jantorero Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 (edited) As dori sa stiu daca se poate realiza o schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata 2,5 TD pajero MK2 (ma refer la un buton ceva....ptr deplasari normale)-gen tiptronic. Edited February 21, 2011 by jantorero Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 (edited) Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? parerea mea ...cutia de mitsu....e bine asa cum e....daca vrei sa schimbe mai repede....pui alta....cu toata electronica aferenta acum daca merita sau nu...tu stii mai bine... Edited February 20, 2011 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 (edited) Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? Nu merita,dar daca merg 60 km zilnic cu viteza de 40-60km/h....(coloane,radare,etc) ma dispera !!! .Ar putea fi actionata ultima trepta printr-un impuls,ceva...ma gandesc si eu . Edited February 20, 2011 by Astral Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
katlin Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? La pompa de injectie are un cablu(tija) care actioneaza cutia concomitent cu acceleratia, desfa tija aia provizoriu si fa o proba apoi vii sa ne spui cum e. Tot de acolo se regleaza cum vrei sa schimbe treptele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted February 23, 2011 Author Share Posted February 23, 2011 (edited) Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? Nu cred ca este mecanica comanda,totusi multumesc ! -Astept cu mare interes idei si sfaturi Edited March 2, 2011 by jantorero Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted March 2, 2011 Author Share Posted March 2, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? Daca se poate o schema electrica ! Unde este pozitionat calculatorul ?(partea electronica) -Stie cineva ? Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex4x4 Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? La modelul cu volan pe dreapta , calculator pentru cutia de viteze automata este undeva in stanga pedalelor . Ca sa fiu mai precis , tragi mocheta de sub consola (e bagata intr-un colt sub consola centrala) si te uiti pe acolo . E de dimensiuni cam ... 10x7cm . Daca nu intelegi , fac maine o poza , numai adu-mi aminte cu un PM Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8 Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristi69 Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? La mine la 3.2 automata,in mod manual nu pot schimba in treapta a 5-a decit la peste 55 km/h.Pentru ce vrei tu cred ca ti s-ar potrivi o cutie manuala. Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionutt daniel Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? Cablul de la pompa poti sa il mai slabesti ca sa nu retrogradeze la cea mai mica apasare de pedala. Vitezele le va schimba tot acolo. Hyundai Terracan 2.9crdi Link to comment Share on other sites More sharing options...
scaiceanu marian Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? Asta e 2.5 n-ai ce-i face! E un coleg aici pe forum care avea aceasi nedumerire ca si tine si a incercat toate variantele! Pana la urma a rezolvat problema : a trecut la 2,8! Bafta multa! Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted March 3, 2011 Author Share Posted March 3, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? Eu cred ca un senzor de turatie comanda calculatorul (conditionat de temperatura si avans)care la randul sau actioneaza comenzile de schimbare a treptelor. -Consider ca o masurare cu un osciloscop s-au frecvetmetru sa poate stabili ce carecteristici are impulsul pe care-l da senzorul turatie (pe de-o parte)s-au iesirea calculatorului ,-unde se poate injecta manual semnalul respectiv- de unde ar rezulta schimbarea prematura. -Un meserias in electronica auto poate lumina aceasta dilema a mea....teoretic ar functiona... . p.s. -La ce coleg se referea domnul marian scaiceanu ? Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RETI Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? S-ar putea sa fie doar din cauza incalziri premature a uleiului din cutie....mai bine pui un radiator de ului cu loc de circulare aer sau evantual cu coler...nu ai sapoti sa faci nimic ...fiindca chiar daca vei da impuls in elctrovalve sa deschida alt circuit de ulei nu va putea sa invinga momentul adica sa reusesti sa schimbi in a 5-a la 50km/ .h saus a umbli la arcuri si bile daca nu e eelectronica...asta ee parerea mea pur personala. Am cutie de viteze automata pe american si stiu ce vb cu cat se incalzeste va schimba mai sus pune radiator mai mare sau curatal pe care il ai sau daca nu ai pune si ai sa vezi diferente de asemenea uleiul ..nu pune agip daca scrie shell dextron II ..pune specificatie de rpoducator. ...in rest eee rebus. Sa iti povestesc o intamplare a pus agip dextron II si mi-a borsit peste tot am zis gata cutia...opa..am lasat-o o saptaman si cand s-o duc la atelier am zis sa ii pun niste ulei sa nu merg cu ea fara si i-am pus shell ce scria productaorul si am mers inca 200000 fara sa schimb discuri... Land Rover Discovery I Mercury Sable LR serie III Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Re: Schimbare mai rapida,POSIBIL ? S-ar putea sa fie doar din cauza incalziri premature a uleiului din cutie....mai bine pui un radiator de ului cu loc de circulare aer sau evantual cu coler...nu ai sapoti sa faci nimic ...fiindca chiar daca vei da impuls in elctrovalve sa deschida alt circuit de ulei nu va putea sa invinga momentul adica sa reusesti sa schimbi in a 5-a la 50km/ .h saus a umbli la arcuri si bile daca nu e eelectronica...asta ee parerea mea pur personala. Am cutie de viteze automata pe american si stiu ce vb cu cat se incalzeste va schimba mai sus pune radiator mai mare sau curatal pe care il ai sau daca nu ai pune si ai sa vezi diferente de asemenea uleiul ..nu pune agip daca scrie shell dextron II ..pune specificatie de rpoducator. ...in rest eee rebus. Sa iti povestesc o intamplare a pus agip dextron II si mi-a borsit peste tot am zis gata cutia...opa..am lasat-o o saptaman si cand s-o duc la atelier am zis sa ii pun niste ulei sa nu merg cu ea fara si i-am pus shell ce scria productaorul si am mers inca 200000 fara sa schimb discuri... Multumesc ptr sfat , ideea ramane de analizat ! Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionutt daniel Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? Eu am demontat de proba cablul care pleaca de la pompa la cutie si rezultatul este ca nu mai retrogradeaza la apasarea brusca a acceleratiei. Mi se pare mai bine asa, atat din punct de vedere al performantei cat si la consum, nu zic de protectia asupra motorului, care se tura ca nebunul. Cred ca asa va ramane pentru o perioada, iar cand am nevoie pot actiona butonul OD. Sunt curios de efectele asupra consumului prin oras. Hyundai Terracan 2.9crdi Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? Eu am demontat de proba cablul care pleaca de la pompa la cutie si rezultatul este ca nu mai retrogradeaza la apasarea brusca a acceleratiei. Mi se pare mai bine asa, atat din punct de vedere al performantei cat si la consum, nu zic de protectia asupra motorului, care se tura ca nebunul. Cred ca asa va ramane pentru o perioada, iar cand am nevoie pot actiona butonul OD. Sunt curios de efectele asupra consumului prin oras. -Vrei sa spui ca acum cablu sta in aer !?! Ai facut ceva semn ? Ce motor si ce an ? Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassai Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? eu nu inteleg un lucru ! Daca cutia schimba normal si bine de ce trebuie sa umblati la ea ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantorero Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? eu nu inteleg un lucru ! Daca cutia schimba normal si bine de ce trebuie sa umblati la ea ? Din mai multe motive....unul dintre ele este revolutia dsv ! Mai ! dar nu va convine chiar nimic?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? Eu am demontat de proba cablul care pleaca de la pompa la cutie si rezultatul este ca nu mai retrogradeaza la apasarea brusca a acceleratiei. Mi se pare mai bine asa, atat din punct de vedere al performantei cat si la consum, nu zic de protectia asupra motorului, care se tura ca nebunul. Cred ca asa va ramane pentru o perioada, iar cand am nevoie pot actiona butonul OD. Sunt curios de efectele asupra consumului prin oras.[/quote acel cablu e comanda kick-down, adica a retrogradarii in treapta inf la apasarea la blana a acceleratiei, functie menita sa te ajute in depasiri sau urcari in offroad. Parghia cablului actioneaza o servovalva in cutie ce variaza presiunea circuitului hidraulic de comanda . Poti castiga , prin renuntarea la aceasta functie , acolo , o reducere de consum de 0,5-1 litru / 100km dar : - pierzi zvacul la depasiri ....... riscant, pericol de accidente - risti sa prajesti cutia in off road, pt ca neretrogradand viteza vei patina grozav treptele superioare ale cutiei. Sfatul meu e sa bagi cablul la loc ............. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionutt daniel Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? Da, sta in aer momentan merg doar pe asfalt si nu am obiceiul sa-i "dau in gura". Nu o las asa, dar il voi slabi in asa fel incat sa actioneze doar la finalul cursei de acceleratie. Inainte de demontare actiona putin mai jos de jumatate, uneori fiind chiar enervanta. Hyundai Terracan 2.9crdi Link to comment Share on other sites More sharing options...
edyman26 Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Re: schimbare mai rapida a treptelor la o cutie automata ? Cea mai buna solutie e sa nu umbli la ea; nu incerca teorii. Daca te "roade" mai bine cauta solutii pe gugle si vezi ce poti face dar solutii clare, testate. Parerea mea..:grin: SAAB policy "We believe that safety means avoiding accidents. Not just surviving them." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts