Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Drujbe


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 164
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 1 an mai târziu...
  • 2 luni mai târziu...

Re: Drujbe

 

mi-am luat vineri un STIHL 181 C-BE- are ERGOSTART,porneste foarte usor,fara socuri. are de asemenea dispozitiv de reglare rapida a tensiunii lantului,fara scula ajutatoare. lama are 35cm. greutate=4,6kg. sint incintat,taie super. ieri pe traseul melicesti-pietriceaua a fost folosita la greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Eu am Husqvarna 55 . Mi se pare grozava. Cred ca pentru un om mai sighinas este destul de grea si nu se preteaza la toaletat copacei sau lucrat in locuri stramte . Pentru mine este perfecta. Am avut de ales intre Stihl MS 251 si Husqvarna H 55 si am ales fara sa clipesc Husqy . Este la fix la limita intre semiprofesionale si profesionale , pretul este muuuult sub MS 251 , care este clar hobby ...si la putere si capacitate cilindrica este peste. In plus , are carterul metalic. Stihl era ceva mai compacta , dar nu regret nici o secunda ca nu am luat-o . Husqy a fost dragoste la prima vedere .

Drujba mea de suflet. :10

Editat de JurasikMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

nu vad rostul unei drujbe grele,mari sau profesionale pt ce avem noi nevoie in acest hobby. iar discutia STIHL versus HUSKY s-a banalizat. ambele sint de top si lumea e multumita de ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

S-o folosesti cu placere , si sa te obisnuiesti cu mirosul de benzina ...la masina diesel ...

Daca tot te-ai gospodarit , fa-o pana la capat si doteaza-te cu un lant de rezerva . Poate ca pila , presa ...si altele sunt prea mult , dar un lant de rezerva e la limita bunului simt si te scapa de unele situatii isterice in vremuri grele .

In caz ca nu ai experienta , roaga un prieten mai cunoscator sa te instruiasca minim - prinderea corecta , evitarea prinderii penei in taietura , taierea inversa ( cu partea de sus a lamei ) , evitarea reculului , evitarea ranirii picioarelor . Un pic de chibzuinta si bun simt in folosire e de baza , pentru ca de obicei drujba face accidente la extreme - care erau pe cale sa se intample sau nasoale rau .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Apropo de siguranta utilizarii: sa vedeti cum e sa tai sus in copaci, ca alpinist utilitar! Fara sa te accidentezi, fara sa iti tai corzile/asigurarile! si sa mai si dobori crengile 'dirijate'. Pacat ca nu am poze sau filmari de la lucrari de-astea (lucram, nu aveam timp de 'prostii' :grin: ), ca va statea inima in loc.

Folosesc cu predilectie drujbe 'one hand tool'. Sunt usoare si merg bine si la copaci mai seriosi daca stii cum sa lucrezi cu ele.

La firma avem niste Stihl-uri vechi si antice dar INCA functionale, pt acasa am luat ceva M...atshushita cred?! Nu tin minte firma, am luat-o ca era mica si usoara, si magazinul aproape cand mi-a trebuit. Oricum, am taiat cu ea f bine in traseele off si la toaletat copaci.

"Destinul alearga dupa noi ca un nebun cu briciul in mana" A. Tarkovski

Nissan Patrol GR Y60 4.2, Nissan Patrol GR Y60 2.8 (deja de piese), Toyota Avensis 2.2D-CAT 177CP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Astea de o singura mana sunt mai greu cntrolabile de un utilizator ocazional , dar au avantajul ca sunt si mai scurte .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Si simtitor mai usoare, ceea ce in final duce la un control mai bun... cand ai disponibila doar o mana.

Nu vreau sa le ridic in slavi, dar in traseele off cam poti folosi ambele maini si atunci e o joaca taiatul.

"Destinul alearga dupa noi ca un nebun cu briciul in mana" A. Tarkovski

Nissan Patrol GR Y60 4.2, Nissan Patrol GR Y60 2.8 (deja de piese), Toyota Avensis 2.2D-CAT 177CP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

In caz ca nu ai experienta , roaga un prieten mai cunoscator sa te instruiasca minim - prinderea corecta , evitarea prinderii penei in taietura , taierea inversa ( cu partea de sus a lamei ) , evitarea reculului , .

 

Bine punctat,obligatoriu de retinut, mai ales reculul,indifferent de marca.

Rubicon 2.8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

nu vad rostul unei drujbe grele,mari sau profesionale pt ce avem noi nevoie in acest hobby. iar discutia STIHL versus HUSKY s-a banalizat. ambele sint de top si lumea e multumita de ele.

 

Titlul topicului era "Drujbe " si nu " Drujbe pentru off-road " . Eu nu am postat in ideea de ceva versus altceva. Pur si simplu am descris care sunt ,in opinia mea , atuurile utilajului ales de mine. Nu este o drujba superprofi si diferenta de greutate a unei drujbe mai zdravene fata de una considerata mai usoara este de ...1.5 - 2 kg ( nesemnificativ dupa parerea mea ) .

Ma gandeam ca sunt unii interesati sa achizitioneze un motofierastrau cinstit pe viitor si cred si acum ca reprezinta o optiune de luat in calcul.

Am ales-o pentru capacitatea cilindrica si putere , chiar daca este o idee mai marisoara . In plus , mai ales ca tu te referi la utilizarea prin prisma pasiunii pentru 4x4 ...oricum nu o duci in spate si o cara masina. Cu cat este mai puternica , cu atat este mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Caphone a taiat cu fierastraul ala mic de la Fiskars. incredibil, nu e drujba dar a facut cit una, a eliberat drumul.

 

eu folosesc un stihl MS310 de america, adusa de acolo, >4cp, lant de canada cu dinti mari si mai rari, lama de 20" parca. singurul dezavantaj este ca trebuie mare atentie cind tai (eu imi tai si lemnele in curte) pentru ca are kick back. cu mici modificari poate fi dusa in 5cp dar deja e mult peste ce am nevoie. singura problema a fost la frina, care dupa citeva kick-uri s-a blocat. nu o tin niciodata intre picioare si nu o imprumut la nimeni.

pentru hobby am o drujba electrica de la black&decker, care pina sa vina stihlul a taiat si ea din greu. acum trebuie s-o duc la reparat, s-au dus diverse prin ea si nu mai trage lantul.

 

nu merg cu improvizatii. folosesc piese originale pentru ca nu am corpul regenerabil. e o prostie sa fii zgircit cu viata ta. am sculele de ascutit, diverse piese de rezerva. dupa fiecare utilizare o curat, inclusiv filtrul de aer. ocazional dau lama jos si curat tot, apoi dau cu ulei (nu cu WD40). ulei pentru lant folosesc 10W-40 si verific sa am in permanenta. e cel mai important, dupa amestec.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

stiti ca mi-am luat recent un stihl. sint foarte multumit de ea,taie exceptional. dar am tinut-o intre iesiri in masina intr-un sac de plastic si lasa ulei,mie mi se pare ca mult. spuneti-mi va rog daca e normal sa se scurga ulei. multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

nu e normal deloc

si eu am un sthil de cativa ani care taie de toate fara nici o mila , nu l-am curatat sau bibilit niciodata, nu s-a stricat niciodata am schimbat doar 4 lanturi uzate , primeste ulei de lant de la schimbul masinilor, e murdara si plina de rumegus dar merge perfect , locul in care o pastrez e uscat nu curge nici un fel de ulei din ea .

Editat de zep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

nici a mea nu curge. verifica la garnitura de la busonul de umplere.

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

stiti ca mi-am luat recent un stihl. sint foarte multumit de ea,taie exceptional. dar am tinut-o intre iesiri in masina intr-un sac de plastic si lasa ulei,mie mi se pare ca mult. spuneti-mi va rog daca e normal sa se scurga ulei. multumesc!

 

Daca e ulei de lungere a lantului, la unele e normal, la altele nu. Aceasta "normalitate" e în functie de sistemul de ungere pe care îl are drujba respectiva. Nu stiu exact cum se face ungerea si care e diferenta, dar se pare ca exista sisteme mai simple si sisteme mai performante (daca retin bine, unele sînt cu gaurica si cadere libera si celelalte cu pompa). Ei, la cele mai simple e normal. Asa face si Husky meu, si explicatia o am de la dealer. Si la sistemul "simplu", daca nu mai lasa ulei (cu toate ca rezervorul nu e gol) cînd e în "stand by" e bai (e înfundata "gaurica" si ungerea nu mai poate functiona cum trebuie - mi s-a întîmplat mie si ma miram de ce scînteiaza lantul).

 

Recomand citirea cu atentie a manualului si respectarea celor scrise acolo..

 

În plus, sfatul meu e sa întrebi dealerul. El ar trebui sa stie cîte ceva despre ce vinde.

Daca nu îti prezinta încredere: http://www.stihl.de/kontakt.aspx

Editat de Patrolator

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

ma voi duce la service. multumesc!

 

Am rugamintea unui feedback din partea ta dupa ce vei trece pe la cei de la service.Sunt curios care e motivul scurgerii de ulei.

Life's Too Short To Drive Boring Cars
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

In 99% din cazuri e proasta etansare la buson - finisaj mai putin stralucit la buza rezervorului ( nu trebuie sa ne mai miram de nimic , acu' zece ani , alta era calitatea la drujbe - apreciind dpdv al busoanelor ) , garnitura e prinsa putin aiurea sau altele ... daca curge de sub burta e implicat un mic racord de transfer intre rezervorul de ulei si pompa ( se poate vedea pe daca cercetezi cu atentie ) . Atentie pe unde curge si poate prinzi ceva experienta , necesara pentru ca e destul de probabil ca in garantie sa tai cinspe cioate , si dupa aia de cinspemii de cioate ... si nu strica deloc sa fii autosuficient in caz de nevoie . Cel putin in cazul drujbei ...

 

... drujba mea are o cutie de plastic cu capac ( din Ikea ) , in care incape la fix cu pana demontata , iar bidoanele stau inghesuite si ele pe acolo , intre manusile de protectie . Ochelarii de protectie sunt obligatorii si ei in cutie , foarte bine protejati in manerul drujbei . Ei ( ochelarii ) sunt obiectul care te poate feri de regrete - dupa frun' incident lacrimos iti vine sa pui pe nas trei , nu unul ... Recomand calduros utilizarea lor ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

salut cos! curge pe sub burta cred. am tinut drujba in plan orizontal si tot am gasit ulei scurs. busonul pare foarte etans. cred ca e vorba de acel racord. voi cauta si eu o cutie pe masura iar ochelari mi-am luat deja doua perechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Patrulator a explicat absolut corect ce se intampla.

Cel mai intalnit sistem de ungere al lantului este cu un rezervor si o duza ( celebra gaurica ). La acest sistem , este normal sa se scurga ulei daca ungerea functioneaza corect . Prin cadere, uleiul pica in orificiu si este dirijat prin pana pe canalul lantului. Asa se face ungerea. Daca ai ulei in rezervor si drujba sta , iar gaurica nu este infundata ...uleiul se scurge incet si ai pata sub drujba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Cel mai intalnit sistem de ungere al lantului este cu un rezervor si o duza ( celebra gaurica ). .

 

La modelele noi de Sthil ,ungerea este facuta cu ajutorul unei pompe.Nu are voie sa piarda ulei In cazul expus sa nu fie o exagerare cu uleiul ramas pe lama in conditiile in care aparatul a fost depozitat intr-un sac din plastic si pastrat in masina batuta de soare.

Cam toate modelele mici (Sthil, Husqvarna)au pompa de ulei. Modelele mai vechi de capacitate mica nu beneficiau de pompa si daca aveau rezervorul de ulei plin sau erau depozitate agatate de maner cu lama in jos(valabil si ptr.cele electrice),aveau scurgeri de ulei.

Editat de pitonul
Rubicon 2.8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Drujbe

 

Nu stiu nici un model de Stihl care sa mai foloseasca ungerea fara pompa , fie ea mica sau mare ... Epoca in care ungerea era cu gaurica liber-pisacioasa sau/si asistata de presiunea din evacuare e una in care eu n-am activat , si d-asta nu stiu ... care modele au ungerea cu 'gaurica' ?

 

Uleiul mai poate curge din rezervorul de ulei si pe la depresorul rezervorului , dar numai in cazul in care s-a folosit un ulei extrem de vascos si agregatul e murdar in zona depresorului ( un mic dop poros prin care nu poate curge uleiul dar prin care aerul poate intra in rezervorul de ulei pe masura ce uleiul este consumat ). Dar ... e o supozitie cu bataie lunga , e posibil dar putin probabil ...

 

Oricum , sunt si eu curios ce-o fi ... la o drujba noua .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare