Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Cum calibrez o statie


naui

Postări Recomandate

Re: Cum calibrez o statie

 

salut, sunt nou pe aici ca si posturi, insa cititor pasiv de ceva vreme,legat de calibrarea antenelor, este foarte simpla, acum conteaza foarte mult ce aparat de calibrare detii, ce face defapt aceasta calibrare ( Raportul de unda stationara) :

Aceasta se realizeaza cu preciezie,imbunatateste performantele instalatie CB si previne deteriorarea emitatorului-receptor CB.

Calibrare trebuie realizata in mod obligatoriu la schimbarea antenei si trebuie realizata intr-un spatiu deschis.

Dispozitivul de masurare se conecteaza intre emitatorul receptor CB (TX) si antena,cat mai aproape posibil de emitator.

 

1. Verificati conexiunile

2. Setati dispozitivul CB pe canalul 20

3.Schimbati butonul reflectometrului pe pozitia FWD

4.Apasati butonul microfonului pentru emisie si mentineti-l in aceast pozitie.

5.Aduceti acul S-metrului la pozitia V, infinit sau SET cu ajutorul butonului de calibrare CAL.

6.Setati butonul reflectometrului pe pozitia REF (pentru citirea valorii RUS-valoarea undei reflectate).Valoarea citita pe S-metru ar trebui sa fie apropiata de valoarea 1.In caz contrar,reajustati antena prin schimbarea unghiului radiantului pana obtineti o valoare cat mai apropiata de 1 ( o valoare RUS intre 1 si 1.5 este cosiderata acceptabila)

7. In anumite cazuri in care instalarea se face in zone fara deschidere, este necesara scurtarea lungimii radiantului cu cativa milimetri pentru a obtine o valoare corecta.

8.Dupa fiecare reajustare a antenei se citeste valoarea R.U.S pentru verificare.

 

Sper ca va sunt de folos indicatiile, in cazul in care nu va descurcati sau intampinati probleme,va stau la dipozitie gratuit.

 

Sper ca nu am deranjat sau tulburat topicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Cum calibrez o statie

 

salut, sunt nou pe aici ca si posturi, insa cititor pasiv de ceva vreme,...

 

Iti multumim pentru informatiile utile dar trebuie sa treci si tu pe la prezentarea membrilor asa cum cere Regulamentul forumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabi_fundacescu

Re: Cum calibrez o statie

 

Salutare !

Sunt nou pe acest forum si acesta e primul post .

Eu folosesc o statie allan 100 plus cu antena mare ml145 si se aude bine .Am vrut sa ma duc la un prieten care calibreaza antene dar mi-a zis ca i dau banii degeaba si sa nu mai vin :) asa ca nu am mai calibrat statia .

Totusi pe drum am mai intrebat cativa colegi care e treab cu calibrarea si un coleg care avea antena mica de 80 cm parca mi-a spus ca dupa calibrare se simte o diferenta destul de mare si are o receptie mult mai buna ca inainte.

 

 

O zi buna !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

Este o vorba: cum te cenzurat prietenii nu te cenzurat nimeni. Daca prietenul tau nu vrea sa-ti calibreze antena, cauta pe altcineva dispus sa faca treaba asta. E in joc statia, care va avea mult de suferit daca emiti cu o antena necalibtara. Paguba poate fi de 100%.

 

Si ca sa-ti fie clare notiunile: se calibreaza pozitia antenei pe masina. Statia nu se calibreaza. Exista niste aparate numite antenna analyzer, cu ajutorul carora se calibreaza antena fara sa fie nevoie de statie.

I Have No Idea What You Are Talking About

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Cum calibrez o statie

 

Salut,

 

Antenele ies "calibrate" pe poarta fabricii problema etse ca o antena baston abia atinge 40 ohmi rezistenta de radiatie pe cand iesirea unei statii are o impedanta de 50 de ohmi. De aceea nu o sa obtinem niciodata un rust mai bun de 1.3 ..1,5 decat numai intr-un canal si nu in toata banda cb.Asa ca nu va mai chinuiti prea tare. :banana

Rust -ul unui sistem radiant se masoara si cu poliscopul, nu numai cu analizoarele de retea sofisticate dar in anumite conditii si depinde ce masori, adaptare la intrarea in feeder, la intrarea antenei, adaptarea feederului inchis pe sarcina, etc

Treaba ai cu reflectometrul este pentru amatori si isi face treaba la jivel de amatori

Land ROver Freelander 2002 Td4 2,0
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

Antene multe , remuneratie mica ...Dupe bujet, coane Fanica , dupe bujet...

Cind un reflectometru incepe de la 35 RON , cam atit face ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Cum calibrez o statie

 

Incepand de saptamana viitoare (probabil ca miercuri voi fi inapoi in Bucuresti), daca nu gasesti o solutie pt calibrarea in zonele de care ziceai, poti sa o faci la mine. Suntem in sud, pe Giurgiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

Incepand de saptamana viitoare (probabil ca miercuri voi fi inapoi in Bucuresti), daca nu gasesti o solutie pt calibrarea in zonele de care ziceai, poti sa o faci la mine. Suntem in sud, pe Giurgiului.

 

 

Adica aici :

 

 

Max.JPG.add2e6b3860f5014b43ba94585d06704.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

Incepand de saptamana viitoare (probabil ca miercuri voi fi inapoi in Bucuresti), daca nu gasesti o solutie pt calibrarea in zonele de care ziceai, poti sa o faci la mine. Suntem in sud, pe Giurgiului.

 

Salutare,

 

Trebuie sa-mi calibrez si eu antena, sambata aveti program de lucru ?

 

Multumesc.

Ex Toyota Hilux 2.5 D4D - 2009 - furat in 04.04.2012.

Fiat Stilo 1.9 Multijet - 2006

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Cum calibrez o statie

 

Calibrare (DEX) = Operație de comparare a unui aparat, traductor, element de măsură cu un etalon, pentru determinarea, ajustarea sau verificarea caracteristicii intrare-ieșire.

Operatiunea este gresit exprimata de majoritatea celor ce o executa, in fapt, este vorba doar de acordul antenei pe frecventa de lucru dat fiind faptul ca o antena radio, indiferent de constructia ei, nu este altceva decat un circuit rezonant caracterizat de o frecventa de rezonanta (Fr) si de o banda de trecere (Bt) . In banda de CB canalele sunt cuprinse in intervalul 26,965 -27,405 Mhz, canalul 22 are frecventa 27,225 Mhz , vezi

http://en.wikipedia.org/wiki/Citizens'_band_radio .

Trebuie specificat ca acordul o data realizat la o antena pe impedanta de 50 ohm (specifica sistemelor de radiocomunicatii) acesta se pastreaza indiferent de statia conectata la aceasta; modificand pozitia de montaj a antenei se modifica si valoarea raportului de unda stationara si usor frecventa de acord.

In general acordul se poate face suficient de precis cu ajutorul unui reflectometru montat pe linia de alimentare a antenei cu o conectica adecvata, aparatul respectiv masoara cu ajutorul unei linii de masura partile de putere ce sunt radiate de antena (puterea directa) cat si reflectate de aceasta (putere reflectata). Pentru acord se modifica lungimea fizica (lungire/scurtare) a elementului radiant (spic) si se urmareste obtinerea unei valori cat mai mici a puterii reflectate la instrument . Problemele apar atunci cand antena este defecta sau departe de frecventa de acord (caz practic intalnit la unele antene ML145 de la Sirio fabricate pentru norma de CB poloneza- 29Mhz) si prin modificari minore nu se poate ajunge la rezonanta. In acest caz se apeleaza la un analizor de antene, aparat mai scump dar care traseaza precis curba de rezonanta a antenei si pe care se pot vizualiza parametrii antenei (ex. SiteMaster de la Aniritsu sau RigExpert AA30) . In incheiere as dori sa precizez ca un rol important in functionarea antenei in mobil il joaca planul de masa (a nu se confunda cu masa/caroseria masinii). Majoritatea antenelor mobile de CB sunt antene scurtate compensate la baza cu bobine in circuit l/4 sau l/2 (mai rar 5l/8), lungimea de unda l este aproximativ egala cu 10,7m; pentru o eficienta maxima este necesar o suprafata metalizata de l/4 la baza antenei ce poate avea contact direct (prindere fixa) sau indirect (talpa magnetica). In ultimul caz planul de masa este luat prin capacitea electrica) a talpii magnetice fata de metalizare (unele talpi magnetice ambalate in plastic au capacitati mici si sunt improprii pentru antenele de CB ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

Re: Cum calibrez o statie

 

Pentru membrii, functie de timp disponibil,calibrez antene gratuit.

Se foloseste analizor MFJ 269.

 

Respect,

 

Costel

YO3IIS

0722364408

Toyota Hilux 3.0 D4-D,171 cp-2010

VW Golf IV 1.9 TDI,165 cp-2003

Suzuki GSR 600,98 cp-2007

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

am nevoie de ajutor

 

am doua statii, President Jackson 2 si Intek M760 Plus.

antena Sirio Megawatt 4000, pe talpa magnetica.

 

ambele statii receptioneaza doar de la 2-300 m (mai putin decat un PMR...)

 

am fost de vreo doua ori la turcul de la Casa Iacob si de fiecare data "vino maine ca n-am timp".

 

cine ma poate ajuta? nu ma feresc sa platesc un serviciu bine facut.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Cum calibrez o statie

 

ambele statii receptioneaza doar de la 2-300 m (mai putin decat un PMR...).

În multe cazuri PMR "bate" mai mult decît CB. Depinde de aparate si conditii. În loc deschis si în conditii normale pt. CB (cînd nu e "deschisa" frecventa), un PMR cu 5mW "bate" mai departe decît un CB cu 4W. Asta cu 0,5W e norma europeana, dar am vazut PMR care "bate" la 120 Mile.

 

Dar 2-300m pt. un CB de 4W e într-adevar foarte putin. Unde e amlasata antena?

Editat de Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

În multe cazuri PMR "bate" mai mult decît CB. Depinde de aparate si conditii. În loc deschis si în conditii normale pt. CB (cînd nu e "deschisa" frecventa), un PMR cu 5mW "bate" mai departe decît un CB cu 4W. Asta cu 0,5W e norma europeana, dar am vazut PMR care "bate" la 120 Mile.

 

Dar 2-300m pt. un CB de 4W e într-adevar foarte putin. Unde e amlasata antena?

 

in mijlocul capotei motor, spre parbriz. a fost pe talpa magnetica, acum e pe montura fixa.

 

1663604690_antenapatrol.thumb.jpg.432094a41662d8ec35d4811e50fe5b2d.jpg

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

Unul dintre cele mai bune locuri. La calibrare vezi sa fie pe masina tot ceea ce de obicei. Eu mi-am calibrat-o fara îndepartatoarele de crengi, iar cu acestea, deja am o "abatere"; nu mare, dar am; ...si daca pun pe roofrack doua canistre si un Zarges, iarasi am alte valori. Deasemenea verifica toate legaturile si contactele (mufe si puncte cositorite) cablului. Cablul însusi nu ma îndoiesc ca e cel care trebuie (DV-RG 58 U cu impedanta 50 Ohm, daca nu ma însel). Deasemenea e important ca (virgula) cablul sa nu treaca aproape de chestii care scot scîntei (motorase electrice-stergator/ ventilator, alternator, bujii, etc.), sa nu faca bucle (se taie la lungime, cît mai scurt, nu se face colac daca e prea lung) si sa nu fie adaugat. Antena sa fie integra (inkl. bobina) - se poate masura. Apoi, o data calibrata antena, poti schimba statiile între ele cum doresti.

 

Uneori, la statiile sofisticate, un reglaj (din butoane) necorespunzator duce la înrautatirea comunicarii.

Un prieten, (întîmplator tot cu Jackson) reglase necorespunzator mic/rf gain-ul (cred) si nu ma auzea la 100m, în schimb "auzea" liniile de înalta tensiune pe sub/lînga care trecea.

Am patit-o si eu la început cînd am renuntat la buna statie cu 3 butoane si am trecut la una mai sofisticata. Dupa aceea am citit manualul, am reglat corespunzator si n-am mai avut probleme.

Editat de Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Cum calibrez o statie

 

eu am inteles de la mai multi priceputi ca nu e deloc bine sa tai cablul, daca ramane se face colac si se asigura.

 

la prima antena s-a rupt piesa de legatura dintre spic si bobina, am facut o adaptare, a mers o vreme. am dat vina pe adaptare, am cumparat antena noua si degeaba.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare