stelea Postat Februarie 26, 2017 Partajează Postat Februarie 26, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Nu imi dai mie una , sa o pun de decor ? Statiile alea si multe alte bunuri personale sunt sechestrate de fostul angajator. Cand o sa reintru in posesia lor, o sa-ti dau una :h5 4x4MANIA is where we are !!! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Februarie 26, 2017 Partajează Postat Februarie 26, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? zi-mi mie adresa, ca ma duc sa o iau singur ! :) ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
stelea Postat Februarie 26, 2017 Partajează Postat Februarie 26, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? zi-mi mie adresa, ca ma duc sa o iau singur ! :) C.O.S. Targoviste 4x4MANIA is where we are !!! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Cristi S Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Salutari. De ce nu incercati statiile in sistem TeTRA? Din cate am citit pe internet, pot fi folosite si fara o infrastructura dedicata. Sunt intr-adevar mai scumpe, dar merita. Au putere mare de emisie - receptie, si se pot folosii ca releu, pentru a prelungi distanta de emisie. Antenele sunt mici, de asemenea existand car kituri precum cele folosite la inceputuri telefoniei mobile, cu antena pe plafonul masinii. Datele transmise sunt criptate, astfel numai cei ce vor face parte dintr-un grup prestabilit vor putea comunica. Un alt avantaj este reprezentat si de multitudinea de grupuri care pot fi inregistrate pe un singur aparat, si se pot efectua inclusiv apeluri private, asemenea celor de pe telefoane mobile. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Jethro Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Fosirea sistsmului TETRA in Ro este permisa doar institutiilor guvernamentale (politie, jandarmi, SRI). Sau alte categorii doar cu aprobare speciala (salvare, isu, securitate) Vitara rulz! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
andreimaxim Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Eu folosesc un Baofeng UV-5R împreună cu alți amici și suntem foarte mulțumiți de ele. Le avem setate pe PMR (acum sunt pe frecvența 446.00625 FM, de exemplu) pentru că ne permite să comunicăm cu alții care au stații PMR normale (de exemplu frecvența 446.00625 FM este canalul 1 pe majoritatea PMR-urilor, iar pentru subtonurile CTCSS e un tabel online) și de obicei lucrurile merg destul de bine (niște no-name-uri funcționau OK, o pereche de Midland-uri G5XT erau și ele OK, dar două stații Motorola T80 refuzau să meargă). Din ce am observat eu, Baofeng-urile sunt mai solide decât mai toate PMR-urile de pe piață, mai ales dacă le iei pe cele din aceeași gamă de preț, și bateria ține mult mai mult (am încărcat de trei ori acumulatorii de la Midland-uri și Baofeng-urile aveau tot trei liniuțe). Antena cred că e semnificativ mai bună decât ce se găsește la PMR-uri și aș zice că microfonul e mai bun, dar aici vorbim de un cumul de factori (antena, puterea de transmisie, microfonul propriu-zis, etc). Problema e că în PMR nu ar trebui să se transmită cu mai mult de 0.5W, iar Baofeng-urile au 4W pe high și 1W pe low. Din respect pentru ceilalți, noi încercăm să folosim pe 1W ca să nu deranjăm, mai ales când ne aflam în zone foarte deschise, însă au fost și situații când le-am trecut pe 4W pentru că pădurea era foarte deasă și cei cu PMR-uri normale nu mai auzeau ce vorbeam. Problema principală cu CB-ul, din punctul meu de vedere, e că sunt foarte puține opțiuni de a avea o stație portabilă pe acea frecvență. Pentru mine, ideal, ar fi să am o singură stație în mașină (și, automat, o singură antenă) care să poată comunica prin radio cu alți oameni, nu neapărat alte mașini. CB-ul e legal până în 4W, PMR-ul doar în 0.5W, așa că fie sacrific puterea pentru portabilitate sau invers, fie am două stații și două antene. Momentan o să merg pe a doua variantă, CB-ul fiind „moștenit” de la proprietarul anterior al mașinii, dar nu exclud varianta să înlocuiesc antena CB cu o antenă pentru UHF. 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
yo3gdi Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Salutare, Imi permit sa ma bag si eu in discutie, ca unul avizat (prietenii stiu de ce). Pentru utilizatorul casnic(fara, hartii, licente si autorizatii la ANCOM, http://www.ancom.org.ro) nu exista decat posibilitatea folosirii decat a 2 tipuri de echipamente radio utilizate liber: -echipamente fixe, mobile si portabile utilizand FM/AM in 40 canale in 27 MHZ, cu maxim 4 W putere radiata (a nu se confunda cu puterea emitatorului); -echipamente portabile FM (analogic) in 6 din cele 8 canale sau TDMA (digitale) in 8 canale (canalele PMR analogic sunt diferite de cele digitale) cu o putere maxima a emitatorului de 0,5W si antena NEDEMONTABILA! Am scris intentionat asa intrucat pe piata exista foarte multe echipamente profesionale sau de radioamatori la care se pot seta frecventele PMR (scuze, canalele sunt in 446Mhz, pentru o descriere completa vezi https://en.wikipedia.org/wiki/PMR446 ) dar care permit puteri mai mari de 0,5W sau/si se poate demonta antena. Neindeplinirea tuturor conditiilor din specificatiile RO -PMR ca mai sus duce la anularea folosirii echipamentului ca PMR cu suportarea consecintelor legale. Cam atat...nu vreu sa sperii pe nimeni, amenzile exista si au existat intotdeauna pentru nerespectarea legislatiei , am vrut sa va arat doar ce se poate folosi in conditii legale in Romania fara licenta. Nu cred insa ca daca cineva foloseste ocazional echipamente radio profesionale in gama VHF sau UHF, cu ocazia intalnirilor de week-end ,nu perturba alte servicii comerciale (regula pe care unii o stiu din armata, asculta inainte sa vorbesti!) va pati ceva , in general serviciul de monitorizare reactioneaza doar la reclamatii de perturbatii, nu vine nimeni sa va caute in padure ca ati vorbit cateva minute. Este bine insa sa stiti ca , mai ales in unde ultrascurte , legaturile radio in conditii normale se produc pana la aproape de doua ori distanta orizontului optic , deci, daca va aflati pe un varf de munte pe la vreo 2000 m gen Platoul Bucegilor va veti auzi (bubui!) lejer in Bucuresti, Pitesti...etc). Tot pe pagina la ANCOM , la decizia cu tarifele pentru utilizarea frecventelor spune pe undeva, din cate imi aduc aminte, ca serviciile care asigura salvarea de vieti omenesti (gen Salvamont, Ambulanta privata, Pompieri, ONG-uri de salvatori) beneficiaza de scutirea 100% a tarifului de utilizare. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
andreimaxim Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Tot pe pagina la ANCOM , la decizia cu tarifele pentru utilizarea frecventelor spune pe undeva, din cate imi aduc aminte, ca serviciile care asigura salvarea de vieti omenesti (gen Salvamont, Ambulanta privata, Pompieri, ONG-uri de salvatori) beneficiaza de scutirea 100% a tarifului de utilizare. În decizia ANCOM 551/2012 consolidată în 2014 apar ca redus 100% tariful pentru frecvențele din serviciul mobil terestru pentru serviciile publice de salvamont și 75% pentru serviciile de salvamar și ambulanță, dar numai când sunt folosite exclusiv pentru salvarea de vieți omenești. Cel puțin din ce citesc eu în respectiva decizie, în afara ONG-ului „Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România”, cunoscută sub denumirea de Salvamont, niciun ONG nu are reducere de 100% a tarifului de utilizare. Dacă știți cazuri de ONG-uri care au primit reducere de 100%, sunt foarte interesat. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
omoroka Postat Februarie 28, 2017 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? ...nu vine nimeni sa va caute in padure ca ati vorbit cateva minute. Este bine insa sa stiti ca , mai ales in unde ultrascurte , legaturile radio in conditii normale se produc pana la aproape de doua ori distanta orizontului optic , deci, daca va aflati pe un varf de munte pe la vreo 2000 m gen Platoul Bucegilor va veti auzi (bubui!) lejer in Bucuresti, Pitesti...etc) Foarte bune precizarile tale. Si eu sunt de acord cu faptul ca ridicarea ocazionala a puterii acolo unde nu deranjam pe nimeni, in special institutiile, nu ne scoate in afara spiritului legii, si cu atat mai putin ne-ar facea niste infractori. Confirm de asemenea ca in doua randuri, cu statii radio CB de 4W diferite, am vorbit de pe creasta M-tilor Iezer cu persoane aflate la 70km distanta pe Transalpina, si nu contest acest avantaj al statiilor CB. Dezbaterea lansa de mine nu-si propunea desfiintarea statiilor CB de pe masini cum poate au inteles unii, cu toate ca timpul s-ar putea s-o faca oricum. Dezbaterea isi propunea reanalizarea optiunilor curente si scoaterea in evidenta a celei mai potrivite pentru activitatile noastre :h5 Eu personal am doua statii CB si 4 antene, inclusiv un Sirio Turbo 5000 lunga cat un etaj (pe care nu o recomand in offroad!), insa ma uit cu interes la noile capabilitati ale PMR-urilor de pe piata. Mi-am comandat recent un Baofeng pe care-l astept cu mare interes si pe care-l voi proba in urmatoarele iesiri. Daca-mi va placea ii voi cumpara o pereche si multe accesorii (acumulator cu capacitate dubla, geanta, charger auto, etc - se gasesc din belsug) Va salut ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
pmstancu Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 (editat) Re: De ce CB si nu PMR? Nu știu dacă cineva a menționat acest aspect până acum dar, pentru PMR-uri, a căror antenă nu este detașabilă/nu poate fi folosită antenă exterioară, aspectul ecranării semnalului (din cauza caroseriei) este foarte important în ceea ce privește reducerea distanței de lucru. În sensul reducerii dramatice a acesteia. Totuși, pentru distanțe obișnuite între mașinile în coloană (mă refer la ieșirile tipice în grup), pe șosea/autostrăzi (sic!), e aproape suficient. L.E. - am mai menționat acest lucru, în alte posturi: mobile se găsesc care să știe atât CB cât și PMR (chiar dual channel și cu translație/repetor) dar portabile care să știe și CB eu n-am văzut (însă nu le știu pe toate). Editat Februarie 28, 2017 de pmstancu AJUNGE! Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
andreimaxim Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 (editat) Re: De ce CB si nu PMR? am mai menționat acest lucru, în alte posturi: mobile se găsesc care să știe atât CB cât și PMR (chiar dual channel și cu translație/repetor) dar portabile care să știe și CB eu n-am văzut (însă nu le știu pe toate). Eu am găsit una singură: Alan 42 Multi LE: Am citit aiurea, mă gândeam la stații portabile care știu CB, nu și PMR. Editat Februarie 28, 2017 de andreimaxim Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Jethro Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? alan 42 e doar cb nu si pmr. N-am vazut inca nici o statie care sa stie 27 mhz si 446 mhz. daca are cineva chiar ma intereseaza si pe mine. a reusit cineva sa programeze cele 38 de subcanale pmr pe baofeng? daca da poate ne de si noua fisierul Vitara rulz! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Eu am 2 statii, antice deja:grin:, Intek 520 Plus parca si President Jackson II. Ambele purtate in eter de Sirio Megawatt 4000 (initial Intek-ul cu o sarma banala neacordata:ha:) Omoroka e mic copil, Iezer cu Transalpina:ha::h5. Prima experienta am avut-o acum multi ani, eram pe Leaota si ma auzeam cu Goganu24 care balaurea prin Baiului, pe Intek cu sarma:ha:. Apoi, the hammer: acum vreo 3 ani, eram pe sub Tabla Butii, picnic cu familia, am lasat usile deschise si statia pornita. hrhrhr..mrmrmr..crcrcr...Cavnic...colega, avem si noi loc?:shock: Am bagat un desht in ureche, l-am rasucit bine, l-am scos si am continuat sa ascult, ba mi-am chemat si apartinatorii, pentru veridicitate: oarece tiristi vorbeau intre ei...la Cavnic, Maramures! Acum vreo 2 ani, brusc, au inceput problemele, in sensul in care eu nu mai receptionez decat de foarte aproape, indiferent ca Intek, Jackson, Megawatt 4000 pe talpa magnetica sau montura fixa. Eu imi doresc o portabila CB, pentru ca daca iesi din masina esti rupt de grup. Grupul sta pe CB canal 16. Nu vad avantajul unui PMR in offroad, doar daca iesi "decat" (sau decat daca iesi doar:grin:) in doi (sau doua:ha:). Am folosit, sigur le mai am inca pe undeva, inutilizabile probabil acum:ha:, PMR-uri Motorola Cobra-ceva, niste pocnitori dar si-au facut treaba cat le-am solicitat in concedii, inainte de a intra in offroad si de a descoperi Citizen Band. Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gigipunga Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Hai c-am gasit ceva si pt. sufletu' lu' Omoroka : http://409shop.com/409shop_product.php?id=124075 ;) still not black enough Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
pmstancu Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Hai c-am gasit ceva si pt. sufletu' lu' Omoroka : http://409shop.com/409shop_product.php?id=124075 ;) Să o folosească singur, dată fiind plaja de frecvențe....:grin: AJUNGE! Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Jethro Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? poate sa vorbeasca cu taximetristii :ha: Vitara rulz! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gigipunga Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Se pot reprograma f usor in 446Mhz (vine cu cablu USB si softul aferent) , taximetristii sunt pe VHF. still not black enough Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Jethro Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? nu ajunge pana la 446 mhz. se opreste la 420mhz Vitara rulz! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gigipunga Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Draga prietene, se poate re-programa, am intrebat magazinul respectiv din Hong-Kong si am vazut si pe net ca se poate, de ce insisti sa distrugi visul cuiva :) still not black enough Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ctinu Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 (editat) Re: De ce CB si nu PMR? ... Eu imi doresc o portabila CB, pentru ca daca iesi din masina esti rupt de grup. Grupul sta pe CB canal 16. O sugestie: Midland Alan 42 multi. O folosesti cu antena de pe masina, dar poti s-o folosesti si in afara masinii, cu antena detasabila si suportii (2) de acumulatori din kit. Daca iti mai iei si un Alan 52 (aceeasi statie, dar fara accesoriile primului) vei avea doua statii mobile, sau portabile, dupa dorinta. Statia poate urmari doua canale simultan, deci poti pastra legatura cu grupul. Editat Martie 1, 2017 de ctinu Sa cunosti, sa vrei - vei putea face ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Da, pana la urma e prea complicata treaba cu PMR-urile , eu raman la CB , am deja vreo 5 Alan42/52 .. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Chronos Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Da, pana la urma e prea complicata treaba cu PMR-urile , eu raman la CB , am deja vreo 5 Alan42/52 .. Intradevar, e complicat sa sa folosesti ceva mult mai versatil, practic, superior etc. :)))) Ma refer strict in contextul off-road , care banuiesct ca se aplica la acest thread/forum Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dacuBurebista Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? sigur că e puțin complicat :wink: e mult mai ușor să stabilești în CB canalul 16 (am ales la întâmplare) pentru 5-10-20 de participanți la o tură decât să împerechezi 2-3-5 sau mai multe PMR-uri (de diferite mărci și modele) pe unul din cele 38 de canale CTSS pentru a nu interfera cu diverși alți utilizatori din zonă am văzut că s-a pomenit de stațiile boafeng în discuție -> v-ați întrebat de ce au atâtea butoane și ce fac ele? cine dorește PMR, iși cumpără și se convinge singur dacă i se potrivește sau nu :wink: http://www.calauzaoffroad.ro/ Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? Intradevar, e complicat sa sa folosesti ceva mult mai versatil, practic, superior etc. :)))) Ma refer strict in contextul off-road , care banuiesct ca se aplica la acest thread/forum pai - PMR-ul versatil nu prea este , chinuiala, imperecheala, frecvente etc - Daca nu e versatil nu e nici practic - Daca nu e versatil si practic nu e nici superior ;) ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Chronos Postat Martie 1, 2017 Partajează Postat Martie 1, 2017 Re: De ce CB si nu PMR? sigur că e puțin complicat :wink: e mult mai ușor să stabilești în CB canalul 16 (am ales la întâmplare) pentru 5-10-20 de participanți la o tură decât să împerechezi 2-3-5 sau mai multe PMR-uri (de diferite mărci și modele) pe unul din cele 38 de canale CTSS pentru a nu interfera cu diverși alți utilizatori din zonă am văzut că s-a pomenit de stațiile boafeng în discuție -> v-ați întrebat de ce au atâtea butoane și ce fac ele? cine dorește PMR, iși cumpără și se convinge singur dacă i se potrivește sau nu :wink: Tocmai, in contextul titlului, CB vs PMR, statiile PMR dedicate, nu necesita programare. Midland, Motorola, Intek, sunt folosite in acelasi fel, intri pe canalul x si vorbesti.Statiile dual-band (baofeng, wouxun, etc) cu un pic de efort se imperecheaza cu orice PMR. Daca toti participantii la excursie au PMR, exact ca in cazul CB-ului, se conecteaza si comunica pe acelasi canal. Ce e versatil si superior e ca o statie PMR o bagi in buzunar si te plimbi printre tufisuri in cautarea unei iesiri, comunicand usor cu ceilalti, pe cand la CB ori te intorci la masina, ori ai un CB portabil ca Alan42multi, care este inferior ca si portabilitate etc. Lungimea de unda din banda PMR este superioara la transmiterea semnalului printre copaci , si alte obstacole, unde banda CB e inferioara. Inainte de a-mi cumpara PMR, am dezbatut cu mine insumi avantajele si dezavantajele PMR vs CB. PMR a castigat Si ca sa inviorez discutia, pot sa declar urmatoarele: PMR-ul meu e mai tare in padure decat CB-ul tau :)))))) 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate