Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced


peptanstefan
 Share

Recommended Posts

Sunt nou posesor de Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced si va rog sa-mi explicati cum se cupleaza 4x4.Cum se cupleaza maneta mica la ultima pozitie de pe ea? Mentionez ca langa maneta de viteze (langa bricheta). are un buton pe care scrie A T mode.Ce face acest buton? Multumesc!:tk Edited by kato
:tk
Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4

 

Cuplarea in 4x4 greu ultima pozitie se face cu masina scoasa din viteza si se apasa pe maneta in jos pt a intra pe ultima pozitie.

Trecerea din 2H in 4H se poate face din mers (la viteza mica).Din 4H in 4HLC si mai departe trecerea se poate face doar de pe loc (cu schimbatorul de viteze la cutia automata in N ).In sens invers aceleasi reguli.La revenirea in 2H din 4H , rotile FATA mai raman o perioada cuplate cu planetarele (martorii din bord clipesc).Mersul inapoi este recomandat (dar nu obligatoriu) pentru a decupla mai repede rotile din fata.

Modelul pe care il ai este cu cutie manual asau automata?

 

Butonul de AT inseamna Automatic Transmition si modifica anumiti parametrii la cutia de viteza.

Uite ai aici manualul:

http://wssro.com/pajero.pdf

  • Like 1

Sorin Priboi, aproape pieton ....

________________________________________________________________________________________________________

Daca stii sa vezi ceva bun in fiecare om, aproape toti vor sfarsi prin a vedea ceva bun si in tine. -Ben Carson

Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

depinde ce tip de transmisie ai... super select sau easy select

cate pozitii ai pe selectorul de transmisie ? 3 (2H,4H, 4L) sau 4 (2H,4H, 4HLC, 4LCL)

in functie de ce tip de transmisie ai vei primi si raspunsurile .... unele pot mai mult, alte mai putin dar sunt mai fiabile.. etc etc

poti sa iti faci si aici: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=40187&highlight=easy+select .... o idee despre tipul de transmisie de la Mitsu

Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

butonul A/T Mode este pt cutia de viteze. Pe PWR schimba treptele la turatie mare pentru demaraj maxim(la mine undeva pe la 6500rpm), pe HOLD shimba treptele la turatie mica pentru consum minim(~2500rpm) si normal(cand nu este aprins nimic in bord) este un compromis intre consum si putere.

 

2H tractiune spate

4H tractiune integrala se poate merge si pe asfalt uscat datorita diffului central

4H cum a zis un coleg mai sus se poate cupla si in mers dar nu la viteza mare

4HLC(4x4 diff central blocat) si 4LLC(4x4 diff central blocat, reductorul este in treapta de forta) se cupleaza doar in stationare si schimbatorul sa fie pe pozitia N.

pe 4HLC si 4LLC se merge doar in conditii de aderenta scazuta.

Edited by mitsu3.5v6
Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

ca si complectare la 4HCL ...

defapt nu este un diferential central blocat ci o cutie de transfer.

modul 4HCL la super select este identic ca si functionare la 4H de la easy select.

 

*cand se cupleza oricare din variantele de tractiune integrala ideal ar fi ca masina sa fie complect oprita si cu rotile nevirate si in pozitia de N a cutiei de viteze automata sau punctul mort la manuale.

*cand se decupleaza tractiunea integrala si se trece la tractiune spate ideal ar fi sa se mearga 2-5 m invers decat ultimul sens in care masina s-a deplasat cu tractiune integrala. Exemplu: daca s-a mers cu fata atunci se opreste masina, se trece selectorul in pozitia 2H si se executa manevra de mers cu spatele cca 2-5 m. In acest fel protejezi MRL-urile de la roata.

Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

In acest fel protejezi MRL-urile de la roata.

 

 

 

pajeroul de care vb el cred ca nu are MRLuri, nu prea am vazut Pajero 91-99 cu MRL, cuplul este transmis fuzetei printr-o flansa..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

Salut.Am si eu un pajero 2.8 automat si am probleme cu,cutia de viteze mi se aprinde in bord un bec A/T si din a 5 a sare in a 3 a si dupaia nu mai schimba deloc dar asta mi s-a intamplat dupa ce am schimbat uleiul la cutie.

 

 

daca se aprinde at-ul la bord inseamna ca uleiul in cuti este la o temperatura mult prea mare si cred ca ai probleme mari cu cutia .

Mitsubishi Pajero 3500 v6
Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

butonul A/T Mode este pt cutia de viteze. Pe PWR schimba treptele la turatie mare pentru demaraj maxim(la mine undeva pe la 6500rpm), pe HOLD shimba treptele la turatie mica pentru consum minim(~2500rpm) si normal(cand nu este aprins nimic in bord) este un compromis intre consum si putere.

 

2H tractiune spate

4H tractiune integrala se poate merge si pe asfalt uscat datorita diffului central

4H cum a zis un coleg mai sus se poate cupla si in mers dar nu la viteza mare

4HLC(4x4 diff central blocat) si 4LLC(4x4 diff central blocat, reductorul este in treapta de forta) se cupleaza doar in stationare si schimbatorul sa fie pe pozitia N.

pe 4HLC si 4LLC se merge doar in conditii de aderenta scazuta.

 

 

salut.

hold-ul la mine ma ajuta la plecarea de pe loc pe gheata,noroi etc..

Mitsubishi Pajero 3500 v6
Link to comment
Share on other sites

Re: Mod de functionare 4x4 Mitsubishi Pajero automat 2,8td ,model exced

 

butonul A/T Mode este pt cutia de viteze. Pe PWR schimba treptele la turatie mare pentru demaraj maxim(la mine undeva pe la 6500rpm), pe HOLD shimba treptele la turatie mica pentru consum minim(~2500rpm) si normal(cand nu este aprins nimic in bord) este un compromis intre consum si putere.

Explicatia este una eronata, cu PWR ai dreptate insa cu restul esti destul de departe de adevar.

1.Butonul Power face cutia sa schimbe un pic mai sus vitezele si totodata durata de schimb a vitezelor este mai mica

2. Butonul Hold face ca masina sa plece de pe loc in viteza a doua, pentru a evita derapajul rotilor la plecarea de pe loc pe suprafete alunecoase! (zapada, gheata)

Aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?43255-Power-hold-changeover-switch-pajero-automat-92-95 aveti discutia intreaga unde s a dezbatut mai pe larg problema si s a ajuns la concluzia corecta si completa.

Salut.Am si eu un pajero 2.8 automat si am probleme cu,cutia de viteze mi se aprinde in bord un bec A/T si din a 5 a sare in a 3 a si dupaia nu mai schimba deloc dar asta mi s-a intamplat dupa ce am schimbat uleiul la cutie.

Pajeroul tau teoretic si foarte probabil si practic are 4 viteze, si in principiu daca ti se aprinde becul AT inseamna ca uleiul din cutie nu este potrivit si/sau s a incalzit foarte tare dintr un motiv sau altul (poate chiar utilizare necorespunzatoare a cutiei)

Pentru restul colegilor, nu confundati BUTONUL A/T care este de comanda cu MARTORUL DIN BORD AT care ne da informatii despre starea uleiului din cutie de obicei.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use