Heavy D. Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 (edited) Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Buna seara ! Daca nu ajunge cata motorina trebuie in camera de ardere, amestecul stoechiometric se dezechilibreaza in favoarea aerului, respectiv a oxigenului din aer. Cum in mod normal, puterea vine in primul rand de la cantitatea de motorina ajunsa in "cuptor", in situatia de mai sus, motorul nu va mai "trage" asa cum esti obisnuit. Pentru ca aprinderea si arderea tot trebuie sa aiba loc acolo cumva, oxigenul asa-zis in plus va creste temperatura in camera de ardere, in special pentru ca "ceața" de motorina care trebuia sa fie injectata si acum nu mai este, ar fi racit capul pistonului. Cum asta nu se mai intampla, motorul se va incalzi. Ca idee, stie toata lumea ce se intampla cand sufli in foc, nu-i asa ? Pana sufli extrem de tare ca sa-l stingi, acesta va avea flacara tot mai mare si mai fierbinte... De-aia foloseau vechii fierari foale, care acest rol il aveau, de a forta inductia de aer cu scopul cresterii temperaturii cuptorului unde se pregatea metalul care urma sa fie forjat. Un fel de turbo antic, adica... Stima, Dragos Edited April 1, 2012 by Heavy D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
staicucostel Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB are dreptate dragos dar aceasta incalzire nu duce acul in rosu niciodata. ridica intradevar temperatura cu cateva grade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxim007 Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Dupa cum am ami zis si pe la inceput, am cuplarat masina in Ianuarie...avea antigel in ea...(foarte MURDAR)... Totul era OK...nu ingheta...(la -27 can am avut pe aici cel mai frig) Insa a inceput sa imi incalzeasca (probabil si fierbea daca o lasam eu sa urce de tot sus...) Asa ca de fiecare data cand o vedeam ca o ia apa la urcat ...eu opream si incepea sa se raceasca...oarecum cam greu as zice eu... Am ajuns acasa (dupa prima incalzire) si am dat radiatorul jos si l-am introdus in vana...am bagad duscul in el cam 1h...a iesit cat a iesit murdar...dupa care a inceput sa iasa apa curata... Am plecat la garaj afara...si am bagat furtunul de la "flori" in furtunul de la radiator (fara a monta radiatorul INCA) si am spalat asa "motorul"...la fel a iesit mult JEG cam 10minute dupa care a inceput sa iasa curata apa... Am montat radiatorul, l-am umplut...si am mers normal... insa uite ca e 1 saptamana de la SPALAREA generala (unde a iesit apa curata) si eu si acuma o data pe zi dau drumul pe la robinet la apa din radiator ca sa o clatesc...si inca iese mizerie... Adica inca se curata instalatia...si numa` nu se termina... De fiecare data complectez inapoi cu apa chioara... Ca am zis ca nu arunc banii asa aiurea doar pe antigeluri pt a-mi spala motorul... Filtrul de motorina dupa cum am mai zis este schimbat... Deci discutia cu incalzitul din cauza insuficientei motorine as scoate-o din poveste.. Vreau sa zic ca de fiecare data cand ies la plimbare pe dealuri...nu ies singur...ca mai vin cativa prieteni, si bineinteles si ei au PAAJERO'uri...cam 5 in total... al meu e singurul LWB... restul sunt SWB...si automate si manuale... Nici la unul nu am vazut aceasta urcare a apei...in conditiile in care eu ii irmam pe toti pe acelasi "traseu"... Sa fie totusi si diferenta de tonaj oarecum un pic de vina? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heavy D. Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Buna ziua ! Definitiv si greutatea mai mare a masinii contribuie la cresterea mai rapida a temperaturii, dar nu numai asta. Sintetizat rapid, avem asa: - radiator colmatat - viscocuplaj cu semnul intrebarii - greutate in plus la LWB - bloc motor posibil murdar si el (la interior) - motorina prea putina (improbabil) - urcare rampa. Pune cate trei-patru grade la fiecare chestie de mai sus, si apoi aduna la alea 85-90 de grade clasice, si vezi la ce ajungi. Am avut si eu probleme cu Pontiac-ul, chiar pe drumul catre casa, dupa ce cumparasem masina din Anglia. Pana la Bruxelles am adus-o in camion, dar de acolo n-a mai fost loc si a venit pe roti (o perioada...) La acel moment nu stiam, dar radiatorul era complet ruginit la interior, in treimea sa de jos, si circula foarte putina apa prin el, fapt observat si pe furtunul de tur, care era cam tare (se facea usoara presiune in radiator). Pana la urma tot pe ceva camion am adus-o acasa... Acasa am demontat radiatorul, parandu-mi-se foarte greu la dimensiunile sale. L-am taiat in doua pe inaltime, si am vazut depunerile din interior. Plin de rugina, ca masina statuse vreo trei ani nemiscata. Blocul motor fiind de fonta, toata rugina adunata de pe peretii acestuia a ajuns in radiator, depunandu-se in cel mai jos loc. Si acelasi lucru se intampla si cu radiatoarele de incalzire a habitaclului, ca idee... Am comandat radiator nou, full aluminiu, mai gros cu circa 1", si inainte de a-l monta sus, am clatit motorul cu solutie acida gasita in magazinele auto. Noua ore am avut de clatit la motorul ala mare, pana a iesit din el apa curata. Si l-am lasat si peste noapte cu o tura de zeama de-aia in el, continuand a doua zi, cand in doua ore am obtinut rezultatul dorit. Apoi, dupa ceva drum de Cluj pe timp de vara caniculara, am vazut ca nu incinge nici cand trag de toti caii lui, nici in trafic mai lent... Semn ca am facut bine ce am facut... Recomand "scurtcircuitarea" radiatorului si clatirea blocului motor cu solutie corespunzatoare. Poate nici radiatorului nu i-ar strica inca o tura, la final. Si asa macar esti sigur ca ai motorul si radiatorul curate... Stima, Dragos Link to comment Share on other sites More sharing options...
gnok Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 (edited) Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Iasa mizerie sau doar apa maro?...nu de altceva dar daca ii pui doar apa de la ''flori'' aceasta continua sa oxideze mai mult decat cea cu antigel...si ori de cate ori o golesti va avea culoarea ruginie si un fel de mazga de aceiasi culoare...(cel putin la mine asa a fost pana ce dupa spalare am sacrificat 4 l de antigel+5 de apa distilata; 2l antigel + 2.5 apa distilita x 2 ture de curatare ~50-60 km dupa care 50/50 apa distilata/antigel...si e ok). Edit: Asta pentru curatire...pentru racire am blocat vasco desi nici inainte de al bloca nu incalzea in exces dar macar am scapat de o grija, si mai nou am constat ca am termostat de 75.5 grade. Edited April 2, 2012 by gnok Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepi3103 Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Daca ai AC atunci ai un radiator,i plasat inaintea radiatorului de apa. Verifica-l. Inaintea radiatorului de AC ai si un electroventilator. Blocheaza-l pe mers si repeta urcarea cu incalzire! Daca incalzeste si asa i buba ! La unul din pajero pe care le-am avut a fost pompa de apa(intra aer pe la presetupa) la solicitari intense. La drum normal si in oras nu avea nika! La alt pajero a fost garnitura de chiulasa,baga compresia in circuitul de apa numai la solicitari. cand opream carutza fara sa opresc motorul , ridicam capota rapid si tragea o bashina in vasul de expansiune. o lasam sa mearga 3 -5 min la relanti scadea temperatura. Embolia asta este foarte frecventa la masinile din UK,,nu stiu de ce!? Am frecat si io vascocupla in ambele cazuri si degeaba. La pajero cu pompa de apa a mai trebuit sa il folosesc o luna (eram in munti). Am procedat astfel: -masina avea instalatie de spalare faruri -am scos o diuza de spalare si am mutat-o in fata radiatorului -am infundat-o pe cealalte -am facut astfel un dispozitiv de injectie apa pe radiator care a ajutat enorm la racirea in regim de forta Masinile de mare performanta (raliuri,circuit de viteza ) au asa ceva la intercooler si la discurile de frana Pajero Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxim007 Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB la inceput a iesit MIZERIE + apa colorata maronie... acuma iese doar apa colorata...de fiecare data cand o dau jos... nu vad cum ar putea peste noapte sa si rugineasca intr-atata de mult incat sa se coloreze apa la culoare... si nici nu am cum sa ma gandesc cum ai zis matale (GNOK) ... Normal ca sunt ferm convins si constient de faptul ca , cu apa de robinet rugineste fierul dion motor...dar nu PESTE NOAPTE...:) ca altfel in 1 luna am ramane fara motor...in masura in care am pune doar apa de robinet in el... deci aici as contrazice idea ca "rugineste" asa de repede condutele... nu vad ce ar fi diferenta daca as baga chiar apa distilata... Pt ca tot mizerabila o sa fie apa... Ce e drept, e din ce in ce mai curata...fata de primele dati de clatire...acuma parca incep sa cred ca o sa se termina sa iasa murdara...dar tot ii mai trebuie cateva clatiri... P.S. GNOK, poti sa fii mai explicit in pasii de urmat in vederea blocarii vascocuplei? totusi dupa ce o dau jos (toate curelele trebuie date JOS???? :al) o am pe masa...ce sa ii fac?trebuie sa sudez ceva sau cum sa inteleg si eu? PEPI, am avut legata asa pe "direct" acea electrocupla...si tot a incalzit... dar vreau sa zic ca oricum imi porneste si daca o las in "pace" asa cum este de de la fabrica...adica dupa ce atinge apa un anumit numar de grade se porneste si amarata aia... vreau sa zic ca mie cel putin mi se pare foarte mica ca si vantilator in comparatie cu radiatorul de apa...ca cel de clima ii suficient de mic si el... adica daca era pornita si electrocupla aia...avea de suflat prima data "prin" radiatorul de clima si abia dupa aia ajungea si cel de apa... si cred ca nu facea fata aia...la marimea ei...adica un procentaj de vre-o 35-40 % as zice ca sufla ea "in mod direct" pe radiatorul de apa... aia e pusa acolo mai mult pt CLIMA... ca pt radiator de apa avem vascocupla...pe partea din fata...unde la masinile mia NOI stau si dorm electrocuplele...:) daca ii trebuia la masina asta pe langa vascocupla si un ventilator electric...cred ca era montat tot intre motor si radiator...NU? Mersi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tavi D. Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Zicea cineva mai sus de vascocuplaj la 300 lei... pentru masina mea costa 500 euro pe original... [sIGPIC][/sIGPIC] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heavy D. Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Buna ziua ! Mda, scump al naibii... Aici aveti variante: http://www.fanclutch.com/manufacturers.asp?Mfg_ID=11&Mfg=Hayden&PProd_Type=1&Product_Type=Fan%20Clutches Aveam pe undeva un catalog de vreo 60 de pagini de la Hayden, in format pdf, dar trebuie sa-l si gasesc... Revin, am gasit pagina lor: http://www.haydenauto.com/ROOT-Home/Content.aspx Si aici este catalogul in cauza: http://www.haydenauto.com/upload/HaydenAuto/Documents/Cat_Imperial/2007-imperial-fan-clutches.pdf De aici, de voi depinde... Stima, Dragos Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxim007 Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Buna iarasi, Am avut iarasi un semn de incalzire IERI...cand am fost cu masina la tara la bunici...cam la 20 km de oras...si acolo am avut de urac o panta...nu tare mare...dar era panta. Ei urcand acea panta iara a inceput sa se incalzeasca...sa urce apa... am dat drumul la toate ventilatoarele de caldura din masina (2 la numar).si am reusit sa ajung oarecumva pana la bunici in curte. Acolo ajuns, am deschis capota si am constatat urmatoarele: Termocupla mergea (ma refer la ventilatorul electric de clima). Vasul de expansiune de plastic era PLIN ochi de apa fierbinte (presiunea a impins toata apa in acel vas) + inca se auzea bolboroseli din instalatia de racire in vasul de expansiune...(concluzia este ca capacul de la radiator "functioneaza"). Dar cand am oprit motoru, am incercat sa vad cat de fierbinte este radiatorul (sa imi bag mana intre vascocupla si radiator ca sa il PIPAI)!!!si am gasit asa: Toata partea de sus a radiatorului era INSUPORTABIL de fierbinte (la fel era si furtunul de sus al radiatorului)! Partea de mijloc a radiatorului TOATA era calduta... Si partea de JOS doar AMORTITA de caldura...(si furtunul de la radiator la termostat - cel de jos - era caldut doar)! Am pus mana si pe radiatorul de la ULEI cutie si era Foarte fierbinte... Si cel de la ULEI motor era foarte fierbinte... Cand am pus mana pe acele 2 conducte de la ULEI CUTIE care intra in radiatorul de APA pe la BAZA lui de JOS...erau doar CALDUTE!!!!nu FIERBINTI.! Am atasat si o "diagrama" ca sa va arat cam cum am simtit eu in mare ca era radiatorul de APA in momentul opririi: Si asta ma face sa CRED ca inca este foarte infundat radiatorul (elementi blocati de calamina) si nu isi face circuitul complet de racire ... Sambata iarasi am intentia sa il dau jos sa il umplu cu OTET si sa il las sa "dospeasca" pt 1 ora...si sa il clatesc bine dupa aceea... Sa vad atunci daca se mai CURATA sau nu... ca apa in momentul de fata este inca foarte colorata (maronie)... Am in cap si ideea de a LUA vascocupla jos de TOT si sa caut un electroventilator sau chiar 2 daca incap si sa le montez in loc de vascocupla... ca sa vad ca si diferenta cum ar fi atunci racirea... Tot inca in subconstient am un pic de frica pt garnitura de chiuloasa...da foarte putin... P.S. Probabil un detaliu uitat de mina sa il mentionez aici este ca masina are un BODY LIFT KIT de 2''...ceea ce duce la deplasarea dariatorului fata de vascocupla cu 2'' (5cm) mai in SUS...de aceea mi se si pare ca partea de jos sa fie mai rece fata de cea de sus...probabil fluzul de aer de la vascocupla nu "poate" rasi partea de sus...ca doar evident el sta acuma mai sus ca si cand o iesit din fabrica...daca ma intelegeti ce vreau sa zic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianw8 Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Toate problemele pana la urma au ' un cost , tu se pare ca vrei sa iesi din aceasta problema fara nici un cost dar dupa cum am scris si anterior , pe langa schimbarea radiatorului care dupa parerea mea este cea mai buna solutie ,o sa t e mai alegi odata cu venirea caldurii si cu garnitura de chiuloasa prajita ' , fara suparare dar incercand sa iesi ' mai ieftin intotdeauna vei sfarsi prin a plati de zeci de ori pretul . Pune termostatul potrivit motorului , antigel , schimba radiatorul (lasa spalarea cu diferite licori ca are 1000 de ani saracu , in cel mai bun caz o sa curga nu o sa raceasca dupa ce il speli ), vascocupla sau ce ventilatoare ai pe acolo si vei economisi bani , altfel in cel mai bun caz arzi garnitura sau crapi' chiuloasa . Dupa cum spui ca o parte a radiatorului este mai calda alta mai rece etc. , cred ca este vorba de firberea apei chioare din instalatie , balbotare si implicit circuit al apei aproape deloc . Nu cred in scoaterea termostatului , de cele mai multe ori face mai rau decat bine lipsa lui . numai bine Marian Edited April 5, 2012 by Marianw8 ...magaru' moare de drum lung si prostu' de grija altuia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jighi Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB dar de ce nu lasi radiatorul mai jos......slp....? pregatim masina ta pentru off road www.modificarioffroad.ro modificarioffroad@yahoo.com dezmembrari pajero mk2. 0730678039 Link to comment Share on other sites More sharing options...
staicucostel Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Parerea mea este ca in cel mai bun caz este ciupita garnitura de chiuloasa daca nu cumva fisura in chiuloasa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepi3103 Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Verifica inca o data cu mare atentie daca busonul de radiator i in mintile lui. Trebuie sa simti presiune in furtune de cand porneste masina! Io acolo vad buba, i un punct sensibil la pajero. Ai presiune la parametrii in instalatie? De la busonul ala pot incepe bube mari! Ia unul imprumut si fa o verificare. Pajero Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxim007 Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 (edited) Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB Buna tuturor... Am revenit cu raspunsul meu legat de problema cu incalzirea motorului in exces... Cred ca s-a rezolvat problema, Dat chiulasa jos, la prima inspectie am descoperit o DITAMAI crepatura intre SUPAPELE de la pistonul nr 3... Si la inspectarea garniturei, iarasi 2 ARSURI la pistonul 1 si 4...pe o portiune de cam 1.5 cm la buza pistonului...(ma refer la inelelel acele de aluminiu de pe garnutura)...si sunt convins ca mai erau si alte MICI fisuri in garnutura NEDETECTABILE cu ochiul.. Am sudat chiulasa + planat + verificat sub presiune si am montat-o inapoi...(cu o garnitura noua cu 2 gauri...pt ca cea veche era "originala" fara nici o gaura)... cu un drum am schimbar amandoua curelele de distributie si rolele + Pompa de apa (MERITA DACA TOT AI DESFACUT jumate de motor)... Am achizitionat si un capac NOU pt Radiator...(Japonez) + Termostat NOU. Am spalat radiatorul cu solutie de piarta sau calcar...si a iesit mult JEG IARASI... Montate toate inapoi si am facut o tura de oras si se pare a fi OK acuma...fara a mai oscila temperatura... Sper ca sa nu faca figuri nici la DEAL...cum facea inainte... Multumesc tuturora pt raspunsurile acordate...:tk Edited May 24, 2012 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
gnok Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 (edited) Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB nu vad cum ar putea peste noapte sa si rugineasca intr-atata de mult incat sa se coloreze apa la culoare... si nici nu am cum sa ma gandesc cum ai zis matale (GNOK) ... Normal ca sunt ferm convins si constient de faptul ca , cu apa de robinet rugineste fierul dion motor...dar nu PESTE NOAPTE...:) P.S. GNOK, poti sa fii mai explicit in pasii de urmat in vederea blocarii vascocuplei? totusi dupa ce o dau jos (toate curelele trebuie date JOS???? :al) o am pe masa...ce sa ii fac?trebuie sa sudez ceva sau cum sa inteleg si eu? .Ba cam da...si asta am probat-o...cu apa de la robinet de pe o zi pe alta am obtinut o apa colorata...nu oxideaza pe furtune ca alea sunt de cauciuc dar din pacate radiatorul nu e ...iar apa de robinet e mai ''abraziva'' decat cea distilata si unsa cu antigel...deci va lua cu ea orice ramasita de rugina...chiar si dupa curatare si amestec corect apa se va colora maro datorita acestor reziduuri...daca ai folosit apa de la robinet...oricum in timp si apa distilata + antigel lasa urme...dar nu de azi pe maine...ci de azi la anu'... legat de vasco...pe fata vasco are o lamela de metal pe care am blocat-o...asa ca de la pornire pana la oprire ventilatorul merge...ca si dezavantaj...dupa un traseu lung sau iesire in teren NU opresti motorul cca. 5-10 minute ci il lasi la ralanti pentru racire treptata (arta cere sacrificii) altfel risti efectele contractarii metalelor care la pajero sunt tare aiurea...avand chiulasa de aluminiu se raceste mai iute decat blocul motor si poti sa o strici la nivel de garnitura...cel putin.(garnitura dusa...planeitate praf la chiulasa si daca n-ai noroc si planeitate la bloc motor...asta in caz grav de tot) De aceea e mai bine sa ii lasi vasco asa cum e daca folosesti masina zi de zi, eventual cauta un termostat de 75.5 de pe un 2.5 tdi. Legat de fierbinteala radiatorului ...dupa ~ 10 minute pe al meu nu mai pot tine mana...in schimb nu da afara ...nu pierd apa...si nu il iert in teren...dar asta 1 zi pe saptamana ...si merg pe ulei... bafta Edited May 27, 2012 by Tavi D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marik83 Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB am avut si eu prblema cu incalzirea in teren .... am schimbat lichidul de racire care avea o concentratie ffff mare de antigel si am scapat de problema Mitsubishi Pajero 2.5 ~ 98 :cl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gclaudiu83 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB eu am bagat si calgon in radiator cam 2linguri.am incalzit motorul la 90 grade.sa vezi atunci cata rugina curge.stima Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cata Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Re: Supraincalzire PAJERO 2.5 LWB vascocupla am verificat-o asa: la rece am incercat sa o invart...si opunea putina rezistenta... dupa o tura de oras (cand apa era pe jumatate in bord) am oprit motorul si am incercat sa o in vart iarasi...de aceasta data a opus ceva mai multa rezistrnta ca si cu motorul rece... deci cred ca e OK. Tu cum ai "blocat-o"? Blocand-o o faci sa se roteasca PERMANENT cu aceeasi rotatie ca si cea a axului? Totusi o "reteta" de curatat cu OTET stie cineva? Cat Otet/Cata apa/cat tipl trebuie lasat motorul sa mearga? Are ceva dara las instalatia cu OTETUL in ea peste noapte? Mersi anticipat. la mine s-a intamplat sa fie radiatorul infundat. Verifica pe retur la iesire din radiator daca apa e rece, calduta sau fierbinte, rezulta cat de infundat e. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts