Guest new kid in town Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 (edited) constructorul mercedes ca si ,mai apoi ssangyong,din ratiuni de confort si pentru a satisface un numar cat mai mare de consumatori livreaza motorizarile diesel cu setari de medie,si are in vedere atat nivelul de zgomot cat si marja de rezerva ce-i confera motorului o fiabilitate mai mare. apoi apar si se dezvolta optiunile custom in tuning. ce ma gasit pe siturile englez si australian dedicat ssangyong mi-a tras atentia intrun mod deosebit. se pare ca setarile de mai jos sunt facute chiar de tuneri autorizati,iar lista e marisoara. la ce se refera? pompa de injectie a motorului diesel 2.9 in varianta turbo dar si cel non turbo este in varianta clasica ,cu guvernor. printre functiile acestuia sunt si cele de reglare a cantitatii maxime de combustibil injectat ,relanti,s.a. aici s-au aplecat proprietarii de musso din anglia si australia in intreprinderea lor. exista un reglaj de limitare a cantitatii de combustibil ,de debitare,in limbaj aprox. demontand capacul guvernorului vom gasi acest surub de reglaj in coltul dein stanga jos. http://yfrog.com/5xpost751176586766thumbj asa cum il avem reprezentat schematic in linkul atasat,este notat cu "full load" rotindul ccw,cantitatea de combustibil este marita,spun acestia,si creste puterea motorului. ei se refera la o rev de 1/1 pana la 3/4. este f probabil ca dupa ce s-a facut aceasta relantiul sa fie mai mare sau sacadat,neregulat,si se va regla din reglajul de "idle" tot in dorinta de a imbunatati timpul de reactie intre momentul actionarii acceleratiei si raspunsul motorului se reduce cu 1/4 ccw,presiunea regulatorului booosterului. ratiunea ar fi axata pe relatia dintre presiuni,stiind ca guvernorul e comandat de booster,practic de presiunea la un moment dat din acesta si va fi,in cazul unei presiuni mari in booster intarziat in timpul de reactie la accelerare. http://yfrog.com/msmanifoldcompj acesta se gaseste cf imaginii din linkul de mai sus sub galeria de admisie. http://yfrog.com/nethescrewspainj am dat inca o imagine a guvernorului cu pozitia surubului de reglaj a full load,practic limitatorul de full load. cei ce au facut aceste modificari sunt f incantati de rezultate. practic acestea se fac cu pompa montata pe masina,la o deschidere a reglajului de full load de o tura se va monta capacul temporar,se va faca o proba de functionare,si prin tatonare se va ajunge la reglajul optim. trebuie sa spun ca inainte de orice interventie in sensul acesta trebuie verificate toate furtunele si galeriile de aer,trebuie desfundate,curatate,si apoi se va purcede la reglaje. suruburile de reglaj,in cazul unor pompe "virgine" vor fi protejate cu plastic,acesta se va indeparta cu o surubelnita. personal stiu ca aceasta este posibil,adica o imbunatatire a performantei motorului,am facut reglaje de genul acesta dar pe motoare navale,de alte dimensiuni. fiabilitatea nu este afectata daca se realizeaza reglaje ce determina o ardere completa a combustibilului. trebuie sa fim atenti si la fumul evacuat. aceasta e o propunere de luat in seama ,pompa,se debiteaza pe bancul pompagiului,asa cere cartea,dar va spun ca vor aparea,chiar si asa unele neajunsuri,fum,relanti instabil sau variabil,de aceea cel mai bun reglaj se face pe motorul unde pompa urmeaza a functiona. asta este propunerea mea spre dezbatere si o idee de imbunatatire a performantelor motorului diesel . lumea in targ vorbeste de o crestere a puterii de pana la 143 CP. unul spune ca a obtinut aceasta cifra la testul dyno.:y se foarte poate,in opinia mea. http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/index.php?showtopic=1828 veti gasi totul despre aceasta in urmand linkul de mai sus.:x Edited October 25, 2010 by new kid in town Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest new kid in town Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Re: un upgrade doar din setari al motorului 2.9td http://yfrog.com/5avacuumsystemfor29tdengid am adaugat si sistemul de vacuum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts