Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD


mantu3579

Postări Recomandate

Buna ziua tuturor,

O mica povestioara si catre final si problema mea:

Acum 5 zile am plecat spre Suedia cu sotia la un curs(de 3 luni)...toate bune si frumoase....masina a mers perfect pana in localitatea unde a trebuit sa ajungem(Multumesc lui Dumnezeu pentru asta)dar a doua zi cand am vrut sa o pornesc a trebuit sa invart la automat circa 15 min.

Apoi am observat ca o mica mufa care presupun(dupa insemnele de sens) ca ar fi returul de la motorina avea o urechiusa rupta.....Imi zic...asta e usor o gasesc la un magazin si o schimb....Plec linistit spre un magazin de piese si atunci intervine marea problema........incep sa aud un fasait metalic foarte usor(asemanator oarecum cu cel de turbina uzata sau dezaxata) care parea sa vina de sub masina(poate de la CV)iar la primul semafor nu vrea sa mai plece din loc.......ma panichez....incerc marsarierul....nimic.

Opresc motorul pun schimbatorul in P apoi il repornesc si il pun in D...porneste din loc ca si cum nimic nu s-a intamplat dar doar pentru 1km sau pana trece in a treia treapta.........cand ajunge la 45-50 km ora in a treia dintr-o data incepe sa se tureze mai mult decat trebuie si pierde puterea si revine acel fasait metalic.Sunt nevoit sa opresc sa o las 1 min si apoi merge din nou(doar pt a ajunge la un service)Am ajuns la un service no name aici in Vesteros,Suedia si dupa 5 ore de invartit pe langa masina cu trei testere care nu se potriveau si 10 teori(ba ca e de la ABS, ba de la turometru, ba de la pilotul automat......)au ajuns la concluzia ca trebuie schimbata cutia automata.

Eu cand am auzit aproape am cazut jos.Au mai incercat totusi ceva...au mai pus un litru de ulei......si am plecat in probe....facea la fel doar ca acum de fiecare data cand ma opream curgea efectiv ulei sub masina(in partea din fata)deci nu acolo unde este cutia.

Dupa cum se comporta parea ca dupa ce este oprita uleiul ramas in cutie coboara si apoi la repornire este suficient pt a intaia si a doua, inclusiv a treia dar cand vrea sa treaca mai sus ramane fara ulei si se aude ca o morisca care se invarte in gol si se opreste efectiv din mers(motorul mergand in continuare iar daca incerc sa schimb fara a opri motorul, intra si in drive si in neutral si in reverse dar nu face nimic....parca in D ar vrea sa miste dar foarte usurel daca o turez putin.

Nu stiu ce sa fac, sunt aproape disperat....am dus masina cu 10 opriri pana la service-ul dealerului Jeep unde au zis ca se vor uita saptamana viitoare la ea si daca am noroc e doar un furtun sau ceva dar daca e cutia ei nu repara asa ceva.

Deci....sfaturi.....ce ati face in locul meu?:cr

 

Multumesc din suflet

Marius (Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002)

cu volan pe partea corecta(dreapta :):wink:

“One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Anul trecut am avut mari necazuri cu o cutie automata de Grand Cherokee 2,7CRD exact ca al tau, se bloca in treapta de avarie si in primele zile mergea daca opream motorul si il reporneam.

 

Intr-o zi in schimb nu am mai reusit performanta de a repune in functiune cutia de viteze desi am oprit-o si repornit-o de o mie de ori, a ramas blocata in treapta de avarie si "sanatate"...

 

Asa taras m-am dus cu ea pana la reprezentanta unde dupa teste mi-au spus ca e defecta maneta schimbatorului de viteze, si totodata mi-au dat pretul pentru alta noua... 4000 lei. Cand am auzit am inghitit in sec de cateva ori dupa care mi-am luat masina si am plecat acasa.

 

M-am dus la Praktiker si am cumparat un spray pentru contacte electrice, am demontat consola interioara de la cutia de viteze, am desfacut toate contactele electrice, mufe, tot de la cutie si le-am dat la greu cu spray, tot absolut.

 

Au trecut 8 luni de atunci, nu am mai avut nici cea mai mica problema cu cutia, a functionat perfect.

Editat de Heavy D.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Buna seara !

 

 

In primul rand, din masina nu tre' sa curga nimic, nici din mers, nici din stationare. Identifica ce curge, de unde curge si de ce, remediaza problema, si dupa aceea mai vedem.

 

Pana nu rezolvi scurgerea, nu putem discuta despre alte variante, prima data trebuie adus totul in stare normala. Iar "in fata" este radiatorul cutiei automate, si poa' sa curga pe la stuțurile sale sau pe la furtunele care aduc/duc uleiul de la/catre cutie.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Editat de Heavy D.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Buna seara !

 

 

In primul rand, din masina nu tre' sa curga nimic, nici din mers, nici din stationare. Identifica ce curge, de unde curge si de ce, remediaza problema, si dupa aceea mai vedem.

 

Pana nu rezolvi scurgerea, nu putem discuta despre alte variante, prima data trebuie adus totul in stare normala. Iar "in fata" este radiatorul cutiei automate, si poa' sa curga pe la stuțurile sale sau pe la furtunele care aduc/duc uleiul de la/catre cutie.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

 

Multumesc mult pentru raspunsuri

 

Dragos....ma gandeam ca a curs uleiul pe care l-au pus cei de la serviceul acela anapoda despre care am vorbit....Este posibil ca atunci cand se pune ulei prea mult sa fie dat afara?

 

Multumesc mult,

Cu stima

Marius

“One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Salut, Marius !

 

 

Prin reducere la absurd, da, uleiul din cutie poate fi aruncat afara daca e prea mult, da' tre' sa fie al naibii de mult ca sa se intample asa ceva. Si poti sa futilizezi si cutia, in cazul extrem.

 

Si mai inseamna ceva daca se intampla treaba asta: aia de-au bagat uleiul si n-au verificat nivelul sunt niste cretini si eu le-as taia mainile... Mama dracu' de boi si cine-i lasa sa umble la masini pe necoplanarii lu' Pește... Mi-as uza troliul pe oameni ca aia, daca au facut asa ceva...

 

Cat naiba de timp poate sa le ia sa vada ce si pe unde curge ? Zece minute ? Cincisprezece, cu tot cu demontarea unui eventual scut ?

 

Baga-te sub masina si urmareste traseele conductelor/furtunelor care fac transportul uleiului de la cutie la radiator. Vezi sa fie intacte, sa nu se frece de altceva sau intre ele, furtunele sa nu se atinga de chestii fierbinti sau de muchii taioase.

 

Vezi ce culoare are uleiul cutiei, sa nu cumva sa se fi spart peretele separator dintre lichide in interiorul radiatorului, ca parca e comun motor/cutie. Ca daca s-a spart, uleiul din cutie va avea nuante albicioase, si nu e bine deloc. Nici pentru cutie, nici pentru bugetul tau...

 

 

Keep me posted.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Multumesc inca o data Dragos,

Nu cred ca iti mai amintesti dar acum cateva luni ma sfatuiai sa cumpar un radiator separat pentru uleiul din cutie....asa am si facut si de atunci a mers totul OK.

de data asta nu stiu ce sa spun.....am incercat sa ma uit pe unde curge cat timp a fost pe elevator la imbecilii aia(ai crede ca numai in Romania mai gasesti carpaci dar sunt si aici pe toate drumurile...diferenta e ca astia de aici cer 1000 coroane(110euro) pe ora de manopera.

Cum a fost....nu a mai vrut sa mearga......adica daca incetineam sau opream la un semafor nu mai pleca din loc....se tura motorul dar in gol.

daca o opream si o puneam in P apoi o porneam si o bagam in D mergea cateva sute de metri ca si cum nimic nu se intamplase.....apoi se tura din nou in gol...in mers.....

Din nou stop,P, D si mers putin

Desteptii aia dupa ce au bagat trei testere complet anapoda au zis ba ca e ABS-ul de pe roata dreapta spate, ba ca computerul spune ca rotile din dreapta au o turatie imposibila.....whatever......

in concluzie au bagat 1L ulei(habar nu am de care) si de abia dupa aia a inceput sa piarda ulei in probe.Adica aceleasi simptome dar de data asta mai pierdea si ulei.

Am reusit sa ajung asa la dealerul Jeep si mi_au zis sa astept cam o saptamana pana au timp sa se uite la ea.

Asa ca ....astept

Rugaminte....

in cel mai rau caz(cutia bulita) ce variante crezi ca as avea sa transport masina inapoi in Ro si sa o repar acolo(aici preturile sunt absurd de mari).

Mai bine cumpar a rapandula de masina si un trailer si vin cu ea pe platforma si tot ies mai ieftin.

Scuze pt off-topic dar sunt pe culmile disperarii(parafrazabd un pic pe E.C.)

 

Multumesc inca o data,

Marius

“One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Salut, Marius !

 

 

Ceva-ceva imi amintesc eu legat de acest aspect. Daca radiatorul nu a fost facut bine (suduri proaste pe undeva, de exemplu) sau stuturile folosite nu au fost cu filet, sunt sanse ca si colierele cu care ai strans furtunele pe ele sa fi cedat. Sau poate furtunele folosite nu s-au impacat bine cu uleiul din cutie, cine stie.

 

Oricum, primul lucru care trebuie facut este identificare scurgerii si remedierea acesteia. Apoii verificat nivelul de ulei din cutie, si actionat in consecinta. Nici o automata cu prea putin ulei in ea nu va schimba bine, am trecut si eu prin asta cu un Ford Taunus, care " se tura in gol" din cand in cand in timp ce pierdea ulei, pana cand "se tura in gol" tot timpul, cand n-a mai avut deloc...

 

Binenteles ca sunt carpaci peste tot, doar si carpacii sunt oameni care spera sa traiasca din buzunarul tau, nu-i asa ?

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

...as avea sa transport masina inapoi in Ro si sa o repar acolo(aici preturile sunt absurd de mari)...

 

Te asteptam acasa. Sigur, aici te va costa mai putin. Am gasit in jud.Hunedoara un CRD, complet, dar care s-a rasturnat de cateva ori. Pretul era de 1200 euro. Din tablaria exterioara nu foloseai nimic dar ramanea motorul, cutia, partea electronica si interiorul care era in stare de functionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Salut !

 

 

Nu am avut rabdare sa citesc tot ce s-a scris (pacat, trebuia s-o faci...) si nu stiu daca ai identificat pe unde curge uleiul. Daca iti curge pe la radiatorul de ulei (n-a curs pe acolo...) e posibil sa nu fi stricat cutia de tot. Daca iti curge din carcasa de la convertizor (nici pe acolo...) e posibil sa fi cedat simeringul de la priza cutiei de viteze, axul central al cutiei pe care intra convertizorul si poate sa fie destul de nasol, in functie de cat ai mers cu ea asa defecta poti sa fi stricat pompa de ulei a cutiei (in nici un caz...)

 

Cel mai bine ridica masina pe un elevator si scurge tot uleiul din cutie ! In mod normal cutia de viteze la 2.7 crd inghite vreo 7 litrii de ulei dar cand schimbi uleiul se scurg decat 5 litrii, restul ramanand prin convertizor.

 

Mai poate sa se scurga ulei din cutie pe la mufa unde intra cablajul electric in cutie, este chiar in partea de jos a cutiei de viteze, langa baia de ulei a cutiei, pe partea dreapta a masinii daca nu ma insel. Trebuie sa fie o mufa rotunda care iese din cutie iar in spatele ei se afla un o-ring care impiedica uleiul sa se scurga din cutie pe langa mufa. (Corect...) Daca s-a uzat o-ringul si pierde ulei pe acolo, e posibil ca in timp sa fi curs vreo 1-2 litri si e normal sa intre cutia in avarie. (De la lipsa de ulei cutia nu intra in avarie...)

 

Cutia de viteze la Grand Cherokee este prevazuta cu joja de ulei asa cum este si cea de la motor numai ca exista doar teava prin care se introduce joja . Cica joja se gaseste (decat) doar la service Mercedes, ceea ce consider ca e o mare prostie ! (Corect...)

 

Localizeaza pe unde se scurge uleiul din cutie, opreste scurgerea, scurge pe la buson restul de ulei, da-i baia de ulei jos la cutie si schimba filtrul de ulei de la cutie, monteaza baia la loc si completeaza 5 litrii de ulei proaspat (in Autodata zice sa pui Shell ATF). (Hm, oare de care ATF, ca-s vreo patru feluri ?)

 

Dupa ce ai facut toate astea, iesi in probe cu masina si vezi daca si-a revenit. Iti recomand sa nu faci mai mult de 10 km, dupa care , daca totul este OK sa opresti si sa te asiguri ca nu mai exista scurgeri de ulei .

 

Daca dupa toate astea cutia tot iti face probleme inseamna ca lipsa de ulei a provocat pagube serioase in cutie (absolut incorect...) si nu ramane decat sa o repari (ceea ce este destul de incert ca va reusi 100%) (orice se poate repara, daca stii la cine sa apelezi...) sau sa cumperi alta cutie in stare de functionare. (Si, la banii pe care-i dai pe ea, de unde stii in ce stare e cutia si cat te va tine ?)

 

Daca vrei alta cutie lasa-mi un mesaj pentru ca am un Grand 27crd din 2004 care are 130000km si il dezmembrez. Masina momentan este completa, in stare de functionare si poti sa probezi cutia sa vezi cum functioneaza !

 

 

Restul, vezi postul urmator...

Editat de Heavy D.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Buna seara !

 

 

@Miaki:

 

 

In primul rand, pentru a da un raspuns pertinent, trebuie sa citesti tot ce s-a scris pana acum. In caz contrar, informatia ta nu are valoare, pentru ca nu stii daca nu cumva s-a rezolvat deja problema sau s-a scris deja ceva ce tu doar repeti.

 

In al doilea rand, omul este in Suedia, si nu are acees la elevator sau alte mijloace ajutatoare, ca sa zic asa. Iar daca ai fi citit tot, ai fi constatat ca defectul nu a fost o cutie in avarie, ci doar ca nu schimba corect/deloc, la un moment dat.

 

In al treilea rand, o cutie automata nu se va termina (nici pompa din cutie, de exemplu) daca a ramas fara ulei, pentru ca pur si simplu nu va mai schimba treptele. Si atunci te ocupi de ea. Am patit-o eu, am remediat problema (semering imbatranit la iesirea catre cardanul spate), am completat uleiul la nivel, si masina a mers in continuare inca vreo trei ani la mine, acum la altcineva. Si tot fara probleme de cutie...

 

Intre timp, cutia e OK, isi face treaba, nu a curs pe la nici unul din locurile indicate de tine ci pe altundeva, iar in august omul va veni acasa. Si daca ai ceva de vanzare, exista sectiune separata pentru asa ceva.

 

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Problema mare si in deplasare cutie automata GC 2.7 CRD

 

Te asteptam acasa. Sigur, aici te va costa mai putin. Am gasit in jud.Hunedoara un CRD, complet, dar care s-a rasturnat de cateva ori. Pretul era de 1200 euro. Din tablaria exterioara nu foloseai nimic dar ramanea motorul, cutia, partea electronica si interiorul care era in stare de functionare.

 

 

Multumesc foarte mult p[entru gansurile bune....

E placut sa sti ca mai sunt si oameni de treaba.....

Multumesc inca o data,

 

Marius

“One day you will wake up & there won’t be anymore time to do the things you have always wanted. Do it now.” Paolo Coelho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare