Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Reglaj corect injectoare PD


sierrafery

Postări Recomandate

Salut, am o mica dilema si cum nu le am cu mecanica mai bine intreb, in carte scrie ca la reglaj in momentul cand pistonul injectorului(PD) e iesit la maxim sa fie strans susrubul de reglaj pana se simte ca pistonul se opreste apoi inapoi o rotatie completa... in felul asta mi se pare foarte strans, mecanicul meu cand le-a reglat a strans reglajul pana a atins pistonul apoi inapoi o tura in felul asta exista un mic joc cand pistonul injectorului este iesit la maxim... cum e bine, trebuie sa fie totusi liber la maxim sau strans cum scie la carte?

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Salut Ferry! Nu stiu daca mai e de actualitate subiectul (vad ca au trecut cateva zile de cand ai deschis topicul, eu acum l-am vazut), dar o sa-ti raspund eu.

In general PD-urile sunt actionate de catre axa cu came prin intermediul unui culbutor prevazut cu surub de reglaj. Reglajul este necesar pentru ca in pozitia in care cama de actionare este in pozitia maxim ridicat, implicit pistonasul PD-ului maxim actionat, acesta (pistonasul) sa nu loveasca/bata/atinga in partea inferioara a corpului PD-ului. Cursa pistonasului PD-ului este limitata, iar daca aceasta limitare intervine (pistonasul ajunge la capat) inainte ca sistemul de actionare sa atinga cursa maxima (cama maxim ridicat) distrugerea PD-ului sau/si a sistemului de actionare este inerenta.

In cazul Td5 pasii de urmat sunt urmatorii:

-se roteste motorul (privit dinspre ventilator) in sensul acelor de ceasornic urmarind cu atentie culbutorul/cama de actionare al PD-ului (EUI numit la Td5) cilindrului 1 (cil. 1 la ventilator, cil. 5 la volanta), pana aceasta e in pozitia maxim ridicat (pistonas EUI maxim actionat);

-se strange surubul de reglaj al culbutorului pana se simte blocajul acestuia (pistonasul EUI la capat de cursa), apoi se desface surubul de reglaj o tura completa si se strange piulita de blocare (fara a schimba pozitia surubului) la un cuplu de 16Nm;

-se repeta operatiunea la celelalte 4 EUI (ordinea de aprindere e 1-2-4-5-3, in doua rotatii complete le reglezi pe toate 5);

-se roteste motorul cu atentie doua rotatii complete pentru a fi sigur ca nici un pistonas al nici unui EUI nu bate/atinge la capat de cursa in corpul injectorului.

Personal inainte de a incepe operatiunile de mai sus, prefer sa slabesc toate suruburile de reglaj de la cele 5 injectoare.

Sper sa fie de folos! Cu stima, Iulian! :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

multumesc Iulian si apreciez raspunsul, nu e tarziu deloc ca nu m-am lamurit... metoda din RAVE am vazut-o dar ceva imi e suspect si ma simt mai zapacit, dilema apare si din explicatia ta pe care te rog sa confirmi ca nu am inteles eu gresit:

"Reglajul este necesar pentru ca in pozitia in care cama de actionare este in pozitia maxim ridicat, implicit pistonasul PD-ului maxim actionat, acesta (pistonasul) sa nu loveasca/bata/atinga in partea inferioara a corpului PD-ului."

 

sa inteleg ca pistonasul PD-ului e maxim actionat cand cama e sus nu invers... band spui partea inferioara a PD-ului te referu de fapt la cea de sus?... pistonul nu in jos actioneaza? adica in momentul cand cama e sus e "pe liber" si cand cama coboara actioneaza in jos ca o pompa? ... chiar nu stiu de aia intreb ca mecanicul meu a facut altfel ca in carte si explicatia lui mi se parea logica el cand cama era la maxim sus a insurubat reglajul pana a atins pistonasul apoi inapoi o tura asa ca in momentul asta exista o mica nisa intre pistonas si reglaj

 

si mie mi se paree ca daca se face ca in carte adica strans surubul pana pistonul ajunge la fund apoi numai o rotire inapoi cand coboara cama poate distruge PD-ul... nu mai inteleg nimic, motorul merge foarte frumos asa fara zgomote sau ceva si paradoxal inainte cand nu era acest "joc'' intre reglaj si piston scotea fum negru

 

nu mai inteleg nimic:shock::f2

Editat de sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Uite atasez si doua imagini, una cu PD in sectiune (din pacate nu e de Td5, dar principiul e acelasi) si una cu sistemul de actionare de la Td5.

1508408311_SectiunePD.png.6489049ce0aa8048ec1dfc40b2c418bc.png 840233171_Screenshot(358).png.a6c3125a5596817e8122c3609a919d17.png

In prima imagine cama axului cu came care actioneaza PD-ul, injection cam (in RAVE denumita "camshaft lobe", nr.6 in imaginea a doua) nu e in pozitie maxim ridicat (in imaginea a doua e), prin urmare pistonasul (desenat cu verde) este intr-o pozitie intermediara. Cand cama ajunge in pozitia de maxim ridicat (ca in imaginea a doua), prin intermediul culbutorului 3 (care lucreaza ca un balansoar daca vrei, pivotand in jurul axului 2) va impinge in jos pistonasul, volumul camerei de inalta presiune (reprezentata cu galben sub pistonasul verde) fiind redus aproape la zero. Daca surubul de reglaj al culbutorului nu este reglat corespunzator (strans prea tare) exista riscul ca pistonasul sa loveasca partea inferioara (de jos, fundul) camerei de inalta presiune, ceea ce poate duce asa cum spuneam la deteriorarea PD-ului si/sau a sistemului de actionare al acestuia. :wink:

Editat de Iulian G
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Multumesc, acum am inteles... mecanicul meu a "atacat" problema invers de aici dilema mea coroborata cu faptul ca eu am inteles gresit chestia cu "injector lobe"

 

el a invartit motorul pana partea din stanga pozei(9) era ridicata la maxim deci si 8 iesit la maxim apoi a invartit reglajul pana 1 a atins 8 si o tura inapoi deci era o mica nisa intre 1 si 8 si parea multumit ca exista jocul asta cand misca cu mana de 3

 

cred ca a confundat PD-urile cu tachetii de la alte masini la care se introducea o lera sa existe un joc:grin: .... o sa refac reglajul cum scrie nla carte, paradoxal e ca inainte de reglaj, cand nu exista jocul asta scotea fum negru si "balansul" pe tester era mai prost

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Reglajul jocului termic (culbutori sau tacheti) e alta poveste, se stabileste de catre proiectantul fiecarui motor pentru a compensa modificarile de lungime in special ale supapelor datorate incalzirii acestora in timpul functionarii motorului (la majoritatea motoarelor jocul termic e mai mare pt supapele de evacuare, ele intrand in contact cu gazele fierbinti pe o suprafata mai mare implicit dilatandu-se mai mult). El se ajusteaza periodic pentru a compensa uzurile inerente ale elementelor ce compun lantul cinematic de actionare.

Revenind la PD/EUI cred ca e clar de ce este necesar reglajul conform specificatiilor, nu mai revin, ci doar tin sa mentionez ca in cazul tau pistonasele PD-urilor nu mai coboara cat ar trebui, implicit cantitatea de motorina pompata de acestea fiind mai mica, de unde si disparitia fumului negru. Injectoarele nu lucreaza la capacitate maxima de unde si balansul mai bun. Probabil pe un stand Dyno s-ar observa si pierderea de putere, care la o exploatare obisnuita s-ar putea sa nu fie evidenta. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Multumesc pt info.... m-am lamurit :g

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Salutare,

 

Adevarata operatiune conform manualului de reparatie ELSA arata asa:

 

[ATTACH=CONFIG]245492[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]245493[/ATTACH]

 

Bafta si spor la lucru

 

 

 

Cu toate ca titlul topicului se refera la PD in general, stiind ca Ferry este detinator de Discovery 2 Td5 ca si mine, mi-am permis sa ma abat de la caracterul general al discutiei catre Td5 in particular, motor proiectat si realizat in intregime de Land Rover. Astfel modul de reglaj specificat la postul #2 este tocmai cel din manualul LR 0410 ENG, editia a 2 a, publicat in 2001, pag. 165, subcapitolul "Fuel injector rockers adjustment". Unghiurile de rotatie ale suruburilor de reglaj si cuplurile de strangere ale piulitelor de blocare difera de la motor la motor, cele specificate de mine fiind cele specifice strict pentru Td5. Deasemeni procedura de identificare a momentului maxim de actionare in care trebuie reglat injectorul difera de la motor la motor, in cazul indicat de tine fiind recomandata utilizarea ceasului comparator.

Acum fii bun te rog si specifica pentru ce motor e valabila adevarata operatiune prezentata de tine in postul de mai sus, poate informatia va folosi cuiva candva! :wink:

Editat de Iulian G
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj corect injectoare PD

 

Salutare,

 

Adevarata operatiune conform manualului de reparatie ELSA arata asa:

 

[ATTACH=CONFIG]245492[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]245493[/ATTACH]

 

Bafta si spor la lucru

 

Scuze aceasta informatie se refera la reglajul injectorului PD pentru grupul VAG.

 

Numai bine

Silviu Grigore

Tel.: 0760.654.468 / Gratis nu exista, ieftin nu rezista :wink:

E-mail: grigsilviu@gmail.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare