Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Presiune in roti recomandata


bogdanpop

Postări Recomandate

Va salut,

 

Voi ce presiune aveti in gume?

 

Ca sa fiu mai explicit.

 

 

EU am BFG Km2 33"

 

In oras si drum intins tin aproximativ 2 atmosfere. Iar la plimbari Offroad cobor pana in 1.3 atmosfere... Pot sa bag presiune mai mare cand sunt pe asfalt? As vrea sa protejez gumele respectiv consumul :grin:

 

 

Voi ce recomandati? Inca sunt in dubii referitor la ce presiune sa bag in roti. Cu 2 atmosfere ma scutura rau de tot, nici nu mi-as imagina sa ma duc pe un drum accidentat, m-ar durea sufletul de masina..:al

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Ce scrie pe eticheta de pe stalp? Odata.

 

Apoi, tu nu mai ai gumele pentru care a fost prescrisa acea presiune.

 

Ai gume mai late, si mai mari in balon.

 

Teoretic, ar trebui sa bagi mai putina presiune decat a prevazut fabricantul pentru guma originala, pentru a obtine acelasi confort.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Pai clar ca o presiune mai mica in anvelopa rezulta un confort marit, dar creste mult consumul, masina nu mai trage la fel si gradul de uzura se mareste (asta stiu eu) Acuma eu defapt eram curios sa vad cum se "joaca" altii cu presiunea. Problema e ca vulcanizarile astea de la coltul blocului sunt niste ....porcarii. Am fost la 2 vulcanizari si la una aveam 2 atmosfere masurat la alta 1,5 :e Deci, degeaba avem cunostinte daca nu avem tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Ok. Eu pe asfalt bag cam 2-2,3, depinde de chef.

 

 

In teren 1.3-1.5 fata, 1-1.2 spate. Silverstone MT117 Extreme, 35/10,5/16.

 

Daca vrei consum mic, revino la rotile standard.

Daca vrei 33-35, nu mai vorbi despre consum. Ala e la gara deja:ha::ha:

Editat de giorgel
  • Like 1

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Nu ma plang neaparat de consum. Dar daca ma duc prin oras cu presiune 1.2-1.3 in roti.......Imi sare consum spre 20....Si masina parca se taraste pe asfalt :al ...... Asa cu rotile umflate bine, am un consum decent de 15-16 adica dublu fata de masina mea de "pensionari" :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Presiunea recomanda cred ca e 2.2 pe fata si 2.1-2.2 pe spate ...

 

Eu merg pe asfalt cu 2.2-2.5 ...Daca las masina mai mult timp in parcare ...ii bag 3. De ce 3? Daca masina e tinuta mai mult timp in parcare fara sa fie miscata o sa observati ca dupa un timp se vor "patratzi" anvelopele si vor aparea chiar si unele galme pe flancuri , asta din cauza greutatii masinii si din cauza faptul ca guma e lasata ... Am vazut la un moment dat gume dupa un an si m-am inchinat de cum aratau ...

 

In teren o tin undeva intre 1.7 si 2 ...in functie de teren ...nu o las mai jos ca asta inseamna ca imi bat joc de cauciucuri si implicit de bani...

 

La presiunea asta in roti Patrolul meu, la stilul meu de mers nu sare de 10litri/100km ...Am avelope "unice" ...MT ...285/75 R16.

 

Pe perioada iernii, inainte de a intra la frig ...folosesc cam 4 spraiuri mari de WD sau de degripant de 200ml (unul ptr fiecare roata)... cu care dau in special pe calea de rulare ... dupa ce in prealabil masina a fost spalata ...

 

O sa spuneti ca sunt paranoic ..poate ...asta-s eu...altu' n-am de unde ...:grin:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

MT 33''/10.5/15'' KM2 BFG pe Toyota in oras merg cu 2.2.sau 2.4 fata si spate iar in teren 1.8 sau 1.6.

 

Silverstone Extrem Trak 33"/11.5/15'' in oras (dar rar :e ) 2.1 si in teren 1.5!

Editat de nessum

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Pe perioada iernii, inainte de a intra la frig ...folosesc cam 4 spraiuri mari de WD sau de degripant de 200ml (unul ptr fiecare roata)... cu care dau in special pe calea de rulare ...

 

Ce compozitie are degripantul si care-i rolul lui?

Omul cat traieste invata...

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Degripantul nu ingheata ... Iarna se intampla sa se mai lipeasca ...din chedere ...ori de cate ori am folosit ...nu mi s-au mai lipit usile ...:wink:

 

Ca si compozitie ...cred ca e pe baza de ceva lubrifiant ... Am dat din greseala pe o anvelopa din curte in urma cu cativa ani ...Anvelopa in ciuda frigului a ramas elastica (nu s-a intarit)...nu stiu sa explic de ce ...dar repet operatia de vreo 2-3 ani in fiecare iarna ...si n-am regretat ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

...Anvelopa in ciuda frigului a ramas elastica (nu s-a intarit)...nu stiu sa explic de ce ...

 

principalul rol al degripantului este de a elimina apa...ori, daca apa nu mai este acolo, nu mai are cine ingheta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Cu presiunile cam toată lumea pina acum are dreptate. Ar ajuta de confirmat pe ce mașina ca una ar fi pe Patrol si alta pe Samurai ;)

 

Cine a scos 10L/100km cu Patrol cu 285/75 16 poate cu 70km/h dar daca atit iese la viteze normale atunci tot respectul, mie imi iese 15 cu mărimea aia, Silverstone 117 sport pe LC HZJ 105. Nici cu 7.50 16 la 3.5bar cu 90 nu cred ca scot sub 11.5!!!

 

Cu "degripantul" grija mare, WD40 e practic ulei plus petrol plus solvent, nu cred ca e chiar foarte bun pentru cauciuc.... Eventual spray silicon mai degrabă?

Cind uitam sa ne jucam incepem sa imbatrinim...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Cu presiunile cam toată lumea pina acum are dreptate. Ar ajuta de confirmat pe ce mașina ca una ar fi pe Patrol si alta pe Samurai ;)

 

Cine a scos 10L/100km cu Patrol cu 285/75 16 poate cu 70km/h dar daca atit iese la viteze normale atunci tot respectul, mie imi iese 15 cu mărimea aia, Silverstone 117 sport pe LC HZJ 105. Nici cu 7.50 16 la 3.5bar cu 90 nu cred ca scot sub 11.5!!!

 

patrol 2.8, 285/75/16, bfg long trail, 2.4 oras cu 13-16% (ma bucur ca nu-s nebun, credeam ca doar la mine ia 16%), 1.5 - 1.8 teren

patrol 3.0 cu bfg mt km2 33x12.5x15, 2.0 oras, 12-14%, 2.0 teren

4runner 3.0V6: cu at-uri khumo 31x10.5x15 2.4 si cu super swamper tsl 31x11.5x15: 0.8 - 1.2 maxim

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

 

Cu "degripantul" grija mare, WD40 e practic ulei plus petrol plus solvent, nu cred ca e chiar foarte bun pentru cauciuc.... Eventual spray silicon mai degrabă?

 

Adevarat.

Degripantul e folosit in cazul pieselor intepenite. Cred ca Yonutz (si Bogdan-g) s-a gandit la degivrant.

Oricum, niciunul nu patrunde in masa cauciucului, pentru a impiedica efectele temperaturii scazute.

Editat de ctinu
Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Degripantul nu ingheata ... Iarna se intampla sa se mai lipeasca ...din chedere ...ori de cate ori am folosit ...nu mi s-au mai lipit usile ...:wink:

 

Ca si compozitie ...cred ca e pe baza de ceva lubrifiant ... Am dat din greseala pe o anvelopa din curte in urma cu cativa ani ...Anvelopa in ciuda frigului a ramas elastica (nu s-a intarit)...nu stiu sa explic de ce ...dar repet operatia de vreo 2-3 ani in fiecare iarna ...si n-am regretat ...

 

Ha ha chederele... ca imi aduc aminte ma apuca si plansul dar si rasul ! Anul trecut am dat cu o porcarie pe chedere,nu mai tin minte ce anume am folosit,ceva pe baza de silicon cred,insa cert este ca ,dupa ungerea chederelor,nu am mai putut deschide usile ,si era si 5:30 dimineata si ma grabeam sa merg la servici! Am adus apa fiarta si am turnat pe usa ,sperand ca ajuta... Mai rau este ca am uitat de chedere,a trecut anul iar acu' 3 saptamani ,iesind din tura de noapte,am realizat ca nu pot sa deschid usile :grin:

Cand am ajuns acasa am pus slanina pe chedere ,asa ciuda mi-a fost ! Nu stiu daca a folosit slanina pentru ca nu a mai fost asa de frig .Poate la anu' vad :grin:

Editat de Cleo
Sunt roman si ca roman ma socot buricul pamantului.Ca daca n-as fi roman n-as fi nimic.Nu ma pot imagina francez, englez,german,adica nu pot extrapola substanta spiritului meu la alt neam.Sunt roman prin vocatie,ca altfel nu pot sa ies.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Ce scrie pe eticheta de pe stalp? Odata.

 

Apoi, tu nu mai ai gumele pentru care a fost prescrisa acea presiune.

 

Ai gume mai late, si mai mari in balon.

 

Teoretic, ar trebui sa bagi mai putina presiune decat a prevazut fabricantul pentru guma originala, pentru a obtine acelasi confort.

 

Subscriu si eu !

 

La Toyota mea mea pe stalp scrie 1,6 fata, de 2.0 spate pentru niste gume de jucarie 215/80/R16 :

 

IMG_20140228_083241.thumb.jpg.da3cc17fba0a2c7fdf59b546128a58e7.jpg

 

si uite cum sta pe niste gume de 33"/10,5"/R15 la presiune de 1.0 bari masurati azi dimineata la 0 grade Celsius:

 

IMG_20140228_083507.thumb.jpg.01ab55bd6006eb1aaf794aa0504cc190.jpg

 

Experienta mea spune, ca atunci cand sunt noroaie grave , MT-urile nu descarca deloc la presiuni de peste 1,6 bari (cel putin pe masina mea ) , ideal merge pe la 1,2-1,3 dar cum a spus si @Giorgel depinde de fiecare masina in parte. Trebuie vazut si cu ochiul cum arata anvelopa

Nu demult am patit-o dupa o vizita la vulcanizare, baietii din pura bunavointa mi-au suflat rotile la 1,7-1,8 , iar ziua urmatoare ma tot minunam de ce trebuie sa ma troliez acolo unde alta data nu aveam probleme. Dupa ce am scazut presiunile lucrurile au revenit la normal.

Editat de KTibor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

@Tudor Tanase

 

Eu am scos cu Patrolul Y60 2.8 un consum de 9l/100km. Am alimentat in Bucuresti pe centura si dupa aia la Novaci, GJ. Umplut pana in gura si la un plin si la un altul.

 

Ca si anvelope 285/75 R16 MT-uri cu 2.5 presiune fata-spate, jante cu ET negativ, bara fata-spate, troliu, suspensie +5. Iar viteza de croaziera 95-100 pe autostrada in rest normal. Nu i-am dat in goarna nici pe drept, n-am fortat-o nici la deal (am lasat-o exact cum ii place ei). Traseul este unul mixt: 100 km autostrada si restul cu ceva de urcat si curbe.

 

Martor este Iulian Popescu ...ca a fost langa mine si a vazut alimentarile atat la Bucuresti cat si la Novaci. :grin:

 

Am incercat dupa aia o experienta cu 3.8 atm in anvelope si cu masina goala. Nu am reusit sa cobor sub 9l/100km indiferent de stilul de condus.

 

Cu Patrolul in cauza, indiferent de sezon n-am depasit 11litri/100km indiferent de conditii...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Presiunea optima pentru o roata difera extrem de mult in functie de tipul de cauciuc folosit la constructia anvelopei, de gradul de ranforsare al talonului, de incarcarea masinii si nu in ultimul rand de temperatura mediului. Asadar valorile care sunt optime pentru un pneu pe o anumita masina sunt complet nefolositoare la alta masina. Deci valorile pe care le dam noi aici sunt pur orientative...

 

Practic, cea mai eficienta metoda de aflare a presiunii corecte pentru un pneu este regula de 4psi (~0,25bar).

 

Cum se face?

Se umfla roata la o valoare X. Se merge cu masina (regim normal) cam 30-60 minute, timp suficient pentru ca anvelopa sa ajunga la temperatura de regim. Apoi se masoara din nou valoarea presiunii. Daca este mai mare decat X+0,25 bar atunci presiunea initiala X a fost prea mica si trebuie marita (cauciucul a flexat mult pe drum si s-a incalzit, amprenta la sol e mare, frecare mare, consum ridicat, etc).

Daca presiunea este mai mica decat X+0,25 bar atunci presiunea initiala X a fost prea mare si trebuie redusa.

Se doreste atingerea unei diferente de exact 0,25 bar intre anvelopa rece si cea calda (regim de functionare).

In felul asta se poate "judeca" pentru orice anvelopa/masina/conditii valoarea corecta a presiunii. Formula e folositoare mai ales in cazul unei masini de expeditie incarcata complet, eventual si cu diferente semnificative de greutate pe punti, la care fata si spatele trebuie umflate diferit.

 

Daca se doreste realizarea unui calcul cat mai corect, se poate face si o corectie de temperatura, in cazul in care in momentul initial (plecare dimineata din garaj, pe racoare) temperatura mediului este mult diferita de temperatura masurarii ulterioare (caldura mare, in bataia soarelui). Se porneste de la formula P1/T1=P2/T2.

T1=temp in garaj, T2=temperatura ambientala finala, P1=presiunea masurata in garaj (presiunea practica), P2=presiunea ce trebuie folosita in calcule (presiunea teoretica).

Asadar P2=P1*T2/T1. P2 astfel obtinut este presiunea de plecare X de care am discutat. Atentie ca T-urile alea sunt in grade Kelvin!

Editat de shark
  • Like 4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Presiune in roti recomandata

 

EU LA PNEUS CROSS COUNTRY 235/75/15 RESAPATE CAT POT BAGA MAXIM? aM 2.5 SI PAR MOI

 

Vezi ca scrie pe laterala cauciucului presiunea maxima. Citeste cu atentie toate scrisurile mici. De obicei pe astea de off-road Pmax e 3 bari si ceva. Oricum, dupa ce faci presiunea dorita sa o mai masori o data si dupa un drum lung (cu cauciucuirle calde) ca sa nu ai surprize. Presiunea maxima nu trebuie depasita niciodata, nici macar la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

nu scrie pe cauciucuri nicaeri, am bagat 2,6 si par putin moi . o sa bag 3 sa vad nici nu stiu

o sa intreb la firma de unde le-am cumparat poate stiu ei

Editat de coltalb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Daca nu gasesti scris nimic atunci coreleaza si tu cu greutatea pe punti. De ex la Defender am 1290kg pe puntea fata si presiunea este 2.9 iar pe spate am 950kg (gol) si presiunea 2.5

3 cred ca este putin exagerat la tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Coltalb (sper ca ai citit romanul), asa cum ti-am raspuns si pe pm, trebuie sa corelezi oarecum valoarea presiunii din anvelope cu gumele actuale (desi nu exista un tabel oficial pentru asta), care nu mai sunt cele originale...capisci?

 

Eu i-am spus omului, ca parere personala, ca as baga cu 0,2-0,3 bar mai putin decat prevede cartea pentru masina respectiva, sau maxim cat prevede cartea, avand in vedere ca anvelopele sunt resapate si cam MT.

 

Nu a catadicsit sa raspunda la pm, nici buna ziua, nici futu-te-n cur...

 

 

 

Apai oameni buni...sa mai raspunzi la intrebari...o sa ramana in pielea mea o mana de labagii aici, care o sa se intrebe: ce navi se potriveste in bord.....sau de ce nu merge scaunul electric...:grin::grin::ha:

 

Despre offroad......ce'i'alea?

Editat de giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Giorgel ...nu te enerva ...poate ca nu ai dat raspunsul pe care omul il astepta ...

 

Fi atent aici...watch & learn cum se face ... :grin:

 

Bradere, bagai 10 atmosfere nu te lua dupa manual si nici dupa giorgel...ca tine anvelopa, anvelopa resapata e facuta special sa tina mai multe atmosfere (tine pana la 14 fara probleme :h5)...si cea mai mare smecherie ...e sa faci plinul la anvelope cu GPL (gaz dala bun de la Crimbogas, e cel mai bun de pe piata :h5 ), sa ceri la statie sa fie dala verde ...chiar daca e mai scump ala e cel mai bun! Va scadea drastic si consumul ...si anvelopa se va uza mai greu ptr ca gazul ala tinde sa se duca in sus si automat masina scade in greutate! :wink:

 

PS: Vezi sa nu fumezi cat le alimentezi ca te zbubuie, dupa aia poti sa faci ce vrei ... :h5

Editat de Yonutz
  • Like 1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Nu a catadicist sa raspunda la pm, nici buna ziua, nici futu-te-n cur...

Apai oameni buni...sa mai raspunzi la intrebari...o sa ramana in pielea mea o mana de labagii aici,

:h5:h5:h5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Presiune in roti recomandata

 

Domnule Giorgel v-am dat buna seara inainte sa va intreb ce nelamurire am... nu v-am multumit pentru raspunsul dat si imi cer scuze dar nu trebuie sa fiti NESIMTIT si sa vorbiti urat. M-ai cititi si dumneavoastra Regulile acestui Site!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare