Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 autoutilitara


7MEDIA1
 Share

Recommended Posts

Va rog sa ma ajutati sa gasesc o firma care are acceptul RAR pentru a transforma o GRand Vitara 3 usi din M1 in N1 autoutilitara. SIngura firma pe care am gasit o e din Harghita Loyd si mai au nevoie de autorizari. Taxa de prima imatriculare e vreo 6000 de euro, euro 2 din 2000 cu motor de 2000 cmc .

Multumesc foarte mult!:tk

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Desi ai fi gasit si singur daca ai fi cautat mai atent in forum, uite aici:

http://www.rarom.ro/cs-uploads/lista_societati_autorizate.pdf

Mai departe, cred ca te descurci singurel...

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Merci mult.Am sunat aproape la toata lista , sustin ca nu au autorizare RAR pentru Suzuki, adica nu pot emite Declaratie de Conformitate pentru modificarile facute, astfel incat sa pot trece rarul pentru modificarea categoriei.

Singura firma pe care am gasito este cea de la Harghita,dar trebuie asteptat si mi expira asigurarea si certificatul de autentificare RAR. Ar mai fi si varianta sa i fac eu modificarea intr-un service neautorizat si sa ma duc la Bucuresti pentru omologare individuala si artizanala, dar costurile sunt mari si nu am nici siguranta ca trec RAR ul.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

A facut cineva chestia asta pana acu ptr vitara?

Trebuie si eu sa o inmatriculex si 2000 euro nu dau pe taxa de poluare!

Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Eu m-am interesat de conversia in autoutilitara pentru un Patrol GR. Asta ca sa evit impozitul nesimtit. Am ajuns la concluzia ca mai bine ma las pagubas, ma costa conversia de ma usca, plus balamucul cu drumuri la RAR, etc. Miscarea devenea rentabila dupa o gramada de ani, si nu prea isi avea rostul. Asa si tu, s-ar putea sa constati ca nu merita cheltuiala cu transformarea + taxe, s-ar putea sa iesi tot la 2000euro, daca nu chiar mai mult.

Edited by Astral

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Ca sa nu mai pierzi timp, si sa consumi energie, trebuie sa stii ca din ultimul trimestru al anului trecut s-au schimbat conditiile de omologare ca autoutilitara a unui autoturism.

Mai pe scurt, daca nu are omologare N1 in alt stat UE, sau daca nu duci hartie oficiala de la importator ca masina respectiva a fost produsa ca autoutilitara, conform noilor proceduri, nu mai ai sanse sa o omologhezi legal ca N1.

In plus, aici nu vei gasi decat "pareri personale".

Raspuns oficial si legal la intrebarea ta nu poti gasi decat la reprezentanta RAR.

Edited by atar
"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Raspunsul, culmea, cu siguranta nu o sa il gasesti la RAR-ul din Grivita.Adica MAMA RAR-ului din Romania.Eu am fost la ei acum un an si ceva si i-am intrebat ce conditii trebuie sa indeplineasca un Nissan Patrol adus din alt stat U.E. pt a fi inmatriculat ca si autoutilitara, in Romania. M-am dus la informatii, de la informatii m-au trimis la nu stiu ce birou, apoi la biroul de omologari si acolo mi-au zis ca sa ma duc pe "linie" si sa intreb un inginer, ca ei stiu cel mai bine.

Faptul imperios necesar, ca masina trebuie sa fie trecuta in carte N1, il stiam si eu, dar vroiam sa stiu si celelalte detalii.Desi ideea de U.E. este aceea de a avea o standardizare cu legi si proceduri(aceleasi) in toate tarile membre, exista totusi niste diferente.In Romania, autovehiculul categoria N1, trebuie sa aibe grilaj/paravan despartitor intre cabina de persoane si cea de marfa si care sa reziste (daca isi pune inginerul de la RAR mintea) la un test balistic cu o greutate de 150 kg.Aceasi categorie N1, in Olanda cabina de persoane are doar 2 locuri, podeaua pt marfa trebuie sa fie dreapta si se accepta un grilaj/paravan de 30 cm inaltime.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Am si eu o informatie, poate foloseste prahovenilor:

RAR PH accepta pentru trecerea la utilitara deviz de modificare intr- o reprezentanta a firmei in cauza si bineinteles executie a modificarilor...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

vreau sa cred ca se poate dupa noua legislatie a rar ce e trecut In brif aia e am si eu un jimny 2005 din pacate euro 3 cred ca bulgaria ma salveaza

Edited by Astral
NU SE SCRIE CU Î DIN A LA INCEPUTUL CUVINTELOR !!! http://www.timpul.md/articol/cum-si-...n-i-24370.html
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Va rog sa ma ajutati sa gasesc o firma care are acceptul RAR pentru a transforma o GRand Vitara 3 usi din M1 in N1 autoutilitara. SIngura firma pe care am gasit o e din Harghita Loyd si mai au nevoie de autorizari. Taxa de prima imatriculare e vreo 6000 de euro, euro 2 din 2000 cu motor de 2000 cmc .

Multumesc foarte mult!:tk

 

pentru taxa te ajuta , dar dupa aceea toate costurile sunt triple asigurare , rovinieta si impozit...eu detin un vw caddy utilitara si platesc asa :

 

asigurare 850 ron in loc de 300 daca ar fi turism

rovinieta 96 euro in loc de 28 euro daca ar fi turism

impozit 350 ron in loc de 125 ron daca ar fi turism

 

 

poate renteaza la masini cu capacitate mare (patrol , terano , landcruiser)

dar la motoare pana in 2000 cmc nu e afacere

 

legat de firmele care au acceptul rar pt modificari ,lista o poti obtine de la ei ,ca doar ei stiu pe cine au autorizat pentru astfel de operatiuni

  • Like 1
Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Nici o firma din Romania nu mai este autorizata sa transforme M1 in N1 .

Despre taxele adunate , intradevar , este mai mare rovigneta , dar asigurarea este in functie de firma de asigurari ( sunt diferente si de 150 % intre firmele de pe piata noastra ) . Mai nou , asiguratorii isi fac preturile in functie de categoriile la care au avut sau la care nu au avut daune de platit si maresc sau scad preturile in functie de pierderile lor .

Impozitele sunt conditionate de politica fiscala locala a primariilor.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Nici o firma din Romania nu mai este autorizata sa transforme M1 in N1 .

Despre taxele adunate , intradevar , este mai mare rovigneta , dar asigurarea este in functie de firma de asigurari ( sunt diferente si de 150 % intre firmele de pe piata noastra ) . Mai nou , asiguratorii isi fac preturile in functie de categoriile la care au avut sau la care nu au avut daune de platit si maresc sau scad preturile in functie de pierderile lor .

Impozitele sunt conditionate de politica fiscala locala a primariilor.

 

 

 

cu asigurarea asa am iesit cel mai ieftin , deoarece am fost la broker care face asigurari la toate firmele de asigurari si asta a fost cea mai ieftina in cazul meu (daca era turism la aceeasi firma plateam aproape la sfert) cat despre impozit e cota unica pe toata tara la utilitare : 30 ron la 200 cm cubi (asta mi s-a spus de la primaria de comuna ca mi s-a parut ca platesc mai mult decat la oras)

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Nici o firma din Romania nu mai este autorizata sa transforme M1 in N1 .

Despre taxele adunate , intradevar , este mai mare rovigneta , dar asigurarea este in functie de firma de asigurari ( sunt diferente si de 150 % intre firmele de pe piata noastra ) . Mai nou , asiguratorii isi fac preturile in functie de categoriile la care au avut sau la care nu au avut daune de platit si maresc sau scad preturile in functie de pierderile lor .

Impozitele sunt conditionate de politica fiscala locala a primariilor.

 

dar oare pt transformarea din n1 in m1 exista? de ex la un sharan , vreau sa il aduc utilitara taxa e doa 154 euro si apuo sa il fac de persoane ...se poate? altfel taxa sare de 1000 euro

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Pentru conversie din N1 in M1 se poate numai daca ai COC-ul original al masinii in care sa fie specificat ca masina s-a produs M1.

Se face "readucere la starea initiala"

Ai nevoie de factura si deviz de la service autorizat rar ca ai montat scaune originale si centuri si s-a indepartat peretele despartitor + COC si se rezolva la RAR.

Am trecut prin situatia asta cu un Freelander 2.

Am avut nevoie de factura de la reprezentanta ca au montat bancheta spate si centuri originale si COC-ul ca M1.

Costa cam 900 Ron parca taxele la RAR. Sau cel putin asa parca au fost anul trecut.

Trebuie sa schimbi si certificatul de inmatriculare.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Nu doresc sa te contrazic ( desi se pare ca o fac :grin: ) , dar am sunat personal la 80 % din firmele de pe lista autorizata RAR si toti mi-au spus ca nimeni , in nici o situatie , in Romania , nu mai face aceasta modificare , indiferent daca masina a fost sau nu produsa ca si N1. Daca pe cartea UE apare ca si N1 , atunci este N1 .

Am sunat luna trecuta pentru ca doream sa ajut un prieten care are un Transporter de persoane si il dorea autoutilitara ca sa fie timbrul accesibil.

Veridicitatea infirmatiei se poate verifica usor , sunand la orice numere din lista respectiva si solicitand transformarea.

Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe.
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Nu inteleg pe cine contrazici.

"Sunt mai multi cei care capituleaza, decit cei care esueaza." Henry Ford
Link to comment
Share on other sites

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Nu doresc sa te contrazic ( desi se pare ca o fac :grin: ) , dar am sunat personal la 80 % din firmele de pe lista autorizata RAR si toti mi-au spus ca nimeni , in nici o situatie , in Romania , nu mai face aceasta modificare , indiferent daca masina a fost sau nu produsa ca si N1. Daca pe cartea UE apare ca si N1 , atunci este N1 .

Am sunat luna trecuta pentru ca doream sa ajut un prieten care are un Transporter de persoane si il dorea autoutilitara ca sa fie timbrul accesibil.

Veridicitatea infirmatiei se poate verifica usor , sunand la orice numere din lista respectiva si solicitand transformarea.

 

eu ziceam de un sharan care a fost M1 in germania de fabrica apoi transformat in N1 tot la ei ,adus in romania , unde Doresc sa-l fac dupa inmatriculare M1 , cum a fost el de fapt de fabrica....pana anul trecut in 1 octombrie orice service din germania iti monta panou si iti facea N1 din orice masina pt 100 euro , acum nu mai merge...

Natural Disaster Response Operations
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Caut firme autorizate RAR pentru conversia din M1 in N1 -autoutilitara

 

Scuze ca ma bag dar am si eu o intrebare si nu am vrut sa deschid topic nou.

 

 

Intrebarea mea face asa: de curand am achizitionat un Suzuki Samurai din Belgia si a venit fara bancheta spate. In acte scrie la categorie/genre: "Camionnette(CT)" si la locuri pe langa sofer scrie "+1". Asta inseamna ca e autoutilitara? O pot inmnatricula ca si autoutilitara? Mentionez ca as fi foarte fericit sa fie asa mai ales ca nu umblu foarte des cu ea. Mai mentionez ca nu are plasa intre scaune si spatiul din spate.

 

Va rog ajutati-ma cu un raspuns ca nu prea inteleg ce si cum.

 

LE. Am observat ca in calculatorul de taxa auto(cel de la anaf) taxa la n1(autoutilitara) e mai mare cat la m1(autoturism) sa fie chiar asa? Care ar fi explicatia?

 

Multumesc

Edited by MihaiK
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use