flay Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 (edited) Acum vre-o doua saptamani, in plin cod galben sau portocaliu de ninsoare,ma apuca dragul sa fac o tura cu Discovery-ul prin oras sa fac ceva cumparaturi.Prin oras era cum ati vazut pe la televizor, nebunie mare,zapada si mai mare. Intr-o intersectie vad o duba intepenita , a varului meu, hai s-o trag de acolo ce naiba... Trag de ea, mergem vre-o 2 km, la un moment dat,se intepeneste duba in zapada afanata, trag de ea, inainte-inapoi, reductor, turatie, poc! Nu mai am transmisie... cuplez/blochez diferentialul central si reusesc sa ma misc, ca un caine schiop... fara duba bineinteles; prima mea diagnoza, s-a rupt vre-o planetara,vad ca am si o scurgere de ulei pe fata, din zona punte-diferential. Ma blochez prin zapada, avand tractiune doar pe spate, dau repede la lopata, ajung acasa, aventura mare sa o parchez la loc, intr-un morman de zapada de unde iesisem fluierand cu vre-o ora inainte. Primul lucru, caut planetare la noi in tara, gasesc, da scumpe, pana la urma iau din Anglia doua punti complete, aranjez repede si in doua zile le am acasa.Buuun, hai sa vedem ce schimbam acum. Merg la un service(dupa o saptamana, timp in care nu am putut misca masina,decat dupa ce am scos toata zapada de sub roti),Dacia-Renault-Nissan, sa scot cardanul de pe fata, fac prima diagnoza, rotile se invart fiecare in legea ei, flansa de la grup la fel, e bulit ceva inauntru cu siguranta. Fac programare la service, taica-meu primeste sarcina sa scoata planetarele si grupul tocmai sosite,acasa,pe prispa casei. Acum ajungem la partea "on topic"! Pentru scoaterea grupului, trebuie scoase planetarele din el, ele fiind prinse pe butuc si stranse la un cuplu de 490Nm. Caut pe forumuri, nu gasesc nimic, i-mi iau inima in dinti si zic gata, scot butucul cu planetara cu tot, sper sa iasa. Ii arat tatalui meu in ce ordine sa demonteze,poate va ajuta si pe voi: -se suspenda masina,se scot rotile (la puntea cumparata,am sarit etapa asta). -se scot etrierii fata, (2 suruburi de 19mm, trebuie cheie tubulara cu 12 laturi, nu merge cu hexagon normal) se leaga cu ceva de arcuri sa nu traga de furtune. -se scoate surubul de fixare a discului pe butuc, se cam blocheaza, traiasca dalta. -se scoate discul de frana -cu un imbus(de 5 sau 6 mm), se scoate surubul de fixare a senzorului de ABS si cu grija, se scoate senzorul din butuc, se trage putin, e fixat de garnitura de etansare (e bine sa aveti scoasa borna de la baterie). -se slabesc si se scot cele 4 suruburi de fixare a butucului pe punte (cheie de 18 sau 19 mm) -se trage senzorul si firul catre partea de sus a butucului, se trage butucul cu tot cu planetara in exterior , si gata! Partea grea e ca datorita ruginirii se lipeste foarte bine butucul de fuzeta si trebuie batut putin. -operatia se repeta si la celalalt capat al puntii -diferentialul are vre-o 10 suruburi de fixare, cheie de 13 mm. -se misca putin, si iese, atentie, are vre-o 25 de kg si trebuie manevrat cu grija. Iata ce am gasit la mine (gaura aia alungita,trebuia sa fie rotunda,de diametrul axului satelitilor,dar cu timpul s-a alungit si cand am fortat a rupt carcasa respectiva). In poza a doua, se vad satelitii sparti si axul rupt. In poza a treia, se vede lovitura data de ax in peretele puntii, si fisura pe unde a curs uleiul. In poza a patra, planetara cu butuc cu tot, asa cum a fost scoasa din grup. In poza a cincea, grupul de schimb, 200 mii km, axul si carcasa sint in regula. La service, am avut noroc de un mecanic care m-a ascultat si a facut totul in ordinea dictata, am muncit si eu cot la cot cu el,am avut un mare noroc de rampa si de caldura din hala, ca afara erau -15 grade. Carcasa a fost sudata pe loc cu aparat cu argon, s-a splatat bine puntea pe interior ca sa nu existe resturi metalice, s-a dat cu un etansant pe suprafetele de contact , si pac, am pus grupul la loc. Nu am putut folosi puntea din Anglia, daca cineva are nevoie de punte fata si fuzete de RHD, o am in garaj. Totul s-a montat in ordinea inversa demontarii, am cerut cheie dinamometrica si am avut parte de oarece priviri zambarete (bara de directie s-a scos din fuzeta prin cateva lovituri de ciocan cand nu am fost atent), dar pana la urma totul a iesit asa cum mi-am dorit. Trebuie putina munca la introducerea planetarei lungi, trebuie tinuta cat mai centrat, ca sa intre in grup. E bine sa schimbati si simeringurile de la punte, ale mele erau pe drum, nu le-am mai schimbat. Morala... daca aveti joc mare in grupul de fata (cand invartiti roata), si daca uleiul din punte are pilitura multa in el (cum am gasit acum vre-o 40 de mii km cand am schimbat uleiul), inseamna ca uzura e mare si spargerea diferentialului e o chestie de timp. E o alta boala frecventa la LR, solutia e un grup cu 4 axe, in cruce , cu 4 sateliti sau diferite blocante sau LSD-uri. Toate sunt varianta heavy-duty. Foarte curand voi aplica si eu la solutiile respective: diferential cu 4 axe pe fata si un Detroit Truetrac pe spate. Edited February 22, 2012 by Max Land Rover Discovery td5 1999 Jaguar XJ8 2002 Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusg Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Multumim pentru tutorial Flay. La primavara trebuie sa pun si eu ARB-ul pe spate. Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix www.lroc.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierrafery Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 (edited) Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Patisem si eu ceva asemanator acu vreo doi ani...nici nu e nevoie sa scoti planetara de tot doar pana eliberezi diferentialul, eu nici senzorul nu l-am desfacut ca ajunge firul atat... eu iti recomand ATB- LSD de la ashcroft care e mai ieftin si parerea mea la fel de(daca nu mai) bun decat Truetrac-ul, http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=259 (la cum e facut e oricum mai rezistent) Eu am pe spate si e mirific, ma gandesc sa pun si pe fata acum Edited February 20, 2012 by sierrafery 1 NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
flay Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Scosul planetarei putin, cu senzorul in butuc e smecherie de mecanic lenes (stiu ca nu tu ai facut operatia)... La 225 de mii si mai ales la ce s-a intamplat in grup era nevoie sa scot planetarele si sa le examinez.Plus ca la orice schimbare de grup e bine sa se spele puntea pe interior de pilitura si alte resturi metalice sa nu mai zic de schimbarea simeringurilor,inspectarea rulmentului si a curateniei coroanei din butuc. Vorbim de o reparatie majora intr-un loc unde nu se umbla tot timpul si unde orice defectiune are efecte majore. Azi am schimbat uleiul in grupul de spate si prin gaura de umplere am putut vedea starea axului satelitilor , era un joc intre 0,5-1 mm , joc in carcasa la miscarea rotii. Recomand inspectarea in felul asta,e nevoie de o lanterna cu un fascicul puternic, poate ajuta la evitarea sau anticiparea surprizelor. Cred ca voi merge pe Truetrac, sunt sigur ca e o alegere buna, am vorbit deja cu tipul de la crowndiffs si cred ca fac treaba cu el. Land Rover Discovery td5 1999 Jaguar XJ8 2002 Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
laur_v Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire In buna traditie LandRover te lasa cand ti-e lumea mai draga. Nasol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KYK Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire In buna traditie LandRover te lasa cand ti-e lumea mai draga. Nasol. uite un om care a inteles scopul acestui forum :uameni DEFENDER 110 Pickup http://www.lroc.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
thx Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Cred ca voi merge pe Truetrac, sunt sigur ca e o alegere buna, am vorbit deja cu tipul de la crowndiffs si cred ca fac treaba cu el. @flay , sa ne tii la curent , te rog cu evolutia achizitionarii TRUETRAC pe puntea spate. Si pe mine ma bate gandul sa investesc in asa ceva. Zapada din acest an m-a convins iar zvonurile populare cu calcatul franei pentru a transmite rotatia si la roata care nu se invarte sunt basme. LAND ROVER DISCOVERY I 200TDI an 1993 :lr LAND ROVER DISCOVERY 4 SDVT 3.0 HSE an 2011 - de vanzare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valentin Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire zvonurile populare cu calcatul franei pentru a transmite rotatia si la roata care nu se invarte sunt basme. minutul 2.04 Discovery II TD5 2000 Series III 88" 2.25 diesel Range rover clasic 3.5 V8 carburator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Cred ca voi merge pe Truetrac, sunt sigur ca e o alegere buna, am vorbit deja cu tipul de la crowndiffs si cred ca fac treaba cu el. Parerea mea e sa pui Detroit Locker pe spate,e altceva. Truetrac pe fata.:wink: Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire @flay , sa ne tii la curent , te rog cu evolutia achizitionarii TRUETRAC pe puntea spate. Si pe mine ma bate gandul sa investesc in asa ceva. Zapada din acest an m-a convins iar zvonurile populare cu calcatul franei pentru a transmite rotatia si la roata care nu se invarte sunt basme. Chiar asa,basme! Daca o roata se blocheaza,de ex intr-un sant (am patit asta,stanga fata total in sant perpendicular si de dimensiunea rotii,bara infipta in pamant,spatele in aer) truetrac nu pune cuplu pe ea pentru ca asa e construit,transmite pana la maxim 80% cuplu,poti frana cat vrei ca tot aia e - cu Locker ori ieseam ori rupeam planetara. In situatii normale functioneaza impecabil,in limitele lui. Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire In filmuletul de mai sus daca ii dadea gaz truetracul bloca si invartea si roata aia care pierdea vremea degeaba - diferenta de viteza unghiulara era prea mica pentru a bloca. Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierrafery Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Totusi explicati-mi si mie ce nu-i bun la LSD-ul de la ashcroft?... cred ca daca-l faceau 500 de lire creadea lumea ca e mai bun..... normal ca eu il laud din moment ce l-am cumparat dar pot sa spun pe bune ca asta chiar functioneaza, si cred sincer ca nu e cu nimic sub Truetrac... dar pana la urma e chestie de optiune personala. Bafta NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
flay Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Eu am ales Truetrack dupa review-ul unui tip care se ocupa cu reparatia diferentialelor in special a celor de LR: "MY PERSONAL OPINION Truetracs are a very nice piece of kit. These really are very strong, tough, rugged and reliable units indeed. With a manufactures warranty of 100.000 miles you cannot go wrong. I have only ever seen one broken and this had been in a vehicle for quite some time used for racing where constant shock loading and bigger then normal engine size/tyres have been used. GOOD POINTS Helical worm gears (no clutch plates to wear out) (some clutch plate driven lsd’s are very good). 100.000 mile warranty. BAD POINTS Cannot think of any ☺ They score 10 out 10 with me." Ce face tipul asta si ce meserie stie, gasiti aici http://www.crowndiffs.co.uk/diffs.html#det_true ATB-ul de la Ashcroft e facut de Quaife , specialisti in diferentiale pentru masini de strada si de motorsport. Truetrac e facut de Eaton, si se pare ca sunt specializati in diferentiale pentru masini grele, blindate,armata, vehicule de interventii,etc. Fiecare alege ce vrea... Land Rover Discovery td5 1999 Jaguar XJ8 2002 Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierrafery Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 (edited) Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Si eu Truetrac am vrut la inceput dar m-am lasat convins de Dave pe care-l consider un tip cinstit(mai ales ca ei castigau mai mult din adaos la pretul mai mare)...asta-i conversatia mea: Sent: 17 July 2011 23:15 To: info@ Subject: Info Good day, i need a rear Truetrac for my Discovery 2 Td5 (MY 2000) manual with 24 spline diffs... but i dont know what to order... do i need the salisbury type or the P38 type and the spacer ring, or something else? I want to order just the bits and do it myself coz i can't afford to pay shipping from Romania to UK as private person. Could u enlight me please, and what will be the price of the whole package in this case. Kind regards Francisc Hi, we would suggest you buying our Ashcroft ATB instead of the Truetrac, better made and cheaper : http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=259 you will just need this and some bearings : http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=309 Regards Dave Ashcroft www.ashcroft-transmissions.co.uk @flay....nu ma baga in boala acum.... mi-e greu sa recunosc ca as fi gresit:wink: Edited November 28, 2020 by sierrafery NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
flay Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Nu ai gresit deloc,ai ales doar alta solutie de a ajunge de la A la B. Oricum, fata de miile de euro ce se vehiculau pe aici pentru un blocant, solutia e perfecta. Eu am de tras remorca de 2,5 t pe aratura, dealuri, albii de rau , pe unde merge taica-meu cu stupii si oricum trebuie sa am asa ceva. Am gasit niste baieti care fac transport in Anglia si cred ca trimit grupul vechi si apoi se intorc cu altul in loc. Tu unde ai montat diferentialul in carcasa? Stii vre-un atelier mai profi? Land Rover Discovery td5 1999 Jaguar XJ8 2002 Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierrafery Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Pe asta mi l-au pus prietenii mei mecanici la service-ul unde ma duc de obicei pantru lucrari de mecanica bruta... e simplu, doar scoti "miezul" vechi si-l introduci pe astalalt...nu am stat langa ei dar nu cred ca s-au chinuit prea mult ca a fost gata repede si m-au taxat cu 200 lei pentru toata schimbarea. NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Si la ATB principiul de functionare e acelasi ca la truetrac,e aceeasi Marie cu alta palarie - nu are cum sa fie prost,e totusi Ashcroft. Mie mi le-au montat (Truetrac fata,Locker spate) baietii care se ocupa de parcul meu auto (un service mic dar destept),nu e nici o filosofie,e bolt-on totul- rulmentii schimbati obligatoriu si atentie la reglajul jocului pinion-coroana. In rest sculele astea isi merita toti banii. Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick67 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Am gasit niste baieti care fac transport in Anglia si cred ca trimit grupul vechi si apoi se intorc cu altul in loc. Tu unde ai montat diferentialul in carcasa? Stii vre-un atelier mai profi? Am avea si noi de trimis o cutie de viteza la Aschroft, daca tot merg baietii tai. CV e in Bucuresti, la sean70 si daca esti de acord da-ne un semn. Mersi VW Typ 3, 1966 LR Go Beyond Tough Phone IP68 http://www.lroc.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire O pregatesc???:grin: Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
flay Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Am avea si noi de trimis o cutie de viteza la Aschroft, daca tot merg baietii tai. CV e in Bucuresti, la sean70 si daca esti de acord da-ne un semn. Mersi Eu nu am zis ca trimit la Ashcroft, cel putin nu acum (trebuiesc si ceva bani pentru asta). Daca va intereseaza, sunati la cel ce mi-a aranjat mie transportul, are mai multe masini ce fac traseul asta 0749.223.222 dl. Marian, spuneti ca v-a dat numarul Flavius. Land Rover Discovery td5 1999 Jaguar XJ8 2002 Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
flay Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Pe asta mi l-au pus prietenii mei mecanici la service-ul unde ma duc de obicei pantru lucrari de mecanica bruta... e simplu, doar scoti "miezul" vechi si-l introduci pe astalalt...nu am stat langa ei dar nu cred ca s-au chinuit prea mult ca a fost gata repede si m-au taxat cu 200 lei pentru toata schimbarea. Daca era asa de simplu faceam eu de mult asta. Trebuie reglaj, saibe de diferite grosimi, micrometru,vopsea speciala pentru urma dintilor, de aia am intrebat. Land Rover Discovery td5 1999 Jaguar XJ8 2002 Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierrafery Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Daca era asa de simplu faceam eu de mult asta. Trebuie reglaj, saibe de diferite grosimi, micrometru,vopsea speciala pentru urma dintilor, de aia am intrebat. poate la truetrac... la astalalt e simplu NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
sean70 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire E la fel si la unu si la altul - trebuie reglate profi jocurile si felul cum calca pinionul pe coroana existenta (care se prinde pe diferential). Cand mi-au montat diferentialele (2 buc) a durat cateva ore bune si baietii au folosit comparatorul si o pasta colorata care nu mai stiu ce era ,asta a durat mult nu surubaritul. Nu contest ca se poate si romaneste (la mana si la ochi) dar am vrut sa le pun cum scrie la carte.:h5 1 Discovery 4 2010 Discovery 2 2000 Defender 90 1997 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HAMMER22c Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Ma bag si eu ca nu am ce face. :D Un diferential nu poti sa il montezi singur. De ce? pentru ca iti trebuie o scula care masoara jocul. La Discovery 1 este de 0,07 asa mi-a zis Dan Arghir. Acum pentru ca el este profi le pune la mana si fara acea scula. Dar nu m-as lasa la indemna unor mecanici care nu stiu cu ce se manaca asa ceva slp si dupa 100.000 Km sa gasesti pilitura sau cine stie ce. :sh2 Asa ca oricine poate sa monteze un diferential dar nu toata lumea stie sa il monteze si bine- asta este parearea mea. Cristi cu :rsp DINTR-O PORNIRE PUR TRIBALA NE IUBIM MONSTRII LAND ROVER DISCOVERY I 200 TDI - PROIECT GOLIAT Link to comment Share on other sites More sharing options...
geo_jimny Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Re: Diferential Discovery 2 - inlocuire Patisem si eu ceva asemanator acu vreo doi ani...nici nu e nevoie sa scoti planetara de tot doar pana eliberezi diferentialul, eu nici senzorul nu l-am desfacut ca ajunge firul atat... eu iti recomand ATB- LSD de la ashcroft care e mai ieftin si parerea mea la fel de(daca nu mai) bun decat Truetrac-ul, http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=259 (la cum e facut e oricum mai rezistent) Eu am pe spate si e mirific, ma gandesc sa pun si pe fata acum Acum, după 4 ani de la posarea inițială, care este starea LSD -ului de la ashcroft? Ce ulei trebuie folosit la LSD? Multumesc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts