Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994


matea bogdan
 Share

Recommended Posts

motor 2,5 , an 1994,, 210.000 mii km, cu de toate pe el dar nu merge aerul.

spuneti-mi si mie cat de repede puteti sau intrati pe aici : la ce sa ma uit? care sunt "bolile" lui, puncte slabe etc

asa, am si eu o frontera si ma pot uita la "bolile" fronterei : directia care e ff imprecisa daca sunt uzati pivotii sau semicaseta de directie, jocuri pe la roti, sa nu soata prea mult fum... ma duc pe coclauri un pic sa vad daca merge 4X4 - sper sa reusesc sa-mi dau seama. altceva? la ce sa ma mai uit?

Edited by matea bogdan
Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

In primul rind actele si seriile de caroserie.

Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

:-) tot de serii de bat la cap: sa se vada seria de pe sasiu, la roata spate stanga.

Cand o inmatriculezi (la bulgari sau la noi) se vor uita la aceasta serie. Macar daca nu se vede, sa poata fi curatat ca sa se vada (dar sa nu fie sasiul rupt, sudat ceva peste, etc.)

 

 

Masina fiind de Anglia aerul nu merge deoarece aia acolo nu il folosesc, se blocheaza astfel compresorul, etc. verifica sa existe compresorul la locul lui: in partea dreapta jos, cum te uiti la motor. Poate il repari si o sa ai si aer.

 

Sa intre reductorul in toate pozitiile. Vezi ca in diferential central blocat, pe high sau pe low, bagi maneta cand stai pe loc. Din 4x2 in 4x4 normal merge si din mers (ca la 1994 sigur are SuperSelect - vezi ca scrie pe bord). Nu e problema de Pajero, dar e lucru f important de verificat.

Daca are si blocant spate, atunci sa auzi compresorul functionand, sa se aprinda si becul pe bord si sa mearga blocantul. Vezi ca nu merge cand esti cu reductorul in 4x2...

 

Diesel, deci verifica pornirea la rece (releul de bujii se duce). Nu e mare problema, poti pune un fir pe direct cu buton si ai rezolvat... dar de fite e frumos sa functioneze releul.

 

Nu ca ai putea face mare lucru - antena este pozitionata destul de aiurea si se rupe usor :-) poate la tine e cu noroc si e functionala (se ridica singura la pornirea radioului). Se rezolva si asta cu o sarma... dar na...

 

In rest chestii uzuale pentru orice masina, nu are nimic bube speciale.

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

:-) tot de serii de bat la cap: sa se vada seria de pe sasiu, la roata spate stanga.

Cand o inmatriculezi (la bulgari sau la noi) se vor uita la aceasta serie. Macar daca nu se vede, sa poata fi curatat ca sa se vada (dar sa nu fie sasiul rupt, sudat ceva peste, etc.)

 

 

Masina fiind de Anglia aerul nu merge deoarece aia acolo nu il folosesc, se blocheaza astfel compresorul, etc. verifica sa existe compresorul la locul lui: in partea dreapta jos, cum te uiti la motor. Poate il repari si o sa ai si aer.

 

Sa intre reductorul in toate pozitiile. Vezi ca in diferential central blocat, pe high sau pe low, bagi maneta cand stai pe loc. Din 4x2 in 4x4 normal merge si din mers (ca la 1994 sigur are SuperSelect - vezi ca scrie pe bord). Nu e problema de Pajero, dar e lucru f important de verificat.

Daca are si blocant spate, atunci sa auzi compresorul functionand, sa se aprinda si becul pe bord si sa mearga blocantul. Vezi ca nu merge cand esti cu reductorul in 4x2...

 

Diesel, deci verifica pornirea la rece (releul de bujii se duce). Nu e mare problema, poti pune un fir pe direct cu buton si ai rezolvat... dar de fite e frumos sa functioneze releul.

 

Nu ca ai putea face mare lucru - antena este pozitionata destul de aiurea si se rupe usor :-) poate la tine e cu noroc si e functionala (se ridica singura la pornirea radioului). Se rezolva si asta cu o sarma... dar na...

 

In rest chestii uzuale pentru orice masina, nu are nimic bube speciale.

 

Masina vine din UK,seria este deasupra rotii spate DREAPTA.Nu chiar deasupra,cum te uiti la roata,undeva la 40grade in stanga-sus fata de verticala.

Mitsubishi Pajero SWB 1993 2.8

Do not go where the path may lead , go instead where there is no path and leave a trail

Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

multumesc mult baieti

asadar : o sa ma uit la serii mai mult sa nu fie furata sau ceva de genul asta pentru ca masina nu o sa fie inmatriculata pe Romanica - amicul asta al meu are permis, buletin adresa de UK si o trece pe numele lui si va merge asa.

- sfatul cu chiulasa foarte bun multumesc

- cum imi dau seama cu siguranta daca merge 4X4 si treapta e greu? doar sa-l iau pe om pe "offroad" sau sa ma duc la un service sa o ridicam cumva pe elevator? sau amandoua?

- inca o treaba de care nu sunt lamurit : frontera mea nu are acel sistem LSD care face ca daca o roata e in aer sau pe zapada, cealalta (care e pe asfalt sau pamant cu aderenta) sa se invarta si sa plece masina de acolo. Pajero sa inteleg ca are? Si daca are cum fac sa aflu ca-i functional ? ii pun pe aia la service sa o ridice pe 2 roti ? de exepmlu doar alea din dreapta? si sa vad ca pleaca masina?

- cum imi dau seama daca are blocant fata si de ce intra compresorul la blocantul spate?

scuze de atatea intrebari dar...vreau sa iau ceva cat de cat ok...si in alta parte nu prea stiu unde sa mai caut pana peste trei ore patru cand plec...

mutumesc tuturor

 

a, si inca o treaba - ambreiajul cum il incerc? chestia aia cu bagatul in a treia de exemplu si ambalat de la 1800 de ture sa vad daca patineaza?

Edited by matea bogdan
Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

Salut, Pajero are ori LSD ori blocant spate.. sa nu aiba nici una nu am auzit. Daca are blocant spate, vezi ca ai in fata langa bricheta butonul R/D Lock (sincer la 2,5 scurte mai rar am vazut dif blocabil spate), pe care daca il apesi in sus in timp ce esti pe greu (Llc) si masina stationata, trebuie sa auzi acel bazait de la compresor. La varianta lwb acel compresor este sub bancheta, iar la swb undeva prin portbagaj daca nu ma insel..

 

Daca ai LSD, uita-te pe dedesubt la grupul spate ca o sa gasesti o eticheta..

 

Ca o curiozitate stiam ca atunci cand masina e urcata pe elevator, in varianta blocant spate daca invarti o roata spate catre fata, cealalta se va invarti catre inapoi, pe cand la lsd cealalta roata se va invarti tot catre fata.

 

Lsd este un fel de blocant spate, dar mai anemic si mai slabut... sa nu-ti imaginezi ca daca ai Lsd si esti cu o roata in aer cu siguranta vei iesi :grin:

 

Blocant fata NU exista la PAjero!!

 

Ia o schema cu sigurante Pajero la tine, daca eventual ceva nu functioneaza macar poti sa probezi daca e ceva complicat sau nu.. Vezi ca ai doua compartimente pt sigurante, unul sub volan si altul la motor.

 

Am avut si eu un 2,5, nu am avut nici o problema cu el si era masina de buna si folosire zilnica... am auzit ca daca nu e pus la pct sistemul de racire se cam incinge... vezi sa fie radiatorul ok pt ca din cauza climei de obicei e cam copt.

 

Cand o pui in greu si schimbatorul in L sai 1 cu siguranta iti vei da seama si singur de diferente.. :grin:

Verifica nivelul de ulei la cutie daca este automata, nu pleca asa la drum.

 

Vezi ca masina asta are 2 baterii, ar fi bine sa fie de aceeasi marca.. un prim semn ca au aceeasi vechime :grin:

 

In alta ordine de idei, daca vroiai sa fie treaba cat de cat ok, intrebai si tu din timp si studiai un pic forumul care geme de atatea info... dar daca asta e situatia iti urez sa faci o alegere cat mai inteleapta si sa ne arati si noua jucaria..

Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

merci "doctoru' " . am gasit masina azi si ma si ma si duc sa o iau de aia nu m-am interesat. o sa ma uit la tot ce ai zis si tu si ceilalti forumisti carora le multumesc. faza cu bateriile..poate nu s-au consumat la fel habar n-am ce face fiecare, adica nu stiu daca e asa naspa ca-s diferite.

eu am urcat frontera pe elevator si cand invart o roata spate cealalta se invarte invers dar nu cred ca are diferential spate.

pajero asta e in 5 usi

maine seara sper sa ajung sa va informez ce face si nu face masina

Link to comment
Share on other sites

Re: vreau sa iau un pajero diseara

 

Masina vine din UK,seria este deasupra rotii spate DREAPTA.Nu chiar deasupra,cum te uiti la roata,undeva la 40grade in stanga-sus fata de verticala.

 

:-D scuze, da pe dreapta, corect.

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994

 

concluzii : UN NENOROCIT DE BISNITAR

Am fost cu un amic care a intrebat de doua sau trei ori la telefon PUNCTUAL ce acte are si asta l-a mintit ca are si o a doua foaie de la actul ala al lor si care trebuia trimisa in anglia sa o poata inscrie el pe numele lui acolo. Oricum fara actul ala nu se putea inscrie masina nicaieri nici macar in Bulgaria sau Romania. A incercat sa ne pacaleasca cu un fel de cupon verde cu care ne-am putea noi cica duce sa o inscriem asa cum e dar ala e temporar ca sa circuli cu masina pana iti vin originalele de la autoritatile din UK dar asta dupa ce trimiteai actul ala care ii lipsea lui. Asadar o20 de ore de cundus pana in arad, vreo 5 mil pe benzina ca sa vad un bisnitar din arad...

 

SFATURI VERIFICATE DE RECUNOASTERE A BISNITARILOR (eu am luat si o corsa si am umblat si vazut peste 20 cred) - poate intereseaza pe cineva care vrea sa-si ia masina de acum incolo :

 

Masina inscrisa pe Romania:

Daca gasesti masina pe autovit sa alte site-uri de vanzare masini : in primul rand cauti pe Goagle nr de tel. daca apare cu nu stiu cate masini de vanzare e bisnitar clar - are km masluiti, nu are toate actele sau te pacalesc ei cumva (turbine pe duca, aditivi pusi sa nu auzi ca bate motorul ca dracu etc etc) - nu va mai duceti din start.

Daca trec testul asta (unii isi iau mai multe nr de tel) il intrebi (daca masina e inscrisa in romania) daca este trecut el pe carte - este ffff important. daca zice ca e a unui cumnat, frate, prieten, sau a unuia care a avut sa-i dea niste bani nu a avut sa-i mai dea inapoi si i-a dat masina e clar - bisnitar nu te mai obosi. el iti promite ca nu e problema cu certificatul fiscal si multe altele dar nu te mai obosi, inchide tel.

Altii spun ca masina a fost pe leasing si de aia e trecuta pe carte o firma de leasing dar el nu a mai inscris-o pe numele lui ca nu avea rost ca vrea sa-si ia alta - bisnitar clar. In cazul asta se si poate verifica - va "dati pe net si cautati firma aia de leasing. eu asa am facut.sunati acolo si va spune : masina e ok a fost servisata regulat la 60.000 s-a schimbat distributia, la 80.000 placutele, la 120.000 - nu stiu ce, la 140.000 altceva. In conditiile in care masina pe care vrei sa o cumeri de la "bisni" arte 52.000 la bord... ca na e din 2009 si a fost a lui isi ducea copilul la tara cu ea de doua ori pe luna...si un 6 km pana la servici si inapoi

IMPORTANT : unii (mai rafinati sa zic asa) trec masina pe numele lor in carte. Ca sa faca asta pe aia veche - pe care sunt multi proprietari - o plasticheaza ca sa ii oblige practic pe aia de la RAR sa o schimbe(nu se mai poate scrie pe ea). Apoi fac o carte noua pe care se scriu doar ei - unic proprietar - dar pe acea carte trebuie sa stii unde sa te uiti - undeva in josul paginii mai mic asa scrie DUPLICAT. Atunci stii - e schimbata cartea. si e e schimbata cu un motiv, nu degeaba.

Altii le cumpara cu factura sau act notarial in regula de la "un amic, frate, nevasta,verisor, prieten etc" dar nu o inscriu pe numele lor "ca nu are rost" si tu o sa vezi pe altcineva pe carte si o gramada de acte si certificate fiscale (in regula dealtfel) de la ala care e pe carte, el iti spune ca el iti poate face certificat fiscal oricand - si poate ca cu asta se ocupa dar....e bisnitar si masina e masluita.

Daca masina e de afara...nu prea ai cum sa verfici masina ... decat cu un mecanic sau la un service si sa incerci sa vezi daca are mai multe de vanzare (cauti pe google) sau cand il suni il intrebi "v-am sunat in legatura cu masina p care o aveti la vanzare" si daca intreaba "care?" e clar - bisnitar. nu intreba niciodata "v-am sunat in legatura cu pajero pe care il aveti la vanzare pe autovit" de exemplu. atunci o sa stie .

Deocamdata asta e tot ce am patit eu...voi?

Edited by matea bogdan
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994

 

Daca te rog pune poza cu pajero sa vedem care este(si eu sunt din arad si vreau sa imi iau un pajero asa ca mi-ar fi mult mai usor sa ma feresc de bijnitarii) si nu numai eu ..stima:tk

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994

 

In Anglia, daca negociezi frumos cu dealerul de la care o iei, iti da tot V5-ul.

El o declara exportata si la revedere, nu il mai intereseaza actele.

 

Daca nu, atunci iti da doar bucatica verde din V5 pe care scrii numele tau, al cumparatorului, urmand sa trimiti catre DVLA si ei sa iti dea un V5 pe numele tau, daca ai adresa de Anglia.

 

La bulgari insa poti inmatricula si doar cu bucata verde... se face un contract de v-c pe loc, etc.

 

Poti obtine astfel de confirmari de la colegii care se ocupa de astfel de chestii: Gepetto, Astfaltango, etc.

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994

 

salut

 

Capture.JPG.3d43149650c7d8dfdc07db6e017b6d1b.JPG

 

asta e marele pajero care practic nu are acte. exact foaia in care scrie proprietarul si sa completezi tu numele tau ca si cumparator lipseste. daca ziceti voi e posibil sa mearga pe bulgaria inmatriculata asa - la cate chestii se fac...dar oricum pe bune nu ai cum sa o inmatriculezi. masina aia a fost ori data furata si incasati banii pe asigurare ori alte combinatii...

ma rog daca unii considera prostie...probabil nu stiu cum e sa mergi toata tara sa vezi o masina facuta praf sau una fara acte...sau sa-ti pice turbina de 1000 de eu dupa 500 de km. ma rog mie personal mie mi se pare genul de atitudine care incurajeaza bisnitarii care masluiesc km si nu numai...pe principiul ca toate se strica dar nu intelg de ce sa le iei deja stricate...

ma rog fiecare cu parerea lui.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994

 

Cu respect, daca masina aia e 1500 euro si e buna,funstioneaza la banii aia frate numai ROMAN sa fii tre sa comentezi..exista o parte din V5 probabil pe care omu o are Section 10 cu noul posesor.daca o ai aia poti chiar tu sa aplici pentru V5 mare,dureaza dar se poate..daca ai dubii ca e furata ia nr de imatriculare da un search pe net si vezi daca e asa. Success

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfat achizitie Pajero 2.5, 1994

 

nu comentez nimic la pret , normal, nu-s retard. dar si sa o iau , sa ma bucur ca am luat-o ieftin si sa nu pot circula ea -...nu merita- asta e cazul masinii din arad. deasemanea daca ar trebui sa mai bagi 1000 si ceva intr-o masina pe care o iei cu 1500 .si nici nu stii daca o scoti cum trebuie... cred ca e mai bine sa iei una care merge si sa repari la ea in mod rezonabil - cateva sute de euro acolo.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use