Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Probleme Freelander 1.8


christi

Postări Recomandate

salut.

 

 

va postez si eu cam cu ce m-am confruntat in ultimii 4 ani de cand umblu cu ea. cred ca-s o serie de lucuri comune care crapa frecvent.

 

-mai prin 2008 voiam sa ies din tara in vacanta cu ea. pe undeva pe langa lugoj am ramas in drum ca nu mai voia sa o ia la cheie. am lasat-o dracu si am continuat drumul cu alta masina; la revenire in tara am dus-o la un service de electro; unui mester i-a luat vreo 20min sa descopere buba (dar asa la marea meserie..cu becul si 2 fire); switchul in butucul cheii; bordul facea ca pomu de craciun, sau ca atunci cand n-are curent suficient bateria; plecand de la ala a gasit un fir alb calcinat care cam ducea la alternator; am comandat alt switch si am mers o vreme cu un shunt facut de meserias... iar la service acolo ampus sa scoata tot ghemul de fire de pe motor si sa inlocuiasca firul ala alb de la alternator care se pare ca se frecase cumva de motor pe la galerie pe acolo, nefiind fixat ok de la un alt service;

 

-apoi pe rand au inceput sa cada incuietorile, in sensul stiut de toata lumea, de incuiat merge, dar nu mai sar sigurantele alea din usa in sus asa incat nu poti intra de afara inauntru, dar invers merge; acum mai merge doar fata dreapta, in rest, intru cu cheia la sofer :D ; am desfacut odata una dar era incapsulata; i-am dat niste spray ...degeaba; am pus-o la loc ca nu-mi suradea sa raman cu usa deschisa daca nu reuseam sa o reasamblez.

 

-macaralele s-au dus si alea dracului una cate una..cu scartaielile si paraielile de rigoare; am luat 4 kituri de alea de ebay de iesi la 100lei macaraua si mi le-a montat cineva; cele pe spate sunt mai ok, dar unu pe fata m-a lasat asta iarna la ski la poiana, de era sa nu pot trage geamul sus; ieri am luat una de la landatelier la 300lei si o sa incerc sa o pun singur asa de distractie; buba kiturilor de reparatie cred ca e ca nu sunt 100% compatibile la lungime; mi s-au parut cam largi la montare fata de asta luata ieri care are sarmele alea betonate pe cadru.

 

-mai acum 2 ani am constatat ca nu mai mergea stergatorul spate; l-am dat jos singur; in final am descoperit cauza reala: un dobitoc si-a uitat o pereche de ochelari scumpi cu tot cu toc pe roata de rezerva, si de acolo cazusera in spate blocand stergatorul care a crapat; am desciocalat cutia aia metalica a motorului, si perii erau oarecum sariti si nu faceau contact; am reusit sa-l dreg si acum merge cat de cat desi mi se pare ca e cam zgomotos intr-un sens (nu mai stiu cum facea original).

 

-dupa aia, vesnice probleme electrice; am schimbat bateria prin noi 2010 si acum o luna cand ma urc in ea..tza tzac de doua ori..apoi becurile alea in bord..pâl pâl si nimic...a murit; i-am pus voltmetru si avea vreo 10.9; e ceva care consuma constant; sau poate nu incarca alternatorul tot timpul ci numai cand vrea el ca sa-l vad eu.

 

-un papuc pe la demaror cred ca nu da curent sa sara dulia si sa inceapa sa invarta; am ramas ca prostu prin oras odata..si tot ca prostu am deschis capota si am inceput sa trag de fire; si norocul prostului, a pornit; a 2-a oara cand am ramas in drum...m-am dus si am tras iar de fire prin zona pe unde trasesem ultima data..si uite cam dupa 3 fraze din astea am ajuns la nenorocitul papuc de demaror, pe care nu l-am reparat, ci il tin asa de prasila, cand raman in drum si nu o ia la cheie sa stiu ca mai am un ultim as in maneca :grin:

 

-iar anul asta, am ramas in drum fix...de Pasti la vrea 100km de B. a crapat diffu pe spate la 10km de destinatie; ce-i drept, cam de pe la ultimele drumuri la munte asta iarna am avut niste zgomot sub forma de cauciucuri noi...am zis ca or face cauciucele ca-s mai batranele; mi-a dat prin cap ca o fi diffu si poate nu mai are ulei, m-am chiorat pe sub el fara sa vad scurgeri din cauza tobei strategic puse; pe sub masina n-am vazut urme; am zis ca o rezolv cand ma duc sa fac pierderea apei; in fine, imediat ce ies dupa autostrada...fac o curba de 360 si dupa un km...vuuuuuuuuu puternic pe la 30kmh din spate..am acelerat putin pana la 80 si parca disparea...am lasat-o mai usurel si iar vuuuuuu si mai tare ca de avion si apoi troosc. minunea; m-a tras cineva vreo 10km pana intr-o curte cu o pacaneala mare la fiecare 5m de simteam ca se rupe masina; in fine, toata damblaua sa reparat la Costin cu un diff SH si jumate de planetara care se pare ca s-ar fi rupt; acum stau cu morcovul si ma gandesc sa iau un VCU SH reesapat; poate crapa naibi si IRD; nu e nevoie sa fie calat VCU, poate e doar iesit din parametri si se blocheaza mai repede decat ar trebui; i-am facut un test la Costin acolo si parea ca s-au miscat semnele de pe cardan.

 

-tot de pe la craciun am constatat ca dispare apa; si tot completam cate juma de l la cateva sute km; am observat ca mai rau se golea la drumuri scurte prin B decat la drum lung; am schimbat la Costin garnitura de admisie dar se pare ca mai plange pe undeva pe la chiulasa; ramane de vazut cat de mult; chiulasa a mai fost schimbata acum 4-5 ani dar nu stiu in ce mod; am inteles ca nu merge treaba la infinit, daca o schimbi si nu tine..e cam dus blocul motor si trebe altul si te costa cat nu face.

 

-anul trecut tot asa, plecam la un botez la bz; inainte cu vreo saptamana ma pusese dracul sa schimb filtru de petrol ca toata iarna pornea la a 2-a cheie (de fapt, cam sub 5 grade trea sa dau 2 chei) si am zis ca merita o schimbare ca probabil nu e schimbat de cand masina; aproape ca ajunsesem si tzac,,imi moare la relanti; tot botezul, pana noaptea tarziu am stat cu morcov, cum dracul mai vin acasa :mrgreen: noroc ca era bateria noua si pornea repede; am venit cu ea numai la 3500-4000ture, altfel murea motorul; apoi am citit acasa ca astea-s simptomele unui filtru perforat; am luat altul de la landatelier si s-a rezolvat instant;

 

-ieri fiind extrem de cald, am zis sa dau drumul la AC; fass puternic in zona vaporizatorului cum nu auzisem niciodata; si frig mai usurel; compresorul se aude cam zgomotos fata de cum facea anii trecuti cand nici nu-l auzeam; cand ma uit sub capota (apropo, nici aia nu vrea sa se mai deschida in ultima vreme decat cu descantec), vad urme de improscare undeva in dreapta radiatorului unde-s 2 tevi de aluminiu ale AC; alti bani, alta distractie.

 

-si sa va mai povestesc o ultima faza; intr-o vara dau sa plec cu ea, si ma opreste gestionara de la magazinul de piese auto de la parter...'ce..vedeti ca nu mai aveti pulitele la o roata; ma uit...roata atarna intr-o piulita si aia desfacuta jumate; blocul e la drumul mare. lumina pe strada ca la balamuc, si starda mare; desfacusera hotii siguranta...si norocul porostului fu ca se "sudase" roata de tamburul vechi si ruginit; am constatat ce ciocane si-a luat ca sa iasa mai tarziu cand i-am luat incaltari noi, totodata ingrozindu-ma ce m-ar fi asteptat la o eventuala pana.

 

una peste alta, cam crapa toate...

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 148
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Probleme Freelander 1.8

 

Salut. Se pare ca masina nu prea a fost menajata, asa ca nu-i de mirare ca au inceput sa cedeze diverse.

Editat de DKW

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

eh..menaj a troi :mrgreen:

 

am bagat cam sa zic 3000lei anual in ea ca s-o tin in stare merganda. (incluzant itp rca rov imp) are 185k la 2001 varsta. eu zic ca e normal ca incepe sa crape. sau nu?

 

doar n-o s-o iau in pat acum s-o ingrijesc. eu am o vorba...cand ajungi sa stii mai mult decat ce cauciuce ai nevoie la o masina, e timpul s-o arunci. altfel risti sa-ti mananci viata cu lucruri care sunt de fapt meseria altora. poate fi distractiv o vreme, dar are o limita. momentan mai ma distrez..asa cu un zambet sadic.

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

are 185k la 2001 varsta. eu zic ca e normal ca incepe sa crape. sau nu?

 

Se poate si mai mult, 285000 km/2001, sustinuti cu ceva efort financiar, dar merita.

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

Da, exceptand portierele, este 80% cu piesele originale. Am investit in ea pentru ca aveam nevoie de mobilitate cam la orice ora.

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

Eu am 90.000 km.

- garnitura chiulasa schimbata (picata la 63.000).. schimbat si pompa de apa si distributia.

- incuietoarea pe dreapta inchide dar nu deschide... nici n-o schimb. Aleluia!

- garnitura admisie + radiator (se fisurase de la Dumnezeu asa) ... nu mai pierde lichid acum.

- conducta de AC din dreapta jos langa radiator ...sudata finut... Se mananca din cauza rahatului de suport de care e prinsa. Acum merge ok.

- cablu capota rupt si schimbat ... cred ca si la tine urmeaza. La mine se deschidea greeeuuuu... trageam tare si de multe ori ca era prastie cablu. Apoi s-a rupt. Acum se deschide instant, usurel, lin.

- rulmentii de cardan schimbati si am facut greseala sa iau aftermarket si s-au si mancat...

- cateva tampoane de diferential spate

- toba finala nu mai are site si baraie.... tre s-o schimb. Ma gandesc la una "sport" sau ceva mai mic

....in rest n-am avut probleme asa decat bucsi, pivoti... chestiile normale.

Sunt multumit per total. Consuma mic pentru 4x4 ...10-11% imi ia in oras, merge civilizat, taxe de nimic... impozit 140 lei platiti pana la 31 martie... adica prea bineeee.

Land Rover Freelander 1.8i 86KW (117HP) - Silver Edition MY01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

uite unde cred ca e buba la AC. dreapta jos cum deschizi capota si te uiti. compresorul e mai zgomotos, posibil din cauza ca merge in gol.

 

DSC00906.thumb.jpg.860c086b5eb1f46cddf08b33ee147c5c.jpg

 

azi am schimbat macaraua dr fata singur. merge bine cea nou nouta la 300lei de la landatelier. nu va luati kituri de alea de reconditionare de pe ebay ca-s muci. nu tin si mai costa si 100lei plus munca.

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

La mine conducta aia s-a fisurat, cea de inalta, dar nu acolo la imbinare ci undeva cum te uiti la imbinarea aia in stanga unde intra sub radiator si daca bagi mana pe sub bara are o clema prinsa de caroserie in care intra conducta... ca la tevile de calorifer prin casa.... si acolo se manaca pentru ca se freaca teava de inalta cu rahatu de clema si fiind aluminiu + drumurile bune de la noi... cedeaza. La mine fasaia ce-i drept dar doar pana a iesit presiunea din sistem...apoi nu mai fasaia... si oricum vezi chestie d'aia verde fluorescent daca e sa scape... uleioasa asa. Am reparat conducta undeva pe la Republica, e un service d'asta "de curte" asa dar sunt niste baieti care lucreaza cu aluminiu A\C + esapamente... mie mi-au facut ok sudura si reincarcare. I-am gasit recomandati pe un forum de BMW ... am fost si la alt service specializat de AC si erau niste carnati acolo n-aveau nici o treaba si am renuntat am zis ca merg la astia "de curte" dar recomandati decat la ala cu rampe si scheme da habar n'avea. Cum spuneam arata dubios asa service-ul dar m-au rezolvat deci... in orice alta problema merg la Costin la Ciolpani eu dar cu AC na... Nu mai stiu cum se numea service-ul asta, dar cauta pe net e ceva cu strada Negostina parca... gieuroservice parca nu mai stiu... Ca pret nu a fost scump, cateva sute de mii sudura si teava bucata luata din alta instalatie ce dracu au facut ei acolo si restu a fost reincarcarea.

Land Rover Freelander 1.8i 86KW (117HP) - Silver Edition MY01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

mda, nu cred ca s-a golit de tot a mea. cum se vede zona, pare udatura si cred ca poate pe acolo a iesit. de racit mai raceste, dar slab.

 

am sa incerc dupa sarbatorile astea muncitoresti sa vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Probleme Freelander 1.8

 

circul continua :hm

 

azi trea sa o duc la service din cauza ca pierdea apa. n-am mai mers cu ea de ceva vreme sa nu crape de tot, aveam nivelul la joja marit, apa dispare si cand sta. azi au venit piesele (kitul de remote thermostat etc. chiulasa). aveam elan ca o fac bine. si cand sa plec..era tzapana cu rotile blocate. se blocasera cred placutele si sabotii de rugina. am turat nitel si dau sa plec..si canci. am mai miscat si in spate si in fata..pana la urma si-a dat drumu'. dar acum scoate zgomote ritmice din fata si nu realizez de unde. mi-e sa nu fie ird-ul ca am pus-o. pare ceva stereo, cand la stanga cand la dreapta pe sub motor. pana la urma am luat platforma si am dus-o la doctor. mizeria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 săptămâni mai târziu...

Re: Probleme Freelander 1.8

 

azi am luat-o de la ciolpani.

 

afacerea a mers cam asa:

carat ciolpani platforma 08.06.2012 -250

service ciolpani (3 saptamani pana in 3 iulie 2012)

 

piese:

Landrover Freelander 1.8 Modified Oil Rail LCN000140L -261

LAND ROVER FREELANDER 1.8 THERMOSTAT UPGRADE KIT - PCH001190 -509

thermostat blanking plate - PEL000040 (garnitura termostat - PEF10010) -67

LVB500190 HEAD GASKET 1.8L PETROL FREELANDER -148

GARNITURA EVACUARE (LKG100551G) 54

SURUBURI CHIULASA 10 bucati (WAM2293) -160

Garnitura capac culbutori - LVP100630L -64

2xSimering ax came - LUC100220L (rosu) -30

2xSimering ax came - LUC100290L (negru) -30

4xTachet (LGR000050) -264

Pompa Apa (PEB102510) -222

Curea distributie (LHN100560) -85

Filtru ulei (LPW100180) -33

Ulei CASTROL MAGNATEC BENZINA 10W40 5l -190

 

manopera:

Planat discuri fata, planat chiuloasa, manopera schimbat chiloasa etc. -920

 

total aproximativ -3000 roni.

 

de mentionat ca nu aveam montat din fabrica upgrade-ul la termostat si am cumparat separat piesele pentru upgrade: şina din baia de ulei de tip nou, in care se prind prezoanele chiuloasei, precum si furtunele+termostatul care alcatuiesc kitul (>>remote thermostat<<); am schimbat si cureaua de distributie..rola fiind buna, si pompa de apa daca tot s-a umblat asa de mult. >>aici<< aveti un tutorial frumos de planat si schimbat chiloasa la benzinar de freelander.

 

se pare ca aveam garnitura model vechi...nu cele multistrat actuale, iar motorul nu a fost "dus" in sensul ca am inteles ca se intampla urmatorul fenomen: camasile coboara in blocul motor in urma incalzirii repetate peste masura, iar chiuloasa nu mai prinde bine buza cilindrului. simptomele unui motor "dus" sunt prezentate >>aici<<.

 

cat priveste zgomotele descrise in postul anterior s-au dovedit a fi de la placute. s-a efectuat planarea discurilor. se pare ca am scapat cu IRD-ul.

 

acu tre sa-i repar aerul conditionat rasuflat. si sa vad cum rezolv VCU ca stau cu morcov. :hm

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

imi bag picioarele in ea. cu chiulasa refacuta, ieri cand sa plec de acasa s-a aprins becu de presiune ulei. :hm

 

ulei vad are pe joja. senzor, pompa..motor? la dracu cu ea!

 

oare mai pot sa ma risc sa plec cu ea de pe loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

imi bag picioarele in ea. cu chiulasa refacuta, ieri cand sa plec de acasa s-a aprins becu de presiune ulei. :hm

 

ulei vad are pe joja. senzor, pompa..motor? la dracu cu ea!

 

oare mai pot sa ma risc sa plec cu ea de pe loc?

 

In ordine: Senzorul de presiune ulei (cu cablajul aferent), pompa ulei sau, cand s-a rectificat chiuloasa, au ramas obturate cu span ceva canale de ungere.

 

(LE-cel mai probabil si mai simplu de verificat e totusi senzorul de presiune)

Editat de teddybear

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

ca sa ajung la senzor trebuie dat jos scutul. asta inseamna ca trebuie mers cu ea la service. iar platforma?

 

n-am mers cu ea decat de la ciolpani pana in B timp in care nu a avut nimic. o fi posibil sa cada pompa asa brusc, peste noate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

Operatiunea asta poti s-o faci si fara sa ajungi la un service, trebuie doar sa urci masina cu una din roti de pe fata pe o bordura mai inalta.:wink:

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

nu-mi permit sa stau in fata blocului bagat pe sub masina. daca nu ma insel e si o lege data de consiliu local , cum ca n-ai voie sa-ti repari masina in jurul blocului. poate voi stati la curte...sau aveti garaje.

 

si senzorul ala cum se verifica? trebuie scos si pus altul nu? si curge ulei...si apoi ar trebui testat cu un manometru presiunea.

 

din pacate am sunat si marti si miercuri la Ciolpani si nu mi-a raspuns. ce-i drept era cam ocupat...dar 3 telefoane...

 

o sa icerc maine la un service pe langa casa.

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

in urma discutilor cu costin, azi m-a vizitat iliuta. a desfacut capacul aparatoare pe la roata din dreapta si pe acolo se acceseaza repede sonda care e exact langa filtru. din pacate sonda cu care venise avea un diametru mai mic ca cea de pe masina si n-am putut s-o testam. am impins cu ceva in sonda aia..pare ca are in capatul unui tubusor o placuta sustinuta de un arculet. pana la urma senzorul n-a mai stat full aprins si a inceput sa palpaie. ba chiar s-a si stins total. a ramas sa luam alt senzor si sa vedem daca aia e buba (acum asa pare), si sa testam si presiunea la ulei. totusi zilele trecute mi s-a parut motorul mai zgomotos fata de cum il stiam, si m-am alarmat. azi l-am lasat sa mearga cateva minute si nu mai era zgomotos.

 

in final am dat o tura sa pun benzina si pe drum mi s-a aprins iar becul care apoi s-a stins singur. la pornire acum se stinge lent asa...

 

cu un senzor nou cred ca ne lamurim de la ce e "buba". ilie mi-a confirmat ca n-au atins firele prin zona la schimbarea chiulasei. probabil uleiul nou si miscari de particule in urma manoperei in motor.

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Probleme Freelander 1.8

 

buun. deci sa reluam.

 

dupa schimbare chiulasa, a 2-a zi cu ea acasa..raman cu becul aprins la ulei. in final ieri am fost cu ea la costin....pe drum becul fiind stins. acolo am masurat persiunea la manometru..si aveam 2 si ceva la relanti..si crestea la vreo 4 turat. adica mi-a venit inima la loc. din pacate n-am nimerit filetul..fiind vreo 4 versiuni de sonde...de vreo 2 diametre si vreo doua pasuri la filet. a rams sa comande Costin si sa ma duc la schimbat cand vine.

 

iar azi am fost sa-i fac aerul conditionat care am observat ca intre timp murise definitiv. am fost la capatul Bucurestiului, unde spusese cineva ca a mai fost...gieuroservice. acolo au bagat baietii putin freon si se uitau pe unde iese. fasaia rau de tot..si in final s-a dovedit a fi teava care iese din compresor....cea izolata de langa galerie si alternator. dar avea o fisura urata..de indoitura, la 5mm de zona in care iese din compresor. cred ca a fost fortat in timpul schimbarii chiulasei. au suda-o baietii. au incarcat..si iar rasufla. de data asta un mic por..nu se auzea zgomot, ceea ce explica faptul ca pana la schimbare chiulasa inca mai racea..slab..dar avea ceva presiune cat sa porneasca compresorul. se uita cu o lampa cu led si ochelari de nu stiu care si se vede fosforescent porul pe unde da. de data asta era un por sub colierul de sustinete de sub radiator. pe teava subtire...zona aia era cam corodata. partea cea mai grea a fost ca a trebuit data jos masca fata. daca prima teava iesea asa...la asta a trebuit expus radiatorul. si nu va spun cat s-au chinuit. suruburile erau ruginite. au rupt in vreo 2 locuri platicul pe sub roata ca nu iesea altfel. apoi surubul care fixa tevusca in radiator facea figuri. l-au incalzit ca sa iasa. s-a cam busit la filet. la repunere au uitat sa schimbe o-ringul parlit de flama. iar goleste..da jos..umple. eheee. teava au taiat-o si au inlaturat cam 1-2cm exact zona aia corodata si au sudat-o. apoi o vopsea metalizata peste. umplut instalatie..si de data asta a fost ok.

 

a durat de pe la 18.30-21.30

 

m-am dus fara programare...si oarecum am avut noroc ca m-au luat, ca era cam full. si-asa am stat o gramada sa astept.

 

si cum stateam...era hot in masina si am zis sa deschid geamurile. deschis dreapta spate..si zdum..a picat geamu. futuiii....deschid si stanga..pica si ala. :hm:hm . n-au 2 ani de cand le-am schimbat cu kituri de-alea de pe ebay. 1 milion sarmele cu rotite, plastic tot..numai sa le pui pe sine. bag picioarele. nu va luati asa ceva. acum alta cheltuiala.

 

reparatie AC...2 suduri tevi AC + o sudura surub bullbar rupt...incarcare/descarcare/vidare de cateva ori, pana am descoperit ca e ok...+ manopera..dat jos masca..scut..bullbar...suruburi ruginite intepenite...350roni

 

apropo, cantitatea de freon..e trecuta pe un inscris galben...vizibil dupa ce deschizi capota. 540grame +-25; se seteaza in masinaria aia cand incarca instalatia.

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Probleme Freelander 1.8

 

am cumparat un VCU reconditionat din UK. desi in poza vanzatorului arata ca cel de pe 1.8u meu, la sosire in pachet am gasit unul care arata mai mult a VCU de V6. l-am intrebat si mi-a spus ca e un tip de VCU putin modificat care nu mai are DAMPER-ul ce da probleme.

 

pentru a intelege mentionez ca exista 2 modele de VCU:

-TOR000010 cel cu amortizor ce merge pe toate transmisiile in afara de v6;

-TOR000040 ce nu are amortizor (damper);

 

acu' nu stiu ce sa mai cred. el zice ca merge. nu-mi ramane decat sa vad in service daca se potriveste. voi aveti idee daca se pupa cel de v6 cu cel de 1.8?

 

iata ce mi-a raspuns:

As i said its a revised vcu Built my land rover to replace the unrealible damper on the currant vcus this one has a bulge on the end to balance, yes they are rare but it will not be any diffrent to any other vcu.

 

asa arata:

http://s7.postimage.org/9ylgzppd6/20120806_125645.jpg

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

Eu am modelul asta http://www.brit-car.co.uk/search.php?xSearch=TOR000010+&submit.x=0&submit.y=0 pe Td4 si KV6, desi in RAVE spune ca VCU cu damper a fost "K1.8 models only".

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

prin deductie rezulta ca se potrivesc ca dimensiuni ceea ce e bine pentru mine :grin:

 

vad ca la pret de origine...cel fara damper costa aproape dublu. deci daca fizic se potrivesc...recomandarea pentru V6 e cred, o simpla chestie de cost si marketing.

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Probleme Freelander 1.8

 

s-a montat VCU-ul reconditionat luat din UK. desi e versiunea fara amortizor buculucas, a intrat perfect.

 

vreo 3 zile cat a stat cardanul la degripat, am mers pe 2 roti (2WD). nu pot sa va descriu senzatia :grin: mobilitatea a devenit execelenta. nu mai aveam senzatia de zgrarci sau elastic la curbe, e mai vioaie etc. chiar si cu noul VCU e mult mai bine. in viraje cu volanul la maxim, cu cel vechi, aveam niste sunete pe dreapta in fata undeva. cu cel nou, nu se mai aude nimic, de aici rezultand ca nu mai e tensiune supimentara in sistem, adica VCU atenueaza fortele.

 

3 zile cat am mers fara cardan, am descoperit niste sunete puternice la o frecventa de rezonanta aproape de 2k ture. pe rampa s-a dovedit a fi toba??, zona catalizatorului (posibil sa joace in carcasa). in lipsa cardanului motorul nu se mai echilibra in diffu spate, asa incat toba prelua din vibratii. probabil vreun tampon motor/ird dus. acum dupa montarea cardanului la loc, parca nu mai face chiar asa. cautand am gasit o posibila explicatie pentru vibratii la 1750 rotatii: >>suport toba anterioara fisurat<<. voi cerceta tura urmatoare cand ii dau scutul jos la service.

 

in final am schimbat uleuiul IRD si simeringul dinspre cardan, iar O-ringul de acolo s-a captusit cu niste silicon (era vreo 60lei si nu l-am mai luat). coroana pinionului era super ok.

 

acum am constatat vaselina improscata pe podea. cardanul are un fel de planetara imediat ce iese din ird. acolo e un burduf de cauciuc care daca se rupe lasa vaselina sa iasa. e vreo 40Lire pe ebay porcaria.

 

in fine, una alta, ma mai dau putin cu ea si ma bate gandul sa-i dau jos cardanul pana la iarna. e.. super tare pe 2 roti. buba e ca nu stiu unde naiba tin 2 m liniari de cardan prin casa :grin:

 

btw...si ca sa terminam discutiile invaluite in mister, legate de VCU. cuplajul se degadeaza in timp, datorita lichidului ce devine vascos prin imbatranire!..cineva de pe landyzone a facut niste teste cu diverse VCU avand anumite kilometraje.

 

ei masoara timpul in care roata face 90 de grade cu o greutate agatata pe o bara. mai bine spus..grade pe secunda. >>VCU test results<<

 

ce vedem din test?...pe masura ce kilometrajul creste...roata se invarte mai greu. cu alte cuvinte...cuplajul amortizeaza mai greu fortele din sistem, ceea ce duce la scaparea acestor forte in IRD si rear diff. testul cu bara nu arata daca VCU e complet blocat, cat si gradul de "intzepenire" al siliconului. testul cu vopsea pe cardan e irelevant in cazul unui VCU care inca mai misca putin.

 

sustinea cineva pe aici ca vanzatorii ar urmari tactica profitului mintind ca trebuie schimbata piesa. eu cred ca s-a cam lamurit problema. schimbati VCU cu incredere dupa 100k km, altfel veti regreta.

 

Cutia de transfer reprezinta o problema majora pentru Freelander 1 (1998-2006). Pentru a evita o eventuala inlocuire a acestei componente importante si costisitoare din angrenajul trenului de rulare trebuie sa intelegem cauza defectiunii si ce masuri preventive se pot aplica.

 

Principala cauza este uzura cuplajului vascos care teoretic are un termen de functionare de aproximativ 100.000 km dar practic uzura se poate instala si la 50.000 km. Rolul cuplajului vascos este de a balansa raportul de rulare dintre cele doua axe (fata / spate). In timp, fluidul vascos din jurul pinionului de transmisie din cuplaj devine din ce in ce mai dens aplicand asupra pinionului o presiune mai mare rezultand in incapacitatea acestuia de a se roti la parametri optimi. Uzura cuplajului vascos face ca celelalte componente ale trenului de rulare, cutia de transfer, cutia de viteze si diferentialul spate sa functioneze la un raport mai mare de rotatii.

 

O alta cauza a defectiunii cutiei de transfer o reprezinta diferenta dintre dimensiunile anvelopelor din fata si ale anvelopelor din spate. Diferenta de diametru dintre anvelopele celor doua axe este compensata de o rotatie mai mare a pinionului cuplajului vascos ceea ce duce la supra-incalzire si in cele din urma la rigiditate.

 

O verificare a temperaturii externe a cuplajului vascos poate spune in mare masura daca acesta este uzat. Dupa cativa kilometri parcursi pe un teren drept temperatura cuplajului trebuie sa fie relativ scazuta. Daca temperatura este mai ridicata decat cea a rotilor atunci exista o problema de rotatie in interiorul cuplajului.

 

In momentul constatarii uzurii cuplajului vascos, de preferat la un service specializat Land Rover, acesta trebuie inlocuit, in caz contrar existand riscul defectiunii cutiei de transfer. In cazul in care se constata defectiunea cutiei de transfer se vor schimba concomitent atat cutia de transfer cat si cuplajul vascos.

 

Alte cauze particulare ale defectiunii cutiei de transfer pot fi prevenite prin:

- schimbarea uleiului cutiei de transfer care se va face la fiecare 20.000 km.

- schimbarea suportului cutiei de transfer la aparitia vibratiei cauzate de ruperea acestuia.

 

articol landatelier.

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Probleme Freelander 1.8

 

ce face omu cu freelander cand nu e cu ea in service: aduna piese. luasem niste tamburi sa schimb fierataniile ruginite ca mi-era rusine sa mai ies cu ea. ma luasem un burduf de cardan, ca asa ramasese de la ultima parcare la service...ca trebuie.

 

intre timp, cum am spus si pe forum pe undeva, a inceput sa caraie rulmentul de presiune cam de cand a dat frigul afara...si sa simt vibratii in pedala de ambreiaj. n-am mai mers mult cu ea si am dus-o iar in service. motorul devenise zgomotos...chiar alarmant. intr-o zi am deschis capota si se auzea un piuit strident din dreapta cum ridici capota. ulterior am realizat ca trebuia sa fie camasa rulmentului care probabil se invartea sleita.

 

anul asta a fost catastrofal. am ajuns pe la 120mil bagati in curu' ei.

 

acum a costat afacerea 20mil dupa cum urmeaza:

-kit ambreiaj+montaj...vreo 11 milioane; restul pana la 20mil:

-montat burduf cardan (il aveam deja luat uk)+cumparat si schimbat o cruce cardan;

-montat tamburi luati inainte si vopsiti de mine in negru termorezistent;

-luat filtru de aer si curea de servo si montat;

-luat si schimbat bujii...degeaba ca tot la a 2-a cheie o ia de cand a dat frigul; am crezut ca or fi ele problema; (damn!)

-schimbat lichid pompa servo, cutie viteze;

-schimbat simering + iar ulei IRD...iar...se pare ca curgea iar pe la cel schimbat acum cateva luni. damn!

 

 

aveti idee...care ar putea fi cauza faptului ca sa zic..sub 15 grade, cu motorul rece...nu o mai ia la sfert. tre sa o las 2-3 secunde sa invarta...poate chiar mai mult. s-o dezamorsa pe undeva. la cald nu mai face asa. vara n-am probleme, merge la sfert. cateodata ca sa nu dau mult din prima cheie...dau prima cheie 1 secunda...opresc..si la a 2-a o ia la sfert.

 

acum as mai avea de luat catalizatorul de langa cardan. dar se pare ca la noi...catalizatoarele sunt considerate nestemate si vandute la preturi duble chiar triple fata de cum se vand in tari ca UK.

 

in vara dupa ce s-au blocat placutele pe discuri...dupa rezolvarea problemei cred ca am iesit cu un piuit de rulment la peste 80-90km/h. e greu ca nu-mi dau seama precis de unde vine.pare roata dreapta. cum s-o putea depista oare?

Editat de christi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Probleme Freelander 1.8

 

aveti idee...care ar putea fi cauza faptului ca sa zic..sub 15 grade, cu motorul rece...nu o mai ia la sfert. tre sa o las 2-3 secunde sa invarta...poate chiar mai mult. s-o dezamorsa pe undeva. la cald nu mai face asa. vara n-am probleme, merge la sfert. cateodata ca sa nu dau mult din prima cheie...dau prima cheie 1 secunda...opresc..si la a 2-a o ia la sfert.

 

In prima faza verifica bateria. Cat de veche este?

Reading the Owners Manual doesn't hurt.

NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

Td4 ESX CommandShift MY02 3Dr (M.O.D.)

KV6 CommandShift MY01 3Dr (Măgaru')

SD4 S CommandShift MY11 5Dr (Sarah)

KV6 XEI CommandShift MY01 5Dr (Phoenix)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare