Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?


omoroka
 Share

Recommended Posts

Salutare oameni buni.

 

Ma tot framanta in ultima vreme ideea obtinerii unor caluti in plus la masina, mai ales ca ureaza sa-i montez un sistem servo care s-ar putea sa o lesine un pic pe doamna veverita. Daca pe deasupra s-ar mai putea obtine si o reducere de consum (stiu ca suna pervers :grin:) ar fi inca si mai bine.

 

Pana acum 3 idei mi-au venit in cap:

 

1. traditionala inlocuire a catalizatorului cu o teava. Daca a mai incercat cineva asa ceva rog sa posteze.

 

2. am gasit pe eBay dracia asta si nu stiu daca sa o inghit sau nu.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p5197.c0.m619&item=350439799820&viewitem=&category=42604

Producatorul zice despre ea ca se monteaza pe coloana de admisie si creaza un vortex care contribuie la imbunatatirea amestecului rezultand cativa caluti in plus si un consum mai optim. Probabil creaza un fel de efect coanda... nu stiuu ce sa zic, voi credeti lucrul asta?

 

3. o alta chestiune care e in mare voga acuma si pe care de asemenea nu stiu daca sa o inghit este cea de imbunatatire a amestecului de carburant cu hidrogen obtinut din electroliza apei.

http://www.hho-plus.com/?gclid=CJyaxa-HvacCFcoe3wodRFq2Bg

 

Ultimele doua ar merge mana-n mana daca ar fi adevarate.

 

Chip tuningul cred ca iese din discutie, intrucat veveritele noastre nu prea au chip :ha:

 

Ce parere aveti de lucrurile astea?

 

De asemenea daca ati experimentat alte metode de crestere a puterii motorului, va rog sa le expuneti in acest topic.

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Eu am montat catalizatorul(din motive de Euro3,taxa auto,etc) si parca am pus remorca dupa ea; deci, daca-l scoti,vei avea ceva putere in plus,nu stiu cum ai sonda lambda. Am mai scos toba intermediara, am scos viscocupla ventilatorului si am pus unul electric, filtru K&N, si am scos la Discovery 9l/100 km, de la 11 inainte.

Land Rover Discovery td5 1999

Jaguar XJ8 2002

Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Eu am montat catalizatorul(din motive de Euro3,taxa auto,etc) si parca am pus remorca dupa ea; deci, daca-l scoti,vei avea ceva putere in plus,nu stiu cum ai sonda lambda. Am mai scos toba intermediara, am scos viscocupla ventilatorului si am pus unul electric, filtru K&N, si am scos la Discovery 9l/100 km, de la 11 inainte.

 

bun asa. chiar face minuni filtrul KN?

 

@florum: parca nu as renunta la injectie :grin: Asa ar mai fi si varianta adaptarii unui Turbo, scumpa si greu de ajustat... cu atat mai greu la motorul pe injectie

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Pentru citiva caluti in plus:

 

- Scoate catalizatoul

-Scurteaza traseul evacuarii, adica monteaza toba pina in rezervor

- Goleste toba finala de site (da e cu zgomot)

-Pune un filtru K&N si/sau unul din acela sport (ciuperca)

- Bujii Iridium

-Injector de 1,6

 

Ar mai fi si axa cu came si inca citeva mici modificari dar care sint prea costisitoare si deja o dam in teorie si ne departam de partea practica si realizabila cu un buget decent.

 

Dar daca vrei caluti in plus, nu cred ca vrei si economie de combustibil.Ca nu prea se pupa bine una cu alta :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Acest filtru K&N merge cu Snorkel?

Exista vreo carcasa pentru el?

Ma gendesc in cazul in care se doreste si putere si o siguranta din punctul de vedere al limitarilor in lupta cu apa de nivel mare.

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Filtrele de aer mai putin restrictive gen K&N nu stiu daca sunt o solutie pentru offroad, prin ce praf mergem noi...

O evacure mai putin restrictiva poate ajuta, oricum se obtine un castig proportional cu puterea motorului care nu este tocmai generoasa la Suzuki, eu cred ca se va simti.

Am mai citit pe la altii, motoarele ce au multi km prezinta tot felul de depuneri, hidrocarburi, uzuri specifice... Eu i-as face o fisa dyno sa vad mai intai daca motorul estecat de cat inmintile lui, m-as stradui sa il aduc cat mai aproape de standard apoi modificari.

Atentie turbo implica riscuri semnficiative precum si modificari majore la un motor care este stock normal aspirat.

@Landcruiser
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

In mod normal, filtrul K&N este facut pentru fiecare model anume.Practic inlocuieste filtrul de hirtie in carcasa filtrului de aer.Smecheria este ca este facut din nu stiu ce material iar dupa folosire, se spala si se unge din nou, folosindu-se si folosindu-se...

@omoroka- razatoarea aia de se pune la intrarea galeriei de admisie, nu stiu daca produce schimbari sesizabile in comportamentul motorului, dar este stiut ca turbionarea aerului o importanta majora.Exista un roman care a inventat un filtru de aer smecher care reduce consumul de combustibil cu pina la 25% si are o durata de viata mult mai lunga.Iti dai seama ca nu prea il iubesc producatorii de consumabile auto.:ha1

Cealalta varianta, mi se pare cam prea SF si cum spuneam, nu cred ca-si justifica costurile.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Pentru a marii puterea motorului:

filtru Kn

axe came(acestea nu maresc puterea ci iti dau cuplu la turatii mai mici)

Snorkel

serpisori inox

Cu redusul consumului e cam naspa.....sa nu mai zic ca toate astea cumparate duc la un pret care nu-l prea scoti din economia de combustibil!

Vrei consum mic....renunta la ideea de putere marita ci incalta masina cu anvelope de maxim 185,nu depasii 3000 ture,etc...sau cumpara-ti skoda fabia 1.4 diesel

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Plusurile in cazul, K&N sunt semnificative pentru motoare de curse(asfalt) creste debitul de aer, faptul ca se pot refolosi... dar aici vorbim de offroad unde praful este la el acasa

Din pacate nu am gasit un test specific pentru masini offroad in ceea ce priveste capacitatea de filtrare pentru diferite tipuri de filtre de aer, am gasit ceva pentru motocilclete http://www.roadkill.com/~davet/moto/air.filters.html se observa cateva diferente intre filtre de hartie si cele K&N. Este net-ul plin de comparatii...

As pastra filtrul original pentru o masina de ture sau offroad decent.

Ca exemplu dupa fiecare concurs inlocuiam filtrul de aer al masinii si nu din considerente estetice...

As folosi K&N - de preferat in carcasa originala, pentru o aplicatie exclusiv motorsport unde oricum nu mi-as face prea mari griji in eventualitatea unor reparatiil capitale la motor.

@Landcruiser
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Fiind vorba de un motor oarecum "clasic", trebuie sa apelezi la scoala veche.

 

Trebuie sa ai o curgere cat mai lina a gazelor. Si cele de admisie si cele de evacuare. La evacuare e mai nasol de rezolvat problema din pricina zgomotului, ca scoateai toate tobele si puneai o teava de 2".

 

Alex sugera serpisori inox. Asta inseamna trasee separate pe fiecare cilindru cu peretii oglinda -> curge gazul pe acolo in voie.

 

La axele cu came castigul e foarte bun, dar trebuie sa gasesti unele studiate foarte bine. Diagrama motorului sta in ele.

 

Briz-briz-urile de la ebay nu cred ca te ajuta foarte mult. Ideea cu instalatia de hidrogen e foarte buna, in teorie, dar consumul mare de curent pentru obtinerea de hidrogen te face sa intri intr-o bucla. Pierzi putere si cresti consumul ca sa faci hidrogen ca sa eficientizezi arderea, deci cred ca ajungi la zero :grin:.

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

:ha: ma faci sa rad. Porcaria aia nu face decat sa obstructioneze fluxul de aer la turatii mai mari. Sunt cazuri in care 30% nu obtii nici cu o turbina clasica. http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_supercharger#Electric_superchargers_vs._Belt_Driven

Cativa caluti, cat sa compenseze servo, cred ca poti sa-i obtii din evacuare (scoti catalizator si site) filtru aer normal, dar schimbat la timp si din vascozitatea uleiului folosit. Putin din fiecare si se aduna. Sau...un Swift dispus sa doneze motorul. Exista pompe de servo electrice, dar nu stiu cat o fi una la dezmembrari.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Salutare oameni buni.

 

Ma tot framanta in ultima vreme ideea obtinerii unor caluti in plus la masina, mai ales ca ureaza sa-i montez un sistem servo care s-ar putea sa o lesine un pic pe doamna veverita. Daca pe deasupra s-ar mai putea obtine si o reducere de consum (stiu ca suna pervers :grin:) ar fi inca si mai bine.

 

Orice prelungire, obturare, deviere, etc. a a traseului de absorbtie a aerului, duce la o incalzire suplimentara a aerului aspirat si la scaderea (mai mult sau mai putin sesizabila) a puterii motorului. "Razatoarea" e rahat.

Pina si inlocuirea tubului de absorbtie gen "furtun de aspirator" cu unul cu interiorul plan aduce ceva in plus.

 

Marirea (simtitoare a) puterii motorului si totodata a scaderii (simtitoare a) consumului, la masina ta (daca vorbim de cea din avatar), este perfect posibila.

Reteta ar fi urmatoarea:

 

  1. O lasi mai jos
  2. Pui cauciucuri mai mici si mai "civile"
  3. Nu parasesti asfaltul

 

:ha:

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Am vazut undeva un "tunning" tare.

 

Pe evacuare , nu stiu unde se punea un Y cu o clapeta de sens.

 

Cand mergeai in oras masina era silentioasa iar cand vroiai putere , miscai calpeta si gazele ieseau direct afara , nu mai treceau prin tobe deloc.

 

Pare logic si simplu , la vara o sa testez practic ideea.

http://bestwinch.ro/14-exemplu-de-montaj

Trolii Kingone

Trolii BestWinch

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

OK, deci fara razatoare, fara HHO dar urmarim sa umblam la evacuare.

 

Ideea clapetei la evacuare este foarte buna. Insa din ce materiale ar putea fi facuta ea astfel incat sa reziste la temperaturile alea ridicate. O sa caut pe net mai multe info despre ea.

 

Treaba cu superchargerul electric nu prea e fezabila. Am citit ca poate sa manance si 100A iar la turatii mari ale motorului mai degraba sa obtureze admisia. O idee buna ar fi sa se poata decupla la o anumita turatie, dar chiar si asa pare destul de complicata treaba.

 

Hai sa vedem ce idei mai apar :wink:

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Am vazut undeva un "tunning" tare.

 

Pe evacuare , nu stiu unde se punea un Y cu o clapeta de sens.

 

Cand mergeai in oras masina era silentioasa iar cand vroiai putere , miscai calpeta si gazele ieseau direct afara , nu mai treceau prin tobe deloc.

 

Pare logic si simplu , la vara o sa testez practic ideea.

Ideea in sine nu este rea deloc, pentru a sunta traseul de evacuare bypass-ul trebuie efectuat relativ aproape de motor undeva pana in prima detenta, atentie rolul tobelor este si acela de a sparge flacarile , noua evacuare va scoate flacari lejer trebuie rutata undeva spre exterior sa nu cumva sa prajeasca ceva pe sub masina.

@Landcruiser
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

neaparat magneti... ajuta!

 

creste puterea cu 30% ... minim garantat!

 

PS - postul este un pamflet, dar magneteii aia sunt super, daca imi colantez masina cu magnetei o sa merg nu pe gratis, dar mi se si inmultesc prin diviziune moleculele de benzina si ajunga sa vand la altii benzina.

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Interesanta ideea cu Y-ul :br. Poate fi pus inainte de catalizator (daca n-ai vreo sonda lambda dupa) si facut din metal cu garnitura de azbest. Nu o sa dea cu flacari pentru ca o poti prelungi cu teava de 2" cat e nevoie. Si uite asa o sa ai o evacuare standard pt oras, ITP etc si una 'custom' pentru off.

Butonul 'edit' s-a scos intentionat sau se lucreaza la forum?

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Salutare!

Si eu ma gandesc la treaba cu Y-ul de ceva vreme, si din pricina puterii dar si mai important din cauza sunetului care nu imi place deloc cum suna cu tot traseul de evacuare si prefer sa fie fara jumate din traseu.

Asadar unde gasesc niste informatii despre acesti "robineti" (cum le zic eu), sau cum se numesc mai tehnic ?... sa pot cauta eu pe net :wink:

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

"Y"-ul de care vorbiti echipeaza unele modele de serie. De exemplu, la Mitsubishi evo 8 am vazut asa ceva in toba de esapament, care este inchis cu ajutorul unui arc calibrat.

4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Toate masinile mai cu "oua" au asa ceva. Si anume la iesirea din toba, una dintre cele doua tevi e "directa" si inchisa cu o clapeta rotativa (ca la carburator), comandata cu vacuum ("doza" de vacuum e direct linga). Cealalta teava e prin sitele tobei. La o anumita turatie vacuum-ul actioneaza (deschide) clapa si gazele parcurg traseul drept.

klappe.thumb.jpg.7ff9a5e72c601039bdb35fa76d714471.jpg

 

 

Se gaseste si de cumparat pt. tunning. Electrica sau cu vacuum

 

k_213_k_sum-670150_w.jpg.58a827b3efd074c95d7d7e46d8ec0155.jpg

http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.oettle-tuning.de/WebRoot/Store8/Shops/61293769/4B85/93B8/84E9/6353/8DDF/C0A8/2A95/CC68/7.00509.00.0_4.JPG&imgrefurl=http://www.oettle-tuning.de/Auspuffklappe-60-mm-Unterdruck&usg=__U0CvcrmfPq0B4CJQ179ArZF3G1Y=&h=600&w=800&sz=534&hl=de&start=25&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=851gsrls1kH9AM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dauspuffklappe%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dde%26safe%3Doff%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=9j53Tc-vBcas8QOS372gDA

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Toate masinile mai cu "oua" au asa ceva. Si anume la iesirea din toba, una dintre cele doua tevi e "directa" si inchisa cu o clapeta rotativa (ca la carburator), comandata cu vacuum ("doza" de vacuum e direct linga). Cealalta teava e prin sitele tobei. La o anumita turatie vacuum-ul actioneaza (deschide) clapa si gazele parcurg traseul drept.

[ATTACH=CONFIG]100406[/ATTACH]

 

 

Se gaseste si de cumparat pt. tunning. Electrica sau cu vacuum

 

[ATTACH=CONFIG]100407[/ATTACH]

http://www.google.de/imgres?imgurl=http://www.oettle-tuning.de/WebRoot/Store8/Shops/61293769/4B85/93B8/84E9/6353/8DDF/C0A8/2A95/CC68/7.00509.00.0_4.JPG&imgrefurl=http://www.oettle-tuning.de/Auspuffklappe-60-mm-Unterdruck&usg=__U0CvcrmfPq0B4CJQ179ArZF3G1Y=&h=600&w=800&sz=534&hl=de&start=25&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=851gsrls1kH9AM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dauspuffklappe%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dde%26safe%3Doff%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=9j53Tc-vBcas8QOS372gDA

 

 

Patrolator, ca intotdeauna: ThE Best One :h5

Merci de lamurire. O sa caut sa vad in Romania cine ar putea livra asa ceva... dar daca stau sa ma gandesc un pic, taica-miu a facut multe tobe de dacia la viata lui. Cred ca as putea sa o fac si singur daca-mi pun mintea la contributie, iar electroclapa o cumpar de pe net. Timp sa avem, ca de nu... dam banul, asta e :grin:

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

Am gasit si eu pe internet minunea asta de Y, dar este foarte foarte scumpa. Cel manual este 68 de lire, ce-l electric vreo 250 de lire si unul super rudimentar, cu o flansa, si un capacel prins cu piulite fluture, vreo 24 de lire.

Eu m-am gandit sa fac o valva deasta manuala, dar nu stiu din ce si cum, ma intereseaza sa mai si etanseizeze cat de cat sa nu bage gazele in masina.

@omoroka, daca pui mana pe unelte si te apuci de mesterit, sa ne spui si noua, sau nu ar fi mai bine sa deschidem un topic nou ? pe tema "Cut Out" ...

PS: Audi TT mai are minunea asta....

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Ce putem face sa mai obtinem niste CP in plus?

 

foarte interesanta treaba cu Y-cul. chiar am asa ceva acasa de la o masina oarecare la iesirea din galerie spre tobe se unesc doua tevi si cred ca ar merge foarte bine puse invers. trebuia sa deschideti acest topic acum o luna cand eram la capitolul tobe, dar nu se stie cand ma hotarasc sa le dau jos si sa le modific. doar clapeta sa vad din ce material o fac. respect pt :cl

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use