Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

samurai cu probleme la injectie


vijorelus
 Share

Recommended Posts

Salut!

Am o problema cu mersul pe benzina.

Se ineaca inca de la pornire. Am si gaz pe ea si pe gaz merge perfect.

Am masurat presiunea la benzina la intrarea in injector si este 2,7 asa cum scrie ca trebuie sa dea pompa de benzina).

Am dus-o in service si oamenii nu stiu de unde sa se apuce. Zic ca ar trebuii sa o pun pe tester fiindca banuiesc ca un senzor ceva nu functioneaza cum trebuie. Tester nu gasesc pe aici prin zona. (Slatina Olt). O sa incerc la Craiova sa vad daca gasesc. Masina este din 97 si are mufele de cuplare la tester in compartimentul motor.

Cand pornesc masina, porneste dar nu merge rotund si scoate un fum negru intens iar dupa vreo 2 min de relantii se ingatuie si moare.

Daca aveti vreo idee va rog sa ma ajutati ca nu vreau sa schimb vacumuri si senzori degeaba. Oamenii din service spun ca nu-si dau seama de ce baga injectorul prea multa benzina. Dar daca este o cauza la ardere? Poate ea baga cat trebuie dar nu arde corect.

Specific ca pe gaz merge perfect.

Am dat si gazul jos si tot prost merge pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Salut!

Am o problema cu mersul pe benzina.

Se ineaca inca de la pornire. Am si gaz pe ea si pe gaz merge perfect.

Am masurat presiunea la benzina la intrarea in injector si este 2,7 asa cum scrie ca trebuie sa dea pompa de benzina).

Am dus-o in service si oamenii nu stiu de unde sa se apuce. Zic ca ar trebuii sa o pun pe tester fiindca banuiesc ca un senzor ceva nu functioneaza cum trebuie. Tester nu gasesc pe aici prin zona. (Slatina Olt). O sa incerc la Craiova sa vad daca gasesc. Masina este din 97 si are mufele de cuplare la tester in compartimentul motor.

Cand pornesc masina, porneste dar nu merge rotund si scoate un fum negru intens iar dupa vreo 2 min de relantii se ingatuie si moare.

Daca aveti vreo idee va rog sa ma ajutati ca nu vreau sa schimb vacumuri si senzori degeaba. Oamenii din service spun ca nu-si dau seama de ce baga injectorul prea multa benzina. Dar daca este o cauza la ardere? Poate ea baga cat trebuie dar nu arde corect.

Specific ca pe gaz merge perfect.

Am dat si gazul jos si tot prost merge pe benzina.

 

Ia legatura cu Tzuparu( CFantana). Este expert in Samurai.

Edited by pavel_vn
Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Cauta si tu in discutiile existente si ai sa gasesti modul in care se face diagnoza la motoarele de Samurai pe injectie. Undeva in instalatia electrica exista o mufa la care doua contacte se pun in scurt iar la bord un bec martor CHECK ENGINE o sa-ti transmita niste semnale luminoase de lunga si scurta durata de timp (ordinul secundelor) care se transforma in coduri numerice (13, 24...)in functie de care ai sa depistezi buba.:old

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

am facut testul cu check engine si imi da eroare 45.

am cautat intabel si imi da: Idle Switch Circuit Shorted .......... TPS, Wiring, ECM

Ce inseamna mai exact?

II fac reset si apoi imi da 12 dupa care pornesc motorul si apare iarasi 45.

12 e ok dar dupa pornire fac iarasi testul si da 45.

deci 45 este problema, dar poate ma ajuta cineva care stie la ce se refera Idle Switch Circuit Shorted

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

TPS - este un dispozitiv rotund atasat de corpul injectorului, care are 4 conductori colorati, in care exista un circuit care supravegheaza pozitia clapetei de acceleratie. Cam pe aici se invart problemele de cod 45, influenteaza mersul in relanti al motorului. Bafta

SAMURAI SJ stock
Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Da. L-am gasit numai ca mie ca efect o ineaca.

Calculatorul imi da cod 45.

Are cineva de rezerva pentru proba si apoi il trimit inapoi si-mi iau unul nou.

Sper sa gasesc. La ce bani o fi?

dar as vrea intai sa testez apoi sa inlocuiesc cu unul nou.

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Am gasit un articol interesant care descrie functionalitatea si diagnosticarea TPS-ul:

http://www.autozone.com/autozone/repairguides/Suzuki-Samurai-Sidekick-Tracker-1986-1998-Repair-Guide/ELECTRONIC-ENGINE-CONTROLS/Throttle-Position-Sensor-TPS/_/P-0900c15280088297

 

Ma gandesc ca asta ar fi si cauza problemei mele cu relantiul.

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

am sunat la unix si TPS -ul costa 1100 ron.

prefer sa il verific si sa vad daca pot regla ceva pe la el. documentatie am.

wow! 11mil pentru un amarat de contact cu mai multe pozitii? o fi aurit sau ce-o avea ca si la americani l-am gasit la peste 200usd.

 

eu o sa-l desfac saptamana viitoare sa vad daca nu cumva are mizerie in el sau alte probleme care se pot repara usor.

 

ti-au dat si un cod astia de la unix pentru aceasta piesa ca eu nu am gasit-o la ei pe site.

 

@proof. nus' ce naiba are ca nu ma lasa sa deschid link-u ala. imi cere sa ma inregistrez. tu le-ai deschis pe amandoua fara inregistrare?

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

am luat documentatia de pe linkurile date aici si am recurs la masurarea, calibrarea TPS-ului.

toate masuratorile mi-au dat bine, apoi am recurs la calibrare. Totul este ok.

Am resetat ECU si apoi am pornit motorul. merge bine 15 secunde dupa care se ineaca. Fac testul cu Chech engine si imi da tot eroare 45.

Nu stiu pe unde sa mai scotocesc.

Cat despre reglarea TPS lucrurile par complicate dar nu este chiar asa. Dupa insusirea partii teoretice lucrurile se desfasoara lesne si rapid. Multumesc pentru link.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Salut!

la mine eroarea e 44, dar in tabel zice ca ar fi aceeasi defectiune ... contactul/potentiometrul TPS (si nu TPS!)

Am gasit ceva teorie+practica pt alt model

http://wiki.r31skylineclub.com/index.php?title=Throttle_Position_Sensor

Probabil ca eroarea 44 sau 45 este in functie de care dintre cele 2 contacte/potentometre are defectiunea...

Arata ca 2 "platine" care culiseaza (functie de rotirea clapetei de acceleratie)pe 2 tablite cu rol de conductor/potentiometru.

 

Voi ati mai rezolvat ceva ? :hl

parca nu as desface si sa nu le ai pot pune la loc... nu imi sta in fire, dar masina nu este a mea, eu numai o utilizez.

La simtome scrie ceva ca motorul nu trage bine , ceea ce si mie imi da senzatia - parca nu toti cei 69 cai sunt acolo... deci nu este vorba numai de relanti. La mine relantiul e reglat si numai din surub, dar socul automat sare de 2000-2500 cand e foarte frig

Samurai SJ , Papuc 4x4, YamahaTenere, Golf4TDI, A4B7, DaciaSN, Fiesta2, Renault19D, yaris1,33

Cine minte si fura

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

am desfacut borna - si apoi mufaTPS, era ff curata(mufa cu garnitura), dar i-am dat cate un jet de spray pt contacte, am mai dat 2 jeturi senzorului care dirijeaza vacumul (banuiesc ca ala e socul automat) de la capsula vacumatica care ajusteaza pozitia clapetei de acceleratie (pt relanti)... le-am pus la loc si eroarea 44 s-a transformat in 12, adica OK... am parcurs 5-6 km nu am observat diferente , iar martorul artata tot 12 pt diagnoza.

 

PS- care e diferenta intre TFI engines si MFI engines ? eu am TFI

Samurai SJ , Papuc 4x4, YamahaTenere, Golf4TDI, A4B7, DaciaSN, Fiesta2, Renault19D, yaris1,33

Cine minte si fura

Link to comment
Share on other sites

Re: samurai cu probleme la injectie

 

am desfacut borna - si apoi mufaTPS, era ff curata(mufa cu garnitura), dar i-am dat cate un jet de spray pt contacte, am mai dat 2 jeturi senzorului care dirijeaza vacumul (banuiesc ca ala e socul automat) de la capsula vacumatica care ajusteaza pozitia clapetei de acceleratie (pt relanti)... le-am pus la loc si eroarea 44 s-a transformat in 12, adica OK... am parcurs 5-6 km nu am observat diferente , iar martorul artata tot 12 pt diagnoza.

 

PS- care e diferenta intre TFI engines si MFI engines ? eu am TFI

 

fa si tu cum am facut eu: am fdat cu spray de contact la toate contactele electrice ale electrovalvelor de vacum si am rezolvat problema.

 

si eu eram chitit sa dau jos tpm-ul dar inainte sa o fac i-am aplicat tratamentul asta si, surpriza, problema s-a remediat... se intampla acum fo 2 luni parca

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Fratilor am ajuns si eu in sfarsit, cu zilele astea libere, la capitolul desfacut si curatat TPS. Problema e ca dupa ce am desfacut cam tot ce se putea desface pentru a scoate aceasta piesa, am ramas cu doua fire care sunt cuplate in blocul injectorului, pe partea opusa TPS-ului propriuzis. Aceste doua fire vin de cealalta parte, conectate intr-o mufa in care se conecteaza si cele 4 fire ale TPS-ului, deci fac parte din ansamblul TPS si trebuiesc deconectate si ele pentru a inlatura cu totul piesa in discutie.

 

Eu am desacut furtunul de admisie care leaga filtrul de aer de blocul de injectie si flansa superioara a acestuia din urma. Acele doua fire de plastic sunt prinse de blocul injector prin intermediul unei mufe de plastic care ar trebui sa culiseze in sus o data inlaturata flansa superioara. Mi-e teama insa ca va trebui sa demonez si injectorul, sau cel putin cele doua suruburi superioare.

 

Ma puteti ajuta cu informatii legat de desfacerea acestor doua fire?

 

Multumesc.

 

-----------------

 

LE

 

M-am prins care e treaba :id

 

Cele doua fire vin defapt de la injector si se conecteaza in aceeasi mufa cu a TPS-ului. Intrebarea este ce fac mai departe? Demontez TPS-ul cu tot cu injector (o fi bine sa scot injectorul de la locul lui?) sau ma chinui sa scot firele injectorului din mufa TPS-ului?

 

IMG_5310.thumb.jpg.51dab76d9c19be7b155dcd5ade6fca4f.jpg

Edited by omoroka

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 months later...

Re: samurai cu probleme la injectie

 

Fratilor am ajuns si eu in sfarsit, cu zilele astea libere, la capitolul desfacut si curatat TPS. Problema e ca dupa ce am desfacut cam tot ce se putea desface pentru a scoate aceasta piesa, am ramas cu doua fire care sunt cuplate in blocul injectorului, pe partea opusa TPS-ului propriuzis. Aceste doua fire vin de cealalta parte, conectate intr-o mufa in care se conecteaza si cele 4 fire ale TPS-ului, deci fac parte din ansamblul TPS si trebuiesc deconectate si ele pentru a inlatura cu totul piesa in discutie.

 

Eu am desacut furtunul de admisie care leaga filtrul de aer de blocul de injectie si flansa superioara a acestuia din urma. Acele doua fire de plastic sunt prinse de blocul injector prin intermediul unei mufe de plastic care ar trebui sa culiseze in sus o data inlaturata flansa superioara. Mi-e teama insa ca va trebui sa demonez si injectorul, sau cel putin cele doua suruburi superioare.

 

Ma puteti ajuta cu informatii legat de desfacerea acestor doua fire?

 

Multumesc.

 

-----------------

 

LE

 

M-am prins care e treaba :id

 

Cele doua fire vin defapt de la injector si se conecteaza in aceeasi mufa cu a TPS-ului. Intrebarea este ce fac mai departe? Demontez TPS-ul cu tot cu injector (o fi bine sa scot injectorul de la locul lui?) sau ma chinui sa scot firele injectorului din mufa TPS-ului?

 

[ATTACH=CONFIG]125975[/ATTACH]

 

 

Salutare , cum ai rezolvat pana la urma ?

 

(am si eu aceiasi problema )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use