pathfinder Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Am aflat de mai multa vreme ca motorul de Pathfinder R51 are sistemul de recirculare a gazelor de esapament (EGR), o chestie buna pt partea eco, dar distructiva in timp pt motor :hl(tot felul de depuneri...). A reusit cineva sa blocheze (fara sa afecteze functionarea computerului si implicit a motorului) EGR-ul? Pe forumurile din strainatate am vazut ca e o operatiune foarte obisnuita, implica insa si ceva reglaje ulterioare la partea electronica. Pt. Pathfinder nu am gasit info, doar pt Patrol... Stie cineva daca se poate face in RO asa ceva? :tk :cl Pathfinder 2.5TD (2007) Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade Posted October 8, 2010 Share Posted October 8, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Vezi sa nu ai probleme cu noxele la ITP dupa asta. Cauta pe net ca sigur gasesti. Eu am auzit asta dar nu m-am gandit sa o fac exact pentru ce am scris mai sus. Pentru semnarea petitiei, aici: http://www.rosiamontana.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pathfinder Posted October 8, 2010 Author Share Posted October 8, 2010 (edited) Vezi sa nu ai probleme cu noxele la ITP dupa asta. Cauta pe net ca sigur gasesti. Eu am auzit asta dar nu m-am gandit sa o fac exact pentru ce am scris mai sus. Sunt de acord ca in urma acestei modificari noxele vor fi poate altele, dar... la ITP merg o data la 2 ani, iar motorul merge aproape in fiecare zi. Din ce am vazut pe net, la motoarele de Patrol mai noi, e o procedura reversibila. Practic se introduce o placuta de metal care blocheaza accesul gazelor la nu stiu ce valva. Se poate monta, se poate demonta dupa nevoie. Am vazut de asemenea poze cu motoare cu EGR-ul activ, si deja la 80.000 km aveau niste depuneri de toata frumusetea. :dr3 asta este ceea ce as vrea sa evit: http://i1231.photobucket.com/albums/ee507/pathfinder2046/NissanPatrol.jpg Edited October 8, 2010 by Astral :cl Pathfinder 2.5TD (2007) Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Uite aici un topic de Navara cu motorizare D40/YD25DDTI. Se pare ca este si destul de usor si are si ceva eficienta. Totusi as face un test de noxe inainte si unul dupa. Just for fun! Pentru semnarea petitiei, aici: http://www.rosiamontana.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
prus Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Personal nu cred ca e o idee tocmai buna. Nu stiu daca vei simti o crestere sau o scadere de putere decat 'placebo'. Oricum ECU masinii primeste date de la sonda lambda ce se afla pe traseul de esapament. Nemai recirculandu-se parte din gaze, implicit noxe multe, sonda lambda va citi 'putin oxigen' si e posibil sa dea comanda la ECU sa 'taie' din combustibil. Poti avea apoi aceeasi putere-cuplu la o cursa mai mare a pedalei de acceleratie. Deaceea cred ca trebuie musai resoftat ECU dupa noile valori. In principiu 'anularea' EGR-ului e o treaba extraordinar de simpla. Se poate face la orice motor. Il dai jos din suruburi, iar traseul de evacuare ramane gol acolo, adica daca pornesti motorul cu EGR-ul scos se va auzi ca si cum ai toba sparta. Acuma, in locul EGR-ului pui o flansa oarba, metalica, care o confectionezi dintr-o tabla de 4 mm, pt a nu se defoma din cauza caldurii. Flansa o etansezi cu ceva silicon de temperatura. Daca vrei musai EGR-ul dat jos, faci si resoftare si n-ai stres la ITP. Daca totusi vrei mai multa putere-cuplu, e destul o resoftare. Succes in alegerea facuta !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssrli Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Personal nu cred ca e o idee tocmai buna. Nu stiu daca vei simti o crestere sau o scadere de putere decat 'placebo'. Oricum ECU masinii primeste date de la sonda lambda ce se afla pe traseul de esapament. Nemai recirculandu-se parte din gaze, implicit noxe multe, sonda lambda va citi 'putin oxigen' si e posibil sa dea comanda la ECU sa 'taie' din combustibil. Poti avea apoi aceeasi putere-cuplu la o cursa mai mare a pedalei de acceleratie. Principalul motiv ar fi sa scapi de mizeria ce se formeaza in admisie, dupa EGR...cresteri de putere slabe sanse. Sonda lambda pe diesel ? La diesel-urile din generatia respectiva ce le-am vazut debitul se regleaza in functie de debitmetru de aer sau senzor de presiune in galeria de admisie.. '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Daca ar fi sa fac asa ceva sigur nu pentru consum ca nu merita. In schimb mai ajuti motorul, nu mai are probemele cu microparticulele care intra in cilindru din gazele arse si de aici nu mai ai depuneri asa de mari. Adica prelungesti viata motorului. Apoi el va merge putin mai elastic avand mai mult oxigen in compozitie, nu are intarzieri in reactie ca si cu EGR. Nu are sonda lambda ci MAFS (Mass Air Flow Sensor) adica botezat romaneste debitmetru de aer. Apropo, atentie la starea MAFS ca daca aveti filtre de tip K&N care dupa curatire se lubrifiaza exista posibilitatea ca senzorul sa se acopere cu uleiul din filtru tras de aerul din admisie (depresie) si da eroare de tip "check-engine". Bine, si daca nu aveti K&N exista sansele respective doar ca putin mai scazute. Asa ca verificati din cand in cand starea senzorului MAFS. Bafta! Pentru semnarea petitiei, aici: http://www.rosiamontana.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
soimu Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 egr ul NU functioneaza tot timpul, el se deschide de la o anumita turatie VACUMATIC daca blochezi furtunul de vacum e rezolvata problema placute e cazul cand egr e stricat si sta deschis sau nu inchide tot timpul si atunci merge rau motorul din cauza asta scoti furtunul de vacum, pui pe furtun o bila de rulment micuta, (3 mm diametru) pui furtunul la loc acum egr NU mai deschide nu fa teste de gaze, daca poti niciodata, pt ca turatiile aalea aberante in gol sunt un pericol real pentru motor si cutie de viteze, si cu ccat mai putine cu atat mai bine nu cred ca influenteaza testele de gaze, pt ca degeaba recircula o parte din gaze... ele tot atat de poluate sunt, si inafara de ce se depune in motor...tot trebuie sa iasa afara, fie arse o data fie arse de 25 ori forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
prus Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 La mine la serviciu s-au adus Nissan Pathfinder si Iveco Mastiff noi si cei ce le intretin spun ca dupa euro 4 toate motorizarile au sonde lambda. Parerea mea este ca nu debitmetrul de aer comanda valva EGR, ci un 'senzor' de pe evacuare. Cantitatea de 'fum negru' la iesirea finala este totusi vizibila ochiometric atunci cand EGR nu lucreaza cum trebe. Am avut Mercedes din 2003 cdi la care EGR nu facea treaba cum trebe si am fost respins la RAR. Intors acasa cu coada-ntre picioare am curatat: EGR, tubulatura de aspiratie si epuratorul de gaze - alta masina a fost. Consider ca toti acei ingineri care au alocat zeci de mii de ore de calcul pt asa ceva, au stiut ceea ce fac si de ce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobinator Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Prus : sigur au stiut ce fac si stiu in continuare ! Dar ceea ce fac ei , nu are neaparat legatura cu rezistenta motorului in timp cat are cu poluarea ! Adica ca sa dezvolt un pic -motoarele au ajuns la concluzia ca , cu acest Egr rezista suficient de mult cat sa iasa din garantie dar indeplinesc si normele noi privind poluarea . Deci masura inventarii EGR este o masura ecologica si nu una inginereasca de imbunatatire a performantelor motorului . Eu am scos EGR de la patrolul meu cu o tablita interpusa la un moment dat undeva (revin cu o poza ) , nu ma pricep prea bine la mecanica . Pathfinder daca vrei sa stii mai multe amanunte despre acest procedeu iti recomand sa vb cu cineva specializat (vezi nissan4x4 de pe forum cunoaste aceste masini extrem de bine ). Ce am constat eu este ca masina parca trage un pic mai bine (doar o idee) , fum scoatea si inainte si acum la fel de mult cand o calc . Cred ca , creste o idee consumul , dar sincer nu mi-am luat Patrol pentru consumul scazut ! B.B.B. -BIG BAD BUG! T44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
prus Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 E forte corect ceea ce spui. Adevarul e undeva la mijloc. Poluarea este acum prima grija, totusi cred cu tarie ca anularea unui EGR la un motor de generatie noua trebuie neaparat recorelati parametrii pt ca 'ECU sa mearga in mintile lui'. Cred ca acea crestere de putere e totusi 'placebo'. Vorbind de masini ce nu sunt pt sosele, mai degraba faci o modificare a raportului in diferentiale si deja ai cuplu mai mare. Poti umbla apoi la dimensiunea si greutatea pneurilor, etc. Cat despre 'imbacsirea' motorului, da, e mai moale daca elimini EGR-ul, dar, cat vrei sa te tina un RK, 1.000.000 de km??? Nu poti la un motor de chinuiala sa ii ceri prea multe. Pana la urma omu' va face probabil modoficarea si apoi stie singur daca asa ramane sau schimba cum a fost. Oricum ar fi, e bine de stiut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssrli Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Cat despre 'imbacsirea' motorului, da, e mai moale daca elimini EGR-ul, dar, cat vrei sa te tina un RK, 1.000.000 de km??? Pe mine spre exemplu m-au convins depunerile de pe galeria de admisie. Ingreuneaza mult debitul de aer si se lasa cu temperaturi pe evacuare mai mari, ceea ce nu imi place :sc Influenta mare e reducerea temperaturilor de combustie, care duce la reducerea unor noxe. Consolarea dupa ce il dezactivezi e ca reduci emisiile de CO2 :grin: Ar fi fost frumos daca puteai incerca cu acel CDI din 2003 testul de gaze dupa curatarea fiecarei componente, sa poti vedea exact ce influenta are fiecare :) '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prus Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Ar fi fost frumos daca puteai incerca cu acel CDI din 2003 testul de gaze dupa curatarea fiecarei componente, sa poti vedea exact ce influenta are fiecare :) Crad ca cel mai mare efect l-a avut curatarea galeriei de admisie aer, care era cu 25-30% mai mica in dimensiuni datorita depunerilor. Daca nu dai aer suficient pt ardere, degeaba lucreaza EGR-ul, debitmetrul, ori 'n' senzori, arderea va fi incompleta, deci fum negru. Oricum vad ca toti suntem pe aceeasi frecventa, doar ca ne exprimam in cuvinte diferite. Toate cele bune !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Eu nu am spus ca debitmetrul comanda EGR-ul ci doar ca nu are sonda lambda. Iar Pathfinderul meu din 2005 este Euro 3. Intradevar, tentatia de a merge pe mana sutelor de ingineri este mare. Doar ca in anumite privinte deciziile se iau pe alte considerente si nu de catre ingineri. Iar interesul majoritatii producator de masini este sa vanda mult si oamenii sa schimbe masina macar odata la 5 ani, in medie. Daca masinile ar functiona k lumea multi ani, fara ca motorul, inima masinii, sa cedeze nu stiu cat de profitabila ar fi afacerea. De acord si cu considerentele ecologice doar ca prin inlocuirea EGR se pare ca, cel putin din acest punct de vedere, emisiile scad. De asemenea depunerile in motor scad, deci se prelungeste viata masinii. Si asta nu intotdeauna este in favoarea constructorului :wink: Daca citesti o sa vezi ca nimeni nu zice de cresteri semnificative de putere ci doar o elasticizare a motorului, adica timpul de reactie mai bun. Probabil ca la o cutie automata cum am eu, se simte mai bine asta datorita unei intarzieri oricum "planificata" din soft. La cutiile manuale acea intarziere nu exista. Ai apasat pe acceleratie si masina instant pleaca. Eu cred totusi ca ECU face automat analiza calitatii amestecului si regleaza automat necesarul de combustibil/aer. Ar fi totusi interesant de pus masina pe tester inainte si dupa (nu test de noxe cu accelerarile alea idioate!!!) si sa vezi parametrii motorului. De acolo se poate vedea daca e ok sau trebuie reglat ceva. Desi ma indoiesc ca la ce dezvoltare a ajuns acel ECU nu o face automat in functie de ce gaseste la admisie. @prus: 25-30 % mai mica admisia de aer din cauza depunerilor? Mi mi se pare extrem de mult. Cred ca mai e ceva acolo cu probleme... La mine dupa aproape 100.000km nici nu se vede ceva pe interior admisiei. Pentru semnarea petitiei, aici: http://www.rosiamontana.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssrli Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 @prus: 25-30 % mai mica admisia de aer din cauza depunerilor? Mi mi se pare extrem de mult. Cred ca mai e ceva acolo cu probleme... La mine dupa aproape 100.000km nici nu se vede ceva pe interior admisiei. Probabil se leaga de stilul de condus... Dar am vazut si mai urate decat 25-30%. Uite ce delicios arata aici un EGR de pe TDI VAG :ha: http://www.kansascitytdi.com/intake%20cleaning_files/image001.jpg Imagineaza-ti acum ce debit de aer are prin gatuirea aia :( '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prus Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Pai nu aer trece pe acolo, ci gaze de esapament. Valva EGR de fapt deschide sau inchide traseul gazelor catre recirculare. Nu se recircula intreaga cantitate de gaze de esapament. Ori prin scoaterea EGR si punerea in locul lui a unei flanse oarbe cred ca va lasa in permanenta traseul deschis catre motor. Doar daca se mai monteaza o flansa oarba pe tubulatura ce merge catre motor. Eu am fost la RAR cu un Mercedes 220 din 2003 ce avea traseul de recirculare gaze nu chiar ca cel din poza, dar apropiat si cand au turat nebuneste motorul a inceput sa iasa fum ca dupa o Raba incarcata ce suie o panta. Dupa ce am curatat s-a schimbat treaba in bine. Nu stiu ce sa zic, elimina EGR-ul, dar trebuie sa obturezi traseul ce duce gazele la recirculare spre motor, ca doar cu flansa oarba deasupra mai rau faci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssrli Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Ce am pus eu in poza e galerie de admisie :grin: '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Ce am pus eu in poza e galerie de admisie :grin: Adica este galeria de admisie catre EGR sau admisia aerului catre motor? Pentru semnarea petitiei, aici: http://www.rosiamontana.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pathfinder Posted October 22, 2010 Author Share Posted October 22, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Ma bucur mult ca discutia despre EGR a inceput sa prinda contur! :y In strainatate pe multe anunturi de mica publicitate, EGR blocat - este mentionat de multe ori la atuurile masinii. Ideea cu EGR-ul mi-a venit citind un document foarte detaliat despre intretinerea Patrolului ZD 30, m-am gandit ca poate s-o potrivi ceva si la Pathfinder (partial, desigur :grin:). Aici puteti citi mai multe si puteti descarca si fisierul (in engleza). http://www.patrol4x4.com/forum/showthread.php?t=31418 Voi incerca sa traduc in romana in special partea cu EGR-ul, tipul e foarte transant. :cl Pathfinder 2.5TD (2007) Link to comment Share on other sites More sharing options...
prus Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Eu nu am spus ca debitmetrul comanda EGR-ul ci doar ca nu are sonda lambda. Iar Pathfinderul meu din 2005 este Euro 3. Ieri m-am interesat personal si Nissan Pathfinder la noi la serviciu sunt din 2007, sunt euro 4 ( ......E4 )si au sonde lambda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Hai sa ne intelegem ca vorbim pe langa: EGR la motoarele diesel functioneaza diferit fata de cele cu benzina si anume inlocuieste o parte din oxigenul necesar combustiei cu gaze deja arse din sistemul de evacuare. (la benzinare inlocuieste din amestecul de ardere direct in camera de combustie, deci diferita fata de diesel) MAF (debitmetru) este senzorul pe admisia de aer dupa filtru care determina masa de aer intrata in instalatie in functie de temperatura, presiune, densitate si transmite aceasta informatie ECu pentru reglarea corecta a masei de aer necesara combustiei Senzor Lambda: senzor montat pe evacuarea gazelor si care masoara concentratia de oxigen pe iesire prin asta regland de fapt raportul dintre aer si combustibil pentru a nu fi nici prea bogat in combustbil nici prea sarac in oxigen. In cazul EGR-ului diesel el lucreaza in bucla cu debimetrul (MAF). Pentru mai multe informatii pe intelesul tuturor va rog cititi aici: sper ca acest link sa fie pe intelesul tuturor! Iar pentru colegul Prus il rog sa citeasca si aici, despre sonda lambda! Lectura placuta si sa ne vedem la blocarea / scosul EGR-ului.... . Pentru semnarea petitiei, aici: http://www.rosiamontana.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
eugenTL Posted October 26, 2012 Share Posted October 26, 2012 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 La pathfinderul familiel a fost schimbat o data EGR-ul, dar am ajuns si la racingcode(sper sa nu fie reclama) unde se putea renunta la el atat mecanic cat si din soft. Ultima varianta era mai buna, insa datorita unor "combinatii" s-a pus un EGR nou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nae rx 4 Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 Ieri m-am interesat personal si Nissan Pathfinder la noi la serviciu sunt din 2007, sunt euro 4 ( ......E4 )si au sonde lambda. senzor oxigen .....nu sonda lambda ( e un fel de ioana deghizata in marie -au aceeasi palarie) masinile de care vorbesti tu sunt cu FILTRU ACTIV DE PARTICULE...si mai au pe acolo si un senzor diferential de presiune si vreo 2 de temperatura si alt ecu si alt egr ...mai e si o clapeta de aer in plus etc daca masina NU are FAP recomand cu caldura elimimarea EGR ului pur si simplu inlocuiesti garnitura dinspre egr de la teava aia gofrata cu o tabla .... in cel mai rau caz ti se va aprinde martorul de depoluare in bord (asta depinde de varianta de soft ce o ai in ECU ) ...la cat de bine e facuta harta de avarii la nissan cred ca o sa mergi mult si bine ....daca se aprinde becul mai trebuie un soft de EGR OFF si ai scapat la gaze nu se prinde nici dracul ca ai egr ul blocat ( singurul analizor de gaze pt motoare diesel e in bucuresti la rar ul mare ) la statiile itp au opacimetru si ala nu se prinde daca oxidul tau de azot are un atom sau doi ... in cazul in care masina are FAP atunci datele problemei se schimba mult rahatul ala de egr pe langa depoluare mai are si rol in controlut temperaturii in camera de combustie (baga gaze arse pt a controla arderea si a micsora temperatura) atunci trebuie lasat sa lucre' in mintile lui altfel risti sa prajesti motorul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big.Ursu Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 (edited) Re: Blocare EGR la Pathfinder R51 rahatul ala de egr pe langa depoluare mai are si rol in controlut temperaturii in camera de combustie (baga gaze arse pt a controla arderea si a micsora temperatura) atunci trebuie lasat sa lucre' in mintile lui altfel risti sa prajesti motorul Pentru cazul in care afirmatia ta nu se refera strict la modelul de mai sus (pe care nu pot spune ca-l cunosc) iata gandurile mele...cei care si-au montat (dintr-un motiv sau altul) un ceas EGT, dupa blocarea EGR-ului toti au sesizat o scadere cu 50oC-70oC a temperaturii gazelor de evacuare. Acest EGT este o masura directa a "iadului" din intimitatea motorului. Cu cat mai mare, cu atat e mai nasoala treaba pentru motor. Cei cu Patrol ZD30 stiu foarte bine la ce ma refer si pot intari cele spuse de mine. De fapt, la un motor ZD30, poate cel mai mare bine care i se poate face este sa fie scutit de spurcaciunea aia de EGR. PS1> Postarea mea se poate considera cu caracter general, pentru ca suntem multi si cu diverse masini carora le-am facut un bine si le-am blocat blestematia aia de EGR. PS2> Sugerez un exercitiu de imaginatie...un jogging dimineata....aer curat...alergam....respiram profund...daca trecem printr-o zona urat mirositoare...care nu o putem ocoli....mai alergam cu aceeasi tragere de inima ??? Edited July 4, 2013 by Big.Ursu NADS Fitted Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul. Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts