Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Consum exagerat


Roskat

Postări Recomandate

Initial am zis ca mi se pare, dar consumul a ajuns la 30-35%, ceea ce e clar o problema.

 

Cat timp am avut simexurile de la insa turbo pe 31" am zis ca e normal un consum de 14-18% in oras, dar de cand am pus 205/70/15 consumul a sarit exagerat (e clar doar o coincidenta cu schimbul anvelopelor).

 

Am schimbat recent distributia si sunt 99% convins ca nu e sarita de la punct. Masina porneste foarte bine, nu consuma ulei (cel putin nu mai mult decat de obicei), nu scoate fum deloc, relanti-ul sta perfect la 800, trage foarte bine motorul, pe liber ajunge cu usurinta la 7000. Refuz sa cred ca e sarita de la punct distributia, dar orice este posibil.

 

Totusi consumul exagerat a inceput cam dupa ce am schimbat distributia. Si inainte sa o schimb mi se parea ca imi consuma mult, dar dupa a fost clar!

 

Acum cateva luni am vazut ca picura benzina pe la filtrul de benzina si am mai strans colierele. De atunci n-a mai curs, sau cel putin nu am mai observat (desi masina sta noaptea doar in garaj).

 

Am scos cate o fisa de la fiecare bujie si balbaie de fiecare data.

 

Am antifonat aripile acum cateva zile, sa fie asta motivul? :grin:

 

Samuraiul e din 97, G13BA.

Editat de Roskat
Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

vezi un pic vacuumurile si mai ales daca ai reglat bine culbutorii

 

Nu am umblat la culbutori.

 

Am umblat doar la EGR in sensul ca am scos, am schimbat garnitura si am pus la loc ca e varianta electrica si nu am avut ce sa curat.

Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Am uitat sa mai spun un aspect important.

 

Cand motorul este rece se simte foarte puternic un miros de benzina nearsa, cel mai probabil amestec prea bogat de carburant. De asemenea cand accelerez brusc da un rateu (doua cateodata).

Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Dc nu e de la vacuumuri, tine-o turata in 3500-4000 5-10 min si apoi uite-te sub masina, vezi daca ai sau nu balta de benzina. Sau daca miroase a benzina arsa pe undeva prin caompartimentul motor. Asta din urma ar fi grav.

 

Verifica si iesirea turului si mai ales a returului din rezervor, vezi daca nu cumva ai fisuri in apropierea filtrului de benzina.

Nemo me impune lacessit !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Sa o tin turata la 4000 10 minute la relanti? No thanks!

 

O sa schimb din nou filtrul de benzina si toate colierele. Chiar daca nu rezolva problema, le-au trecut anul si le-a venit randul.

Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

53 l benzina = 400 km.

400 km parcuri in urmatorul mod

-100 km drumuri judetene -3 porniri

-50 km incarcata veverita cu 300 kg + remorca incarcata cu 500 Kg-18 porniri

-ce ramane cate 6 km pe zi(1.5 km gradinita, 1,5 km vie) - 4 porniri pentru cei 6 km-motor in permanenta rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Si la mine la un moment dat a sarit brusc consumul, si dupa o scurta verificare am descoperit cauza: o roata spate mergea infranata. Remediat problema si consumul a revenit la normal.

4x4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Ma aflu in treaba si eu dar cum a spus si un coleg mai sus oare nu e posibil sa se fi blocat culisantele etrierilor fata si sa mearga infranata? Se incalzesc prezoanele?

 

Nu poate fi o defectiunii a sondei lambda? De obicei de aici amestecul gresit si consum mult.

Daca gresesc corectati-ma, incerc doar sa ajut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Cred (si sper) ca am depistat problema.

 

Din ciclul "ia sa vedem ce se intampla" am scos pe rand cate o fisa de la bujie dupa ce am schimbat distributia. Nu stiam daca are sau nu vreo legatura cu ce am facut eu, dar am vrut sa testez fisele, respectiv bujiile. Dupa ce le-am scos pe toate 4 ce-am zis eu sa fac? Hai sa scot si fisa care intra in bobina de inductie. Greseala care cel mai probabil m-a costat viata bobinei. Cand am scos fisa motorul s-a oprit si eu m-am curentat zdravan... Nu mai spun sa nu incercati asta acasa caci nu sunteti atat de curiosi ca mine.

 

Am inlocuit bobina de inductie cu cea veche (care o suspectam ca imi termina peste noapte bateria, dar si dupa ce am schimbat-o bateria tot murea) si mirosul de benzina nearsa a disparut (sau cel putin asa mi s-a parut in garaj). Maine sper sa reusesc sa fac o tura sa testez consumul.

 

Cat despre frane, niciodata nu m-a preocupat la o masina mai mult decat franele si directia.

Intotdeauna sunt in stare cat se poate de buna si verificate din luna in luna. Nu e amuzant sa ramai fara frana pe o coborare, sau sa calci frana si sa-ti franeze doar spatele.

 

Intre timp m-ar bate gandul sa umblu la "fast idle" sa mai reglez ralantiul de 2000 care-l are la 12 grade. Merita sa incerc sa stric ceva si pe acolo? :grin:

 

Revin cu feedback.

 

Edit: Referitor la sonda landa.

 

Nu stiu exact la samurai ce rol are sonda landa, caci am scos toba de tot (din serpisori) si am mers cu ea destul de mult.

In afara de galagia infernala si de puterea putin marita nu am observat la consum mare lucru.

 

La cealalta masina de strada cand s-a defectat sonda landa era pomul de craciun in bord.

Editat de Roskat
Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Daca ar fi blocate franele nu ar trebui sa incalzeasca jantele?

Azi am pornit am lasat motorul sa mearga la ralanti 1 minut, am mers un km pana la magazin, coborat sa iau pachet fetitei pentru gradinita, cand sa intru in magazin motorul balbaie si se opreste.(motorul e pe injectie).

Sunt schimbate bujiile,termostattul si filtrul de carburant,valva egr curatata, si valva pcv functioneaza.

Ce sa mai verific?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Daca ar fi blocate franele nu ar trebui sa incalzeasca jantele?

Azi am pornit am lasat motorul sa mearga la ralanti 1 minut, am mers un km pana la magazin, coborat sa iau pachet fetitei pentru gradinita, cand sa intru in magazin motorul balbaie si se opreste.(motorul e pe injectie).

Sunt schimbate bujiile,termostattul si filtrul de carburant,valva egr curatata, si valva pcv functioneaza.

Ce sa mai verific?

 

Daca ar fi blocate franele nu ai pleca cu masina de pe loc.

Daca totusi garniturile de la etrier sunt rupte si a intrat mizerie pe acolo, intradevar merge infranat. In functie de cat de infranat merge e posibil sa se incalzeasca si janta.

 

Si al meu se mai opreste cateodata dupa ce il pornesc si merge 1 minut la relanti, in special iarna.

Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

E cam off topic dar

Am o panta pe care o ridica intr-a treia de la 40 km pana la 80 depinde de numarul de la pantof din acea zi.

Aceeasi panta nu reusesc sa o urc intr-a patra oricat de tare o iau de jos.

Cauze sa fie simexurile si lipsa de putere sub 3000 rpm a samuraiului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 luni mai târziu...

Re: Consum exagerat

 

Daca ai anvelope mai mari decat cele stock poti sa uiti viteza 5, iar 4 nu merge decat pe drum drept pana la 3000-3500 ture. Am inteles ca schimbatul rapoartelor in reductor rezolva problema. Am aceeasi problema in acest moment, plus consumul care nu scade sub 12 medie (70 - asfalt, 30 offroad)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

Daca ai anvelope mai mari decat cele stock poti sa uiti viteza 5, iar 4 nu merge decat pe drum drept pana la 3000-3500 ture. Am inteles ca schimbatul rapoartelor in reductor rezolva problema. Am aceeasi problema in acest moment, plus consumul care nu scade sub 12 medie (70 - asfalt, 30 offroad)

 

Problema era de la bobina de inductie.

Go big or go home.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Consum exagerat

 

Samurai pe injectie echipata cu Insa Special track 195 80 15.(fara alte modificari).

Dupa ce am schimbat ulei,filtru ulei, filtru aer, bujii, filtru benzina,fise bujii, curatat rezervor,verificat debit pompa benzina tur retur,reglat tacheti cum scrie in manual + rotit delcou in sensul acelor de ceasornic (l-am mutat 4 mm din pozitia in care era -lampa stroboscopica nu am gasit in zona) am constatat urmatoarele:

-consum 100 km pe asfalt (umplut rezervorul pana a inceput sa curga-dupa 100 km completat cu petul) 6%.Drumul a fost Panciu Soveja (Vrancea).

-trage mai bine la mare (unde urcam cu a treia acum urc 3/4 cu a patra).

-la prima pornire a zilei daca nu o tin 15 secunde din acceleratie se opreste.Porneste apoi fara probleme.Ce sa mai verific?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

rotit delcou in sensul acelor de ceasornic (l-am mutat 4 mm din pozitia in care era -lampa stroboscopica nu am gasit in zona)

 

rotitul delcoului dupa ureche da rezultate dupa ureche.

de la un capat la altul al cursei delcoului, avansul se modifica cu 25 de grade.

 

singurul mod in care poti sa reglezi avansul este folosind o lampa pe care daca nu o gasesti imprumut, o poti cumpara online.

 

http://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/lampi-stroboscopice/yato/yt-7310-lampa-stroboscopica-xenon-12v

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Consum exagerat

 

''Dereglarea avansului'' poate duce la o pierdere de putere? Aceasta pierdere de putere se manifesta undeva dupa 90km/h.Suspectez o problema acolo pentru ca este singurul loc unde nu am umblat (am schimbat doar capacul de la delcou) plus ca masina a fost pe gpl, motor 1.6 16v .

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Consum exagerat

 

E putin off topic!

Cand am luat Samuraiul la 82500 km i-am schimbat uleiul.

Am folosit elf 5w40 pt ca asta il folosesc si la logan.

Toate bune si frumoase in 3000 km a luat 1l ulei(fara se dea cu fum) cu iesiri in offroad aproape 20 km saptamanal.

I-am reglat tachetii si imediat a inceput sa dea cu fum albastru la turatii mai mari de 3500.Are vreo legatura cu tachetii sau sa ma pregatesc de un rk la motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

''Dereglarea avansului'' poate duce la o pierdere de putere? Aceasta pierdere de putere se manifesta undeva dupa 90km/h.Suspectez o problema acolo pentru ca este singurul loc unde nu am umblat (am schimbat doar capacul de la delcou) plus ca masina a fost pe gpl, motor 1.6 16v .

 

Dereglarea avansului poate duce la o pierdere de putere. Daca nu ai o lampa stroboscopica poti sa reglezi avansul astfel: rotesti usor distribuitorul pina cind relanti-ul e cel mai rotund si motorul trepideaza cel mai putin. Din experienta, asta nu e chiar "valoarea" optima, dar e ok in majoritatea cazurilor.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Consum exagerat

 

E putin off topic!

Cand am luat Samuraiul la 82500 km i-am schimbat uleiul.

Am folosit elf 5w40 pt ca asta il folosesc si la logan.

Toate bune si frumoase in 3000 km a luat 1l ulei(fara se dea cu fum) cu iesiri in offroad aproape 20 km saptamanal.

I-am reglat tachetii si imediat a inceput sa dea cu fum albastru la turatii mai mari de 3500.Are vreo legatura cu tachetii sau sa ma pregatesc de un rk la motor?

 

Ce legatura are motorul de logan cu ala de Samurai?

Daca a "papat" 1l de ulei in 3000 de km fara sa dea cu fum, eu as suspecta semeringurile de la chiuloasa.

La vechimea motorului tau de Samurai eu as pune 10w40 sau chiar 15w50 (mai putin iarna). 5w40 e prea subtire pentru motorul tau.

 

Daca da cu fum doar peste anumite turatii eu suspectez ca segmentii sint uzati (cel putin pe 1 cilindru), astfel incit peste o anumita turatie patrunde mult ulei in camera de ardere. Un test de compresie ar trebui sa fie lamuritor.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare