Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.


calinvas

Postări Recomandate

Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Troliul este un obiect care se poate strica daca nu esti atent.

 

Urmatoarele aspecte par de bun simt dar sunt cele mai problematice in opinia mea:

 

1. NU trebuie sa bobinezi cablul de otel/plasma la o extremitate a tamburului.

 

Cablul si plasma(sufa sintetica) o sa forteze in barile de stabilizare superioare ale troliului si in suportul pe care este prins.

 

Poaibile avarii - se sparge un suport vertical de prindere (se poate schimba ) si eventual se deformeaza ghidajul metalic circular sudat pe tambur la extremitati. Daca te chinui poti arde motorul / indoi ceva exuri de transfer forta de la motor la cutia de viteze a troliului.

 

2. Nu trebuie sa generezi socuri in cablul de otel (EX. tragere cu cablul troliului dar cu masina)

 

Cablul de otel nu este elastic (nici cablul "plasma" sintetic nu este), forta este foarte mare.Forta ajunge la cutia de viteze si apoi in frana.

 

 

Probabile avarii - Frana interna din tambur poate ceda (nu este grav) am patit-o cu cei care urca masinile pe platforma si le lasa la transport sustinute de cablul troliului (masina balanseaza la gropi ... si se opreste in cablu :ha: )

Teoretic se poate sparge ceva in cutia de viteze a troliului (din fericire nu am avut un astfel de caz)

 

 

3. La o utilizare in sarcina motorul se incinge. Daca temperatura lui depaseste nivelul de topire/ardere al lacului de pe bobinaj motorul cedeaza ( :banana din fericire problema aproape inexistenta).

 

Am fost intrebat cat timp poti sa te troliezi "safe" pt motor.

 

Nimeni nu poate spune exact - fara sarcina un troliu bobineaza 28 mtr de cablu fara sa se incalzeasca semnificativ

 

Acelasi troliu in sarcina maxima (neintilnita in practica decat foarte rar) se incinge rau in 2 SECUNDE

 

Teoretic la o troliere de ~ 1-5min trebuie lasat sa se raceasca 15 Minute.

 

Acest lucru nu este posibil in practica.

 

Totusi daca nu poti tine mana pe motor si apare un miros caracteristic de "incins" o pauza este necesara .

 

Un scripete iarasi poate sa fie o solutie salvatoare .

 

ATENTIE daca cablul este trecut prin scripete si apoi este prins INAPOI pe BARA /SASIU forta obtinuta la capatul scripetelui este de asemenea 2X forta troliu !!

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

topicul cred ca este foarte util unora ca si mine care nu au avut troliu pana acum

cat mai multe postari sa ne faca sa intelegem ce e bine si ce e rau de facut cu un troliu

:bravo

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

4. Montajul troliului poate genera ruperea suporturilor.

 

Caz practic , Remorca tractare fabricata in Polonia cu troliu No Name.

 

Troliu era montat la ~ 15 cm sub platforma direct deasupra sasiului .

 

Cablul iesea de pe tambur in sus si se descarca forta pe rola de jos aceasta avand semne grave de uzura.

 

Troliul se comporta ca si cum te-ai trolia de o craca de copac la 10 metrii inaltime si cred ca si rola combinata cu rigiditatea cablului mai dadeau o componenta gen parghie in sus.

 

Omul a ajuns la mine deoarece cand o masina la tragerea pe remorca s-a agatat intr-o bordura troliului i s-au spart talpile de prindere .

 

Remediere : Doua inaltatoare de 15 Cm din ceva gen sina de tren care au adus troliul la nivelul platformei si Inlocuirea pieselor sparte de la troliu .

 

Concluzia : cablul trebuie sa iasa de pe tambur pana la role paralel cu planul masinii .

 

Prinderea troliului cu suportii (suruburile de prindere) in "fata" gen suport original Toyota elimina sigur aceasta problema deoarece forta la troliere se va transfera in comprimarea a suportului .

 

Salutari,

Calin

Editat de calinvas
  • Like 1

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 luni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

salut!

am desfacut azi cutia de plastic a troliului, cu solenoizi (aia unde intra firele cu alimentarea si unde ies cele pentru telecomanda)...sper ca ati inteles despre ce cutie vorbesc:grin:...si am gasit urma de noroi, piulutele ruginite...cam tot ce e din metal e ruginit...semne clare ca pe acolo intra apa mai mereu...

 

ma gandesc sa etansez cu silicon cutia...ca sa nu mai intre apa, dar parca tin minte ca am citit pe undeva ca nu este recomandata etansarea din cauza condensului care se poate face. rezultand fix aceiasi efect...adica rugineste tot.

 

ce parere aveti?

 

sa trecem pe lista "ce NU trebuie sa facem unui troliu" si etansarea, sau nu?

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Fara etansare cu silicon.

 

Se aplica spray cu vaselina daca se doreste protejarea .

 

La modelul cu 1 BUC Releu NEGRU as recomanda desfacerea releului (are suruburi cu inbus ), verificarea si resigilarea cu silicon .

 

Este o operatiune un pic mai complicata daca trimiti cutia la noi nu te costa nimica sa o verificam .

 

Daca cutia are 2 solenoizi / relee argintii ca niste butoiase , aceea sunt capsulati si nu necesita servisare si sunt mai rezistenti la oxidare .

 

Toate bune,

Calin

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

fara suparare, dar nu cred ca s-a inteles exact ce am vrut sa spun...eu vorbesc de cutia in sine, aia care e formata din doua parti...partea de jos care e prinsa de troliu si partea de sus(capacul) care vine prins de cea de jos prin 4 suruburi...asa e la mine, este vorba de un troliu superwinch...

 

problema la mine e urmatoarea...capacul e spart si stramb intr-un colt...probabil din cauza loviturilor, si nu mai pica bine pe partea de jos...ramane un spatiu de vreo 3-4 mm, exact unde se unesc cele doua parti...si apa se prelinge in cutie prin acel spatiu ... acolo ma gandeam sa pun silicon

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

untitled.png.815bddb2bcfb52dd1777cad253325309.png

 

unde am incercuit cu creion rosu este imbinarea dintre cele doua parti(cea de sus si cea de jos) ale cutiei cu solenoizi.

 

la mine nu se mai aseaza bine partea de sus peste partea de jos. oricum, acolo nu exista nicio garnitura de cauciuc, sau ceva de genul..si cand intrii cu botul masinii in apa, sigur apa patrunde in interior.

la mine nu e nevoie sa intru cu masina prin balti...chiar si apa de ploaie se scurge in interior.

 

este bine sa etansam cu silicon acea imbinare?

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Poti face ce vrei , nu strici nimic , inauntrul cutiei ai un solenoid sigilat care este foarte bun.

 

Daca vrei sa nu mai rugineasca tot cu spray cu vaselina trebuie sa dai :ha:

 

Eu as lasa,totul asa cum este daca troliul merge .

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 săptămâni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Salut,

Ce ai vrut sa accentuezi prin asta:

 

"Un scripete iarasi poate sa fie o solutie salvatoare .

ATENTIE daca cablul este trecut prin scripete si apoi este prins INAPOI pe BARA /SASIU forta obtinuta la capatul scripetelui este de asemenea 2X forta troliu !! "

 

Adica, atunci cand folosesti scripetele pentru a menaja troliul, bineanteles ca la prinderea scripetelui de sufa de copac apare o forta dubla fata de prinderea in troliu.

Adica, la ce sa fi atent? La prinderea scripetelui?

Si mai am o intrebare:

Urmeaza sa-mi montez pe masina o bara ARB cu troliu. Pe bara nu exista o ureche de prindere unde sa prinzi carligul de la troliu atunci cand folosesti scripetele si intorci cablul. S-ar putea folosi ca prindere una din urechile de tractare de sub motor, dar ma gandesc ca atunci cand esti in noroi poate deveni incomoda operatia, plus ca agatand de urechea de sub motor cablul care se intoarce, cele doua trasee de cablu nu vor fi paralele

Sa-i montez pe bara o ureche de ancoraj (exista un accesoriu in acest sens de la Land Rover dar presupune sa dau 4 gauri de prindere in bara ARB)?

Editat de stanley
Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Ce mai probabil bara ARB nu va rezista la tractiune , va fi necesar un element suplimentar de la sasiu pina in spatele elementului de ancoraj .

Se mai poate adauga o placa cu fanta si urechi sub ansamblu de role de ghidaj pentru cablu . Astfel se solicita partea centrala de la bara , care e conceputa si ranforsata corespunzator .Din pacate nu e cea mai fericita varianta dpdv estetic .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Ce mai probabil bara ARB nu va rezista la tractiune , va fi necesar un element suplimentar de la sasiu pina in spatele elementului de ancoraj .

Se mai poate adauga o placa cu fanta si urechi sub ansamblu de role de ghidaj pentru cablu . Astfel se solicita partea centrala de la bara , care e conceputa si ranforsata corespunzator .Din pacate nu e cea mai fericita varianta dpdv estetic .[/QUOT

 

Zilele astea voi monta bara ARB la Pajero V80 impreuna cu troliul (un SuperWinch EP 9). Bara pentru V80 se poate vedea pe site-ul ARB accesories sau pe site-ul lui Razvan GTC. Bara pare foarte solida, tabla este de 4,5mm grosime si are ranforsari serioase. Pentru intoarcerea cablului troliului in timpul functionarii am cumparat acel accesoriu de la Land Atelier avand o ureche pentru prinderea carligului, care se prinde de bara prin 4 suruburi,( aceasta presupunand sa dai 4 gauri in bara, bineanteles!). Prinderea am facut-o chiar langa tampon, adica aproape de prinderea barei de lonjeron.

Dupa ce voi monta bara voi pune niste poze ca sa fie mai clar ce am spus. Dar ma gandesc ca modul de prindere se practica la fel si la alt tip de bare si la alt tip de masini, prin aceasta evitandu-se prinderea carligului de una din cele 2 urechi din dotarea masinii, sub motor, mai ales cand prin blocarea masinii cele 2 urechi ajung ingropate in noroi (bine, situatia se poate evita plecand in actiune cu cablul troliului fixat de la inceput pe una din urechi)

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Cred ca te convingi singur , cu prima ocazie serioasa .

Daca urechea de tractiune ar fi acrosata de capatul lonjeronului ( prin orice metoda - distantiere , elemente prelungitoare ...etc ) ar fi o situatie mai corecta decit solicitarea barei ARB si a suportilor de montaj ale barei .

Am vazut citeva bare ARB indoite , torsionate , iar pe unele le-am dat jos de pe masina cu flexul si ranga , pentru ca s-au deformat suportii de baza . Cit timp e cu toate cotele in regula , e o incintare sa montezi o bara ARB , conceptul e bine gindit .

Dupa ce s-a deformat devine frustrant ....

Nu incerca sa ridici cu hiliftul folosind alte puncte decit cele dedicate . In nici un caz de colturi . E bine facuta , dar nu pentru a fi ridicata de colturi .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Cred ca te convingi singur , cu prima ocazie serioasa .

Daca urechea de tractiune ar fi acrosata de capatul lonjeronului ( prin orice metoda - distantiere , elemente prelungitoare ...etc ) ar fi o situatie mai corecta decit solicitarea barei ARB si a suportilor de montaj ale barei .

Am vazut citeva bare ARB indoite , torsionate , iar pe unele le-am dat jos de pe masina cu flexul si ranga , pentru ca s-au deformat suportii de baza . Cit timp e cu toate cotele in regula , e o incintare sa montezi o bara ARB , conceptul e bine gindit .

Dupa ce s-a deformat devine frustrant ....

Nu incerca sa ridici cu hiliftul folosind alte puncte decit cele dedicate . In nici un caz de colturi . E bine facuta , dar nu pentru a fi ridicata de colturi .

 

Referitor la montarea unui carlig pentru intoarcerea cablului pe o bara ARB, INTRE TAMPOANE (!), vreau sa-ti prezint punctul meu de vedere:

Ai dreptate cand te referi la consolele laterale ale barei ARB, sunt sensibile, trebuie protejate la lovituri si in nici un caz sa nu incerci sa ridici fata masinii cu hilift-ul actionand undeva sub console.

Dar portiunea barei intre tampoane este foarte solida prin ranforsarile ingenios concepute si realizate din fabrica,iar prin montarea unui carlig prins in 4 puncte pe bara si avand in spatele tablei in zona de prindere o piesa in care se infileteaza cele 4 suruburi de prindere pentru a distribui pe o suprafata mai mare a tablei solicitarea, in nici un caz nu poate afecta, nici bara si nici sistemul de prindere a barei in capul longeroanelor.

Montand pe bara un carlig de intoarcere a cablului intre tampoane, aproape de unul din tampoane, forta care se exercita asupra barei se va imparti in doua componente: una actionand central in zona de fixare a troliului si una in punctul de fixare a carligului, dar suma acestora este egala cu solicitarea care ar actiona asupra barei in zona centrala daca nu s-ar folosi procedura de intoarcere a cablului. Deci nu apare nimic in plus care sa actioneze in mod periculos asupra barei sau asupra prinderilor barei. Asta, bineinteles, cu conditia ca acel carlig sa fie in mod corespunzator fixat pe bara. Eu am folosit un accesoriu din gama Land Rover (de la Bearmach) care, repet, prin piesa de prindere din spatele tablei distribuie solicitarea pe o suprafata suficient de mare pentru a nu afecta local tabla barei ARB din acea zona.

Iti pun si o poza de astazi de la prima incercare a troliului SuperWinch EP9 montat pe o bara ARB Sahara pe Pajero V80

1062437013_Rotationof27mai2012PadureadelaIanova040.thumb.jpg.29274b3d6c149571042e90b61cc1d617.jpg

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Probabil ca o sa fie OK .

Folosit in limita bunului simt va fi mai mult decit OK .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

salutare la toata lumea.

o intrebare simpla, la care eu nu gasesc un raspuns concret si anume:

ce spray cu vaselina trebuie folosit la ungerea sufei de troliu, fara ca ulteror, sa se prinda praful si mizeria de aceasta?

mai exact as dori un nume de producator, care stiti voi ca e folosit cu succes in domeniu.

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Daca cumva se si utilizeaza , in nici un caz vaselina .

WD40 folosit cu moderatie si o husa de troliu , intretinerea periodica si de fiecare data dupa imersie , si bineinteles utilizarea cu capu' , nu numai cu mana .

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

AR MAI FI O SOLUTIE :)

montarea in alt loc a cutiei cu relee daca se poate si e loc disponibil dar asta presupune lungirea cablurilor electrice in concordanta cu noua locatie aleasa.

eu asa am facut si de un an nu am avut treaba cu cutiuta de relee doar cu apa si mocirla intrata in troliu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...
  • 6 luni mai târziu...

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Am vazut ca ai specificat clar "fara silicon".

 

Sincer vroiam dupa ce termin de montat si strans cablurile electrice, sa dau cu silicon (rosu sau negru pentru garnituri) - peste strangeri, pentru a preveni intrarea apei si in mod evident oxidarea contactelor in timp.

Ma gandeam ca peste, vin trase si protectile colorate, astfel nu mai am treaba cu eventuale contacte oxidate.

 

Contact general pentru troliu, este obligatoriu sa montam sau numai recomandat?

 

Multe multumiri pentru topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

salutare

un contact general e bun ca masura de siguranta pe circuit nu face rau

legat de etansare eu am descris cum am facut eu,dar fiecare face cum vrea :)

ce troliu ai daca imi permiti intrebarea si ce tip de relee sau ce cutie de relee ai?

cat de des folosesti troliul si cat de dispus esti sa investesti intr-un releu profesional deala Allbright?

eu asta am facut la un tmax de 9500 am eliminat cutia cu releele alea cilindrice chinezesti si am pus un releu capsulat Allbright si inafara ca pe contacte am dat cu sprei de contacte in rest nu am facut nimic,doar clasica imbibare a troliului cu vaselina sa fie acolo,ca oricum cand se incalzeste devine fluida si mai curge dar tot ramane destula,iar cand si cand mai desfac si mai completez putin in troliu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Ce NU trebuie sa ii faci unui troliu.

 

Troliul este un PrimeTech proaspat achizitionat.

Multumesc pentru sfatul cu privire la contactul general. Banuiam ca este indicat.

Releul din el pare foarte robust si griji imi fac (momentan) numai pentru oxidarea contactelor in timp.

 

Acesta este motivul pentru care am intrebat daca nu este bine ca toate strangerile sa fie acoperite cu silicon, pentru o sigilare impotriva oxidarii?

Uleiul de contacte, sau chiar si vaselina speciala de borne, permit in cateva luni trecerea apei (si a umezelii), avand ca rezultat oxidarea.

 

 

Ar fi gresit dupa strangere (contactele) sa fie acoperite cu silicon, tras peste un termofit (incalzit pentru a se strange) si in aceste fel am terminat cu grijile?

Editat de Adi BV
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare