bogdan_g Posted March 23, 2012 Author Share Posted March 23, 2012 (edited) Re: camioanele mele 4x4 stiu ca nu sunt camioane ... dar cu siguranta erau all terain :) o pompa cu furtune si o cisterna de apa, membre fondatoare a diviziei de pompieri (functionau asa, undeva, in jurul anilor 1900) Edited March 23, 2012 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Re: camioanele mele 4x4 BR 53 pentru ca este 'proaspata' si singura de acest fel (Mallet, adica o locomotiva cu "sasiul" articulat, cu grupuri de pistoane si la mijlocul masinii, sistem inventat de un inginer elvetian, nustiucum Mallet). istoria acestei masini, BR53, este una extrem de controversata. pe scurt... necesitatile razboiului impun noi cerinte pentru producatorii vremurilor. se cerea o masina noua, capabila tracteze trenuri grele de marfa cu viteza mare inclusiv pe linii dificile... locomotiva trebuia sa poata tracta trenuri de 1700t cu viteza de 80 km/h si o autonomie mare. proiectul a fost executat de catre firma Borsig dar nu se stie nimic despre punerea in practica a lui (secret militar al vremii), respectiv, nicio locomotiva construita pana la sfarsitul razboiului. este foarte probabila inceperea constructiei unui prototip dar nu au ramas dovezi in acest sens. caracteristici tehnice estimate: Formula axelor: 1C D Putere maxima: 2200 kW Viteza max: 80 km/h Greutate: 140 t Greutate aderenta: - Lungime: 27,35 m Diametru roata motoare: - Nr. cilindrii: 4 Data intrarii în serviciu: - Nr. exemplare fabricate: - si alte cateva din seria 5, adica BR59, BR52, BR58, BR55, BR54 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 (edited) Re: camioanele mele 4x4 kmw (Krauss Maffei Wegmann) Dingo MAN 7t Wolf (practic, mercedes G280. a existat si sub denumirea de Puch pe la austrieci) Edited March 31, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Re: camioanele mele 4x4 K5 Leopold 220 tone, 15 focuri pe ora cu proiectil de 255kg (calibru 283mm) la 60 km distanta Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 (edited) Re: camioanele mele 4x4 adica asta (sursa foto: colectie Jeffrey Jung, United States Army Ordnance Museum) proiectul lui a fost unul mai vechi initiat de Wehrmacht, pentru un tun, greu, pe sina. Dezvoltarea efectiva a sa incepe in 1934, iar, in '36 au loc primele 'focuri' in Marea Baltica. <later edit> cu tunul asta au fost tot felul de planuri, care mai de care, indraznete sau nebunesti, cert este ca la un moment dat (dar s-a terminat razboiul) l-au facut compatibil cu 'proiectile dirijate', adica un obuz cu un motor de racheta pe el ... buna treba... (rachete V1, V2) la constructia carora era impetuos necesar folosirea unui mineral (Mica) de buna calitate, pe care nemtii il scoteau de undeva de la noi, de langa Voineasa. Poate sunt din Valcea, ceva camarazi, care stiu cum si in ce fel se poate ajunge acolo, si, 'ma lipesc' si eu de ei... daca intereseaza pe cineva mai multe despre K5: http://samilitaryhistory.org/vol133lw.html Edited April 1, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 (edited) Re: camioanele mele 4x4 BR 03 1080 (KraussMaffei)(tragea trenul lui Goering si avea un pic diferit carenajul fata de cele de 'serie'), adica asta:(Borsig) Formula axelor: 2'C1'h2 Putere maxima: 1790 hp Viteza max: 140 km/h Greutate, 103t Lungime: 23,905 m Diametru roata motoare: 2m Nr. cilindrii: 3 Data intrarii în serviciu: 1939 acelasi Borsig (ca si la 53-ul de mai sus) prezinta in 1939 un prototip functional care avea viteza maxima 150Km/h si asta pentru a rezolva o situatie total aiurea la DRG, respectiv, lipsa tractiunii eficiente la trenurile expres. Au fost fabricate de Borsig in Berlin, Krupp in Essen si Krauss Maffei in Munchen. Avea unele dintre cele mai mari roti, iar asta mie-mi place in mod special... acelasi BR03 fabricat de Krupp si necarenat si am parcat langa un Renault 12 pentru comparatie... 'o alta categorie de roti' care-mi place "mici si dese"... (glumesc, sunt sigur ca vedeti diferentele, avantaje sau dezavantaje, plus alte cateva 'ascunse') BR 59 sau BR 44 sau BR 98 asta saraca ... se numea glaskasten (cutie de sticla) si, nu facea prea multe ...impingea vagoane... si nu vreau sa fiu nici rautacios nici prea nationalist, dar masinaria de razboi germana a supt miere romaneasca... Edited April 2, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Re: camioanele mele 4x4 adica asta: Die beiden rumänischen Kesselwagen tragen Anschriften der "STEAUA ROMANA" sowie der "MARGINA". Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Re: camioanele mele 4x4 ...am vazut specimene vechi in colectii...,si, cred despre mine, ca respectul ma caracterizeaza, dar in acest caz, fata de acest model si de colectia mea, se pare ca nu a fost asa... trebuia sa fie primul ... BR 75 majoritatea masinilor T5 Wurttemberg si Baden VIc, din mai vechea vreme a cailor regale, au fost incluse in planul de reinmatriculare a Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) in 1925 si au fost renumerotate. clasa 75. masinile au fost in serviciu in regiunea Stuttgard, unde au impresionat prin caracteristicile de rulare si eficienta ridicata, fapt dovedit de folosirea lor, ocazional, pentru tractiunea trenurilor expres... (acest model este fabricat in 1974, iar in colectia mea se afla de mai bine de 25 de ani...) Formula axelor: 1'C1' h2t Lungime: 12700 mm Greutate:76.2 t Greutate aderenta: 47.8t Greutate pe osie: 15.6t Diametru roata motore: 1600mm Alergatoare/purtatoare: 990mm Putere: 580kW Viteza: 90Km/h ... ca idee, asta avea 12 bar, presiune la cazan. si alte cateva din seria 7. BR71, BR74, BR78 Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. La cererea lui Bogdan "Camioane 4x4" a devenit "O lume in minatura..." . "Pestera lui Ali Baba" i s-ar fi potrivit la fel de mult la cate minunatii a prezentat. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. multumesc, este mai bine asa. ... spuneam mai sus ceva de miere romaneasca si masinaria de razboi germana si prezentam doua vagoane "Margina" si "Steaua Romana", cisterne, pentru hidrocarburi, inmatriculate C.F.R. cu numere corespondente perioadei '42-'50. perioada...ce sa mai vorbim, specializata si foarte foarte agitata. ghiarele vulturului strang din ce in ce mai tare prada sangeranda... cerintele sunt din ce in ce mai mari iar resursele pe terminate... BR 52 (si are agatate cele doua vagoane cisterna cfr) DRG clasa 52, masina construita la mijlocul secolului XX (Al Doilea Razboi Mondial), poreclita "Kriegsloks" (locomotiva de razboi), motivul fiind numarul extrem de mare (peste 7000) de exemplare produse, fapt ce a codus la prezenta acestei masini pe toate fronturile de lupta, pe rutele principale, in majoritatea garilor ...armata, carbune, petrol, era peste tot. (am avut si noi 'primite' cateva (100-150), iar aici, la cfr au circulat numinduse 150.1, pana tarziu ... spre '70)... proiectul...proiectul teoretic nici nu a existat, fiind un model fabricat inainte de razboi BR 50 (pe care, din nefericire nu-l mai detin, fizic, in colectie) simplificat grosolan... pentru o utilizare cat mai usoara (mecanicii erau deja ca ciupercile dupa ploaie) cu costuri reduse de intretinere si fabricare (deh... razboiul ...dar, orice taietura are doua fete. dar noi, noi nu judecam , expunem.) ...proiectul, a fost mai mult o cerinta "ba ! vreu o locomotiva, ieftina si buna, sa consume putin si sa mearga mult, sa nu se strice ", in limba germana si de la inginerul sef, al "biroul central de proiectare" din cadrul "departamentul de standardizare locomotive" al DRG... ,iar de produs ... a fost produs de toti: Henschel, Krauss-Maffei, Borsig, LOFAG, Schichau-Werke, JungSkoda Works, Pilsen, Maschinenbau und Bahnbedarfs AG (MBA)... Formula axelor: 1'E h2 Lungime: 22.975 mm (sau 27.532 cu tender cu condens) Greutate: 84.7 t (cu tender 102 t) Greutate aderenta: 75.9 t Putere: 1192 kW Viteza: 80 Km/h Diametru roata motoare: 1.4m Diametru roata alergatoare/purtatoare: 0.85 Nr. cilindrii: 2 cara, pentru nevoile proprii, in tender(=vagon de servici pentru masina) 27000 l de apa si 10 t de carbune asta ... este o poza tarzie ... si circula undeva in Polonia (ei au 'primit' multe ...), imbunatatita, a primit wagnere (deflectoarele de aer din fata cazanului) Edited April 5, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. a venit primavara... razele soarelui topesc amintirile zilelor geroase de iarna... vorbesc despre seria 5 ( BR50, 51, 52, 53?, 54, 55, 56, 57, 58, 59) locomotive grele, puternice dar foarte mari, si nu sunt de neinvins ... in 1924 Henschel primeste o cerere pentru fabricarea unui dispozitiv care sa poata inlatura zapada eficient din fata respectivelor masini grele ... in zonele monatne, dificile (pante/rampe abrupte cu caderi masive de zapada, raze de curba mici ...) la care plugurile obisnuite nu mai faceau fata... a luat un 'motor' (ansamblu arzator cazan cilindrii) de pe un 50 (tot de el facut :D ) l-a imbracat frumos, si-n fata a pus un plug rotativ in ambele directii, cu unghi de atac varabil (antrenat de motorul din 'magazie") capabil sa arunce zapada pe stanga si pe dreapta, pana la 120m, cu front de lucru maxim de 6m inaltime ... tenderul (cu cele necesare 'motorului') a fost prevazut cu capace de protectie la gurile de carbune astfel incat 'jetul', purtat de vant sau cine stie ... sa nu intre si sa se amestece cu carbunele ... acest 'ansamblu plug rotativ' nu avea tractiune proprie, toata puterea motorului fiind trimisa catre freza, si, trebuia sa fie impins de o masina ... (BR50, BR55) in general ... aici in lucru 'de proba' Edited April 5, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ...astazi a fost zi plina. nu am stat. am reusit sa termin ultimele 'capete de linie' plus ceva accesorii. despre plansa ... am pornit de la o chestie mica (la ultima am zis ... gata nu mai fac nimic, dupa aia am zis.. nimic mare ...apoi,1/1m maxim ...doar remiza si turnanta ...) adica asta ... ... si pana la urma a iesit asa. la scara asta (1:87) spatiul este cea mai mare problema, mai ales daca pe diorama ruleaza locomotive cu aburi mari ... in general raza minima admisa de acestea este de 420mm, ceeace creeaza un cerc cu diametrul aprox. de 900mm (2r+limita de siguranta+ceva spatiu pt. vizual). ma rog ... un cerc este plictisitor ... eu am vrut ceva mai dinamic, iar asta inseamna spatiu... eu am ajuns la 300/150cm. instalatia electrica (C1,circuitul tractiune, adica sinele) duce un curent de 6A, iar o locomotiova consuma in mare 0.4-0.6A ... teoretic ar merge multe, practic mai mult de 2-3 nu prea poti sa controlezi in mod manual, dar, sper ca la un moment dat sa le poata comanda un computer pe toate... eu am ales sa le alimentez cu impulsuri si am scapat in felul asta de o gramada de probleme. ex. motorul electric cc are cuplul direct proportional cu tensiunea V de alimentare, ori asta inseamna ca daca vreau sa mearga incet ... nu trage vagoane ... sau pur si simplu nu se misca ...(motoarele merg pana pe la 12-14V dar alearga si nu vreau asta). impulsuri, inseamna ca le dau tensiune maxima (12V in domeniul timp t), adica la intervale de timp, fapt ce permite acceleratie. tensiunea maxima face ca motorul sa aiba cuplu maxim si viteza este drept ... ,insa, intreruperea pentru perioade mici de timp acelei tensiuni nu va afecta decat viteaza , ba mai mult, lipsa asta cu prezenta, iara lipsa ... mai creeaza un avantaj 010100111010101, iar asta permite montarea unui filtru (decodor) in locomotiva cu sunete sincronizate cu viteza motorului sau alte comenzi independente. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. despre remiza ('garajul' locomotivelor)... la mine, are nou linii acoperite, din care sase au canal de vizitare (elevatoare sunt la rusi ...si doar pentru vagoane ...), instalatie de iluminat, podeaua este de 'piatra', sunt cateva bancuri de lucru, godin si ceas, cosuri de fum, un sistem functional de inchiere a usilor.. connditii decente de lucru pentru mecanicii depoului si de odihna pentru masini. arhitectonic, cladirea este situata undeva in perioada '30 -'50, din caramida rosie cu grinzi de lemn (specifica perioadei si aplicatiilor feroviare), perioada, care asa cum spuneam, imi place extrem de mult. Edited April 6, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. clasa 55 ... e plina de istorie ... a fost prima data construita in 1893 de Stettiner Maschinenbau Vulcan AG. initial a fost proiectata pentru trenuri de marfa in zone deluroase, drept pentru care putea fi des intalnita in vestul germaniei, insa (atentie ... la exprimare), datorita performantelor sale, modului de utilizare si rezistentei crescute, armata a preluat modelul pentru nevoile specifice. primul razboi mondial ... si asta a facut armata... inainte de 'renumerotare' se numea Prussinan G7.1 si avea la baza cazanul unei mai mici G5 (BR54). Formula axelor: D n2 Lungime: 16,613 mm Greutate: 52.6 t Greutate aderenta: 52.6 t Putere: 485 kW Viteza: 45 Km/h Diametru roata motoare: 1.25m Nr. cilindrii: 2 Edited April 6, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Prussinan G7.1, Vulcan inmatriculat RENFE (franta). in 1935, cateva G7.1, ramase intregi, se 'intorc' de prin europa (inclusiv franta) la DRG, unde primesc nr de inmatriculare specifice. (cea din franta primeste nr. BR 55-674). <later edit> nu este chiar cel mai frumos 55 (cazanul are numai bazoreliefuri, nimic aplicat, iar ansamblul biele nu este complet...deranjant) Edited April 7, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. 1. Diorama ai facut-o demontabila, sau ai o camera dedicata pasiunii tale? 2. Modelele ce capacitate de "catarare" au? Poti sa iti etajezi diorama ca sa mai adaugi niste teren de joaca? 3. De unde te aprovizionezi? Edited April 7, 2012 by f_zoltan Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. 1. diorama trebuie facuta demontabila, altfel..., nu prea poti sa lucrezi la ea (...in mijloc spre exemplu ... sau, ce nu se vede ...electrica, mecanica)... sunt mai multe de zis aici ...(pot da detalii) 2. masinile trag. (in multe cazuri pe o pereche sau doua de roti au si o garnitura de cauciuc care le mareste aderenta). depinde (logic) de numarul de vagoane 'agatate' si gradul de inclinare al rampei/panta. merge cu 8% dar se vede urat (nu exista asa ceva in realitate) iar daca sunt si curbe (cum ies de obicei) apar si probleme ... eu in general, am acoperit curbele cu panta max.5%(am pus tunel si am scos linia la un alt nivel ...'pe drept') 3. :) de la librarie (eu sunt de moda veche). materialele folosite sunt in cele mai multe cazuri banale ... hartie carton sau ... tot felul de expandate extrudate ...vopsea, nimic spectaculos ... la propriu, de doi lei. despre modele ... acolo este o alta poveste, dar, in mare: se cumpara, modifica/transforma, se construiesc (cu subramuri ... 'de la 0', 'pe sablon', ...'rotile sunt "cu probleme") depinde ce vrei sa faci/ai. am pus cateva poze cu o lucrare mai veche ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. g8 (DB insa va fi 'reinmatriculata' DRG) g7.2 DRG adica alte doua BR55 cu care inchid seria. fiind construite de fabrici diferite (asa cum spuneam mai sus) existau si mici diferente intre masini. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. spuneam ca 55 are la baza cazanul mai vechi montat si la G5, adica, BR54 au fost primele locomotive de marfa din europa cu aranjamentul rotilor 2-6-0. au fost dezvoltate pe baza unei mai vechi G4 (1892-1902) pentru viteza mai mare pe liniile principale de marfa. s-au montat: frane cu aer comprimat, axe Adams precum si noul sistem de transmisie Allan... Formula axelor: 1'C n2 Lungime: 15,990 mm Greutate: 48.5 t Greutate aderenta: 39.9 t Viteza: 65 Km/h Diametru roata motoare: 1.35m Nr. cilindrii: 2 <later edit> fabricata de Maffei Edited April 8, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. am 'pomenit' prima data despre 'aranjamentul rotilor'. (am urmarit si eu firul discutiei, si, ... nu este nici un fir. imi cer scuze pentru formulele de exprimare folosite.) 'aranjamentul rotilor' este o notiune care apare odata cu ideea "distribuirii de roluri diferite rotilor" ... adica apar "alergatoare" cu rolul de a dirija masina si purtatoare, sub cabina(marchiza) cu rolul de a sustine greutatea acesteia. spune multe despre masina, dar nu am sa intru in detalii. multe sunt evidente. BR54 2-6-0 (prima locomotiva de marfa din europa cu formula asta) BR55 0-8-0 BR59 2-12-0 ...:grin: si pentru comparatie, o masina rapida de cursa lunga... BR12 2-8-4 Edited April 8, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
f_zoltan Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. Enciclopedie pentru multe roti :) Am invatat lucruri noi. Samurai incepator Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. da. imi plac mult rotile ...:) <later edit> si nu-ti spun cat de enervat este ca, de multe ori, ele vin montate gresit... adica distributia pe dos... Edited April 8, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ... ca sa 'prezint' intradevar ceva ... ...aveam asta in colectie ... o macara, frumoasa, dar 'manuala' si la un moment dat, cu 'ajutorul' unui elicopter chinezesc (nu mai am poze ... :grin: ), ceva roti si miros de letcon a iesit asta: , adica aceeasi macara dar ...functionala 'in regim automat' , ridica/cobora carlig, ridica/coboara brat, rotatie 360. cu micuta Koff la manevra. deasemenea 'digitizata' ... proiect nefinalizat complet datorita sistemului 'de calare'. apropo, daca are cineva idei/solutii ... 'dau o bere'. am pus o poza mai detaliata ... dau explicatii daca este nevoie. sistem calare bazorelief Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ... un alt aranjament al rotilor interesant ... BR78 4-6-4 in relatie cu 'aranjamenetul rotilor' sunt: 'greutatea adrerenta' si 'greutatea pe osie' <later edit> greutate pe osie ... deasemenea importanta, pentru ca, DRG a impus reglementari stricte, odata cu unificarea liniilor regale ... Edited April 9, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
bogdan_g Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 (edited) Re: O lume in minatura. Machete 4x4 si mai mult decat atat. ...melancolie ... 060 DA, Electroputere Craiova <later edit> ...in lucru Edited April 13, 2012 by bogdan_g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts