raresmih Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 (editat) Re: Problema tractiune V60 3.2 did e o buna idee si asta dar nu iti trebuie rampa ci doar un pres :D langa diff central gasesti si recipientul de vacuum precum si o gramada de furtune care trebuie sa le iei la mana... fiind un sistem vacuumatic ele trebuie sa fie intr-o stare buna. noroc Nu am gasit decat un furtun si 3 contacte ,celelalte unde sunt ?poate cineva sa puna o poze cu furtunele? Merci! Editat Octombrie 6, 2013 de raresmih Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
raresmih Postat Octombrie 27, 2013 Partajează Postat Octombrie 27, 2013 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Nu am gasit decat un furtun si 3 contacte ,celelalte unde sunt ?poate cineva sa puna o poze cu furtunele? Merci! Dragi colegi,ce sa mai verific ca nu scap de licuriciul portocaliu. Am schimbat si o electrovalva ,am verificat-o si era prea lenta ,avea un pacanit moale fata de cealalta,dar fara rezultat In poza de mai jos e o cutiuta in care intra un furtunas,ce rol are ,observ ca are 4 surubele ,sa o desfac? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
raresmih Postat Noiembrie 21, 2013 Partajează Postat Noiembrie 21, 2013 Re: Problema tractiune V60 3.2 did De nevoie,pt ca tractam o platforma mare,am mers cuplat 4x4,surpriza in cca 500 km nici gand de licurici. In concluzie in 4x4,e totul bine,sa fie oare tot de la electrovalve,cu toate ca pacane ,una lucreaza in 2x4 si cealalta in 4x4,ma insel???? O alta proba ce am facut-o este ca atunci cand licuriciul dif central apare ,,cu maneta corespunzator mutata rotile fata nu se cupleaza. Mai sunt si alte electrovalve decat cele 2de sub filtru aer,parca mk2 ard mai multd. Stima!"" Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
waves Postat Noiembrie 21, 2013 Partajează Postat Noiembrie 21, 2013 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Din cate stiu eu alea sunt singurele electro valve Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
raresmih Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Am rezolvat,tot de la electrovalve era,chiar daca pacaneau cred ca una era infundata:))). Mi-au mancat zilele !!!!! Toate bune! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
waves Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Sincer nu aveai prea multe variante daca in rest totul era ok... tot la electrovalve te intorceai sunt singurele chetii care iti pot da batai de cap Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 (editat) Re: Problema tractiune V60 3.2 did A aparut si la a mea o problema, anume cand pun contactul sau cu motorul pornit clipeste becul de la diferentialul central si nu se mai stinge - becul portocaliu. Cele verzi (roti) nu sunt aprinse. Problema asta apare indiferent de pozitia levierului de selectie 2H, 4H, 4HLC, 4LLC. Am verificat: 1 -ambele electrovalve si sunt bune, adica pacane daca pun 12V la bornele lor. Mai mult de atat, la cea cu semn galben daca scot furtunasul care duce catre actuatorul diferentialului fata, se simte vacuum atat timp cat electrovalva este alimentata, iar la cea albastra se simte vacuum doar daca ii scot mufa de alimentare. Ma gandesc ca e normal din moment ce intrare si iesirea este inversata in fucntie de culoare (galben si albastru). Totusi am o nelamurire aici, ambele sunt alimentate in permanenta, indiferent de pozitia levierului 2H, 4H. Nu trebuie sa le alimenteze pe rand, in functie de selectie? 2 - am verificat toate furtunasele de vacuum, par sa fie in regula, atat la pompa vacuum, electrovale, actuator diff fata, acumulatorul de vacuum, etc.. 3 - am verificat daca actuatorul de la diff fata se misca usor, cu ocazia asta am bagat ceva spray cu vaselina sub garnitura de cauciuc 4 - la diff spate, toate contactele electrice sunt la locul lor, inclusiv furtunasul de vacuum (cred ca asta e de la blocantul spate - am RD lock) 5 - la cutia de transfer am verificat contactele de la cei 5 senzori. Sunt 3 cleme pe stanga si 2 cleme pe dreapta cutie de tranfer, am refacut doua contacte pentru ca aveau ciupita izolatia si oxidase firul, ba chiar s-a rupt cand l-am miscat putin. 6 - am verificat ca am 12V la mufa motorasului de pe cutia de transfer. Acesta nu stiu exact daca actioneaza cand selectezi 2H, 4H, sau este servomotorul de la blocantul central. Am o nelamurire si in privinta motorasului - din el iese un furtun de vacuum pe care am reusit sa-l urmaresc pana deasupra cutiei de viteze, unde e prins intr-o clema, iar capatul lui e in aer... Ma asteptam sa fie conectat la ceva, dar nu e... Cumva e doar de aerisire??? Cum am ajuns sa am problemele astea? Totul a fost perfect, adica am fost la cateva iesi soft la munte cu familia prin primavara - inceput de vara, la iesirile astea am folosit toate modurile 2H, 4H, 4HLC, 4LLC fara probleme si emotii. Trecea frumos din prima incercare in fiecare mod. De atunci am folosit-o numai in 2H (vreo 3 luni). Aseara cand ma intorceam de la munca, am zis sa vad daca mai poate (asa e cand te mananca in pasare :grin: ). Am schimbat din 2H in 4H la viteza de 80km/h, toate bune si frumoase. Ajuns in curte, pe o portiune dreapta de 20m, am zis sa mai incerc si celelalte moduri, adica am trecut in 4HLC, totul ok. Am dat sa blochez diff spate, s-a balbait de 2-3 ori si a luat-o pana la urma. Am oprit si pus levierul cutie de viteze pe N, si am cuplat si 4LLC cu RD lock, totul ok. A urmat procedeul invers, adica trecut inapoi in 4HLC cu RD lock, apoi in 4H, moment in care a aparut BUBA... Am mai facut inainte trecerea asta si decupla automat ambele diff (spate + central), apoi intra in 4H... De atunci a luat-o razna, cand puneam contactul era totul ok numai daca lasam levierul in pozitia 4HLC (se auzea si un bazait de la diff central pe care-l cupla), daca dadeam in 4H nu mai vroia, ci intra pe avarie cu diff central clipind. Astazi nu a mai vrut nici macar in 4HLC, clipeste becul portocaliu indiferent ce as face. Pasii pe care ii fac periodic, sunt exact ca-n poza din avatar, numai ca ieri nu i-a mai placut... Aveti vreo idee ce as putea sa mai verific? Editat Octombrie 10, 2015 de roadrunner79 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ugod Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did la cutie automata nu se schimba in viteza de pe 2 pe 4h fa o diagnoza si te mai chinui sa verifici electrovalve problema e din cutia de transfer Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Stiu ca pana la 100km/h poti schimba intre 2H, 4H, 4HLC. Scrie in manual. Problema nu asta a fost, ci la trecerea inapoi de la 4HLC la 4H. Aici chiar eram pe loc, in curte... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ugod Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Stiu ca pana la 100km/h poti schimba intre 2H, 4H, 4HLC. Scrie in manual. Problema nu asta a fost, ci la trecerea inapoi de la 4HLC la 4H. Aici chiar eram pe loc, in curte... ai citit gresit pana la 100 poti merge cu reductorul , cutia automata nu suporta schimbari cand este in Drive doar la manual se poate cu conditia sa calci ambreajul Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Optimus Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did La cutia automata, trebuie trecut in N inainte de a cupla fata, chiar si in mers. Si se cupleaza fata in mers si la cutiile automate, nu doar la cele manuale. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ugod Postat Octombrie 10, 2015 Partajează Postat Octombrie 10, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did si te miri dece cedeaza valvele in cutie :wink: Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 (editat) Re: Problema tractiune V60 3.2 did Eu vorbesc despre sistemul super select II 4WD: Mitsubishi's Super Select II all wheel drive system featuring: •2H mode - Rear wheel drive. Vacuum-disconnected front axle (the front driveshaft is disconnected from the transfer case; a free wheel mechanism disconnects the right wheel, left left and right front driveshafts are freewheeling). •4H mode - Permanent all wheel drive, 33%/67% torque distribution front/rear in normal conditions, up to 100% to either axle if slippage occurs (via center differential with viscous coupling). Switching from 2H to 4H is allowed at speeds up to 100 kph (65 mph). From 4H to 2H at any speed. •4HLc mode - Permanent all wheel drive, fixed 50/50 torque distribution (via locked center differential) in normal conditions. Shifting from 4H to 4HLc is allowed at speeds up to 100 kph (65 mph). From 4HLc to 4H at any speed. •4LLc mode - Permanent all wheel drive, fixed 50/50 torque distribution (via locked center differential) with 1.9:1 low gear (Pinin - 1,548:1). Full stop required to switch to 4LLc and back. Crede-ma ca daca nu ar fi permis sa schimbi in D, nu te-ar lasa cutia automata. Becurile verzi de la rotile fata clipesc pana sunt indeplinite conditiile de cuplare. La fel si cu trecerea de la 4HLC la 4LLC, poti schimba in D, dar nu trece neam pana nu pui levierul cutiei in N. Totusi sa revenim la problema mea, nu ma ajuta discutiile in contradictoriu... Editat Octombrie 11, 2015 de roadrunner79 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
costin-G Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Pune un tester pe ea si vezi ce spune La mine a fost ceva ars in calculatorul de confort, s-a rezolvat prin refacrerea unor lipituri si schimbarea unei rezistente. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did I-am facut o autodiagnoza, asa cum scrie pe acest site: http://www.justanswer.com/mitsubishi/6mkx4-ra-rr.html#re.v/149/ Codul de eroare pe care-l da este 33 - Transfer position switch system - Open/Short/Failure Asta este unul din switch-urile de pe cutia de transfer? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
raresmih Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did I-am facut o autodiagnoza, asa cum scrie pe acest site: http://www.justanswer.com/mitsubishi/6mkx4-ra-rr.html#re.v/149/ Codul de eroare pe care-l da este 33 - Transfer position switch system - Open/Short/Failure Asta este unul din switch-urile de pe cutia de transfer? Salut, Si a mea face figuri, dar cateodata-de fapt in 4x4 merge bine ,raman becurile verzi aprinse ,iar in 2x4 dupa cca 30 km cel galben se aprinde intermintent. Cred ca tot de la acele switch-uri ,furtunele si electrovalvele sunt ok! Te rog tine-ne la curent cu evolutia . Merci! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Tavi D. Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Exact aceeasi problema am avut si eu, opream motorul, reporneam, dupa cativa km se stingeau becurile verzi si semnaliza cel portocaliu central. De vina era un furtun de vacuum de la cutia de transfer, era foarte putin crapat, abia daca se vedea. trebuiesc demontate si verificate furtunele de vacuum, eu cred ca de acolo e si la tine. Bafta! [sIGPIC][/sIGPIC] Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did @raresmih - la tine poate fi o problema de vacuum (furtune, elevtrovalve, accumulator). Ceea ce-ti povestesc mai jos e valabil pentru al meu Pajero V60, 3.2Did, 2002, Automata, cu blocant spate, LWB. Default pt Pajero este modul 4x4, 2x4 se face prin vacuum. De aceea cand mergi numai in mod 4x4 nu ai nici o problema sute de km, iar cand mergi in 2x4 apar licuriciul portocaliu dupa un anumit timp. Unii zic ca dupa 25km... Pentru o verificare te poti uita la actuatorul diff fata daca se misca cand schimbi intre 4H si 2H sau invers (evident ai nevoie de motor pornit pt a face vacuum si o a 2-a persoana care sa schimbe pozitia levierului de la cutia de transfer) - vezi poza de mai jos. Pentru a verifica electrovalvele ti-am pregatit poza urmatoare: Mai am o poza care am gasit-o si poate te ajuta la diagnoza: Daca totul e in regula pe partea de vacuum, atunci nu ramane decat sa-ti indrepti atentia catre switchurile de pe cutia de transfer (cele responsabile pt detectia modului 2H, vezi ca sunt doua 2WD detection switch, ambele cu mufa neagra). Aici sunt 2 situatii: 1 - Pt a verifca conectica lor catre ECU 4x4, trebuie sa le desfaci mufele (le gasesti prinse in cleme pe cutia de transfer, 3 pe stanga, 2 pe dreapta sus) si cu un multimetru verifici sa ai masa la toate atunci cand pui contactul. Daca nu ai masa inseamna ca firul respectiv e interupt. 2 - pt a verifica efectiv switchurile trebuie sa urmaresti pozele urmatoare, unele-s pt cutie manuala, altele pt cutie automata. Practic tot cu multimetru trebuie sa verifici daca ai continuitate sau nu intre pinul din mufa si masa masinii (eventul poti folosi chiar cutia de transfer), in diferse situatii. O schema mai detaliata a sistemului electric (asta din urma nu stiu daca este pt Pajero V60): Revenind la problema mea, la mine defect pare sa fie un switch de la 2WD care da la masa mereu, indifferent ce selectez. Daca ii scot mufa si pun contactul, incepe sa se auda un bazait in motorasul de pe cutia de transfer, ca si cum ar incerca sa cupleze/decupleze ceva (nu stiu daca e vorba de blocarea diff central). Ba chiar gasisem pe net un site unde se spunea ca eroarea ce mi-o da la diagnoza "cod 33 - Transfer position switch system - Open/Short/Failure" ar fi de la switchul cu Part Number MR580152, adica 2WD/4WD detection switch asa cum e numit in pozele atasate. Restul switchurilor nu dau nimic la masa, iar treaba asta iar nu o mai inteleg... Probabil ca intra direct in avarie, sau e chiar dusa cutia de transfer... Tot umbaland pe dedesupt la contactele switchurilor, am verificat si uleiul din cutia de transfer si este in regula (curat si la nivel). In seara asta am lasat-o in garaj, unde e mai caldut decat afara (am canal care da in beci si e temperature constanta), poate se rezolva de la sine partea de contacte de la switchuri, asta presupunand ca vreunuia nu i-a placut schimbarea vremii si a ramas intepenit... :wink: Revin cu amanunte dupa ce mai fac investigatii, sau mai bine o duc la un service ca nu prea mai am timp de ea si m-am saturat de cat am invatat despre sistemul 4x4 de la Mitsu in weekendul asta... Preferam sa stiu doar cum sa-l folosesc, nu cum sa-i fac diagnoza... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 (editat) Re: Problema tractiune V60 3.2 did Exact aceeasi problema am avut si eu, opream motorul, reporneam, dupa cativa km se stingeau becurile verzi si semnaliza cel portocaliu central. De vina era un furtun de vacuum de la cutia de transfer, era foarte putin crapat, abia daca se vedea. trebuiesc demontate si verificate furtunele de vacuum, eu cred ca de acolo e si la tine. Bafta! La mine la cutia de transfer am un singur furtunas care seaman cu cele de vacuum, este conectat la motorasul de pe cutia de transfer (are si un mic colier), iar in celalalt capat e in aer. Duce undeva sus, deasupra cutiei de viteze (cred ca are intre 0.5-1m lungime). Presupun ca e vreo aerisire/refulare. L-am gasit pipaind cu mana pe sus (foarte inghesuit acolo). Stiu sigur ca ala este, pt ca am suflat pe el la capatul dinspre motoras, in timp ce tineam degetul pe celalat capat (care era in aer) Despre asta vorbesti si tu? Se poate totusi ca la tine sa fie diferit, stiu ca ai motor de 2.5L. Editat Octombrie 11, 2015 de roadrunner79 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Tavi D. Postat Octombrie 11, 2015 Partajează Postat Octombrie 11, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Nu stiu sa iti spun exact pt ca mi l-a aratat mecanicul fugitiv, nu mai retin, si pare diferit... dar de ce sa fie in aer? Nu a iesit de undeva? [sIGPIC][/sIGPIC] Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 12, 2015 Partajează Postat Octombrie 12, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did In zona unde are celalalt capat, exista doar o clema mai maricica ce tine acest furtun, impreuna cu un altul mai gros care iese din cutie. Ambele furtune au capatul respectiv taiat la 45 grade, si nu este rupt (daca era rupt se vedea neuniform) - m-am uitat la cel de la cutia de transfer ca-i mai lung si am reusit sa-l scot din clema. Din ce-am pipait cu mana in zona respectiva nu mai exista altceva... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 12, 2015 Partajează Postat Octombrie 12, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Am reusit sa repar Mitszuba!!! :ap Am stat si am pus pe hartie toate datele pe care le-am cules in vikend, iar azi m-am dus la fix - senzorul de 2wd/4wd a ramas intepenit pe off (adica nu mai facea contact cum trebuie la masa). Problema a aparut exact in scenariul descris in postul anterior, adica din 4HLC in 4H. Am pacalit sistemul, facand eu masa cu un fir pe mufa respectiva catre ECU si a inceput sa cupleze iar pe toate treptele fara probleme - in felul asta m-am asigurat 100% ca ala e vinovatul. Am pus mana si l-am desfacut de pe cutie i-am dat cu WD40, pus la loc si merge... Revin maine cu poze amanuntite si detalii pentru cei care vor sa diagnosticheze singuri. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
waves Postat Octombrie 13, 2015 Partajează Postat Octombrie 13, 2015 Re: Problema tractiune V60 3.2 did bun, felicitari pt troubleshooting :D Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
roadrunner79 Postat Octombrie 14, 2015 Partajează Postat Octombrie 14, 2015 (editat) Re: Problema tractiune V60 3.2 did Bun, am zis ca revin cu detalii si poze... Pentru a verifica care switch este blocat, am intocmit lista cu posibilele combinatii (pe linie aveti pozitia levierului, pe coloane cum ar trebui sa fie switchul): OFF=Non-continuu ON=contact la masa Le puteti masura foarte simplu cu un multimetru, scotand mufa si verificand continuitatea intre pinul central (firul catre switch) si masa. Ca sa verificati continuitatea firului catre ECU atunci masurati continuitatea intre celalalt capat (cel catre ECU) si masa cu contactul pus. A mea era blocata in 2H, si nu mai vroia sa treaca in alt mod pentru ca switchul 1 era blocat pe OFF, asa incat nu erau indeplinite conditiile necesare pentru acest mod si ECU-ul de 4x4 dadea eroare imediat ce puneam contactul. Ca regula pentru a pacali sistemul, in cazul in care unul dintre switchuri e blocat, aveti urmatoarele variante: a) switch blocat pe ON - sistemul cere OFF - se scoate mufa catre ECU b) switch blocat pe OFF - sistemul cere ON - trageti un fir de la mufa catre ECU la undeva la masa. Pasi pentru a ajunge la switchuri: 1 - demontat scutul 2 - golit uleiul din cutia de transfer 3 - scos cardanul (e mai simplu sa-l desfaceti de pe grupul spate mai intai, apoi iese din cutia de transfer) 4 - sprijinit capatul cutiei de transfer intr-un cric 5 - desfacut masa si siguranta (cablul metallic) de pe cutia de transfer 6 - demontat traversa care sustine cutia de transfer 7 - coborat cricul pana cand se face sufficient spatiu pentru a ajunge la switchuri. Al meu switch defect era cel mai indepartat, normal, Murphy nu doarme... Pentru desfacerea lor trebuie o cheie de 22, de preferat una scurta pt ca spatiul e ingust si nu prea exista loc de manevra. Pozitia lor pe cutia de transfer si pozele cu mufele de imbinare intre firul lor si firul ce duce catre ECU mai jos: In ultima poza se vede clema de pe cutia de viteza unde se prinde capatul firului de la motorasul de pe cutia de transfer (vorbeam despre el intr-un post mai sus), m-am convins ca e pt evacuarea vacumului in cazul decuplarii diferentialului central. Daca aveti intrebari va stau la dispozitie, poate experienta acumulata zilele astea poate ajuta si un alt coleg de forum... Editat Octombrie 14, 2015 de roadrunner79 1 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ruler Postat Mai 22, 2018 Partajează Postat Mai 22, 2018 Re: Problema tractiune V60 3.2 did Buna, Am urmatoarea problema la un Pajero mk3, scurt - la partea de 4x4. Functioneaza cutia de transfer pe orice pozitie, dar dupa cativa metri in mers apare becul de avaria (portocaliul de central lock). Masina ramane cuplata acolo unde e maneta, functioneaza 4l, 4h, 4llc doar ca intra in avarie si ca sa pot comuta pe alta pozitie trebuie oprit/repornit contactul. Stie cineva de la ce ar putea sa fie ? Valvele vacumatice sunt ok (altfel nu ar cupla), senzorii cei 5 de pe cutia de transfer sunt noi. Pe tester apare o singura eroare ceva de genul R/R speed senzor. Am citit ca ar putea fi related la un senzor de viteza de pe cardanul spate (rear propeller shaft speed senzor). S-a mai lovit cineva de problem asta ? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate