opel16 Postat Noiembrie 8, 2020 Partajează Postat Noiembrie 8, 2020 Salut. Sunt Edi din IS, nou posesor de Rexton 2,7 xdi an 2004, in general in stare buna masina, porneste la cald / rece, cupleaza 4x4, multumit de achizitie. Mai sunt mici probleme de rezolvat, cum ar fi: pierderea de ulei de la caseta de directie, frana de mana, inchiderea centralizata, martor check engine si abs aprinse, timoneria schimbator...si cred ca as mai putea enumera cateva:) Momentan nu i-am facut o diagnoza sa vad ce/i cu martorul check engine, dar fostul proprietar mi/a spus ca ar fi de la bujiile incandescente. Asa ca am zis sa le schimb inainte sa vina frigul, drept urmare am cautat pe net o procedura, in final am reusit sa le schimb, dar nu fara emotii! CAnd am vrut sa pun tubulara de 10 pe hexagonul bujiei, nu am reusit de fel, era o crusta tare de mizerii/depuneri...asa ca i/am dat cu wd 40 timp de timp de o saptamana, in vremea asta am circulat cu ea, apoi am reusit sa pun tubulara pe bujii, dar am folosit cheia dinamometrica reglata la un cuplu de 35-37 Nm! Toti producatorii dau pt. desfacerea bujiilor cu diametrul filetului M10 un moment de incovoiere=rupere de 35-40Nm! Asta vreau sa subliniez: bujiile incandescente(si nu numai) se monteaza si se demonteaza la cuplul specificat de producator, ex. NGK recomanda pt M10 un cuplu la strangere de 15-20Nm, iar la desfacere max. 40Nm. Oricum au iesit greu, am consumat un spray wd40, bujia nr.5 mi-a mai luat 2 zile, pt. ca desi o desfiletasem, nu reauseam s-o extrag. Deci pe scurt, folositi o solutie degripanta timp de 5-7 zile, aveti rabdare, mergeti cu masina in timpul asta, apoi cu motorul cald incercati sa le desfaceti cu o cheie dinamometrica reglata la cuplul indicat. Dupa ce le-ati scos, curatati orificiile bine, eventual cu un alezor daca aveti, apoi montati noile bujii, unse pe filet cu vaselina, strangeti-le la cuplu specificat de producator, scrie pe ambalaj de obicei. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate