Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pajero 89 benzina 2600 - Nu se cupleaza fatza


Guest akraptor
 Share

Recommended Posts

Guest akraptor

Buna ziua si bine v-am gasit. Am aflat de forumul aceste de la Nicu Nike.

Am o problema cu Pajero-ul meu din 89. Am incercat cu zapezile astea sa cuplez fatza dar fara nici un rezultat. Pe bord imi arata ca, cupleaza si in 4L si 4H dar practic nu se intampla nimic. Schimbatorul merge parca o idee prea usor decat eram obisnuit. Am auto hubs. Am mai avut mici probleme in trecut in sensul ca deblocam fatza, dar dupa cateva sute de metri se auzea un uruit moment in care opream masina cat puteam de repede si dadeam 1-2 metri in spate ca sa deblochez cum trebuie. Am mers 10 ani cu masina asta fara nici o problema. Iarna asta mi-a facut figura. Poate sa fie o problema cu cuplajele planetarelor????!

 

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero 89 benzina 2600 - Nu se cupleaza fatza

 

... Poate sa fie o problema cu cuplajele planetarelor????

 

E foarte posibil.

Poti verifica foarte simplu in felul urmator: Cuplezi de la maneta si fata dupa care pui pe cineva sa se uite sub masina daca cardanul fata se invarte in timp ce tu inaintezi incet.

Cel mai indicat este ca sa schimbi cuplajele automate cu MRL-uri manuale pe care le cuplezi tu cand ai nevoie. Nu e atat de comod pt ca trebuie sa te dai jos din masina dar e mai sigur.

Link to comment
Share on other sites

Guest akraptor

Re: Pajero 89 benzina 2600 - Nu se cupleaza fatza

 

... Poate sa fie o problema cu cuplajele planetarelor????

 

E foarte posibil.

Poti verifica foarte simplu in felul urmator: Cuplezi de la maneta si fata dupa care pui pe cineva sa se uite sub masina daca cardanul fata se invarte in timp ce tu inaintezi incet.

Cel mai indicat este ca sa schimbi cuplajele automate cu MRL-uri manuale pe care le cuplezi tu cand ai nevoie. Nu e atat de comod pt ca trebuie sa te dai jos din masina dar e mai sigur.

 

Am incercat si asta Max. Dar am facut-o cu rotile fatza ridicate ( pe o platforma la Autozone). Din pacate planetarele si cardanul nu se misca cand invart rotile cu mana.

 

Ce actioneaza cuplarea planetarelor? Ceva electro-magnetic, vacumatic?

Link to comment
Share on other sites

Guest akraptor

Eu zic ca am planetare. .doh

 

Poate sa fie o problema de gresaj?! Nu am mai gresat acolo ( la auto hubs) de peste un an de zile. . si am folosit masina extrem de rar anul trecut. . mai mult a stat.

 

Chestia e ca nu se aude nici un clang! cand cuplez din maneta.

Link to comment
Share on other sites

Daca cuplajele sunt automate invarti degeaba cu mana de roata,trebuie sa invarti cu mana de planetara si sa plece roata.Ele se cupleaza in momentul in care planetarele incep sa se invarta,angrenate de cardanul fata(prin intermediul diferentialului) si se decupleaza cand dai inapoi.

Ideea e ca daca unul nu merge nu trage fata!!

Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006

KAMIKAZE TEAM

Link to comment
Share on other sites

Guest akraptor

Costin, nu te-am mai sunat ca am aflat ce are. Evident cuplajele. . .

 

Gasesc pe undeva cuplajele astea la pret mai mic ca la Al Padrino? adica 383 Euro/piesa??!!?

 

Stie cineva cum se numesc astea in engleza?

 

Multumesc anticipat,

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca MRL - ul are acelasi principiu de functionare ca al Nissan - ului Terrano; la acesta din urma, MRL - ul are in componenta " brakes kit", in fapt doua inele metalice responsabile de cuplare/decuplare si care au o limita maxima de uzura, deci sint consumabile; la Terrano, cind grosimea celor doua frine cuplate este sub 15,4 mm, se recomanda schimbarea in set a acestora. Diferenta: un MRL Terrano la Alpadrino 19 MILIOANE lei, un kit frine MRL 4,5 milioane. Verifica si acest aspect, ar putea fi vorba despre uzura normala a kit-ului de frine si nu un defect.
Link to comment
Share on other sites

Guest akraptor
Nu stiu daca MRL - ul are acelasi principiu de functionare ca al Nissan - ului Terrano; la acesta din urma, MRL - ul are in componenta " brakes kit", in fapt doua inele metalice responsabile de cuplare/decuplare si care au o limita maxima de uzura, deci sint consumabile; la Terrano, cind grosimea celor doua frine cuplate este sub 15,4 mm, se recomanda schimbarea in set a acestora. Diferenta: un MRL Terrano la Alpadrino 19 MILIOANE lei, un kit frine MRL 4,5 milioane. Verifica si acest aspect, ar putea fi vorba despre uzura normala a kit-ului de frine si nu un defect.

 

Nu stiu daca e acelasi mecanism, dar am vazut ce s-a defectat adica un inel cu un opritor dreptunghiular pe interiorul cercului. Opritorul ala era ciobit. Oricum m-am invatat minte sa nu mai pornesc altfel decat ff. incet dupa ce angajez maneta. Eu aveam obiceiul sa cuplez maneta si sa-i dau dau destul de tare in demaraj fatza/spate.. . Eh. .acuma stiu. Ma rog, masina nu are decat 19 ani. 8)

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic , ar putea fi una din frine; oricum, inainte sa iei o decizie mergi la Costin sa vada si el despre ce este vorba.

 

Solutia e niste AVM-uri noi,manuale.

Stiu ca Manole a dat pe ele 3-400 E stul,noi noute.

O sa ma interesez.

Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006

KAMIKAZE TEAM

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic , ar putea fi una din frine; oricum, inainte sa iei o decizie mergi la Costin sa vada si el despre ce este vorba.

 

Solutia e niste AVM-uri noi,manuale.

Stiu ca Manole a dat pe ele 3-400 E stul,noi noute.

O sa ma interesez.

 

subscriu !!!

 

cred ca sunt mai ieftine !! sper sa nu gresesc ,dar ce pot sa spun sigur este un lucru

 

cele manuale sunt sfinte !!!

Patrol...lung...urat si dus cu pluta...nume de cod...Animalu !!!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use