este cvasi simbolic.... la altii exista ceva de tipul Road Tax sau Taxa de poluare ... la fel de ordinul zecilor de euro.

 

2 - taxa de timbru pe mediu sau de prima inmatriculare cum i-au tot spus ei ... este cea mai mare din europa.... la altii exista niste taxe de inmatriculare de ordinul zecilor de euro.

 

3 - asigurarea RCA este la fel destul de mare ( a nu se lua in calcul UK unde asigurarea = un fel de CASCO comlet la noi, la aia nu exista doar RCA )

 

pe langa asta bataia de joc cu timpul pierdut pt inmatriculare: in Germania cu tot cu TUV a durat 55 minute acum cateva luni... anul trecut am pierdut vreo 20 de zile in conditiile in care RAR-ul mi-a dat unda verde in 2 ore cu tot cu emis CIV-ul.

 

... e bataie de joc generalizata si ne pnem intrebari la care ne raspundem singuri.

 

Exemplu: o masina din 2005 , benzina 4.0 litrii, 190 cp

 

Germania: taxa de inmatriculare ( TUV ) 220 euro cu tot cu ITP, dupa care 630 euro / an asigurare cu tot cu taxa de poluare.

 

Bulgaria: 550 euro taxa de inscriere + 210 euro pe an cu tot cu asigurare si ITP

 

...are rost sa mai povestim ?

 

se poate face ceva prin avocatul poporului?

 

ma gandeam ca pot fi atacate mizeriile alea.Impozit la cilindree chiar daca masina nu a inmatriculata ,acciza de 1 euro pe cmc de aer la tot ce e peste 3000cmc adica 3000euro din start.

 

In UK nu exista impozit....de fapt cam nicaieri nu exista ,exista taxa de drum dar nu impozit.

 

in ROmania pur si simplu au facut praf tot ce tine de dreptul la proprietate (in proprietate intra si vanzarea) si comertul SH.

 

 

 

 

Nu cred ca ai intales!

Daca citesti finalul nu e de loc o veste buna ci o muie si mai mare pt noi, evident nu vor reunta la taxa de mediu ci la exeptia de a nu plati timbru de mediu pentru masinile la care ai platit deja taxa auto... adica daca cumperi o masina înmatriculata in 2009 cu taxa auto platita vei fi obligat sa platesti timbrul de mediu, urmand ca vechiul propietar sa recupereze banii,

cu alte cuvinte se va platii timbru de mediu pentru toate masinile deja inmatriculate in Romania in perioada 2007-2013... adica vreo 30%-40% din masinile deja inmatriculate

 

 

chiar vreau sa vad Poanta baschetbalista cum vine si pune el taxe retroactiv.Vreau sa ii vad mecla cum vine el si spune ,razand ca prostovanul ,ca toti cu Passat diesel de 1.8 inmatriculat in 2006 au de platit 5000 euro sau cum unu cu Oltcit are de plata vreo 600 de euro.

Edited by Marius_Adrian
Link to comment
Share on other sites

Re: Cum sa evitam plata taxei auto

 

Mey , eu mi-am luat autoutilitara sa scap de taxa. Daca modifica taxa si ma pun sa platesc ceva retroactiv , eu le fac cu voodoo prin gooroo de nu se vad !

Cum ar zice Catavencii : Vudu-te-n-guru , Ponta , pe tine si pe tot guvernul tau !

( cred ca asta o sa ii doara , mai ales venind din partea mea ) :grin:

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use