Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pornire grea la cald


florinm78

Postări Recomandate

Salut,

 

Numele meu este Florin, sunt membru pe forum de ceva vreme dar pana acum m-am rezumat doar la citit deoarece singura mea legatura cu offroad-ul era motocicleta KTM 300 EXC fabricatie 2009. Saptamana trecuta mi-am cumparat un Suzuki Jimny cabrio, fabricatie 2003, motor benzina tip G13BB.

Masina este adusa din Belgia, a fost lovita usor in fata motiv pt care masina a stat nepornita o buna perioada de timp si cred ca de aici au aparut o serie de probleme pe care doresc sa le descriu aici.

1. Pornirea la rece: porneste la prima cheie dar parca fara vlaga, parca da putin in nas la inceput turatia este mica si apoi ajunge la turatia normala ( nu are explozia la pornire sa plece in forta si rotund), bateria este incarcata, a fost pusa si pe redresor.

As dori sa stiu cum se regleaza relantiul, unde este regulatorul de relanti? ( sau ce ar putea fi)

2. Pornirea la cald: am iesit si am facut o tura sa vad cum merge, daca bate ceva etc, vreo 10 minute de mers, am oprit motorul iar cand am incercat sa il repornesc nu a mai pornit la prima cheie, a prnit dupa vreo 10 minute de incercari. Odata pornita merge bine.

 

Am schimbat bujiile, ulei, filtru ulei, filtru aer, curea distributie. As vrea sa curat si valva egr dar nu stiu unde este amplasata.

 

Ce ar trebuii sa verifiv sa desfac sa curat, am cautat pe forum dar nu am gasit o problema ca a mea.

 

Astept sfaturile voastre, multumesc.

Editat de Max
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

1. Pornirea la rece: porneste la prima cheie dar parca fara vlaga, parca da putin in nas la inceput turatia este mica si apoi ajunge la turatia normala ( nu are explozia la pornire sa plece in forta si rotund), bateria este incarcata, a fost pusa si pe redresor.

As dori sa stiu cum se regleaza relantiul, unde este regulatorul de relanti? ( sau ce ar putea fi)

 

fa un test de compresie.

verifica daca cureaua de distributie a fost pusa corect, un dinte mai in fata sau mai in spate are mare influenta. verifica cu lampa stroboscopica.

CheckEngine ce zice? Verifica cu un tester sau cu agrafa daca ai conector de test in zona torpedoului.

 

 

EGR este in spatele galeriei

EGR.JPG.a1c011b2c1b099d5e0032acfb78b8f1a.JPG

 

 

 

2. Pornirea la cald: am iesit si am facut o tura sa vad cum merge, daca bate ceva etc, vreo 10 minute de mers, am oprit motorul iar cand am incercat sa il repornesc nu a mai pornit la prima cheie, a prnit dupa vreo 10 minute de incercari. Odata pornita merge bine.

 

Am schimbat bujiile, ulei, filtru ulei, filtru aer, curea distributie. As vrea sa curat si valva egr dar nu stiu unde este amplasata.

 

cind se incinge, senzorul de turatie de pe axa cu came refuza sa functioneze si fara impulsuri de la el, ECU nu da drumul la injectie si aprindere.

toarna apa rece pe el, asteapta citeva minute sa se raceasca si reincearca sa pornesti.

un senzor nou original are codul 33220-50G02 si costa in jur de 450 lei.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

fa un test de compresie.

 

Nu cred ca e de la compresie. Daca nu avea compresie pornea greu la rece, eventual cu ulei bagat in pistoane. Aici e invers.

Nu cred ca e nici de la distributie decalata. Daca era asa pornea prost si la cald si la rece.

In rest ai dreptate, si eu m-am gindit la senzorul de la arbore.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

Nu cred ca e de la compresie. Daca nu avea compresie pornea greu la rece, eventual cu ulei bagat in pistoane. Aici e invers.

Nu cred ca e nici de la distributie decalata. Daca era asa pornea prost si la cald si la rece.

In rest ai dreptate, si eu m-am gindit la senzorul de la arbore.

 

 

un dinte la curea inseamna vreo 3,5 grade la avans. la valoarea asta motorul porneste, merge, dar nu prea are vlaga.

testul de compresie nu era pentru uzura ci pentru a confirma treaba cu avansul.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

saptamanal desfac cate un motor care are probleme de genul cu pornire grea la cald :) de cele mai multe ori cam 80% e vorba de distributie decalata si supape lovite uneori

minitehnicus are dreptate iar relitatea pe care o vad eu zilnic o confirma,motoare care pornesc si merg la rece si de la rece foarte ok iar la cald,praf.

chiar am un motor care a mers cu supapele de admisie strambe si distributia decalata vreo 1500 km :):)

verifica distributia sa fie pusa la punct

verifica celelalte componente electrice/electronice,senzori de pozitie,temperatura...etc si verifica si demarorul ca pornitul dificil in general daca se manifesta cum ai descris tu e de la un demaros care suge curent aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

un dinte la curea inseamna vreo 3,5 grade la avans. la valoarea asta motorul porneste, merge, dar nu prea are vlaga.

testul de compresie nu era pentru uzura ci pentru a confirma treaba cu avansul.

 

Ar putea sa fie, insa alea 3 grade sint si la cald si la rece. Asa cum ai zis, e probabil sa fie senzorul de la arbore pe duca.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

minitehnicus are dreptate iar relitatea pe care o vad eu zilnic o confirma,motoare care pornesc si merg la rece si de la rece foarte ok iar la cald,praf.

chiar am un motor care a mers cu supapele de admisie strambe si distributia decalata vreo 1500 km :):)

verifica distributia sa fie pusa la punct

 

Motorul G13 este "non-interference engine", adica ruperea distributiei nu distruge supape, pistoane si alte bunatati de genul asta. Ramine doar ipoteza ca distributia nu este la punct. Mai mult, initiatorul spune ca a schimbat cureaua de distributie si eu unul inteleg ca masina face la fel. Daca ar fi vina mecanicului, inseamna ca acesta a gresit montind distributia la fel de gresit ca prima data, ceea ce e mai greu de crezut, dar nu imposibil, intr-adevar.

 

@florinm78:

Valva EGR e in spatele motorului, cum pe uiti din fata masinii si e intr-o pozitie un pic mai greu accesibila.

Ma indoiesc ca la tipul asta de motor poti sa mai reglezi relantiul. Nu stiu cum e la G13, dar la M13 se poate regla doar frina la deceleratie.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

Revin cu detalii. Am gasit spart senzorul de turatie de pe axa cu came, l-am comandat maine vine.( probabil din lovitura care a suferit-o, nu stiu....). La tester a iesit senzorul de turatie de la axa cu came cu probleme. Alte probleme nu a detectat. Vedem maine ce o sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Prnire grea la cald

 

Am intrat in posesia codurilor de eroare care spun asa:

 

P0120 throttle/pedal position senzor "A" circuit

P0340 - camshaft position sensor "A" circuit( bank 1 or single sensor)

 

cu senzorul CPS e clar, il schimbi oricum ca ai zis ca era spart.

 

cu TPS nu te grabi sa-l inlocuiesti ca de obicei nu-i de la el.

intre TPS si EGR la prima vedere nu-i nici o legataura, dar este.

scoate conectorul de la EGR, sterge erorile si vezi daca mai apare eroarea de TPS.

probabil ca nu, asa ca da jos EGR si curata-l sau inlocuieste-l.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Pornire grea la cald

 

Revin cu detalii. Cureaua de distributie este pusa gresit. Mi-am dat seama dupa ce am pus senzorul nou de la axul cu came, si dupa ce m-am consultat cu mecanicul care de obicei se ocupa de masinile mele.Am lasat masina la el luni urmeaza sa o desfaca si sa o puna cum trebuie cu sculele necesare. Asa se intampla cand ai incredere in cine nu trebuie(multi stiu putini se pricep).Luni sau marti revin cu detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Pornire grea la cald

 

Salut,

 

La multi ani pe noul an !!!

 

Revin cu detalii si totodata si cu o rugaminte. Azi am luat masina de la service, asa cum va spuneam cureaua a fost sarita de la punct iar senzorul de axul cu came spart din cauza accidentului. Acum vine partea interesanta. Dupa ce a pus cureaua cum trebuie am cumparat un alt senzor si surpriza masina tot nu pornea la cald iar testerul in continuare dadea senzor ax cu came. S-a comandat un senzor original si tot asa. Noroc ca nu am aruncat senzorul vechi iar prietenul meu mecanic mi-a sugerat sa punem senzorul care a fost pe masina. Iar surpriza, masina merge impecabil, problema este ca s-a apucat sa lipeasca senzorul si probabil ca sa ruput ceva in el ca nu mai functioneaza si merg cu masina cu mufa scoasa. Rugamintea este daca ma poate ajuta cineva sa gasesc un senzor de la axul cu came second de pe un motor G13BB, contracost bineinteles.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare