xorg Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 Nou venit fiind pe acest forum si nerabdator in descifrarea unor mistere legate de noua mea masina, sper sa nu deranjez daca deschid acest subiect in incercarea de a afla, ce consumabile ii sunt necesare masinii mele, care sunt mai bune si de unde le pot procura. Masina mea- Jeep Grand Cherokee WJ din 2000, cu motor de 4l. Personal din lipsa informatiilor am inceput sa cam fac colectie de piese pt. alte modele si vad ca nu prea reusesc sa o scot la capat bazandu-ma doar pe informatii de la comerciantii. Am deja doua saptamani de cand astept un rulment si niste simeringuri pt. cutia de transfer si bineinteles ca dupa multiple asigurari privind profesionalismul si priceperea in domeniu am primit un rulment care nu are nici o legatura cu cea ce imi trebuia. De fapt observ o bajbaiala generala in cea ce priveste info legate de aceste masini, spre exemplu im privinta unui filtru de ulei pt. cutia de viteza am nimerit abia intr-o a treia incercare si asta doar dupa ce am dat baia cutiei jos ca sa fac poza filtrului. Sa nu mai spun ca in privinta tipului de ulei ce ar trebui pus in cutia de viteza nici acum nu am lamurit situatia. Am cautat si aici pe forum informatii privind problemele mele dar nu le-am gasit decat intr-o foarte mica masura si destul de raspandite, prin diverse postari. Rugamintea mea ar fi sa lamurim consumabilele necesatre acestei masini, asta fiind primul lucru de care se loveste orice nou proprietar. In privinta uleiurilor am urmatoarele nelamuriri: 1.Uleiul de motor: unele recomandari ale comerciantilor sunt pe 10w40 in timp ce alte surse pe diferite pagini web recomanda 10w30. Din pacate in aceasta privinta adevarul nu poate fi undeva la mijloc, astfel ca este important de lamurit ce ulei necesita in fapt motorul. 2.Uleiul din gurpuri: constructiv aceias masina poate fi dotata cu Quadra Trac sau Quadra Drive. Teoretic uleiurile necesare ar trebuii sa fie destul de diferite ca si specificatii. Ce ulei trebuie pus in grupuri la QT si care la QD? 3. Uleiul cutiei de transfer: din cate inteleg pe toate WJ-urile cutia de transfer contine un fel de LSD “progresiv coupling” necesita un ulei mai special? Si daca da, de care? Multumesc anticipat pt. raspunsuri privind aceste prime aspecte. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
misca Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 (editat) Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 - ulei motor: 10w30 pentru temperaturi de exploatare mai mari de -18, 5w30 pentru temperaturi mai mici de +16. 10w40 e mai generic care merge la motoare uzate. Acum ca vine iarna iti recomand 5w30 full sintetic. - cutia de viteze: Mopar ATF Plus tip 7176 (Dextron II se poate folosi in caz de avarie si cazuri exceptionale) - cutia de transfer: daca ai NV247: 1.1 litri de Mopar Transfer Case fluid PN: 05016796AA sau ceva compatibil, cu aceleasi specificatii. pentru NV242 - 1.4 litri ATF DEX II. - grupuri 80w-90 pentru fata spate + aditiv daca ai LSD, sau 75W-140 sintetic (conditii grele de lucru) + aditiv daca ai LSD. uite aici gasesti info complete: http://www.wjjeeps.com/service/maintenance_wj.htm Alegi din meniul de sus compartimentul care te intereseaza. Editat Octombrie 22, 2015 de misca Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Marius C alias Turagmes Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 de la americani citire DO NOT use ATF+2 or ATF+3 to top off vehicles that have ATF+4® fluid deci nu ai ce cauta in cutie cu ulei sub ATF+4 acelasi model de masina il am eu...in motor bag 10w40 si nu am probleme...iar la cutie ATF+4 de la Amtecol masina merge zilnic si onroad si offroad....si merge bine Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
symy139 Postat Octombrie 22, 2015 Partajează Postat Octombrie 22, 2015 (editat) Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 Ulei cu aceasi specificatie pentru cutii: Petronas Tuetela ATF4+ (firma italieneasca). Este acelasi ulei folosit in reprezentantele FIAT pentru Jeep-uri. Orientativ e ~100euro bidonul de 5L (Am 2 bidoane de 5L in stoc). Si eu sunt de parere sa nu pui altceva decat ce zice producatorul. Am dat jos o CT NV242 care a avut ulei transmisie normal, si in ~ 1 an au crapat satelitii care faceau cuplajul 4x4 full tine - 4x4 part time. Ceva poze sa vezi cum arata in cutie dupa ce am desfacuto. Verdictul: alta, investitia mai mica decat schimbat piese http://i1370.photobucket.com/albums/ag249/symy139/poze%20garaj/Picture099_zps80c25908.jpg http://i1370.photobucket.com/albums/ag249/symy139/poze%20garaj/Picture098_zpsbf718c52.jpg http://i1370.photobucket.com/albums/ag249/symy139/poze%20garaj/Picture097_zps64e896df.jpg http://i1370.photobucket.com/albums/ag249/symy139/poze%20garaj/Picture095_zps27ea84ab.jpg Editat Octombrie 22, 2015 de symy139 Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
xorg Postat Octombrie 24, 2015 Autor Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 In primul rand va multumesc pt. lamuririle privind uleiurile grupurilor, motorului si al cutiei de transfer. In cea ce priveste uleiul cutiei de viteze am schimbat de capul si meu si cred ca am facut o greseala. Mai exact am dat baia cutiei jos ca sa pot identifica filtrul de ulei, ocazie cu care am inlocuit uleiul cu "Castrol Transmax DEX III" mai exact au intrat 5,5litrii din acest ulei. In urma acestei operatiuni cutia de viteze a capatat o intarziere la cuplarea manetei in pozitia de drive, doar in pozitia de drive cupleaza cu o intarziere de 3-5 secunde, in retur si pana la a1-a respectiv a2-a cupleaza imediat, cu mentiunea ca imediat la pornire latenta este mai mica si creste pe masura ce masina se incalzeste. Acum problema mea este urmatoarea, am inteles ca nu este indicat sa amesteci diferite tipuri de ulei, dar desi dau baia jos, mai raman in convertizor cam 1,5 litrii, astfel ca nu pot face un schimb complet. Referitor la recomandarea cu ATF+4, ceva nu se leaga pentru ca din cate am citit aceasta norma a aparut undeva in 2004-2005 iar masina este din 2000. Mai mult ATF+4 este un ulei cu o vascozitate mai mica decat uleiurile ce se incadreaza in precedentele norme si nu stiu daca ar fi chiar indicat pt. o cutie construita pt. uleiuri cu vascozitate mai mare si care mai are si ceva uzura pe deasupra. Suspectez recomandarea folosirii de ATF+4 la o cutie din 2000 ca fiind doar un interes comercial sau cel mult o masura ecologista inutila in sensul presupusei economii de carburant implicata de reducerea vascozitatii respectiv a frecarilor din cutie. Intrebarea mea ar fi daca uleiul pus de mine acum Castrol DEXIII este indicat pt. cutia masinii. Cutia a fost identificata ca fiind 42RE. Multumsc. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Marius C alias Turagmes Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 deci...lumea iti spune ATF+4...tu nu Dextron III producatorul spune clar nu se va folosi decat ATF+4.....tu nu-l bagi in seama.... maine poimaine ai sa ne intrebi...ce are cutia ta de nu mai schimba...sau schimba foarte brutal...caz fericit :grin: cauta ulei de la Amtecol...e mai ieftin ca Mopar...si face treaba la fel de bine mai mult de atat nu pot sa te sfatuiesc Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
spike Postat Octombrie 24, 2015 Partajează Postat Octombrie 24, 2015 Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 Salut,din cate stiu la modelul asta de masina e stantat pe joja pt cutie ''use only mopar atf+4''.Pt rulment fata eu am comandat de la autokarma(cauti pe net) la 270 lei bucata.Pt punte spate dana 44 quadra drive am pus castrol 75w140 limited slip. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
RZV Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 Acum, pentru cutie nu ai decat varinata schimba -schimba -schimba ..... si sa aprinzi cate o lumanare la nea Boca ala :grin: Fara gluma singurul lucru ce -l poti face si recomandat este 2- 3 schimburi consecutive de ulei ATF+4 la interval de 100-200km... deci o investitie in 15-17 l de ulei ATF+4 ..... si sa speri ca nu s-a stricat nimic pe acolo. Cam scumpa graba. Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată. Dream It, Do It, Live It.... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
symy139 Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 Hai sa mai citim una alta, de la istoricul ATF-ului, si de ce o fost el scos, si diferentele intre ATF+4, +3, Dextron III etc. http://www.allpar.com/mopar/transmissions/fluids.html "Referitor la recomandarea cu ATF+4, ceva nu se leaga pentru ca din cate am citit aceasta norma a aparut undeva in 2004-2005 iar masina este din 2000. Mai mult ATF+4 este un ulei cu o vascozitate mai mica decat uleiurile ce se incadreaza in precedentele norme si nu stiu daca ar fi chiar indicat pt. o cutie construita pt. uleiuri cu vascozitate mai mare si care mai are si ceva uzura pe deasupra." Specificatia ATF4+ a aparut in 98, ca urmare a noului request de la ATF+3, long life fluid, si viscozitati. Doar ca o idee: In testing done during development of ATF+4, Chrysler noted the following viscosity loss from shearing for the following ATFs (20 hour KRL Shear Test): Dexron III - 40% loss Mercon V - 19% loss Type 7176D - 32% loss Type 7176E - 14% loss Type 9602 - 10% loss http://www.lifeautomotive.com/pdfs/history_of_atf.pdf Don't :dr1 faster than your angel can :pl1 . symy139@yahoo.com 0766718187 - Service 4x4 Iasi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
xorg Postat Noiembrie 13, 2015 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2015 (editat) Re: consumabile Jeep WJ 4L din 2000 Multumesc tuturor pentru raspunsuri, a fost exact cum ati spus imediat ce am inlocuit uleiul cu Mopar ATF+4 cutia a inceput sa-si revina in sensul ca au disparut unele zmucituri ale transmisiei ce aparusera la trecerea in treptele inferioare, in schimb latenta pentru cuplarea treptei de drive a ramas aceias. Masina s-a vandut in principal din motive de mecanic. Sa-mi fie spre luare aminte, pe viitor voi intreba aici inainte de a lua de bun ce spun priceputii mecanici. Editat Noiembrie 14, 2015 de Astral Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate