Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

bujia


Caphonne
 Share

Recommended Posts

Salutare imi spuneti si mie va rog unde se afla bujia incandescenta la Pajero LWB model 91 motor 2400 TDI ??.Ca de nu am studiat motorul ala cu lupa si nu am dat de ea. caut pentru ca as vrea sa o schimb cu una noua si sa vad daca exista vreo imbunatatire la pornire.

Dupa ce primesc un raspuns clar si corect se poate inchide postarea.

Sa traiti bine :hi .

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: bujia

 

:ha: :ha: :ha: :ha: :ha:

Mai frate, care bujie?? Unde ai vazut tu bujia la pajero?

Nu exista bujia la Pajero!!

 

Mai cauta un pic intre cele 4 injectoare si vezi ca sunt 4 BUJIIIIII, legate cu o platbanda de aluminiu!

 

Cost total cam 2 mil bujia (una)

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

:ha: :ha: mersi Flash injectoarele stiu unde sunt .Fostul proprietar mi-a zis sa am grija ca din cand in cand se mai arde bujia si tre' sa o schimb si de asta am intrebay doar de 1.Le caut loe desfac ma uit la ele si daca sunt '' imputite'' le schimb.La motoarele pe benzina ma mai pricep asa dar astea diesel abia acum incep sa le inteleg pentru ca pana sa imi iau mithubisiul aveam asa o repulsie totala fata de masinile diesel gen 1.5 dci ,1,9 etc :ha: :ha:

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Daca nu ai probleme la pornire lasa-le asa,astea nu sunt ca la benzina,n-ai ce sa reglezi (distanta) la ele,cand s-a ars o schimbi si gata si fi sigur ca ai sa afli cand s-a ars,mai ales acum ca este racoare.

Asta e parerea mea,daca merge masina,las-o sa mearga....

daca n-am putut sa ma fac samurai...mi-am luat unul
Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Asa cum se spune la sfatulpopular: Las-o asa daca nu ai probleme la pornire! Nu se ard asa de usor, eu am masina de 5 ani si nu am schimbat niciuna

 

Deci daca nu te doare, nu iti face de lucru!!

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Dar poti sa le verefici totusi, daca simti ca este nevoie. Le localizezi pe cele 4, dai jos piulitele din capatul lor (partea de sus) , apoi dai jos platbanda ce le leaga intre ele. FARA sa pui contactul (sa nu faci vreun scurt cu platbanda), iei un cablu de curent pe care la un capat il legi la borna +. Celalt, il lipesti putin de capatul filetului bujiei X 4(buc). Daca face scanteie, inseamna ca-i functionala, daca nu face nimic, inseamna ca-i moarta si trebuie schimbata.

Daca vrei sa o schimbi, desfaci cu o cheie de 10 (sau 12, nu mai tin minte) bujia (are hexagon in partea de jos, langa chiulasa), iei bujia in mana si te duci la orice magazin de piese auto import si gasesti, sunt aproape universale si nu costa deloc 2 mil/bucata. Costa doar 20-30 de roni bucata. Cele de 2 mil/buc, au un abtibilt in plus pe ele si ambalajul frumos colorat, insa e cam acelasi rahat, face acelasi lucru, si poate, poate te tine umpic mai mult. Dar nici alea nu-s garantate 4 ever

Bafta, sa ne tii la curent cu verificarea ?

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Da, Klez, ai dreptate, le zice piese originale!

EU am pus la o duba din cele de 20-30 de ron, Made in Turkey, si m-au tinut fix 40 de zile, dupa care am luat de "origine" si au trecut deja 8 luni si duba inca porneste la sfert! De ce oare??

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

am luat de "origine" si au trecut deja 8 luni si duba inca porneste la sfert! De ce oare??

 

Ai avut noroc!

 

(Joke, nu m-am putut abtine).

 

Din proprie experienta stiu ca si piesele "de origine" pot fi la fel de proaste ca si cele "facute pe vapor". Aaa...si viceversa, "petrdele" pot lucra la fel de bine ca cele "de firma".

Deci...parerea mea e ca trebuie sa mai ai si bafta :D

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

of of mai mai ... ia lasati in pace sciteiutele, sau daca va plac asa de mult, cumparati-va artificii si scinteietori. Asa, daca vreti, puteti sa fugariti bujiile, sau in cel mai bun caz, sa verificati faptul ca erau functionale. Si ca sa intelegeti ceva din ce am scris, intru putin in detali. Bujiile incandescente, sunt de fapt niste rezistente. In momentul in care sunt strabatute de curent, se inrosesc pina la incandescenta, incalzind motorina din camera de ardere, si in acest fel, faciliteaza aprinderea prin comprimare. Inteleging acest aspect (ca bujia este o rezistenta) si adincind putin explicatia, mai trebuie spus ca aceasta rezistenta (dupa cum ii spune si numele) intimpina o anumita rezistenta in momentul trecerii curentului electric prin ea. Cit curent poate duce, fara sa se arda, este capacitatea nominala masurata in Ohm (dupa numele celui care a explicat pe larg fenomenul Gerog Simon Ohm). Ar mai fi de mentionat un aspect important: o rezistenta, si implicit o bujie incandescenta, nu se arde dintr-o data!!! Ea, rezistenta/bujia incandescenta, poate sa functioneze defectuos odata cu trecerea timpului, datorita uzurii. Fenomenul este similar cu ceea ce se poate observa la aerotermele electrice, cind, dupa nenumarate ore de functionare, rezistentele nu se mai inrosesc asa de tare, se lasa, continua sa se incalzeasca, dar nu mai dau aceiasi caldura. Exact asta se intimpla si la bujiile incandescente. Faptul ca ies scintei cind se scurtcircuiteaza bujia cu firul de la plus, nu indica o buna functionare a acesteia. Desigur, scinteile indica faptul ca bujia este functionala, sau tocmai a fost, in cazul in care socul i-a fost fatal, dar nu indica faptul ca este functionala in parametrii. Singura metoda de verificare corecta, este scoaterea bujiei afara si masurarea cu aparatul de masura. La o asemenea operatiune, am constatat, ca din 6 buji, 4 erau cu mult sub parametri nominali, si ma miram ca porneste masina greu.

 

Mai trebuie spus ca la bujiile incandescente, pretul, sau mai bine zis originea ... conteaza. Toti utilizatori de dieseluri au auzit de NGK. Cine nu a auzit pina acuma, ar fi bine sa-si noteze in agenda.

 

La fel de important este verificarea sistemului de aprindere: relee, senzori (mai ales ala din chiulasa care da comanda incalizirii bujiilor in functie de temperatura), mufe, legaturi etc.

I Have No Idea What You Are Talking About

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

:1 de explicatie @srevni

deci concluzia romaneasca: (daca gresesc anuntati-ma sa intelegem toti)

 

Incepi sa-ti dai seama ca bujia se duce de rapa in momentul in care dupa ce pui contactul ii ia mult timp pana indicatorul de bord cu semnul desenat spirala(bujia) se stinge. Corect?? :grin:

Mitsubishi Pajero 2.5 SWB

M 461 - 1977- in constructie...

Mercedes wW126 300 SEL

...alte acareturi 4x2...

ex: Mitsubishi Pajero 2.8

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Nu neaparat. Calculatorul nu stie sa masoare valoarea reala a rezistentei bujiilor, asa ca nu ia in calcul ca rezistenta bujiei s-a diminuat. Timpul de incalzire al bujiilor este dat de calculator, in functie de semnalele ce la primeste de la senzori. Cu cit este mai rece chiulasa, cu atit mai mult va incalzi bujiile. La -32 grade, am asteptat de am crezut ca s-a fugarit ceva, insa asa a considerat compiterul ca trebuie. A avut dreptate :grin: Cea mai mare grija a calculatorului este sa nu dea drumul la curent sa arda bujia. In practica, lucrurile se complica. La motorul de 2.8 turbo diesel de la patrol, la rece, dupa pornire, bujiile inca mai primesc curent intermitent, alimentarea lor incetind in momentul in care masina depaseste 2000 rpm si/sau 12 km/h.

 

Indicat ar fi ca inainte de sezonul rece se face o verificare a bujiilor. Motor pornit in 5 pistoane sau 3 (in functie de cite are) este un indiciu ca una din bujii (sau mai multe) nu functioneaza cum trebuie.

 

ps: tot la motorul mai sus amintit, clipirea martorului din bord (care se aprinde cind incalzeste bujiile), dupa pornire, semnaleaza o defectiune pe circuit, defectiune care poate fi data de o bujie arsa (care nu mai lucreaza deloc), releu plecat cu sorcova, senzor din chiulasa in greva, o mufa sarita de la loc care face contact imperfect sau cind vrea ea, etc.

I Have No Idea What You Are Talking About

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

:g ,...dar daca ai incalzirea bujiilor ''la boton''?...am patit acu recent asta...pornea tot mai greu si mai si descarca bateria(destul de pref de altfel)...bineinteles ca la proba de lucru 2 din 4 bujii erau duse,mentionez ca in urma unui scurt in retea am prajit si " releul'' din dreapta langa portiera(in interiorul masinii sub torpedou) si de aia am trecut la pornirea pe buton...intrebarea ar fi daca acest gen de incalzire a bujiilor dauneaza motorului si/sau bateriei ms.

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

cand aveam motorul de Ford tot asa porneam. Le incalzeam ca m10 secunde la buton, apoi dadeam la cheie. 5 ani n-am avut probleme, in afara de faptul ca schimbam la 2 ani setul de bujii, cu altele noi.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

...dar daca ai incalzirea bujiilor ''la boton''? ...intrebarea ar fi daca acest gen de incalzire a bujiilor dauneaza motorului si/sau bateriei ms.

 

Dauneaza in primul rind bujiilor, daca le incalzesti mai mult decit trebuie (risc mare sa le arzi), si acumulatorului daca e trecut de prima tinerete.

I Have No Idea What You Are Talking About

Link to comment
Share on other sites

Guest autovlad

Re: bujia

 

cred ca cea mai corecta metoda de evaluare a bujiilor pentru un motor cu injectie indirecta este aceea a masurarii curentului absorbit.

o bujie noua absoarbe la inceput cam 10 Amperi si apoi scade stabilizandu-se undeva sub 5 pana la deconectare.

pe cale de consecinta daca totul e ok trebuie sa avem 40 sau 60 A cand punem contactul. de acolo si firele groase si bareta dintre ele.

 

ca metoda de masurare cela mai simplu ar fi un cleste inductiv pentru ca este "nedistructiv" si rapid. necazul e ca e scump. insa orice electrician auto care se respecta ar trebui sa aiba asa ceva in dotare.

daca nu, ramane metoda clasica a ampermetrului inseriat - daca are suficienta plaja se pune pe direct, daca nu se calculeaza cu un shunt. ceea ce e mai dificil.

 

la repezeala am gasit o poza si un pret 200 euro

 

http://www.arc.ro/arcbv/files/produse/cat08pag40-APPA30.jpg

 

oricum , as cauta orice metoda de masurare decat sa ma chinui cu degete de chirurg sa desfac bujiile daca nu e necesar.

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

mda deoarece masina pornesste cum vrea ea uneori nici nu dau bine de cheie iar alte ori ma rog dea ea am constat ca nu sunt probleme nici cu bateria nici cu bujiiile si cu un releu cred situat undeva in dreapta pe sub torpedou care se manifesta in 2 feluri :ha: :1.cand masina porneste din prima tzacane o data si gata si 2.cand masina porneste mai greu dupa pornire continua sa tzacane de cateva ori .Cred ca e dus cu pluta cel putin asta am observat eu.Urmeaza depistarea nenorocitului de releu si eventual schimbarea lui . :grin:

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

:ha: :ha: :ha:

Aceiasi problema am avut-o si eu. Nu e releul de vina. Curata bine bornele bateriei, eventual schimba bornele si strangele bine. Daca problema persista, strange papucii si suruburile de la releu de bujii, respectiv cablu de la baterie-releu si cablu releu- bujii.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Klez cand am fost cu ea la electrician mi-a scos electromotorul l-a curatat pe urma mi-a schimbat ambele cabluri de la baterie cu unele noi si groase la minus mi-a pus chiar 2 bornele la fel le-a schimbat bateria e noua ramane sa mai verific ce ai spus tu la bujii si la releu sau daca nu o las asa dao in masa ca merge :ha: e mult pana porneste ca pe urma de oprit e mai greu :ha: .

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: bujia

 

:g ,...dar daca ai incalzirea bujiilor ''la boton''?...

Reinvii acest topic: in bord nu mi se aprinde becul de bujii, ci am un buton (in dreapta volanului, deasupra manetei de rezervor) pe care tre' sa-l apas. Sa inteleg ca nu este o improvizatie, cum imi pare mie, ci s-a mai vazut...Intrebarea mea este: cat trebuie sa-l tin apasat?

Precizez ca porneste foarte greu dimineata (am citi topicurile legate de aceasta problema, trebuie oricum sa bag masina intr-o sesiune de recuperare de forma), la a mult-a cheie.

Pajero 2,5 tdi SWB '95

BMW 330i sedan 2001

Suzuki SV650s 2004

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Ba este o improvizatie. Il tii apasat cat crezi tu, sau cat cred bujiile ca este nevoie. Depinde ele cat de repede se inrosesc. Cea mai ok metoda, ar fi sa scoti una aleatoriu, si sa o legi direct la borne, sa vezi in cat timp se inroseste.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

of of mai mai ... ia lasati in pace sciteiutele, sau daca va plac asa de mult, cumparati-va artificii si scinteietori. Asa, daca vreti, puteti sa fugariti bujiile, sau in cel mai bun caz, sa verificati faptul ca erau functionale. Si ca sa intelegeti ceva din ce am scris, intru putin in detali. Bujiile incandescente, sunt de fapt niste rezistente. In momentul in care sunt strabatute de curent, se inrosesc pina la incandescenta, incalzind motorina din camera de ardere, si in acest fel, faciliteaza aprinderea prin comprimare. Inteleging acest aspect (ca bujia este o rezistenta) si adincind putin explicatia, mai trebuie spus ca aceasta rezistenta (dupa cum ii spune si numele) intimpina o anumita rezistenta in momentul trecerii curentului electric prin ea. Cit curent poate duce, fara sa se arda, este capacitatea nominala masurata in Ohm (dupa numele celui care a explicat pe larg fenomenul Gerog Simon Ohm). Ar mai fi de mentionat un aspect important: o rezistenta, si implicit o bujie incandescenta, nu se arde dintr-o data!!! Ea, rezistenta/bujia incandescenta, poate sa functioneze defectuos odata cu trecerea timpului, datorita uzurii. Fenomenul este similar cu ceea ce se poate observa la aerotermele electrice, cind, dupa nenumarate ore de functionare, rezistentele nu se mai inrosesc asa de tare, se lasa, continua sa se incalzeasca, dar nu mai dau aceiasi caldura. Exact asta se intimpla si la bujiile incandescente. Faptul ca ies scintei cind se scurtcircuiteaza bujia cu firul de la plus, nu indica o buna functionare a acesteia. Desigur, scinteile indica faptul ca bujia este functionala, sau tocmai a fost, in cazul in care socul i-a fost fatal, dar nu indica faptul ca este functionala in parametrii. Singura metoda de verificare corecta, este scoaterea bujiei afara si masurarea cu aparatul de masura. La o asemenea operatiune, am constatat, ca din 6 buji, 4 erau cu mult sub parametri nominali, si ma miram ca porneste masina greu.

 

Mai trebuie spus ca la bujiile incandescente, pretul, sau mai bine zis originea ... conteaza. Toti utilizatori de dieseluri au auzit de NGK. Cine nu a auzit pina acuma, ar fi bine sa-si noteze in agenda.

 

La fel de important este verificarea sistemului de aprindere: relee, senzori (mai ales ala din chiulasa care da comanda incalizirii bujiilor in functie de temperatura), mufe, legaturi etc.

 

voi ati citit si ce a scris marcel aici? batman, batman:ha::ha:

 

bujiile incandescente primesc tensiune variabila, aplicarea de 12 V direct in cap s-ar putea sa nu le placa:ha:

 

cred ca se pot masura bujiile si fara demontare, trebuie sa ai insa si o valoare nominala de referinta.

 

verssatu, trebuie sa refaci instalatia originala a masinii si sa lasi incalzirea bujiilor pe seama cui trebuie.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

voi ati citit si ce a scris marcel aici? batman, batman:ha::ha:

 

bujiile incandescente primesc tensiune variabila, aplicarea de 12 V direct in cap s-ar putea sa nu le placa:ha:

 

cred ca se pot masura bujiile si fara demontare, trebuie sa ai insa si o valoare nominala de referinta.

 

verssatu, trebuie sa refaci instalatia originala a masinii si sa lasi incalzirea bujiilor pe seama cui trebuie.

 

 

Intr-adevar acel releu pt bujii este un releu care mai departe da curent de 10v si este cu temporizator in el. Din fabrica el se actioneaza in momentul in care pui contactul, ultima pozitie inainte sa dai la automat. Cu aceeasi problema ma confrunt si eu si anume in momentul in care am achizitionat masina avea bujiile la buton ca drept dovada la o pornire a iesit fum din acel buton si nu stiam dece nu mai vrea sa porneasca. Problema era ca acel buton se arsese si nu mai dadea curent in bujii recomandat ar fi ca in momentul in care sunt bujiile pe direct sa fie tinute max 5 sec pt a diminua probabilitatea de a le arde.

Ca idee pt cine nu a vazut o bujie incandescent scoasa.

http://4.bp.blogspot.com/_VFQXz0RXw3E/S8Myp2sD6SI/AAAAAAAAAGw/hXmy0j8abUI/s400/bujia.gif

ex Owner: Mitsubishi Pajero Shogun 2.5 td, Ford Escort Rs2000
Link to comment
Share on other sites

Re: bujia

 

Cu aceeasi problema ma confrunt si eu si anume in momentul in care am achizitionat masina avea bujiile la buton ca drept dovada ............... recomandat ar fi ca in momentul in care sunt bujiile pe direct sa fie tinute max 5 sec pt a diminua probabilitatea de a le arde.

Inca mai ai butonul, sau ai revenit la circuitul din fabrica?

Pajero 2,5 tdi SWB '95

BMW 330i sedan 2001

Suzuki SV650s 2004

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use